Új pénzügyi tankönyvek gyerekeknek
Régi visszatérő (és jogos) kérdés, miért nem tanítanak a gyerekeknek értelmes, a való életben is használható dolgokat az iskolákban a legtöbbször teljesen felesleges lexikai tudás helyett, amit ma már a telefonján is bármikor elér, ha akar.
Ide tartozik a pénzügy is, mert ez az a dolog, ami biztos mindenkit elkísér egész életében és befolyásolja az élete minőségét is, hogyan tud bánni a pénzzel.
Jó hírem van: az eddigi Pénzügyi Iránytűs tankönyv mellé új is megjelent, így már az általános iskola végén és a középiskolában is lehet pénzügyi oktatást tartani. Sőt, az ötödik-hatodik osztályos matematika is kiegészült némi pénzügyi ismeretekkel.
Amikor az első tankkönyv megjelent, nekem nem tetszett, mert túl száraz és tankönyvízű volt.
Most azonban belenéztem az új tankönyvekbe és egészen jók. Az általános iskolai tankkönyvben például hitelt vesz fel a család, aztán az anya elveszíti a munkáját, utána az apa eltöri a lábát és azt kell megoldani, mit lehet ilyenkor tenni. (Hitelfutamidő-hosszabbítás, stb.)
A középiskolai tankkönyvben is vannak kifejezetten jól sikerült fejezetek.
Sőt mi több, állítólag mobilos app is érkezik hamarosan a tankönyv mellé, ahol egy játékon keresztül kell megoldani a feladatokat.
Úgyhogy valami elkezdődött és ennek örülünk. Ha érdekel, itt tudod letölteni a tankönyveket.
Ha lett volna egy pesti lakásod, akkor egyszerűen el tudtad volna adni mikor vidékre költözöl, ha kiadással nem akarsz foglalkozni. Nyilván ha zsakfaluban lett volna egs hazad, az más helyzet.
Csak ki kellett volna fizetnem/ismerősnek kétszer a tranzakciós költséget, ráadásul adó is lett volna az árfolyamnyereségre.
Keresés költsége, utánajárás még több…
2018-09-03 at 13:15
“attól félek ehhez le kellene cserélni a tanárok jó részét is, nem csak a tantervet :S”
Nem megugorhatatlan ez sem, Finnországban, a közoktatás Mekkájában lényegében ezt csinálták (tudtommal csendben, felmenő rendszerben, nem sértegetve a megmaradtakat).
(Persze az ilyesmihez mindig kell az is, hogy hatalomváltáskor az új kormányok ne álljanak bosszút az elődjükön az elkezdett hosszú távú reformok leállításával. 3-5 év alatt nem megy.)
2018-09-03 at 16:05
“A biológia, kémia, fizika tárgyakat nem azért akarják egyesíteni, mert így hatékonyabb lesz az oktatás, csupán a minden áron leplezni kívánt tanárhiányt akarják ezzel megoldani. Nem akarják elismerni, hogy reál szaktanárokból azért van nagyon kevés”
Nem értem a logikádat, sem sok magyar kommentelőtársadét az elmúlt hétben. Nagyon szimpla logika, hogy a tanárhiányt így “megoldani” vagy a diákok óraszámának csökkentésével, vagy az egyes tanárok óraszámának emelésével lehet, ebből a szempontból teljesen mindegy, hogyan hívják a tantárgyakat. Az utóbbi mindenféle jogszabályba ütközik, persze azokat is lehet módosítani, de akkor már hol vagyunk attól, amit írsz, hogy “minden áron leplezni”? (Arról nem is beszélve, hogy az óraszámemelés hatására felmondhatnak és más munkakörbe távozhatnak pont annyian, amennyien… érted.)