Banki átutalások: szeptembertől még gyorsabb

A bankközi átutalásokat bonyolító Giro Zrt. közlése szerint szeptembertől már óránként fogják elszámolni az utalásokat és a legutolsó alkalom is később, 17 órakor lesz.

Ez azt jelenti, hogy egy másik bankba indított utalásod is nagy eséllyel egy óra alatt megérkezik a fogadó számlájára.

Share

28 hozzászólás

  • Lasszo

    Hogy lehet egyáltalán az, hogy ha minden automata, akkor 1 percet is kell várni az utalásra? Tényleg nem tudom.

  • skimmm

    Valahol a kötegelt feladatfuttatás környékén keresendő a válasz. Az adatbázisok működéséből kifolyólag így biztosított, hogy minden megbízás teljesüljön, ha egyesével lennének feldolgozva és akár egyetlen egy is elveszne (ami nem megengedhető), annak visszakeresése olyan mennyiségű erőforrást kötne le, hogy veszélyeztetné a rendszer folyamatos működését. A munkamenetekre való lebontás (ez lesz 1 óra) a feldolgozás, a visszakeresés és különböző adatbázisműveletek stabil folyamatait hivatott biztosítani.

  • Én a munkaidőn kívüli azonnali (vagy legalább 1 órán belüli) utalásoknak tudnék nagyon örülni 🙂

  • Zedder

    @lasszo

    Utalj VIBER-rel, akkor meg lesz azonnal.

    A giro tökéletesen megfelel arra, amire ki lett találva.

  • sokasebi

    Par eve a Volksbank egy utalasomat nem a szokasos modon aznap, hanem csak masnap inditotta el. Mikor kerdore vontam oket, azt mondtak, hogy most mar 4 oras az utalasi ido, tehat igy is ugyanakkora fog odaerni.

  • Lucifer

    Ha minden automata, akkor a banki nyitvatartáson kívül miért nem megy át rögtön a pénz? Vagy emberek átnézik előtte az utalásokat? Ez nekem se világos.

  • kridli

    @lucifer éjszaka bankon belül sem tudsz utalni, “zárva” vannak a számlavezető rendszerek.

  • farki

    money.stackexchange.com/questions/37535/why-are-bank-transactions-not-instant

  • szárnyas freivadász

    A VIBER utalásnál a “valós időt” mit jelent? Hány percet? Nem lehetne ezt úgy fejleszteni, hogy alapdíjért mindenki igénybe vehesse?

    Érdekes, mert a bankkártyás vásárlásnál tényleg megvan az azonnaliság. Utalásnál miért nincs?

  • dgt_

    @lucifer Évente mintegy 300 millió belföldi tranzakció teljesül a giro rendszerben. Ezeket természetesen mind egyesével átnézni Marika néni.

  • Zabalint

    @szarnyas-freivadasz
    “Érdekes, mert a bankkártyás vásárlásnál tényleg megvan az azonnaliság.”

    Ott sincs azonnaliság, a tényleges tranzakció általában napokkal később történik meg.

  • Ras Al Ghul

    Ez cégekre is vonatkozik?

  • kristu

    @szarnyas-freivadasz: “Érdekes, mert a bankkártyás vásárlásnál tényleg megvan az azonnaliság. Utalásnál miért nincs?”

    tudtommal bankkártyás vásárlásnál csak zárolják az összeget, az eladónak x napja van elvinni

  • Hudi

    @szarnyas-freivadasz

    Szerintem te is köthetsz olyan csomagot amelyben használhatod a VIBERt. Csak ne csodálkozz, ha utalásonként tizezer forintokat fognak elkérni. Ha beleásod magad (nem Mo. szűkitett) pénz transzferekbe, akkor kiderül, hogy tucatnyi lehetőség van és némelyiknél nem hogy (munka) órákban, hanem egyenest hetekben mérik az átfutási időt … A 4 munkaóra alatt való teljesülés szerintem elég elfogadható, ráadásul az eddigi tapasztalataim alatt bőven ez alatt van (1-2 óra). Csak megjegyzésképp: a MÁK-ban reggel megadott utalást (is) csak záráskor (16h) inditják. (Igy aztán 4 óra ide vagy oda, aznap abból már nem látsz pénzt)

  • Sandor

    @kridli
    “éjszaka bankon belül sem tudsz utalni, “zárva” vannak a számlavezető rendszerek.”

    dehogynem, pl CIB. Számlámról hétvégén utalok párom számlájára és egyből megjelenik.

  • “dehogynem, pl CIB. Számlámról hétvégén utalok párom számlájára és egyből megjelenik.”
    Azonos bankon belül sok helyen működik, de ez sem általános.
    OTP-nek pl. külön funkciója van erre, ezzel töltöm fel a webkártyámat akár este, mikor vásárolok.

  • Zsoca

    @szarnyas-freivadasz Bankkártyás fizetésnél nem utalás történik, csak beterhelik a kártyatulajdonos számláját.

  • Lucifer

    @sandor
    “dehogynem, pl CIB. Számlámról hétvégén utalok párom számlájára és egyből megjelenik.”

    Gondolom bankon belüli utalásról van szó.

  • gyafi

    @hudi
    A MÁK a giro1-et használja, ezért csak másnapra megy át.

  • szárnyas freivadász

    @hudi “Szerintem te is köthetsz olyan csomagot amelyben használhatod a VIBERt. Csak ne csodálkozz, ha utalásonként tizezer forintokat fognak elkérni.”

    Tudom, hogy én is használhatnám a VIBER-t. Úgy értettem, hogy technikailag megvalósítható-e olyan fejlesztés, ami olyan gyors lenne, mint a VIBER, de olyan olcsó, mint a mai 4 órás utalás.
    Egyébként a VIBER mennyire gyors? 🙂

  • szárnyas freivadász

    @zabalint “a tényleges tranzakció általában napokkal később történik meg”

    Akkor ez is úgy működik, mint a részvényvásárlásnál, hogy van külön fizikai készlet és van külön jogi készlet?

  • dgt_

    “Az MNB jelenlegi tervei szerint 2020-ig jöhet az azonnali átutalás.”

    tinyurl.com/k7bupc5

  • Vass Barbara

    Szeretnék bankot váltani, légyszi aki tud most jó és biztonságos bankot, legyen szíves írja be. Az erste-től jönnék el. Olyan bank kellene, ami olcsó és erős. Most a Sperbanknál 4%-os garantált kamatot ígérnek.. Ami nem kevés, épp ezért gyanus is picit. A lényeg, hogy nem ezért szeretnék váltani, de egész egyszerűen nem tudok dönteni. Fontos, h. legyen fiókja is.. Köszi, ha segítetek.

  • akire

    2016 szeptember 12.-én indítottak el utalást a CIB banktól a Kh bankba.A mai napon sem érkezett meg! Magyarázat? Indok? Hmmm. Türelem? Már nincs….
    Jó lenne, ha hozzáértő segítő választ kapnék. Mit tehetek?

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos

    @akire: Írásban panaszt adhatsz be. Fordulhatsz továbbá ide: https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem

  • senkifia

    @akire vagy nem utaltak, vagy rossz szamlaszamot adtak meg. Remelem tudod, hogy fotozott/szkennelt/eloben atadott bizonylat az utalasrol (kiveve ha szemelyesen a bankban az ugyintezo kezebol kapod) nem bizonyit semmit, konnyu hamisitani.

  • Hudi

    @akire: Az első kérdések, hogy az utalás indítónál lekönyvelték-e az utalást (levonták-e a számlájáról) és stimmelt-e a célszámlaszám (nem a bizonylat, hanem a könyvelés alapján). Ha igen akkor érdemes a KH-hoz fordulni. Ők sajnos a legegyszerűbb kérdéseknél is hajlamosak jól megfontolni a választ (átlagos válaszadási idejük 3 hét körül van).

  • akire

    A számlaszám pontos volt, a küldőtől már levonták az összeget, KH-hoz még nem érkezett meg. Megpróbálom a fogyasztóvédelmet. Köszönöm a segítséget mindenkinek!