Kösd újra!

Megjött az autó kötelező biztosításának a következő évre érvényes díjszabása a K&H direktbiztosítótól: mint megbecsült régi ügyfél, csak 26 ezer Ft+30% baleseti adó egy évre a biztosításom.

Mivel azt mindenki tudja, hogy a biztosítóknál a megbecsült régi ügyfél a “balek, aki nem nézi meg a szerződéseit” szinonimája, ezért kalkuláltam egyet a netriskkel, hogy mennyi lenne ugyanott a biztosításom, ha felmondom és újrakötöm azt. 19 ezer forint +30% baleseti adó jött ki végeredménynek.

Ez már mindjárt jobb, de a netrisk egy viszonteladó, ezért nyilván még olcsóbb lenne, ha egyenesen a khdirektbiztositas.hu oldalon is kalkulálnék egyet, mert így a netrisk jutalékát is megspórolhatom. (A netrisk gyakran olcsóbb, mint más, mivel egy nagy tételben játszó alkusz. Azonban a direktbiztosítóknak épp az a lényege, hogy az ügyféllel közvetlenül szerződnek, ezért egy próbát megért.)

Nos, a végeredmény 13 ezer forint plusz baleseti adó lett egy évre.

Vagyis csak azért mert nem maradok ügyfelük (lásd még balek), hanem felmondom és ugyanott újrakötöm a szerződést, ugyanazt megkapom fele áron is.

Ez az eszem megáll kategória. Mindegy, először is megkötöttem a szerződést a neten, be is fizettem, majd elmentem egy K&H fiókba, hogy lemondjam ugyanannál a biztosítónál a most futó, immár régi szerződésemet. Az, hogy náluk kötöttem újra, az kevés, saját magukat külön is kell tájékoztatnom, hogy a régi, dupla áron mért szerződést mégsem kérem. Ha ezt nem teszed meg legkésőbb a forduló előtt 30 nappal, akkor elbuktad az egészet.

Miért írtam le ezt? Azért, hogy amíg ilyen beteg világ van Magyarországon, minden évben mondd fel a biztosításod, mert akár 50%-ot is spórolhatsz már azon is, ha ugyanott újrakötöd a szerződésed.

A másik tanulság, hogy nagyon szeretjük a netes biztosításközvetítőket, de nem meglepő módon a biztosító néha tudja olcsóbban adni a saját termékét, ha közvetlen nála kötöd meg, ez különösen igaz a direktbiztosítókra. Ezért az internetes alkuszok árait mindig vesd össze a biztosítók saját honlapján elérhető kalkulátorok eredményeivel, gyakran jobban jársz, ha a biztosítónál kötsz meg valamit. Ha meg éppen nem, egy próbát megért.

Share

56 hozzászólás

  • Maximus Decimus Meridius

    Neked mióta van ótód kiszámoló? Már a lőtéri kutya is tudja hogy NEM SZABAD a netriskel,meg különböző más biztosításközvetítőkkel kötelezőt kötni,mert extrán lehúznak a kiközvetített áraikkal.Ráadásul a többség ügyintézőjük dilettáns.és későn,hanyagul reagálnak le minden felmerülő kérdést.

  • Kiszamolo

    Nem is kötöttem soha náluk a kötelezőt, arra használom, hogy megnézzem, melyik biztosítókat érdemes megkeresni.

    A mostani (előzőt) is egyenesen a kh-nál kötöttem, miután ez jött ki a legolcsóbbnak tavaly (a himihumi biztosítókat leszámítva).

  • Ujj-Mészáros István

    Ugyanez a helyzet UPC-nél is. Ott is hasonlóan becsülik a régi ügyfeleket 🙂

  • glezmen

    @maximus-decimus-meridius Maximus Decimus Meridius
    en pl. a Netrisknel kotom a KGFB-t, igy biztositovaltasnal nem nekem kell rohangalnom a papirok utan, hanem elinteznek mindent helyettem nekem csak egy klikkembe kerul
    ez nekem meger evente parszaz forintot 🙂

  • Szabolcs

    Nekem is nemsokára lesz évfordulós a KGFB-m. Ugyanazt tettem, mint Kiszámoló. Az Allianz az eddigi évi 31 ezer forint helyett megkínált egy 39 ezer forintos díjjal (mindkét összeg baleseti adóval növelt ár), kalkuláltam egyet a netrisk-kel, az Uniqa jött ki győztesnek, ami 50 %-kal olcsóbb lett!!! Megnéztem az Uniqa honlapján is, forintra pontosan ugyanaz a díj adódott, mint a Netrisk-en, így bevállaltam a Netrisket a kötésnél, az allianz-os felmondását pedig magam intéztem, mert az a biztos! 🙂

  • Tibor

    Megvan ugyanez mobilcsomagokkal is es nem csak Magyarorszagon… Evek ota havi 20€ volt a mobilom, nemreg megneztem nincs-e valami olcsobb csomag. Volt. Ugyanaz. 5€-ert…

  • Egy másik Zoltán

    Igaz nem évente, hanem 2-3, de a lakásbiztosításokat is érdemes felülvizsgálni!

  • hitel

    A netrisket sokáig használtam én is de egyetértve Maximusal rá kellett jönnöm, hogy ” a többség ügyintézőjük dilettáns.és későn,hanyagul reagálnak le minden felmerülő kérdést”

    A kiegyezett árral szemben egy drágábbat küldött a biztosító (köbe -pedig még a tagdíjal együtt is a legkedvezőbb volt- ill. lett volna)
    Kérdőre vontam a netrisket, igérték utánajárnak, kb 2 hét múlva jött a válasz, lényegében “ez van”. Ráadásul egy online világtól távol álló ismerősnek segítettem volna sőt én beszéltem rá, hogy érdemes lenne évente kalkuláltatni ezért így duplán volt kellemetlen. A különbözetet lelkiismereti okokból átutaltam, mégiscsak jobban alszom.

    Azóta sem ők, sem köbe.
    Tényleg az a legjobb ha az ember mindent saját magának intéz, ráadásul olcsóbb is.

    Évről évre olcsóbb, nekem is most lesz augusztusban a fordulóm el ne felejtsem.

  • jurta

    A Telekomnál – még T-Home volt -, amint a telefonos ügyfélszolgálaton bejelentettem, hogy felmondom az előfizetést, azonnal és feltétel nélkül kaptam 40%-kal olcsóbb nem nyilvános ajánlatot. (Kicsit egyszerűbb, mint a tényleges felmondás…) Sajnos nem tudtam elfogadni, mert ténylegesen költöztem, és az új helyemen nem én voltam az előfizető, de szóltam az összes ügyfél ismerősömnek, és most szólok nektek is. 🙂

  • Bruce

    Egyébként miért érdekes, hogy melyik biztosítónál kötöd a köteleződet? A legolcsóbbnál kell kötni, nem baj ha nem fizet, az már úgyis a másik fél baja. Meg szerintem azért egy biztosítótársaság ha már köthető nála kötelező, azért nem lehet olyan himihumi 😀

  • Zabalint

    Ráadásul a netrisken megnézem, majd a legolcsóbbat megnézem a saját oldalán algoritmus nem mindig adja a legolcsóbbat, hiszen a netrisken második, harmadik, sokadik lehet adott esetben olcsóbb közvetlenül kötve, mint a netrisken első.

    Ja, egyébként én mikor először kötöttem, az egyik biztosító online felületén néztem meg, mennyi, bementem, és ott anélkül, hogy árakat néztünk volna, közölték, hogy a netes felületen olcsóbb, ha jót akarok magamnak, ott kössek. Igazából korrekt volt, hogy egyből figyelmeztetett, pedig nem is mondtam, hogy neten már néztem, másrészt kicsit fura a dolog.

  • Feri

    Gyorsan megnéztem a Netrisk által ajánlott legolcsóbb három (normális nevű) biztosító ajánlatát a saját honlapjukon is (Uniqa, K&H, MKB).
    A nagyságrendileg 12.000 Ft + adó éves díj mindenhol ugyanannyinak adódott, mint a Netrisk kalkulátorában.
    Én ezt már máskor is ellenőriztem, de soha nem tapasztaltam 1-2 %-nál nagyobb eltérést. Ezért nem is értettem, amit a cikkben írtál a Netrisk-es és a saját honlapos díjkülönbségekről.
    Bár lehet, hogy én jó ügyfélnek minősülök, azért nem számol fel jutalékot a Netrisk (próbál megtartani, hogy nála kössek lakás, stb. biztosítást is).

  • Tamás

    @glezmen arról nem is beszélve, hogy nekik se ingyen van a biztosítási db összepattintása + az oldal üzemeltetése, szóval évente egyszer én sem tartom kifejezett lehúzásnak, hogy fizetek ezért…

  • Kiszamolo

    Pedig annyi jött ki és a mostani, 26 ezres díjat is jól számolta ki, tehát az adatok is helyesek voltak.

  • esefi

    Szerintem az óradíjad több, mint az az éves 6 000 Ft, amit a Netrisket kikerülve ügyintéztél.
    Ha valamely szolgáltatás olcsóbb, mint az idő nekem, amit ráfordítanék, akkor inkább megveszem. (Ha tehetem persze.)
    Egyébként nagyon sok írásoddal probléma, hogy ilyen és hasonló szempontokat kihagysz a számításból. Az önállóságnak is megvan az ára, s a legtöbb embernek valójában több, mintha megvenne egy szolgáltatást.
    Ezt Te is tudhatod, aki szintén szolgáltatsz.

  • Körtefa

    @zabalint
    “ott anélkül, hogy árakat néztünk volna, közölték, hogy a netes felületen olcsóbb, ha jót akarok magamnak, ott kössek.”

    Legalább addig se kellett dolgoznia, nem fura ez. 😀

  • Zabalint

    Szerintem a kötelező biztosításnál, de más szolgáltatásoknál is, pl. internet előfizetésnél, hozni kellene egy törvényt, hogy nem részesíthető hátrányban a régi ügyfél, ha akció van, akkor neki is automatikusan járnia kell.

  • Kiszamolo

    Az, hogy bementem az utamba kerülő legelső KH fiókba, amikor éppen arra jártam, szerinted túl nagy áldozat? Elküldhettem volna postán is, na az tényleg macerásnak gondoltam.

  • szocske

    @bruce “Egyébként miért érdekes, hogy melyik biztosítónál kötöd a köteleződet? A legolcsóbbnál kell kötni, nem baj ha nem fizet, az már úgyis a másik fél baja. ”
    Pár éve a MÁV biztosító becsődőlt, év közben. Aki náluk volt, köthetett új biztosítást. Persze a hátralévő időszakra már befizetett pénzét aligha kapta vissza.

    Én mindig a netrisknél kötök, csak pozitív tapasztalataim vannak velük. Egyszer olyan ügyem is elintézték, ami nem is lett volna a feladatuk (már nem emlékszem mi volt, egyszer az újrakötéshez kellett valami extra papírmunka, amit nekem kellett volna elintézni, de emailes egyeztetés után megoldották helyettem.)
    Ha valamivel drágábbak is, nekem megéri, hogy nem kell utánajárnom, pár klikkel kész az egész.

    Az tényleg vicces, hogy érdemes újrakötni ugyanannál a biztosítónál, bár a motoromra jelenleg adóval 4700 az éves díj, itt már meg sem nézem, hogy van-e olcsóbb.

  • medvegyev

    @bruce Például azért érdemes nézni, hogy melyiknél kötöd, mert ha csődbe megy a biztosító, akkor jobb esetben csak a biztosítási díjat kell kifizetheted újra, rosszabb esetben azt a kárt is amit okoztál. Nekem a jobb eset már volt, szívtam is a fogam rendesen. Azóta lehet hogy változtak ezek a dolgok valamit és nem a biztosítottnak kell helyt állnia a biztosító megszűnésénél, de már nem követtem nyomon. Elég felháborító volt számomra, hogy kell kötnöm kötelezően egy kötelező biztosítást, ami nem biztos hogy véd. Most úgy választok, hogy a legolcsóbb nagynevűt választom ki, ami szintén nem biztosíték semmire.

    Motor, autó, lakás minden a K&H-nál van, mind telefonos vagy Internetes közvetlen kötéssel. Lakás pl. az Aegonnál kétszer annyiba került, mint a K&H, felhívtam az Aegont, hogy nem mennék el, ha adnának kedvezményt, nem adtak, felmondtam, majd kötöttem a K&H-nál, később jött Aegonos

  • medvegyev

    kedvezményes levél.

  • savanyú jóska

    @kiszamolo: a Netriskkel nekem is volt problémám, kiderült, hogy a rajtuk keresztül kötött Casco a valóságban mégsem létezik (fél év után), fél órán belüli visszahívást ígértek. Történt ez 2009-ben, azóta várom – persze már én is direktben kötöm.

    Azonban esefi kolléga megjegyzésének van helye, számszakilag nagyon jó anyagokat írsz, de az idő értékével sokszor nem számolsz. Ne felejtsd el, nem csak egyfajta vásárlóközönség van, aki mindenből a legolcsóbbat keresi. Te nem jársz be hivatalba, alapvetően rugalmas az időbeosztásod, máshogy hozol meg pénzügyi döntéseket, mint aki reggel 8-kor beesik egy irodába és legkorábban este 6-kor engedik egyáltalán az asztaltól FELÁLLNI.

  • L70

    Nálam a lakásbiztosítás vágta ki a biztosítékot. Februárban küldték az éves értesítőt, és csak úgy emeltek 4,6%-ot (értsd, díj emelkedett, szerződéses összeg nem). És felajánlották, hogy kössek valami kiegészítést is, hátha tényleg síkhülye lennék.

    Kötöttem másikat, ugyanaolyan kondíciókkal, máshol 60%-kal olcsóbban (évek óta balek voltam, letojtam a dolgot, de most ez a 4,6% csapta ki a biztosítékot), felmondtam, ahogy kell a régit, kötöttem egy újat.

    Ezek után felhívtak, hogy kell-e a kiegészítés, amit ajánlottak. Elhajtottam őket, hogy nézzék meg a rendszerükben, ügyefelük vagyok-e egyáltalán, mielőtt felhívnak.

  • Kiszamolo

    Jóska, ezt nyilván mindenkinek magának kell eldöntenie, mennyibe kerül az ideje, bár azért egy levelet, ha mást nem, fel lehet adni bármelyik hipermarketben este nyolcig.

  • Anna

    Korábban én is a Netrisknél kötöttem utasbiztosítást, de előtte felhívtam azt a biztosítót, akinek a legkedvezőbb volt az ajánlata Netrisken, de sokkal drágább ajánlatot adtak. Mikor ennek az okára rákérdeztem, azt mondták, hogy a Netrisk alá tud menni az ő áraiknak, mert csomagban vásárol, ők viszont nem. Kérdeztem, ha neten kötöm meg, akkor megkaphatom-e ugyanazt az árat, amit a Netrisk kínál. A válasz az volt, hogy akkor sem tudják annyiért adni. Pedig szívesebben kötöttem volna közvetlenül az adott biztosítónál, mint közvetítőnél, de jó pár ezer forint különbség volt.

  • cabala

    Ez az “új” ügyfélvadászat nem tudom honnan jön, lehet ez is magyar sajátosság? Vagy csak a magyar főnökök, mánágerek kitalálmánya az egész? Nettó marhaság… vagy az emberek lustaságára épít, hogy úgy se néz utána, inkább nem vált?
    Énis nemegyszer 100-200 Ft-okon húztam fel magam és hagytam ott szolgáltatót és mentem másikhoz, de mikor jön már el az a “kánaán”, hogy a jól fizető, régi ügyfeleket megbecsüli a szolgáltató???
    Példa: lejárt a 2 éves digi szerződés…. lejárat előtt bemegyek, és felajánlja az ügyintéző, hogy az eddigi akciós ár+kb. 30%-ért adják tovább ugyanazt a szolgáltatást (tel+net+tv) VAGY pedig mondjam le, várjak 3 hónapot és kössem újra 2 évvel. Megoldás: lemondtam a tel-t és tv-t és mostmár csak a netet fizetem – ez kb az ár fele. Kikötni meg azóta se jöttek a tv-t… ha nekik ez megéri… tv nélkül is megvagyok egyébként, de +3k-t nem fogok fizetni reklámokért

  • Chemist

    A gond a “feladok egy levelet”-le, hogy tuti, hogy valami adat hiányozni fog. Persze nem azért mert hibáztál.

    Az egész rendszer direkt túlbonyolított és túladminisztráld, pont azért, hogy csak az válassza az olcsót aki nagyon képzett és elvből rászán 2-3 órát, hogy csakazértis.

    Az átlagembert, aki nem ért hozzá, vagy nem hajlandó a sziszifuszi adminisztrációra, meg lehúzzák kb 10e Ft-al. Szorozd fel 1M szerződéssel.

    Azt a korrupt disznót kellene elkapni, akit a biztosítók lefizettek, hogy kötelező legyen a terméküket megvenni.

  • Doc

    @Bruce: meg aztán előfordul, hogy az ember a szomszéd/kolléga/rokon autójába megy bele. Az anyóst ne is említsük 🙂

  • jurta

    @chemist “Azt a korrupt disznót kellene elkapni, akit a biztosítók lefizettek, hogy kötelező legyen a terméküket megvenni.”

    Khm, autóval nem rendelkezőként valahogy máshogy látom a helyzetet. 🙂 (jogosítványom az van)

    Egyébként örülhetsz, hogy egyelőre van piac; bármelyik pillanatban kitalálhatják, hogy csakis a Podmaniczky Frigyes Nemzeti Biztosítási Szolgálatnál köthető meg. (A kötelezőség még ütősebb ürügy is lenne rá, mint azok a Robin Hood-szerű dumák, amiket mondjuk az étkezési utalványok piacának a felszámolásakor voltak kénytelenek hajtogatni.)

  • hungaroborg

    @jurta

    A T-Home-os szerződést nekem is felajánlották, most is olyanom van, de ez csak azoknak jár, akiknek a lakhelyén van konkurenciája a T-Home-nak. Ezt meg is mondták a szemembe, illetve anyósoméba, mert ő is ilyet szeretett volna magának. Legalább becsületesek voltak. 🙂

  • Gejza

    A MÁV az nem biztosító volt, hanem egyesület, nagy különbség. Ott a tagok vállalták, hogy ha veszteséges a biztosító, akkor azt kifizetik. Nem mondom, hogy sok esély volt rá, de akár pár darab 100 milliós kár után is kellett volna fizetni, mert a biztosítási díjak nem fedezték volna a költségeket.
    Az adok egy betétlapot rendszer nem nagyon éri meg, csak nagy értékű kocsiknál és akkor is csak a vevőnek. Ha volt bónusz 15% pluszt jelent évente egész B10 -ig, ha nem akkor A0 -ból 55% pluszt. Én vagy 7 éve a Netrisknél kötöm a biztosítást, mert nem tud annyival olcsóbb lenni a biztosító, amennyit nekem megérne a kényelem. Most cseréltem autót, a régire 16k volt, erre mivel januári kötés 25k B10 -ben. Nem változott semmi, csak kiestem az akciós időből. Már ez sokkal több, mint ha elmegyek variálni. Érdekes módon az Astránál és a Wáberernél nem volt újrakötöm trükk, csak a nagy biztosítóknál.

  • Nekem eddig a Netriskkel nagyon jók a tapasztalataim.
    A 9 Ft-os MOL kedvezmény pedig igen sokat hozott már a konyhára.

  • Vasvári Károly

    “Azonban esefi kolléga megjegyzésének van helye, számszakilag nagyon jó anyagokat írsz, de az idő értékével sokszor nem számolsz”

    Ha nem vette volna a fáradtságot, akkor most nem lett volna ez a cikk sem.

  • Mogo

    Netrisk néhány esetben olcsóbb árat ad, mint a biztosító saját oldala. (Pl. Allianz e-kgfb, ellenőriztem!). De ha drágább is, azért az nagy könnyebbség, hogy mindent elintéznek helyettem, ráadásul a dokumentumnok nagy részét nem kell évente sem feltöltenem, egyszer megvan, eltárolják. Autó adatait is megjegyzi, kitölti, szóval gép előtt ülve pár kattintással letudom az egész hercehurcát.

    Nem tudom, volt-e már szó róla itt a blogon, de ha a nem túl bőséges szabadidőmet beárazom (sztem az a legértékesebb időm amit a gyerekeimmel töltök!), biztosan megéri.

  • mutyilufi

    Én is már 3 éve kötöm újra ugyanott , bosszantó hogy ezt el kell játszani. Legalább lehetne egy “oké te szemfüles vagy és újrakötnéd, akkor neked nem emelünk opció” hogy ne kelljen végigjátszani az egészet. A netriskkel nekem hosszú évekig nem volt gondom, mígnem megrendeltem náluk egy kapcsolt árut: Mivel duplagyémánt-arany-harcimarci fokozatú felhasználójuk vagyok (kb. az oldal induláskor regisztráltam) csak most csak nekem egy 4 nap 3 éj XY hotelban Z forint. Megrendeltem, kb 3 hét múlva megtaláltam akció nélkül ugyanazt ugyanannyiért a szállás.hu-n. Írtam nekik hogy hátezmegmiapöcsmá??? Előszört semmi válasz, aztán újbóli anyázásra jöt egy sablonlevél aminek a lényege az volt hogy ígyjártam. Rosszabbul nem jártam de akkor is bosszantott hogy a csak most csak nekem dumával elsütve beetettek. azóta én sem náluk kötöm…

  • Zabalint

    @mogo
    Ez egyes biztosítók online felületére is igaz.

  • Bence

    Nem azért jobb a biztosításközvetítőn keresztül kötni a biztosítást, mint direktben a biztosítónál, mert így vita esetén jobban lehet érvényesíteni az érdekünket? Ugyanis a biztosító szerződést köt a biztosításközvetítővel, és azt is be kell tartania. Tehát tudunk reklamálni vita esetén a biztosításközvetítőnél, hogy a partnerük, a biztosító, nem tartja be a szerződést.

    Mint amikor hotelszobát foglalok, és szállásközvetítőn keresztül foglalom le a szobát. Ha odamegyek a hotelbe és mondjuk kiderül, hogy nincs szabad szoba, akkor reklamálok a szállásközvetítőnél, így a hotel vagy ad nekem vhol máshol szobát, vagy a szállásközvetítő felmondja vele a szerződést, vagy büntetést szab ki rá.

    nem ugyanezért jó a biztosításközvetítő is?

  • bobsys

    Ugyanez van nalam is az autokkal. Minden 6 honapban jon a level, hogy milyen ugyesek vagyunk nem volt balesetunk es tok jo, hogy ugyfeluk vagyunk igy csak $50-$100 emelkedik a biztositas a kovetkezo 6 honapra. Igy minden 6 honapban leulok a gep ele es szepen vegigkattingatom az osszes biztositot ami ad nalunk biztositast es a legolcsobb nyer.

  • cydark

    Nekem egy bajom van csak az online alkusz céggel, hogy a régi lemondását nekem kell intéznem -méghozzá személyesen, gondolom,hogy a biztosító elvegye a lustább ügyfelek kedvét a váltástól- míg korábban ez a szolgáltatás része volt. Így “féloldalas” az online-ság….

  • Gábor

    @cydark Nekem nem kellett személyesen intéznem. Eddig egyszer volt, hogy nem ők intézték a régi biztosítás megszüntetését, mert a felmondási határidő napján kezdeményeztem, de ekkor is elküldték a megfogalmazott felmondólevelet, melyet aláírva el kellett faxolnom a megadott számra, tehát a munka macerás részét végülis elvégezték helyettem. Igaz, én nem a Netrisknél szoktam, hanem a konkurenciánál. 🙂

  • daniel21

    A MÁV is biztosító volt csak az egyesületi formában működött,egyébként Európában van jó néhány autó biztosítással foglalkozó óriás biztosító amik szintén egyesületi formában működnek. A MÁV-val sem lett volna semmi gond ha nem vonják ki hogy finoman fogalmazzak a pénzt kb.6 millárdot. Most már nem történhet meg még egyszer hasonló mert a PSZÁF szeme rajta van a biztosítókon mindegy hogy kicsi vagy nagy.Már létrehoztak a biztosítók egy alapot ami arra az esetre nyújt fedezetet ha ne talán mégis becsődölne valamelyik.

  • Ordas

    Kicsit ellentmond, hogy 2-3 éve nekem azonos helyen van a lakás és autó biztosítások, kötelező. Mármint lakás egyiknél 2-3 éve, és autó (2db) másiknál.

    Minden évben nyomom a kalkulátorokat és az jön ki, hogy a legolcsóbban vagyok. Igaz, minden évben kapok vissza kármentesség miatt pénzt.

    Végtelenségig nem lesz olcsóbb a díj.

  • Gergő

    Én édesapámnak szoktam év végi fordulónappal újrakötni. Allianznál (Hungáriánál) van az öreg 20 éve kármentesen. Nem mindig az jön ki a legolcsóbbnak, de a többi kicsi, ismeretlennel pár száz forint miatt nem is foglalkozunk. Kb egy 500-1000 ft-al szokott olcsóbb lenni ha lemondom és újrakötöm, de megéri az a tíz perc nekem, ha már nem képesek régi ügyfélnek is jobb árat mondani.
    Egyébként tavaly elfelejtettem lemondani viszont kötöttem újat, felhívtam februárban az ügyfélszolgálatot hogy miért aktív a régi és azonnal törölték is , így igazából +1 nekik…

  • savanyújóska

    @vasvari-karoly: hmm, látom nem annyira esett le a hozzászólásom. nem Miklós idejéről van szó, hanem a fogyasztóéról.

  • Bence

    Ha olyan hülye voltam, hogy bár tudtam, hogy újra kéne kötni, mégis kifutottam egy héttel a T-30 napból, akkor még meg lehet oldani valahogy az újrakötést más biztosítóhoz?
    Még kb. 3 hét van a fordulóig.

  • Agressor

    Egyébként ez így van, vagyis csak részben van így!! 6 éve Allianz-os vagyok!! Nem szoktam újrakötögetni, mert annyira keveset spóroltam volna, hogy nem érte meg a fáradságot! Viszont ezáltal 13-ról 14-re virradóra értékelték a hűségemet és a tavalyi 54ezer helyett idén 14-et fizettem kötelezőként. Azért az jelentős. Módosítottunk az ütemezésen, elektronikus rendezést választottunk. Ez 40ezret ért éves szinten.

  • jurta

    @savanyujoska
    “rugalmas az időbeosztásod, máshogy hozol meg pénzügyi döntéseket, mint aki reggel 8-kor beesik egy irodába és legkorábban este 6-kor engedik egyáltalán az asztaltól FELÁLLNI.”

    Nézőpont kérdése…
    1. Ezt épp nem lehetett elintézni neten, de ezer dolgot már lehet (szerencsés esetben munkahelyről is), a felszabaduló időbe meg belefér ez. 🙂 Én az ügyfélkapu szabadidőmre való hatásán bámultam igazán nagyot, pedig még csak egy éve van.
    2. Összefogás: lehet, hogy hatig nem engednek felállni az asztaltól, de a postakész (bérmentesített) levelet meg mondjuk beteheted a cég napi adagja közé (vagy: betehetnéd, ha valaha rá mertél volna kérdezni).
    3. Szervezés: jellemzően gyűjtöm a személyesen elintéznivalókat, és amikor valami miatt muszáj mennem (pl. orvos), akkor jöhet az összes. Különösen összegyűjtöm azokat, amik egy irányban vannak.

    De nem kell mindenkinek egyformán tenni.

  • szocske

    @bence : sajnos nem valószínű, mert nem engedik már felmondani a régit. Esetleg díjnemfizetéssel, de az nem annyira éri meg, mert minimum visszasorolnak A0-ba, rosszabb esetben be is hajtják rajtad a következő időszakra esedékes díjat.

  • Bence

    @szocske Köszi. Akkor a tanulság annyi hogy nem csak olvasni kell a blogot…

  • kridli

    @ujj-meszaros-istvan
    UPC-nél az a megoldás, ha felhívod őket, hogy le szeretnéd mondani, és átmenni a konkurenciához mert drágák, és szinte kivétel nélkül felajánlanak egy olcsóbb árat ha aláírsz hűségidőt a szerződésedre. (vagy tényleg felmondod és valaki más nevére kötsz egy új szerződést az aktuális akciós áron)
    Elég szomorú mondjuk, hogy ilyenekkel kell náluk trükközni, mintahogy a biztosításnál is, de ez van.