Az új csomagolás
Ma az üzletben észrevettem, hogy az egyik csokoládéból lehet kapni a régi és az új verziót is.
A felső a régi, az alsó az új csomagolás. A hátulján sincs semmi érdekes, hogy kinek melyik dizájn tetszik, igazából csak ízlés kérdése.
Ez az élet rendje, folyamatosan változtatnak a csomagoláson, hogy mindig friss legyen a kinézete a terméknek.
Hajoljunk csak kicsit közelebb. Még egy icipici dolog változott a csomagoláson kívül.
Igen, a kedvenc csokink észrevétlenül 10%-kal kisebb lett. Mivel a 41 gramm se éppen kerek szám, valószínűnek tűnik, hogy nem először történt ez meg vele.
De veled se. Megszokásból veszed a dolgokat, amit venni szoktál és nem is veszed észre, hogy a mosóporod 70 adag ruha helyett már csak 60 adaghoz elég, vagy a szörp az eddigi 1:8 hígítás helyett már csak 1:6 hígítást bír el. A kétdecis tejföl 200 grammos lett, majd pár hónap múlva már csak 180 grammot adnak ugyanannyiért.
Ezeket a trükköket nagyon nehéz kiszúrni, érdemes néhány havonta felülvizsgálni a megszokott termékeket, mert gyakran megesik, hogy már régen nem annyit kapunk a pénzünkért, mint pár hónapja.
Így az ilyen trükkök alig érintenek.
Ja és persze nincs infláció…
Hülyének nézik az embert.
1., Vagy a tömege valóban több
2., Csal a tesco csemege pult mérleg
– Nemrégiben a gyerek hozott 0,9 l- es tejet 🙂
– 90 darabos 100darabos papírzsebkendő 🙂
– Tejföl:
Gyermekkorombban csak a 2 decis létezett. Aztán jött hozzá fél literes és hamarosan elkezdtek zsugorodni, most van 130-140gramos a fél literes meg 330 körül jár.
Nemsokára ott tartunk, hogy a nagyobbat kell venni ahhoz, hogy annyit kapjunk mint 30 éve…
– pár éve próbálkoztam a 4 decis sörrel. Ekkoriban rengeteget nevettem egy Hitler – Bukás videón, amit szinte minden témára feldolgoznak. Hitler nagyon mérgesen: Kinek kell ez?
Van olyan ember, akinek fél liter sok, 3,3 dl pedig kevés???
Amennyire tudom a 4 decis sör bukásnak bizonyult és nem nagyon erőltetik azóta.
Akinek 2 dl tejfölre van szüksége, az most 2 dobozt dob a kukába 🙁
ma vettem néhány 4 decis stellát akciósan, elsőre azt hittem .33-as, mert az egyértelmű volt, hogy kisebb mint egy félliteres…
De a tejfölre már lassan 20 éve ki vagyunk akadva, kb. akkor kezdődött, hogy az 500ml-es tejfölből 450ml lett. És az összes recept 500ml-shez volt beállítva. :S
Pl novekedo cukortartalom.
Vagy vegyuk a lidli kiserletet mostanaban, amikor elkezdtek az ivos soruket fel liter helyett 5.5-os dobozban is arulni. Nagyobb es olcsobb lett ugyan, de cserebe (“uj receptura!”) fel is kukoricaztak.
Kulfoldon is ez megy?
Vettem egy nagy csomag papírzsepit. Az volt a neve, hogy szuper 100. Nagy betűkkel az elején a 100-as szám. Aztán hátul fel volt tüntetve, hogy csak 90. db zsepit tartalmaz. Teljesen átverve éreztem magam.
Tisztességesebb? Azoktól a cégektől, akik még maguk sem tudják mit etetnek velünk (sok adalékanyag és társai) és úgy lehúzzák a saját vásárlóikat (ettől az áremeléstől eltekintve is) mint az állat?
A burkolt áremeléssel valszeg kevesebb vásárlót vesztenek mintha direktbe emelnének árat. Gondolom ezt is kiszámolták meg lekutatták előtte jó alaposan.
@Dixhorn: “Nem lenne jobb biznisz ehető cuccot gyártani és többet eladni?”
Nem, mert valszeg nem te vagy a célközönség. A célközönségnek pedig kell hogy ilyen cukros legyen, mert a többi termék is agyon van cukrozva, és ha ez nem lenne, akkor azt választanák a fiatalok, a tinik és az édeshez szokottak.
Szerintem réges régen a Téliszalámi is 100 gr volt, majd lett 80, ill. ma már csak 70. Kilója meg 4-5 ezer. Ha rúdban veszed, akkor olcsóbb.
Csak azt nem értem, hogy ha állítólag a háztartások kb. 1/3-a egyedülállókból áll, miért árulnak olyan sok terméket hatalmas kiszerelésben? Akinek csak kis mennyiség kell, az mindig rosszul jár, mert kis mennyiségben sok minden drágább.
Egy sima fehér-barna tejcsoki kombó, a hatalmas innovációként bemutatott gyöngyök benne karamellszerű izűek, bár inkább csak elvileg. Semmi extra az egész.
A csomagoláson egész izgalmasnak néz ki, mintha valahogy 3d-s hullámok lennének a táblában. Erre kibontod, és jön a meglepetés… annyi történt, hogy levágtak a széleiből, ezáltal öntött hullámos formát. Így a kevesebbet eladják ugyanannyi pénzért, egy csinos filozófiával megspékelve, hogy hát ez kérem hullámos, azért menő.
Ez a méret csökkentgetés, bevett szokás de pofátlanságnak tartom.
Miklós! A Kiszámoló életbiztosítás UNIQA-s kárbejelentőjét neked is alá kell írnod?
Sajnos a témánál már le van tiltva a hozzászólás.
Mivel szerződő a Kiszámoló Egyesület, elvileg neked is alá kellene, nem?
Köszönöm!
Ha a recept 5 dl / 500 gramm tejfölt írt, akkor az ember vett egy vödröset, ami valóban fél liter / kiló volt. Aztán lett 450 gramm, ami esetén az ember vagy benyelte, hogy 10%-kal kevesebb lesz a recepthez képest, ki tudja milyen hatással az ízre, vagy vett egy kispoharasat, de akkor meg felesleg lett. Most ott tartunk, hogy van 330 grammos “félliteres” meg 150-170-185 (!!, láttam már) grammos poharas, és akkor én matekoljak fejben, hogy pont eltaláljam a mennyiséget. Én előírnám, hogy csak 25/50-re végződő mennyiségek legyenek pl. tejterméknél, vagy pl csokinál 5 grammra végződő.
Szvsz inkább azon nyernek, hogy ha kisebb a termék, akkor kénytelenek több darabot venni az emberek belőle, így nő az értékesítésük.
Mondjuk csokiból ez talán kevésbé jellemző, abból ritka lehet, aki megnézi, hogy jé, ez nem 50, hanem 32 gr, akkor rögtön kettőt eszek meg, de tejfölből annál inkább kerül kettő az ételbe.
Idén nyáron vettünk Carte D’or fagyit, mert korábbi években is milyen finom volt (Akkor még édesszájú voltam). Mondanom sem kell, hogy utoljára. Nyilván az összetevők így kezdődött: cukor.
Köszönöm ennyi volt.
A 4 decis Soproniban nem csak az volt a felháborító, hogy 4 decis, hanem hogy hasonlítani akart az 5 decisre.Nem értem miért gondolta a Heineken, hogy ezután a magukat átverve érző emberek ne háborodnának fel. Mostanában a borsodi sörgyár is megjelent 4 decis sörökkel (pl. Becks), de azoknak a dobozoknak teljesen más, mint a fél literes változat, így nem téveszthető össze.
Ez csak annyit jelent, hogy leszoktál a túlcukrozott kajáról. Egy csomó csoki nekem is ízlett anno ma meg ugyanabból egy kevéstől is rosszul érzem magamat, mert elszoktam tőle. Azért mondom, hogy elszoktam, nem leszoktam, mert nincs benne semmi tudatosság.
A nagy cégeknek elég naprakész kutatásaik vannak arról hogy hogyan reagálnak egyes piacokon a vásárlók az akciókra, árváltozásokra, etc. Ha bármilyen ok miatt (alapanyagár változás, éles verseny, túl alacsony margin) faragni kell, beírják egy excelbe melyik jár a legkisebb bevételcsökkenéssel. Mivel az itthoni piac nagyon ár érzékeny az árnövekedés ritkán járható út, illetve a Tesco és a Lidl sem örülne neki mert ők meg természetesen olcsók szeretnének lenni. Tisztességesebb lenne az árat növelni, de akkor nem vennénk meg a terméket. Ezt mutatják a tapasztalatok.
A Kinder Buenó pl ugyanakkora de felszaladt 200 forint fölé pár hónapja, húzom is a számat mindig mikor megveszem, pedig nem komoly tétel
Egyre több cég folyamodik ehhez az eszközhöz, az árnövelés helyett, hisz ez nem szúr szemet rögtön. Kétségtelenül működik, bármennyire is unszimpatikus nekünk, fogyasztóknak.
Szerintem a legpraktikusabb módon úgy lehet észrevenni, hogy az egységárat (per kg, per liter stb.) is megnézzük automatikusan – ott kiderül az emelkedés. Bár ehhez abban is naprakésznek kell lenni, ami nem könnyű, és kérdés, megéri-e az energiát. Esetleg csak néhány kulcs termékre. Vagy legyintünk, és elfogadjuk, hogy így jártunk. Mindent nem fogunk tudni kontrollálni.
Utána egyszer nyilatkozott a marketinges kislány, hogy ők csak a fogyasztói szokásokra reagáltak, na az már inkább nem kellett volna.
2017-09-05 at 09:37
1 kg műanyag ára valahol 1,1-1,3 Eur körül mozog
1 kg papír ára 0,9-1,1 Eur
1 kg kakaóbab(persze, nem csak ez alkotja a csokiszeletet) 2-3 Eur
1 kamion 1 Eur/km áron számolható ma (22 to raksúly
A gyártás nagy mértékben gépesített ezeknél a termékeknél, tehát valószínűsítem, hogy a bérköltség alacsony.
Ebből következően a drágább összetevőből tud a legnagyobbat spórolni, igaz, hogy kevesebbet is használ belőle.
41 és 37 is prímszám, szerintem így fognak lefelé haladni prímszámonként, nehogy könnyű legyen átszámolni a változást. Zseniális, remélem, hogy kapott valami “év ötlete” címet a cégnél az ötletgazda.
Prímszámokat minden termék borítójára!
ui: a Soproniért viszont kár:-(
Írj egy e-mailt a betegsegkar kukac uniqa.hu címre. Másik lehetőség: ezt a nyomtatványt töltsd le (vagy az örökösöd) és küldd be a rajta szereplő címre.
https://kiszamolo.hu/wp-content/uploads/2016/08/baleseti-igenybejelento.pdf”
A nyomtatványon ott van a szerződő aláírásának a hely, az pedig ugye a Kiszámoló Egyesület..
Egyelőre írtam az e-mail címükre, aztán majd meglátjuk, mit válaszolnak.
Ha neked is alá kell írni, akkor ide küldjem, utána pedig visszaküldöd nekem? Máshogy szerintem nem fog menni, ha nem lesz elég nekik e-mailben.
Kiszámoló Egyesület, 2041 Budaörs, Postafiók 385
Köszi!
mivel ezek a tetelek nem jelennek meg az inflacios statisztikaban szep csendesen a megtakaritok kifosztasa zajlik…