Biztosítás november

Ha nem is robbanásszerűen, de nőtt a Kiszámoló életbiztosítás taglétszáma, 218-an vagyunk biztosítottak ebben a hónapban.

bizti

Aki november másodikára fizette be a kauciót és a tagdíjat, azt is belevettem még ebbe a hónapba.

Akik azóta jelentkeztek, hamarosan értesítem, ők december elsejétől lesznek biztosítva, ha addig a pénzt is befizetik.

Share

68 hozzászólás

  • balak12

    Azt lehet tudni esetleg, hogy hány fő lett elutasítva, és jellemzően miért?

  • Pecsenye Péter

    Ciki vagy sem ennyi idő nekünk is kellett, hogy a napokban eljuttassuk a levelet a biztosítónak.
    Mi történik, ha kevesen lennénk?
    Van mennyiségi min.?

  • Kiszamolo

    balak, eddig olyan 7-8 fő. Jellemzően erős túlsúly, cukorbetegség, magas vérnyomás. De egyébként nekem nem kötik az oro

  • Családfő

    Valahol lehangoló, hogy összehoztál egy ilyen kiváló biztosítást, de majd’ két hónap alatt csak alig 200 ember kötötte meg. Miközben van több, mint 100ezer egyéni látogatója a blognak. A tudatosság és hosszú távú gondolkodás magját jól elvetetted, de ezek szerint még csak kevesekbe épült be igazán. Jó kis teszt ez erre.

  • promontor

    Családfő, sok cégnél van hasonló csoportos életbiztosítás, aki ilyen cégnél dolgozik, annak a Kiszámoló biztosítás nem kell. Ez a nem jelentkezők egy részét “felmenti”.

  • Családfő

    @promontor

    Való igaz, sok cégnél van. Mondjuk nem kizáró ok, mert nálunk is van csoportos, eléggé erős, de mégis megkötöttem ezt is. Hiszen valóban fillérekért ad nagyon komoly védelmet, ennyi “ablakon kidobott” pénzt számomra megér az, ha mégis idejekorán történik velem valami. Ráadásul a cégesek tartalma sem mindig ideális, bizonyos eseményeket nem, vagy nem jól fednek le. (Vajon hányan ismerik a részleteit?)

    Egyébként nem szemrehányásnak szántam, amit írtam, csupán megállapításnak. Ha a méretes olvasóbázisnak csak a kemény magját vesszük, és kivonjuk belőlük a “felmentéssel” rendelkezőket, szerintem bőségesen marad egy nagyobb számú csoport, akiknél racionálisan nézve indokolt lenne a biztosítás megkötése, mégis valamiért nem teszik. Az előzetes felmérésben sokkal nagyobb volt az érdeklődés,de hát ott nem volt mögötte tét.

    Higgyünk benne, hogy sokan még csak most csatlakoznak majd.

  • szocske

    Az emberek úgy gondolkoznak, hogy ááá, velem nem történhet baj, olyan óvatos vagyok, tehát a semmiért fizetném ezt a havi ötezret, inkább megyek veszek belőle cigit/kólát/sört/kávét stb.
    Ezzel az egyetlen gond, hogy azok is így gondolták még tegnap, akiket ma elütött a villamos 🙁

  • szocske

    @Miklós, a biztosításról miért nem teszel ki a blog.hu-ra egy cikket?
    hátha címlapos lenne az is, és akadna pártucat index olvasó akinek megtetszik a lehetőség…

  • Happy

    Ùgy tūnik igaza volt az egyik kisebb biztosítò vezèrènek, amikor azt mondta: “senki sem èbred ùgy reggel, hogy biztosítàst szeretne vàsàrolni. A biztosítàst el kell adni az embereknek… ès ennek àra van”

    Lehet jó a biztosítàsod Kiszàmoló, de ha nincsenek ügynökeid vagy nem tolod a marketinget, akkor nem fognak ràcuppanni az emberek.

    (Ne legyen igazam)

  • Családfő

    @taxifaxni

    Biztosan alaposan elolvastad a hozzászólásaimat? Szégyenkezésére nem buzdít, csak ajánl egy értelmezést az eddig ismert tények alapján. Egyetérteni nem kötelező, én meg elfogadom, ha más másként gondolja. 🙂

    Azt csak remélni tudom, hogy az én, vagy bárki ismeretlen véleménye alapján vaóban senki nem érez késztetést a biztosítás megkötésére.

    Ellenben akinek indokolt kötni életbiztosítást, valamint tud és akar gondolkodni, az fel tudja mérni az ajánlat előnyeit és kockázatait. Ha a Kiszámoló Biztosító Zrt. lenne mögötte, senkit nem érdekelne, de ott az Uniqa. Az egyesület nélkül magasabb lenne az ára. Aki nem bízik Kiszámolóban, az ellenőrizheti a biztosítás meglétét. Satöbbi. Az, hogy Kiszámoló is kap jutalékot, miért zavarna? Így is sokkal olcsóbb, mint ha egy ügynökön keresztül kötnénk. Most komolyan, havi ötezer forintról beszélünk. A rizikó minimális, az érték hatalmas.

  • FifiTheReal

    Szerintem sokakat az tart vissza – elnézést Miklós, de engem is -, hogy nem közvetlen a kontakt a biztosítóval, nagy bizodalmat kell az egyesületbe helyezni:
    – ha közvetlen a biztosítónak utalhatna
    – ha a biztosító nyújtana egy felületet, ahol akár naponta ránézhet, hogy él a biztosítása és egy évben ne csak kétszer kérdezhesse meg e-mailben, akkor szerintem több ember kapcsolódna be.

    Természetes van máshol életbiztosításom – nem ilyen jó kondíciókkal -, de sokszor erős a kísértés, hogy itt is kössek, de valahogy a fentiek miatt mindig lebeszélem magam.

    Van flottás telefonelőfizetésem és az itteni flottával szemben is megvan az az előnye, hogy én kapom a szolgáltatótól közvetlenül a számlát, a szolgáltató (weboldalán, telefonos applikációjában) kezelhetem az előfizetéseim, szolgáltatásaim, vehetnék készüléket részletre stb. szóval ott is ez a gond ….

    folyt. köv.

  • Kiszamolo

    fifth, amit te mondasz, az az egyéni biztosítás. Olyat is lehet, hatszor ennyiért.

    Szerintem a biztosító már így is tízszer annyit dolgozik a miénkkel, mint bármelyik másikkal. (Egyenként el kell bírálni, havonta változik a létszám, stb.) Egy csoportost egyszer megkötnek, aztán rá se néznek, csak évente egyszer.

    Olyat senkinek nem csinálnak például, hogy le lehet kérdezni a biztosítást, csak nekünk.

    Az ára is olyan, hogy szerintem a lehető legjobbat kaptuk.

  • FifiTheReal

    Összefoglalva: Én fizetnék jóval nagyobb egyesületi tagdíjat – évente egy összegben előre – is a biztosítás/telefon szolgáltatás igénybevételére, ha úgy tudna működni, hogy közvetlen intézhessem pénzügyi és adminisztratív dolgokat a szolgáltatókkal.

    Tehát az egyesület csak egy igazolást adna ki, hogy én ezen szolgáltatás igénybevételére jogosult vagyok és ezen igazolás alapján én intézem már a dolgaim közvetlenül. Max ezen igazolást évente újra be kellene nyújtanom vagy az egyesület jelzi szolgáltatónak, hogy ez egyesület tagja nem fizette meg tagsági díját, így a továbbiakban a kedvezményekre nem jogosult.

    Pont ezen a blogon fordul elő sokszor, hogy pénzügyeidben ne adj feltétlen bizalmat senkinek. Kontrolláld a dolgaid, amennyire csak tudod. Szóval én ezt megfogadom és itt most nem Miklóssal – hisz nem ismerem _még_ – és a Kiszámoló egyesülettel szembeni bizalmatlanságomról van szó.

  • FifiTheReal

    Értem én Miklós, amit írsz, hogy ettől olcsó, de az említett telefonos flottánál, akkor hogyan oldják meg, hogy én kapom a számlát, én fizetem stb?

    Lehet, hogy biztosítóknál ezt nem lehet elintézni 🙁
    A jelenlegi olcsó ár és a hatszoros díj között biztos lenne még kompromisszumos megoldás.

    Félre ne érts, minden tiszteletem a Tied és köszönöm ezt a blogot, én csak próbáltam rávilágítani egy okra, amiért nem olyan dinamikusan bővül a létszám.

  • Kiszamolo

    fifth, ez egy teljesen más termék. Itt egy kötvényszám van.

    Ami viszont eszembe jutott, hogy az excelt fel lehetne tenni egy uniqás szerverre.

    Itt viszont a személyes adatok védelme jelenthet gondot, hogy azt is látnád, kinek van még biztosítása.

    Ezen még gondolkodok.

  • Zoli

    Nekem éppen ebben a hónapban jár le a 15 éve megkötött kockázati életbiztosításom. Szóval nagyon örültem a hírnek, hogy itt indul egy ilyen lehetőség. Ettől az egyesületis biztosítástól azt tartott vissza, hogy évente felülvizsgálja és felbonthatja a biztosító a szerződésemet. Őszintén szólva nem értem, hogy akkor ez mitől biztosítás. Ha 5 év múlva lesz vmi komoly betegségem és felbontja a szerződésemet akkor már nem fogok tudni újat kötni senki másnál, vagy csak nagyon drágán. Szerintem pont az a lényege ennek a fajta biztosításnak, hogy fix időtartamra kötöm. Nekem nem az a cél, hogy a lehető legolcsóbb legyen, hanem az, hogy az adott időtartamra a családomnak biztonságot nyújtson.

  • Családfő

    @Zoli

    Egyetértek, ez egy nagy hátránya a terméknek. Szerintem az alacsony ár egyik oka ez.

    Nekem is van fix idős, pont az általad említett okból. Jóval drágább is. 🙂

    A Kiszámolósra, mint bónuszra tekintek: a következő évfordulóig biztosítva van a családom egy szép summával, ha mondjuk elütnek a zebrán vagy elvisz a szívinfarktus. Aztán bízok benne, hogy megújítják újabb egy évre. Az ára tényleg jelképes.

    Ui: A fix időset is felmondhatja a biztositód bizonyos feltételekkel, sajnos az sincs kőbe vésve.

  • LSV

    “Aki november másodikára fizette be a kauciót és a tagdíjat, azt is belevettem még ebbe a hónapba.”
    Én meg pont emiatt nem kapkodtam el, mondván úgyis csak decemberre leszek biztosított. Ma utaltam 2 főre kauciót és az első havi díjat is. Bár ha a fentit tudom akkor megtettem volna 2.-án. Csak nem üt el egy villamos addig.

  • Hasszan

    Nekem az jutott eszembe, hogy mi történik, ha én és a kedvezményezett egyszerre halunk meg. Akkor örökösödési eljárást köveztően kerül sor a kifizetésre?
    Ez az ötlet egyébként nem magamtól pottyant ki a fejemből, a napi ingázás során hangoskönyveket hallgatok, és az aktuális könyvben (Amitav Ghosh: The Glass Palace) ér autóbaleset két szereplőt egyszerre, akik történetesen házasok. Innen a gondolat.

  • Családfő

    @Hasszan

    Igen. Ilyenkor jöhet jól egy végrendelet, ha nem a törvényes öröklés szerint látnád szívesen a biztosítási összeg kifizetését.

  • Csibola

    @Kiszamolo
    “Itt viszont a személyes adatok védelme jelenthet gondot, hogy azt is látnád, kinek van még biztosítása.”

    Itt több megoldás is adódik. Nem vagyok expert, de pl minden biztosítotthoz rendelhetsz egy egyedi azonosító kódot, amit kiküldesz (mégjobb esetben az Uniqa kiküldi) e-mailben csak az adott delikvensnek.
    Aki megnézi a listát, az csak a saját kódjára keres, és a többi kód látványa nem okoz adatvédelmi problémát, mivel nem köthető személyhez.
    De ez csak 1 példa.

  • Csibola

    Mondjuk jobban belegondolva az aggódóknak az lenne a jó, ha ezt az e-mailt az uniquatól kapnák, mivel pont ezért van a bizalomhiány.
    És elég lenne akár egy sorszám.
    Pl én vagyok a 453-as regisztráló. És láthatom az excelben, hogy a 453-as szerződés él.

    Nyilván ez adminisztrációval jár. A kérdés mennyivel, és megéri-e.

    (Én enélkül is maradok ennél a biztosításnál [is… tekintve, hogy van egy céges hasonló összegben. De ki tudja, meddig dolgozom itt pl?].)

  • Kiszamolo

    Csibola, azt próbáljuk meg megérteni, hogy ez CSOPORTOS életbiztosítás, ami azért ilyen olcsó, mert a biztosító csak egy szerződést köt és nem dolgoztatja 5 alkalmazottját vele minden hónapban.

    Semmit nem fog kiküldeni, főleg nem ennyiért. Ha hatszor ennyit fizetsz, szívesen fognak mindenkivel egyenként levelezni.

    Kitaláltam valamit, majd megpróbálom átverni rajtuk, abba talán belemennek.

  • Axus

    @Családfő

    “Ui: A fix időset is felmondhatja a biztositód bizonyos feltételekkel, sajnos az sincs kőbe vésve.”

    Csúnya világ lenne. Ki mondta ezt neked? Határozott tartamú életbiztosítást, legfeljebb díjnemfizetés miatt mondhat fel a biztosító. A csoportos biztosítások évente megújulók, ezért nyilván évfordulóra mondhatók fel, illetve ha megszűnik a munkaviszony/tagviszony.

  • Családfő

    Miklós, ez működhet. Egy excelben a biztosítottak neve mellé kerülhetne a regisztrációs számuk (per Csibola). Az Uniqa pedig felteheti valahova a csak a regisztrációs számot illetve a státuszt (aktív/inaktív) tartalmazó egyszerűsített listát, amit havonta egyszer frissítenének a befizetés alapján. A frissítés könnyű lenne: ha a beérkezett összeg = a listában szereplő tagok száma / 4790Ft, már valid is a lista, tehát minimális meló Uniqanak.

  • Axus

    @Kiszamolo

    Ha technikailag megoldható, akkor javaslom, hogy online ügyfélszolgálatos rendszerbe próbálja bevezetni a biztosító a tagok biztosításait. Az adatbázist nem oszthatod meg a többi taggal, mert az adatok biztosítási titoknak minősülnek. Legfeljebb te válogathatod le kézzel, és küldöd ki egyenként mindenkinek a saját adatait, ha a biztosító nem tudja megtenni helyetted.

  • Kiszamolo

    Axus, ha én küldök ki bármit, annak mi az értelme?

  • Családfő

    @Axus

    Márpedig felmondhatja. Olvasd el a biztosítási feltételeket. Sok oldal, apróbetű, csupa izgalom és meglepetés.

  • Ben

    Én a magam részéről (ismételten) köszönöm a munkát és a lehetőséget. Szerintem ebben nagyon sok munkaóra és energia van.

    Eddig is 5,000 Ft-ot fizettem a CIB banknak, szinte összehasonlíthatatlan a két ajánlat.

    Az elbírálás még folyamatban, de ettől függetlenül ez egy nagyon nagy lépés.

    Még egyszer köszi!

  • Axus

    @Kiszamolo

    Az ügyfél számára te garantálod, mint az egyesület hivatalos képviselője, hogy érvényes biztosítási szerződése van, és a biztosítási díjat az egyesület továbbította a biztosító felé. Amikor te emailben elküldöd, akkor írásban nyilatkozol erről. Ha félrevezetnéd a tagokat, az jogi értelemben csalásnak minősülne, ami nekem pl. elég garancia lenne.

    Ha a Uniqa nem tudja automatizálni a tájékoztatást, akkor annyit tehetsz, hogy lekéred rendszeresen a havi összesítő listát, hogy kire terjed ki a kockázatviselés, és ezt te válogatod le ügyfelekre. Lehet, hogy megnöveli az adminisztrációs költségeidet, ezért a tagdíjat növelned kell pl. 100Ft-tal, de ennek írásban nyoma van, lenyomozható vitás esetben.

    A tagoknak nem küldheted ki a teljes listát. Jobb ötletem nincs. Vagy kiküldöd emailben egyenként, vagy leprogramozol egy adatbázist, ahol mindenki lekérdezheti magát.

  • Kiszamolo

    Arra gondoltam, hogy havonta megcsinaljak a listat, tagszam es roviditett nev. Ennek csinalnak egy email cimet, ahonnan automatikus valaszban kimegy annak, aki oda ir.

    Havonta egyszer frissitik.

    Remelem belemennek.

  • Handalamandala

    @Kiszamolo
    Ennek biztosan nagyon örülnek azok, akiknek nagyon egyedi nevük van. Én vért köpnék az idegtől, ha az engedélyem nélkül feltennének egy ilyen publikus (mert az automata válasz publikus) listára. Senkinek semmi köze ahhoz, hogy én rendelkezek-e biztosítással vagy sem.

  • Axus

    Esetleg elet kukac kiszamolo.hu email címre megoldani? Hasonlóan a tájékoztatóhoz. Így már nem olyan nagy munka lecserélni.

  • Kiszamolo

    Axus , az lenne a lényeg, hogy uniqa.hu legyen a vége.

  • Kiszamolo

    Handala, annyit fogsz látni, hogy Sz. Tamás 1102, T. Klára 1081 és így tovább.

  • szocske

    van itt bőven informatikus, ha csak ez kell a nyugalomhoz, kimehet az a lista akár a magyarorszag.hu domainről vagy bárhonnan ahonnan csak akarják. 😉
    Nem kéne ezen ennyit pörögni és bohóckodni, aki ennyire nem bízik Miklós egyesületében, az ígyjárt.

  • Kiszamolo

    Szöcske, nekem is jobb lenne, mert előfordulhat adminisztrációs hiba is, így legalább mindenki tudná magát ellenőrizni, nem az enyém lenne az összes felelősség.

  • Családfő

    Miklós, ez a rövid név + tagszám megoldás szerintem a legparanoiásabb igényeket is ki fogja elégíteni.

  • Hooligan

    @Kiszamolo

    Azért a “H. Mandala 3659” eléggé beazonosítható 😀
    Kolompár Jézus is csak 1 van az országban ha jól tudom, ők nem tudnak nálad kötni 🙁

  • Axus

    @Családfő

    Képtelenség, hogy felmondhassa a biztosító. Nincs rá törvényi lehetősége. Gondold végig, miről szól az életbiztosítás. Még a rendszerváltás előtti szerződéseket se mondhatja fel. Az Aegon mennyit szív a CSÉB-ekkel emiatt. Ha van kötvény (és jogutód), fizetni kell. Még háború előtti kötvényekre is. Nem tudom ki mondta neked, de ilyet nem olvashattál a szerződési feltételekben. Lehet, hogy félreértés.

    Megnéztem az Uniqa-s szabályzatot. 1.6-os pont. Röviden: évfordulóra, díjnemfizetéskor, illetve az egyesület megszűnésekor mondhatja fel. Egyéni megszűnés akkor lehet, ha kilépsz az egyesületből, eléred a kilépési korhatárt, vagy biztosítási esemény következik be (halál, rokkantság)

    Személyes javaslatom, hogy ha jó az egészséged, akkor olcsón tudsz életbiztosítást kötni. Köss egy alapbiztosítást, aminek van előrefizetett szolgáltatása

  • Axus

    …és mellé köss egy kiszámolós csoportost. A kiegészítőkön sokat tudsz spórolni, és ha a kiszámolós megszűnne, évfordulóra bele tudsz tenni a saját biztosításba kiegészítőket. Szerintem így sokkal többen be mernének ugrani ebbe. Akinek viszont az 5000 is sok egy életbiztosításért, az menthetetlen sajnos.

  • Családfő

    @Axus

    Egyetértek, hogy úgy lenne a szerződőnek ideális, ahogy mondod – de mégsem ez a helyzet. De fontos, hogy csak bizonyos feltételekkel mondhatja, erre utaltam, ezt félreérthetted. Az is lehetséges, hogy a szerződési feltételek szövegezése változott az évek folyamán.

    Az egész onnan indult, hogy Zoli fentebb írta: “Ha 5 év múlva lesz vmi komoly betegségem és felbontja a szerződésemet akkor már nem fogok tudni újat kötni senki másnál, vagy csak nagyon drágán.” Ő itt nem csoportosról, hanem egyéniről beszélt.

    Erre írtam, hogy sajnos a “A fix időset is felmondhatja a biztosítód BIZONYOS feltételekkel”

    Az egyéni biztosításos feltételekben, a kockázatviselés megszűnése részben jellemzően van egy hivatkozás későbbi pontra (csak, hogy keresgélni kelljen…), ahol leírják,hogy pl. ha egy fontos, egészségedet érintő tény a tudomásukra jut; vagy ha elhallgatod de X éven belül kiderül,folyt.

  • Családfő

    ..folyt.
    …felmondhatják.

    Az Uniqa-t én is hasonlóan láttam, szóval a rokkantság lehet a felmondás oka.

    Nekem egyébként van egyéni is (hosszú időre kötve), Kiszámolós is, munkahelyi is. Azért is olvasom el a feltételeket, hogy egyrészt tisztán lássak, másrészt tudjam, hol optimalizálhatom a kiegészítőket.

    Akinek 5000 sok egy életbiztosításért, ott valóban kicsi a mozgástér.

  • fudosin

    Két éve eltörtem a kisujjam, meg kellett műteni, mert valami csonton belüli elváltozás volt. Ezt bevallottam, el is utasítottak – bár nem mondták meg, hogy ezért, de más nem lehet.

  • @Kiszámoló
    Miklós, ha elutasítanak, akkor is kap az ember egy emailt?

  • Henriksen

    @ Kiszámoló
    Erről is érdekelne szíves véleményed!
    Előre is köszönöm!

  • Kiszamolo

    Amdrew. Persze

  • Kiszamolo

    Miről?

  • @ Kiszámoló
    Köszönöm.

  • Axus

    @Családfő

    Szerintem félreértesz valamit. Tartamos kockázati életbiztosítást nem mondhat fel csak úgy egy biztosító. Amikor rokkantsággal megszűnik (50% feletti rokkantság), kifizeti a biztosítási összeget a biztosító, ezért szűnik meg.

    Van egy elbírálási időszak, ami idő alatt elutasíthat. Van türelmi időszak, kizárások, amikkel a biztosító védekezhet. Ha valaki fennálló kondíciót szeretne biztosítani, az nyilván nem működik, mert sérül a jövőbeliség elve. Pl. Rengetegen szeretnének a haldokló 80 éves nagymamára még gyorsan kötni egyet. A biztosítónak veszteség, a veszélyközösségnek veszteség. Senkinek nem érdeke, hogy ilyen embereket is bevállaljon a biztosító. Ezek a szabályok az (becsületes) ügyfeleket védik. Az eltitkolt betegségekre sem szokták felmondani a szerződést, de ilyenkor a biztosító mentesülhet a szolgáltatás teljesítése alól. Viszont 5 éven túl, nem hivatkozhat erre sem