Eddig tart ellopni az autódat

Most némileg rendhagyó módon nem anyagi szempontból (Az autózás valódi költségei) írok az autózásról, illetve nem is az autózásról szeretnék írni, hanem az autólopásról. Kicsit kutakodtam a témában és találtam néhány meglepő videót, amit szeretnék közzé tenni, hogy te is tudd, hány másodpercig tart ellopni a modern autódat, vagy feltörni az áruház parkolójában, amíg te beugrassz egy pillanatra.

Az első videóban bemutatják, hogy az interneten könnyedén beszerezhető kétrészes kütyüvel hogyan törik fel és lopják el az autódat. Az egyébként hozzá nem értő riporterek a kipróbált 35 autó közül 19-et ki tudtak nyitni és 18-at el is tudtak lopni az eszközzel. Ezt az eszközt használják arra is, hogy a lakásban tartott jeladós kulcs jelét felerősítve ellopják az autót az udvarról vagy a garázsból (Ez 4:09-nél látható a videóban). Elég, ha az egyik tolvaj az ajtó előtt állva felerősíti a lakásban lévő kulcs jelét, amit átküldve az autóban ülő másik tolvajnak már indítani is tudják az autót egy-két másodperc alatt.

Ezzel a módszerrel lopták el ezt az autót is Szentendrén:

A harmadik videó elejéből megtudhatjátok, hogy egy nyolcezer forintos, házilag is elkészíthető elrejtett jellopó készülékkel hogyan fogják el és másolják le egy bevásárlóközpontban az autó távirányítójának kódját és nyitják ki azonnal az autó ajtaját, ahogy a tulajdonos bement az áruházba. (Ilyen helyeken érdemes kulccsal zárni az autót és nem távirányítóval, ha van erre lehetőség.)

Majd a tizedik perctől megtudhatjátok, hogyan lopják el az autót egy ebayen is beszerezhető készülékkel: az autó számítógépére csatlakozva egy új kulcsot egyszerűen felprogramoznak és onnantól kezdve az ugyanúgy indítja az autót, mint a saját kulcsai. A videók tanulsága szerint a tolvajoknak ez legtöbbször nem tart tovább néhány  másodpercnél.

Ugyanezt a mutatványt a riporter is könnyedén megcsinálja az alábbi videóban:

Mivel az elektronika ilyen egyszerűen kijátszható, érdemes nem gyári elektronikai védelem mellett mechanikai eszközökkel is védeni az autódat. Azonban a legtöbb ilyen eszköz annyit sem ér, mint halottnak a beöntés.

Az Egyesült Államokban nagyon népszerű Club márkát eddig tart egy erővágóval levágni:

Egyébként nagyon amatőrök voltak a videóban, mert nem a fémet szokták elvágni, hanem a kormánykereket és egyszerűen lehúzzák róla a szipi-szupi akármilyen zárat.

Csak az a zár ér valamit, ami több ponton, nem hozzáférhetően védi a kormányt és nem utolsósorban a szintén igen kelendő légzsákot.

Ilyen az Autolok 2000 (32 ezer Ft). Egy teszt szerint akkus géppel két és fél percig tart eltávolítani, ami nem tűnik soknak, de még éjszaka is jár akkora zajjal, hogy ritkán teszik meg.

Ennek a zárnak három hátránya van: az egyik, hogy túl kicsi az a távolság, amit átfog a két nyelv. A modern autóknál már sokkal szélesebb a kormány küllője (rajta mindenféle gombok tengere), gyakran nem képes átfogni akkora távolságot a kormányzár, vagyis nem minden típusra alkalmas. Ebből származik a második probléma is: akármilyen óvatosan is szereled le-fel, egy-két év alatt biztos összekarcolja itt-ott a bőrkormányt. A harmadik hátránya, hogy túl nagy, az utastérben biztos, hogy útban lesz mindig, ha a hátsó üléseken is utaznak, egyedül a csomagtartóban fér el rendesen.

Hasonló termék a Disklok (44 ezer Ft). Egy akkus fűrésszel ezt is kinyitották öt perc alatt, de ez az érték kiemelkedően jó a többi termékhez képest. Itt arra vigyázzunk, hogy több méret kapható belőle, azt vegyük, amelyik jó az autónkra.

Szóba jöhet még a pedálzár is, de csak az, amelyiket nem a kormányra kell zárni. Bár nem ismerem közelebbről, de a Bullock (29.000 Ft) használhatónak tűnik a leírások alapján. Kapható hagyományos és automata autókhoz is. Összezárja a kuplungot és a féket, illetve megakadályozza a lenyomásukat.

Sokan szereltetnek váltózárat is, ami nem sokat ér kézi váltónál, ha a tolvajok a motorházat kinyitva ott teszik kettesbe a váltót, vagy a kuplungot kinyomva elvontatják az autót.

A mechanikai védelemnek nagy előnye, hogy ha nincsen rá felkészülve a tolvaj, inkább keres egy másik autót. Van az az autó, amelyiknél érdemes vállalni a kockázatot a mechanikai védelem eltávolítására, de az átlagautó nem ilyen.

S ha azt gondolnád, hogy a te autódat úgysem lopják el, mert egy öreg csotrogány, akkor megemlíteném, hogy azok a legkeresettebb autók között vannak az alkatrészek miatt. Egy ismerősömnek a 19 éves autóját lopták el, ami már inkább volt roncs, mint jármű. Amíg a tolvaj kap érte akárcsak harminc ezer forintot, el fogja lopni azt is.

Röviden ennyit szerettem volna mondani a témáról.

Ha van hasznos hozzáfűznivalód, vagy tapasztalatod a témáról, oszd meg azokat a hozzászólásokban.

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

134 hozzászólás

  • János
    A kulcs se sokat ér, az autoba lévő lamellák nagyon ratyik, sajnos nem egy biztonsági zár. Ezért van sok helyen kidugozva, stb.

    A régi autós lopás pedig inkább a népszerűbb típusokra vonatkozik (bár, ez talán a fiatalabbakra is igaz), olyan autót amiból van 5 darab az egész országba nehezebb eladni, vagy alkatrészként eladni (mert a kutyának nem kell).

  • a Yeti
    Van még egy opció, az pedig egy különleges indítás tiltás, egy kivehető mikrochip formájában. Az injektor.hu érdi műhelyében szerelik be. Azt nem árulják el hogyan működik, de működik. A hátránya, hogy a használata odafigyelést igényel. Aki autós témában szeret olvasgatni, annak kiváló olvasmány a weboldaluk!
  • Csacsy
    Kiszámoló!
    A Pajzsot át lehet szereltetni a következő autóba is. Ezenkívül vállalják a kocsi aktuális értékének megtérítését is, lopás esetén. Persze, lehet trükközni, hogy “miért, hogyan lophatták el” a járművet, meg, hogy mennyi az aktuális érték, de ez a cikk sztem nem erről szól.
  • Kiszamolo
    Void, miért tőlem várod a statisztikákat? Fordulj az ORFK-hoz. Ha egy tetszőleges kanadai riporter az ebayen vesz egy eszközt magának és 18 autót ellop vele, akkor egy magyar zsivány erre nem képes? Ha te veszel magadnak GPS blokkolót az ebayen, más erre nem képes szerinted?

    Mégis mit szeretnél? Akció közben videózzak le neked tolvajokat rejtett kamerával? Szerintem azzal sem lennél elégedett, mert biztos csak meg van rendezve.

  • Kiszamolo
    Stanlee, a legdühítőbb, hogy néhány lelkes amatőr a szabadidejében több lopott autót talál meg, mint a teljes magyar rendőrség. Valami 4% volt a tavalyi eredményük? Gratulálok.

    Nem hiszem el, hogy egy-egy aktatologatót nem lehetne beleültetni egy autóba, hogy a lakótelepeken lopott autókat keressen.

  • Kiszamolo
    János, a ritka autóhoz a bontott alkatrész is ritka, ezért keresett a donor.
  • Tamás
    “2107-es rozsdaboglyám van. Soha nem aggódtam, hogy mi lesz, ha feltörik, vagy ellopják. ”

    ez egy delorien a jövőből?

  • tumpara
    “A videók tanulsága szerint a tolvajoknak ez legtöbbször nem tart tovább néhány másodpercnél.” – Kiszámoló

    A videók tanúsága szerint. Tulajdonképpen a Tiednek is van értelme, de azért na. És ez nem helyesírás, hanem szemantika. 🙂

  • Tamás
    “Nem hiszem el, hogy egy-egy aktatologatót nem lehetne beleültetni egy autóba, hogy a lakótelepeken lopott autókat keressen.”

    A robbantás után + paranoiás vezetésünknek köszönhetően Bp tele lett nyomva kamerával, amelyek egy része még arcfelismerésre is képes. A rendszer leolvasása kamerával valami 15-18 éves legalább Mo-n is, nem nagyon értem, hogy miért nem használják erre (is) azt a rendszert. Csak akkor megint az van, hogy valakinek dolgozni kell(ene), és nem pénzbehajtás (büntetek és kimutatható az eredmény) a cél.

  • jurta
    OFF

    Lehetne-e egy cikk csak a megfelelő személyes könyvelőszoftver kiválasztásáról. Miklós, te csak listáznád a fontos jellemzőket (vagy azt sem), de a konkrét választáshoz egymást hozzászólásban tudnánk okosítani.

    Fél éve keresek újat az eddig használt program helyett, és kezdek elkeseredni. Megszámlálhatatlan sok van belőlük, és az eddig kipróbáltak mindegyike valami számomra nagyon fontosat nem tud. Most ott tartok, hogy összeírtam, mit várok tőle. Egy ilyen cikk alá csak bemásolnám, és hátha valaki tudja. Szerintem vagyunk páran ezzel.

  • Robi
    Én a következőket szereltettem be a vásárlás után:
    – RFID Transponderes Indításgátló, motortérbe való szereléssel
    – Motortérzár Reed relés zárvezérlő elektronikával
    – OBDII blokkolás
    – Zárdugózás

    ~140e Ft volt. (maglódi szaki, lehet páran ismeritek is)
    Nekem megérte.

  • headset
    @Tamás
    “2107-es rozsdaboglyám van. Soha nem aggódtam, hogy mi lesz, ha feltörik, vagy ellopják.
    ez egy delorien a jövőből? ”

    2107-es Lada.

    Kb. 30 éve ez volt nálunk az álomautó. Hofehér, fejtámlával egybeépített ülések, stb. 🙂

  • András
    Aktuális volt 2-3 hónapja nekem ez a téma, nagy viták vannak, mindenki ért hozzá, mindenki másra esküszik. Elég fórumokra rákeresni neten. Tökéletes megoldás nincs mechanikai plusz elektronikus védelem motortérzárral viszonylag korrekt szerintem. Nekem váltózár plusz pajzs van. A pajzs alapváltozat 130e az is bőven elég lehet a 200-300e meg havidíj a full extrás védelem. A pajzstól nem kell hanyatt esni, de sok kocsit szerelnek és régóta. Viheted kis szakihoz titkos kapcsoló stb. de minél egyedibb később annál több a szívás (persze a tolvajnak is, kérdés mi az optimális). A disklok kormányzár sem rossz, de napi 10szer fel-le venni meg hova teszed. Egy jó minőségű váltózár nem rossz és kényelmesebb. Rövid megállóra pajzsot használom, estére, hosszabb időre váltózárat is. Én a kormányzárat is ekkor tenném fel. Az ugrókód lopásra figyelni kell,a fórumban írtak előttem erről hasznos tanácsot
  • Warrior
    @Tamás
    Én inkább Ladára tippelek…
  • FoX
    Sajnos örök igazság ebben is, hogy amit emberek kitalálnak, azt emberek ki is tudják játszani. Nincs tuti megoldás. Csak akkor nem lopják el az autódat, ha nincs autód.
    Én is védem az enyémet, ahogy reálisan belefér, de a casco tényleg nem pénzkidobás. Ugyanúgy, mint egy életbiztosítás. Amikor szükség lenne rá, már késő megkötni.
  • Csavargó
    Szerintem amúgy itt jön a képbe nagyon Miklós autó-vételi szabálya. Ha a hathavi keresetedből veszel autót és ellopják, az egészen más érzés, mint egy erőn felül vállalt 15 milliós kocsi. Ha a casco csak a 80%-át fizeti, akkor is kb. egyhavi kereseted buktad…
    Én saját szabályként egyhavi maximumot határoztam meg, de még egy autónkat sem vettem félhavi keresetemnél drágábban. Ha összetörik, vagy ellopják veszek másikat. (persze saját magam szerelem a kocsikat, hobbiból; így az ötvenéves is könnyen indul és megszögelem az útszélén, ha kell. Elismerem, hogy ez nem járható út mindenkinek.)
    Lopásvédelemért pedig -szerintem- csak egy kicsit kell többet tenni, mint az átlag. Ha a te autódat/biciklidet két perc ellopni, de a szomszédét csak fél, már jók az esélyeid.
    Ha pedig valamit nagyon el akarnak lopni, akkor azt úgyis ellopják…
  • Bálint Tamás
    @Péter

    “@Szocske:
    A kicsit ujabb autoknal szerintem menet kozben mindig zarva vannak az ajtok, ugyhogy nem egyertelmu, hogyan szednek ki a piros lampanal.”

    Ez így nem feltétlenül pontos. Nálam pl. a központi számítógépben beállítható, hogy induláskor zárjon, vagy ne. Én a nem mellett döntöttem, két okból:

    1. Az esélye annak, hogy lámpánál kitépnek a kocsiból, szinte nulla, különösen itt Németországban.

    2. Ha eszméletlen vagyok, és ezért nem tudnak pl. égő autóból villámgyorsan kikapni, az nagyságrendileg igencsak nagyobb sz@pás (nem tűzoltókra gondolok, nyilván, hanem átlagemberekre, akik ott vannak a helyszínen).

  • headset
    “A disklok kormányzár sem rossz, de napi 10szer fel-le venni meg hova teszed.”

    Nekem Autolok2000 van.
    Egy másodperc alatt kikattintom. És a fogójánál megmarkolva berakom az anyósülés mögé. Onnan még karambolnál sem jön elő, maximum ha felborulna az autó.

  • axt
    Attila: Én azt nem értem, hogy sok ember miért távolról nyitja-zárja a távirányítós autózárat. Ez valami farokméregetés, hogy neki ekkora hatótávja van? Számomra a legtermészetesebb dolog, hogy amint kiszálltam a kocsiból, és becsuktam az ajtót, rányomok a távirányítóra. Egy mechanikai zárnál (pl lakásajtó) is az ajtó közelében kell lenned, akkor mi a probléma ezzel? Nekem azt ne mondja senki se, hogy ő annyira siet, hogy szüksége van arra az 5 másodpercre, amit akkor veszítene, ha nem gyaloglás közben (mit gyaloglás közben, futólépésben távolodva a kocsitól) zárna rá a kocsira. Ennyire azért senki se fontos ember, hogy ez ne férjen bele.

    Egyébként általánosságban véve elmondható az autósokról, hogy a saját idejüket sokra tartják és pl. nem hajlandóak 50 vagy akár 100 méterrel odébb parkolni a céltól. Nekem ez nagyon fura, mert meg így is elég időt nyerünk azzal, hogy autózunk.

  • annulus
    Nalunk valtozar (mechanikus), motorterzar (magnessel kapcsolhato, egy reed rele van az utasterben elrejtve), immo+rablasgatlo (transzponder+rejtett kapcsolo utasterben, a cucc agya es a megszakitasok – nem tap, hanem valtozo jelek – a motorterben) ill. az obd is meg van szakitva (motorterben tudom osszedugni, ha szervizbe megy es kellhet).
    150ezer korul volt a vegosszeg, ami a kocsi vetelekor kicsit tobb volt, mint az ertekenek a 10%-a, de nekem megert ennyit.
    Trelerre persze fel tudjak rakni, de ahhoz, hogy onerobol vigyek el, tul sokat kene birkozni vele.
    Tekintettel arra, hogy tucatauto, nem hinnem hogy barki hajlando lenne ezekre az “aldozatokra” erte.. 🙂
  • annulus
    Az en szerelesem is maglodon tortent, gondolom Robi is Kovinal (na nem annal) jart. Lelkes, szakerto brigad, csak ajanlani tudom oket.
  • gaborr
    Ilyen lopott auto kereso felszereleshez hol lehet hozzajutni? En szivesen beszerelnem az automba. Ha megfelelo aron lenne sztem tobben is csatlakoznanak .
  • Farkas
    Nekem volt váltózáras autóm, volt kormányzáram, volt riasztós autóm is. Az ember egy idő után rájön, hogy az a rengeteg kényelmetlenség, amit minden leállításkor és indításkor el kell végezni (kizár, leszed, eltesz, kerülget a csomagtartóban stb…) egyszerűen nem éri meg. Jó ideje már csak lopás cascót kötök, és azóta nyugodtabb minden. Ellopják? lopják, csak egy tárgy. Bukom rajta a 10% miatt pár száz ezret? kb annyit mint egy drágább autóvédelmi eszköz, viszont nulla kényelmetlenség. Nem szívat az autó soha, nem kell pajzs szervizt hívogatni, éjszaka mennydörgés miatt megszólaló riasztó miatt kifutkosni viharban stb…

    casco, a legbiztosabb védelem, talán még a legolcsóbbnak is mondhatnám. (10000 Ft / év)

  • Brokkoli
    A családból már 7 db (!!!) autónkat lopták el, átlagos értékű (Renualt Scenic, Fiat Punto, VW Golf IV, Stb.) de gyakori modellek voltak mind. Fater mindig úgy volt, hogy a következőt csak nem fogják ellopni…aztán a 7. után utólagos immobilizereket kezdtünk szereni a kocsikba. Igaz, hogy azok közül egyiket sem próbálták meg elkötni, de a gyári immobilizerek semmit sem érnek. Amíg az ember kocsiját el nem lopják, akár többet, addig nem jut el, hogy védje valami normális módon. De minél több minden szopatja a tolvajt (mechanikus, elektronikus vldelem), annál nagyobb a valószínűsége, hogy ott hagyja a kocsit. Elméletem a következő: Miért lop valaki? Miért autótolvaj valaki? Mert nem akar dolgozni, gyorsan akar sok pénzt szerezni. Tehát ha sokat kell dolgozni, keres egyszerűbb megoldást (azaz ott hagyja a kocsit). Ilyen egyszerű. Ja és mindent ellopnak, ha hagyjuk…
  • Bumbi
    Offolok picit. Melyik az a cikk, amiben egy nyaralót újított valaki, miközben sátorban lakott mellette?
  • axt
    gaborr: Én erről a társaságról tudok, de nem követem nyomon a munkásságukat. Talán 1-2 cikkben volt róluk említés, de régóta nem hallok semmit se felőlük: autovadasz.eu/

    Itt van róluk egy közel 5 éves cikk: origo.hu/auto/20131127-barki-foghat-autotolvajt-okostelefonnal.html

  • axt
    Kiszamolo az előbb lehurrogtad a GPS nyomkövetőt, pedig van itt egy érdekes mondat:

    “A védelmi hierarchia csúcsán a GPS-alapú rendszerek állnak, amelyekkel kapcsolatban Kuznyák Miklós rögtön eloszlat egy tévhitet: az alufóliás letakarási trükknek egyik sem dől be, amelyik pedig elveszti a kapcsolatot a központtal, azonnal szabotázsra gyanakszik, és blokkol.”

    Forrás
    origo.hu/auto/20130128-sufniban-vegzi-a-legtobb-lopott-auto.html

  • Kiszamolo
    axt, alufólia?! Ezt mikor írták, 1985-ben? GSM blokkoló, oszt jónapot. Ha már van benbe egyéb motyó, mint immobiliser, az már más kérdés, de ahhoz meg nem kell GPS.
  • Bence
    igen, régebben én is utánanéztem részletesebben a témának, és én is azt találtam, hogy ez a leghatékonyabb, ill. legjobb ár-érték arányú védelem:

    váltózár + motortérzár + UV gravír

    változárnál hátramenetben marad az autó, úgy azért elég nehéz vele elmenni. Motortérzár meggátolja, hogy onnan közelítve semlegesítsék a váltózárat és egyéb védelmeket. UV gravír pedig az alkatrészenkénti eladást nehezíti meg, hiszen így látszik, hogy lopott az autó.

    Még ezt a hármast esetleg ki lehet egészíteni egy baromi hangos, saját akkumulátorról működő riasztóval, amit max úgy lehet hatástalanítani, ha szétverik egy kalapáccsal.

    Reklámoznak még egyéb hiper-szuper védelmeket, az már szerintem túlzás. Nem jobb annyival, amennyivel drágább. Ill. lophatatlanná nem lehet tenni az autót, aki így reklámozza a védelmet, hogy lophatatlan lesz tőle az autó, az hazudik.

  • Csacsy
    @Tamás
    Mennyire amatőrök???
  • Madaraszvktr
    A blog témáját tekintve érdemes azon is elgondolkodni, hogy adott autóérték és lopási arányok mellett mennyit ér meg a lopás elleni védettség. Próbáltam megnézni, nagyon leegyszerűsítve. Ha jól látom olyan 3200-3400 autólopás történik ma Magyarországon egy átlagos évben, miközben a személyautó állomány már 3,4 millió feletti, tehát nagyon durván számítva olyan évi 1 ezrelék körüli az esély arra, hogy egy átlagos autót ellopjanak. A szám pontatlan de a nagyságrend durván ez, tehát ha éves szinten az autó értékének egy ezrelékénél jelentősen többet költünk lopás elleni védelemre, akkor “bukunk” az ügyleten, mert a várható értéke ennél alacsonyabb a tökéletes védelemnek is. Egy 5 milliós kocsinál ez 5000 forint évente, ha van egy 20%os casco akkor 1000 forint. Amit e fölött fizetünk az a volatilitás csökkentésének az ára, valamit ez is érhet, de 100e forintokat szinte biztos nem ér meg.
  • ügyvéd
    A legjobb védelem, a bérelt/lizinges autó. ( Ne kezdje senki megmagyarázni, hogy az is a te kockázatod! Néha bepróbálkoznak, és van akit be is paliznak persze…)
  • Addam
    Ja, hogy már kulcslyuk sincs? Az szívás, le vagyok maradva.
    A GSM/GPS blokkolót tesztelték a tolvajkergetők, arra jutottak, hogy egy normális biztonságtechnikai eszközt nem tud egy ilyen blokkolni, főleg nem az olcsó kinai.
  • Crimson
    Az egyik autómat ellpoták, ez kb. 15 éve volt. Újként vettem. Akkor úgy gondoltam, ha valaki el akarja lopni, úgyis el fogja, úgyhogy az egyetlen védelem a casco volt, a lehető legkisebb önrészel. Amikor kb. 2 éves korában ellopták, nem vágott földhöz a dolog, de az nem volt kellemes érzés, hogy utána nagyon gyorsan kellett másik autó után néznem, és nem az anyagiak miatt, hnem mert ez nem tervezett rohangálást és az ezzel járó stresszt jelenti.

    Emiatt a következő, szintén új autómat már Pajzs rendszerrel szereltettem. Ez 150 ezer Ft volt (havidíj nem volt), emellett kb 20 ezer Ft volt az UV jelölés. Az autó 6 milliós vételárához képest ez reális összeg. Ennek már 12 éve, és egyelőre az autó köszöni szépen, nagyon jól megvan. A Pajzsban egyszer kellett mikorokapcsolót cseréltetni.

  • Átvernek a reklámmal
    Ezt a cikket sem értem. Máskor kiszámítasz mindent, most meg csak úgy vaktában ijesztgetsz.

    Ha lehet hinni a rendőrségnek, Mo-on már alig lopnak autót: mno.hu/belfold/nem-divat-mar-a-gepjarmulopas-2434613

    1500 lopás történt tavaly. A személygépkocsik száma a KSH szerint 3,4 millió. Tehát a lopás matematikai esélye 0,045%. Ebből persze valószínűleg egy csomó nem fut egyáltalán, meg nem mindegy, milyen autód van, merre és mennyit jársz vele, tehát átlagban mondjuk ötszörözzük ezt az esélyt. Az 0,22%. Ennyire komoly problémát akarunk megoldani.

    Egyébként meg ~70k-ért beépítenek egy rejtett kapcsolót a kocsiba, talán ár/érték arányban még ez a legjobb. Ezután már tényleg csak akkor viszik el, ha nagyon kell nekik.

  • Gauchos

    Akkor is több, mint a semmi, mivel ha megszakad a GSM-kapcsolat az azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel ellopták (vagy műszaki hiba történt pl. lemerült az aksi, de ez nem valószínű), és azonnal tudja jelezni a felhasználónak, aki azonnal tudja hívni a rendőrséget. Kicsit javítja a felderítési esélyeket.
  • Kiszamolo
    Átvernek, elloptak 1400 autót Bp-en és környékén, a többit máshol. Ha egy zsákfaluba élsz Békésben, akkor tényleg kicsi az esély.
  • Rissa
    Olyan helyen jó lakni, ahol van térfigyelő kamera a parkolóban. Állítólag van, ahol régen sok autót loptak, miután lett kamera, egyet sem.
  • Majdénmegmondom
    “Szentháromság” az autóba! Motortérzár+Obd blokkoló (motortérbe)+ immibilizer szintén motortérbe amit reed relével tudsz kapcsolni. A többi már csak finomság.
    De aki akarja ezzel is ellopja, csak itt már dolgoznia kell a tolvajnak alaposan, így inkább masik autót fog választani. 🙂
  • Jóska Pista
    Egyébként a blog olvasóinak mekkora részét érinti a kulcsnélküli bejutást érintő autólopások réme? Mert mintha úgy olvastam volna, itt a nagyobb tömeg használt autót vesz, az új autót vásárlók nagy része is az olcsóbb kategóriát keresi.

    Egyébként meg amilyen autó, olyan védelem. Egy 2105-re talán még a 30 ezres kormányvédő is túlzás, 20+ milliós autóba pedig már az átvételkor bejelentkezik az ember a Pajzshoz és Casco nélkül el sem hozza a kocsit.

  • Axt
    Kiszamolo nem az alufólia a lényeg, hanem hogy blokkol 🙂 Az alufólia helyére helyettesítsd be a blokkolót. Ne érzelemből reagálj, nem vagy te ilyen.
  • Gauchos
    Arról van-e esetleg valami statisztika, hogy milyen korú gépkocsikat lopnak leginkább? Gondolom többnyire a 10 évnél fiatalabbakat szeretik a tolvajok/megrendelők. Az én 12 éves autóm talán már nem annyira veszélyeztetett, hogy megérje rá CASCO-t kötni, igaz az értéke nem is több 6 havi fizetésemnél.
  • tip
    ez a biztosítás logikája. Hosszú távon nem éri meg, csakhogy hosszú távon meghalunk. Ha valakinek szükség van az autóra, és számára vállalhatatlan terhet jelentene a pótlása, akkor gondoskodnia kell a lopás elleni védelemről, még ha drága is.
  • Kiszamolo
    Axt, akkor vedd ki a GPS-t a mondatból és a lényeg a nem gyári indításgátló. A GPS sokszor csak drága parasztvakítás. Aki olyan autókat lopnak, amiben lehet ilyen, azok úgyis fel vannak rá készülve.
  • Kiszamolo
    Jóska, rengeteg most 5-6 éves most néhány milliós autóban már ilyen van. A jobban felszereltben gyakorlatilag mindben.
  • Kiszamolo
    Rissa, ezekben a videókban mit értek a kamerák? 2-3 kapucnis paca sállal az arcuk előtt lopta el az autót. Komoly segítséget jelent.
  • Axt
    Kiszamolo nyilván minden ellopható, de nem mindegy hogy mennyit kell vele vesződni. Ilyen alapon a bejárati ajtó is maradjon az 50 éve beszerelt panelos ajtó mert a 300 ezrest is fel lehet törni.
  • Mopusz
    Pár éve egy terepjáróban láttam anyósülesen egy nyitott akváriumo valamilyen kígyóval es egy matrica hogy a legközelebbi ellenméreg nálam vagy 1000km-re van
  • Eltévelyedés
    Olyan védelmet tud valaki mondani, ami nem szívás felhasználói szemszögből? Rátehetek a kocsira 3 zárat, de mire leszedem őket, és elrakom a csomagtartóba, addigra lemegy a nap, és ha ma 5 helyre ugrok be, akkor ezt a le-fel rakást pontosan 5x kell megtennem. Kormányzár, váltózár, pedálzár, szigoróan kulccsal nyissam.. szóval akkor már inkább vigyék. Meg legyen rá casco.

    Ennyi erővel le is betonozhatom a kocsit.

  • Aleks
    Nem mondom meg melyik kerületben,mert nem akarok tippeket adni, a helyi ellenzéki szórólap lehozta, hogy a térfigyelő kamerák nem működnek. Értem hogy szidni kell a kormányt, de azért gondolkodhattak volna előtte. A slusszpoén a cikkben az volt, hogy ellopták a helyi iskola kertészének 2 éves Ford-ját. Lehet hogy kertésznek kellett volna mennem.
    Egyébként szerintem 3 fajta célcsoport van:
    1. Új és/vagy drága felső kategóriás autó, eladják Ukrajnában
    2. Elterjedt típus, alkatrésznek
    3. Régi, könnyen elvihető szétvágják ócskavasnak.