Az államilag támogatott 10 milliós hitel részletei

A februárban bejelentett népesség-gyarapodási támogatások egyik legfurcsább tétele volt a 10 millió forintos kamatmentes hitel, melynek tőketartozását is elengedik a gyerekek születése esetén, a második gyereknél 30%-át, a harmadiknál a teljes összeget. Így tulajdonképpen ez is egy megelőlegező támogatás, ha valaki egy gyereknél többet akar.

A rendkívüli benne, hogy egyrészt először még csak az elsőházas nőknek akarták adni, illetve hogy szabadfelhasználású hitel, mindenki arra költi, amire akarja.

Most kijöttek a részletek is.

A hitelt július elsejétől 2022 végéig lehet igényelni, a feleségnek 18 és 40,99 év között kell lennie. Futamideje maximum 20 év, kamatperiódus öt év, az állami támogatás miatt kamatmentes, amíg teljesülnek a feltételek.

Éppen csak azt nem írták a feltételekbe, hogy csak minimum városban lakó alsó-középosztálybeli igényelheti.

Helyette azt írták, hogy az igénylő nem lehet KHR listás (ez rendben is van, miért adnánk olyannak hitelt, aki nem tudja törleszteni), legalább 3 év folyamatos bejelentett munkaviszony vagy főiskolai-egyetemi tanulmány, (a nem városi lakosság kicsi része dolgozik 36 hónapon át folyamatosan bejelentett állásban) a közmunka nem lehet több, mint egy év, mindkét szülő büntetlen előélete és nincs köztartozásuk.

Folyamatos a munkaviszony, ha nincs benne 30 napnál több megszakítás, vagy felsőfokú végzettség után 6 hónap várakozás. Az utolsó 180 napban nem lehet 30 napos megszakítás sem, ha jól értem.

Az első házasságot úgy módosították, ha van már legalább egy gyerek, akkor a házastárs valamelyik tagjának ez az első házassága. Tehát csak házasok kérhetik, válás esetén (is) a kamattámogatás megszűnik és onnantól személyi kölcsönként ketyeg tovább, azonban a kamata a mindenkori 5 éves állampapír kamata plusz 5% lehet, ez jelenleg 8%, de később ez lehet sokkal több is majd. Külföldre költözés esetén is ugyanez áll fenn.

Gyerekvállalást kizáró nyilvánvaló ok esetén sem lehet kérni a kölcsönt. Ezzel talán azokat zárták ki, akik már most is tudják, hogy nem lehet gyerekük, bár nem értem, miért ne fogadhatnának örökbe, hiszen arra is jár a pénz. Rejtély, mire gondolt itt a jogalkotó.

A kölcsönt hitelintézet folyósítja, a hitelintézet szerint a kölcsön felvevőjének hitelképesnek kell lennie. Na, ez a legnagyobb kérdőjel. Az állami kezességvállalás mellett a bankok pont nem tőrödnek azzal, kinek adnak kölcsön pénzt, hiszen az állam fizet, ha kell. Ez történt 2008 előtt is, üres zsebre vettek a hitelképtelen emberek 25 milliós lakásokat, a bankot pedig nem érdekelte, tudja-e fizetni, hiszen az állam fizet helyette.

Fedezet nélküli személyi kölcsönként a bankok jellemzően a fizetés 3-4-szeresét adják csak. 10 millió személyi kölcsönhöz 2,5 milliós fizetés kell majd ebben az esetben?

Esetleg arra gondoltak, hogy meg kell felelni az MNB előírásának, hogy a jövedelem 40-50%-a mehet maximum hiteltörlesztésre? Ennek azért nincs sok értelme, mert azt is kimondja a törvény, hogy ennél a hitelnél a havi törlesztő nem lehet több 50 ezer forintnál. Márpedig ennek a minimálbér is megfelel, ami ugye minimumfeltétele a hitelnek. (Miért nem lehet több a havi törlesztő 50 ezernél? Hogy mindenki 20 évre tudja csak felvenni? Ez miért jó az államnak, illetve az adófizetőknek?)

Nem tudjuk, majd meglátjuk.

Az igénylés menetét nem írom le, benne van a belinkelt leírásban. Kormányablak, pénzintézet, a megszületett gyerekeket le kell jelenteni, stb.

Azért arra kíváncsi leszek, hány felelőtlen ember fogja felvenni a hitelt és majd nem visszafizetni, sem a szükséges gyerekeket megszülni. Hogy fog-e több gyerek születni ez a kölcsön miatt, arról már itt is írtam:

Népességi helyzet és kilátások Magyarországon

Megjelent a háromgyerekesek autóvásárlásának támogatása is, ugyanebben a Közlönyben olvasható az is. Az autót fel kell matricázni “Családbarát Magyarország” felirattal, a határozat létrejötte után lehet vásárolni, a kereskedőnek 15 nap múlva utal az állam. Ez azért fontos, mert az elektromos autóknál is így van, viszont ezért a kereskedők kifizettetik a vásárlóval előre a támogatást, majd visszautalják, ha megjött a pénz. Vagyis a vásárlónak a teljes vételárral kell rendelkeznie (kivéve persze lízing esetén), vagy addig nem adják neki oda az autót, amíg nem érkezik be az összeg.

S gondolom itt is kötelező a casco megkötése.

Bónusz kérdés, hogy a hétszemélyes, elektromos Nissan e-NV200 esetén 4 millió lesz a támogatás? (Az elektromos autókra is jár másfél millió forint támogatás. )

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 40 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

171 hozzászólás

  • István
    Nem értem hogy miért lennénk kizárva, csak mert külföldre költözünk. A Magyarországi lakcímem megmaradhat még attól!!! Egyébként meg Kata-s vállalkozó is maradok.

    Mi már csak ezt várjuk, felvesszük és pattanunk. Befektetjük, törlesztgetjük gyereket meg így is úgy is akartunk még!

    Mint búcsú ajándék úgy tekintünk rá, nagyjából ennyi adónkat már úgyis ellopta a Viktor és strómanjai!

  • 2019
    “Pista KÖNYÖRGÖM nem én cigányozok, olvasd már el bármelyik cikkemet még hozzászólásomat.
    Én azt mondom, A KORMÁNY akarja kizárni őket, méghozzá látványosan.”

    S ide elvileg többségében értelmiségi népek járnak …… :-SS
    Elképesztő mennyire nem tudnak az emberek olvasni már. 🙁
    A politika meg az amúgy legnormálisabb emberből is nyáladzó félhülyét csinál, akinek csak egyik oldal meg másik oldal van.
    Ja, persze …..

  • Jóska Pista
    Fog születni néhány gyermek idő előtt, ettől a 10 millás hiteltől? Igen. Megéri-e ezt az áldozatot a társadalom részéről? Szerintem nem.
    A házasságok majd fele válással végződik, ha jól értem, nem lesz elég egy válás, ráadásként még ott lesz a hitel kamatostól való visszafizetése is. Vagy élhetnek együtt, papír szerint.
    Ezt a pénzt tehetnék az oktatásba is, és akkor azok a családok akikkel itt sokat szerint csak a baj van, akik nem érdemlik meg a _mi_ adónkból ezt a kölcsönt,
    szóval azok a családok esetleg a “társadalom hasznos tagjai” lehetnének.
  • paff
    Tehát ha amúgy is szeretnének második gyereket és van egy lakáshitelünk, akkor ebből előtörlesztjük a lakáshitelt, és összesen kb. 7 milliót kell visszafizetnünk. A lakásról meg lekerül a jelzálog is. Hol itt a buktató?
  • Kiszamolo
    Ja és még a lakáshitelből amúgy is kapsz elengedést, ha gyereked születik.
  • Viziboci
    Ha már diszkrimináció: az is teljesen unfair, hogy aki az elmúlt 5 évben szült 2 -3 gyereket, az kapja be
  • szocske
    “a kereskedők kifizettetik a vásárlóval előre a támogatást, majd visszautalják, ha megjött a pénz.” úgy tudom ezt a megoldást tiltja a kereskedők szerződése, aki ezt teszi nem is intézhetne támogatást elektromos autóra.
    Ennek ellenére mégis ez a gyakorlat, mert a hivatalos 15 nap helyett akár fél év is lehet, mire az állam utal a kereskedőnek.

    Családi autóknál izgalmasabb lesz, úgy gondolom aki elektromos autót vesz, annak nagyobb eséllyel van miből megelőlegezni ezt a pénzt, mint a nagycsaládosoknak…

  • vzsolti
    Nekem úgy tűnik hogy sokan fordítva ülnek a lovon. Ez egy lehetőség mindenki számára aki családot szeretne alapítani. Alapvetően csak a bűntett előéletűeket és a KHR-eseket zárják ki a jogosultak köréből.
    Senki nem tiltja meg, hogy ne kezdjenek el az emberek holnaptól dolgozni, akár ne adj Isten 3 éven !!! keresztül folyamatosan. (ha netán valaki 1 éve végez közmunkát akkor elég csak 2 évet “lehúznia”)
    Úgy látom, hogy aki az elmúlt 3 évben dolgozni akart az talált munkahelyet magának.
    Attól függetlenül, hogy nem értünk egyet a jogalkotó szándékával, le lehet írni, hogyha szeretnéd ezt a lehetőséget kihasználni, de még dolgoztál, akkor itt egy újabb érv, hogy megjelenj a munkaerőpiacon!

    A témakörben írt összes bejegyzés tetszett, különösképpen az ország demográfiai leírása.

  • B Miklós
    Oh és még egy gondolat: Lassan de biztosan a kamatok emelkednek. Hitelezés kezd beszűkülni, indul a pénz kivonása a gazdaságból. Magánemberek es cégek fognak nehezebb helyzetbe kerülni. Ismerjük a történelemből a folyamatot. Na es ennek a kezdetén indul a kormányzat pénzosztása. Ne legyen igazam hogy a törlesztőrészlet gondot fog okozni. Persze megint a bankok lesznek a hibásak, nem akik tulfeszitve a lehetőségeket a vágyaik szerint vettek fel hitelt. Szerintem érdemes erre az időszakra felkészülni. Nem lesz világégés de nehezebb lesz. Én mondjuk a lakáshitelbe tervezem az ingyen penzt betenni hogy a változó de alacsony kamatot idejében kamatmentesre cseréljem.
  • Kiszamolo
    szocske, miután egy évig tart elintézni egy támogatást elektromos autóra, ebből majdnem 5 hónap, mire sikerül kiutalniuk 1,5 millió forintot az autó átvétele után, nem csodálkozom, hogy senki nem hitelezi meg ezt a pénzt.

    Azt mondja a kereskedő, jó, akkor fizesd ki a te részed, addig ide letámasztjuk az autódat a kerítés mellé, amíg az állam nem utalja a maradékot.

    Az elektromos autó pályázat is egy rossz vicc. Nagyon rossz vicc.

    Négy eldöntendő kérdés: elektromos autó? Igen/nem 15 millió alatti vételár (most már 20 millió) igen/nem új? igen/nem Az igénylő az adószáma alapján igénybe vette a támogatást mostanában? igen/nem

    Na, ehhez kell az államnak fél év és kb. 20 oldalas pályázat, amit kinyomtatva, beszkennelve, feltöltve, majd postán beküldve, majd a postai feladószelvényt is beszkennelve és feltöltve kell feladni és várni fél évet.

    Csalni nem lehet, hiszen rendszámot és törzskönyvet kap az autó és névre írják.

    Megértem, hogy ilyen sokáig tart a bírálat, van olyan nap, amikor két pályázat is beérkezik hozzájuk és csak néhány ember van az elbírálásra, mindenre nekik sem lehet idejük.

    Mondjuk ősszel állítólag egyszerűbbé tették, bár kíváncsi vagyok, mennyire. Eljutottak-e a négy igen/nem kérdéshez, vagy annyi változott csak, hogy most már nem kell beszkennelni a postai feladóvevényt?

    Normális országban a kereskedő interneten keresztül igazolja, hogy az autó megfelel az új kritériumának és a vételár nem haladja meg a limitet. Az adatbázisból kiderül, hogy az autó elektromos. A vevő szintén ügyfélkapun jelzi az igényét és beikszeli, hogy nem vette igénybe a támogatást még. Egy kezitcsókolom igényenként 30 másodperc alatt ellenőrzi, hogy megfelel-e a pályázat, a beérkezett igényt fél órán belül visszaigazolja, majd a kiutalás után szintén ellenőrzi a neten keresztül beküldött iratokat és elmenti az egész hóbelevancot egy e-aktába és lezárja.

    Bele sem merek gondolni, hogy egy másfél milliárdos pályázatot hogyan bonyolít le a magyar bürokrácia.

  • Györgyi
    Itt nem arról van szó, hogy segítik a gyerekvállalást, hanem gyakorlatilag 10 millió forinttal jutalmazzák azt, ha az a réteg, amelyik támogatás nélkül is vidáman fel tudna nevelni 3 gyereket, bevállal 3 gyereket. A társadalom legalján élő családoknál erre nincs szükség, ők mindenféle noszogatás nélkül szülnek sokszor kétszer ennyit is. Szerintem a legpozitívabb hatása annak lenne, ha a tisztességesen dolgozó, de az egzisztencia megteremtéséhez keveset kereső embereknek segítenének. Mondjuk ha felemelnék legalább duplájára a közalkalmazottak fizetését. Mindjárt egy újabb rétegnek lehetővé tennék, hogy több gyereket vállaljon. Vagy ha a minimálbért emelnék a duplájára a járulékok radikális csökkentése mellett (azért mindegyik kormány imádja a saját mellét verni, amit nem neki kell kifizetni.)
  • Margit
    Sokan írtátok, hogy ez a 10 millió miatt több gyereketek született volna. Nekem az annyira furcsa, mert önmagában 10 millió baromi kevés, főleg ha mai ingatlan árakat nézzük. Mire költöttétek volna, ami nem valósult meg ez nélkül és nem született meg a pluszban vágyott baba?
    Plusz szobát persze lehet venni, de egy plusz szoba hiányába azért bőven szülnek emberek.
  • jami
    , hamarabb született volna az első, mivel nem kell +5-10 év az lakásönerőre pl. Nagy divat azt gondolni, hogy ráér a gyerekvállalás. Ha egyet akarsz, akkor, esetleg.

    De ahogy mondtam, csak:a pénz nem hoz (több) gyereket. Aki nem akar/keveset szeretne, annak emiatt nem lesz több.
    A
    ki akar, többet, annál az esetek többségében a későbbi kezdés redukálja a darabszámot. Pl. az ismerőseim között csak olyan 4 gyerekes van, aki az első 30 alatt szülte. Van, aki aztán zsinórban; van aki kettesével (2-t kicsi korküllel, aztán 5-8 év szünet, aztán megint) vagy 3-t zsinórban és a 4. mikor már mind sulis volt. És a 4. gyerek mindenhol tervezett volt ( érdekes módon az első kettőből valamenyik véletlen).

  • Pötty
    Az emúlt 6 évben szültem 3 gyereket (nem a csok miatt). Aki hasonló cipőben jár az tudja, hogy mivel jár ez, és nem tartom igazságosnak, hogy én, aki ezt már bevállaltam, nem vagyok jogosult arra a 10 millió forintra, amit az kaphat, aki ezt a vállalást pusztán megígéri. Lehet mondani, hogy így jártam, de kérdem én, ez nem diszkrimináció?
  • Györgyi
    #Margit

    Pont a 10 millió támogatás miatt vannak ilyen magas lakásárak. Így gyakorlatilag az építőipari vállalkozások zsebében landol a plusz pénz, nem a támogatott családoknál. Nem egy ismerősöm vett CSOK-kal 30 millió körüli összegért olyan helyen ingatlant, ahol korábban simán 20 millió alatt voltak az új lakások árai. Parasztvakítás az egész.

  • paff

    “Ja és még a lakáshitelből amúgy is kapsz elengedést, ha gyereked születik.”

    De az csak a 3. gyerektől van, nem?

  • Átlagmagyar
    Jó estét.
    Nekem lenne egy jó kérdésem.
    30 évesek elmúltunk, asszony gyesen, még idén jön a második baba. Nettó 155 ezerre vagyok bejelentve, feleségem nettó 130 ezerre. Megjegyzem, ebből még lehet élni, van egy lakáshitelünk is.
    Az államtól eddig a fiatal házasok adókedvezményét kaptuk, mást nem.
    Van egy most már felújított, 30 éves házunk.
    Mi akkor most le vagyunk tojva, ha nem akarunk költözni, és mert nem keresünk többet?
  • Lala
    Miért kell azonnal cigányozni, ha egy támogatás feltételei között szerepel az x hónap/év munkaviszony, mint feltétel? Ettől olyan intelligensnek képzeli valaki magát, hogy megtalálta az összefüggést és a gonosz összeesküvést ellenük?
    Ismerek olyan 40 fölötti embert, aki több szemműtét után gyakorlatilag vakon (minimális látása maradt meg) átképezte magát programozónak, mert a korábbi munkáját már nem csinálhatta és megtanulta a vakírást, a gép felolvassa neki a kódot. Napi kb 1 órát nézheti a képernyőt, a többi időben mind vakon végzi munkáját.
    Ismertem csonkolt kezű asztalost, aki szintén IT-ra képezte át magát. Úgyhogy tessék szíves elkussolni a jajjgatással, hogy mit dolgozzon xy, ha éppen nem telepített egy gyárat az ország az utcája végébe, mert a kifogásokból elég már.
    Ráadásul ismerek szüleim falujában több cigány családot, akik megfelelnek a feltéteteleknek, meglepetés!
  • mzsombor
    Paff, júliustól már a másodikra is elengednek 1M-t, a harmadikra 4-et.
  • Kiszamolo
    Anyám, mindjárt lekarmolom magamat….

    Ennyire azért menjen már a szövegértés….

    Úgy látszik, vannak szavak, amit az emberek meglátnak és elborul az agyuk, minden kikapcsol, az ékszíjat ledobják és nem képesek megérteni, mit olvasnak.

    Zsigertől függően beindul az automata üzemmód, függetlenül attól, mi van odaírva.

    Aki mostantól nem képes értelmezni, mit írtam, csak mert le mertem azt a szót írni, hogy cigány, azt kitörlöm, mert ennek semmi értelme.

    Ha húsz hozzászólásban nem magyaráztam el, egyben sem.

    Ezzel én már nem tudok mást csinálni.

  • jami
    @Pötty
    Jogosult vagy a csokra, az családi adókedvezményre stb.
    Aki még előtte van, az pl. szembe néz a sok támogatás miatt megugrott árakkal és hogy most fog kiesni a munkaerőpiacról x évre. Hiába lett 10 helyett 15 a 3%-os hitel plafonja, ha közben az árak végképp kilőttek…

    Ha már van 3 egészséges gyereked, te is az vagy – az, szerintem, már elég jó dolog. Komolyan, az eszem megáll, azt már megszoktam, hogy a gyerektelenek/1-2 gyerekesek mondják, hogy mennnnnyire könnyű a 3+ gyerekeseknek a sok kedvezmény miatt – de hogy ennyi gyerekkel is azt érzed, hogy hátrányban vagy???

  • Györgyi
    Üssetek agyon, de én nem tartok ördögtől valónak minden diszkriminációt. A támogatásnak nyilván az a célja, hogy több gyereket vállaljanak azok, akik amúgy általában csak egyet vagy legfeljebb kettőt szülnek, és nem az, hogy ajándékba megdobja egy nagyobb lakással azokat, akik a leglehetetlenebb körülmények között is önként dalolva legyártanak négyet-ötöt.
  • paff

    Köszi, erről nem láttam cikket, de most lecsekkoltam. Az azért vicces (és valahol szomorú is) hogy mindezt “A három- vagy többgyermekes családok lakáscélú jelzáloghitel-tartozásainak csökkentéséről szóló” rendeletben írják 🙂 Vagy végülis a 2 is több ha úgy értelmezzük.
  • Margit
    @Pötty

    Nekem van ismerősöm akinél tavaly hármas ikrek születtek. Ők sem szólhatnak semmit, nemhogy te.
    Van ez így, hogy valakit nem érint egy támogatás.

  • Pötty

    Nem sokra megyek a csok-kal, ha 40 millió alatt nem lehet új ingatlant venni. Ahhoz a 10+15 felett kell még 15 millió… A megugrott árakkal én ugyanúgy szembenézek.
    Egyébként nagyon hálás vagyok a gyerekeimért, és tisztában vagyok vele hogy ma az nem kis dolog ha az ember normális, rendezett családban élhet. Abszolút nem vagyok elégedetlen, viszont a véleményem az, hogy ha ez a program valóban családbarát lenne, akkor támogatna mindenkit, aki gyerekeket nevel, nem csak azokra vonatkozna az asszonyhitel, akik még nem szültek.
  • Kiszamolo
    Györgyi, csak ezt lehetne úriember módjára is csinálni, csak ez nem erőssége a srácoknak.

    Mondjuk, azt mondom a banknak, hogy van állami kezességvállalás, de csak a tartozás 70%-ára, a többi a bank vesztesége. Mindjárt nem fog a bank adni pénzt, csak nettó 200 ezer felett és jól megnézi a hitelképességet is. Nem is lenne baj, ha már egyszer szabadfelhasználású a hitel, akár karibi nyaralásra is lehet költeni.

    Én meg széttárom a kezem, hogy hát én nem tehetek róla, hogy a csúnya bank nem ad, csak a felső 30%-nak.

    Egyébként a szegények legtöbbször nem azért szülnek, mert annyira akarnak, hanem azért, mert ahhoz is szegények, hogy ne legyen gyerekük. Egy havi tabletta több ezer forint, nem tudnak rá költeni.

  • Bravó
    Tehát jól értem, ha a hitelfelvétel előtti 3 évben bármikor mindekettőnket kirúgnak/megszűnik a munkahelyünk/stb, és az álláskeresési támogatás után 30 nappal sem tudunk elhelyezkedni sehol, akkor buktuk a lehetőséget?
  • andr0
    engem főleg a röghöz kötős rész lepett meg…
    hogyaszongya: külföldre költözés esetén és piaci kamatozásúvá válik.
    Itt jön képbe sztem a kötelező húsz évre osztás.

    meglévő lakáshitel miatt sanszos,h ebből kimaradunk…sajnálom, minket rendbe tudna hozni.

  • jami
    Értem én, de hát neked már megvannak, a cél meg az, hogy még legyenek. A csok, szerintem, pl. nagyon gavalléros volt, mert az ment meglévőkre, életkori határ nélkül. Anno a szocpolnál valami 35 éves kor rémlik, ismerős férje felette volt, így nem járt.

    az árak mindenkinek szívás. És most fognak igazán elszabadulni.

  • Werner
    @Györgyi: De, diszkrimináció. Hajdan volt erre egy Alkotmánybíróság nevű intézmény, ami arra szolgált, hogy egy Alkotmány nevű dokumentumban felsorolt elvek alapján méltányosan döntsön, ha valakiben felmerült ilyesmi. Még ma is ott van a Donáti utcában, fideszes urak pihenőhelyeként. Sajnos a diszkriminációval már nem tehetsz semmit, mivel ez nem jogállam.
  • Györgyi
    Kiszámoló, akkor meg a minimálbért vagy annál kevesebbet kereső embereknek legyen ingyenes a tabletta. Bár nem kizárt, hogy egyesek azért is mindjárt diszkriminációt kiáltanának. Én részemről kimondottan utálom, hogy nem lehet problémákat a nevükön nevezni a rosszul értelmezett egyenlőség nevében. Pedig mindenki csak nyerne rajta, ha a fejünk homokba dugása helyett inkább szembenéznénk a dolgokkal.
  • dmry
    @Györgyi
    Téged vmiért nem ismer fel a rendszer,ám magam is csupán a maximális egyetértésemről tudlak biztosítani.
    és nem, nem fognak érdemben többet szülni az elvárt minőségű családokban, sőt…
    mekkora maszlag ez is, tán a ha lesz stadion, lesz futball is baromsághoz mérhető.
    lopás a köbön, érettünk persze.
  • Pista
    igy aztan nem is ertem hogy tevedtel te ide
  • Pista
    2019 ezek szerint a nok 40 eves munkaviszony utan jaro korai nyugdijazasa is durva diszkriminacio a ciganysaggal szemben vagy mi a szosz. A kormany eloirt a kolcsonnel kapcsolatban x feltetelt. Ha azt irta volna elo h hey people barki felveheti akinek ket fule van akkor az lenne a baj h az osszes 2 fulu melyszegenysegben elo ember is jol felvenne es eselye se lenne ha adott esetekben vissza kene fizetni. Igy h olyan feltetelt irt elo amit Miklos szerint kb 80%tud majd visszafizetni egybol ciganytorveny. Ha ezt meg jobban megkotnek h pl 95%h vissza tudja fizetni akkor meg elitista arja faji torveny. Bar most is epphogycsak nem ennek lett nevezve. Total egyetertek abban Miklossal h ha akarnanak tobbet segitenenek egy berlakasprogrammal, ovodai ferohelyekkel. De eztol ez meg a legkevesbe se lesz ciganytorveny. Folyt
  • Pista
    2019 ezek szerint a nok 40 eves munkaviszony utan jaro korai nyugdijazasa is durva diszkriminacio a ciganysaggal szemben vagy mi a szosz. A kormany eloirt a kolcsonnel kapcsolatban x feltetelt. Ha azt irta volna elo h hey people barki felveheti akinek ket fule van akkor az lenne a baj h az osszes 2 fulu melyszegenysegben elo ember is jol felvenne es eselye se lenne ha adott esetekben vissza kene fizetni. Igy h olyan feltetelt irt elo amit Miklos szerint kb 80%tud majd visszafizetni egybol ciganytorveny. Ha ezt meg jobban megkotnek h pl 95%h vissza tudja fizetni akkor meg elitista arja faji torveny. Bar most is epphogycsak nem ennek lett nevezve. Total egyetertek abban Miklossal h ha akarnanak tobbet segitenenek egy berlakasprogrammal, ovodai ferohelyekkel. De eztol ez meg a legkevesbe se lesz ciganytorveny. Folyt
  • Pista
    Folyt.: amugy politikai vonalat en nem emlegettem. Nem is szavaztam mar vagy 6 valasztason, de biztos en vagyok elfogult. Oke alairom ha otthon elsz a mindennapi mediafertoben nehezebb a helyzeted h ne legyel elfogult. Nekem van amugy olyan munkatarsam aki kb fel eves fizetesebol visszafizeti ezt. Tehat berbol. Es cigany. Innen is udvozol. 2019ben..
  • Tamás
    Csak nekem tűnik úgy, hogy ha jön egy családátomagátási vagy egyéb kedvezmény, pl: adókedvezmény, az mindig pont a havi 2 milliós fizetésű (+ juttatások + 24 havi bónusz) államtitkárra vagy főosztályvezetőre és annak családjára van kitalálva, hogy ők tudják maximálisan kihasználni? Miért kell a gazdagokat támogatni a szegények pénzéből (költői kérdés tudom választ… )? Egykulcsos szja, Kata, Csok, elektromos autó támogatás, zöld rendszám, most a 10 milliós támogatás és sorolhatnánk a végtelenségig a kedvezményeket, amit ők mind igénybe tudnak venni míg az én családomban senki sem tudta-tudja. Pedagógus családból származom, nem közmunkás, mielőtt megszólalnak a trollok…
  • Ági
    De érdekes dolgok vannak itt egyesek fejében. A csóró gyerekek után ne járjon semmi, tetszettek volna nem a cigánytelepre születni, de én, a rendes “középosztálybeli” kapjak akkor is, ha épp külföldre készülök. Hát ez aztán igazán jó biznisz lenne az adófizetőknek.
  • treebybox
    Sziasztok,
    augusztusban születő gyerek a szabályozás szerint beleszámít a “teljesítésbe”?
    Z
  • Laci
    aki nem ert velem egyet azt torlom. bravo
  • gerikem
    @Györgyi

    Egyetértek. Barátnőmmel lakást nézünk, már jóideje. Jelenleg Fóton élünk.
    Egerben 2015-ben 6.5!!! Millióért vette nővérem a lakását jórészt felújítva, ma 15Miliót ér.
    Dunakeszin ekkor 12-13 volt egy Garas utcai 74nm panel
    Most 25-30 Millió egy 30-40 éves panel!
    Az új lakások az amerikai konyhákkal személyszerint eléggé elbaszottak, de mindenhol ez az építési trend.
    Újépítésű itt 74nm 35 millótól indult.
    Februárban bejelentették a hitelt hétfőn, ugyanaz 41M-ra ugrott.
    6M-t lapátolt az állam az építtető zsebébe egyik napról a másikra.
    Emellett még a kezünk is meg lenne kötve.
    Jó lenne az intézkedés, de nem így. Angliában baromi magasak az ingatlanárak és a rent is ugye.
    Ha szül az asszony, a bérleti díjra kapunk baromi magas támogatást, így nem bolondítják meg az ingatlanpiacot a látszat hitelekkel.

    Miki, ebből is lehetne cikk, hogy máshol hogy működik az efféle támogatás.

  • Kiszamolo
    Laci, akkor lassan írom, hogy átmenjen:

    Aki nem tud értelmezni egyetlen mondatot sem, mert meglát benne egy szót és valami rövidzárlat keletkezik benne, azt törlöm, mert az ilyen zarlatos hozzászólásoknak semmi értelme.

    Ne nekem kelljen már magyarázkodni olyan miatt, amit soha nem mondtam, csak mert némelyeknek nem megy a legalapvetőbb szövegértés sem.

    S megint magyarázkodnom kell…

  • jami
    @Tamás A héten sajnos hallgattam Matolcsyt. Szerintem totálisan hermetikusan elzárva élnek a budai világban. Nekem most először fordult meg a fejemben komolyan a költözés, nemhogy a magyar valóságot nem ismeri, de kb. semmi mást a sajátján kívül. És, elvileg, ő még nem lilábbak közül való…
  • 2019
    pistám, köszönöm a megerősítést.
  • Bucbuc
    Miért olyan nehéz felfogni, hogy a nyomor kultúrájába így is születik elég gyerek, akiket le se szarnak általában?
    Pontosan azokat akarja támogatnia kormány, ahová szükséges lenne a gyermeklétszám növekedése.

    Mit kell itt cigányokkal példálózni meg szenvedni álságosan?

    A társadalom elindult a lejtőn, ezt próbálják megállítani a nyomorba egyáltalán nincs szükség a születésszám meg az anyasági kedv fokozására.
    Sőt, vissza kellene fogni.

  • Kalv
    Sokan alapvetésnek tekintik (a korábbi cikkeknél is), hogy ezek a támogatások egy-az-egyben beépülnek az ingatlanárakba. Nos itt egy cikk, ami “cáfolja azokat a felvetéseket is, miszerint a csok-nak érdemi szerepe lett volna az árak emelkedésében (legalábbis Budapesten)” :
    index.hu/gazdasag/penzbeszel/2019/03/08/nem_eleg_csak_beszelni_a_dragulo_lakhatasi_koltsegekrol/

    A másik alapvetés, hogy ezektől a támogatásoktól nem fog több gyerek születni, pedig itt is beírták páran, hogy nekik segíteni fog / segített volna. És ide még egy gondolat, a hosszú távú hatásról se feledkezzünk el. Ellenpéldával: azok a mai felnőttek, akik a Bokros csomag idején nőttek fel nagycsaládban biztos, hogy nem sietnek a gyerekvállalással.

  • dmry

    nos, erről a helyi erőnek is más az olvasata:
    magyaridok.hu/gazdasag/minden-jel-szerint-nem-all-meg-a-lakasarak-emelkedese-2019-ben-3830111/

    sem érdemben, sem arányaiban nem fognak több gyermeket szülni, erre van is egy zsíros fogadásom:)

  • jami
    Nem az a kérdés, hogy használ-e; hanem, hogy többet használ-e, mint amennyit árt.

    Nekünk pl. az “előre” megígérhető csokszerűség már eleve segített volna. Az ingatlanárakat meg fűti a munkaerőhiány, a banki kamatok minimális volta ÉS ezek a támogatások. Együtt ez a három már nagyon nem jó, ezt megfejelni MÉG támogatással, hátizé.

    A fő gond az, hogy a szülőségnek nincs presztízse, másik oldalról elégé kihívás többgyerekes szülőnek lenni. Nekem nagy mák a viszonylag rugalmas munkaidőm, enélkül pl. csak a magánrendelések jöhetnének szóba.De így sem egyszerű. Mert ahogy nem minden ingatlanvásárló jogosult támogatásra (mégis a magas árakkal küzdenek), úgy nem minden több gyerekesnél van több nagyszülő és szitterek hada. Ezérti s kedvencem a jajj, miért is nem mobilak a magyarok. Mert tuti könnyű úgy gyerekeket nevelni, hogy a többszáz km-re mindenki, aki segítene…

  • Zoltán
    Azt gondolom, hogy önmagában is diszkriminatív a legtöbb intézkedés, és természetesen ismét azokhoz csoportosítja közpénzeket, akik egyébként is jobb körülmények között állnak a srartvonalhoz. Egészen elképesztő, hogy egy közép vagy felső középosztálybeli 3 gyerekes családnak milliókat adjon az állam a költségvetésből ahhoz, hogy vásárolhassanak maguknak például egy tízmilliós városi SUV-ot.
  • B Miklós

    Az általad belinkelt cikk eleve nem is foglalkozik a támogatások hatásával, éppen ezért állításodat egyből igaznak is lehet vélni, viszont szerintem az építők ezt is bearazzak.

    A mostani támogatás hatását azért nehéz vizsgálni mert vannak akik enélkül is terveznek gyereket, de ezzel meg jól is járnak. Szerintem ez a réteg jelentős lesz, de statisztika szerint viszont jo sok gyerek fog születni a támogatás hatására, ugyanakkor ahogy eddig sem ugrott meg a támogatások hatására érdemben az éves születésszám most sem fog.

    Ez egy tüneti kezelés. Az okok az emberek életviteli es pénzügyi ismereteiben es viselkedéseiben keresendőek, amit csak az oktatással lehet megoldani. Csak ez nem gyors eredmény így “out of scope”.

    Így két megoldás lehet:
    a- társadalom megoldja a problémát a vezetők meg örülnek.
    b- minden marad ahogy eddig volt mert a változás nehéz folyamat.

    Mit tippelsz?

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.