Újra elérhető az elektromos kerékpárhoz kérhető támogatás

Október 4 és 8 között újra lehet elektromos kerékpárhoz támogatást igényelni, típustól függően maximum 90 vagy 150 ezer forintot, ami nem lehet több, mint a kerékpár vételárának a fele. (Ismerve az árakat, senkit nem nagyon fenyeget a veszély, hogy a túl olcsó kerékpár miatt nem tudja kimaxolni a támogatás felső összeghatárát.)

Szemben az elektromos autók támogatásával, ahol gyakorlatilag órák alatt elfogyott a teljes éves keret, itt elég szerény az érdeklődés, eddig összesen 577 millió forint fogyott el az egymilliárd forintos keretből.

További infó erre.

Share

55 hozzászólás

  • V
    tarsashazban lakunk, a bringa teljesen jol elfer fenn a lakasban a folyoson de tarthatnank lenn is a kerekpartaroloban csak igy kenyelmesebb mert minden nap hasznaljuk. A liftbe minden problema nelkul befer.

    A “hol toltened egy panelban?” kerdesedbol kitunik hogy meg sosem volt dolgod e-bike-kal. Az akkut egy kulcsforditas utan kihuzod es racsatlakoztatod a toltore a szobaban. Semmi extra mutatvany, siman felrakhatod a legfelso polcra tolteni.

    Egy hasznalt robogonal annyival jobb hogy mig azzal allsz a dugoban addig a pedelec-el hivatalosan mehetsz a kerekparuton. Esetemben pl a buszsav van erre kijelolve, na oda auto vagy robogo akkor johet be ha a legkozelebbinel jobbra fordul

  • Kalv
    a legalapabb kitet kértem: 475 EUR + 50 EUR szállítás + 30 EUR-ért kértem egy gázkart (aminek így utólag nem sok érteleme, nem ajánlom csak ha van ennyi kidobni való pénzed, viszont a fékszenzor hasznos lehet). Nekem is azt írták, hogy ezen lesz még vám meg áfa, de nem lett. Kicsit késett a szállítás, szenvedtek a szállító partnerrel, lehet hogy azért? Mindenesetre egyáltalán nem biztos, hogy legközelebb se lenne.
    Fel tudtam szerelni egyedül, elég jó leírás van hozzá. Egyedül a pedálszenzor lehet trükkös ha nincs hely a pedálkar és a váz között (google “swytch instruction manual” 19. oldal).
    Szerintem akkor éri meg, ha már van egy bevált városi biciklid. Ezzel nagyon terepezni nem érdemes, a hatótávja ~40km. A sebességhatár állítható, manual 55. oldal :).
    Én is sokat gondolkodtam, hogy megrendeljem-e, de nem bántam meg. Ha van még kérdés írj nyugodtan.
  • Kalv

    Még egy dolog: 5 fokozatban állítható a rásegítés (+van 0 fokozat). Áltálban a leggyengébben szoktam járni, mert normális közlekedéshez az is pont elég és kíméli a biciklit meg az akkut. Kényelmesen tartható így is 25-30 közötti tempó, de van még tartalék ha kell (pl elérni egy zöldet vagy jön mögöttem a busz).
  • Kalv
    Update: most küldtek egy e-mailt a Swytch-től, hogy nem találják az áfa fizetésről a bizonylatot, küldjem már el nekik vagy kattintsak a gombra ahol ki tudom fizetni. 150 EUR, és az a kellemetlen, hogy ha még júniusban kifizettetik akkor még 300 Ft alatt volt egy EUR, így ezen most buktam még egy tizest.
  • Zabalint

    “Akik fikazzak hogy minek a motoros rasegites azok tipikusan azok az emberek akik egyebkent autoval teszik meg ezt az utat, reggel ott ulnek a dugoban amikor elhajtok mellettuk a buszsavban”

    Én például “fikázom”, legalábbis azt, hogy ilyenre támogatást adjanak, és kerékpárral járok munkába. Nem elektromossal.