Ez is a Revolut – az érem másik oldala

Sokan nagy rajongói a Revolutnak, aminek a legnagyobb oka az olcsó pénzváltási lehetőség a Revoluton keresztül.

Azonban ha valami olcsó, akkor annak mindenen spórolnia kell. Például a normális ügyfélszolgálaton. Nem csak a Revolutra igaz, de szinte az összes többi feltörekvő fintech cégre is, hogy ha problémád támad és nincs szerencséd, beleőszülhetsz, mire bármit el tudsz intézni. Mert az ügyfélszolgálat drága dolog, különösen a személyes ügyfélszolgálat. Ezt érdemes mindig szem előtt tartanod. Pénzügyi szolgáltatónál éppúgy, mint mondjuk egy fapados légitársaság esetében.

(A példa kedvéért köthettem volna nagyon olcsó utasbiztosítást egy hasonló, szerintem gyakorlatilag csak online létező angliai cégnél, de eszem ágában sem volt. Majd pont akkor nem érem el őket, amikor a világ másik végén valamelyikünket baleset ér vagy kórházba kerül, meg majd egy angol virtuális céggel vitatkozhatok, ha valami panaszom támad, mert ők nem akarnak valamire fizetni. Inkább fizetek évi 8-10 ezer forinttal többet a család után és bármikor felhívok egy nagy biztosító magyar nyelvű asszisztenciáját, amit három csörgés után biztos felvesz egy élő ember, akár hajnalban is.)

Minden banknak kötelessége beazonosítani az ügyfelet egy bizonyos összeghatár felett és nincs is ezzel semmi gond, a pénzmosás miatt van erre szükség.

Azonban a Revolut ezt igen furcsán csinálja. Boldog-boldogtalannak megnyitja a számlát minden adategyeztetés nélkül, majd egy teljesen váratlan pillanatban zárolja a hozzáférésedet és utána pisloghatsz, mint hal a szatyorban.

A zárolást követően olyan dokumentumokat kér be, amikhez joga se lenne, mint a fizetési papírjaid meg a bankszámla-kivonatod. Miért is? A személyim miért is nem elég neki? Főleg, hogy csak bankkártyáról vagy bankszámláról tudom feltölteni a Revolut számlámat, ergo készpénz mosása egyáltalán szóba sem tud kerülni.

Ha szerencséd van, hamar visszaállítják a számládat. Ha nincs? Nos, akkor így jártál. Panaszkodni nincs nagyon hol és kinek. Akkor várj türelmesen.

Szóval ez az érem másik oldala, ezt tartsd szem előtt. Olcsó húsnak sajnos tényleg híg a leve. Amivel nincsen baj, ha tudsz róla és felvállalod ezeket a kényelmetlenségeket a kedvező díjakért cserébe.

A Revolut vállalkozói számla is jó dolog, ha havi 2-3 bejövő tételed van, de egy komoly cég komoly számlaforgalmát nehogy rábízd egy virtuális cégre.

Update: Sokan írják a hozzászólásokban, hogy nekik nincs bajuk és különben is, Feri a balek, hogy nem tudja, hogyan lehet kicselezni a botokat és élő emberrel beszélni. Felteszem a kérdést, honnan kellene tudnia és egyáltalán miért kell cselezni, ha segítségre van szükségem? Miért nem akarja a cég, hogy mindenki eljusson élő emberhez és miért nem fontos neki, hogy minden panaszt és problémát minél gyorsabban megoldjon? Miért nincs a cégnek százezernél is több magyar felhasználó után magyar nyelvű weboldala és ügyfélszolgálata? (Tényleg akkora hanyatt esés lenne egy weboldalt és néhány dokumentumot lefordítani magyarra? Egy egyetemista százezer forintért megcsinálná és ebben már a weboldal szerkesztése is benne lenne.)

Miért nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálat Budapesten, ahová szükség esetén be lehet menni és normálisan kezelik az ügyfelek panaszait? Hogy miért? Mert pénzbe kerül. Sok-sok pénzbe. Ezért tud olcsó lenni a Revolut, de ez is az árnyoldala. Ettől még használjuk és szeretjük, de erről érdemes tudni.

Egyébként meg ez a random letiltás dühítő, értelmetlen és érthetetlen. A Transferwise-nál kaptam egy értelmes levelet, hogy kedves ügyfél, a törvények miatt ezer euró felett be kell téged azonosítani. Ezt az utalást még elküldjük(!!!), de lécci ezt és ezt töltsd fel, mert egyébként nem tudunk továbbra szolgáltatni neked. A Paypal írt egy levelet, hogy ha készen állok, akkor ő most levesz a számlámról száz forintot, írjam be az online banki felületről a levonásnál megjelenő négyjegyű kódot. Szóval lehet ezt értelmesen is csinálni, nem úgy, hogy az egyik vásárlás közben egyszer csak meghal a kártyám néhány napra vagy hétre.

Feri is pórul járt a Revoluttal, következzen az ő levele.

Rendszeresen olvasom a blogot, köszönet érte. Itt ismertem meg a Revolut kártyát és használtam cirka 3 hónapja nagy örömmel, idehaza és külföldön egyaránt. Még a fiamnak is beszereztünk egyet, ami remekül működött például Angliában, az app lehetővé tette hogy real time lássuk hol költ, van-e elég pénze.

Szóval alapvetően egy nagyon elégedett Revolut használó voltam egészen a tegnapi napig. Egy pizzát vettem volna egy plázában ahol egyébként rendszeresen vásárolok, a kártya visszautasításra került.

Gyorsan kifizettem készpénzben, majd megnéztem az appban hogy mi lehet a gond. Az appba belépve az accountom adatai helyett a következő üzenet fogad:

“Szükségünk van néhány további adatra
Bocsánatot kérünk a kellemetlenségért, de mielőtt újra működhetne minden, egy kicsivel több információra van szükségünk. A folyamat felgyorsítása végett készülj fel rá, hogy el tudj küldeni pár egyszerű igazoló dokumentumot, például a havi munkabér elszámolásodat vagy a banki kivonatodat. Ne aggódj, mindent titokban tartunk, amit elküldesz”

Egyetlen lehetőségem van, egy “Csevegés velünk” gomb, ami egy chatbottal történő beszélgetést kezdeményez. 24 órája bármilyen kérdést teszek fel, hogy pontosan mi történik, mégis milyen dokumentumokat küldjek el egy bot válaszol valami véletlenszerü szabvány üzenettel (aminek van vagy köze a kérdéshez, vagy nincs), de még bot létére is van hogy fél órát kell várni a válaszra – gondolom ezzel próbálják még élethűbben eljátszani hogy valójában egy élő emberrel beszélek…

A válaszok egyébként kb annyiról szólnak hogy a számlám zárolva lett, mert gyanús volt, de semmilyen egyéb tájékoztatást nem áll módjukban adni, se azt hogy miért, se azt hogy kb meddig várjak, se azt hogy egyáltalán elkezdtek e ténylegesen vizsgálni már valamit vagy csak le lettem zárva azt kész.

Próbáltam őket telefonon is elérni, sikertelenül, fel se vetté vagy csak rögzített üzenet.

A neten kutakodva érdekes cikkeket találtam (revolut account lock a gugliban), ahol tömegével írnak hasonló esetekről, és a legrosszabb hogy mindenki teljesen tehetetlen, a Revolutot elérni nem lehet, jelenteni őket tisztességtelen eljárásért szintén nem egyértelmű hol lehet.

Konkrétan most nekem sincs ötletem, mit lehet kezdeni velük.
Furcsa az egészben hogy bűnösnek vagyok titulálva bármilyen bizonyíték nélkül, hogy a Revolut elérhetetlen, hogy milyen alapon kérnek tőlem banki bizonylatokat MÁS bankszámláimról, vagy akár a fizetésemről…

Egy viszonylag friss cikk arról, hogy egy Londonban élő újságíró hogyan NEM tudta elérni a Londoni székhelyű revolutot egy hasonló esetben….

https://www.zdnet.com/article/revoluts-clumsy-automated-fintech-bank-compliance-results-in-frozen-accounts-and-lack-of-customer-service/

Most hogy nagy dirrel-durral elindult az üzleti vállalkozói számla, érdekes lehet egy vállalkozást futatni úgy, hogy esetleg minden indok nélkül a számla meghatározatlan ideig elérhetetlenné válik, a megoldás kezdeményezésének lehetősége nélkül….

Share

148 hozzászólás

  • VAG
    Gondolom csak viccel, aki azt feltételezi, hogy a nagy medve csak a Revoluton át juthat hozzá minden magyar minden adatához, ugye?
  • jurta

    “A Facebook-on külön csoportja van a Revolut károsultaknak már több mint 1100 taggal.”

    Itt tartunk. Csak azért, mert egy akárki által létrehozható nyilvános (!!!) Facebook-csoporthoz csatlakozott annyi felhasználó, ami embertömegként soknak tűnne, emberek azt képzelik, hogy pontosan ennyi különálló személyt károsított meg egy bizonyos cég.

    Készítek is egy MÁV-START károsultak és egy Magyar Posta károsultak Facebook-csoportot, szerintem 30-50 ezer alatt nem áll meg a tagságuk. Sosem volt elrendezetlen ügyem egyikkel sem, de ugye elég népszerű csesztetni őket, és mások általi csesztetésüket hallgatni is.

  • Tibor
    Nekem egy nap alatt review-ztak a doksikat a zsarolás után. Mondták minden rendben. De sajnos továbbra sem enged napit1 millánál többet feltolteni kártyáról.
  • please
    A készpénz mellett az egyetlen biztos megoldás a bitcoin, minden más esetben valaki másra kell bíznod a pénzed. A bitcoin nem fog zárolni, nem kér papírokat, 100%-ban ura vagy a saját pénzednek.
  • Kiszamolo
    Csak a bitcoin nem pénz ráadásul percenként változik az ára.
  • Anti
    Üdv,

    olyan gondom van, hogy a revolut accountom már korlátozták, valószínű törlésre is kerül majd. Pénz nem veszett oda. (ajándékba kapott pénzt utaltam, amit kp befizetés esetén nem fogadnak el leigazoltnak, és pénzmosás gyanújával zaklatnak most sok mindenkit, nyilván nem csináltam semmi ilyet, de ha nem bizonyítom, amit nem tudok akkor így jártam)

    Viszont alternatívaként olcsó sepa utalást nem enged pl a transferwise (próbáltam) olyan helyre, aminek köze van cryptohoz.
    Valakinek van ötlete melyik szolgáltatót, bank szerűséget használjam?
    Oda vissza szoktam utalni a coinbase-től, csak így problémásnak tűnik jelenleg.
    A magyar bankokat kerülném, mielőtt valami adót is szeretnének bevasalni.

  • Zedder
    “hogy én nem jól használtam valamit/félreértettem”

    Sokat agyaltam, hogy ne trágár szavak jussanak a billentyűzetre, de nem megy.

    Hogy a F###BA lehet egy bankszámlát / bankkártyát NEM JÓL használni???

    Az elmúlt 25 évben 2 kontinensen 6 országban volt a fene se tudja már hány bankszámlám, kártyám, de ilyen nincs a mesében se! Mit nem lehet jól használni? Bejön a pénz, meg kimegy. Megkapom, elköltöm. Akkor és úgy, arra, amire akarom.

    Persze fraud miatt tiltották már le a kártyámat, de arról mindig jött SMS vagy felhívtak, és ASAP gondoskodtak a pótlásról.

    Itt meg egyeseknek az a sztenderd, hogy tizen-huszonéves internet-senkik által gründolt “bankokat” istenítenek? Aminek pl. még honlapja sincs, itt írta valaki, hogy csak mobilapp?

    És akkor ilyen sokezer eurók meg millió forintok ragadnak be?

    WTF? Red flag, sőt, red flagek erdője, helló? Semmi se gyanús?

  • naa
    Hát ez engem pont nem érdekel, szerintem így is ura vagyok a pénzemnek, és azt még nem tudjuk, mi történne a bitcoin tőzsdékkel vagy mikkel egy (szerintem nem mostanában valószínű) globális pénzügyi összeomlás, ill. annak elmaradása esetén. Arról van elképzelésünk, hogy pl. az aranyat nem fogják az utcán söpörni egyik esetben se, de hogy a BTC-vel mi lesz, azt ki tudja??
    Ha a pénzem nagy része bitcoinban lenne, folyamatosan sasolnom kellene a BTC árfolyamát. Jelenleg fogalmam sincs, mi az árfolyama – 1 éve emlékszem, 3000 körül vegetált, sokakat megégetve, aztán valami rémlik, hogy megint elszaladt, és most direkt nem nézem meg, mert marhára nem érdekel.
    Szerintem nem az a lényeg, milyen devizában van éppen, hanem hogy mennyi 🙂 és hogy több devizában legyen. Hogy ezek között ott van-e a BTC is valamennyi százalékban, mindenki döntse el magának, nekem egyelőre nem hiányzik.
  • Késő bánat
    Köszönöm a cikket, speciel nekem nagyon hasznos volt!
    Egy bánatom van csak : ha mondjuk 1 héttel előbb írtad volna meg akkor megspóroltam volna magamnak azt a 3500as feltöltést rá, amiből fixen lejött a kártya díjja.
    Egy kérdésem még van(ezt se tudtam a regelésnél, hogy ilyen van) ki lehet kerülni valahogy hogy csak azt a mailcímes azonosítást fogadja el ami a telefonon nyílik? Sokmindent megadnák a Revolutnak(ja,nem 😀 ) de a mailboxomhoz a hozzáférést tuti nem.
  • Rollo Tomasi
    Most azt is kitalálták a gyökerek, hogy eddig jó volt a jogosítvány, a továbbiakban viszont személyi kell nekik. Miután elmagyaráztam, hogy Magyarországon nem kötelező, hogy legyen személyid, ha van jogsid (személyivel VAGY útlevéllel VAGY jogosítvánnyal igazolhatjuk magunkat), ezért nekem, és még sok ezer embernek nincs, az volt a válasz, hogy semmi gond, akkor küldjem a személyit. Mindezt persze 18 óra várakozás után prezentálta az egyik autista munkatársuk a cseten.
  • András György
    Érdekes, a néhány héttel ezelőtti Revolut cikknél arról kellett győzködni a kommentelőket, hogy ne tartsanak érzékelhető összeget náluk, most meg már a ló túloldalán járunk. Néhány gondolat:
    – nekem sem szimpatikus a Revolut zárolási gyakorlata, de teljesen érthető. Üzleti érdekük azt diktálja, hogy minél könnyebb legyen a regisztráció, a pénzmosási szabályokat viszont nem ők hozzák. Ez van, tényleg nem árt tisztában lenni vele.
    – egy angol céggel szerződtél. Ez nem csak nyelvváltást jelent, hanem bekerülsz egy olyan szabályozási közegbe, amiről fogalmad sincs. Nem adnak felvilágosítást az okokról? Hát mert ezt írják elő az ottani törvények. Magyar szemmel furcsa iratokat kérnek? Arrafelé előfordul, biztos nem a mutyi világban szocializálódtak.
    – azon sem árt elgondolkodni, mi a másik fél érdeke. Ide/oda utalgatsz nulla költséggel? Miért ragaszkodna hozzád a Revolut? Használd a kártyát!
  • Kiszamolo
    Rollo Tomasi, na ne gondold, hogy a magyar Telekomnál tudsz regisztrálni jogosítvánnyal.

    Bár azt hazudják a weboldalukon, de mindig “ismeretlen technikai hibára” fut ki a Domino regisztráció. Miután már fél órát elszórakoztál az életedből, felhívod őket és megmondják, hogy nem fog menni. Azért kértem, hogy ő is próbálja meg, de neki sem ment.

    Ha ennyire bénák, miért írják oda, hogy lehet jogosítvánnyal regisztrálni? Ha már nem lehet, miért ismeretlen technikai hibát hazudnak, miért nem árulják el az igazat, hogy ne szenvedj tovább feleslegesen?

  • tsteve
    beteg dolog, hogy egy komoly fórumon (prohardver) azonnal tiltják az óvatosabb hozzászólásokat és gyakorlatilag egy revolut promóvá alakították a fórumot… igy az emberek többsége nem tudja hogy egy gyanús orosz cégről van szó, akikről sok negatívum is megjelent már szerte a vilagsajtóban, és hogy az alapító srác Putyin egyik gazprom-os bizalmi emberének a fia… és most olvastam, hogy egyesek már a fizut is a revoluthoz utalnák, álljon már meg a menet… a prohardver felelőtlen, nem kicsit, hogy ilyen modikat megtűr akik minden negatív véleményt azonnal törölnek… ez ruszki stílus
  • tsteve
    részemről a transferwise-t ajánlom.. nyereséges cég és jóval régebben működik mint a revolut. ami veszteséges (tehát emiatt is kockázatos) és nincs ruszki kötődése.. kicsit drágább csak mint a revolut, de legalább nem korlátoz úton-útfélen…
  • Patai Zoltán
    “Fizetési papír? Bankszámla kivonat? Normálisak vagytok, ilyeneket elküldeni ki tudja, hova? Hogyan kezelik? Kinek adják tovább? Honnan tudjátok, hogy nem adják el az információkat bárkinek? Egy bankszámlakivonat alapján a fél életetek nyitott könyv.”

    Ilyen adatokat és papirokat random leggagyibb hitel és hitelkártya cég is bekérhet és be is kér. A bankokról pedig akkor még nem is szóltam. Majdnem 20 éve pl. olyanokért dobtak vissza hitelkérelmeket bankok, hogy a kérelmező túl keveset, túl sokat(?) keres, elhagyta elmúlt 18 hónapban a személyit vagy elmúlt 5 évben túl sokat költözött! És akkor még nem voltak ráállva mindenféle számítógépes Big Data feldolgozásokra. Jelenleg az van, hogy feltelepítettem a telefonomra a Google Pay-t, ami azonnal közölte velem, hogy a 8 éve nem használt Amex kártyámnak lejárt a szavatossága. Semmilyen kártya adatait vagy bankét nem adtam meg neki. Ez van.

  • dóri
    Sziasztok,
    előre is elnézést hogy nem kapcsolódik szorosan a témához, egy Transferwise-zal kapcsolatos kérdésem lenne. Sosem használtam még, és most egy elég nagy összeget kellene hazaküldenem külföldről (50000€), otthoni lakásvásárlás miatt. Mire számíthatok ha a Transferwise-ot használnám? Vagy hogy biztosra menjek inkább nyeljem le a banki átváltás után az akár 3-400000Ft-os lecsippentést?
    Előre is köszönöm ha válaszoltok, Üdv, Dóri
  • Kiszamolo
    Dóri, ennyi pénznél kérj a bankoktól egyedi árfolyamot, jobban jársz, mint a Transferwisezal. Raiffeisen, Granit, unicredit biztos működik.
  • headset

    “miért ismeretlen technikai hibát hazudnak?”

    Nem szándékosan hazudnak.Ez csak a programtervezési eljárások és a trehányság gyakori eredménye.

    A megrendelő, amikor a weblap mögött álló programok specifikációját írja, képtelen átlátni minden logikai ágat és ezért nem definiál megfelelő hibaüzenetet.
    A programozó leprogramozza a vizsgálatot és a hibaágat és észreveszi, hogy nincs megfelelő hibaüzenet. Saját maga nem találhat ki újat (esetleg még megfelelő nyelvi variációk is kellenének) és ezért berak egy semleges tartalmút. Azután vagy kér egy új hibaüzenet definiálást vagy nem. És végül elfelejtkezik az egészről.

    Ha később ezt az ügyfél szóváteszi, egy letesztelt, auditált és telepített programba nem lehet csak beleírni. Jó esetben a következő verzióban jelenik meg a javítás, ha egyáltalán lesz ilyen, újabb milliókért.

    Így működik az IT világ. 🙂

  • Fox
    Patai Zoltán

    “Ilyen adatokat és papirokat random leggagyibb hitel és hitelkártya cég is bekérhet és be is kér.”
    Nagyon nem mindegy, hogy egy teljesen transzparensen működő hitelintézet kéri, vagy egy orosz oligarcha fia által összedobott állítólagos “bank”. Ráadásul egy hitelhez vagy hitelkártyához beviheted papír alapon, offline módban, ha akarod. Nem kell e-mailben elküldeni egy átláthatatlan cégnek.
    Ráadásul a Revolut nem ad neked hitelt, ha jól tévedek. Sőt, a te pénzedet tartja magánál. Semmi köze nincs ilyen adatokhoz, törvénytelen módszerekkel erőszakolja ki az emberekből ezek elküldését.
    De csak hajrá, mindenki ott tartja a pénzét, ahol akarja.

  • LSV
    Ez nem magyar? revolut.com/hu-HU
  • naa
    Minek átváltani? A szerződésbe beleírod, hogy egy rész EUR-ban van és kész és elutalod a külföldi számládról közvetlen. Vagy ha mástól/magyar számláról kell menjen, akkor pl. OTP-nél nincs nagy költsége egy SEPA utalásnak, 5000 HUF nagyságrend lehet erre az összegre.
    Az egyedi árfolyam olyan 2 forintra lehet a középtől szerintem általában, az tehát 100e Ft különbség.

    Amúgy érdekességképpen mit csinál, akinek van pl. egy Interactive Brokers számlája ilyenkor (ami amúgy se árt, akinek vannak befektetései)? Átutal EUR-t a külföldi bankjától IB EUR számlára (gondolom ingyen vagy minimális díjért), ott piaci pillanatnyi árfolyamon amikor tetszik leváltja, majd a HUF-ot ingyen visszautalja magyar HUF számlára, igaz, pár napot várni kell a kiutalással, ha nem volt ott ekkora portfólió eddig, mert pár nap után engedi csak…
    Jó esetben tökingyen az egészet, és átváltási veszteség nélkül.

  • phoenix
    Alternatív köztes megoldásként ajánlanám a Paysera számláját és kártyáját: paysera.com/v2/en-GB/index

    Se nem OTP se nem Revolut, vhol a 2 közt.

  • András György

    “Amúgy érdekességképpen mit csinál, akinek van pl. egy Interactive Brokers számlája…”

    Szerintem jól felháborodik, amikor az IB rákérdez a TELJES vagyoni helyzetére (likvid, nem likvid), amit rendszeresen megtesznek 🙂
    Persze ők legalább a CIA-nak dolgoznak 🙂

  • Z
    1. Az egyik hozzászólásból sem derült ki, hogy akinek zárolták a számláját, az milyen kártyáról töltött a Revolutra pénzt. Hitelkártyáról vagy betéti kártyáról. Ugyanis saját hitelkártya esetén a hitelkártyát biztosító bankom vállalja a kockázatot velem szemben, hogy az azon rendelkezésemre álló felhasznált összeget hogyan tudja majd rajtam behajtani ha esetleg nem rakom rá vissza. Tehát ha hitelkártyáról töltök a Revolutra, akkor miért akarnának kérdőre vonni, hogy ugyan miből származik az a pénz, amit feltöltök. Egyértelmű, hogy az a bankom pénze, amit majd én utólag rendezek a bankommal abból amiből nekem jól esik. És ez senkire nem tartozik, hogy én a bankommal miből rendezem a tartozásomat. A bankom azért adott nekem hitelkártyát rajta azzal a bizonyos összeggel, mert ő megfelelő ügyfélátvizsgálás után úgy gondolta, hogy nem jelentek neki kockázatot. folyt köv.
  • Z
    2. folyt. Tehát ezt a zárolt számlások azért leírhatnák, hogy milyen kártyáról történtek a Revolut feltöltések. Mert hitelkártya esetében hülye kérdés, hogy honnan volt a pénz. Vagy lehet hogy csak betéti kártyáról feltöltés esetében kérdezősködnek és zárolnak?
  • satyr
    ha egy cég (amely hitelt ad nekem) kér különböző dokumentumokat az rendben van,de a revolut nem ilyen, ne maszatoljanak tehát a revolut hívők ilyen érvekkel,szánalmas érvek ezek 🙁
  • Feri
    Én lennék az esetetleíró Feri (5. napja totálisan zárolt a számlám, a kártya használhatatlan, az appban csak a chatet látom semmilyen más funkció nincs)

    1. Két feltöltés volt, az account létreozásakor KH-s bankkártya, később egy UBSes bankszámláról dollárátutalás. Mindkettő az én nevemen van. A feltöltések rendben átmentek, és a zárolás előtt vagy 2 hónappal történtek.

    2. Volt egy nagyobb összegű visszautalásom a KH-s bankszámlámra cirka 2 hete, szintén ez is átment minden gond nélkül. Ez a számla a az én nevemen van.

    3. Horvátországban használtam a kártyát júliusban, szokásos tételek (benzinkút, étterem, autópálya), illetve itthon is (lidl, pizzázó, kínai étterm – bárhol ahol egyébként használna az ember kártyát). Ja és volt még pár dolláros aliexpress vásárolgatás…

    Na erre a számlatörténetre ugrott az automatika egy 3 dolláros pizzaszelet vásárláskor…

  • Márk
    Nekem az éves feltöltési limitem volt 200 €, írtam a live agentnek és egy app újraindítás után eltűnt a korlát.

    Tudtok segíteni € utalásban Revolutból Random Capital-os TBSZ-re? A Revolutban a számlaszám felvételénél nem kérdez meg annyi adatot (1 név, 1 IBAN, 1 BIC) mint amennyit a randomos GYIK megad (IBAN + bank név + bank BIC + random név + levelező bank BIC + levelező bank szám). A randomos ügyfeles hölgy szerint nem szokott elsőre sikerülni Revolutból az utalás, mert hiányosak az adatok. Ezt szeretném elkerülni (persze így is 5-10 euróval csinálok majd egy próbát). Előre is köszönöm!

  • Sztyuvi
    Elgondolkodtam a Revoluton, de végül nem nyitottam számlát náluk. Megoldottam a külföldi utazást máshogy. Nagyon jó döntés volt! Köszönöm az írást Miklósnak és minden hozzászólónak!
    Wizz témához: Háromszor utaztam Wizz géppel pár éve: először, utoljára és sohatöbbet! Milánóba mentünk. Az út során minden rendben volt, időben elvittek és vissza is hoztak. A gond akkor történt, amikor véletlenül a gépen felejtettem a napszemüvegem. Ismerős szitu, mivel a Malév-nél (is) dolgoztam korábban utaskísérőként. Tudom mi ilyenkor a “normális” ügymenet. A Wizz nél ez teljesen abnormális. Nincs személyes ügyintézés. Se a reptéren, se sehol! Ha panaszod van, akkor kizárólag egy emeltdíjas számon tudsz bejelentést tenni. Percenként 300 forint+ÁFA költségen! Na itt pattant el a cérna! Amikor a “kedvenc” bankom Wizz hitelkártyára akarta átváltani a Citilife-om, akkor úgy vágtam nekik vissza, hogy csak na.
  • Devizaman
    “ha problémád támad és nincs szerencséd, beleőszülhetsz, mire bármit el tudsz intézni.”

    Na a nagy bankoknál nincs amit jobban rühellek az összes mocskosságukon túl az az ügyfélszolgálat mindegy hogy telefonos vagy személyes… úgyhogy ez szar érv volt! 🙂

  • naa
    Hát akkor már tényleg inkább a zamerikaiak… 🙂 De tőlem még nem kért semmit az IB, kivéve számlanyitáskor (arra már nem emlékszem, ott miket), ill. kb. évente leokézom, hogy a jövedelmi / vagyoni helyzet nem változott lényegesen. És váltok/utalok náluk becsületesen ki/be, összességében az emlegetettnél nagyobb összeg be is, ki is évente. De Revoluttal se volt még gondom, lehet, hogy én vagyok mákos… 🙂

    A történet vége érdekel (most 7. napja zároltak) – majd légyszi írd meg, hogy mikor oldották fel, happy end lett-e… 🙂 victim sorsa is érdekelne.

    “nem OTP se nem Revolut, vhol a 2 közt.” Az OTP itt nem egy véglet, a magyar bankok közül az egyik legolcsóbb devizás tranzakciókra. Egyéb bank és Revolut között valahol középen van az OTP általában… 🙂

  • Tommy
    Hello. Velem az történt, hogy igényeltem a Revolut számlát, befizettem 3500,- Ft-ot, sőt még kártyát is igényeltem, (mely meg is jött, úgy egy héten belül) minden jól működött.
    Majd aktivizálni akartam a kártya érintő funkcióját, úgyhogy vásároltam ezer és néhány forintért, majd utána zárolták a fiókom. Ugyanaz a sablon képernyő bankszámla, fizupapír… Mondom de jó, nem is foglalkoztam vele néhány napig. Majd felvettem a kapcsolatot chaten, ahol kérdeztem , hogy most mi van? Mire van szükségük, hogy újra aktív legyek. Lényegében tőlem nem kértek be dokumentumokat csak csevegtünk: – voltam-e valaha tisztviselő, szülőm neve, szül. dátuma. Ennyi, ezek után feloldották a fiókomat, úgyhogy ismét teljesen tudom használni. A jövőben használgatni fogom főleg utalások végett, de azért kicsit tartva tőle, hogy akármikor ismét zárolhatják, úgyhogy pénzt hosszútávon biztosan nem tartok majd rajta.
  • Feri

    Az accountom még ugyanúgy áll, semmit nem látok az appban, a kártya használhatatlan csak a chat elérhető.
    Tegnap 14:07-kor rákérdeztem, hogy van e bármi amit tehetek, küldjek e doksit, kaphatok e legalább arról tájékoztatást hogy az ügyemet egyáltalán vizsgálják e már vagy csak ül valahol egy csőben várakozva.

    15:41-kor ezt kaptam egy ive agenttől:
    “We are still reviewing your account and we will provide you further details as soon as the review is finished”

    Na szóval, ez a live agent, talán érthető hogy miért gondoltam hogy botokkal beszélek. Csak ezt és semmi mást kapok support gyanánt.

    Megjegyzem, savaztam őket facebookon is a hirdetéseik alatt, 1x reagáltak is hogy beszéljük meg privát mert szeretnének seggíteni, de a privát chat eredménye is lényegépen ugyanaz mint az appban: nem adhatunk tájékoztatást, nem tehetsz semmit, várj.

  • Gaben
    : hozzád hasonlóan jártam a Revolute account-ommal. Egyszer csak blokkolták a kártyát, az app pedig a csevegésre váltott. Nem fértem hozzá a Revolut számlámhoz, még az aktuális egyenlegeket sem láttam, nemhogy a tranzakció history-t. Csevegés indul, live agent stb.
    Egy 100ezer ft-os bankártyás feltöltéssel kapcsolatban kérik adjam meg a *XXXX* 4 jegyű kódot amit a megterhelt bankszámla kivonatán találok meg. Egyébként a feleségem OTP kártyája volt, előtte a sajátommal töltöttem párszor. Megadtam a kódot, agent mondja legyek türelemmel.
    2 nap múlva meglett az eredmény: kitiltottak, nem szolgáltatnak számomra tovább. Kérdezem az embert (nem robotot), hogy mi az oka? Nem adhat ki információt, a Revolut számlán lévő pénzt (~70ezer forintot) visszautalták a forrás bankkártyához tartozó számlára. Kérésemre tranzakció listát PDF-ben elküldték, pénz visszajött.

    Ennyi, itt a vége.

  • naa
    Gaben, azért ha másnak a kártyájaval töltötted fel, akkor ne csodálkozz annyira… akkor teljesen jogos lehet, hiszen az valaki másnak a kártyája,, akár találhattad is az utcán, pénzmosási szabályokban ütközhet, stb.
    Lehet, hogy az apró betűvel is benne van, hogy csak SAJAT kartyaval tölthető fel….

    Más letiltottnal is volt hasonló turpisság? Ez azért árnyalja a képet….

  • Márk
    ha esetleg később valakinek kellene: kedvezményezett a random, iban és bic pedig a keler. (levelező bankot nem kell feltűntetni). Fontos a közleményrovat helyes kitöltése: számla + név
  • Feri
    én már annak is örülnék ha szóbaállnának velem vmi ÉRTELMES módon (tehát a nemmondunk semmit, várj, ne aggódj válaszokon túlmenően).

    Én esetemben feltöltés illetve nagyobb utalás hetekkel a zárolás előtt történt csak, azok mind lementek szó nélkül (és minden saját számláról/kártyáról illetve számlára) történt. Utána csak pár dolláros netes illetve magyarországi bolti/éttermi vásárlásokj voltak aztán jött a lock.

    Őszintén szólva mostmár csak az érdekel hogy visszadják a pénzem azt felejtsük el egymást. Ez nem szolgáltatás, főleg ha esetleg bűnösnek bélyegeznek vmiben és nem is fogom sose megtudni miért…

  • Kispumak
    Gyereknek vajon lehet revolutot nyitni?
    Tök jó lenne, ha pl a zsebpénzt arra lehetne utalni és a saját virtuális kártyájukkal garázdálkodhatnának a play áruházban
  • naa

    sajnos nem lehet, 18 a limit.
    Maradnak a magyar bankok béna ajánlatai. Konkrét példám, hogy az ügyintéző magyarázza a gyereknek, hogy nyit neki rögtön takarészámlát is, amin kamatozik, ha rávezet. Aha. 0.02%-ot kamatozik, vagy valami ilyesmi… Könyörgöm, ha már állítólag pénzügyi nevelésre, tudatosságra ösztönözne a bank, akkor valami limitig lehetne értelmezhető kamatot adni a gyerekszámlán, mert így pont az jön le, ha tud számolni, hogy marhára nem éri meg takarékoskodni.

    De amint 18 lesz, mehet neki.

  • Kispumak

    Köszi. Otp-s junior számlájuk van, bár gőzöm sincs, minek 🙂
  • Az
    Az Ügyfélszolgálat margójára, egyetlen hazai szolgáltatóval sem volt még ilyen gördülékeny ügyintézésem.
    A chatbot megnyitásakor figyelmeztetett, hogy rendkívüli leterheltség alatt vannak, lassú lesz a reakció. Türelmes vagyok, elfogadtam, hazai tapasztalatok alapján bekészítettem három napi meleg élelmet, stb. Leírtam a problémát, a bot válaszolt egy nagyjából temába illő sablonnal, ami nyilván semmit nem segítettett.
    És itt jött a seggre esés. Válaszoltam a botnak, hogy továbbítson élő beszélgetésbe. A válasz: “Munkatársunk nagyjából 5 percen belül jelentkezik, ha lehet addig minél több részletet írjon le.” 10 perc múlva Enrique üdvözölt és pontosan megválaszolta a kérdésemet.
    Itthon mikor fogják hozni ezt a szintet? 10 perc a lassú reakcióidő?
  • Feri
    Update:

    A mai napi chates customer support abajgatás után (ahol kötöttem az ebet a karóhoz hogy azzal akarok beszélni aki ténylegesen dolgozik az esetemen, miután a szokásos válasszal próbáltak leszerelni – “dolgozunk rajta türelem”) 10 perccel feloldották a fiókom zárolását.

    Közölték hogy 10 napom van eltűntetni a pénzt a Revolut számlámról, a 10 nap lejárta után minden összeget oda utalnak vissza ahonnan az a Revolut számlára érkezett.
    A számlámat 10 nap múlva megszűntetik és a jövőben nem vehetem igénybe a szolgáltatásukat.

    Az olyan kérdésemre mely szerint megszegtem e bármilyen ÁSZF szabályt (eldöntendő kérdés), nem adtak tájékoztatást, sem arra hogy azonosítottak e mint pénzmosó.

    Feltételezem ha bármi ilyen lenne belevágnák a képembe hogy ezt és ezt a pontot sértettem meg.. így érdekes… megnézem mit ér a GDPR, de ez már egy másik sztori…

    Feri

  • adamo

    Esetleg itt megéri egy kört futni:
    “If you are not happy with our resolution you can refer your complaint to the Financial Ombudsman Service.”
    financial-ombudsman.org.uk/

    forrás:
    revolut.com/hu-HU/legal/complaints-policy

  • birzol
    Feri, azért van valami tipped? Töltöttél e más nevére szóló kártyáról, vagy egyáltalán hitelkártyáról nyomtad, Curve kártyán keresztül használtad e, volt e jóvá írásod rá (go back in time), vettél e ki rendszeresen kp-belföldön vagy külföldön, vagy utaltál e vissza magadnak, vaktogattál e devizát, kripto aktiválva volt e, nyertél e rajta sokat, stb.
    Segíts nekünk, mi lehetett a gond szerinted?
  • Feri
    még alszok rá egyet, az ombudsman szóról általában a fogatlan oroszlán jut eszembe. Illetve mit hadakozzak, pénzt nem vesztettem, és oda nem fogok visszamenni a pénzemmel ahol egyszer már megszívattak.

    minden feltöltés saját néven futó számláról ment (ami ugyanaz mint ami a revolutnál is van), és az egyetlen átutalás is saját néven futó számlára ment. Olvasgatva a netet, fórumokat, sanszos hogy ez utóbbi jelezhetett be náluk. Bár ez a hazautalás a revolut számlámon lévő összegnek csak a 30%a volt, többek szerint a Revolut nem szereti ha nem a kártyával költik el a pénzt (mivel a revolutnak állítólag a kártyás vásárlásokból van haszna).
    Kriptót nem használtam, ha valami akkor az a pénzmosás melegágya…. 🙂

    Sajnos úgy tűnik a REvolut ilyen játékkártyának lesz csak jó, ha a nagyobb tranzakcókra (több 100K) allergiásak.

    De mondom, ez csak tipp….nem árulnak el semmit.

  • doki
    Sziasztok

    Hatha segit valakinek.

    Egy nagyobb tranzakcio miatt nekem is zaroltak a szamlarol valo kiutalast, de ez nem egyenerteku a szamla lezarasaval (lasd pizzat sem lehet fizetni)

    A sima support viszonylag gyors ellenben a KYC support mar lassabb.
    Ot napig hozzam se szoltak csak magammal tudtam beszelgetni (egy ideig mokas volt)

    Miutan kezdtem unni a tetlenseget, valamint a chat beszelgetes nem lett lezarva ezert ujat se tudtam kezdeni (Metal ugyfel) irtam a concierge-nek, hogy segitsen mert senki nem beszelget velem, ok irtak hogy szolnak a supportnak.

    Tovabbra se valaszolt senki, igy a hatodik napon jott a linkedid, rakarestem a revolut-ra, megneztem kik dolgoznak naluk, megkerestem az ugyfelszolgalati csoport vezetojenek a nevet, majd facebook-on rairtam hogy 1000 bocsanat hogy itt irok de ez lenne a problemam. Szerencsere valaszolt.

    1 percmulva mar foglalkoztak is az uggyel

  • majdegyszer
    Sziasztok!

    Kétszer töltöttem K&H-s forint számlámról Maestro kártyával pénzt a Revolut forint számlámra, az első alkalommal nem számoltak fel feltöltési díjat, a második alkalommal igen. Valaki tud segíteni, hogy miért van ez így?

  • TransferWise kérdés
    Miért lehetséges az, hogy nekem ingyenes a kártyával való HUF feltöltés, ismerősöm viszont 0,5% díj ellenében tudja csak feltölteni? Mindketten magyar lakosként regisztráltunk, viszont nekem valahogy, valamiért a banki adataim is hitelesítve vannak, neki viszont nincs. Lehet, hogy ez okozza a különbséget? Hogyan lehetne elérni, hogy neki is ingyenes legyen? Kell attól tartsak, hogy nekem sem lesz mindig ingyenes? Tud erről valaki valamit? (Az € feltöltés nálam sem ingyenes.)

    Üdv, köszi és bocs a félig off topicért

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.