Új autót a jelenlegi használt helyett?

Jövő héten startol el az újabb állami pénzszórás, amelyiknek egyik eleme a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása. Ennek összege 2,5 millió forint, de maximum az autó árának a fele.

Ha egyike vagy annak a 170 ezer legalább háromgyerekes családnak, aki potenciális haszonélvezője a lehetőségnek, a helyedben elgondolkodnék azon, hogy eladjam a használt autómat és vegyek egy újat.

Amit már tudunk egy ideje, hogy az autóval járó legkisebb kiadás az üzemanyag-költség. Ennél többet nyom latba az autó értékvesztése és a finanszírozási költsége, vagyis hogy mennyi pénzed áll autóban, ahelyett hogy a bankban kamatozna. Most, hogy már újra lehet kapni 4,5% kamatot a pénzedre, ez utóbbi is komoly költség, 5 milliós autónál évi 225 ezer forintról beszélünk.

Egy átlagos autó az első három évben az új árának 30-35%-át veszíti el, különösen ha idehaza forgalomba állított és keveset futott autóról beszélünk.

S itt jön képbe az állami támogatás: ha veszel egy 5-8 millió forintos autót 2,5 millió forinttal olcsóbban, amit három évig kötelező megtartanod, akkor három év alatt az állami támogatás fedezi az értékvesztésedet. A finanszírozási veszteséged (alternatíva költséged) még mindig fennáll, de ha találsz 0-3%-os kamatra hitelt és nem vagy alig teszel bele indulásnál saját pénzt, a finanszírozási kiadás is elhanyagolható, vagy alacsony. Így már tényleg csak a benzint, adót és a biztosításokat fizeted. Vagyis olcsóbb lesz (lehet) fenntartanod a támogatott új autót, mint akár egy 8-10 éves használtat.

Egy 19 éves Suzuki Swift-tel, amit egy marék szotyiért vettél és a falu végén a Józsi bácsi szervizeli egy kannás borért, nem veszi fel a versenyt semmi, de nagyon sok embernek, aki igényelheti a támogatást, érdemes átgondolni, vált-e egy új autóra.

Használd bátran a kalkulátort, nézd meg a kínálatot, a Dacia-ba nem tudsz annyi extrát rendelni, hogy kimaxold a 2,5 milliós támogatást, a Nissan NV 200 bár le sem tagadhatná, hogy teherautós ősökkel rendelkezik (mint oly sok másik 7 személyes személyautó), de négymillióért már elhozhatod és talán erre is érvényes a 0%-os Nissan finanszírozás, a Nissan X-Trail SUV-ra biztos él a 0%-os finanszírozás és 6 millió alatt a tiéd lehet, (ne feledd, se értékvesztés, se (komoly) finanszírozási veszteség), ott a Fiat 500L már 3,5 milliótól és még számtalan másik modell. Amíg az autó eredeti ára 6-7 millió forint alatt marad, az állami támogatás teljesen vagy nagyrészt fedezi a várható értékvesztést és felette is arányosan kisebb az ilyen irányú költséged.

Ami biztos kiadás, az a casco, amit kötnöd kell, ha így veszel autót, de azért ennyit megér a lehetőség.

Ne feledj el alkudni a szalonban, ha ügyes vagy, 3-5%-ot még le tudsz alkudni plusz több cég kínál kifejezetten nagycsaládos kedvezményt, például a Volkswagen 1,5 millió enged a Touran árából. (Persze ennek felét bárki megkapja használtautó kedvezmény címén a kalkulátor szerint, de akkor is.)

Egy szó mint száz, játssz el a gondolattal, nem lenne-e olcsóbb most egy új autó, mint a jelenlegi használt.

S igen, az adófizetők fogják fizetni a te hasznodat, ahogy a stadionokat, a nyugdíjasok ingyenes utazását és túl sok minden mást is. De ha nem használod ki a lehetőséget, akkor csak te jársz rosszabbul.

Update: Azóta megjelent Totalcar cikk az elérhető 7 üléses autók áraival erre.

Share

134 hozzászólás

  • jami
    Nekem a felsős korú kocsimon is van casco, a házon/lakáson biztosítás, nekünk életbizti.
  • Bullshit-detektor

    Jaja, az egyetlen megoldás a fogyasztás adóztatása, hisz a gazdagok még véletlenül sem külföldön költik el a pénzüket.
    Tiborcz sem külföldön vett autót, Garancsi is itthon vette meg a Bombardiert, Mészáros is itthon veszi a luxus yachtokat.
    Mellesleg kizárólag itthon nyaralnak, szóval gyarapítják az államkasszát a sok-sok befizetett ÁFA-val.
    Igen, igazad van.

    LOL!

  • Zabalint

    Érdekes, én pont ellenkező esetben támogatnám a progresszív adózást: ha lenne egy nagyon alacsony kulcs nagyon alacsony jövedelemig. Ugyanis nem az lenne a lényege a progresszív adózásnak, hogy a magas jövedelműeket szívassa, hanem az, hogy a létszükséglet szintig a bért alacsonyabban adóztassa, az efelettinél viszont ne mondjon értékítéletet az állam, hogy ki számít gazdagnak. Tehát pl. évi 1.5 milliós jövedelmig 5%, felette 15% egységesen. Persze ennek előfeltétele lenne a munkaerőpiac teljes kifehérítése, ami amúgy legjobban akkor lenne ellenőrízhető, ha csak elektronikus pénzforgalom lenne.

    Egyébként az igazságos egyértelműen az egykulcsos adózás, amit mondok az méltányosabb lenne, a magas jövedelemtől magas kulcs viszont se nem igazságos, se nem méltányos szerintem.

  • Dani

    Azta hétszázát, ezzel az érveléssel feltetted az I-re a pontot!
    Nem is tudok erre mit lépni, max. annyit, hogy fegyvertelennel nem vívok szellemi harcot, az nem lenne illő.
  • Dani
    Zeddernek igaza van. Manapság nagyon könnyű bekerülni a felső tizedbe. Közepesen jó multis pozival, szakemberként már ott is vagy. A lengyelek visszavonták az egykulcs bevezetését, a Szlovákok pedig 2008 után, 2013-ban kivezették.

    Miért mondtam, hogy igazságtalan az egykulcs?

    Az alsó négy jövedelmi tizedben a nyertesek száma 20 százalék körül mozog, és ez az arány alig 15 százalékponttal emelkedik a következő négy jövedelmi tizedben is. Az igazi áttörés a két legmagasabb jövedelmi tized esetén tapasztalható: a nyertesek aránya a 9. tizedben 92 százalék, míg a legmagasabb jövedelemmel rendelkezők körében 99 százalék.

    Az egykulcs egyik célja valóban az volt, hogy belső keresletet élénkítsen, ám egy 2014-es ASZ tanulmány kimutatta, hogy ez alig nőtt, valójában az felső tizedben lévők importigénye lett magasabb(!!) és óriás lukat ütött a költségvetésen.

  • Beszűkült világkép-detektor

    “[…]én pont ellenkező esetben támogatnám a progresszív adózást: ha lenne egy nagyon alacsony kulcs nagyon alacsony jövedelemig. […] Tehát pl. évi 1.5 milliós jövedelmig 5%, felette 15% egységesen.”

    Nagyon alacsony jövedelem…
    Kicsit el vagy szakadva a valóságtól, nem gondolod?

  • Beszűkült világkép-detektor

    Pardon, az évi 1,5 milliós mondatodnál az évi valahogy kimaradt nekem. 🙂 Sztornó az előző hozzászólásom!

    Miklós, ha ezt olvasod, akkor kérlek töröld a még nem jóváhagyott kommentemet ezzel együtt!
    Köszönöm!

  • Ismerős ismerőse...
    Épp ma foglalózott egy ismerősöm egy Dacia Lodgit, (vagy mit) kemény 50e ft-al. 50%-ot ad az állam, 1 misit a (nagy)szülők egyik részről… alig kerül valamibe. A 14 éves focust megtartják, amit jelenleg nyúznak.
    Ők is az 5 ülést fogják használni, mert egyébként nincs hely pakolni…
    A szalonban azt ígérték dec.23-án átvehetik…
    A 3. baba ősszel lesz 2 éves…
    Lakás:
    A pesti 7. emeleti lakás ára+a 10 millió épp kifutotta az idén átadott családi ház árát. Hitel nélkül… Igaz agglomerációban, de a nyugalom és falusias környezet szinte megfizethetetlen.
    Ők elégedettek, pedig nekik se kolbászból van a kerítés.
  • Petike
    @Dani: mit tekintünk nyertesek alatt? A legtöbbet adózóakat? Miért is nyertesek ők?
  • Petike
    @Ismerős ismerőse.. Megérdemlik a támogatást, 3 gyerkőccel elég meló foglalkozni. 🙂 A fanyalgók próbálják ki! Nekem 2 van, az is elég számomra. 🙂 De a 3 + gyerekesek adnak a magyarok számához.
  • Dani
    @Petike:
    Nyertes: legtöbb adót megspóroló(=takarító).
    Azt hittem a leírásból nyilvánvaló.
  • Janos82
    A tobbkulcsos SzJA nem arrol szol, hogy adozzanak a gazdagok. Ugyanis hiaba keresel havi 1 milliot, ha ures zsebbel indultal ( vagy jelentos minusszal), el kell tartanod masokat, vagy korabbi rosz donteseid miatt hiteleket kell fizetned, akkor semmikeppen se vagy gazdagnak nevezheto, es meg csak nagy labon se kell elned.

    A gazdagokat vagyonadoval lehet adoztatni, meg osztalekadoval. A gond ezekkel csak az, hogy ezek elol konnyu elmenekulni.

  • ostoba mérnök

    Sokaknak pont ez nem tetszik, hogy a magyar kormány a magyar embereket próbálja jól-rosszul támogatni. És ez nem mindig volt így, másoknak a mások mindig fontosabbak voltak, most is ez lenne, de sajnálatos módon szavazatokkal lehet választást nyerni.


    Az a “nyertes”, aki fejenként kevesebb adót tol be, mint amennyi ráesne, ha igazságosan leosztanánk. És ezt ne a “gazdagok” között keresd.

  • Peti
    @Új hozzászóló:

    1. Gondolom, Daciát szeretnél. ~2 mFt-ot így még megér, főleg, ha az újabb modellek nem 3 csillaggal zárják a töréstesztet (családi autó lévén, ez elég fontos lenne…). A közel 4 mFt-os eredeti ára viszont egy vicc.

    2. A használt, 3 mFt-os fostalicskákról, 1,5 mFt-os tragacsokról: ha szerinted ennyi pénzért csak ilyet találsz, akkor egyszerűen nem értesz az autókhoz. A rendesen karbantartott, minőségi autó még 12-15 évesen, többszázezer km után is simán hadra fogható; és nem leheli ki út közben a lelkét, vagy nem válik rozsdaboglyává.

    3. Az új, 7 személyes autó vásárlásának támogatásáról: azt írod, hogy ti vagyok rá a jó példa, hogy ez egy telitalálat. Kérdés, hogy – leszámítva a közlekedést, – mindez miben könnyíti meg az életeteket (?). 2 éves “ultra spórolással” lett 3 mFt megtakarításotok. Ebből most ~1,5 évnyi megtakarítás megy majd el az új autóra.

    folyt…

  • Peti
    …Marad 1 mFt, amiből már nem csak a váratlan kiadásokra, a gyerekek igényeire, ruházkodására; de a kocsi fenntartására is fordítani kell. Hálásak vagytok a kormánynak, hogy hozzájuttatott benneteket egy fapados verdához. Ők pedig még hálásabbak, hogy 3 évig biztosítasz nekik hirdetési felületet, a felmatricázott autóddal. Merthogy a cél mindössze ennyi. Az anyagi helyzetetek nem változik, ugyanúgy összehúzott gatyaszárral kell felnevelnetek a gyerekeket (amiért egyébként maximális tiszteletem). A kérdés továbbra is: az ilyen-olyan támogatások (hűtőgép csereprogram, és egyéb marhaságok) helyett, nem lenne célravezetőbb, ha kevesebb sarcot vetnének ki a dolgozóra, és abból aztán arra költené az ember a pénzét, amire szeretné? A gyerekek számára is jobb példát mutatna, szemben azzal a szemlélettel, hogy: “…minket is lehet támogatni. Sőt kell is!”
  • Zedder

    “Marad 1 mFt, amiből már nem csak a váratlan kiadásokra, a gyerekek igényeire, ruházkodására; de a kocsi fenntartására is fordítani kell.”

    Na igen, főleg, hogy állításuk szerint eddig busz-vonat volt. Most rákerestem, a MÁV-nál és Volánnál 90% a nagycsaládos kedvezmény, szóval kb. ingyen utaztak. BKV meg Bp-en amúgy is kell, az legyen egy tank benzin ára a két szülőre.

    Most akkor ehelyett lesz:

    – Teljesárú üzemanyag
    – Kötelező és Casco
    – Gépjárműadó(k)
    – Parkolás, mosatás, stb.
    – Kötelező szerviz
    – Gyerekülések

    Első blikkre itt minden egyes tételnél repkednek a százezrek éves szintén.

    Viszont lesz saját autó. Éljen. Tényleg sok örömöt és balesetmentes közlekedést kívánok Új Hozzászólónak! 🙂

  • Second Wave
    Először is tisztázzuk: aki ajánlgatja itt a MÁV 90%-os kedvezményét, az
    1) mivel jár a Balcsira?
    2) próbált már elvinni 5 főre való cuccot 200 km-re tömegközlekedéssel?

    Hát akkor ez meg is beszéltük.

    (pozicióból beszélek 🙂 nekem 3 gyerkőc van, jelenleg is 7 személyes használt verda)

  • jami
    + garázs, parkolasok.

    Szerintem biztonságosabb, pláne gyerekekkel, egy használt jó torestesztes kocsi, mint egy 0 kmes doboz Dacia. Ok, a legbiztosabb egy tank 🙂

  • TT
    Jaj, hát nehogy elhiggyétek, hogy “Új hozzászóló” valós szituációt írt le.
    A kommentje egy izzadságszagú próbálkozás arra, hogy az értelmetlen pénzszórásba megpróbálja bemagyarázni, hogy igenis, van, akinek ezen múlik a boldogulása.
    Különben nem írna olyat, hogy “jó adófizetőket nevelek”, mert egy felelős szülőnek az a fontos, hogy a gyerekei boldoguljanak, akár külföldön is, nem pedig az, hogy itthon maradjanak eltartani az elitet.
  • Zedder

    Ajánlja a fene a vonatozást, de ha más nincs, akkor vagy otthon ülsz, vagy tömegközlekedsz. Egyetemistaként egyébként én is vonattal jártam a Balcsira, és láttam sok kisgyerekes családot is. Nem mindenkinek telik kocsira, főleg hogy nem jár alanyi jogon sem az autó, sem a nyaralás, se semmi.

    Pusztán arra hívtam fel a figyelmet (és másik is), hogy egy autó megszerzése kb. a legkönnyebb, utána fenn is kell tartani. Csak az enyém (oké, nem is dácsia) évi jó 1 milliót elvisz akkor is, ha ki sem állok vele a garázsból. És ebben még az a jelképes maradék hiteltörlesztés sincs benne, ami hátravan.

    Persze hogy gyenge propaganda. Mondjuk nem írta, hogy hol lesznek azok az adófizetők :), lehet a hanyatló nyugaton fizetik majd az adót. Hol is tartunk most, minden hatodik gyerek születik külföldön?

  • jami
    Én sem gondolom, hogy egy dacia loggy kell a 3 gyerekesek boldogságához; ill. pont ez a támogatás lök a 3 gyerek után a 4 felé. Nekem az elejétől az az érzésem, hogy ez valami zakkant hímsoviniszta agycicája, mert hát apu tuti azért nem akar CSAK negyediket, mert akkor másik kocsi kellene (“kicsi vagy kocsi”); de így semmi gond, még új kocsi is lehet, hát máris hajrá.

    De kétségtelen, hogy vannak, akiknek épp jókor jön – csak épp jóval kevesebben, hogy ettől nagyobb gyerekszám legyen….

  • Malom
    Én a Dácsiját nem is engedném forgalomba helyezni, azt vigyék bukarestbe meg a franciákhoz. Ennek a kocsitámogatásnak legnagyobb problémája, hogy gyakorlatilag a román autóipart nyomjuk meg egy lökettel.

    Függetlenül mindentől, a gyermekes családok támogatása azonban igenis üdvözlendő. Semmivel sem kerül többe az államnak, mint anno más szektorok pénzpumpálása (bankkonszolidációk pl.). Minden támogatási formában lehet hibát találni, de azért nehogy már elhitesse valaki, hogy ez ássa alá a rendszert. Csupán annyi, hogy ebből valamit kap a középréteg is, akik erejük arányában a legtöbbet raknak be a közösbe.

  • PMÁK
    Off: ha veszek PMÁK-ot, vagyvagy az új államkötvényt, de tudom, hogy a pénzre szükségem less 1-2 éven belül, akkor simán vissza tudom váltani 0,25%-os kamattal.
    tehát, ha kamatozik 5%-ot, akkor 1M-nál 1,475,000-et visszakapnék, ha egy év után visszaváltom? Kamatadó és EHO is jelentkezik?
  • Petike
    mérnök: ott a pont. Náluk nem az a lényeg, hogy mit, hanem hogy ki hozza az intézkedéseket. 🙂
  • értetlen
    Én nem tudom minek megy itt folyamatosan a Dacia szapulása. Nem csak Dacia gyárt “olcsóbb” hétszemélyes autókat, amikre felvehető a támogatás. Zafira? Rifter?
    A törésteszteken való pampogást sem értem igazából. Az európai törésteszt SEMMIRE (így szó szerint) nem jó. Felraknak az autóra pár matricát (pl. ne tegyél semmit a légzsák elé) és már plusz fél csillagokat ér. Gyakorlatilag inkább ez már egy tech-bemutató, nem pedig valódi törésteszt. Vészfék asszisztens, holttérfigyelő, sávtartó és egyéb baromságok nélkül nem is lehet 4-5 csillagot elérni… tegye fel a kezét, aki szerint van bármi értelme ezeknek a biztonsági extráknak (pláne a mai állapotukban).
    A bökőt a nyakamhoz, hogy a legócskább új dácsija is biztonságosabb, mint egy másfél millióért kapható, 10+ éves, már enyhén/közepesen korrodált, kopott fékes hétszemélyes használt.
  • értetlen
    Ne haragudjatok meg, de anyagilag kb. ezerszer jobban megéri támogatással 2,5 millióért egy vadiúj Dacia 3+2 év garival, mint egy ki tudja hány valós kilómétert futott, ki tudja milyen állapotban lévő használtautó ugyan ennyiért, ugyan ekkora méretben. És hiába jöttök azzal, hogy “elmegyek a szerelő haverral, aztán az majd tudja”. Hát nem, nem tudja. Nem lát bele a motorba ő se. Körbe tudja mérni rétegvastagság mérővel, rá tud nézni, hogy van-e nyilvánvaló olajfolyás, meg tudja nézni, hogy égnek-e a lámpák, meg hogy van-e könnyen észrevehető helyen korrózió és ennyi.
  • cabala
    elszámoltad magad kissé 🙂
  • Bocsi
    A szüleim 5 gyermeket neveltek fel, mind dolgozik. Hitelekkel és nem fejlett pénzügyi kultúrával, de megcsinálták. Játszottak velünk, szerető családban nőttünk fel, taníttattak, ami erejükből telt, megtették. Volt, hogy a kocka Ladát kétütemű Wartburgra kellett cserélni, mert így lett kis plusz pénzük. Építkeztek, tetőteret építettek be, és a Bokros-csomag idejéből édesanyámról csak sírós fotók vannak. Ma ez az öt gyerek azért harcol, hogy 59 éves édesapám tisztességes orvosi ellátást kapjon utolsó hónapjaira. Ha sok ember, akivel az évek során kapcsolatba került az eü-i rendszerben csak egy hangyányival lett volna lelkiismeretesebb, szakmaibb, más lehetőségekkel is számolhatnánk. Nyilván sokrétű a történet, de ahogy az oktatás, az eü is közös érdek és rengeteg múlik rajta. A pénz nem minden, a támogató figyelem felbecsülhetetlenül sokat ér. Nem mellesleg: MENJETEK SZŰRŐVIZSGÁLATOKRA!
  • Orosz István
    @értetlen

    Én egyetértek Veled, ugyanakkor árnyalnám, mert volt már 7 éves használt autóm amire 4 év alatt 300.000Ft-tot kellett csak költeni az üzemanyagon felül. A vételára 1,2millió volt. Összességében anyagilag kedvezőbb volt, mint egy új autó.
    Kivételek vannak, de ahhoz alaposan körbe kell járni a használt piacot.
    Jelen pillanatban én is új Daciát vennék. Az egy JÓ AUTÓ!

  • értetlen

    Én nem azt mondtam, hogy nem lehet jó használtautót venni. Egy 7 éves autó simán lehet jó vétel, de nem tudom mennyit nézegettek használt autót, 1,5 meg 2 milliókért nincs fiatal, viszonylag kevesett futott modell… maximum tudjátok mi? Dacia… Gondolom te sem ma vetted a 7 éves autót 1,2 millióért, hanem 10+ éve.
    Ezen kívül is be lehet mákolni olcsón, jó állapotú autót, de nem lehet mindenkinek szerencséje, még körültekintéssel is bele lehet futni betegágyakba, meg ugye nálunk az km óra buherálás is nemzeti sport.

  • Peti
    @értetlen

    2 m-ért korrekt ajánlat egy Lodgy, de személy szerint nekem ettől többet nem is ér(ne).
    Tény, hogy egy leendő tulajdonos számára, vásárláskor nem az NCAP teszteredményei a mérvadóak. Ugyanakkor nem hátrány, ha legalább tisztában van vele, mik az autója gyengeségei. Például azt, hogy ha a városban közlekedve, hátulról beleröffennek, nagyobb esélye lesz a nyakcsigolya törésre, míg például egy Opel Mokkában ülve, amiben esetleg megússza egy kis húzódással. A légzsák deaktiválhatóságának jelölését biztosan pontozzák, de olyan plusz pontozásról nincs tudomásom, amit a légzsák megfelelő működését szolgáló, figyelmeztető matrica miatt adnának. A mostani, szigorú kiértékelésekkel, megváltozott súlyozással nem értek egyet. A probléma mindössze annyi, hogy a 3 csillagos törésteszt 2012-ben volt!! (a 2019-es tesztben 0 csillaggal zárna, ami természetesen már túlzás)

    folyt.

  • Peti
    Ahhoz, hogy egy autó 2012-ben 4 csillagot kapjon, min. 70%-ot kellett elérnie a felnőttbiztonsági utasvédelemmel, 60%-ot a gyermekbizonsági védelemmel, 50%-ot a gyalogosvédelemmel, és 40%-ot a biztonsági segédrendszerekkel.
    Illetve, legalább 70%-os összértékelést kellett elérjen, a következő súlyozott átlagolással: utasvédelem 50%, gyerekbiztonság 20%, gyalogosvédelem 20%, bizt. segédrendszerek 10% (!)

    A Lodgy rész-kiértékelése a következő volt: 72%, 77%, 44%, 29%. Ez összértékelésben 63%.
    Ha a gyalogosvédelem elérte volna a legalább 50%-ot, a biztonsági segédrendszer pedig kimagaslóan jó, 80%-kal zárt volna, még úgy sem kapta volna meg a 4 csillagot, mert az összértékelés így még mindig “csak” 69,4%.
    Vagyis nem a biztonsági segédrendszerek miatt kapott kevesebb csillagot a Lodgy. A valóság az, hogy a felnőtt utasvédelemben is (ahol a legnagyobb a súlyozás) jócskán alul teljesített.

  • András
    Nekem nem derogál a Dacia Lodgy, és ezzel a kedvezménnyel együtt tényleg nagyon olcsó. Úgyhogy meg is rendeltem már, szeptemberre leszállítják.

    Full extrával is fapadosabb lesz, mint a mostani kocsim, de ha Orbán pénzt ad, azt nem szabad visszautasítani :-). Rengeteget fogunk spórolni ezzel.

    Ha 3 évig használjuk, amikorra a 4. gyereket tervezzük, akivel kisbuszra fogunk továbblépni, akkor is 0 birtoklási költségünk lesz, vagy talán még nyerünk pénzt is, ha jól sikerül majd eladni.

  • Vlad
    Lodgyn kivuli tapaszralatok?
    Nekunk Berlingo III-asunk van, hibatlan. Szemezgetunk a 7 uleses Berlingoval.
    Van valakinek tapasztalata?

    Matrica ugyben? Le lehet szedni?

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.