Közkívánatra: oszd meg a költségvetésed újra

Volt egy cikk két és fél éve, ahol megoszthattad, hogy mennyi pénzből élsz meg havonta, legyél bár egyedülálló vagy családos.

Oszd meg a költségvetésedet

A cikknek a sok hozzászólás miatt nagy sikere lett, sokan kutatták, kinek hogy sikerül beosztani a pénzt, jobban vagy rosszabbul, mint ő.

A kérdés, miszerint mennyiből lehet megélni egy hónapban a fővárosban vagy éppen falun, azóta is újra és újra előjön a hozzászólásokban. Lehet-e egészségesen étkezni havi X ezer forintból, tényleg megél-e egy család havi Y ezerből, érdemes-e ennyire spórolni vagy ellenkezőleg, ennyire költekezni.

Többször többen kértétek az elmúlt hónapokban, hogy megint legyen egy ilyen cikk, hát rajtam ne múljon.

A hozzászólásban írd le, hol laksz, mennyit keres a család, mire mennyit költötök, mennyi marad hónap végén. Mekkora ingatlant vagy autót tartasz fenn? Ha tudod, írd le azt is, hogyan és miért változtattál a költési szokásaidon, akár lefelé, akár felfelé. Mi motivált, mi segített, mi gátolt vagy hátráltatott? Mennyire sikerült könnyen átverni a család többi részén a költések visszafogását vagy elengedését?

Hogyan spórolsz, mi volt a legjobb húzásod, amire büszke vagy, vagy telitalálatnak érezted. Alkudtál a kábeltévé-szolgáltatóval, közelebbi iskolába írattad a gyereket, lemondtál az autóról, támogatott hitelből napelemet szereltél fel vagy bármi, ami említésre érdemes.

Ha kérdeznél valakitől részletekbe menően, nyugodtan tedd meg, de ne haragudj rá, ha nem válaszol, vagy csak sokára.

Amit kérnék, hogy a szokásos offtopikokat a káposztás tészta receptjétől a mekkora kert az ideális 40 éves korban témákig most mellőzzük. Maradjunk szorosan a tárgynál, ha nem megy, majd segíteni fogok, ha érted mire gondolok.

Share

452 hozzászólás

  • anonimusz

    @Debreceni

    Üzleti alkalmazásokat fejlesztünk európa több vezető cégének. Viszonylag változatos dolgokkal foglalkozom, viszont nincs olyan skillem, amit egy átlagos fejlesztő, akit érdekel a szakmája, ne tudna megtanulni.

  • János

    Az eddig elolvasott hozzászólásokban (kivéve egyetemisták) nagyon elvétve látom, hogy valaki TANULÁS-ra / ÖNKÉPZÉS-re költene. (Akár karrier / akár hobbi célból) Ezt csak nem írjátok be, vagy mondjuk benne van hobbiban, munkahely biztosítja? Vagy ezzel nem foglalkoztok?

  • unknown

    40 körüli házaspár, 1 éves gyerek, Bp.
    70nm saját társasházi lakás, 18 éves Accord

    2017 éves bevétel:
    munkából származó 14m (Java programozás/tanácsadás szabadúszóként)
    gyed/gyes/családi pótlék 1.55m (anya otthon a gyerekkel)
    ingatlan kiadás 660e
    kamat 360e
    osztalék 62e
    össz.: 16.632m

    kiadás:
    gáz 127e
    villany 120e
    víz 86e
    közös ktg 192e
    kábeltv, internet 144e
    mobiltelefonok 126e
    bank 160e
    autó 400e
    tömegközlekedés+kerékpár 78e
    online előfizetések, license (pl. spotify, munkához szükséges szoftverek) 82e
    lakásbiztosítás 50e
    életbiztosítás 60e
    mnyp tagdíj 12e
    gyógyszertár, orvos: 410e
    étel, háztartás, pelenka,… 2.2m
    ajándék 200e
    jótékonyság 200e
    lakás felújítás 950e
    tanfolyam 25e
    ruha 340e
    számítógéppel kapcsolatos bővítések, kellékek: 240e
    nyaralás 200e
    luxuskiadások 233e
    össz.: 6.635m

    megtakarítás: kb. 10m (60%).

  • LSV

    @Debreceni, a 800e nettó/hó igenis szép bér. Ha még nem láttad, nézd meg a The Jonesses filmet, tanulságos (reflektálva hogy itt mit olvasol és a te fizetéseddel már elégedetlen vagy).
    Aki 200-at keres az 400-at akar, aki 400-at az legalább 600-at és ez így mehet a végtelenségig.
    Én is válthatnék, hogy legyen 800 ezres (vagy magasabb) fizetésem, de minek? Egyelőre van fél éves vésztartalék, jövőre kimegy az ltp és a hitel, és akkor fogunk tudni nyugdíj kiegészítésre (vagy nyugdíjra-majd elválik) is gyűjteni. Talán ha a srácok egyetemisták lesznek akkor kénytelen leszek váltani, de addig megelégszem a jelenlegi helyzetemmel/életemmel.

  • Debreceni

    @3 fős család vidéken

    “– 67 nyaralás (balaton, tengerpart, síelés, hosszú hétvége stb. – ilyenkor az étterem, kocsma stb. is ide kerül, nem szórakozásba!)”

    Szóval, Ti évi 800 ezerből jártok a Balatonra, tengerpartra, síelni és még hosszú hétvégézni és étterembe is?!?!

    Nálunk ennyiből 1 szem családi síelés neccesen jön ki (szállás, bérletek, cuccok, kaja, hüttézés, stb), nemhogy a többi. Hogy csináljátok?????

  • Dixhorn

    Debreceni

    Én is azt hittem, hogy de jó vagyok a kb 700 nettómmal amit összeszedek havonta. 🙂 De persze azt nem gondoltam azért hogy egy sztár vagyok vagy ilyesmi.Mivel amilyen kocsik meg házak vannak itt budaörsön, aminek még csak a hitelét sem tudnám fizetni, ezért gondoltam, hogy ez a lé itt valójában elég gyenguska.(Nincsenek óriásház, meg hú de jó és drága kocsi igényeim sem,nem irigységből hoztam ezt a példát.)

    Meg ahogy ezzel haladok előrefele, az sem bizonyítja, hogy annyira jó kereset lenne.(persze nem is rossz)

    Az elsődleges célom egyébként amit korábban kitűztem az havi 1 millió nettó, na majd valamikor az is meglesz…

  • msgwyn

    @mrlax @csavargo

    Ugyanezt akartam kérdezni, a támogatást a család erőlteti?

  • Dixhorn

    János

    havi 27 ezer ft nekem jelenleg a tanulásos költségem havonta.

    Okj tanfolyam.

  • z

    30-as egyedülálló ffi, bp, havi lebontás, nagyjából adatok, ezer ft-ban:
    fizetés: 460 + 30 cafeteria (informatikus)
    kaja: 40 (rendelős, egésznapos menü, de ha heti 1x nincs hozzá kedvem akkor pizza hamburger stb)
    albi: 115 + 20 rezsi (szumma 135, összvisz 30 nm-ért)
    ltp: 2×20
    nethipszter dolgok (spotify, netflix, saját webszerver, ilyenek): 15
    adakozás: 17
    egyéb: 4×40, ebből:
    – gyógytorna: 4×8
    – pszichológus: 4×15
    – bulika, nasi, ilyenek: 4×18
    – ezt heti formában veszem ki at atm-ből (ezért 4x), heti 40-be bele kell férjek. Azért így csinálom, hogy ne csak a hó végén tűnjön fel az ingadozás, hanem már pénteken.
    (Amikor nincs gyógytorna, akkor edzés, tánc stb: 15-20)

    Összefoglalás folytatásban.

  • Josh

    Sziasztok, érdekelne mennyi most 2018ban a reàlis villamos/gépészmérnök fizetés hazànkban 3-5év gyakorlattal? (Külföldön dolgozom). Budapest és Észak-Dunàntul érdekelne, hàtha valakinek van elsö kézböl tapasztalata.

  • z

    Összességében kifejezetten jól élek, bár a fizetésem is jónak számít szerintem. Ezek mellett a maradék 85 megy megtakarításba, így van nyaralásra is maradék.

    Ami érdekes, hogy egy éve még 50 fix albi volt, no rezsi, illetve se pszichológus, se gyógytorna. Viszont tudok így is félretenni eleget, így inkább akkor saját albi, alkalmazkodás nélkül, + a pszichológus gyógytorna is olyan, hogy essünk túl rajta most, hogy ki tudom fizetni. Amint ezek már nem lesznek szükségesek, az is mind menni fog ismét a megtakarításba. Szóval nekem igazából drágult az élet, de jobb életkörülményekért cserébe. És autóm, ilyenek nincsenek, bérletet az ahetiből, veszek. Érdekesség még, hogy amikor megléptem, hogy szobabérlés helyett saját lakást bérelek, illetve bejöttek a pszichológus és a gyógytorna is, mint plusz költség (+175/hó), akkor a buli önkéntelenül leesett az 1/3-ára, csak a lelkiismeretem miatt.

  • Kmiki

    @ Debreceni

    Dehogy gyenge a 800k plusz kocsi.
    Az én közeli ismerőseim közt is a normál a 200-500k szórás. Illetve, van egy haverom, aki annyit keres mint te kb. De dolgozom olyan emberrel, aki ugyanazt gondolná mint te, hogy az én 1,3M havi nettóm az mire lehet elég, neki kb. ennyibe van a kiadása havonta erre-arra, ahogy elnézem, mit csinál, hová jár és miket vásárol.
    Annyira relatív ez. 10 éve még 150-200k-ból éltem. Sőt, 5 éve 550k-ból.

    @ekr

    Ugyanez, hogy a fent említett ismerőseim közül aki pl. nt. 300k-t keres az nyilván nem költ 150k körül havonta csak élelmiszerre és háztartásra, és nem is érti, hogy mire tud nekünk ennyi elmenni.

  • msgwyn

    25/BP/2 éve a munkaerőpiacon/1 diploma, 2. folyamatban

    Bevétel: 240K nettó+kb. 15K cafeteria+negyedévi bónusz, 100-200K

    Kiadás:
    lakás rám eső része (bérlet + rezsi mindennel): átlag 80K
    étel+egyéb háztartási cucc: 30K (munkanapokon a cafeteria kb. fedezi az ebédeket, igyekszem jól enni)
    zsebpénz (ruha, kocsma, edzések, ajándék, mikor mi): 50K
    telefonszámla: 5K
    utazás: havi 1-2x haza vidékre, 1x suliba, nagy ritkán BKV: 10K
    pénz nyaralásra előre: 20K
    jótékonyság: 1K fixen, + heti 1-5 óra időben

    Megtakarítás:
    LTP: 20 150
    hosszútávú tervekre: minden, ami marad, átlag 44K + a bónuszok egésze (havi bontásban 50K)

    Az extra kiadásokból biztosan tudnék lecsípni, utazásra évente kb egyhavi fizetésem elmegy, de azt nem sajnálom.

  • natasa

    @Debreceni
    Ez 2 szoftverfejlesztői fizu (Angular2+, Java) kis külföldi cégnél. Nyilván a magasabb összeghez magasabb tudásszint és pozíció jár. Mindketten ugyananott dolgozunk most is és korábban is, ott fele ennyit kaptunk, és nem voltak hajlandóak emelni.
    @anonimusz
    A debreceni 1millió+-os fizetésekért mennyit kell dolgozni? Sima szoftverfejlesztői bér, esetleg magasabb pozi? A baráti, ismerősi kör zöme fejlesztő, de akik a 600-at megközelítik, vagy túllépik, azok jóval stresszesebb pozícióban dolgoznak, mint mi. A nyugisabbak pedig inkább 500 vagy alatta vannak…

  • Z.P.

    30-as elején járó egyelőre gyermektelen házaspár, vidéki lakhely, saját tulajdonú -felújított, téliesített- nyaraló, egyik félnek BP-re napi 50 km ingázás vonattal és BKV-val.

    Össz bevétel: átlag 380-400 e. (fizetés, cafetéria, jutalom, ajándék, stb.)

    Kiadás:
    -rezsi mindennel 20 e. között (40m2, hőszigetelt, 3 rétegű nyílászáró, LED világítás, A++ gépek)
    -máv+bkv bérlet 14 e. (többi részét téríti a munkáltató)
    -kocsi havi átlagra 25 e. (öreg, keveset megyünk vele, csak hétvégén és nyaralni)
    -kaja 60 e. (napi ebédmenü és diszkont bevásárlások, hétvégén otthoni főzés)
    -rendszeres megtakarítás 60 e. (életbiztosítás, nyugdíjpénztár, stb)
    -nyaralás, szórakozás, kikapcsolódás: havi átlagra lebontva kb. 50 e.
    -telefon+internet kb. 5 e (2 flotta előfizetés, korlátlan minden)
    -tv: 4 e.

    Megtakarítás: 1,5 M bankszámla, 800 e. életbiztosítás, 2 M nyugdíjpénztár.

  • ekr

    Bp Pest Észak, saját lakás 85 nm, 2 felnőtt+2 gyerek (ált isk)
    Havi átlagos nettó adatok ezer Ft (kiadások itt-ott 25-re kerekítve):

    Pü vállalkozó 600
    Pü házastárs 500
    Családtámog 100 (adókedvezmény is)
    BEVÉTEL 1.200

    Lakáshiteltörl 100
    Rezsi kiadás 100 (tel, net, előfiz mellett szgk bizt, helyi adók is!)
    FMCG sum 150 (minden étel-ital, tisztítószer, kajarendelés)
    Szgk üa, karb 75 (10 éves autó, ebből benzin 50, karb 25)
    Eszköz, karb 75 (új tárgyi eszköz, lakás karb)
    Gyerek iskola 50 (isk étkezés, tábor, sport)
    Ruha, bkv, stb 50 (incl takarító, fodrász – kozmetika)
    Szórak, nyaral 75 (évközi szórakozás is, kb. fele a nyaralás)
    Eü kiadások 50 (fogorvos, szemüveg – sum 60, de egpt szja 12,5 levonva)
    Ajándék,egyéb 25 (minden ajándék, szülinap, ami nem tárgyi eszköz)
    Egyéb élvezeti 50
    KIADÁSOK 800

    MEGTAKAR. 400
    2 ltp 40, start 60, szgk-ingatl felúj alap bank 100, bank 200

  • Zs

    @János

    Nekem az önképzés folyamatos, az életem szerves része, rosszul érzem magam este, ha aznap nem foglalkoztam vele. Ez egyben hobbi is, nem azért csinálom, hogy majd egyszer ebből gazdagszom meg, hanem mert baromira érdekel. Ez így volt 7-8 éve is. Az, hogy most magyar viszonylatban jól keresek, ennek a következménye, aminek persze rohadtul örülök, mert függetleníteni tudtam magam a munkahelyektől és többnyire magamnak osztom be az időmet.

    Az anyagi része fillérekből megvan, havi pár ezer forint szerverbérlésre, ilyesmi. Tanfolyamon már régen voltam, időnként elmegyek konferenciákra (informatikus vagyok).

  • Kiszamolo

    ZP, elárulták egy műszaki kereskedésben, hogy az A++ gépek inkább csak parasztvakítás kategória. Ugyanis nem energiatakarékos egy A vagy A+-hoz képest, hanem jellemzően van egy vagy két olyan programja, ami az. De mivel legtöbbször nem azt használod, így átlagosan energiatakarékos csak. Nem energiapazarló, de általában nem is indokolt a felár, amit elkérnek érte.

  • Apollo 41

    Én egy egyszerű eon-os hállózatszerelő vagyok. És le se merem írni hogy 240ezer a fizetésem ügyeletel együtt.
    Kijövök belőle mert erre álltam be.
    Nekem az inkább a legmegdöbbentőbb hogy itt majd csak mindenki 900 ezres havi nettóból él.
    Hogy csináljátok?
    Ezt minden rossz indulat nélkül kérdem.

  • Nagy Vonalakban

    @Joke56
    Bocsi, egyértelmű volt.
    A Lamborghini és az AMG teljesen másról szól…..meg mi a f@sznak vennél Marseilleben ingatlant…az egész város egy NO GO zóna…:)

    Figyelj, ha piacképes végzettséged van,
    akkor irány a versenyszféra…vállalkozz!

    Ha nincs, akkor meg szerezned kell:
    gondold végig mi az ami érdekel, mihez van tehetséged, kitartàsod, szorgalmad.

    Miklós is mindig ezt mondja.

    Az egyetem után nekem jött öt év a köz szolgálatában, de ahogy lehetett
    elkezdtem vállalkozni, az első hónapban harmadannyi munkával háromszor annyit kerestem….a közalkalmazotti munkahelyemről le is léptem azonnal.
    Anyám pedig hogy jajveszékelt:
    kisfiam, nehogy ott hagyd a biztos állàsod….

    Hát ennyi a sztori.

  • ügyvéd

    Érdekesek a témába vágó hozzászólások… A fene se gondolta, hogy ennyi vezető manager, bankár, IT teamlead/senior fejlesztő, légiirányító jár ide 😀 (Mert a nettó milla körüli alkalmazotti bérek gyak. csak ezekben a szakmákban elérhetők.)

  • inkabbne

    @Eltévelyedés:
    Az elképzelés nem rossz, de rengeteg kamu/troll adat jönne be. Főleg ha kikerülne az indexre…

  • anonimusz

    @natasa

    Ez sima fejlesztői pozi. Nem érzem, hogy stresszes lenne, bár az is igaz, hogy én jól viselem. Viszonylag sokat dolgozom, de azt te is tudod, hogy egy fejlesztő nem áll fel könnyen a munkanap végén 🙂

  • ekr

    Kmiki at 03.19. 12:28
    Nem is a 100, 200, 300 nettót keresőkről írtam. Persze, ott fogni kell a pénzt. Már étrelre is kevéske jut. Ez szomorú.
    De én a millió nettó felettiekről (kb. 20 ilyen példa van fentebb) szóltam, akik életművészként költenek 2-3 gyerekkel 200 – 300 nettót. Ilyen nincs. Honnan tudom? Anyukám nyugdíjas, egyedül él, a 200 nyugdíja Mo-n jónak számít, nagyon fogja a pénzt, mégis éppen kijön ennyiből. És alig eszik. Akkor majd pont a 4 fős család fog beleférni 300-ba, és pont olyanok, akik (bőven) millió felett húznak be? Vagy a gyerekek a lépcsőfeljáró alatt laknak? Van erre ismert példa, de még az is mese.

  • natasa

    @anonimusz akkor valamit nagyon tudsz. 🙂 vagy mi nem…csak Pesten ismerek olyat, aki a milliót eléri. De ott is van olyan ismerősöm ,aki nálam kevesebbet keres.
    Az tény, hogy nem az van, hogy 8-kor leülök, 4-kor meg felállok, de az átlag napi 8 órát igyekszem tartani.

  • Dixhorn

    Apollo 41

    10 éve 250 nettóval vettek fel a jelenlegi helyemre + 13. havi+ némi jutalom,speditőr vagyok(nemzetközi fuvarszervező,kereskedő ha így jobb).

    Akkor voltam néhány állásinterjún,amikor benyögtem hogy 200 nettó kellene (budaörs), akkor azt mondták itt a mérnökök nem keresnek ennyit, én meg akkor jó szia és léptem is máshova. Itt meg kezdésnek ezt ajánlották.

    Folyamatosan emelkedett szinte fizu, + gyerekszületésre, meg hogy most vagyok itt 10 éve kaptam havi 50+50 rugót havonta.

    Most 630 nettó + 13. havi+ jutalom év végén, teljesítmény függvényében(ez nem sok 100-300 ezer). + telefon korlátlan , bár ez manapság azt hiszem nem tétel.

  • Dixhorn

    Apollo 41

    * 3. bekezdés kicsit zagyván írtam, tehát havi 50 ezret emelkedett mert gyerekem 1,5 éve, most meg 50-et mert 10 éve itt vagyok már.

    Mindenzek ellenére jövőre tervezem, hogy felmondok , mert annyira elegem van az egészből.

  • mrlax

    @Csavargó

    Van elég pénzük, és a szülő nem arra van hogy ráakaszkodjon a gyerekre “tartsál el” címszóval… ha szülőként valaki úgy él hogy a gyerek segítségére van utalva anyagilag, az ne gyártson gyereket…. volt mikor nem kaptam egy fillért sem, és 85e volt a fizetésem… most nekik és nekem is jobban megy.

    Igen büszke vagyok, mert sokan piacképes diplomával nem keresnek ennyit… áthallást én is érzek a mondandódban, csak gyűrni kell a melót és van pénz…

  • János

    @Debreceni
    Utazás: 800 egysielés vagy egész év.: Nyilván van minőségbeli külnbség.
    1) Hova mész: Síelés: német vagy szlovákia. szállás, kaja, ételek mind mind jóval olcsóbb szlovákoknál.

    2) Mekkorák a gyerekek: – 6 év felett 4 felnőtt megy, míg 3/6 év alatt -> ingyen mehet -> ingyen van szállás, nincs síbérlet. sőt, ha kicsi a gyerek akkor még a felnőtt se fog egész turnusra bérletet venni, mert a gyerekre vigyáz.

    3) Meddig maradsz/mikor mész: tengerpart: hosszú hétvége a legközelebbi horvát partszakaszon Abbáziában vagy 1 hét olaszoknál/franciáknál vagy ne adj isten még messzebb.

    4) Balaton vs Balaton: mi vettünk ki Zalakaroson appartmant 4 napra annyiért amiért átlagban 1 napra adták máshol (30 valamennyi ezer) -> nincs reggeli plusz költség , félp mert kb ugyanúgy megveszed amit otthon is ennél. ebéd/vacsora meg étterem

    5) Hosszú hétvége: falusi szállásokon / vs wellnes hotel.

  • Csucsio

    Sziasztok,
    24 F, BP. Bevétel: nettó átlag 237.000 Ft.
    Kiadások havonta(5 hónapnyi adatból, lakásért nem kell fizetnem, csak rezsiért):

    Clothing & Footwear: 3802 Ft
    Education: 700 Ft
    Food & Drinks: 53982 Ft
    Gifts: 14404 Ft
    Girlfriend: 10436 Ft
    Guys out: 11469 Ft
    Leisure: 10300 Ft
    Health & Personal C: 4456 Ft
    Home & Utilities: 9532 Ft
    snacks: 3730 Ft
    Sports: 758 Ft
    Toys: 1734 Ft
    Transport: 6511 Ft
    Traveling: 30125 Ft
    Unexpected: 667 Ft
    Bank fee: 163 Ft
    Charity: 329 Ft
    Sum: 164849 Ft

    Sokat segített: ez a blog és a Toshl nevű alkalmazás(minden kategóriához van havi budget, valamit valamiért elv)

  • Z.P.

    Kiszamolo, nem gondoltam, hogy az egész hozzászólásból ez lesz a legfontosabb. 🙂

    Amúgy egyetértek annyi kiegészítéssel, hogy mivel minden új (tavaly vettük), így már nem igazán volt felára, illetve nem feltétlenül az energia-címke miatt esett arra a választás, de ez a hozzászólás szempontjából irreleváns.
    Bár pl. egy hűtőnél, amin nem igazán találsz programot, ellenben 24/7/365-ben működik, a 2+ teljesen egyértelmű, és árban is alig van már különbség. A 3+ már valóban jelentős feláras, ott a készülék élettartama alatt nem biztos, hogy behozza a különbséget. No de itt nagyon offtopic. 🙂

  • 3 fős család vidéken

    @Debreceni, az étterem csak a nyaralások idején van ide számolva, ha otthon megyünk el étterembe, az a szórakozás kategóriába kerül.

    A nyaralási költségeink egyébként 2017-ben kisbabával kicsit csökkentek az előző évekhez képest.

    Síelés a korábbi 350-400 (2 fő) helyett kijött 250-ből (3 fő), mert nem 1500kmre mentünk és nem 1 hétre csak hosszú hétvégére. Ráadásul a kicsi még nem síel, így síbérlet csak 2 kell.

    Balaton: 1 hét 155 ezer/3fő. Kempingben sátorozunk.
    Igen, kisgyerekkel. Ő is nagyon élvezte, nem fázott meg, semmi baja nem lett.
    1 hétre a sátorhely annyiba kerül mint az apartman 2 éjre. A felszerelést persze meg kell venni, de néhány év alatt már mindent megvettünk, néha persze cserélni kell majd ezt-azt.
    A kempingek általában saját Balaton parttal rendelkeznek, így nincs strandbelépő.
    Persze tudom, van akinek a sátorozás szenvedés lenne, mi szeretjük.

  • Kiszamolo

    ZP: itt nagyon offtopik: Nekem lehet. 🙂

  • 3 fős család vidéken

    Tengerpart: saját szervezés, utószezon, nem kedveljük a 45 fokot és a tömeget, csak bónusz, hogy ilyenkor olcsóbb is.
    Szállás: booking, ár szerint növekvő sorrend, és az első olyat foglalom, ami képek és értékelések alapján tetszik. Nem mondom, hogy soha nem volt olyan, hogy élőben nem volt tökéletes, de ez nagyon ritka, 95%-ban tökéletes nekünk.
    Tavaly 280ezer volt 3 főnek 1 hét egy görög szigeten, autóbérlés, étel-ital, szállás, tehát minden, kivéve rep. jegy, mert azt Erste-Wizz HK pontokból fedezzük, tény, hogy azzal 400 felett lettünk volna.

    (Hosszú) hétvégék: szeretünk kirándulni, ami nem túl költséges hobbi.
    Ezen kívül szerencsére van néhány gyermekkori jóbarátunk, az élet szétszórt minket, mi is vendégül látjuk őket bármikor örömmel egy hétvégére, ők is minket, egy ilyen hétvége alig kerül többe, mint otthon lenni.

  • Stiletto

    BP. 2 felnőtt (IT+fuvarozás) + 2 gyerek
    2017 éves bevétel: ~ 10 000 000 HUF
    kiadás: ~ 7 700 000 HUF
    lebontva:
    rezsi: ~1M
    utazás(bérlet, kocsi),nyaralás: ~1M
    gyerekek: ~ 600 000
    kaja: 1,5M
    vásárlás (ruha, szórakozás, hobby): 1,3M
    egyéb: ~1M
    megtakarítás: ~2M

  • Álmos

    Két 30-as éveiben járó szülő + 3 éves gyerek, megyeszékhely. Havi nettó bevétel kb. 900.000 Ft. Hitel nincs, megtakarítás bő 10 MFt. További vagyon egy 54 nm társasházi lakás (saját), 11 éves saját autó (keveset használjuk, van mellette céges). Megtakarítás kb. 500 eFt/hó, kiadások közül legjelentősebb a kaja és a rezsi, valamint gyógyszertár/drogéria (táplálékkiegészítők, kozmetikumok), illetve némi ruházkodás. Más tartós fogyasztási cikk csak ritkán, illetve ha nagyon muszáj, mivel nagyobb lakásra gyűjtünk. A takarékoskodást kb. 5 éve kezdtük (részben ennek a blognak a hatására), alacsony kockázatú befektetési jegyre adott állandó vételi megbízással. Nekünk ez bevált, mert “eltűnt a számlánkról” a pénz, nem ingerelt költekezésre. Ez ma már nem szükséges, gond nélkül vissza tudjuk fogni a kiadásainkat. 2 éve az összes hitelünket kifizettük az addigi megtakarításainkból (kb. 4 MFt).

  • János

    @ekr én azt látom, hogy sokan akik sok bevételről írnak, nem írnak le minden tételt (tisztelet a kivételnek). a 300K-s havi költésben azok a tételek vannak amik mindig felmerülnek (rezsi, ebéd, tankolás, szórakozás, esetleg fodrász ilyesmi) de nincs ott mellette az időszakosak:
    – ruha, ajándék
    – lakás bútor, háztartási gép
    – autó szervíz, amortizáció
    – utazás
    – kutyu, hobbi, játék
    ezekre biztos még elmegy a havi költés fele/egésze/duplája…

  • Piz

    Agglomerációban élő család: 2 gyerek + anyuka, apuka

    Havi adatok:

    Bevétel (fizetés, családi pótlék, gyed) kb 1,8M -2M
    Kiadás: lakáshitel (kb 50 milliós ház) 180e, kaja, rezsi, szórakozas, utazás, adomány, szülők támogatása stb összesen kb 800e

    Megtakarítás: kb 900e (lakástakarékok, önsegélyezők, takarékszámla, államkötvény, életbizt, ingatlan, részvény stb).

  • szocske

    “Anyukám nyugdíjas, egyedül él, a 200 nyugdíja Mo-n jónak számít, nagyon fogja a pénzt, mégis éppen kijön ennyiből. ”

    Egyedül él, tehát az 1 főre jutó rezsi magas.
    1 főre kevésbé költséghatékony főzni is, mint egy családnak.
    Nem tudom anyukád milyen lakásban él, de simán lehet, hogy egy régebbi 40m2-es szigeteletlen földszinti lakás januári gázszámlájából egy modern 100m2-es családi ház egész éves fűtése kijön.
    Gyakori hogy aki kénytelen fogni a pénzt, az nehezebben tud spórolni: pl. nem tudja megvenni a fele annyiba kerülő éppen akciós 1 személynek fél évre elegendő mosószert, helyette veszi havonta 3x áron a kis kiszerelést. Új mosógépet/hűtőt bármit is akkor fog venni, amikor a régi tönkrement, nem akkor, amikor épp jó áron hozzájut egy sokkal energiatakarékosabb típushoz, így eleve drágábban vásárol, másrészt több villanyszámlát fizet.

  • Kmiki

    @ ekr at 13:13

    Amióta rendszeresen és pontosan vezetem, hogy mire mennyit költünk, azóta jól azonosíthatóvá válik, hol és mennyi pénzt lehetne fogni. Viszonylag részletesen leírtam a korábbi hozzászólásomban, hogy mire mennyit költünk. Többet nyilván lehetne, de egyszerűen nincs rá igény. Zöldségesnél a szokásos havi 20-30k helyett simán ott tudnék hagyni akár 60-80k-t is, mondjuk mindennap gránátalmát zabálnék télen eperrel, és amerikai édesburgonya lenne a héten többször.
    Úgy el tudnék verni havi 500k-t csak kajára, mint a huzat.
    Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ez lefelé is menne, szerintem a 150k-s háztartást simán le tudnám vinni a felére. (Az egyéb kiadásokról ne is beszéljünk.)

    De azt, hogy ennyit keresve ne költsek arra, amire szeretnék (persze ésszel), nem tudom elképzelni. Akkor mi a túrónak keresek ennyit? Szóval egyetértek, 1M, 3 gyerek havi 300k szerintem aszkéta lehet.

  • Panni Deadpool

    30-as par kisgyerekkel, Hollandia, havi kiadasok kerekitve
    – Bevetel: €6900 (ket fizetes, benzinterites)
    – Lakashitel: €950 (amiben elunk)
    – Kozos koltseg: €190 (benne van a viz is)
    – *Energia: €130 (aram, gaz atalany)
    Ebbol majd lehet hogy jon vissza, iden tervben az ablakok csereje, ami remelhetoleg sokat jelent majd.
    – Bolcsi: €1110
    – *Munkahelyi etkezes: kb €250 (ket fonek)
    Ezen kene csokkenteni, elhagyni nem szeretnem, mert szocialis esemeny inkabb, mint sima etkezes, de heti par nap tudok etelt hozni.
    – Auto fenntartas es hasznalat: €250-350 A munkabajarast teljesen fedezi a munkaltato.
    – *Lakashitel 2: €160 A magyarorszagi lakasunke, eladas tervben.
    – 3db Fundamenta: €200
    – Megtakaritas: €2500
    A maradek kb €1000 a havi bevasarlasok es foleg utazas. Olcso repjegyekkel, olcso szalassal, de sokat utazunk.

  • Kmiki

    @ Apollo 41
    Szerintem ez egy komplett bejegyzés lehetne, röviden a legfontosabbak, remélem segít, hogy nekem mi jött be:
    1. Lehetőség szerint kidobod vagy mélyre leépíted az összes olyan embert az életedből, akiről úgy érzed, hogy lefelé rántanak.
    2. 1-es folyományaképpen olyan emberekkel igyekszel szoros kapcsolatba kerülni, akik felfelé húznak. Bátran kérdezel, tanulsz tőlük életmódot, szemléletet.
    3. Felismered, hogy miben vagy tehetséges, miben tudnál nagyon jó lenni.
    4. 3-as folyományaképpen megkeresed azt, hogy mire van igénye az embereknek azon a területen, amiben nagyon jó lehetnél.
    5. Nekiállsz tanulni, fejlődni, megismerni mindent, ami a célod elérésében segít.
    6. Aki mindenhez ért, az semmihez nem ért eléggé, ezért specializálódj lehetőleg. Nézz ki olyan területet, ami nagyon speciális tudást követel meg. Az kevés embernek van.
    7. Mély levegő, és indulás.

  • százegy

    Nekem nem a keresetek ütötték meg a szemem, egy specialista házaspár simán keres havi 1-1,2 milliót, egy kisvállalkozó 1,5-2 milliót.
    Hanem a jövedelemhez tartozó életszínvonal . Mintha jóval alacsonyabb jövedelműek turbózták volna fel keresetüket, miközben valós kiadásaikat írták volna. Én is ismerek jómódú “fillérezőket”, de ilyen arányban életszerűtlen számomra. Azoknak is 99%-a szegény családból jött, aztán self-made man-ként küzdötte fel magát, de ezeknél is többségben megvannak a státuszszimbólumok.

    off Jön a Revolut Magyarországra, olvassátpk el a cikket. Ami nekem nagyon tetszett, prémiumban akár tízmilliókat is lehet majd bankközin átváltani. Ami egy válságnál nem jön rosszul.

  • Garbo

    @János
    Én azért nem írtam, mert a mi szakmánkban nincs egy ponton túl tanfolyam, egyetem, képzés, tehát a fejlődés ezen a módon nem forintokon megvehető, más módja van.

    @Debreceni
    Ne szállj be ebbe az elmebeteg versenybe csak azért, mert nagyobb számokat olvastál! Ha minden ok, ne kreálj problémákat 🙂 Nem hinném, hogy párszázezer ft különbség megérhet egy infarktust vagy azt, hogy sosem lássanak a gyerekereid, a házastársad. Csak akkor lépj, ha a külvilágtól függetlenül jónak látod, és be akarod az árát vállalni.

    Amúgy egyetértek. Akarna a pokol 2-300 ezerből élni, három-négy-öt-hatszoros fizetésekből. Az már a ló másik oldala, ami nem kevésbé rossz. Én inkább annak örülök, hogy nem kell.

  • Gumizsuzsi

    2 szülő + 2 kisgyerek

    Éves kiadások összesen 4.400.000

    – 2db autó: 982.000 (összesen 30.000km, üzemanyag, matrica, szerviz, gumi, műszaki, biztosítás, de amortizáció nélkül)
    – Rezsi: 385.000
    – Étkezés: 970.000
    – Ruházkodás: 230.000
    – Gyerekek egyebek: 340.000
    – Garázs bérleti díj: 120.000
    – Nyaralás, telelés: 600.000
    – 2db Lakásbiztosítás: 30.000
    – Életbiztosítás: 75.000
    – Ajándékok: 100.000
    – Lakáskiadás SZJA: 160.000
    – Stb.

    Éves bevétek összesen: 15.200.000

    – Bérek
    – Lakáskiadás (1db)
    – LTP állami támogatás (5db)

    Éves megtakarítás összesen: 10.800.000

  • szocske

    @százegy “. Én is ismerek jómódú “fillérezőket”, de ilyen arányban életszerűtlen számomra”
    Szvsz a kiszámoló blog kommentelői között felülreprezentáltak a megtakarítást fontosnak tartók, az ismerőseid körében pedig az átlagot látod.
    És tuti van olyan kör is, aki rendszeresen nem jön ki a havi fizetéséből, csak ők ide is ritkán kommentelnek, és neked sincs velük személyes kapcsolatod.

  • Debreceni

    @százegy @Garbo

    Egyetértünk. Éltem én is 150 ezerből, amikor 200-at kerestem 15 éve (nulláról kezdtem én is segítség nélkül). Most is ki tudnánk jönni a mostani akár feléből is, de minek? Egyszer élünk. Elviszem a családot rendszeresen jó étterembe, gyakran koncertre/programokra, nyaralni évente kétszer (délkelet ázsia, usa, ilyesmi plusz nyáron közelebbre). Ilyenkor nem nézem az “étlap jobb oldalát”, mert ez másról szól. Nem szórjuk a pénzt, nem vagyunk sznobok, odafigyelünk, de 1 milliós jövedelemből én nem fogok sátrazni, fagyasztott pizzát venni, meg otthon ülni. Ha nő a bevételem, növelem az életszínvonalam is.

    Én éltem külföldön is rövidebben, ott alap, hogy aki többet keres, az többet is költ. A bevételünk 25-30%-át tettük mindig is félre, de 60-80%-ot félretenni, ezt nem értem. Munka mindig lesz, minek ilyen sokat tartalékolni az életszinvonal rovására?

  • ekr

    @szöcske
    Sajnos egy fő rossz költséghatékonyságán keresztül elég nehéz levezetni, hogy 2 gyermekes családok gyerekköltésekkel, utazásokkal u.a. költenek, mint 1 fő szerény kiadások mellett. Igazad van, több fő hatékonyabb kiadási szerkezetű, de akkor sem jön ki alig többre, mint 1 fő nyugdíjas.
    Egyébként tényleg relatíve nagy lakásban lakik (70 m2 egyedül), a távfűtés horror, de úgy gondolom, akkor is megállja a példa a helyét. Igen, egy család ki tud jönni 200-ból, de akkor mélyszegénység van. 1,0 – 2,0m körül kereső család nem költ 200 – 300 nettót, mert vagy nem igaz vagy valami baj van (fényevők, stb.).

  • Arrabona

    Megyeszékhely a dunántúlon, két felnőtt harminchoz közel, egy gyerek (1,5 éves).

    Éves összegek.

    Bevétel: nettó 12-13M Forint (főállás, GYED/S, KATA mellékállás) befektetési hozamokat nem számolva.

    Kiadások:
    – tehermentes lakás
    – rezsi 400e Ft
    – kaja és háztartás 1,6M Ft
    – autó 300e Ft (van a saját mellett egy céges)
    – ruha 300e Ft (főképp gyerekruha)
    – ajándékok (mert maradi földhözragadt családunk van és szar érzés nem viszonozni de idéntől ez lesz) 300e Ft
    – ÉLET (utazás, étterem, szórakozás): 4-500e Ft (most gyerek miatt kevesebb)

    Így jut is, marad is. Több marad, mint jut. (havi mérleg +700e Ft kb).

    Emellett van 70M Forintunk különböző helyeken (szégyenszemre van közötte két unit linked is amik már csak parkolnak hogy a visszavásárlási büntetés elmúljon).

  • ekr

    @János
    Szerintem is, nem írják bele a kiadások jelentős részét. De sajnos ez nem egyfajta úri feledékenység, mert az így “megmaradt összeg” az alján belekerül a megtakarításba. Ez talán nem a feledékenység definíciója. Hiszen lám-lám: ha pl. 1,0 m keresek, 0,2 m költök, 0,5 m kihagyok, máris kijön, hogy 0,8 m (évi 10 m!) megtakarítás. Ugye milyen jól hangzik?
    Ezek után vajon tényleg hihető az 1,0 m a kereset?
    Nekem csalódás ez a kommentfolyam, a fele őszinte, a másik fele eltanulta az elmúlt 8 évben a nagyotmondást.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 karakter még felhasználható

* 4+4=?