Mennyit nyersz vele?
Akárhányszor autópályán kell vezetnem, mindig rácsodálkozok, mennyi buta ember vezet Magyarországon.
140-150-nel mennek a másik mögött 4-5 méterre, néha 7-8 autó is. Ha valaki elé kerül 130-cal, még rá is tapad, hogy mutassa, mennyire siet.
Mindig elgondolkodok, az ilyen ostobák vajon mit csináltak általános iskolában fizika órákon? Hogy nem figyeltek, az biztos.
Két apróság: vajon mire elég 5 méter követési távolság 130, 150 vagy 180 kilométer per órás sebességnél, illetve vajon mennyi időt nyer az ilyen félkegyelmű egy Budapest-Győr, vagy Budapest-Szeged távon?
Ha valaki 180-nal megy az autópályán, az azt jelenti a gyengébbek kedvéért, hogy 180 kilométert tesz meg óránként, vagyis 3 kilométert percenként, tehát 50 métert másodpercenként. (Ugyanez 130 km/órás sebességnél is 36,1 méter.)
Ha maga Szupermen vezeti az autót, aki soha nem lankadó figyelemmel mereven az utat figyeli és a szuper képességei miatt 0,5 másodperc alatt reagál egy eseményre, még akkor is közben 25 métert tesz meg.
Ha Szupermen előtt fékez egy autó, annak a féklámpája 0,3 másodperc alatt izzik fel. (Ha szerencséje van Szupermennek, akkor ledes a féklámpa és elég 0,1 másodperc. De erre 5-6% esélye van maximum.)
Máris odavan a fél másodperc hatvan százaléka.
Innentől jön hősünk, akinek reagálni kell a történésre. Szupermenünk reakcióidője összetevődik az észlelési időből, a beazonosítási időből, a döntési időből és az láb-áthelyezési időből. Innentől kezd el fékezni. (De még itt is számolni kell azzal, hogy időbe telik a fékpedál lenyomása után, mire a hatásos fékezőerő elkezd megnyilvánulni.)
Tehát még Szupermennek is 25 méterre van szüksége ilyen sebességnél, hogy elkezdjen fékezni. Nem megállni fog 25 méter alatt, nem lelassulni, csak megkezdi a fékezést, még továbbra is 180-nal megy 25 méter múlva is. Innentől kell számolni a fékutat, ami ugye drasztikusan nő a sebesség növekedésével.
Egy átlagembernek a fékezés megkezdéséhez ilyen sebességnél 40-60 méter kellene. (Csak úgy zárójelben: még 130 km/óra sebesség mellett is 30-40 méterre van szükség.) Szeretném még egyszer hangsúlyozni: ennyi idő a fékezés megkezdéséhez kell, nem a lelassuláshoz.
Most mélázz el azon, mit tudnál csinálni ilyen sebességnél, ha az előtted menő kamion pótkereke leesik eléd, vagy egy őz befut a pályára, mert lyukat talált a kerítésen.
Szerinted mi marad az autódból és belőled, ha 190 km/órás sebességgel belerongyolsz bármibe?
Megmutatom neked, mert ha el tudnád képzelni, biztos nem mennél soha ennyivel.
Még eltemetni is csak a fényképedet fogják maximum.
S mi történik, ha csak százzal ütközöl és nem fallal, hanem egy gyűrődő anyaggal, amilyen egy előtted haladó autó?
Itt sincs sok esélyed, akármilyen autód is van.
(A gond az, hogy a törésteszteket 64 km/órás sebességnél végzik el és ott nem is rohan még 3-4 autó bele a roncsba, mint gyakran az autópályán. Ezért aztán sokan úgy gondolják, hogy baj nem lehet, az ő autója ötcsillagos, tehát az autópályán is biztonságban van. Nézd meg a fenti videót, hogy szerepel egy ötcsillagos autó egy kicsit nagyobb sebességnél. Spoiler-veszély: egycsillagossá válik már 100 km/óránál is.)
Akkor ezek után számoljunk egy kicsit.
Mennyit is nyersz az egész ostobaságon? Magyar viszonylatban egy Budapest-Győr vagy egy Budapest-Szeged táv már soknak számít. Az egyik esetben durván 110 kilométert mész autópályán, miután elhagytad a Budapest melletti sebességkorlátozást, Szeged felé úgy 150 kilométert mész ugyanilyen feltételek mellett.
Ha te nyomod, mint az eszetlen 180 kilométer/órával, akkor rá kell hamar jönnöd, hogy az állandó fékezgetések és a sávodban 130-cal tötymörgők miatt maximum 150 kilométer per óra lesz az átlagsebességed, de ez is erős felfelé kerekítés, csak akkor igaz, ha nincs számottevő forgalom.
Ha betartod a 130-as korlátozást, ugyanilyen feltételek mellett mondjuk 120 km/óra lesz az átlagsebességed.
Ha szabályosan közlekedsz és a forgalom is engedi, Győr felé 55 perc alatt teszed meg az autópálya-szakaszt, ha őrült módon vezetsz inkább, akkor 44 perc lesz a menetidő. Vagyis nem több, mint 11 perc a különbség. Ha nagy a forgalom, még ennyit sem nyersz.
Ugyanígy Budapest-Szeged távon combos negyed óra lesz a maximális nyereséged. (Le sem merem írni: ha nagypapa módra váltasz és beállsz az első kamion mögé és végig 90-nel mész, akkor is megteszed a távot egy óra negyven perc alatt, vagyis alig negyven perccel kell több, mint a 180-as tempónál. S kipihenten érkezel és nem szétesve, mint egy feszült 180-as vezetés után.)
Engedd meg, hogy megkérdezzem: megéri?
Megéri ennyi időért potenciális gyilkosnak és öngyilkosnak lenned minden egyes alkalommal? Megéri, hogy jobb esetben életed végéig pelenkázzanak és mossák a nyálat a szád széléről, vagy azzal a tudattal élj, hogy másik néhány embert megöltél, vagy miattad örökre megnyomorodtak?
Azért a 10 percért furakodsz, villogsz és mész mint a bolond az M7-esen? Mi van akkor, ha 10 perccel később érsz oda a strandra? (Már ha nem állsz a balesetek miatti dugóban két órát, vagy nem te vagy, esetleg a gyereked az, akit éppen koporsóba tesznek, vagy légágyra.)
Azt gondolod, vagány vagy, amikor mész, mint egy bolond? Nem, pont úgy nézel ki, mintha egy gondolkodni képtelen bolond vezetné az autót.
Ott vannak a Nagyon Fontos Emberek is, akik mindig sietnek, mert ők sok pénzt keresnek, nekik még tíz perc is számít. Hadd segítsek neked is: az a hét percet, amit az őrült gyorshajtásoddal megspórolnál a sztrádán Kecskemétig, spórold meg inkább indulás előtt a vakarózáson, e-mail és facebook olvasgatáson, kávézáson és a többi felesleges és időt rabló tevékenységen. Van egy egyszerű titok, hogy érj oda időben: indulj el időben. Ennyi az egész.
Ha pedig neked menned kell minden nap és mindig tövig kell taposnod a gázpedált, akkor valamit nagyon rosszul csinálsz. Dolgozz annyit, hogy beleférjen nyolc órába és fizettesd meg az úti idődet is azzal, akihez annnnyira kell sietned. Ha neked állandóan rohannod kell, lúzer vagy, nem császár. Ideje leülnöd átgondolni a dolgokat, mit csinálsz rosszul. Keveset keresel és túl sokat mész érte. A császár az, akinek rendesen megfizetik az idejét és nem kell loholnia mindenhová, mint egy mérgezett egérnek. Szívesen a jó tanácsot.
De ha még egymilliót keresel is percenként, az sem mentesít téged a szabályok betartása alól és nem jogosít fel arra, hogy mások életével szórakozz.
Hogy hány literrel eszik többet az autód és hány évvel fog hamarabb elromlani, az most lényegtelen, mert az legyen a te bajod. De mások életével ne játssz légy szíves. Ha veszélyt keresel, menj el hegyet mászni biztosítókötél nélkül, vagy ugrálj a hotel negyedik emeletéről a medencébe, mint a többi elmeroggyant. Ha pedig a frusztrációdat és a kisebbrendűségi érzésedet akarod az utakon levezetni, inkább járj pszichológushoz, az egész világ jobban jár.
Köszönöm, hogy ezt elmondhattam. Ha csak páran elgondolkodnak rajta, máris kicsit jobb hely lett az ország.
(Ha ez most betalált, légy szíves ne rám haragudj. Inkább gondolkodj el rajta, nem szégyen beismerni, ha eddig valamit rosszul csináltál.)
Update: Rengetegen jönnek azzal, de hogy aki százzal megy a belső sávban. Nos, a cikk nem erről szól. Arról sem, hányan nem állnak meg a zebránál, arról sem, hányan nem tudják használni a kétsávos körforgalmat, a balesetnél a leálló sávban előző bunkókról sem és még sok mindenről nem szól a cikk. Arról szól, hogy mit jelent a fizika törvényei szerint öt méterrel a másik mögött menni, néha 7-8 autóból álló konvojban és hogy egy kávézásnyi időt sem nyer az ilyen egy hosszabb távon sem.
Németországban a korlátozásmentes szakaszokon NINCS több baleset mint mondjuk nálunk.
Nincs tényalapja tehát a “halál a gyorshajtókra” álláspontodnak…..
Az az igazsag, hogy van olyan váratlan helyzet, amivel 60-al sem tudna mit kezdeni a 99%. Az autópályan, főleg az M6-oson, ami full üres, nagyon jól beláthatóak a távolságok, és eleve valószínűtlen a váratlan helyzet.
Egyébként egy kicsit kanyaros úton elvben a 40 km/h is sok lenne, akkor is, ha 100-al könnyedén bevehetőek a kanyarok, mert mi van ha hirtelen a kanyarban bukkan elő valaki (pl. gyalogos).
Kiszamolo
2017-08-08 at 18:10
és itt és ezért is érdemes elgondolkodni legalább az életbiztosításon.
így élünk, halunk a mai közegben. napi átlagban még mindig 2 ember veszti életét közlekedési balesetben. a könnyű, súlyos, maradandó sérültek számát le sem írom inkább, mert ügynöknek néznek:)(:
Kamionos példád továbbra is sántít az általam felhozott példával szemben, mert sem a levezetett, sem az azon kívül ledolgozott órák nem passzolnak ide.
Az autók sokat fejlődtek, a fékek annyit nem, mert erős korlátozó tényező a fizika…
Ráhagyás máshol is van, csak nem ennyi, egyébként büntethetnek a ráhagyás alatt is, de csak akkor, ha helyszínen félreállítanak, bár ez inkább városban jellemő, ahol simán 60 fölött mennek egy csomóan, mert az 50-esre 15 a rahagyás…
“és biztonságban volt, mert elöl hátul ott volt pajzsnak egy kamion.”
Ezt ugye nem gondolod komolyan? Elöl-hátul kamion, tehát az előre-hátra látótere a minimálisra van korlátozva, semmilyen körülményre nem tud reagálni. Ha az előtte lévő kamion hirtelen fékez bármi miatt, ő belecsattan, a mögötte lévő pedig úgy gyűri össze, mint a tangóharmonikát. Ha bárki ezt biztonságnak hiszi, azzal nem szeretnék ugyanabba a forgalmi helyzetbe kerülni. De még ugyanazon az úton közlekedni sem.
Ő semmit, de ha Kiszámolós életbiztosítása van, akkor közlekedési balesetre a családja a legmagasabb összeget. 😀
[troll komment off]
ráérek, és úgy (is:)) vitatom álláspontod, mint aki az üzleti megközelítésű számonkérésednek többnyire (csendes) támogatója:)
Az autópályan, főleg az M6-oson, ami full üres, nagyon jól beláthatóak a távolságok, és eleve valószínűtlen a váratlan helyzet.
küszöbindex és monotonitás igen változó, és változatos alanyok száma szerint is igen változatos eredményt szül-:)
Egyébként egy kicsit kanyaros úton elvben a 40 km/h is sok lenne, akkor is, ha 100-al könnyedén bevehetőek a kanyarok, mert mi van ha hirtelen a kanyarban bukkan elő valaki (pl. gyalogos).
vagy csak egy gerle?
vitatom. miért? járom az ismerős vidéket, ahol fejfák és úthibák tömege között is könnyedén vágnak bele előzésbe lobogó utánfutóval, megszokásból a 60-as (nem! belátható) kanyarokba.
Én napi 3-600 km-t vezetek (változó). Van amikor lassan megyek, de sokszor viszont nagyon gyorsan. De akkor is betartom a követési távolságot. Ha valaki „bent felejti magát egyszer rávillantok, és az intelligens vezető nem kap agyérgörcsöt, hogy minek előzöm meg amikor ő 130-cal megy a belső sávban és az a megengedett, hanem szó nélkül elenged, sőt van aki elnézést is kér. Amikor én lassan megyek, én is simán elengedem, aki gyorsabb. Persze ehhez a tükröket is használni kell, nem csak bambulni előre. Ha meg valaki már korábban kiment előzni, és utolérem, akkor kivárom, míg befejezi.
De van sok honfitársunk, kilométerekkel előbb megkezdi az előzést, mint kéne. És szépen vánszorog a belső sávban, mert majd egyszer lesz ott valahol egy kamion. Ha meg megelőzöd jobbról (nem vágsz be elé, nem kell fékezni, stb.), akkor neki áll villogni, hogy szabálytalan vagy. Az igazi gyökér meg elkezd gyorsítani, hogy nehogy már megelőzd, vagy ha megelőzted rád megy, és villog.
Azt is imádom, amikor 130-cal kivált elém féktávon belül, mert nem néz a tükörbe sávváltás előtt (vagy csak kib…ásból). Gondolom k..va nagy erkölcsi nyereség lesz neki, ha mindenki meghal, hogy én gyorsam mentem. Mellesleg valószínű, hogy őt is felelősségre vonják.
„ha van három sáv, a külsőben mennek a kamionok, a középsőben a 100-120-szal menők, a belsőben meg a 130-cal közlekedők, akkor mi is a baj?“ Ez hol is van a KRESZ-ben? Szerintem ott csak jobbra tartási kötelezettségről van szó. Ezt általában a „le nem megyek a szélső sávba, mert ciki“ komplexussal rendelkezők mantrázzák. Én akkor is lemegyek, ha gyorsan megyek, remélve, hogy a középen haladók közül néhány észbe kap.
A három sávos szakaszokon szinte már rutinból megyek le a jobb szélső sávba, és kikerülöm azt a kb. 20-50 autót, aki a középső és a külső sávban egymást szívatja.
Minapi eset: Gyökér megy a belső sávban 120-130 között, körülötte sehol senki. Villantok, semmi. Megint villantok, megint semmi. Megelőzöm jobbról, nekiállt villogni, belenézek a tükörbe, látom, hogy a baloldalon nulla világítás. El sem indulhatott volna. Gondolom nem vette észre, hogy rossz a világítás (éjszaka volt).
Múlt Hétem meg a paraszt rám húzta a kormányt, amikor mellé értem, mert jobbról megelőztem.
3. § A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
(1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;
b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
A “bizalmi elv” alkalmazása a biztonságos közlekedés feltétele. A “bizalmi elv” lényege, hogy minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait.
Bízalmi elv:)
csak ebben az országban gyanús kifejezés:))))
bocs;)
A KRESZ, a rendőrség és a Fejlesztési Minisztérium szerint nem, mivel jobbról előzni tilos, de ezt az esetet egyik sem tiltja a három közül. Az ismeretlen oktató bácsika egyperces videójában pediig 0 (nulla) érvet hoz fel, hogy miért csak balról szabadna elhaladni, azon kívül, hogy “szerintem így kell”. Ja.
Viszont nem mászok rá a másikra és nem villogom le, még ha ordítok is az autóban (ez az én bajom). Nem előzök jobbról sem, sőt, evidenciában tartom, hogy jobbra tartás van. Nem telefonálok kihangosító nélkül (és közben nem megyek át a másik sávba) és használom az indexet. Szerintem ezek a gyorshajtással összemérhető probémák (előfordulásban is!!!) és nemcsak az autópályán. Ki lehet ragadni a gyorshajtást és leírni a veszélyeit, teljesen jogosan, de szerintem nem szabad elfelejteni, hogy azon kívül még sok más probléma is van a közlekedési kultúránkkal.
Változás nem lesz. Akkor sem, ha többet büntetnek.
Én sokkal nyugodtabb voltam, mikor nem volt kocsim. Egyszerűen nem veszel részt a hülyék háborújában. Sztem ez a megoldás, csak nehezen lehet megvalósítani. Nekem sem megy. 🙂
Amúgy meg nem kell ide autópálya. Gyertek a csepeli gyorsforgalmira. 70 helyett min. 90-100, a végén a 50-nél min. 70-90. Engem mindig meglincselnek, mikor 50-nel megyek a külső sávban az 50-es táblánál. Ahhoz, hogy a belsőbe tudjak menni (onnan lehet balra kanyarodni a végén a centrum felé) padló gáz, 80 és berobbanni 2 kocsi közé, különben megyek az elkerülőre.
Mindig annak az ifjú hölgynek a képe van előttem, aki a saját hányásában ült önkívületi állapotban bőgve a kocsijában a zebra után 50-70 méterrel.
A zebra után 20 méterrel volt a bezsákolt hulla. A csaj már tapasztalja, milyen egy életre ecseszni az életet.
Több autós áll meg a zebránál, és kevés az eszetlen gyorshajtó is az autópályákon, mint korábban. Inkább a főutakon találkozni idiótákkal, akik ott előznek, ahol épp a kedvük tartja.
Az itthoni közlekedési kultúra sem különösebben rosszabb, mint más országokban (nemcsak vezettem, hanem éltem is párban) – agyatlan réteg meg mindenhol van.
Tapasztalatom szerint autópályákon 120-150 között közlekedik a többség. Nagyobb gondnak érzem a mobil nyomkodását sokaknál illetve az is röhejes, hogy a 3 sávos szakaszokon szinte senki nem megy ki a tök üres külső sávba, hiába csak 110-120-szal tötymörög.
A defenzív és előre gondolkodó vezetés a leghasznosabb. Így lehet dinamikusan haladni 140-150-nel anélkül, hogy levillognánk/-tolnánk vagy veszélyeztetnénk másokat.
Hazafelé 400 km-t vezetek, ez 100 km/h-s átlaggal számolva 4 órát vesz el az időmből, a fent említett tempómmal több mint egy órával hamarabb otthon lehetnék.
Tanulságos cikk, ajánlom: mandiner.hu/cikk/20170721_mathe_aron_a_nyari_hetvegi_m7_esezes_12_1_parancsolata
De, megbüntethetnek, csak a közig bírságot nem postázzák. Helyszíni bírság repülhet +4 km/h túllépésnél (3 km/h a sebességmérő hibahatára, azt megadják az autósoknak).
Párom szüleihez mentünk pár hete Mezőkövesdre a sima 3-ason. Nagycsécsnél kedvenc szokása a rendőröknek, hogy mivel szép hosszú település, a sebességmérő autó a település közepére, 53 km/h-ra beállítva és szépen ücsörögnek, teljesen látható módon!
Sok autós meg megy, integet nekik 60-nal, hogy hehe! Aztán 1 km-re arrébb 2 rendőrmotoros nem győzi kiinteni a gyorshajtókat, hogy jó napot kívánok, 50 km/h lakott területen a sebességhatár, miért tetszettek gyorsabban menni? Ez itt most helyszíni bírság lesz. Legutóbb sokan megelőztek itt…. mindenkit kiintettek, minket nem.
Én eddig mindenhova odaértem, és soha nem büntettek még meg.
Hogy javasoljak is valami hasznosat: mindenkit arra buzdítok tegyen a kocsijába kamerákat. Az enyémbe van elől és hátul is, amik akkor is rögzítenek, ha csak parkolok az autóval. Még sose volt szükségem a felvételekre, de elnézve a morált egyre nagyobb szükség lesz rájuk.
http://offtopik.reblog.hu/tenyleg-ennyire-ostoba-vagy
Én annyit tennék még hozzá az előzéses témához, hogy tapasztalatom szerint a követési távolság be nem tartásának köszönhető az is, hogy egy-egy (egyébként lassabb) előzésnél képes szinte teljesen lelassulni az egész belső sáv.
Bemegy 120-al, a gyorsan menő autó meg nem lassít, hanem ráúszik. Fékeznie kell, ami miatt a mögötte jövő kicsit jobban fékez, nehogymá neki menjen. És így tovább.
Eredmény: a 120-as előző mögött 80-ig lassul a belső sáv
Zárójeles gondolat: persze ez annak is köszönhető, hogy sokan nem nézik azt, hogy mi van az előtte levő autó *előtt* (piros lámpa, másik autó, előzés, gyalogos, kerékpár), ezért kénytelen csak az előtte levőre hagyatkozni.
Most tényleg annyira bánt az a tény, hogy Németországban a korlátozásmentes szakaszokon sincs több baleset, hogy már kettőt töröltél emiatt???????????????????
Kemény szabályok kellenek, amelyek korlátozzák a gyorshajtást és a tőkeáttételes kereskedést!
Nagyobb összeggel mernék fogadni rá, hogy ezen a hétvégén is látunk majd néhány ilyen témájú hírt a portálokon. Pláne, ha nagyon jó idő lesz.
Remélem, csak valami pillanatnyi üzemzavar volt.
130km/h-nál a féktávolság a reakcióidő miatt is lehet 30 méterrel hosszabb, és a gumik, fékek állapota miatt is van 20 méter különbség. Jellemzően azok akik mások seggében nyomják, nem az 50 éves taták közül kerülnek ki, jobb a reakcióidejük, és az autójuk is. És nem ők szoktak szar gumival haladni, hanem az a fillérbaszó aki számolgatja hogy 10 km/h sebességcsökkenés miatt hány decivel fog kevesebbet fogyasztani a kocsi.
Ráfutásos balesetek pályán akkor fordulnak elő, mikor az istenbarma a balesetet bámulja vagy rossz látási-, útviszonyok között, relatív gyorshajtásnál.
Autópályán a kocsik elé guruló piros pöttyös labda és a szarvas is elég ritka, ezeket az utakat pont úgy alakítják ki, hogy ilyen ne nagyon fordulhasson elő.
Kiszámoló most megfogalmazott egy problémát, ami nem is létezik.
De tényleg, sokkal gyakrabban találkozom a sebességhatár alatt előző autóval, mint villogó türelmetlen harcossal.
Mennyit fogyaszt az autó? Tényleg azt hiszitek, hogy egy 20-50 milliós kocsi tulajdonosát az fogja izgatni, ha 2-5 literrel nagyobb lesz a fogyasztás?
És akkor: 150-180-as sebesség sem jelenti azt, hogy agresszív az ember. Utolérek valakit, megvárom míg kimegy a külsőbe és visszagyorsulok.
150 alatt is megbüntetnek, de csak akkor, ha megállítanak. Az objektív felelősség csak közig. bírságnál játszik.
Ügyvéd: nyugodj meg, ha akartak régen is elfogtak gyorshajtásért. Haver (pályázott rendszeresen) azért csak megállt, mikor keresztben álltak előtte a jardok.
Tudom 130 a megengedett kb 140 el megyek tempomattal, GPS szerint, és nem jön bünti.
Az m7-et direkt a sok schumi miatt kerüljük, amint lehet, lemegyünk Székesfehérvárnál, s a 8ason folytatjuk. Az amúgy is szebb tájon megy keresztül, sosem dugul be, s majdnem végig 110es.
Igen, M3-on már alapból megyek ki a külsőbe a 3 sávos szakaszon, és előzöm vissza az előző 50-100 km-én egymást sz.tó bagázst, akik nem képesek a forgalom ritmusának alárendelik a tempomatjukat.
Itthon, de főleg külföldön ez nekem nagyon nagy dilemma. Van ahol egyszerűen nem teheted meg, hogy betartsd, mert olyan a forgalom ritmusa. Amit írsz, azt többnyire azok adják elő, akik konstans sebességgel mennek 100 és 130 között, azaz kicsivel korábban megelőztek. Ezeknek mindegy milyen tábla van kint, akkor is ugyanannyival megy. Városban meg fix 60. 50-és szakaszon, meg a 70-esne is. 🙂
1, amint rámjön ilyen távolságra, és előttem messzire nincs senki -> ablakmosás, ennek egy része 130-140 körüli valós tempónál simán átrepül a mögöttes tolakodó ablakára is, sokan emiatt már lassítanak, hogy letöröljék a szélvédőjükről.
2, ez már igencsak agresszív hülyék esetén: hátsó ködlámpa bekapcsolása. A hirtelen felvillanó piros fény fékezésnek tűnik az 1-2 méterre követő szemében, nála ez satufék. Persze itt figyelni kell, amennyiben satuzik egyet, mást ne veszélyeztessen ezzel.
Szerintem a közlekedéssel akad probléma nem is kevés, és a fő gond az, hogy mindenki a másikra mutogat.
Elmondom én kiket nem szeretek, mint sokat vezető:
-Hétvégi autósok. Teljesen más ritmusban, és rutin nélkül vezetnek. Hezitatívak, bizonytalanok, ha beengeded őket, azt sem veszik észre.
-Fővárosi driver-ek nyáron a pályán. Egész éveben max 70-el mennek, majd nyaranta kétszer kiszabadulnak az M7-esre, és gyártják a fekete hétvégéket. Jobbról-balról-alulról-felülről előznek, no követési. És azt hiszik 130-al KELL menni. Mindegy mekkora a forgalom.
-40-es nők. Aránytalan izomzásokba beleállnak egy egyszerű sávváltásnál, vállalva akár a sérülést is…
Elfogyott a karakter… Pedig van még…
Semmi jogod helyben felülbírálni. Kezdeményezhetsz törvénymódosítást, de azt nem a belső sávban kell intézni.
Bárcsak így lenne, mostanában inkább 90 perc de van, hogy két órába is beletelik annyira telített a pálya.
Nagyobb távolságnál már kifizetődő 130 helyett a 150, Hamburgig sok időt összeszedsz vele…
Amivel hosszú távon viszont szintén érdemes számolni, az a fogyasztás és a hatótáv. Ha olyan gyorsan mész, hogy mondjuk 1 órával kevesebbet vagy úton de cserébe ki kell állnod tankolni máris veszítettél fél órát és többe van a leves mint a hús.
Legutóbb úgy sikerült 122-es átlagsebességet futnom pont a Bp-Győr távon, hogy ahol lehetett, ott – vállalom a nyilvános megkövezést – 160-nal mentem. Ez éjjel 3-kor volt, szóval épp nem volt forgalom és még így sem sikerült elérnem a 130-as átlagot.
“És csak mondom, hogy a legtöbb baleset autópályán a sávváltásokból fakad. Azok számához képest az abszolút gyorshajtásból eredő balesetek száma elenyésző.”
Ezt mi alapjan mondod?
Amugy, ha mindenki max 130-al menne, nem lenne problema a savvaltassal, mert nem erne utol a mögöttem jövö, amikor ki akarom kerülni a kamiont…
PS: Én általában mindenhol a legkevesebb és legminimálisabb állami beavatkozás híve vagyok, de ebben az esetben nem sajnálnám az adóforintjaimat, hogy egy nagyon komoly sebesség ellenőrző rendszert épitsenek ki az orszagban automatikus brutalis bírságokkal. A büntetés mértéke az, ami elrettent, mert aki 180nal megy villogva, a másik mögött 10 méterrel, attól nem lehet elvárni, hogy felelősségteljesen gondolkodjon, viszont amikor kihuznak a zsebéből 300 ezret, abból ért. Vagy sitt, kemenyen.
A sebességhatár megállapításánál ez roppant lényeges, mivel HA nem tud megállni, 200-al mindent letarol. Lásd Rezesova, ill. Szentendrei út pár éve.
Ha Budapest-Szeged távon össze lehetne szedni 5 büntetést csak a számított átlagsebesség alapján, gyorsan rend lenne itthon is.
Ja, és le kellene küldeni a határra is az adatokat, hogy az átvonuló török vendégmunkások is betartsák a szabályokat.