Nyugdíjszakértő kerestetik

Köszönöm, úgy tűnik találtam valakit, aki ígérete szerint hamarosan cikkel jelentkezik.

Nagyon kellene egy igazi nyugdíjszakértő a blogba, mert rengeteg kérdés felmerül az ügyfeleknél is, levélben is nyugdíjjal kapcsolatban.

– Mivel járok jobban? Ha felmondom a magánnyugdíjamat és visszamegyek a TB-be, hogy 2010-ig is 100%-ot kapjak a TB-től, vagy maradjak és 2010-ig 25%-ot inkább a magánnyugdíj-pénztáram fizessen, ahol x millió Ft-om van, amiből y millió a hozam? Melyik a jobb, ha 50 éves vagyok és ha 58?

– 31 év munkaviszonyom van, 57 éves vagyok, jövedelmem nincs, a megtakarításaimból élek. Érdemes kiváltanom a KATÁ-t és fizetni havi 75 ezret, csak hogy nőjön az éveim száma, vagy inkább tegyem félre azt a pénzt is, azzal jobban járok? (De akkor fizetnem kell TB-t egyébként is.) Mi a válasz, ha eddig sokat kerestem és mi, ha minimálbéres voltam?

– Kihasználjam a nők kedvezményes nyugdíjlehetőségét, vagy inkább még dolgozzak tovább? Mennyivel nő a nyugdíjam, ha még két évig dolgozom?

– Hat órába vagyok bejelentve, de nettó 200 ezerrel. Akkor ez most minek számít a nyugdíj szempontjából? Kérjem inkább magam 8 órába nettó 150 ezerrel, vagy ez mindegy?

– Mennyi lesz a mai állás szerint a várható nyugdíjam, ha eddig átlag 140 ezret kerestem és 59 éves vagyok?

– Minek számít a GYES/GYED, vagy a munkanélküli segély a nyugdíj szempontjából?

És még ezer ehhez hasonló kérdés.

Olyan ember kell, aki pontos számot tud adni, nem csak szerintem talán ez lenne a jobb, de lehet, hogy mégsem.

A legjobb lenne, ha ezzel foglalkozna, akár magánál a Nyugdíjfolyósítónál.

Szerintem sok ember fizetne ezekért az infókért, senki nem várja, hogy ingyen csináld. (Illetve de, de az ingyenélőkkel nem törődünk.)

Vállalhatod személyesen, skype-on, levélben, stb, fizetés utalással vagy paypal-lal.

Ha tényleg kened-vágod a témát, jelentkezz, ha látsz benne fantáziát.

Természetesen csak olyan személy jöhet szóba, aki semmit nem árul. Nem unit linked ügynök kell, hanem valódi szakember. 

Ha nem akarsz, mersz, tudsz ezzel pénzt keresni, de szívesen írnál ide a blogba cikket a témáról, egy vagy több alkalommal, vagy válaszolnál a kérdésekre, akár névtelenül is, vagy álnéven, azt is szívesen vennénk.

Share

50 hozzászólás

  • sokasebi

    Nyugdijjal kapcsolatos kerdesnel a pontos valaszhoz tudni kell azt is, hogy milyen lesz a jovoben a nyugdijtorveny es mikor akar az illeto meghalni.

  • Peti

    Nyugdíj blog? Láttad, hogy a többség milyen optimista a leendő nyugdíját illetően?

    nyugdij-nyugdij.blog.hu/2017/02/17/tesztelje_magat_megtudja_mondani_a_nyugdija_osszeget

  • Tamás

    vannak direkt nyugdíjas (?) blogok is, onnan esetleg nem lehet kérni szakértőt? vagy azok nem igaziak? 🙂

  • Zsolt

    Naponta foglalkozom nyugdíj tervezéssel. Szívesen írok egy összefoglalót róla ha gondolod.
    Mindamellett szerintem ezt egyénileg kell meghatározni.
    Le kell kérni az adott embernek az ügyfélkapun keresztül a saját szolgálati idejét, és a saját életpálya átlagkeresetét ki kell számoltatni.
    Ez után lehet konkrétan az ő nyugdíjáról beszélni.

    Általánosan elmondható, hogy az jár rosszul, akinek folyamatosan nő a jövedelme a kezdetektől.
    Az ő életpálya-keresete biztos, hogy kevesebb lesz, mint az utolsó havi nettója.
    S annak is csak egy bizonyos százalékát kapja nyugdíjra.

  • Családfő

    Zsolt, már azt is érdekes lenne hallani tőled, hogy milyen mechanizmus alapján kerül meghatározásra a nyugdíj összege. Illetve milyen buktatókat látsz mely életszakaszokban (részmunkaidő, fizetés nagyon változásai bármely irányba, stb.)

    Így látnánk a jelenlegi helyzetet, tudva, hogy bármennyiszer változhat a szabályozás

  • Gábor

    Te Peti! Ez a Nagy Attila majd jól megpróbál rábeszélni, hogy kössek vele valamit? Mert már a “megtudja mondani”-tól kétségem támadt!! 🙁

  • Kalama

    Szia Zsolt! Van olyan netes kalkulátor, ami nagyjából reális eredményt ad a várható nyugdíjra? Köszönöm szépen!

  • Tamás

    “Általánosan elmondható, hogy az jár rosszul, akinek folyamatosan nő a jövedelme a kezdetektől.
    Az ő életpálya-keresete biztos, hogy kevesebb lesz, mint az utolsó havi nettója.
    S annak is csak egy bizonyos százalékát kapja nyugdíjra.”

    ez így lenne a normális nem? (folyamatos munkaviszony, folyamatosan emelkedő bérrel egészen a nyugdíjig)
    mitől járna így “rosszul”?

  • Meister

    “Le kell kérni az adott embernek az ügyfélkapun keresztül a saját szolgálati idejét”

    Ezt hol kell? Az OEP-es lapon? Van olyan oldal, ahol látszik a fizetés is, ami alapul szolgál majd?

  • Meister

    Megtaláltam:
    ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/nyugdijbiztadategyeztetes.html

    és

    ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/nyugdijugyintezes.html

    Na, legalább kiderül, hogy minden adatuk megvan-e. Mert mondjuk 20 év múlva már nem hiszem, hogy elő tudnám bányászni a legelső munkahelyem.

  • Lexa

    Más EU országban olyasmiket is rebesgetnek ki tudja milyen politikusokra hivatkozva, hogy 2025 után megszűnik az állami nyugdíj az illető országban. Emellett KATÁzni ott se lenne érdemes csak azért, hogy a szolgálati idő gyűljön.
    Úgyhogy inkább politikust kell keresni nyugdíjszakértő helyett vagy mellett.

  • Tamás

    @Meister,

    kérje le mindenki, ha tudja és nézze meg: a 2011-s év elég sok kollégának hiányzott..
    nekem benne vannak 89-s dolgok, de pl a 97 előtti főiskola mint szolg-i idő, nincs feltüntetve..
    érdekes, hogy a 2005-s több mint 5m Ft-s bruttó fizetés mellett 26k levont és befizetett nyugdíj járulékot tartanak nyilván..
    nem is nagyon értem, hogy lehet ez, hacsak nem úgy, hogy az egyéni nagy része ment a manyupba, a vállalatit meg nem tartják itt nyilván…
    bár állítólag a nyugdíjadba az is beleszámít, ezért azt sem értem, hogy miért nem látszik az is itt (főleg úgy, hogy változhat annak is a mértéke, ahogy az egyéni is változott egy időben folyamatosan..)

  • Lexa

    Nem járható út-e nyugdíjra felkészülésnek havonta félretenni mondjuk 1 uncia ezüstöt egy banki széfben és nem törődni a sorsával. A jegybankok elintézik helyetted a megtakarításod kezelését.
    Mostanában a legnagyobb rizikónak a Lagarde által gyakran emlegetett currency resetet látom, amit elég ha egy nagy ország -mondjuk Amerika – meglép és viszi magával a többit a “levesbe”. Ehhez képest a havi 1 uncia ezüst jobb, mint a nullázható akár dollár akár frank akár euró (vagy vieatnami dong is lehet).

  • P. G.

    RE: Tamás

    “”Az ő életpálya-keresete biztos, hogy kevesebb lesz, mint az utolsó havi nettója.
    S annak is csak egy bizonyos százalékát kapja nyugdíjra.”

    ez így lenne a normális nem? (folyamatos munkaviszony, folyamatosan emelkedő bérrel egészen a nyugdíjig)
    mitől járna így “rosszul”?””

    Relatíve jár rosszul szerintem. Aki egyszerűbb munkakörben dolgozott, pl. egyetemi [= bejelentett] takarítónő, laboráns, annak volt egy szűk tartományban emelkedő kis fizetése. Neki nem fog drámaian kevesebb lenni a nyugdíja, mint amilyen havi jövedelemhez hozzászokott.

    Míg akinek szélesebb tartományban emelkedett a fizetése, nem kap arányaiban vissza annyit az utolsó, magasabb fizus évekből. Az állami nyugdíj nagy visszaesés lesz az utolsó jövedelméhez képest. Lélektanilag sem kellemes.

    De ez csak laikus okoskodás. Valakinek inkább kvantitatíve kellene ezt levezetnie, kéne egy okos kalkulátor erre is.

  • Q

    Ha valakinek csak tőkejövedelme van, az hogyan fizet nyugdíjjárulékot, meg egyéb járulékokat?
    Tegyük fel, holnaptól nem leszek többé alkalmazott (se vállalkozó), csak ellenőrzött tőkepiaci ügyletekből fog jövedelmem származni, amiből lejön a 15% szja (árfolyamnyereség okán), az eddig oké, de a járulékokat is abból kéne levonni? Mert ha én az etpü-t munka mellett csinálom, akkor azt már nem terhelik a járulékok, mert a munkajövedelemből azt már havonta levonta, és adóelőlegként befizette a munkáltató.

  • P. G.

    Folyt.:

    fel szokott merülni ez a kérdés, érdemes-e a nyugdíj előtti években “megnyomni” a fizetést? Ez biztos egyéni kérdés is, de szerintem általában inkább nem. Bár lehetnek egyéni esetek. Meg nyilván nem mindegy, a nyugdíj előtti 15 vagy 1,5 évről beszélünk.

    Szüleim 10 éve mentek nyugdíjba, életük második felében vállalkozók voltak (bt). Nekik akkor nagyon nem érte volna meg több pénzt felvenni nyugdíj előtti pár évben. Azt már soha nem látták volna viszont, a befizetett plusz örökre elveszett volna az éterbe…

  • Átlagparaszt

    “Nyugdíjszakértő kerestetik”

    facebook.com/selmeczigabifunclub/

    Ő jutott eszembe elsőnek. Úgy tudom, most úgysincs munkája.

  • Feri78

    A várható nyugdíjra vonatkozó kérdések túlnyomó része egyszerűen kiszámolható, következők kellenek hozzá:

    1. Az illetőnek évente mennyi volt a nyugdíjra jogosító jövedelme éves bontásban
    2. Valorizációs táblázat a múlt jövedelmeinek reálértékre számításához
    3. Hány év munkaviszonya volt, és egyéb beszámítható jogviszonya
    4. Táblázat hogy x év munka után a jövedelem hány százaléka a nyugdíj

    A valorizált jövedelmet a (4) táblázatban lévő szorzóval pl Excelben megkapod hogy eddig mennyi nyugdíjra vagy jogosult. A (2) és (4) elérhető a neten.

    A magánnyugdíjas kérdéshez Excelben a 2010 előtti jövedelmeket csökkenteni kell 25%-al. Ekkor megkapod mennyivel csökken a nyugdíj, ezt kell 200-al megszorozni mivel 1000 forint nyugdíjjárulék kb 200 ezerbe kerül. Utána a MNYP értékének várható hozamokkal növelt értékét kell kiszámolni nyugdíjra. Ha a jövőbeli MNYP magasabb, akkor érdemes megtartani.

  • Feri78

    Ahhoz, hogy a jövőbeli nyugdíj mennyi lesz, kellene a bölcsek köve. De szerintem igazából a változók nagy részét már most is lehet ismerni a korfa alapján. Nagy általánosságban annyit tippelnék, hogy mivel az aktív dolgozókra jutó nyugdíjasok száma emelkedni fog, viszont várhatóan ellensúlyozza hogy emelik a nyugdíjkorhatárt, illetve a nyugdíjas lobbi legendásan jó érdekérvényesítő képessége, politikai zsaroló potenciálja miatt – ugye mindenkinek megvan hogy a rendszerváltás óta folyamatosan és indokolatlanul emelkedik a nyugdíjam reálértéke – szóval egyszerűen megemelik a költségvetésben a nyugdíjakra jutó összeget… szóval szerintem pár évtized múlva a mostaninak olyan 70% körül lesznek a nyugdíjak, 67-68 éves nyugdíj korhatárral.

  • Mit keresek itt ?

    Mindennek látszania kell, ami nem látszik azt célszerű mielőbb észrevételezni! (biztos olvastad, hogy meddig teheted meg) Az elkezdett főiskolai éveimet sikerült beszámíttatni utólag, ami meglepett, hogy még a főiskola előtti-közbeni alkalmi munkáim is mind szerepeltek. A kapott adatokkal már lehet kísérletezni 2016-ban volt a neten hatályos program. Ami viszont nagyon érdekelne engem is az, hogy az mnyp-ben mennyit érdemes összegyűjteni, milyen összegű járadékot kaphat onnan az ember

  • Kováccs

    Én arra kérnék választ, hogy teljes jogú öregségi nyugdíj (elért korhatár feletti) mellett vehetek-e fel bér jellegű fizetést EFOP pályázat konzorciumi partnerétől aki egy egyesület, anélkül, hogy fel kellene függesztetnem a folyósítást. A szabályokat alaposan átnéztem, de semmi nem egyértelmű. Ha igen akkor benne vagyok-e a minimálbér*18 maximalizált összeghatárba – szerintem nem, mert az az előrehozott és a kedvezményes nyugdíjazottakra vonatkozik, legalábbis a leírásokból ez következik.

  • raven4x

    Zsolt: az utolsó két mondatodat nem nagyon értem. Nem vagyok nyugdíjszakértő, de most mentem nyugdíjba. Az ONYF-től kapott határozatban ez áll: “A nyugdíj összege – a szolgálati időtől függően – a havi kereset 80 %-a”. Tehát én pl. az utóbbi húsz évben minimálbéren ill. garantált bérminimumon voltam bejelentve, ami minden évben emelkedő összeg volt, tavaly 129 ezer. Ennek a 80%-a: 103.200. Nekem ennél valamivel több, mert a 90-es évek elején magasabb volt a fizetésem a minimálbérnél.
    Egyébként a neten fellelhető számlálón is kiszámoltam egyszer úgy, hogy minden évi kereseti kimutatásomat felvittem és nagyon hasonló eredményt kaptam.

  • Stanlee

    @Kalama: Ez itt egesz jol szamol, ha a megfelelo adatokkal ellatod: kalkulator.onyf.hu/NyugCalcWeb/

    @Tamas: a tobbseg azert lepodik meg a nyugdij kiszamolasakor, mert szerintem meg el az a hiedelem, hogy az utolso fizetes nagysaga meghatarozo a nyugdij nagysaganak a kialakitasaban, csak ez mar nem igy van. Amugy orulok annak, hogy teged ez nem lep meg, hogy az utolso fizetesed 35-40%-at kapod majd maximum nyugdijkent. Erre az embernek fel kell keszulnie lelekben. Persze nem lehetetlen kuldetes, de nem tul egyszeru feldolgozni, hogy 40 ledolgozott ev utan nem tul sok uti az ember markat.

    Persze en is mint a tobbseg, aki ezt az oldalt olvassa, keszulok a 30 ev mulva bekovetkezo armageddonra, amikor nyugdijba vonulok.

  • Géza

    @Tamás – szerintem @Zsolt rosszul fogalmazott. Nem rosszul jár az, akinek folyamatosan emelkedett a jövedelme (reálértéken persze), hanem hogy neki alacsonyabb lesz a helyettesítési rátája. Azaz az utolsó havi fizetéséhez képest nagyobb visszaesés lesz az első havi nyugdíj, mint annak, akinek hasonló volt a jövedelme az aktiv pályája alatt végig. De ez nem rosszul járás, hiszen a nyugdíj arányos lesz a korábbi járulék befizetésekkel.

  • Viktor

    Beléptem a fent mutatott nyugdíjlekérdezős linkre, de én ott nem látok egyenlegeket. Csak mindenféle jar fájlokat lehet letölteni, meg beküldeni kérvényeket.

  • Piró

    Én úgy értettem az ott leírtakat, hogy 2017.01.01.-2018.12.31. között az 1960-1964 között születettek kérhetik le az adataikat. Bár nem vagyok biztos benne, hogy ez a valóságban is így van. Most megpróbálom, már elküldtem és kiderül. A kolléganőm ha jól tudom 1962-es és ő személyesen akarta megkérni a szolgálati idejét, de elhajtották azzal az indokkal, hogy jövőre fogják az ő korosztályának kiküldeni az egyeztetőket.

  • Deli Tibor

    Tiszteletem Mindenkinek! Én a Budapest Főváros Kormányhivata Nyugdíjbiztosítási Főosztályán dolgoztam 8 éven keresztül. Tavaly év végén léptem ki és alapítottam meg Ceglédrn a saját tanácsadó irodám. Végzettségen társadalombiztosítási szakember. Szívesen nyújtok általános tájékoztatást bárkinek. Konkrét ügyek kapcsán megbeszéljük a részleteket. Az e-mail címem: delit85@freemail.hu

  • Zsolt

    Sziasztok!

    Valóban pontatlanul fogalmaztam. Nem jár rosszul, aki folyamatosan növekvő jövedelem után megy nyugdíjba.
    Csak jelentősen kevesebb lesz a nyugdíja, mint az utolsó havi nettó fizetése.
    Ez van, csak nem erre számítanak az emberek.
    A jelenlegi szabályozás alapján 1988.01.01-től számolják a havi nettó jövedelmet, valorizálva.
    Ebből hozzák létre az életpálya nettó átlag-keresetet. Ami az előbbiek szerint kiszámított havi összeg lesz.
    Ez lesz az alapja a nyugdíjnak.A törvény által meghatározott szolgálati időhöz rendelik hozzá a megfelelő százalékot.
    Pl 40 év szolgálati idő után az életpálya-kereset 80%-a lesz a nyugdíj.
    Na most aki az utolsó hónapban 300 ezer Ft nettót vitt haza, az mennyi nyugdíjat kap 40 év után.?
    Optimista vagyok. Az életpálya nettó átlagkeresete lesz az utolsó havi fizetés 80%a. Ennek kapja a 80%-át nyugdíjként.
    Azaz: 192 000 Ft.
    Ez mindenkinél egyéni.

  • Zsolt

    A másik.
    Ha végignézed a magyar történelmet, akkor látható, hogy igen ritkán volt egybefüggően 30-40 békeév.
    Pl.: 1910-ben elkezdett megtakarítani nyugdíj-biztosításban előrelátó ősöm. Mire jutott?
    1910-ben korona volt a pénznem. Ferenc József pedig a király.
    1927 január elsején már pengő volt, és Horthy Miklós a kormányzó.
    1946 augusztus elsején jött a forint.Nagy Ferenc volt a miniszterelnök.
    S előrelátó ősöm 1950-ben elment nyugdíjba.Forintban, Dobi István alatt./Ő volt a minisztertanács elnöke./
    Mit kapott? Hogyan számolták át a különböző időszakok megtakarításait forintra?
    Vajon kitől kapta, mert az összes biztosítót államosították?

    Ugyanezt érdemes megnézni a nyugdíjrendszer tekintetében is.

    Vajon lesz még 30-40 békeév, működő és folyamatosan növekvő gazdasággal és pénzrendszerrel?
    S jut-e még nekünk 15-25 év fizetett szabadság?
    Van-e tervünk arra, ha nem?

  • Géza

    @Tamás “ez így lenne a normális nem? (folyamatos munkaviszony, folyamatosan emelkedő bérrel egészen a nyugdíjig)”

    az alap kérdéstől eltekintve ez azért nincs így, hogy folyamatosan emelkedne a bér (reálértéken persze). Az első években az ember tényleg tapasztalatot szerez, infláció felett nő a bére. Ugyanakkor nem nő nyugdíjig az ember értéke a munkaerőpiacon, sőt, sok esetben csökken.

  • Tamás

    @Viktor,

    Ha van üf kapud, akkor kitöltöd a file-t, feltöltöd, és küldik kb 30 napon belül, amit gondolnak, nem kell bemenni sehová sem.

    Nem akarok túl pesszimistának tűnni, de szerintem a mostani 40 éves korosztálynak nem lesz érdemi nyugdíja függetlenül attól, hogy takarítóként, vagy csúcsadózóként fizetett:
    – csökkentették a szochót, mert orrnehéz a gyorsnaszád, de a környékhez képest még mindig sok az adóelvonás, és cserébe semmi sem jár
    – lelépett 4-500k fiatal, persze lehet örülni, hogy mennyi pénzt utalnak haza, de az okosok azt nem számolják, hogy x-t hazautal, akkor kb 3-4x-t megtermeli odakint, a kinti gazdaságnak
    – ha körülnézel, azt látod, hogy vagy nincs már szakember, vagy az is horror áron (sima villanyszerelő, mérőórás meló 2h, kb 40k)
    születik 90k gyerek, ez kb egy 6-6,5m-s országot feltételez, 70 éves átlagéletkorral
    – oktatás, eü romokban, jele sincs a változásnak

  • Tamás

    – nyugdíjasok fizessenek “bármiért” is, fel sem merül, ha jól rémlik tarlós pedzegette, hogy ez a bkv-nál 8 mrd Ft lenne… eü nagy része szintén rájuk megy, ha összeadom a két kassza nagyságrendjét, akkor ez azt jelenti, hogy kb minden 3-4 Ft az idősekre megy…
    Adnak nekik inkább 13 havit reálérték növekedésben, amit kevesellnek.
    (- a kormányról, gazdpol-ról inkább nem írok)
    Én ezek után nagyon látom, hogy miből lenne nyugdíj, és szerintem ezt látják fent is, csak
    – nem érdekli őket..
    – ha látják, hogy 20 év múlva gáz lesz, akkor hiába mondanának bármit is, úgysem hinné el senki (Fekete Gyula, 80-s években már megírta ezt) illetve saját maguk ellen dolgoznának. Ha tudod, hogy gáz lesz 10-15 év múlva, akkor a te regnálásod alatt te sem beszélnél róla, nagy valószínűséggel..
    – nem biztos 100%-ig, hogy gáz lesz, lehet, hogy addig találunk olajat felcsúton, vagy hasonló

  • sz.krisz

    A lépések nagyjából korrektül le vannak írva: nyugdijguru.hu/elveszett-paradicsom/az-oregsegi-nyugdij-megallapitasarol-2015-ben

    E mellé kell rakni az ügyfélkapun lekért adatokat, az aktuális valorizációs táblázatot (figyelve a részleges valorizációra, az utolsó teljes év nem szorzódik) és a nyugdíjskála-táblázatot. (Az ONYF kalkulátor tavaly még működött, reméljük megcsinálják újra és nem kell excelezni.

  • ügyvéd

    Szerintem felesleges számolgatni “előre”, vagyis a mai feltételekkel kiszámolni vajon mennyit kapNÉK 10-x év múlva. Nagy összegben fogadnék, hogy még véletlenül sem lesz annyi…

    Részemről nem számítok egy fillérre sem, így max pozitív meglepetés érhet 😀

  • Handalamandala

    @ügyvéd
    Kíváncsiságból feloldottam a blokkolásodat. 😀

    “Részemről nem számítok egy fillérre sem, így max pozitív meglepetés érhet”
    Gondolom ezért van öt unitlinked biztosításod is, amiket szigorúan csekken, készpénzben fizetsz be. 😀

    Még mindig troll vagy.
    Szevasz.

  • Carrie

    Azt tudja valaki, hogy mi tortenik ha Magyarorszagon es kulfoldon is szerzek szolgalati idot? At lehet majd valahogy konvertalni oda ahol a nyugdij er majd egyszer?

  • kridli

    @Handalamandala hogy blokkoltad?

  • ügyvéd

    @Handabanda
    Soha nem volt, és most sincs UL-m. Szerintem itt már rég közismert a véleményem: szerény elmebeli képességekkel bírók kötnek csak UL-t… ( Sőt 4 ingatlanbiztosításon kívül, semmiféle más biztosításom sincs. Amikor még volt autóm, akkor sem volt cascom soha)

    Bár UL-m nincs, van viszont “némi” megtakarításom befektetési alapokban, és részvényben.

  • ügyvéd

    @kridli
    Sehogy, csak játsza az eszét… 😀

  • raven4x

    Zsolt: 1988-tól számítják, de nem a netto keresetet, tehát nem azt, amit ténylegesen hazaviszel, hanem a brutto-t, mert hiszen ez a valódi kereseted, amiből Neked az adók levonása utáni rész marad. Ezért van az, hogy a nyugdíj összege magasabb, mint amit addig fizetésként kézhez kaptál.
    Az életpálya átlagkeresete jelenleg pl. minimálbér esetén a valorizáció után kb. az utolsó év brutto bérével egyezik meg, nem pedig annak a 80%-a. A nyugdíj ennek az átlagkeresetnek a 80%-a. Nem értem, hogy ez a nettózás honnan jön, a nyugdíjkiszámításnál nem játszik szerepet.

  • attila

    @Q a válasz sehogy. ha csak etü jövedelmed van akkor csak havi 7500 körüli öszeget kell fizetned egyénileg egyészségbiztosítási járulékként. azon kívül csak 15% szja ( nem visszaigényelhető önyupra, nyeszre, stb. )
    így azt javaslom tegyél félre a nyugdíjra 🙂

  • Judit

    nyugdíjguru.hu?

  • sz.krisz

    @raven4x “Nem értem, hogy ez a nettózás honnan jön, a nyugdíjkiszámításnál nem játszik szerepet.” – 1997. évi LXXXI. tv. 22. § 6.-8. pont, bekerült a 2012. évi CCVIII. salátatörvénnyel.

    2013 óta a járulékalapot képző jövedelmeket (bruttó) nettósítják napra lebontva nagyjából az adott években érvényes kulcsok szerint, az a játék már nincs, hogy a nyugdíja nagyobb az embernek, mint az utolsó nettója, vagy akár a bruttója.

  • Zsolt

    @raven4x

    A törvény világosan kimondja
    Az átlagkeresetet csökkenteni kell:
    a) a kifizetés időpontjában hatályos jogszabályokban meghatározott járulékmértékek figyelembevételével számított természetbeni és pénzbeli egészségbiztosítási járulék, nyugdíjjárulék, magánnyugdíj-pénztári tagdíj, munkavállalói járulék, vállalkozói járulék, valamint 2010. január 1-jétől egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék összegével, továbbá magánnyugdíj-pénztári tagdíj, munkavállalói járulék, vállalkozói járulék, valamint 2010. január 1-jétől egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék
    b) a személyi jövedelemadónak
    ba) – 2010. január 1-jét megelőzően és 2012. december 31-ét követően elért keresetek, jövedelmek esetén -a keresetek, jövedelmek a) pont szerinti csökkentése után fennmaradó összegre képzett összegével,
    bb) – 2010. január 1-je és 2012. december 31-e között elért keresetek, jövedelmek esetén – a keresetek, jövedelmek a) pont szerint csökkentett összege és az ezen összegre számított adóalap-kiegészítés együttes összegére képzett összegével.

  • zolee67

    nyugdijguru.hu/

  • Cerveteri

    Ha tényleg nyugdíjszakembert keres, akkor beszélhetünk, több, mint tizenhat éve ezzel foglalkozom, az állami ellátásokat és lehetőségeket ismerem.

    Nemzetközi ügyekkel szintén foglalkozom. Az állami ellátások terén EU országok és kétoldalú egyezménnyel érintett országok esetén is (országok, melyekkel Magyarországnak kétoldalú egyezménye van).

    A privát biztosítások világába kevésbé ástam bele magam, de azért néhány kérdésre itt is tudok válaszolni.

    A cikkben felsorolt kérdések (vagy a blogíró által kitalált kérdések) egy része nem válaszolható meg egzakt összegek megadásával. Ha pontos adatok állnak rendelkezésre, akkor persze sok minden kiszámolható, de csak akkor ha személyes konzultáció, vagy több fordulós levelezés után begyűjtöm a releváns adatokat.

    Ha komolyan gondolja keressen meg.

  • ascyrae

    nyugdijguru.hu/ongondoskodas/nyugdijcelu-megtakaritas/a-nagykoru-gyermekek-kotelezettsege/a-gyerekek-nyakaba-szakadhat-a-szulok-eltartasa ez peldaul szerintem tokjo cikk ebben a temaban.

  • Kari

    Nagyon köszönöm a bejegyzést és a segítő hozzászólásokat. Két nappal ezelőtt elindítottam az adategyeztetést. Ma teljes részletességgel megküldte nekem az összes rólam nyilvántartott adatot a NYugdíjbiztosítási és Adategyeztetési Főosztály. Két nap alatt meglett! Nem hittem volna. Most 60 napom van, hogy kifogásoljam az adatokat. Persze vannak benne tévedések is, de egész közel áll a ténylegeshez. A hibákat próbálom kijavíttatni.

    ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/nyugdijbiztadategyeztetes.html

    Megismétlem a linket, mert tényleg nagyon hasznos. Nagy köszönet @Meister- nek!
    Már csak egy Valorizációs táblázatot kellene beszereznem és ki tudnám számolni a mai szabályok szerinti nyugdíjamat.

  • Mit keresek itt ?

    Kari!
    Nos a nyugdíjszámításhoz ONYF.hu jobb felső sarok nyugdíjszámítás kalkulátort használd, a kapott adatokat beilleszted és kész. Választható hány év szolgálati(jogosultsági?) időt adsz meg.
    Sok sikert!
    /mnyp tagok 25%-al kevesebbet írjanak a fizetés/jutalom rovatba is, így a különbség is számolható 100% állami vagyesetleges mnyp-ben maradás esetére/

  • Szatmári Zita

    Nagyon sok itt is a pontatlan es rossz válasz, hozzászólás.
    Ha szakértőt kerestek, aki tudja a korrekt, értékesítésmentes válaszokat:
    szepkor-nyugdij.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 karakter még felhasználható

* 5+1=?