Krisztián hívta fel a figyelmet, hogy a Posta bevezetett egy új szolgáltatást, az érkező leveleidet nem fizikailag, hanem elektronikusan kézbesíti. Megbízás esetén a leveleidet felbontja és beszkenneli és így továbbítja, kérés esetén elektronikus aláírást is tesz rá. A szolgáltatás ára 6-12 forint/levél csomagtól függően.
Annak érheti meg, aki sok időt tölt a postán, hogy átvegye a leveleit, esetleg többe kerülne saját magának beszkenneltetnie a leveleket.
Hogy a Postának miért éri meg ennyiért élő munkával leveleket bontogatni, szkennelgetni és elektronikusan feltölteni, még nem jöttem rá. Bár még csak tesztüzem van, lehet, hogy élesben jóval drágább lesz a szolgáltatás.
Másik hatalmas vívmányként már otthonról is fel lehet adni a sárga csekket, ami egy rossz vicc. A sárga csekken ott van rajta a kedvezményezett neve és bankszámlaszáma (az a kétszer vagy háromszor nyolc szám a keretes mezőben) és a közlemény, ha már úgyis gép előtt ülsz, utald át közvetlenül neki az összeget a netbankodból, vagy fizesd be a szolgáltató oldalán bankkártyával a tartozásod a Posta kihagyásával. Ha esetleg hitelkártyákkal ügyeskedsz, akkor jöhet jól ez a fícsör, már a postára sem kell elmenni a csekkes feladáshoz.
Arról sajnos nincs szó, hogy mikor nem kell majd elmenni a postára sorban állni egy nyavalyás ajánlott levél miatt, mikor lehet otthonról regisztrációs számot kérni és előre kifizetni a feladást, hogy soron kívül be lehessen adni a leveleket vagy csomagokat bármelyik postahivatalba.
A Kánaán hogy mikor jön el, amikor végre nem ajánlott (és normál) leveleket kell majd küldözgetni a hivataloknak, hanem mondjuk a magyarorszag.hu-n keresztül lehetne mindenkivel levelezni az önkormányzatoktól a földhivatalig, az ügyvédektől a nyugdíjfolyósítóig, már kérdezni sem merem. (Akár egy primitív módon is, beszkennelve a levelet, amit postán küldenék el. Még digitális aláírás sem kellene rá, az én fiókomból lett elküldve, az időpont is látszik.)
Ma egy magyar állami pályázat úgy néz ki, hogy ki kell nyomtatni a pályázat mind a 15 oldalát, kézzel kitölteni, képként beszkennelni, feltölteni a tárhelyükre, majd a kinyomtatott példányokat borítékba kell tenni, ajánlottan be kell küldeni és utána a postai feladószelvényt is be kell szkennelni és feltölteni. Azt hittem először, ez csak valami rossz vicc, de nem.
2018-ban egy kormányszervezet nem képes egy online formot létrehozni erre a magyarorszag.hu keretein belül, hogy két perc alatt ki lehessen tölteni és ugyanúgy két perc alatt lehessen ellenőrizni. Nem, nyomtassuk ki, kézzel töltsük ki, szkenneljük vissza, töltsük fel képként, postázzuk ajánlott levélben, majd Jucika a hivatalban bontsa ki a levelet és vigye fel az adatokat kézzel fél óra alatt a saját számítógépükre. (Szigorúan két hónappal később, nyilván sok a dolga.)
(De ne legyünk igazságtalanok, azért már sok mindent el lehet intézni online is, amit néhány éve nem lehetett. Csak sajnos még van tere a fejlődésnek, hogy finoman fogalmazzak.)
Visszatérve a témánkhoz: a szolgáltatásról bővebb infót itt találsz, posta-kártya szükséges ahhoz, hogy részt vehess a tesztüzemben.
Szerintem azért éri meg a Postának, mert könnyebben talál egy helyben (ülve) végzendő feladatra munkaerőt, mint az utcán rohangálásra.
üdv.
Nem teljesen idevág, de megmondom őszintén nem találtam rá egyértelmű adatokat, hogy most mennyibe is kerül ha utalás/csoportos beszedés helyett a postán sárga csekken fizetek be pl. egy nagyobb összegű számlát?
Hitelkártyával fizetem az 1 % miatt ,csak kérdés mennyire éri meg?
"ha már úgyis gép előtt ülsz, utald át közvetlenül neki az összeget a netbankodból, a Posta kihagyásával"
Azért a legtöbb helyen három ezrelékkel lehúzzák az embert!
Leninist, idén, jövőre eltörlik a tranzakciós adót 20 ezer forint alatt.
Másrészt a szolgáltató oldalán is be tudod fizetni bankkártyával pont úgy, teljesen felesleges a postai csekk.
Erre az otthoni csekkes dologra van esetleg egy link? Én hirtelen nem tálalom.
"mennyibe is kerül ha utalás/csoportos beszedés helyett a postán sárga csekken fizetek be pl. egy nagyobb összegű számlát?"
A feladónak díjmentes.
Én a QR-kódos csekkeket iCsekk appban befotózom és a tárolt hitelkártyával fizetem egy mozdulattal. A QR nélküli csekkekkel el kell menni egy csekkautomatához és ott lehet hitelkártyával fizetni. Postára nem teszem be a lábam, ha nem muszáj.
@Kiszamolo
Off, de csak azért hogy elborzadj:
A cégeljárás 10 éve elektronikus (hálistennek), de amikor beér a cucc imélben, na mi az első dolguk a cégbíróságon???
Talált süllyedt: KINYOMTATJÁK!
(Nekem egyébként nincs bajom a postával 😀 )
"2018-ban egy kormányszervezet nem képes egy online formot létrehozni erre a magyarorszag.hu keretein belül, hogy két perc alatt ki lehessen tölteni és ugyanúgy két perc alatt lehessen ellenőrizni."
Aki töltött ki a régi rendszerben adóbevallást, annak ismerősen cseng az ÁNYK (Általános Nyomtatványkitöltő) program neve. Ez pont erre lenne hivatott, mindenféle nyomtatványokat lehet vele kitölteni, és bekükldeni 1 kattintással az Ügyfélkapun keresztül. Amikor mnkahelyet váltottam, 5 perc alatt igényeltem vele Erkölcsi bizonyítványt magamnak (és ebben benne van a pontos úrlap kódjának megkeresése/letöltése is).
Szóval még csak a spanyolviaszt sem kellene mindenkinek külön kitalálni, elég lenne az adott formanyomtatványt elkészíteni az ÁNYK-hoz...
Nbazs, a következő lépés az lenne, hogy nem is kellene kiküldeni az erkölcsi bizonyítványt tértivevényes postával, egy kód ismeretében bárki lekérdezhetné.
Akinek akarom, azzal megosztom, hogy 2018-ban a qwert12wertz kóddal online ellenőrizheti, voltam-e büntetve. De ez már túl sok lenne a jóból, már az is valami, hogy online lehet igényelni, hogy aztán majd postán kiküldjék, amit majd én szintén postázok, vagy személyesen elviszek.
Már azt sem értem, hogy például a forgalminak mi az értelme, mi van benne, amit a rendőr vagy bármelyik hatóság nem tud és nem lát a saját rendszerében? Miért kell egy nyomorult papírfecnit hurcibálni 2018-ban, amin semmi olyan infó nincs, amit ne tudnának egyébként is.
(Az már nagy áttörés, hogy a műszaki vizsgát nem matricázzák feleslegesen a rendszámra, hiszen a rendszám-felismerők úgyis tudják maguktól, meddig érvényes a műszaki. Valaki elkezdett gondolkodni és véletlenül nem fojtották bele az eredményt.)
@dptrs ha így lenne, akkor a postafiók szolgáltatás sokkal olcsóbb, vagy ingyenes lenne, és még azért se kérnének pénzt, hogy oda irányítod a leveleidet (mondjuk én kis városban lakok, név alapján automatikusan oda rakják a leveleket, de ez amúgy fizetős szolgáltatás).
Majd ne lepődjetek meg, ha a királyi posta jó kis adatbázist és profilt épít a megfelelő embereknek a felbontott és beszkennelt leveleitekből 🙂
(Imádom a tech újításokat meg a modern technológiát, de azért van pár dolog ami otthon aggasztana egy ilyen rendszerrel kapcsolatban. Igen, tudom a közösségi oldalak sokkal rosszabbak. Azokat se árt ésszel használni)
Ez nekem is eszembe jutott, mennyire szeretném, ha egy állami cég valamilyen alkalmazottja bontogatná és szkennelgetné a leveleimet és ki tudja, hová menti még le a tartalmát, akár a cég, akár a buzgó alkalmazott.
@Kiszamolo Az általad hiányolt szolgáltatás már létezik az epapir.gov.hu címen. Bár nincs nagy hírverése és nagyon sok szerv még nem elérhető, de fejlődik. Mi pl végrehajtókkal má csak ezen kommunikálunk, mert jobb mint a végrehajtói kar VIEKR rendszere.
Az ügyvédek viszont semmiféle közhatalmat nem gyakorolnak, úgyhogy őket soha nem fogják egy ilyen rendszerbe integrálni (remélhetőleg). Akkor már a vízvezetékszerelőket is! 😀
Barnabás, ma is újat tanultunk.
Az ügyvédeket meg azért írtam, mert lehetne például őket arra kötelezni, hogy lehessen velük ilyen formában levelezni. Írhattam volna vízműveket is.
Csak szándék kérdése lenne manapság, hogy örökre el lehessen felejteni a fizikai levelet, vagy csak annak biztosítani, aki digitálisan nem boldogul. Akivel az állampolgárnak leveleznie kell, azt kötelezzék, hogy ilyen formában is fogadja a leveleket.
Be lehet állítani, hogy milyen leveleimet szkennéljek be? Nekem csak az ajánlottra lenne szükségem.
Pallos, igen, lehet kérni, hogy csak az általad kijelölt leveleket (ekkor asszem három napig várnak, mielőtt kézbesítenék), vagy mindet.
Amit én a postával kapcsolatban soha nem fogok megérteni, hogy mitől drágább, mint az USA-ban 😀
Nyilván megváltozott munkaképességűeknek adhat ez a szolgáltatás munkát.. Amit ugye az állam is bőkezűen támogat! 🙂
Émn csak azt nem értem, hogy egy utolsó webzolgáltatásnálnak is adatvédelmi tájékoztatót kell gyártania, akkor egy olyan cég, ahol a lopás nagyon nem ritka, hogy tud GDPR kompatibilis szolgáltatást indítani....
Hivatalos anyagokat tereljenek már minél inkább az ügyfélkapuba (a NAV elég ügyes már), szolgáltatátóknak meg legyen e-számla....
Sztem akinek tiszta a lelkiismerete annak bmilyen levelét szkennelgethetik....de értem mire gondolsz..egy jöttment a bankomnál amikor átadom a személyi okmányaimat percekig rám sem néz..ilyenkor az jut eszembe h nézegeti a pénzmozgásaimat.. mennyit keresek, mennyit költök ésmindezt hol...stb. "Tisztának érzem" magam mégis irritál h mennyien ráláthatnak a dolgaimra...
Minden ilyen irányú fejlődést csak üdvözölni tudok, hurrá.
Más kérdés, hogy már annyira minimalizáltam a postán jövő dolgokat (alap, hogy minden közműszámla, bank, stb. elektronikus), hogy nem fogok élni vele. Személyes adatok, stb.: abszolút jogos aggály, én nem vagyok paranoiás, de sokan igen - persze erre jó, ha kapsz emailt a borítékról és kérheted, mi legyen vele.
Egy kellemetlen tapasztalatom volt az ilyen postai "digitalizációval" - egyszer egy vámkezelendő csomagomról a Posta kizárólag 1 db SMS-t (!) küldött, se levél, se email, és ami rosszabb, semmi emlékeztető utána az 1 db SMS-en kívül... Biztos sokba került volna az email... Valami rémlett, kerestem is email-fiókokban, stb., de hamar feladtam (utálok adminisztrálni kézzel kitöltendő, scannelendő formokkal), aztán mire rájöttem, hogy sms-ek között kell keresgélni, már késő volt, lejárt a reklamálási határidő is...
Tipikus magyar posta... Csütörtökön regisztráltam a szolgáltatásba, kaptam is visszaigazoló e-mailt. Most be kellene lépnem a fiókomba, de minden bejelentkezésnél feladja, hogy fogadjam el az ÁSZF-et, amit ha megteszek, kapok egy "Hiba az ÁSZF elfogadása közben!" üzenetet és bármit akarok csinálni visszajutok ide...
Próbáltam több böngészőből, de mindenhol ezt dobja.
Kiszámoló 2018-08-20 at 12:44:
"Már azt sem értem, hogy például a forgalminak mi az értelme, ... Miért kell egy nyomorult papírfecnit hurcibálni 2018-ban...?"
Jó a kérdés... és ha már hordani kell, akkor miért nem szabvány igazolvány méretű lapocska? A törzskönyv ilyen, de azt meg ne hordjuk magunkkal. Jelenleg minden bankkártya, igazolvány elfér egy kis tárcában és mellé kell vinnen egy nagy leporellót! Ami így gyűrődik.
Egy évben volt, hogy 3 db-ot kellett csináltatrnom. 🙂
1. elköltöztem
2. megváltozott az utcanév (legalább ingyenes volt a csere)
3. elvesztettem (de meglett, csak későn 🙂 )
Nem konkrétan a cikk témájához tartozik, de párszor már már volt róla szó,hogy kivál, ó dolgokat kapunk Miklóstól, akár csak a szemlélet, vagy ötlet szintjétől, a konkrétabb sokunk számára nem értett termékek működésének normális érthető leírásán keresztül. Ez király. Tényleg az. Viszont vannak elejtett mondataid, amik azt mutatják,hogy jobb ha a "kaptafádnál" maradsz, és ezt nem pejoratív értelemben mondom. Ebben a cikkben például ez : "... Még digitális aláírás sem kellene rá, az én fiókomból lett elküldve, az időpont is látszik." Értem én, hogy mit szeretnél ezzel mondani. De a digitális aláírás egyfelől ennél sokkal,sokkal több, másfelől meg baromira nem lehet azzal kiváltani, hogy a saját címedről lett küldve. Az jutott eszembe,hogy ugye néha felmerül a filmek torrentezése, és ott is szerintem eléggé túltolod a vírusoktól való félelmet (ami hülyeség...) folyt.
Dorian, pont ezt mondtam, hogy nem kell digitális aláírás, mert az több. Nincs rá szükség. Ha az adóbevallást be tudom adni ezen a felületen és elfogadják, hogy én voltam és akkor, amikor, el tudják fogadni azt is, hogy én írtam mondjuk egy önkormányzatnak és akkor amikor.
OFF, de posta. Én azt várom, mikor szűnik meg az ajánlott blanketta, meg annak a kunyerálása a sorba betolakodva. Németországban 15 évvel ezelőtt az ajánlott levél feladása úgy ment, hogy a levélre ráragasztottak egy vonalkódot, aminek a másik felét a kóddal megkaptam, és online nézhettem, mikor ér célba a levelem.
..mert inkább programokban, meg makrós doksikban vannak). A vírusok kapcsán hallottunk már a postafiókunk önállósodásáról?:) Egyébként vírus nélkül is lehet a "címedről" levelet küldeni. pontosabban, hogy a te címed jelenjen meg feladóként.
A DÁ viszont nem hamisítható és letagadhatatlan. (ha a létrehozó titkos kulcs nem került illetéktelen kezekbe), ott lesz rajta egy időbélyeg is, ami picit hitelesebb, mint a mezei postafiók órája.
Aztán a címzett ellenőrizheti hitelességét, csak kell készíteni az üzenetről egy ellenőrző összeget, ugyanazzal a hash algoritmussal, amit az aláíráskor is használtak, és dekódolnia kell az aláírást a küldő NYILVÁNOS kulcsával. Az ebben található kódot össze kell hasonlítani a maga által késíztettel. Tök mindegy, hogy honnan küldöd, mert nem az azonosít és hitelesít téged. Bocsi a kötözködésért, csak az informatikai dolgokat néha nagyon lazán kezeled:)
Dorian, én arra a digitális aláírásra gondoltam, amit az új személyi mellé is lehet kérni, ha akarod:
hiteles.gov.hu/cikk/51/Elektronikus%20al%C3%A1%C3%ADr%C3%A1s%20az%20%C3%BAj%20szem%C3%A9lyazonos%C3%ADt%C3%B3%20igazolv%C3%A1nyokhoz
Erre mondtam, hogy még ez sem kell hozzá. De szerintem túlragoztuk. 🙂
Bocsánat, lehet félig félreértettem, nem volt egyértelmű. Csak abból a mondatból nekem az jött le így általában véve, nem csak erre a konkrét esetre hogy "minek digitálisan aláírni, ha ott van, a feladó cme, meg az idő". Mert ez így ugye egy nagyon téves dolog. Egyébként az ANYKban van rendes nyilvános kulcsú titkosítás, ami azért elég jó dolog.
Keves Kiszámoló,
Mondanál kicsit több infót az otthonról történő csekkbefizetésről (gondolom nem az icsekk-ről van szó, mivel az korábban is volt), vagy egy linket esetleg, ahol utánanézhetnénk? A posta weblapján nem találtam semmit róla....
Köszi
posta.hu/static/internet/download/ePostabox_szolgaltatas_ismereteto_v3.pdf?utm_source=epostabox_felhasznaloi_kezikonyv&utm_medium=EPB_CTA_regseged_kezikonyv&utm_campaign=EPB_CTA_regseged_feltetel&utm_term=2018_autumn&utm_content=ePostabox_betatst
5. pont
A wCsekk a Posta új online befizetési szolgáltatása. Az ePostabox tesztelők a
szolgáltatást felhasználhatják az ePostaboxba érkező csekkjeik befizetése mellett
további egyéb csekkjeik befizetésére. A szolgáltatás igénybevétele bankkártyás
vásárlásnak számít, a Felhasználó számlavezető bankjának bankkártyás fizetési
kondíciói szerinti költséggel, külön díja a wCsekk szolgáltatásnak nincs.
pedig a magyar postán repül az idő...
youtube.com/watch?v=pbBXOFkO4lY
Az nem Magyarország lenne, ha nem lenne valami túlbonyolítva, egyszerűen és megbízhatóan működne.
Leporello forgalmi, amin semmi uj nincs a rendornek valszeg: maximalisan egyetertek. Raadasul a Casco nem fizet, ha a kocsiddal egyutt ellopjak, mert a kesztyutartoban volt, ezert kulon kell cipelni, ez igy van vajon, vagy en vagyok a hilye hogy nem a kocsiban tartom?
Most eszembe jutott egy otlet: kozjegyzo hiteles masolat 1500 Ft a kesztyutartoban, biztositas szelvennyel stb., otthon a torzskonyv mellett meg a forgalmi, ez jo lehet? Meg a szerviz is keri ezt a vacakot...
Amugy a kp bankjegyekkel is bajom van, a kartyaimat tarolo vekony tarcaban van nekik hely de kilognak, gyurodik a szeluk... Nem lehetnenek a bankjegyek is fel centivel keskenyebbek, hogy elferjenek kartyakat tarolo tarcaban?
Engem kicsit az zavar ebben az egészben, hogy azt az ismertetőt átnézve nem látom, hogy hogyan ellenőrzik a regisztráló személyazonosságát. Mi gátolja meg, hogy egy idegen regisztráljon a nevemben, és megkapja digitalizálva a leveleimet?
Egy másik ami nem tiszta, hogy mit kezdenek a bankkártyát, vagy pin kódot tartalmazó levelekkel?
Ez a wcsekk meg ha jól értem arra jó, hogy ha valaki ezt a digitalizációt igénybeveszi, akkor a levélben kapott csekkeket (amit ugyebár így csak scannelve kap meg) be tudja fizetni.
A Posta már évek óta bont fel és szkennel leveleket, az Orczy-téren (azt hiszem). Ez a Központi Érkeztető Rendszer (KÉR). A legtöbb levél, ami állami szervezetnek van címezve, itt felbontásra kerül és a címzett szervezet csak szkennelve kapja meg. Kivétel, ha valami jogszabály direkt tiltja a központi felbontást.
Gondolom, ezt próbálják most kiterjeszteni.
Január óta arra is van mód, hogy bármelyik hivatalos szerv részére elektronikus beadványt küldjünk (ügyfélkapus azonosítással). Ez a epapir.gov.hu/
Van olyan is, hogy rendelkezési nyilvántartás: rendelkezes.gov.hu/rny-public/
Itt lehet arról rendelkezni, hogy hivatalos ügyekben az állami szerv milyen módon tartsa velünk a kapcsolatot. Lehet pl. e-mailt is választani.
Elméletileg tehát már sokminden működik, persze még sok-sok kivétellel és bénázással…
Nem értem, a sárga csekk online befizetése miért új 😮 Én ezt eddig is csináltam, és a címzett meg is kapta az összeget. Most a Posta úgy adja elő, hogy milyen csodás újítást vezetett be?!
Nekem a csaladi potlek lbiralasa kapcsan leesett az allam. Este 11- kor bekuldtem, masnap delelott emailben megjott a hatarozat. Szerintem a fikazas mar sok mindenre nem ul, ami hivatali ugyintezes. A szkennelest meg gondolom gep csinalja, lehet, h a boritekot is ki tudja bontani egy gep? Ha nem, egy ember egesz sok boritekot bont ki egy delutan alatt.
Gb, az a gond, hogy ennek kellene az alapnak lenni, mi pedig még rácsodálkozunk, ha valamit nem egynapos sorbanállással, három hét alatt tudunk elintézni.
Küldenék az új személyit automatikusan, amikor lejár a régi, az autóátírás nem lenne egy egész napos elfoglaltság két hét múlva, amikor időpontot kaptál, hanem be sem kellene menni hozzá az okmányirodába, amikor be sem kellene tenned a lábad a TB-hez, meg az Államkincstárhoz ügyet intézni személyesen és a többi.
Egy átlagos állampolgárnak dolgoznia kellene járnia, nem hivatalokba ügyeket intézni.
2018-at írunk, már rég feltalálták azt az internet nevű izét meg a számítógépeket hozzá.
Ami fejlesztést pedig már megcsináltak,azt reklámozni kellene, meg oktatni a népet, hogyan kell használni, hogy a népek tudják kezelni.
De ha nagyon lassan is, csak fejlődünk.
Azért a digitális aláírás sem tökéletesen biztonságos:
uzletresz.hu/vallalkozas/20170327-tobb-szaz-magyar-vallalatot-erinthet-mindez-a-2012-elotti-alairt-dokumentumokat-archivalni-kell.html
"a Google néhány hete bejelentette, hogy a frissítés előtt használt SHA-1-algoritmust sikerült „feltörni", így meghamisíthatóvá váltak a régi, 2012 előtt elektronikusan aláírt dokumentumok. "
"A Kánaán hogy mikor jön el, amikor végre nem ajánlott (és normál) leveleket kell majd küldözgetni a hivataloknak, hanem mondjuk a magyarorszag.hu-n keresztül lehetne mindenkivel levelezni az önkormányzatoktól a földhivatalig, az ügyvédektől a nyugdíjfolyósítóig, már kérdezni sem merem. (Akár egy primitív módon is, beszkennelve a levelet, amit postán küldenék el. Még digitális aláírás sem kellene rá, az én fiókomból lett elküldve, az időpont is látszik.)"
epapir.gov.hu/
valami azért kezdődik ...
A kánaán akkor jon el, amikor minden postát lebontottak, és az utolsó olyan ember is elhunyt, aki átküldött valakit az egyes ablaktól a ketteshez....
@Kiszamolo
"a Postának miért éri meg ennyiért"
Mert mire elkészült a Posta a Hibrid és Inverz Hibrid (elektronikus iratból papír és papírból elektronikus irat), addigra a Belügyminisztérium gyorsan bevezette a KÉR-t (Kormányzati Érkeztető Rendszer), így a Posta (állami) ügyfél nélkül maradt, kénytelen a lakosságot célozni a fejlesztéssel.
"2018-ban egy kormányszervezet nem képes egy online formot létrehozni"
Van e-Papír, ahol van lehetőséged csatolmányok feltöltésére is és még AVDH-val alá is írhatod (nem kell hozzá e-személyi sem).
"Írhattam volna vízműveket is."
Eüsztv. 1. § 33. ...havonta átlagosan legalább 150 000 számlát bocsátott ki...
A nagyobb közüzemi szolgáltatók kötelesek biztosítani azt, amiről beszélsz. A kisebbek számára lehetőség van önkéntesen csatlakozni. Az állam nem erőltetheti az e-ügyintézés biztosítását Piripócs vízszolgáltatójára, de mindent biztosít hozzá.
egyik ismerősöm dolgozott a postán mint HR-es. a főnöke azt várta el tőle, hogy az excelt nyomtassa ki, végezze el a műveleteket számológéppel, majd gépelje be az eredményt excelbe. posta továbbra is kádertemető :/
Szvsz. nagyon sokat haladt az állami bürokrácia modernizációja. Meglepően sokat. Látszik, hogy módszeresen haladnak.
A háttérben szerintem a feszült munkaerőpiaci helyzet lehet. Most nem az a cél, hogy minél több embert alkalmazzon az állam, hanem az, hogy minél kevesebbet.
Már csak a parlagfű szaporító törvényt kellene eltörölni, valamint a közüzemi leolvasást maximálni évi egy alkalomra "normál" fogyasztónál. Ezek sok munkaerőt lekötnek teljesen feleslegesen és arra találták ki őket, hogy sok embernek adjanak munkát. Ezek az emberek most már találnának maguknak értelmes munkát is.
Nekem az a szubjektív benyomásom, hogy Magyarország elég jól halad a digitalizáció útján. Egy-két évente van valami apró előrelépés (mint pl. okmányirodai időpontfoglalás, SZJA bevallás egyszerűsödése, stb.) Amikor az osztrák autópálya-matricát a kezembe nyomják, hogy akkor ezt kéne felragasztani a szélvédőre, akkor valami nosztalgikus érzés önt el... =) Vagy amikor egy nagyvárosban csak nyomtatott vagy weboldalon vadászgatható információ van a tömegközlekedési menetrendekről.
Szóval messze van még a helyzet az ideálishoz képest, az biztos, de a "modern nyugat" is csak kb. ugyanitt tart. A külföldön élők tapasztalataira azért kíváncsi vagyok.
A szolgáltatás értelmét az adja, hogy a Postán krónikus munkaerőhiány van. Egyes hivatalok már egy sor szolgáltatást nem nyújtanak, mert nincs rá ember. A dolog nem új, a Posta mindig is híresen rosszul fizetett - már a 70-es években is! - a bürökrácia, az ellenőrzés viszont annál nagyobb, nem beszélve az ügyfelekről.
Ráadásul 2020-ban meg kell nyitni a piacot a versenytársak számára is, ami valószínűleg elemi összeomlást fog okozni, különösen az üzleti szférában. Mindenhonnan próbálnak bevételt szerezni, körömszakadtáig próbálják fenntartani az elavult sárga csekk intézményét (amiről csak azt hiszi a fogyasztó, hogy az neki ingyenes), sorsjegyértékesítési kényszert raknak az amúgy is túlterhelt alkalmazottakra, stb...de, hogy merre tovább, azt nemigen tudni, nem véletlen a gyakori vezetőcsere.
Emailben ez jött 11 napja:
"A hivatalos indulás előtt az első 300 jelentkezőnek lehetővé tesszük, hogy jelentős kedvezménnyel kipróbálhassa az ePostaboxot és az online felületen történő csekkbefizetést."
Szóval ennél jóval drágább lesz a végleges változatban ezek szerint.
Kértem a tesztpogramban való részvételt ma a wcsekk miatt, és meg is kaptam. Szóval ha 11 nap alatt nem lett 300 tesztelő, akkor olyan nagyon nem harapott senki az újdonságra.
A wCsekk még kicsit kiforratlan, lehet felvenni sablonokat is, de pl. a csekkről a befizetőazonosítót vagy az alul található kódokat nem menti el a sablonba, azokat mindig újra be kell írni, így kicsit körülményes még a használata.
Gondolom azert eri meg nekik mert kinyitni beszkennelni elkuldeni ot perc, kivinni Baktapuszta Fo utca 2/A ala meg biciklivel masfel ora.
A sargacsekkes cuccot amugy az OTP mar reg kitalalta, volt egy netes sargacsekk-kep (vagy talan meg van is), ugyanugy toltotted ki ahogy a csekket, aztan o csinalt egy utalast es kitoltotte a kozlemenyt, a netes analfabetakra is gondolva.
"Hogy a Postának miért éri meg ennyiért élő munkával leveleket bontogatni, szkennelgetni és elektronikusan feltölteni, még nem jöttem rá. Bár még csak tesztüzem van, lehet, hogy élesben jóval drágább lesz a szolgáltatás."
Ha ezt tényleg kézzel csinálná a Posta, nem pedig az élő munkaerő teljes kizárásával a nyitott levelek környékéről akkor én nagy bajt látok a fejekben!
Más:
- Amúgy legutóbb jelentettem a "biztosító"-mat, ÁNYK ürlappal miután nem válaszoltak a panaszomra.... Vannak néha lehetőségek, csak kezdetlegesek, el vannak dugva.
Spec. az autóátírásnál én kellemesen csalódtam, ha azt levonom, hogy be kellett menni. Viszont mentem és 10 perc múlva késznen is volt.
Bezzeg a lakcímkártya egy rémálom volt, mert a választások (!!) miatt a műszaki osztály hónapokig nem volt képes a földhivatalalban már tavaly bent lévő ház-adásvételik alapján (amik az általuk kiadott használatba vételi engedéllyel rendelkeztek) megbontani a címet a kcr-ben, anélkül meg a kormányablak csak a korábbi címmel dolgozott volna...
A wcsekk használható a már kezemben lévő sárga csekk befizetésére? Hogyan?
@russula
"Van olyan is, hogy rendelkezési nyilvántartás: rendelkezes.gov.hu/rny-public/"
Én is akartam említeni (e-papírról még nem tudtam). Jó lenne, ha minél többen regisztrálnátok bele. Két éve regisztráltam és még semmire sem tudtam használni, miközben papírleveleket azért kaptam állami szervektől. Gyanítom, azért nem bővül a funkciók és szervek köre, mert nincs elég felhasználója és így minek. Külföldön élők válláról hatalmas terheket vehetne le.
A Nemzeti Választási Iroda használt hasonló rendszert az átjelentkezésekhez; tökéletes űrlap volt és szélsebesen kaptam a határozatot e-mailen, de nem próbálta a Rendelkezési Nyilvántartásból venni az adataimat, mindenképp be kellett írni, hova küldjék.
@mindegy
"A külföldön élők tapasztalataira azért kíváncsi vagyok."
Külföldön az első években többnyire más hivatalokba jársz és más ügyeket intézel el, mint a helyiek - óvatosan az összehasonlítással. Olyanok tapasztalata lehet releváns, akik 5-8 éve kint élnek. Ráadásul vszleg a magyar helyzet tűnne a legjobbnak, mert a külföldiekkel mindenhol szigorúbban bánnak bizalmat igénylő ügyekben, és a fejlesztések sem őket érintik elsőként. Jelenlegi országomban (nem Románia, nem Bulgária) pl. a más EU-tagállamok polgárainak lakcímbejelentéseit is az idegenrendészet (rendőrség) intézi, a hatékonyság és színvonal pedig a Dél-Amerikában megismerthez hasonló.
Szerintem hivatalos ügyeket lehet intézni az e-papíron keresztül, legalábbis nekem sikerült. Céges ügyben papíron már nem fogadtak el semmit.
epapir.gov.hu tényleg jó, én használtam már több hivatallal is kapcsolattartásra (NAV, Minisztérium, Rendőrség), válaszoltak is az ügyfélkapumra.
Elvileg minden községi önkormányzata is elérhető például.
csatolmányokat is lehet küldeni, akár pár gombnyomással (ügyfélkapus azonosítással) digitálisan aláírva.
@jami
Nekem is az a tapasztalatom, hogy az autóátírás nem necces, igaz évekkel ezelőtt volt rá alkalmam, de 10 perc alatt megvolt. Ugyanez személyigazolvánnyal, jogsival, ügyfélkapu regisztrációval, online időpontit foglalva. Lakcímet viszont nem választások idején írattam át, de így is katasztrófa volt. Budapesten eleve csak adott kerület hivatalában vagy kormányablakában lehet, az online időpontok meg rég elfogytak. Próbálkoztam időpont nélkül, esélytelen volt, egyszer 1,5 óra várakozás után közölték, hogy a földhivatal rendszere egész nap nem működött, máskor meg 2 órával zárás előtt, hogy új ügyet már nem vesznek fel. Végül telefonon kaptam 1 hónappal későbbre nap közepére időpontot a 2 kormányablak közül a távolabbira, ahová nem visz tömegközlekedés. Egy igazi élmény volt, kiderült mennyiféle haszonállat él Budapesten, ahogy elhaladtam egy tanya mellett (akkor nem volt autónk).
Zabalint, amikor én akartam átíratni az autót, időpont csak valami hónappal később volt. Naivan megkérdeztem, hogy akkor ugye nem büntetnek meg, mert kicsúsztam a határidőből, hiszen ők nem tudnak időpontot adni? Ja, dehogynem, hiszen mehetek mondjuk Kiskunfélegyházára is átíratni. Budaörsön is azért nincs időpont, mert Győrből(!!!) ide járnak átíratni autókat.
Úgyhogy egy délelőtt elment rá, persze az eredetvizsgálat, biztosítás meg miegyéb után.
Forgalmi tényleg baromság, hogy nálad kell, hogy legyen, másoltatni nem lehet, de ha az autóban van, amikor ellopják, nem igazán fizet cascora a biztosító. Nem is tudom, hogy car sharing cégeknél ez hogy megy, de egy barátom írt emiatt a biztosítójának, és nem voltak hajlandóak még állásfoglalást sem küldeni, csak annyit, hogy majd mérlegelnek (volt, hogy ő vitte kocsival a gyerekeket az oviba, onnan tömegközlekedéssel ment, majd a felesége vitte kocsival haza őket, ilyesmi esetekben jól jöhetne 2 forgalmi)