Napijegy: olcsóbb, mint bérlettel

Mivel nem járok napi szinten dolgozni valahová, nem éri meg bérletet vennem. Viszont a vonaljegy annyira drága, hogy pár nap alatt olcsóbb lehet a havi bérlet, mint jegyeket lyukasztani.

A napijeggyel az a bajom, mint az összes egyéb 3 napos, heti, havi bérlettel is, hogy csak Budapest határáig használható, Budaörsre már külön jegyeket kell pluszban lyukasztani. Ez a két plusz jegy miatt már túl drága lesz a napijegy.

Bevezették az egy hónapig érvényes, 5 tetszőleges alkalommal felhasználható 5/30 nevű napijegy tömböt, amit eddig a fenti ok miatt nem vettem soha.

Most vettem egyet és megdöbbenve tapasztaltam, hogy szembe az összes napi, 3 napi, heti, havi bérlettel, ez nem csak Budapest határain belül, hanem “az 1-299, 900-999, M1, M2, M3 vonalak teljes hosszán ” érvényes, vagyis nem kell mellé külön jegyet lyukasztani Budaörsre, Törökbálintra, vagy bármelyik egyéb Budapest környéki településre, ahová BKV járat jár. (A HÉV-en csak Budapest határáig érvényes.)

Ez azért nagy szó, mert egy Budapest+Budaörs bérlet ára havi 15.440 Ft, ugyanez Törökbálintra már 19.080 forint. (Ha számlát kérsz róla, egy ezressel még drágább is.)

Az 5 alkalmas napijegy pedig 4.550 Ft. Havonta 22 munkanappal számolva naponként 867 Ft-ba kerül egy törökbálinti bérlettel munkába járni. Ugyanez napijegyekkel alig több, 910 Ft naponta.

Azonban a napijegy 24 órán át használható. Ha megtehetjük azt, hogy egyik nap később megyünk, a másik nap korábban, akkor nem is kell 22 napijegy havonta.

Hétfőn megyünk kilencre, kedden még bemegyünk dolgozni a tegnapi jeggyel nyolcra. Kedd este indítunk egy újabb 24 órás jegyet. Ezzel még bemegyünk szerdán, hazafelé már másik kell, ez jó csütörtökön is. Pénteken elég egy újabb jegy, így 4 jeggyel megúsztuk a hetet, vagyis a bérlet 4335 Ft-jával szemben 3640 Ft-ba került a munkába járás napijegyekkel.

De ha te nem Budapest környéki vagy és nem tudod váltogatni a munkakezdéseset, akkor is jó választás ez az 5/30 napijegy. Az ára 24 órára annyi sincs, mint 3 vonaljegy. Mivel nem névre szól, oda is adhatod a házastársadnak a tömböt, amikor neki van rá szüksége. Ha egyik nap délután használtad a jegyet, másnap délelőtt még nyugodtan használhatod, ha belül vagy a 24 órán.

Az, hogy nem csak Budapesten belül használható, ez már csak hab a tortán.

Share

29 hozzászólás

  • bobo

    csütörtökön bent alszol? 🙂

  • Lasszo

    Honnan tudja a jegyellenőr, hogy mikor kezded a napot? Hiszen a villamoson pl. nem mindig időkódos lukasztó.

  • flimo

    Első jegy: hétfőn bemész kilencre, hazamész ötkor, kedden bemész nyolcra.
    Második jegy: kedd este hazamész ötkor, szerdán bemész nyolcra, hazamész négykor
    Harmadik jegy: csütörtökön bemész kilencre, hazamész ötkor, pénteken bemész nyolcra.
    Péntek este: a jegyek számától függően vagy negyedik napijegy, vagy tömbjegy+környéki jegy.
    Igazán ledolgozós szombati héten éri meg, mert akkor hat napot úszol meg négy jeggyel (folyamatos munka mellett két jegy – három nap).

    Amivel még érdemes számolni, hogy mondjuk mindig hónap elején vesz valaki bérletet, és hónap közepén megy egy hetes szabadságra, akkor nem havi bérletet vesz, hanem kiegészítő hetet, vagy épp kettőt-hármat (akkor három hónappal kell előre gondolkozni), és nincs az, hogy érvényes a bérlete, de ő épp a Balatonon van. Karácsonykor ugyan ez.

  • jurta

    Most kutatjuk az ilyen kedvező lehetőségeket az irtó bonyolult és a rövid utazásokon nagyon ráfizetéses budapesti tarifarendszerben és hű de örülünk nekik (pár hónapja az járt körbe a Facebookon, hogy VAN olyan, hogy kismamabérlet! – ja, több éve), aztán hipp-hopp itt az elektronikus jegyrendszer és azon fogunk csodálkozni, hogy valaha volt ez ilyen nyakatekert is és mi akkor is alkalmazkodtunk. 🙂

  • Banna

    Szia,

    Ez a Budaörs dolog most akkor hogy is van? Én itt dolgozom és a 240es és 40es busszal szoktam bemenni a Móriczra ha Pesten van dolgom. Ezekre a buszokra szimpla vonaljegy kell.

  • Banna

    Amúgy köszi az ötletet az 5/30ra 🙂

  • kp

    Én csak az árakon hüledezek. Ilyen árak mellett egy normális vezetés pénzgyárat csinálna ebből a cégből. Tudom állítólag most is az, de én nem ÚGY gondolom… 🙂

    Amugy kicsit viccesnek találom – és bocs ha kötözködésnek tűnik, nem annak szánom – azt, hogy le lettem szólva korábban amikor kiálltam amellett hogy ha ésszerűbb befektetéssel meg lehet fogni + pár % akkor utána KELL menni relative kis összeg esetén is. Mert az a párezer nem éri meg. Most havi párszázért megéri küzködni azzal, h. melyik jegy, meg mikor jövök megyek… 😉

  • Kiszamolo

    Inkább csak érdekességnek írtam le, hogy olcsóbb a napi jegy, mint a bérlet, nem azért, hogy ebből fogsz meggazdagodni.

  • jurta

    “Ilyen árak mellett egy normális vezetés pénzgyárat csinálna ebből a cégből.”

    Könnyű mondani. Elég kevés hely van a világon, ahol ez megvalósul.
    Egyébként sem az a baj, hogy drága (ahhoz képest, amit nyújt, nem az), hanem hogy túl sokat kell megvenned a szolgáltatásból akkor is, ha csak egy kicsi kéne.
    Továbbá épp most csökkentették a bérletárakat (más kérdés, hogy miért).

  • Promo921

    “Kérjük, a 24 órás jegy hátoldalán szíveskedjék ikszeléssel jelölni az utazás megkezdése előtt annak időpontját (hónap, nap, óra, perc).”

    Blitzelők álma?

  • Zsoca

    “(Ha számlát kérsz róla, egy ezressel még drágább is.)”

    Na ez megint hungarikum, önkormányzati tulajdonban lévő cégnél ha megkérdezed hogy mennyi a bérlet az első reakció hogy “számlával vagy számla nélkül?”. 😀

  • Zabalint

    @jurta
    Amikor bérletet veszel egy bonyolult tömegközlekedési hálózatra, akkor nem az van belekalkulálva az árba, hogy naponta végigmész az összes vonalon, hanem egy átlagos használat. Ahol vonalbérletek vannak, ott a vonalbérlet legfeljebb 10-20%-al olcsóbbak az összvonalasnál, nem véletlenül, mert a közlekedési cégnek nagy átlagban mindegy, hogy egy vonalat használsz sokszor, vagy sokat, de egyenként kevesebbszer.

    Ha bármi olyan dolgot be lehetne vezetni, ami figyelembe veszi a használatot és jelentősen differenciálhatna az árban, az a konkrét utazás arányos számlázás. Ugyanakkor ha jegyet veszel, az valamennyire ilyesmi, csak az nyilván relatív túlárazott és nem pontos. Ha a jegy és a bérlet rendszert összevonnák, és mindenki egy rfid-val ellenőrizve annyit fizetne, amennyit megy, az természetesen igazságosabb lenne a bérletnél, ám lennének akik 3-4-szeresét fizetnék a bérlet árnak.

  • Jenő

    A napijegy, amire linkeltél, szintén használható az agglomerációban. Ott a megoldás a linkeden.

  • Kiszamolo

    Sajnos nem, olvasd el még egyszer.

  • jurta

    @promo921

    “Blitzelők álma?”

    Annyira nem hiszem. Ha így akar csalni, akkor az ellenőr felfedezése és hozzá érkezése között kell úgy beírnia az X-eket, hogy az ne vegye észre (ha ő az első ellenőrzött, akkor ezt biztosan bukta). És a 30 nap kezdetét nem ő választja meg, csak az öt napot.

  • Kiszamolo

    @banna A vonaljegy érvényes egész hosszon. Minden máshoz kiegészítő jegyet kell venned Bp határától, ez 250 Ft. Kivéve az 5/30-as tömbhöz, ahogy rájöttem, mert elolvastam az apróbetűt. 🙂

  • globglob

    Talán ezért hívják “5/30 BKK napijegy”-nek, nem pedig “Budapest 5/30 napijegy”-nek.
    A napijegy típusú jegyek közül ezen kívül még a “Kedvezményes csoportos tanulójegy” nevében nem szerepel a Budapest szó és az is – a HÉV kivételével – a vonalak teljes hosszán érvényes.

  • Jenő

    @kiszamolo
    Igazad van, ezt benéztem.

  • Rissa

    Az 5/30-as napijegy/bérletet én is használtam és igen, akkor éri meg, ha nem kell valakinek naponta utazgatni, ill. egy napba tudja sűríteni az utazásos intéznivalóit vagy egyik nap valamikor elindul és a következő nap annál korábban kell utaznia, mert így lényegében “csak” 455,- az adott napi közlekedése.
    A közigazgatási határon túli használatot én is hamar kiszúrtam, furcsállottam, de ki is használtam rendesen. 🙂
    Igazából jobb lenne, ha lehetne pl. 2-4-6-8-12 órás jegyet venni.
    Kíváncsi vagyok, mit fognak kitalálni az elektronikus jegyrendszerben, mennyivel jár majd jobban az utas…

  • Matthew

    Én megosztok egy számomra hasznos spórolást.
    Havi bérletem van, az esetek nagy részében hétvégente otthon vagyok, télen pedig pláne. Ha megveszem 10-én a bérletet az ugye következő hónap 10-ig szól. Ha a lejárat dátuma péntekre esik, eszembe nem jut szombattól (11-től) megvenni, mert minek ha nem megyek sehova?! Inkább kérem 13-tól. Így mindig “csak” két napot nyerek, éves szinten ez kb 24 napra jön ki. Arról nem is beszélve, hogy nem állok ott a pénztárnál mikor mindenki más, ezzel időt és idegességet spórolok meg.
    Igen tudom ez mindenki életvitelétől függ, nekem is volt olyan hogy úgy terveztem nem megyek sehova hétvégén és mégis kellett mennem, de akkor is kb 3 buszmegállót kellett mennem, lesétáltam. Hétvége volt, időmbe bőven belefért.

  • Gábor

    Matthew
    Sajna nem esik minden hónap forduló péntekre, ezért ezt nem tudod minden hónapban megcsinálni. Ellenben a szabadságokat jól betervezve és félhavi bérletekkel kombinálva, egy hónapot tényleg meg lehet nyerni.
    Kb. ennyiért adják az éves bérletet, és semmit nem kell nézni… csak egybe ki kell fizetni.

  • henriksen

    Kedves Kiszámoló!

    Érdekelne a véleményed:
    minap a postán tukmálták a PostaTakarékosKönyv-et.
    Mit gondolsz róla?

  • szocske

    ugyan nem ide tartozik, de mivel ez a legfrissebb post:

    Azt hiszem megvan az amerikai mr.kiszámoló 🙂
    mrmoneymustache.com/2013/02/22/getting-rich-from-zero-to-hero-in-one-blog-post/

    napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/nem_alom_ilyen_a_tuti_korai_nyugdij.574534.html

  • Kiszamolo

    Egen, már írni akartam róla, de amint látom, a napi lefordította a marketwatch cikkét.

  • henriksen

    Kedves Kiszámoló!

    Köszönöm szépen!
    Esküszöm, hogy kerestem a tartalomjegyzékben! 🙂

  • Kiszamolo

    Ja, az már másfél éves és akkor sem volt teljes. Használd kicsit lejjebb a keresőt, de a gugli is megteszi: “kiszámoló postai takarékoskönyv”

  • Szorosan ugyan nem kapcsolódik, de ha már ez a téma, a nyáron hazalátogatott 2 barátom, és 4-esben elindultunk Pesten cikázni az éjszakában a hév megállóban vettünk volna jegyeket, de épp egy rendes pénztárost fogtunk ki, aki felhívta a figyelmünket a lentebbi jegyre, 5-en lehet vele akármennyit utazni 24 órán keresztül, a jegy percre pontosan váltható, ilyen alkalmakkor sokat lehet vele spórolni. ~10 darab vonaljegy ára, még 4 fővel is megérte, mivel már az első meglátogatott szórakozóhelyre is 2-szer kellett átszállni, és ott még messze nem volt vége.

    bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/jegy-es-berletarak-2013-ban/budapest-csoportos-24-oras-jegy/

  • Tibu

    A havibérlettel való variáláshoz tartozik, hogy most már van olyan, hogy egy hétre meg lehet hosszabbítani a bérlet hosszát, így ha éppen szabadság jön vagy úgy jön ki jól egy hétvége, akkor azzal is lehet játszani.