Anna egy érdekes kérdést vetett fel, méghozzá hitellel vagy lízinggel terhelt autóval hogyan lehet külföldre menni, sőt költözni.
Ha casco-t kell kötni az autóra, az vajon érvényes-e az adott országban. Sok casco kiköti, hogy maximum mennyit tartózkodhatsz külföldön az autóval egyhuzamban. Mivel ha kiköltöztél, máris kiestél a casco érvényességéből, így kvázi nincs érvényes biztosításod, ami pedig a hitel előírása lehet.
De ennél is sokkal érdekesebb, hogy ha x napnál többet élsz egy adott országban, kérned kell helyi rendszámot. Volt aki így is csinált, a helyi hatóság bevonta a magyar forgalmit, kiadta az új helyi forgalmit, a régit pedig visszaküldte Magyarországra. Itthon ment a problémázás a törzskönyv miatt, amiből kiderült volna a hitel ténye, de olyan okmány nem volt külföldön, így nem is értették ott, miről is van szó. Az új külföldi forgalmiban tehát csak a magánszemély szerepelt tulajdonosként, a magyar bank pedig azonnal felmondta a hitelt és egy összegben követelte vissza a pénzt.
Ezért ezeket gondold végig, mielőtt külföldre mész hiteles vagy lízingelt autóval. Érdeklődj a hitelintézetnél a részletekről és olvasd el a casco-t is, mit mond a külföldi használatról és annak maximális idejéről. (Azért szokták maximalizálni a kint tölthető időt, hogy ne magyar biztosítást használj Franciaországban, csak mert itthon olcsóbb kötni. A magyar biztosítás a magyar szervizdíjakhoz és baleseti statisztikákhoz van kalkulálva, nem a franciához.)