137 ezer új autó Magyarországon

Mai hír, hogy 136.601 új személyautót és további 23 ezer kisteherautót adtak el az elmúlt évben idehaza, 77%-kal többet, mint 2015-ben.

(A “nulla százalékos beugróval 10 éves svájci frankos hitelre” időszakának csúcsán, 2007-ben 177 ezer új autót adtak el.)

Ennek mintegy 40%-át magánemberek vették meg, a maradék céges eladásoknak felét szintén egyszemélyes “flották”, egyéni vállalkozók, fogorvosok, ügyvédek és hasonló szereplők vásárolták. A másik feléből is nem kevés lehet az, amit lízing cég vett meg, amit a végén akár magánembernek adott tartós bérletbe.

Az eladások közel 10%-a szokott reexport lenni, ez a fél éven belül  kivont, jellemzően külföldre kerülő kocsik aránya.

Az autólízing új kihelyezése a flották nélkül 2017-ben 183 milliárd forint volt a személygépjármű és kisteherautó kategóriában, vagyis durván átlagosan 1,4 millió forint autónként, de mivel csak 40%-ához vesznek igénybe lízinget a vásárlók, így az egy lízingelt autóra jutó arány kicsit kevesebb, mint 3,5 millió forint.

Ez a nagymértékű eladás is hozzájárul ahhoz, hogy mostanra már 3,5 milliónál is több gépjármű van az országban, 2017-ben is már 3,47 millió volt a számuk. (Csak összehasonlításul, kevesebb, mint 3,8 millió háztartás van Magyarországon, aktívkorú és nyugdíjas együtt) Az elmúlt években évi 100-150 ezerrel nőtt a gépjárművek száma.

Milyen autó fér bele a költségvetésedbe?

 

Share

167 hozzászólás

  • Zabalint

    Gyalogosgázolásban a SUV sokkal veszélyesebb, mert magasabban találja el a gyalogost. Meg általában is rontja más közlekedők biztonságát, mert nagyobb a tehetetlensêge (és most abba nem is mennék bele, hogy mennyien vezetnek SUV-ot városban úgy, hogy egy sokkal kisebb autó is bőven meghaladja a képességüket). Nem biztos, hogy jó irány, ha egyre nagyobb autók lesznek, mert egyénileg relatív ugyan növeli a saját biztonságot, de társadalmi szinten meg rontja.
  • Zabalint

    Bocs, nem tudtam, hogy troll vagy.
  • szocske
    ez csak addig igaz, amíg kevés a SUV. Ha már mindenki ilyennel jár, akkor pont ugyanannyi lesz az esélyed, mintha mindenki kis autóval járna
  • Gábor
    Zabalint: ne sertegess, te állítasz olyat, hogy menoztem hogy kell a LE.
    Én annyit mondtam tényként, hogy az enyém 184LE nem írtam hogy feltétlen szükséges.

    A hocipom televan a sok okossal, hogy azért mert két havi fizetésembol vettem egy autót, ami másnak több évi kereste, akkor már hülye vagyok és a földön mindenkinek elég lenne egy Dacia, mondja ezt az akinek Daciaja van.
    Használd az autodat örülj neki én nem sajnálom tőled és attól se sajnalom aki 100MFtert vesz.
    Irigy van es szuklatokoru… Befejeztem!

  • Névtelen
    Ha meg csak kamionok vannak az ùton, mindegy hogy kis vagy nagy autód van… 🙂 Egyébként az ùj autók màr AEB-vel elvileg ekerülik a gyalogosgazolast, legalabbis nagyobb eséllyel mint a 20 éves meg fapados autók. Nekem mindegy igazàból ki mivel jàr, ez csak az én véleményem volt, hogy vannak az életben màs területek, ahol érdemesebb spórolni. Szàmomra ez nem az.
  • Kopter Géza
    Majdnem 15 éven át egy Z kanyar előtt laktam. Annyi önjelölt Shumachert láttam kirepülni, csattani, hogy már szinte meg sem tudom számolni.
    Talán kilenc vagy tíz lehettem, amikor egy dinamikusan, sportosan vezető M3-as BMW belecsapódott egy AVIA-ba. Annak kitört a szemben lévő kereke, a sofőrből meg Van Gogh lett, mert a hátul szállított akvárium levitte a jobb fülét. Fater a fűben turkáló mentősökre mutatott, és csak annyit mondott: “Ezért ne légy hülye!”
  • Zabalint

    “A hocipom televan a sok okossal, hogy azért mert két havi fizetésembol vettem egy autót, ami másnak több évi kereste, akkor már hülye vagyok és a földön mindenkinek elég lenne egy Dacia, mondja ezt az akinek Daciaja van.
    Használd az autodat örülj neki én nem sajnálom tőled és attól se sajnalom aki 100MFtert vesz.
    Irigy van es szuklatokoru… Befejeztem!”

    Én meg semmi olyat nem állítottam, amit most a számba adsz. Persze egyszerűbb az irigykedés kártyát elővenni, ha egy vitában nincsenek érveid, meg személyeskedni (a troll már a reakcióm volt arra, amit előtte írtál nekem).

    Sehol nem állítottam, hogy mindenkinek elég lenen egy Dacia, nem állítottam olyat sem, hogy nincsen olyan, akinek kell a magas lóerő jobb kocsi. Sőt, én veled ellentétben pont amellett érveltem, hogy mindenkinek mások az igényei. Te viszont azóta is csak a melledet döngeted.

  • Zabalint
    Egyébként ha irigykedek valakire, az nem egy névtelen troll lesz, aki arra veri a mellét, hogy milyen autója van, mennyit keres és mennyit vezet, állítólag, hanem a nálam sikeresebb emberekre, akiknek nem kell melldöngetéyeel kompenzálnia.
  • Blend Ahmed
    Mi lenne, ha a közlekedési szabályokat is piaci alapokra helyeznénk és a valósághoz igazítanánk? Akkor az egész KRESZ helyett elég lenne egypár mondat, például annak van elsőbbsége, akinek drágább az autója.
  • Matetoth

    A piac nem egeszen igy mukodik… Egyebkent nem lenne rossz, h aki elsobbseget akar, fizessen (tobbet).
    Lehet gyorsabban menni, de fizetni kell folyamatosan ( nem tudom, hogy hogy jott ide a tema, de nem rossz).
  • Blend Ahmed
    “A piac nem egeszen igy mukodik…”

    A nagyhal megeszi a kishalat, a gyors autó pedig a lassú autót 🙂

  • netudki
    15% lesz az, tegnapi a cikk, sztem frissitsd

    vezess.hu/magazin/2019/01/10/kivonasok-es-reexport-a-hazai-ujauto-piacon-2018/

  • mutyilufi
    Örülök hogy nem én vagyok a béna hanem mások is arra jutottak mint én. Én is használtat szerettem volna, előző autómat 2 évesen vettem 2006-ban az új ára kb 50%-áért. 12 évig hasznátam és most is hasonlót szerettem volna de én is azt találtam hogy a kisautók között egy 3-4 éves még mindig az új árának 70-80%-a, sőt Suzuki Vitaránál azonos felszereltségi szinten az 1-2 éves kb 30.000-50.000Km-t futott darabok mindössze 100.000-200.000 (!!!) forinttal voltak olcsóbbak mint a null kilométeresek. Egyszerűen nem értem mi van most és miért ilyen drágák a használt kisautók, de emiatt végül én is inkább szalonból hoztam egyet, 20% nekem túl kevés diszkont egy 3 éves autóért. Természetesen hitel nélkül vettem, és ezt is tervezem kb 14-15 éves koráig használni, így nem olyan nagy bukó az új autó. Kolléga vett 8 éves (igaz kevesett futott) Swiftet 2M forintért, az újnak 3.2M az alapára…
  • headset

    “Egyszerűen nem értem mi van most és miért ilyen drágák a használt kisautók”

    Én utoljára 2002-ben foglalkoztam ezzel, de akkor is így volt.

    Mert hányan szeretnének hibátlan, 3-5 éves kisautót venni félárért? (Az átlagautóknál Kb. 5-6 évenkénti feleződés a szokásos értékcsökkenés.)
    Sokan.

    És hányan vannak, akik alacsony presztizsértékű kisautót tartanak és 3-5 évenként rendszeresen újra cserélik?
    Kevesen.

    A kereslet-kínálat egyensúlytalansága miatt magasak az árak.
    Az volt a rendellenes, hogy korábban 2 éves kisautót 50%-os áron tudtál venni.

  • Zabalint

    Ja, csak még sokan mindig abban a tévhitben élnek, hogy 3-5 éves használt autó féláron, meg ha kigurulsz a szalonból, már 10%-al kevesebbet ér. A gyakorlatban meg az alsó kategóriában 10 évnél feleződik az ár, legalacsonyabb felszereltségű Suzukinál néha inkább 11-12 év is kell hozzá, ha meg elő is fordul épp szalonból kigurult autó a használtpiacon, akkor azt nem fogják az új ára alatt odaadni, hacsak nem valami túlextrázott felszereltség, ami kevesek igénye, mert 2-6 hónapos várakozási idők vannak az olcsó márkáknál. Ha ezeket mind figyelembe vesszük, és nem a veszek egy 4 éveset német orvosfeleségtől, aki csak a templomba járt vele, akkor már nem annyira egyértelmű az, hogy a használt mindig jobban megéri.
  • szocske
    @headset szerintem a 10%kezdőrészletes 10 éves hiteles időkben (főleg suzuki) volt nagy értékcsökkenés, mert az átlagvevő azt éppenhogy ki bírt fizetni 2-300ezer kezdőrészletet egy újért, esélye nem lett volna néhány éves használtat venni kp-ben vagy sokkal rosszabb hitelre.
    Mivel az utóbbi években a magánszemélyek hitelre vásárlása nem annyira pörgött, ezért tartják most jobban az értéküket az autók.
    Viszont mostanában újra felfutóban a hitelezés, ha nem is 10 évre, de rövid távon megint várható sztem egy valamivel gyorsabb értékcsökkenés, kérdés csak az, hogy előbb felfut a hitelezés, vagy előbb megérkezik egy következő válság? 😀
  • Sándorgona
    Amikor lakást váltottunk és költözés után átjöttek ismerősök kérdezték, hogy miért van még dobozban a TV. Mondtuk hogy mivel nem nézünk TV-t (csak letöltött filmeket) több mint 10 éve ezért nem hiányzott a filmezéshez. Teljesen kiakadtak, hogy hogyan lehet így élni a 21. században . Azóta többször próbálkoztak hogy “megoldják” nekünk azt, hogy legyen kábel TV vagy, hogy van olyan, hogy antennával fogható ingyenes adók stb. Mert azt hiszik, hogy nekünk nincs pénzünk beköttetni milyen rossz nekünk. Elképzelhetetlen világ ez nekik és teljesen csóró/szerencsétleneknek néznek minket 😀

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.