Külföldre hiteles autóval

Anna egy érdekes kérdést vetett fel, méghozzá hitellel vagy lízinggel terhelt autóval hogyan lehet külföldre menni, sőt költözni.

Ha casco-t kell kötni az autóra, az vajon érvényes-e az adott országban. Sok casco kiköti, hogy maximum mennyit tartózkodhatsz külföldön az autóval egyhuzamban. Mivel ha kiköltöztél, máris kiestél a casco érvényességéből, így kvázi nincs érvényes biztosításod, ami pedig a hitel előírása lehet.

De ennél is sokkal érdekesebb, hogy ha x napnál többet élsz egy adott országban, kérned kell helyi rendszámot. Volt aki így is csinált, a helyi hatóság bevonta a magyar forgalmit, kiadta az új helyi forgalmit, a régit pedig visszaküldte Magyarországra. Itthon ment a problémázás a törzskönyv miatt, amiből kiderült volna a hitel ténye, de olyan okmány nem volt külföldön, így nem is értették ott, miről is van szó. Az új külföldi forgalmiban tehát csak a magánszemély szerepelt tulajdonosként, a magyar bank pedig azonnal felmondta a hitelt és egy összegben követelte vissza a pénzt.

Ezért ezeket gondold végig, mielőtt külföldre mész hiteles vagy lízingelt autóval. Érdeklődj a hitelintézetnél a részletekről és olvasd el a casco-t is, mit mond a külföldi használatról és annak maximális idejéről. (Azért szokták maximalizálni a kint tölthető időt, hogy ne magyar biztosítást használj Franciaországban, csak mert itthon olcsóbb kötni. A magyar biztosítás a magyar szervizdíjakhoz és baleseti statisztikákhoz van kalkulálva, nem a franciához.)

Share

33 hozzászólás

  • gabdeszka
    Kedves Kiszámoló!

    Kezdetektől fogva olvasom a blogod, nagyon sokat köszönhetek Neked. Egy kérdés engem is foglalkoztat, mely bár nem a témába vág, de sokunkat érinthet, esetleg egy cikket is lehetne belőle írni. Tehát: külföldi munkavállalás esetén ( EU) ha a munkavállaló csak ideiglenesen települ ki (tehát személyi igazolványa és magyar lakcímkártyája megmarad) akkor a külföldön megkeresett és leadózott jövedelmet itthon befektetve TBSZ számlán az 5. év lejárta után mely ország szabályai szerint kell adózni? ( mondjuk a Németországban 26,85%-os kamatadó elkerülése így lehetségessé legálisan?) Válaszod előre is köszönöm

  • Janos82
    En eleg keves olyan embert ismerek, aki a Magyar autojat Nemetesitette… Pedig vagyunk itt kint egyparan….
  • Tibor
    “ne magyar biztosítást használj Franciaországban, csak mert itthon olcsóbb kötni”

    jaja, csak aztan ha van egy baleset, es kinlodhatsz a magyar biztositoval, vagy a vontato (csak a vontato! meg szo nincs javitasrol) hozzadvag egy szamlat mondjuk 250€-rol amiert bevontattak a torott autot a legkozelebbi szervizbe, es bokszold le te a biztositoval, mert ugye ok nem tudjak felhivni, plusz ott maradsz egy kisvaros ami epp az autopalya szelen volt szervize elott ahol este hat utan semmi busz se jar, a legkozelebbi vasutallomas ugy 2 ora gyalog, mert francia biztosito ilyenkor rendel neked taxit (lehet hogy a magyar is, nem tudom, par tizenot-huszperces kulfoldi hivas utan a zeneloemberrel)…

    Szoval azert van itt par megfontolando szempont :)

    Az infok frissek, epp tegnap sikerult osszetornom a kocsit, szerencsere francia biztositasom van

  • Kiszamolo
    gab, mindig ott adózol, ahol élsz, erről már sokat írtam.
  • Tibor
    : en se magyart franciasitottam (otthon sose volt autonk), itt vettem meg ot eve eleve
  • parizer józsi
    csak óvatosan, közeli ismerősömék sem tették meg, a barátságos derék német szomszédok jelentették fel őket a megfelelő helyen, sokezer eurójuk bánta.
  • Pir
    Szerencsere nem kellett hasznalnom a biztositast, de tobb evig magyar rendszamu autot hasznaltam kulfoldon. Termeszetesen otthon is volt lakcimem, en nem gondoltam, hogy ezzel lehet barmilyen problema. Hiteles auto volt. Az autohoz jaro assistance szolgaltatast viszont vettem igenybe amikor egyszer lerobbant uton hazafele, azzal nem volt gond.
  • Stanlee
    Ha lenne autom, akkor magyar rendszammal hasznalnam itt kint, nem erdekelne a nemetesitese. Anyukam neven lenne, o lenne a tulajdonos es az uzembentarto is, en csak kolcsonbe kaptam es hasznalom, amelyik szomszednak nem tetszik az meg duzzoghat magaban a magyar rendszam miatt. Egy kisebb auton is kozel 150 ezer Ft/ev csak a kotelezon a kulonbseg, annyira jol nem keres senki, hogy ennyi penzt kidobjon az ablakon.
  • star70
    Jarj csak ugy tovabbra is,meg az ismeröseid is.Mert veled es velük nem törtenhet meg hogy kaptok egy jo kis 1000€ -s csekket:-) Mi is vettünk kint ahogy kellett nemet autot.(illetve nemet rendszammal,mert nemet autot nem veszünk)

    jezusom,azert ez durva,ez olyan mintha Magyarorszagon lennenk.

  • parizer józsi
    a baj az, hogy ez senkit sem érdekel, Magyarországon sem vezethetsz külföldi rendszámú autót helyi lakcímmel.* Amúgy meg nem duzzognak, hanem mint a mellékelt példa mutatja, rádhívják az adóhatóságot.

    *kivéve Maffiás Gyurit és vállalkozói barátait, akiknek egyéb szolgálataikért elnézik.

  • Fülig jimmy
    Londoni magyar srác mesélte pár éve, hogy teljesen jól működő Ford Ka-t vett 100 fontért.
    (nem füllentős fajta, mielőtt valaki beleköt)
    Ha ilyen olcsóság van, minek kínlódni itthoni kocsival?
  • Körtefa

    “csak óvatosan, közeli ismerősömék sem tették meg, a barátságos derék német szomszédok jelentették fel őket a megfelelő helyen, sokezer eurójuk bánta.”
    Biztos keletnémetek voltak, rossz beidegződés… :)
  • Attila
    Ez tényleg sok ezer euróba fájhat, tapasztalat…Teljesen mindegy kinek a nevén van az autó, ha te vezeted téged büntetnek ha életvitelszerűen kint élsz akkor kinti rendszám kell. Ez a törvény….
  • parizer józsi
    nyugaton az ügyeskedőket megvetik, ez csak kelet eu-ban a nemzeti kultúra része :-)
  • 230e
    A biztosítás az itteni sokszorosa

    Egyebekben nem kellenek rosszindulatú szomszédok, a húgomnak a rendőrök jelezték hogy lassan ideje lenne honosítani az autót.

  • graphite
    “a baj az, hogy ez senkit sem érdekel, Magyarországon sem vezethetsz külföldi rendszámú autót helyi lakcímmel.”

    A külföldi autó forgalmijában benne van a kinti címed (legalábbis Németországban), gondolom azt elfogadja a rendőr. Emellett megtarthatod a magyar személyidet és lakcímkártyádat legálisan, ha nem tudod, mennyi ideig akarsz kint maradni.

    Mondjuk aki autót hitelre vesz, sikeres ember nem lehet. Max. 3 havi fizetést szabad autóra költeni, és csak akkor, ha megvan a pénz :) Vagy esetleg ormánsági uzsorástól kell felvenni a pénzt, az állítólag nem írja át utólag a szerződést mint a magyar állam/bankrendszer.

  • Stanlee
    és Németorszagban a szgk bejelentését a Fahrzeug-Zulassungsverordnung szabályozza, ez alapján abban az esetben kell az autót bejelenteni és német rendszámot kérni rá, ha az üzembentartó és/vagy tulajdonos életvitelszerűen lakhelyet létesít Németországban és több mint 6 hónapig ott tartózkodik. Szóval ha anyukám autóját használom huzamos ideig Németországban, akkor nem kell német rendszámot kérnem rá. A kötelezőt meg úgy kötöm, hogy 1 hónapnál hosszabb külföldi tartózkodást is engedjenek benne.

    A Kraftfahrzeugsteuergesetz alapján viszont külföldi rendszámú autó használata esetén gépjárműadót kell fizetni a külföldi rendszámú szgk után is Németországban, amennyiben német lakcímmel rendelkező személy vezeti azt Németország területén.

    Két különböző “vétségről” beszélünk, az adócsalás része miatt kapott nagy büntetést a rokon, ismerős.

  • Fülig Jimmy
    230e, ha magyar autódat honosítod kinnt
    ugyanúgy drága lesz a biztosítás(gondolom).
    Arra céloztam az előbb, hogy itthon évi
    4600 ft-ért elvan a kocsid , nyugaton meg
    bagóért veszel egy helyi autót. Ismerős
    “szürkeimportőr”mesélte, hogy a németeknél
    jópár e-36-ost látott már az út mellé letámasztva, hadd vigyék csak el a keleti népek.
  • tip
    mínusz a műszaki vizsga miatti hazaút költsége (tudom, úgyis hazamennél, nem kell beleszámolni, hogyne), mínusz a dupla adó. Egy káreseménynél azért nem lennék annyira nyugodt. A hozzászólás jól illene a zsugori vs. takarékos poszt alá is :)
  • Gyula

    En eleg keves olyan embert ismerek, aki a Magyar autojat Nemetesitette… Pedig vagyunk itt kint egyparan….

    En pl. megcsinaltam 2 eve.
    Hiba volt.
    MOST szivok miatta….
    2 eve a szigoritott muszakin mindent rendben talaltak vele, es megkapta a forgalmit.
    Most, elvittem muszan´kira, es hopp, kiderult, hogy nincsen benne manualis fenyszoro magassag allitas (LWR), sem kivetel bejegyzes a forgalmiban.
    Nemetorszagban 1990 ota kotelezo ilyennel felszerelni az autokat, Magyarorszagon szerintem meg ma sem kotelezo.
    Az en Swiftem 1994-es.
    Ugyhogy most lottem bontobol ilyen cuccot.
    Persze, ha 2 eve, maikor meg magya rendszam volt az auton, mondjak, hogy ez nem jo, akkor szepen visszautazom Magyarorzsagra, eladom, es veszek egyet itt kint, 300 EUR-ert, ami MEGFELEL az itteni eloirasoknak.
    De itt hibazott a TÜV, amikor kiadta a forgalmit, de megis nekem kell most rohangalnom…

  • Gyula
    Folyt.
    Pontosan az ilyen esetekben mondtak az Egyetemen (a nehai EVTSZ-en) hogy:
    “Igen, ez a mi hibank, de a maga problemaja”
  • Gyula
    Ja, igen, es, ha szerintem valaki nem keres kulfoldon annyit, amennyibol ott meg tud elni, akkor annak el kellene gondolkodniaa azon, hogy nem volna-e jobb hazakoltoznie.
  • Tibor
    @gyula: “Ja, igen, es, ha szerintem valaki nem keres kulfoldon annyit, amennyibol ott meg tud elni, akkor annak el kellene gondolkodniaa azon, hogy nem volna-e jobb hazakoltoznie.”

    Miert, otthon ez mennyiben valtozna? :) Ha otthon kapna olyan allast amibol kenyelmesen meg tud elni, ki se ment volna…

  • Stanlee
    A műszaki vizsga miatti hazaút extra költségét mint óriási kiadást felemlegetni olyanoknak, akik hetente, kéthetente hazautaznak, szerintem felesleges. Nem azt mondtam, hogy Cuxhaven-ből Szegedre járok haza autóval, mivel akkora távolságon nem is gondolkoznék azon, hogy magyar rendszámú autóm legyen, de mondjuk Bajorországból elég sűrűn járnak haza az itt dolgozók és rengeteg magyar rendszámot látni.

    Baratnőm nővérének az autója az anyja nevén van, mert úgy olcsóbb. Pedig van zseton náluk rendesen, de ha megspórol magának az ember ezzel 2-300 eurót, miért ne tegye? Tudom, UFB.

  • eazirajder
    Szintén Németország, nemrég regisztráltattam az autót, errefelé (Berlin környéke) elég ritka a magyar rendszám. Gondolkodtam, hogy inkább eladjam-e otthon kijövetel előtt, de ugyanilyen állapotú és futásteljesítményű autót itt csak jóval drágábban tudtam volna venni.
    Ha valaki ilyesmiben gondolkodik akkor 2 lehetőség van:
    1. amit otthon javasoltak: átmeneti időszakra kivonatni az autót, majd Z-rendszámmal kihozni, és így forgalomba helyeztetni. Előnye, hogy így azonnal le lehet mondani az otthoni KGFB-t, nem kell otthoni gépjárműadót fizetni, és szerencsés esetben a kármentességi igazolás birtokában rögtön kedvezőbb kinti kötelező tarifát lehet kapni. Cserébe ki kell fizetni a Z rendszámot, a hozzá tartozó ideiglenes KGFB-t, új forgalmit, stb…
    Folyt köv.
  • eazirajder
    2. opció: forgalombahelyezés külföldön, úgy hogy otthon nincs még forgalomból kivonva az autó: Németországban nem túl bonyolult, kell friss műszaki (TÜV/DEKRA/KÜS, mindegy melyik), COC dokumentum (magyar importőrtől lehet kérni), elektronikus KGFB kötvény (EVB Nummer), magyar iratok+rendszám. Kb fél óra és ~80 EUR leperkálása után kiadják a német iratokat és a rendszámot. Ki kell még tölteni egy felhatalmazást, hogy le tudják emelni a számláról a gépjárműadót. A KEKKH ügyfélszolgálat szerint Németországgal havonta cserélnek adatot, így 1-2 hónapon belül Magyarországon automatikusan kivonják az autót a forgalomból átmeneti időszakra, visszamenőleges hatállyal. Addig viszont mindenképpen fizetni kell az otthoni KGFB-t ill. gépjárműadót is.
    Ha ez tényleg megtörténik 1-2 hónapon belül, majd írok ide :)
  • Dpeter
    @Stanlee: elsőre nagyon jó ötletnek hangzik évi 150ezer forintot spórolni azon, hogy magyar rendszámmal, magyar biztosítással élsz kint. Gond csak akkor lesz, amikor okozol egy személyi sérüléses balesetet. Akkor majd a magyar biztosítód kiutalja a 20ezer forintot, ami a csonttörésért jár, a maradék 10ezer eurót, ami németországban jár fájdalom díjként, munkából kiesésért, elmaradt élet örömért, meg majd rajtad veri le a károsult ügyvédje. Ugyanis ezért drágább kint a biztosítás. Engem egy hónapja ütöttek el, szerencsére nem lett túl nagy bajom, két borda törött, váll repedt, másik váll ficamodott. Jóval 30 ezer euró fölött lesz a ceh a végén. A magyar biztosító ebből szerinted mennyit állna?
  • Stanlee
    A baleseted sajnálom, de nem kell aggódnod, ha gond lenne külföldön, akkor nem 20 ezer Ft-ot kapnál a magyar KGFB-től, hanem annyit, amennyit a biztosítódon keresztül kérsz és végérvényesen el is fogad a károkozó biztpsítója. Biztosan nem emlékszel arra az esetre, amikor egy magyar kamionos elütött egy motorost Angliában, és kb. fél milliárd volt a kárigény, amit a MABISZ a megfelelő káralapból végül fizetett.

    Bicajjal is elüthetek valakit úgy, hogy kára keletkezik belőle, a biciklimre meg nincs kötelező :-) De van biztosításom, ami ilyenkor is fizet. Nem ezen spórolok. Amúgy évente átlag 30 e km-t vezetek most, előtte meg 70 ezer/év volt az átlag, mivel nincs saját autóm, hiába vagyok 15 éve balesetmentes, mégis annyit kell fizetnem, mint egy kezdőnek. Igazságos? Nem, de ilyen a rendszer.

  • Dpeter

    Akkor ez így valóban érdekes. Itt te választod ki, hogy mekkora fedezetet nyújt a kötelező. Az alap 1milla anyagi kárig (tehát ha lezúzol egy Veyront vagy egyéb ritkaságot, akkor peched van), személyi sérülés 7 millióig. Aztán lehet drágábban 10-15-20millióig fedező kötelezőt választani. De tudtommal, ha annál nagyobb a kár, akkor azt neked kell állni, nincs szervezet, aki kifizeti helyetted. Legalábbis eddig ezt hittem, különben mi értelme lenne a drágább kötelezőnek. De megnyugtató, hogy magyarországon még mindig lehet az ember felelőtlen, megoldják helyette.

    Akkor viszont tényleg már csak a jóérzés marad, hogy oda fizetem a gépkocsi adót, ahol az autót használom.

  • tip
    Gondolom, nem a magyar kamionos mamája volt az üzembentartó :)

    A biztosítók ismerik a jogaikat, amikor fizetni kellene. Minél többet kellene fizetniük, annál jobban. És nekik van jobb ügyvédjük. Ha én biztosító lennék, és azt sejteném, hogy falból van X.Y-né nyugdíjas nevén a kocsi, megeresztenék egy telefont a jogi osztályra, hogy lehetne-e optimalizálni a kárigényen. Habár biztosra veszem, hogy a mama kocsijával spórolók ezt végigbeszélték az ügyvédjükkel.

    Kéthetente a mama töltöttkáposztáját is lehet lötyögtetni ételhordóban, azzal is lehet spórolni pár száz eurót, ha ezen múlik. De jaj, ha akár egyetlen munkanap bevétele kiesik a műszaki miatt, oda a nyereség…

  • eazirajder
    Tényleg működik az adatcsere, kb 1.5 hónappal a németországi forgalombahelyezés után otthon automatikusan kivonták az autót a forgalomból visszamenőleges hatállyal, sőt még az illetékes biztosítót is értesítették, így a KGFB-t sem nekem kellett felmondanom… nem semmi :).
  • Tibor
    Stanlee, totális tévedésben vagy. A németországi magyar fórumokon kb 1-2 hetente le szoktam írni, be szoktam másolni a magyarul is elérhető szabályozás leírását. Tökéletesen mindegy, kinek a nevén van az autó. Külföldi rendszámú autót nem vezethetsz Németországban (sem), ha a szokásos tartózkodási helyed Németországban van. Mindegy, hogy kinek a nevén van az autó. Ha itt Németországban élsz, itt van a szokásos tartózkodási helyed, akkor nem vezethetsz külföldi rendszámú autót. Ha meglátogat pl a magyarországi haverod, magyar rendszámú autójával, akkor azt pl csak és kizárólag akkor vezetheted, ha ő is az autóban ül. Biztosítás: ugyanúgy ahogy szokta a magyar biztosító, simán mondhatja, nem fizet, vagy nem annyit fizet. Egyrészt mehetsz vele perrskedni. De nem sok esélyed, mert eleve nemcsak az ászf-t, de a törvényeket sem tartottad be.
  • Tibor
    Folytatva: a német fél ezzel ellentétben, simán behajtja rajtad a kárát. A kamionos példád igazolja, hogy mennyire nem ismered a magyar biztosítókat, biztosítási rendszert. Egyrészt, van amikor fizet a biztosító. Itt csak a kockázatról van szó. Másrészt, ha kamionról van szó, az totál más kategória. És végül MABISZ. Mégis mit gondolsz, a MABISZ mit csinál veled, ha miattad fizetett??????? Természetesen, behajtja rajtad a pénzt. Nyilván, behajtási költségekkel együtt. Pontosan ez a dolga az összes ilyen szervezetnek. Hogy ne az áldozat fusson a pénze után a felelőtlenek miatt. Fizet az adott szervezet, aki utána minimum megpróbálja behajtani a pénzt. A hozzád hasonlók szokták aztán telesírni a Facebookot, hogy a köcsög rendszer miatt, mennyit kellett fizetni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 karakter még felhasználható

* 5+1=?