137 ezer új autó Magyarországon

Mai hír, hogy 136.601 új személyautót és további 23 ezer kisteherautót adtak el az elmúlt évben idehaza, 77%-kal többet, mint 2015-ben.

(A “nulla százalékos beugróval 10 éves svájci frankos hitelre” időszakának csúcsán, 2007-ben 177 ezer új autót adtak el.)

Ennek mintegy 40%-át magánemberek vették meg, a maradék céges eladásoknak felét szintén egyszemélyes “flották”, egyéni vállalkozók, fogorvosok, ügyvédek és hasonló szereplők vásárolták. A másik feléből is nem kevés lehet az, amit lízing cég vett meg, amit a végén akár magánembernek adott tartós bérletbe.

Az eladások közel 10%-a szokott reexport lenni, ez a fél éven belül  kivont, jellemzően külföldre kerülő kocsik aránya.

Az autólízing új kihelyezése a flották nélkül 2017-ben 183 milliárd forint volt a személygépjármű és kisteherautó kategóriában, vagyis durván átlagosan 1,4 millió forint autónként, de mivel csak 40%-ához vesznek igénybe lízinget a vásárlók, így az egy lízingelt autóra jutó arány kicsit kevesebb, mint 3,5 millió forint.

Ez a nagymértékű eladás is hozzájárul ahhoz, hogy mostanra már 3,5 milliónál is több gépjármű van az országban, 2017-ben is már 3,47 millió volt a számuk. (Csak összehasonlításul, kevesebb, mint 3,8 millió háztartás van Magyarországon, aktívkorú és nyugdíjas együtt) Az elmúlt években évi 100-150 ezerrel nőtt a gépjárművek száma.

Milyen autó fér bele a költségvetésedbe?

 

Share

167 hozzászólás

  • Családfő
    axt,
    Igazad van, nem tiltja. Abban is igazad van, hogy kényelmes és rugalmas beugrani az autóba és elmenni bárhová, akár egyedül is. Én is csinálok ilyet, mégis egyetértek Petivel, hogy ez nem hatékony társadalmi szempontból.
    Amit megtehet az egyén az az, hogy igyekszik minimalizálni a felesleges használatot. Ha tehetem gyalogolok, bringázok, vagy épp tömegközlekedek, szintúgy a család. Hétközben szinte mindig. Minden más esetre ott az autónk, bár jellemzően napokig csak áll.
  • Alfa
    : ” Sokan csak kamuznak, vagy magukat szívatják, akik azt állítják hogy milyen jól lehet boltba menni kocsi nélkül. ”
    Elárulom mi van 600 méter (7 perc) sétatávolságon belül nekünk (és hozzánk hasonlóan több százezer embernek Budapesten):
    ALDI, LIDL, Tesco Express, 2 nagy és egy kicsi SPAR, nagy Prémium CBA és egy rakat éjjelnappali és egyéb bolt (pékség, zöldséges, DM, Rossman, gyógyszertár)
    Egy design-os banyatankkal sima ügy hazahozni 15 kiló cuccot még a feleségemnek is.
    A Tesco és egyéb hipermarket nagybevásárlás oldschool dolog, mára már kényelemben, árban és optimális kínálatban is lenyomták őket a német diszkontok.
    Sokkal nagyobb szopás minden szempontból (idő, pénz, kényelem) elautózni a legközelebbi nagy hiperbe, mint hazatolni a tankkal.
    Van autónk, de nem erre való.
  • bobo
    Sziasztok, lenne egy offtopic kérdésem hitelkártya ügyben:
    akkor ingyenes a számlavezetésem, ha 70% a hitelkeret kihasználtsága. De a havi költéseim általában a 40%-ot se érik el. Kapok csekket is a befizetéshez. Tételezzük fel, hogy nincs másik kártyám. Be tudom fizetni a csekket a saját hitelkártyájával? Azaz kvázi 1 hónappal kitolva a törlesztést? Ez így rendben menne?
  • Kiszamolo
    Büntetésnek érzem, ha valamiért nem sétálhatok le az Auchanba, hanem autóval kell menni. Jól esik az a kétszer negyed óra séta, a kezem se szakad le két teli szatyorról.

    Apósom 86 évesen banyatankkal 60 liter virágföldet hegynek fel másfél kilométerre hazahoz, hiába mondjuk neki, hogy szóljon és elvisszük autóval.

    Tesco, Auchan házhoz hozza a nehéz dolgokat, akár 300 forintért. A sonkát és a kiló kenyeret már csak haza tudja vinni bárki.

    Néha muszáj autóval mennem Budapestre, mert mondjuk az anyósomat viszem Budára orvoshoz. Mindig rácsodálkozom, hogy emberek önként szívatják magukat azzal,hogy autóval járnak dolgozni. Ha nekem fizetnének havi 300 ezret, akkor se biztos, hogy vállalnám ezt az agyhalált minden nap kétszer. Inkább buszra ülök mindig, tavasztól őszig meg kerékpár, ahol lehet.

    De hát nem vagyunk egyformák.

    https://kiszamolo.hu/az-elet-auto-nelkul/

  • QTT

    Ha a munkaidő utáni szabadidőmet még egy héten több alkalommal is 1-1 rövidebb bevásárlással koptatnám, akkor megbolondulnék. Mondom, utálok vásárolni, elég nekem 1 héten 1 abból. 🙂
    Amúgy nem csak a bolt miatt ülünk az autóba. Összekötjük más programmal, általában edzésből hazajövet állunk meg.


    Szerintem teljesen felesleges ilyeneken pörögni, hogy kinek mi szüksége 184 LE autóra. Nekem, ha beleférne a 3-4 havi családi büdzsébe és nem terveznénk gyereket, akkor Nissan 370Z lenne a következő autó. Felesleges a lóereje? Ha az autót csak egy felesleges nyűgnek tartod, amivel elmész A-ból B-be, akkor felesleges. Ha élvezed az autózást, érdekel a vezetéstechnika (akár a Hungaroringen egy nyílt napon), akkor nem felesleges.

    Hülyeség ilyeneken fennakadni, monda meg a tutit:
    “Vegyen mindenki, amit szeretne – csak ideális esetben pénzügyileg tudatosan tegye.”

  • Hozzászóló
    Új kerékpár eladásokról nincs statisztika? Nagyon érdekelne.
  • Gauchos
    v@csaladfo
    Egy kis adalék a lóerő témához, ha már a Kiszámolón vagyunk:
    napi.hu/magyar_vallalatok/kgfb-biztositas-autos-kozlekedes-netrisk.676216.html?fbclid=IwAR1JwJ8Dw2-ZXlK3qrB5j_HUBxZEZ4_3_HgM3tBBZb16U-oLOnBRGG-hU2U?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

    Elég komoly pluszköltséget jelentenek az extra lóerők a fenntartási költségek tekintetében. És akkor még nem említettem a nagyobb mennyiségű olaj, nagyobb gumi stb. árát, amik egy nagyobb teljesítményű autónál lényegesen drágábbak. Megéri? Mindenkinek egyénileg kell mérlegelnie, de szerintem nem…

  • Gábor
    Hogy legyen más vélemény is:
    Én Budapesten olyan helyen lakom (Csepel, kertváros), ahol:
    – a belvárosba (Astoria) sokkal gyorsabban beérek autóval, mint tömegközlekedéssel
    – 5 perc sétán belül csak kocsma van, 10 percen belül egy éjjel nappali bolt, ahol kicsi a választék és minden szörnyen drága. Csak a piacról hetente 8-10 kg cuccal megyek haza.
    – munkába mindig hárman megyünk az autóban, hazafelé is többnyire ketten.

    Azzal mélységesen egyetértek, hogy a legtöbben nagyzolásra vesznek autót.

    A mi mostani modelünk a következő:
    Van egy kis autónk (3 ajtós), ezzel járunk a hétköznapokban, egynapos országos túrákat is tudja.
    Egyéb esetben bérelünk egy nagyobbat. Úgy tippelem, hogy max 15 napra kell bérelni évente.

  • Gábor
    184LE azért nem az a nagy valami. De ezt cyak az tudja aki vezet ilyet, a többi azt hiszi sok.
    Tamás, majd ha 40000km-t mész évente akkor megtudod, hogy kell e az a LE.
    Aki ezt évekig lenyomja egy Daciaval az meg is érdemli. Persze sokaknak az is elképzelhetetlen, hogy havonta 100000Ftert tankoljon valaki. Szóval kinek mi…
  • Zabalint

    De épp az az, hogy a gyakorlatban épp az autósbevásárlás volt összesen is hosszabb, mivel egyrészt ezek aboltok útban vannak, másrészt relatív kisebbek, és a hétvégi rohamokhoz képest a kiszolgálás is gyorsabb, mint a városszéli hipermarketekben. Én épp a hétvégi nagybevásárlást érezném időpocsékolásnak, pl. Decathlon miatt korábban voltunk párszor az egyik Auchanban, na az volt az igazi időpocsékolás, akkora méretű az áruház, és emellett akkora a tömeg, hogy megtöbbszörözi a bevásárlási időt. Mondjuk azt nem is értem miért, onnan nem messze van egy Tesco, amiben jobb a kínálat, nem drágább, a mérete nem annyira hatalmas, mégis az Auchanhoz képest pangás van.
  • Zabalint

    Szvsz rég rossz, ha a vezetéatechnikát élvező emberek nem zárt pályán űzik a hobbijukat…
  • Unemployed
    Szerintem nem lehet általánosságban okosat mondani a bevásárlással kapcsolatban, minden attól függ, hogy ki hol lakik, milyen messze van bolt és tömegközlekedés, illetve az sincs ingyen.
    Nálunk, ahol a ház aljában van egy Aldi, nyilván nem nagy kihívás bevásárolni és nehéz lenne autóval menni 🙂 De Rákospalotán nem volt közel a Pólus, vagy mondjuk a legközelebbi Lidl/Aldi is 8-10 percre volt.
    Mivel végtelen a szabadidőm, én megtehettem, hogy ha sok mindent akartam venni, mentem kétszer. De munkából hazamenet ez nem mindig egyszerű, zsúfoltak a járművek, eleve jön haza a munkahelyi cucc. Úgyhogy akinek van kocsija, annak majdnem mindig ésszerű azzal bevásárolnia, a tartós cipekedés okozhat reumát, talpsüllyedést, stb.
    Én – amikor cipekedtem – mindig elképzeltem, hogy ezzel most spóroltam 5-10 ezer forintot és ez mindig kárpótolt a kellemetlenségért és vigyáztam az ízületeimre is közben.
  • Axt
    Autóval járni munkába nem minden útvonalon szívás. Boltba meg annak jó gyalog menni, akinek közel van a bolt. Nálunk pont nincs közel egyik sem, min. 1 km az első Lidl. Mondom, cipekedtem én eleget, tudom milyen, el lehet vele élni, nem tagadom. De én már nem vágyom rá.
  • QTT
    Nekünk átlag 40 perc a nagybevásárlás. Van bevásárlólista és mindennek tudom a helyét. Persze 1-2 évente átrendezik a polcokat. Én régen a kisboltokban is álltam sorban sokáig. Nem kellett hozzá 10 ember a sorba, csak 3-4. De azok mind kp-val fizetve, amit kib@sznak a pultra, hogy számolja ki az aranyoska. Mellé beszélgetünk is kicsit az aranyoskával, mert ismerjük egymást. Utána pakolászunk ott a pénztárnál és el is ment az idő, ráadásul a választék is kisebb és drágább volt.

    Autó témában így van, a határok feszegetésére a nyílt napok valók. Persze képmutató lennék, ha azt mondanám, sosem mentem fel éjjel a Mecsekbe.
    Itt nem is ez volt a lényeg, hanem az, hogy megint néhány ember fellengzős stílusban egyenesen felkérdez más kommentelőket, ha nem ugyanaz az értékrendje, vagy nem ugyanannyit költ egy adott dologra, mint ő, vagy épp mást tart feleslegesnek/hülyeségnek. Minek…

  • Tamás
    “Tamás, majd ha 40000km-t mész évente akkor megtudod, hogy kell e az a LE.”

    Óvodás szint.
    Ha nem 40-t megyek, csak 35-t, akkor nem számít?
    Ha meg 50-t, akkor elnézést kérsz?

    Ez a LE mennyiség teljesen felesleges a közutakra, nem is lehet kihasználni.
    Ha meg “indokoltan” (?) sűrűn kell használni, akkor nem árt elgondolkodni, hogy biztos jól vezet-e az autó használója.

  • Családfő
    Gauchos,
    Ahogy írod, mindenkinek egyénileg kell mérlegelnie. Ehhez jön a véleményem, hogy pénzügyileg tudatosan kell autót venni, aminek része, hogy tisztában legyünk az üzemeltetési és fenntartási költségekkel.
    Személy szerint ezekkel nyilván előre terveztem. Amikor még nem fért volna bele kényelmesen (és természetesen hitel nélkül), akkor autóm/autónk sem volt. Azután az első is egy visszafogottabb példány lett, mert az volt pénzügyileg reális. Teltek az évek, és jelenleg nekem, nekünk most ez megéri mindazért a kényelemért cserébe, amit nyújt. Úgy alakítottuk az életünket, hogy csak 1 autó kelljen, és abban se álljon komoly összeg.

    Zabalint,
    A vezetéstechnikai tréning nem a száguldozásról szól, hanem a hétköznapi veszélyesebb helyzetekre készít fel a saját autóddal, kiváló instruktorokkal. Az egész napos tréning a Hungaroringen pl. komoly gyakorlást biztosít, nagyon hasznos.

  • Én is akarok kommentelni...
    Az autó külsőre való megítélése nagyon szubjektív. Engem a Priusok, Leafek annyira taszítanak, hogy ingyen sem kellenének.
    Lehetett volna olcsóbb és új autót is venni, de:
    – az AMDvel való kereskedésem a tavalyi évben hozott több, mint 8,9 milliótt (2,6 millióval kezdtem tőzsdézni), ebből lett kocsira (nyílt végű lízing az ÁFA miatt), lakáshitelbe való előtörlesztésre is, szóval jó magyar módjára mondhatnám azt is, hogy talált pénz: 9,71-en vettem tőkeáttéttel először AMDt, 26 felett adtam el a nagyját a papíroknak, és a daytrade is szépen hozott.
    – havi megtakarításunk 500ezer felett van a kocsi törlesztőjével+tankolásával+adóival+biztosításaival együtt, nem mentünk le 3 évi vésztartalék alá mikor megvettem (plusz kiadott ingatlanok)
    – hitelünk van: lakáshitel: 14 hónap múlva lakáskasszákkal kifut, és energiakorszerűsítési hitel 20 évig fix 0%-os kamatú
    És a párom többet keres nálam.
  • jami
    Én pl. az madaras teszkóba konkrét dolgokért megyek, kb. 2 hétente. Jó időpontban, célzott listával az sem lassú.
    A bevásárlások zömét a kocsival 5 percre lévő Lidl-ben ejtem meg – szigorúan csúcsidőn túl (pl. napközben ebédszünetben -van a munkahelyemhez is közel-, itthon este).

    De pl. épp este megrendeltem a gyerekek farsangi ruháit, igen, aliról. Nem az ár volt az elsődleges ok, de végül meglepően jó lett az is (összesen 6e). Pár éve még a turikban találtam egészen jókat, de már 1. bénák vannak 2. leharcoltak 3. a gyerekeim méretében minimális a kínálat 4. kb. új árban (5e felett). (Tavaly a Lidl-ben pont volt jó a kiscsajnak, a fiúkét megoldottunk a meglévők kombinálásával.) Az enyémek nyáron/ősszel is tartanak itthon farsangot, addig hordják a cuccokat, míg reménytelenül ki nem növik…

  • Gábor
    Tamás: én azt mondom, szerintem aki Daciat vesz az altalaban kB 10000km-t se megy egy évben és 10 evesen 98000KM-rel adja el az autót.

    Én 3-5 évente cserélem mert 5ev alatt 200e kmt megyek. De felesleges ezen vitázni, csináld ahogy akarod csak azért mert valaki nem olyan mint te miért kell kritikus hozzaszolast írni.

    De ez parttalan vita minthogy a minimálbéren elő soha nem fogja megérteni azt aki milliókat keres havonta.

    Irigyek az emberek, megy az önsajnálat és egyszerűbb másokat fikazni minthogy változtasson valaki az életén.

  • naa
    No ezen tényleg kár vitatkozni, mindenki vegyen, ami boldoggá teszi szerintem is…
    Azért aki megtehetné és nincs 1 autója se, ott – eltekintve néhány kivételes esettől – a kényelmetlenségek messze nem ellensúlyozzák valami normális műszaki állapotban levő kocsi árát, szerintem…

    Egyébként meg akit zavar, hogy mások erőn felül vesznek prémium(abb) kocsit: tudjuk, hogy az emberek nagy részének a relatív gazdagság és jólét fontosabb, mint az abszolút. Innen eredhet mások ilyen felelőtlen költekezése feletti bosszankodás is, hiszen valahol zavar bennünket, ha a szomszédnak nagyobb a kocsija, háza, stb., akkor is, ha esetleg sejtjük, a hitele is nagyobb és ez csak a látszat. Az embert valamennyire akár tudat alatt is zavarhatja ez (különösen, ha a szomszéd rájátszik még), ilyenkor képzeld el, hogy 10-15 év múlva mennyit ér majd az a kocsi, ellentétben mondjuk a te befektetéseddel… 🙂

  • Konkrét
    Hozzászóló:
    civilhetes.net/jol-tekernek-a-hazai-kerekpargyartok-de-nem-a-hazai-eladasok-miatt

    2017-es adatot nem találtam.

  • naa
    OFF
    “AMDt, 26 felett adtam el a nagyját a papíroknak, és a daytrade is szépen hozott.”
    Hát a bőven 20 dollár alá eső AMD árfolyamot nézve a kocsiban is jobb helye volt ezek szerint 🙂
    Mostanában is trédelsz még, vagy indokolt a múlt idő? Hogy viselted az év vége turbulenciáit?
  • Zabalint

    Nekem 1 km körül van a legközelebbi Lidl és a legközelebbi Spar. De Budapesten majdnem minden tömegközlekedési csomópontban van valami, így nem hinném, hogy egyedi eset lenne, hogy munkába menet meg van egy rakás bolt. A lakhely egyébként nem olyan dolog, ami az ember döntéseitől független, pl. akik most építkeznek bizonyos budai agglomerációs településeken, amelyek egy sima 2*1 sávos, minden nap beduguló és egyre rosszabb állapotban lévő úton kapcsolódnak Budapesthez, nem igaz, hogy nem tudhatják előre, mit vállalnak ezzel.
  • Zabalint

    Kb. 20 ezret megyünk évente Daciával, benzinessel, aminek úgy 2/3-át vezetem én, ezek 95%-ban hosszú utakból jönnek össze.

    A nagyobb lóerő én úgy látom a türelmetlenség miatt kell a legtöbb embernek, nyilván nagyobb lóerővel könnyebb előzni a tötymörgőket, ugyanakkor azt is látom, hogy nagyon sokan mennek bele olyan előzésekbe, amikbe semmilyen autóval sem szabadna, kérdés, amikor valaki sok vezetéssel állítja, hogy feltétlenül kell a sok lóerő, nem tartozik-e közéjük. Egyébként ezért is kellenének az önvezető autók, ha minden autó azonos körülmények között azpnos sebességgel menne, nem lennének előzések, már csak ez sokat javítana a biztonságon.

  • Karakter
    Érdekes, környezetvédelmi szempontok nem nagyon jelentek meg a hozzászólásokban. Ez is költség, csak ezt társadalmilag szenvedjük el és nem kalkulálják bele az emberek a számításaikba. Az, hogy ez a sok autó hogyan pusztítja a környezetet, senkinek nem tűnik fel. Iszonyatosan sok területet veszünk el a természettől utak, parkolók formájában. Az elektromos autók se jobbak, csak azok nem ott szennyeznek, ahol járnak. Ez tipikus példája a probléma szőnyeg alá söprésének.
  • szocske
    “És évek óta álmodozom a hangszigetelt, hátsó sort lezáró plexiről ” ha jól tudom a Nissan E-NV200 Evalia kisbusz az USA-ban gyári taxiként is létezik, elektromos, környezetbarát nagy a csomagtér és talán még ezt az extrát is tudja 😀
  • szocske
    , technikailag működik ez a megoldás, én nem csinálnám, mert a banknak joga van indoklás nélkül felmondani a szerződést, el bírom képzelni, hogy előbb-utóbb ez a megoldás szemet szúrna nekik.
  • Garbo

    Megoldások:
    1, Banyatank
    2, Moderált mennyiségű étel vásárlása.
    3, Házhozszállítás
    4, Max. Aldi, ellenben a nagy hiperek kerülése.

    Én pl. hozatok mindent, ami nem zöldség/gyümölcs/hús/hal.

  • attila
    az én autóm 180 le-s, az m1-en Pest felé kb 4-en mennek el mellettem, Főutakon Városok között senki, áruld már el minek kell ennél nagyobb lóerő ? Talán azértnhogy elmondhast hogy téged seni sem előzött meg ? Ha 180 lóerőbő nem tudod megoldani az összes előzést lazán akkor nem tudsz vezetni, akkor meg lehet akár 300 lóerő is alattad mert csak magadat és másokat veszélyeztetsz…

    én ha találok 10 millát akkor beteszem megtakarításba azért hogy amikor majd nem találok semmit 20 évig, akkor is legyen 😉
    Szerintem a legtöbben nagyon rövidtávon gondolkoznak…..

  • Én is akarok kommentelni...

    Ez bizony nagyon igaz! Ejj, évente hányszor mondom beszélgetések során, hogy “Nekünk erre nincs pénzünk!”.
    Lenne, de arra én rohadtul sajnálom a pénzt. Ragaszkodok pl. az 50% feletti megtakarítási arányhoz már hosszú évek óta (a párom máig nem érti miért), és a kocsink magasabb fenntartási költségeivel számolva is még felette vagyunk.
    Felbecsülhetetlen, hogy mit jelent az, hogy nyugodtan alszok, és a felújításunk közben felmerült 3-400 ezer plusz költség sem vágott földhöz (mi változtattunk, hogy nem ez, hanem az, és még valamit csináljanak már meg ha már itt vannak).

    Ismerősi körben sokan jóval nagyobb lábon élnek, pedig a keresetük nem mérhető a miénkhez. Aztán volt pislogás, amikor megvettük a kocsinkat, és mindenki kijelentette: nem fogjátok bírni fenntartani. Mondják ezt azok, akik 3-5 évente cserélnek autót (mert így olcsóbb a fenntartás!) annak, aki 13 év után cserélt.

  • bobo
    köszi a választ! csak egyszer játszanám el, minden ében ugyanakkor vizsgálják a kihasználtságot az éves díj miatt.
  • jami
    Ismerősökkel nem nagyon van értelme beszélni kinek mire elég témában. Én pl. tudom, hogy amiket szeretnék, azok egy részére nincs pénzünk, de ezek közül jelenleg 3 olyan, ami tényleg fontos (nekem) és pont emiatt idén lehet, hogy meg is lesznek.
    Azért “lehet”, mert a megtakarításoknak mennie kell, minden egyéb azután jön.
  • Családfő
    Lassan a leginkább “szétoffolt” bejegyzés lesz ez: vásárlási szokások, lóerők stb. Végeredményben azért érdekes különböző álláspontokat látni.


    Gábornak írtál, de engedj meg egy véleményt. A jelek szerint te a komolyabban gyorshajtókat reprezentálod – ez most nem bírálat -, ha Pestig M1-en csak négyen előznek meg, főúton meg kvázi soha. (Hacsak nem hajnal 2-kor közlekedsz.) Mindezt 180 LE-vel, bár ehhez 120-130 is elég lenne, annyival is lehet gyorsan menni.

    Eközben pl. nálam ott a 230 LE, mégis relatíve sokan megelőznek. Részemről ez rendben, menjen, ha siet – nem állok le versenyezni, csak azért, hogy megmutassam, “engem nem tud leelőzni”. Viszont, a motorerővel járó közel 500 Nm bőséges kényelmet ad, hogy ha egy lassan menőt ki kell kerülni, akkor ne kelljen gondolkozni, még annyit se, mint 180 LE-vel.

    A motorerő nem definiálja a vezetési stílust, de segíthet a biztonságban

  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda
    a LE is csak olyan mint a pénz, minél több van, annál több kell még belőle.
  • szocske
    , szerintem ha nem rendszeres, akkor belefér, csak nagyon pontosan kell időzíteni, a csekkek jóváírása már eléggé felgyorsult a BB-nél a kártyarendszer frissítésétől, nem 3 nap, mint korábban, másnapra már sokszor megtörténik a jóváírás.
  • attila
    130lóerővel is meg tud valaki simán előzni engem ha ő nálam tempósabban vezet. Legtöbbször nem is olyan autókkal előznek meg amire rá van írva hogy nagy motoros inkább középkategóriásokkal, bár manapság már a 2 literesek többsége is 180le felé tendál. Bár nem szeretnék leállni veled vitatkozni, de hiába van neked akkár 230 lóerős autód ha nekem jobb a reakcióidőm akkor előbb lépek a gázra, előbb fékezek. Biztosan leírhatom a gyorshajtókat reprezentálom, kivéve lakott területen belül, ott nem megyek gyorsan. Gyorsasági motoroztam versenyszerűen, ott sokat fejlődnek az ember reflexei. Ez persze nem ment fel a gyorsan hajtás alól. Minél kevesebb időd akarok autóban tölteni, ennek egyik módja ha gyorsan megyek..De ezért feleztem le az autóban töltött időt, manapság inkább vonattal járok ha tehetem….Úgy a környezetet is kímélem, meg magamat is…
  • Tamás
    OFF:
    “szerintem ha nem rendszeres, akkor belefér, csak nagyon pontosan kell időzíteni, a csekkek jóváírása már eléggé felgyorsult a BB-nél a kártyarendszer frissítésétől, nem 3 nap, mint korábban, másnapra már sokszor megtörténik a jóváírás.”

    Hát igen a BB biztosan mókolt valamit októberben, mert a nagy hitelkártya játékban újabb játékos vérzett el és ment a levesbe (K&H kártyák után a GO).
    Emlékét soha nem feledjük, amíg élünk (:))

  • Gábor
    Azért Daciaval a 20000 évente az mégsem 40, de mindegy is.

    A motoron kivul van sok minden amit sztem a Dacia nem tud, bár nem vagyok perfekt a típusokban. De ami így eszembe jut, hogy mi jön jól egy mondjuk 300km-es út alatt ami sztem egy Daciaban nem nagyon van benne: tehet a 184LE kívül, automata valto, ülés fűtés és szellőztetes, kényelmes ülés (combtamasz stb stb), intelligens tempomat (követi az előtted lévőt), hangtalan/zajtalan, biztonságosabb. Mindezt 6,5 literrel 100 km-en.

    És egyéb teljes felesleges dolgok amiket azért nem adnék oda: hifi, kinézet, motoros csomagtartó, világító bizbaszok (kilincsben), navi és a márka presztízse, több motor uzemmod… De tovább nem sorolom.

    Nekem a kényelem meger egy plusz Dacia árat is akár, de mint említettem szinte a kocsiban élek.

  • Gábor
    u.i: 15 éve van jogsim és soha de soha nem büntettek meg gyorshajtasert. Tudom csak szerencsém van…
  • krisz
    Sziasztok!

    Nincs autónk, de van gyerek, hétközben szinte soha nem használjuk/használnánk az autót (télen bkv nyáron bicikli+bkv, ovi, bolt közel, végig dugó kb. ugyanannyi idő lenne autóval is). De nyaralás és hétvégi túrákhoz nagymamákhoz kell, ilyenkor bérelni szoktunk kb 6000-7000Ft / napért. A tavalyi évben néztem és 530e Ft ment el autózásra és kb. 6500 km-t mentünk ~80Ft / km re jött ki mindennel együtt (benzin, autópályamatrica, takarítás stb…) kb 2-3 hetente mentünk akkor viszont kb 100 km/nap-ot.
    Gondolkodom, hogy lehet, hogy megérné autót venni. A fenntartás még menne kellő félrerakás mellett is, de a “vagyon 5%nál több pénz ne álljon autóba” még nem.
    Ha van aki hasonló mennyiségű km-t megy hasonló autóval (kb 10 éves ABS-es klímás légzsákos családi méretű korrekt állapotút szoktam bérelni) le tudá írni Mikló autós excel táblázata alapján, hogy mennyibe kerül egy km?

  • Zabalint

    Nem, a 20 ezer nem ugyanaz, a 40 ezer a duplája a 20 ezernek Te viszont azt adtad elő, hogy ha valaki sokat vezet, annak kell a nagy lóerő. A dupla nem nagyságrendbeli eltérés, a 300 km meg nekem sem tartozik a leghosszabb útjaim közé. És nem, én nem állítottam, hogy a drágáb autók ne lennének jobbak, csak te adtad be azt a szöveget, hogy aki vezet is, annak kell a nagy lóerő. Hát nem, ez rengeteg tényező függvénye.

    Ha neked az extrákra van egy Dacia-nyi pénzed, akkor ok.

  • jami

    Nekem egy 10+ éves hibrid van: amortizáció, benzin, biztosítások, pár éves megyei matrica, mosás, parkolás, alapkarbantartások stb.-val együtt kerekítve 40.-/km jön ki. Emellett nincs kell 5 havibérlet, 2-3 hónap alatt fogy el egy gyűjtőjegy.
  • -nb-

    Bölcsészmérnöki becsléssel:
    – autó 8-10 éves kor felett (amortizáció nincs, szerviz van): 50 Ft/km
    – új autó (szerény, de nem török szedán, mondjuk opel): + 50 ezer / hó
    (mivel keveset mész, először csak kötelező szerviz van, első 5 évben márkaszerviz, 8-10 év után jön a fék/gumi/kipufogó, tudomisén mik cseréje, de már nem márkaszervizben)

    Saját tapasztalatok:
    fogyasztás nagyon tud változni:
    – 90nél 5l, 130nál 7l, 150nél 9l (Németország)
    – városban nehezen lehet 10l alá menni
    és az 50 Ft/km egy jelentős része a benzin ára

  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda

    tudom hogy vannak szupermenek, akik kihozzák 20 forintból kilométerenként, de az igazság az hogy egy korrekt méretű és állapotú autóval igen nehéz 80 Ft alatt kihozni ekkora futásteljesítmény mellett, ígyhát ha eddig megvoltatok autótulajdonlás nélkül, azt javaslom hogy maradjatok a bérlésnél.
  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda

    már hogy a fenébe ne lenne amortizáció 8 éves kor felett?
    normális állapotú 8 éves autót nem kapsz 2m alatt, azért onnan még bőven tud esni az ára. Ha 10 év múlva eladod 5k-ért, akkor az évente 150 000 Ft, vagyis kilométerenként több mint 20 forint a fenti példánál maradva…

  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda

    részletesebben:
    előző példámból kiindulva amortizáció legyen 20 Ft/km
    benzin: 400 Forintos benzinárral, 8 literes fogyasztással 32 Ft/km
    súlyadó+biztosítás+casco: 20 000 + 50 000 + 50 000 = 120 000 – > 18 Ft/km
    átírás, műszaki vizsga: 3 Ft /km
    szerviz legyen évente 50e (ilyen korú autónál ez már inkább alsó becslés), azaz 7 Ft/km
    és meg is van a 80 ft/km
    pedig még egy csomó dolgot bele se számoltam, autópálya matrica, gumikopás, stb.

  • Lala
    : a 10 éves autókkal az a gond, hogy igen komoly szervíz költséggel kell számolni a közeli jövőben, amit pontosan senki a világon nem tud megmondani, hogy mennyi is lesz.
    Természetesen mindenki tud szuper állapotú használt autót venni, amiben évekig csak az ablakmosó folyadékot kell után tölteni. A rögvalóság meg az, ha valaki tudja, hogy el fogja adni az autót akár pár éven belül, akkor csak arra hajlandó költeni, hogy valahogy gurulni tudjon vele. Utána meg jön a vevő és keresi a szuper állapotú autót nagyon olcsón.
    Ez igaz a 3-4 évesekre is, ismerek olyanokat, akik még olajat se cserélnének, ha nem lenne muszáj, mert úgyis eladják 3-4 év múlva.
    Én valahol 3-400e forintnál húznám meg a határt, ha annál többet fizetsz bérlésre, akkor esetleg megérheti beleugrani.
    Más kérdés, ha vidéki valaki és a bérlés nem annyira egyszerű dolog, de pest ebből a szempontból (is) előnyös.
  • Gábor
    Zabalint ne halucinalj, én nem adtam elő olyat hogy mennyire kell a LE. Tényként közöltem hogy ennyi és a sok okosnak nem tetszett. Hülyeséget be beszélj.
  • Segítek
    Érdekes hogy senkinek nem jött fel pozitívumként a dràgàbb autók biztonsàga, mind aktív mind passzív. Vezetéstàmogató rendszerek, amelyek akàr egy gyalogos, vagy sajàt életünk óvjàk meg azzal, hogy helyettünk fékeznek.(vagy éjjellàtó) Arról nem is beszélve, hogy a papírcsàkó autók mit érnek egy balesetben, ki adja szívesen a kezét làbàt, testi épségét egy kis spórolàsért. Most nem azokrol beszélek akik javarészt vàrosban közlekednek, bàr oda szinte az autó felesleges. De 100-as tempo felett, isten ovjon mindenkit a kisautókban, illetve könnyû autòkban(olcsó). És az se jobb ha leültetnek egy gyalogosgàzolàsért. Ezt is szàmszerûsítsétek, amikor beültök egy tizenéves guruló koporsóba. Én a tömegközlekedest preferàlom, vagy a biztonsàgos, ùjabb, jól felszerelt autókat.
    Ja és elfelejtettem: „az ilyen balesetek persze sosem velünk történnek“ , amikor meg megtörténik: „miért velünk történt meg?
  • Segítek
    Úgy mellékesen hozzáfûzném, hogy egy tanulmàny szerint az SUV típusù autókban 7.6-szor több eséllyel lehet túlélni egy balesetet, mint egy szedànban egy frontàlis ütközésnél. De még egy jó töréstesztû szedànhoz képest is 4.6x nagyobb eséllyel élhetô túl egy baleset. Döbbenetes szàmok, érdemes tudni róla.
    „In head-on accidents involving a car and SUV, the U of B survey discovered that occupants in the car are 7.6 times more likely to be killed in the crash. Granted, the better crash-test rating a car has, the better it will fare in a head-on collision with an SUV; however, the drivers of the cars were still roughly 4.5 times more likely to be killed… in study 83.251 vehicles were sampled…“

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.