Megéri a használt autó?

Csaba írt egy levelet, miszerint az ő számításai szerint majdnem olcsóbb lenne neki egy új autó, mint egy használt:

Kb. két éve (2016. júniusban) vettem egy 2004-es VW Tourant, az elpusztíthatatlannak és rendkívül alacsony fogyasztásúnak mondott 1.9 tdi motorral. Az autóért 1,5 millió forintért fizettem, egyébként tényleg 5-6 litert eszik, 7 személyes, ideális családi autó, nagyon szeretem. Mondjuk kicsit többet használom az indokoltnál (agglomeráció és Budapest Kelenföld P+R közötti – egyébként dízelüzem szempontjából ideális távolságon – ingázom vele szinte napi szinten mintegy 80 kilométert, ami azért vonaton is teljesíthető, mellette havonta kb. kétszer megyünk vidékre rokonokhoz 3-4-500 km-eket), de igazából ezért vettem dízelt.

De: A spritmonitoron vezetett kimutatásaim szerint az elmúlt két évben több, mint 1,2 millió forintot költöttem az autó korából fakadó meghibásodásokra (turbó, hűtőrendszer, elektronika, EGR stb.), háromszor vittek haza vontatva vagy tréleren (kétszer a két gyerek is bent ült a kocsiban), és hát a költésnek megfelelő ideig volt szerelőnél is, azaz volt használhatatlan az autó.

Ez azt jelenti, hogy 24 hónap alatt a kopó alkatrészek, biztosítások, matricák, adók és tankolás nélkül nekem havi 50 ezer forintomban volt, hogy ott állt a kertben az ideálisnak mondott, takarékos használt autó, aminek vásárlásával nem vágtam haza a családi kasszát.

Azt számoltam, hogy egy új, kereskedésben vett 7 üléses autóval (legyen Toyota) kötött lízinggel kb. hasonló költséget tudok elérni (konstrukciótól függően max. 10-15 ezer forinttal többet), cserébe el merek vele indulni mondjuk Olaszországba vagy csak Somogyba (el fogok így is menni, de nem túl nyugodt szívvel, és külön kötött Assitance biztosítással – hozzáteszem, jövőre sok biztosítónál már nem is kötnek erre az autóra ilyent), és a szerelővel sem kell folyton időpontot egyeztetni, ráadásul 5 (Toyota) vagy 7 (Kia) év garanciát is biztosítanak hozzá, ami szintén nem mindegy. Nyilván Cascot kötök rá, ami új költségelem, de azért egyrészt kötelező, másrészt elég fontos és meg is éri.

Mit gondolsz a fentiekről?

A felvetés érdekes, ennek a kérdésnek az eldöntéséhez már készült kalkulátor is:

Új autót vagy használtat?

Az én véleményem az, hogy a levélben leírt helyzet némileg speciális eset. Nekem sok használt autóm volt és soha nem volt velük bajom, eltekintve néhány olyan autótól, amit kereskedőktől vettem. Ezek mindig külföldről behozott, agyonhajtott és valami rejtett hibával rendelkező autók voltak, visszatekert órával. Az egyiknek vezérmű-lánc szakadása lett két napon belül, a másiknak az automata váltója volt rossz, csak egy trükkel ezt elfedték a vásárlás pillanatában, stb.

Meg is fogadtam, hogy egyrészt soha többé nem veszek használt autót kereskedőtől, másrészt nem veszek külföldről behozott használt autót, inkább idehaza újonnan vett autót veszek drágábban, aminek ismert és igazolt az előélete.

(A kereskedők védelmében annyit, hogy azóta találkoztam olyan kereskedővel, akitől mernék használt autót venni. De azért ez inkább a kisebbség. Az átlag olyan autót hoz be, amit nagyon olcsón meg tud venni (aminek nyilván oka van) és nagy haszonnal rá tud melegíteni a magyar vásárlóra, akár a hiba eltitkolásával, akár óratekeréssel. A garanciavállalásról pedig annyit, hogy nem egy autókereskedő gyorsabban cserélgeti a cégét, mint más ember a zokniját. Amikor a fenti esetekben is visszamentünk, hogy azért valamit álljon a javításból, mindegyik kiröhögött és mondták, nyugodtan pereljünk, mire a bíróság elé kerül az ügy, neki már a hatodik cége lesz addigra.)

Szerintem Csaba is egy ilyen autót fogott ki. A német sem hülye, csak akkor vesz dízelt, ha nagyon sokat megy vele, s a nagyon sok más kategória ott, mint itthon. Egy 12 éves ottani dízelautóban minimum van 300-400 ezer kilométer, de inkább több.

Az ezelőtti autómat 8 évesen vettem 130 ezer kilométerrel, természetesen szakszervizben átvizsgálva, öt évig használtam, ez idő alatt volt összesen 60 ezer forint szervizszámlám a szokásos dolgokon (olaj, fékbetét) túl.

Én nem félnék egy ismert előéletű használt autótól, még ha nem is vennék ilyen távokra 12 éves autót, főleg nem dízelt, 300 ezres futásteljesítménnyel.

A második pont, hogy mivel Csaba “heavy user”, szerintem neki ezért nem való egy ennyire öreg autó. Egy 12-14 éves autó annak megfelelő, aki évi 10-12 ezer kilométert megy, azt is főleg csak városban, helyben.

Költségek: Csaba elfelejti az új autó értékvesztését. Bár nem derül ki a levélből, milyen lízingre gondolt. De mindegy is, mert ő évente mintegy 30-35 ezer kilométert tesz az autójába, ez 5 év alatt 150-175 ezer kilométer. Az pedig nagyon komoly értékvesztést is jelent.

Az általa említett hétüléses Toyota Verso újonnan 7,5-8,5 millió forint, a hasznaltauto.hu-n ezek az autók öt évesen, 150 ezer kilométerrel 3,2-3,5 millió forintért mennek. Ez bizony évi egymilliós értékvesztés.

Ehhez képest már aprópénz a lízing költsége a maga éves 150-250 ezer forintjával.

Tehát az újabb autó havonta 100 ezer forintba fog kerülni az egyéb költségeken túl. S visszatérve az előzőkre, szerintem nem általános, hogy egy használt autóra havi 50 ezret kellene költeni szervizre, ez inkább Csaba balszerencséje, mint átlag.

Csaba helyében ilyen futásteljesítmény mellett egy ellenőrzött előéletű 3-4 éves autót keresnék, vagy megbarátkoznék azzal a gondolattal, hogy havi 100 ezret bukok az új autó tartásán. Ugyanis semmi baj nincs az új autóval, ha keresel annyit, hogy ki tudd fizetni az autó fenntartását. A gond abból szokott származni, hogy a legtöbb ember úgy tart fenn autót, hogy igazából nem is engedhetné ezt meg magának.

Érdemes elolvasni újra az erről szóló cikket:

Az autókról még egyszer

Csabának érdemes lenne használni a fentebb belinkelt kalkulátort és eldöntenie, mennyit ér neki az új(abb) autó nagyobb üzembiztonsága és esetlegesen nagyobb kényelme.

Elővettem én is ezt a kalkulátort, mert kíváncsi voltam a költségekre: Csaba havonta mintegy 210-230 ezer forintot költene egy új autóval arra, hogy munkába járjon vele negyven kilométerről.

Nem tudom, mennyit keres, de azt igen, hogy a lakhelyéről jó és gyors a vonatközlekedés Kelenföldre (negyedóránként jár a vonat és huszonpár perc az út, a költsége pedig 650 forint) és hogy reggelente általában a budaörsi Tescoig ér a dugó az M1-M7-esen.

Én biztos nem szívatnám magam minden reggel azzal, hogy autóval járjak dolgozni onnan, ahol Csaba lakik. Még akkor se, ha havonta nekem fizetnének ezért 210-230 ezret és nem én azért ugyanennyit, hogy idegbajt kaphassak minden reggel. De ez teljesen az ő dolga, csak hát a véleményemre volt kíváncsi ugye. 🙂

Ha nem autóval járna dolgozni, egy keveset futott, de nem feltétlen fiatal benzines autóval is tökéletesen elégedett lenne.

Ez volt az én véleményem, most jöttök ti.

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 40 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

201 hozzászólás

  • Szakértő
    Nem csak urban legend, hogy a külföldi benzinnel kevesebbet fogyaszt a kocsi! A saját tapasztalatom is ez. Konkrétan 4,2 literes fogyasztással jöttem haza Ausztriából. Csaknem 1000 kilométerre tankoltam az osztrák Shell-nél és végig autópályán jöttem. Ezt a fogyasztást itthon még megközelíteni se tudtam soha.
    – – –
    Az autó vásárlásnál az új vételének nagy előnye, hogy a felszereltség jobban személyre szabható. A használt piacon ez sokkal nehezebb, ott inkább a műszaki állapot és ár alapján választ az ember, a felszereltség már nem tud szempont lenni. Ez amiatt van, mert az igényeim jelentősen leszűkítik a szóba jöhető autók körét. Pedig csak két megkötésem van: 1. benzines 2. automata
  • V
    “A régi kocsim 18 éves, 4,8MHUF volt, amikor kihoztam a szalonból, most kb. 200 eHUF az értéke, miközben évi 100-200 eHUF megy rá (karbantartás, szerviz, biztosítás). Most vettem rá 100-ért patent gumikat. Azaz havi kb. 10-15 eHUF+üzemanyag a költsége. Ez csokipénz egy új, hasonló kategóriájú (felső-közép) költségeihez képest (tőkealternatíva, amortizáció).”

    na most akkor szamoljunk egy picit: a 18 ev alatt amortizalodott az autod 4,6M-t, ez picit tobb mint havi 21k HuF. Ha ezt hozzaadod a havi “10-15 csokipenzedhez” akkor mar latod is hogy mirol megy itt a vita.

  • madaraszvktr
    Szerintem rengeteget lehet spórolni azzal is, ha pusztán megfelelő méretű autót választ magának az ember. Manapság már a supermini kategóriás autókban (Jazz,Polo,Fabia) is egész nagy a csomagtér, és hátul is kényelmesen elfér két felnőtt. Ebben a kategóriában ráadásul újat venni sem feltétlenül sokkal drágább, mint használtat, mikor végigszámoltam nekem az jött ki, hogy ha 10 évig használok egy újat, az kb 250-300 ezerrel drágább, mintha két 5 éves használtat vennék ugyanerre a periódusra. Cserébe megbízhatóbb és sokkal jobb a felszereltség (holttérfigyelő, android auto stb.). A csomagtér ráadásul könnyen bővíthető is nagyobb utakhoz, volt a bajszos blogon is egy cikk erről: goo.gl/V6GwxF

    Sokan figyelmen kívül hagyják de érdemes lehet a kisebbre váltáson is gondolkodni, sokat lehet vele spórolni, vagy ugyan annyi pénzből lehet újabb/jobb autót venni.

  • Rebellis
    Kedves Kiszámoló!
    Már többször találkoztam az oldaladon, hogy van egy másik cikkre való hivatkozás és nem lehet új lapon megnyitni, hanem csak az adott lapon. Nagyon idegesítő. Kérlek ha tudod akkor old meg ezt az ” égető problémát”.
    Köszi.
  • Zabalint

    “Manapság már a supermini kategóriás autókban (Jazz,Polo,Fabia) is egész nagy a csomagtér, és hátul is kényelmesen elfér két felnőtt.”

    Azért ez nagyon-nagyon erős túlzás., ha 150 centis felnőttekkel számolsz, akkor talán igen.

  • Telekalacs
    “A régi kocsim 18 éves, 4,8MHUF volt, amikor kihoztam a szalonból, most kb. 200 eHUF az értéke

    Ez milyen auto? Mert nem kell.:D

    A mienk 17 eves, 3.6 volt az ara anno,most er kb 800 ezret. Kötelezökön kivül 17 ev alatt talan +100 ezer ment meg el ra..Ezen kivul semmi.

  • ruskyy

    a nick neved gyanítom nem reál tudománnyal összefüggően került kiválasztásra.

    amennyiben ausztriából jössz hazafele, akkor:

    1.) lejt az út, mivel tengerszintet csökkentesz (akkor is, ha nem síelni voltál, hanem csak shoppingolni vagy a karácsonyi vásáron).
    2.) a szélirány jellemzően kifele menet szembe fúj, hazafele jövet pedig hátulról.

    mivel a légellenállás a legnagyobb energia, amit le kell kűzdeni, emiatt már a gyenge/közepes erejű szél is +-10-15%-os fogyasztás különbséget generál, a valamivel erősebb (35km/h+) szembeszél pedig 20% feletti eltérést tud okozni.

    voltam expat Baden-Würtemberg-ben, emiatt tankoltam kint elég sokat, illetve hasonló útvonalon és körülmények között rendszeres jártam haza autóval is.
    nincs fogyasztásban szignifikáns különbség.

    persze mindenki higgye csak azt, hogy nyugaton minden sokkal frankóbb. ha attól jobban alszik 🙂

  • antenna
    Új autókról is rengeteg horror sztorit hallani. Nálunk a cégnél egy 60-70 autós flotta van max. 3 éves kocsikkal és nem véletlenül halogatom az öreg hintóm lecserélését.
    Rebellis: a jobb klikk – megnyitás új lapon nem működik? Nekem megy.
  • Alex
    Nekünk egy CHEVROLET CRUZE kombink van, 1.6 benzines, nemrégen volt 5 éves, 92.000 km-el. Mielőtt megvettük használtban gondolkodtunk, de nem nagyon találtam megbízható előélettel.

    Kisgyerekkel nem akartuk a szerencsére bízni magunkat, így megvettük újként, de 0km-esen már kb. fél millióval olcsóbban a lisatárnál. Benzines, nem a legjobb fogyasztással, viszont extrákkal (5*-os törésteszt, légzsákok, tolatóradar, tempomat, stb.), 1000 km-es utat is kibírtunk benne nyaraláskor.

    DE ami a legfontosabb, simán belefért a családi költségvetésbe, hitel nélkül.

    Kötelező szervizekre vittem eddig is, most hogy lejárt az 5 éves garancia, úgyanúgy hordom majd, lehet nem márkaszervizbe.

    Hasonló évjáratú társait most árulják 200-250.000 km-el a neten, így reményeim szerint 5-6 évig (vagy tovább) simán használjuk.

    így volt egy új autónk és lesz egy jó állapotú használt… 😀

  • Tomi
    150.000 km. Ennyire van méretezve egy normál autó, persze sokat számít a vezetési stílus, az autó használati körülmények (város/országút arány). Ehhez lehet kalkulálni a természetes anyagöregedést (főleg műanyag, gumi elemek, de az elektronikai alkatrészek is elöregszenek idővel).
    Az új autóknál is rengeteg a meghibásodás, de azok garisak, illetve a visszahívások, szoftver frissítések (több száz millió kódsor van egy normál új autóban is!!). Emiatt is fontos lenne, hogy márkaszervizbe vigyék az autókat, legalább garanciális időszak alatt.
    Vezetett szervizkönyv elég lehet, mert van olyan márkakereskedés ahol kiadják az infót. De a legjobb, ha a számlák is megvannak az eladónak a szervizekről.
  • jami

    Nekem pl. nincsenek meg a számláim és jó ideje a szervizkönyvet sem vezetik. Ellenben a szerviztörténet lekérdezhető alvázszám alapján 😉
  • vzsolti
    “Inkább kifizetem azt az extra felárat, amit a tényleg ismert előélet jelent.” – javaslom az autoDNA-t. Máris többet tudhatsz meg a külföldről behozott kocsid előéletéről.
    Régebb óta működik, mint a magyar hatóság által üzemeltetett km rögzítő rendszer, ráadásul biztosítók és kereskedők is előszeretettel töltenek fel rá adatokat.
  • Szakértő
    A fogyasztáskülönbség abból adódik, hogy más a benzin összetétele. Hogy ez hogyan lehetséges? Itthon minden benzinkútlánc a MOL-tól kapja az üzemanyagot. Az egyes láncok azonban más-más adalékanyagokat kevernek hozzá. Az adalékanyagok összetétele nem nyilvános. Minden láncnál törekszenek arra, hogy állandó, jó minőségű, az előírt mennyiségű és minőségű adalékanyagokat tartalmazó üzemanyag kerüljön minden ott tankoló autóba, azonban ez nem mindenhol sikerül. Az adalékanyagok hozzátöltése a töltőállomásokon történik. Ezek az anyagok nagyon drágák és elméletben soha nem fordulhatna elő az, hogy kevesebb kerüljön a tartályokba belőle mint kellene. A gyakorlatban viszont ez gyakrabban megtörténik, mint hinnéd. A “többlet” adalék ilyenkor a kutasoknál marad, akik azt jó áron értékesítik. Az adalékok betöltését a minőségellenőrök szúrópróbaszerűen ellenőrzik, akik szintén emberek. . .
  • Dörnyei József
    Egyetértek a fent szólóval: A fogyasztást nem befolyásolja a Német jobb üzemanyag. Ha jobb egyáltalán, ami szvsz. kút függő.
    A fogyasztást a forgalom, a szélirány, az időjárás, a terepviszonyok olyan erősen befolyásolják, hogy mérni esély sincsen.
    Én 3-4 éven keresztül hetente, kéthetente mentem 2-szer 1200 km-t Németországba és vissza.
    Normál körülmények között majdnem kijöttem egy tankolással VW Passat 2.0 TDI-vel. De kérdőjeles volt a vége, ezért tankoltam egyet félúton. De ha pl. hó volt, akkor a fogyasztás messze több volt 1 tanknál.
  • Szakértő
    . . . Emberek, tehát fel lehet őket ismerni, lehet hatni rájuk így is és úgy is. Meg lehet “tippelni”, hogy mikor, melyik kúton lesz a szúrópróba. Ezeknek a visszásságoknak sajnos itthon sokkal nagyobb tere van, mint Ausztriában. Az autós, csak a fogyasztáskülönbséget látja, de az okokról fogalma sincs.
    Akkor is, ha ezt a nem “szakértő”, csak “nagyon okos” hozzászóló nem tapasztalta, nem érti és nem is tud róla semmit.
  • szocske
    Külföldi vs. magyar nagyban függ attól mit akarsz venni, én pl Toyota Prius Plust akartam, amiből itthon eladtak vagy 10db-ot évente, ha a magyar első forg. helyezés alap elvárás lett volna meg mindig nem lenne autóm. A másik autónk Nissan leaf, ebből sem sokat vettek itthon a válság éveiben 10M listaáron, akkor meg 1,5m állami támogatás sem volt ra.

    A Prius bő 2 éve van meg, azóta tucat autó lett főleg taxisok között, 200ezer felett van már, de 500-ig nem számítok semmire olajcseren kívül.

    Elektromosra meg úgy no a kereslet, hogy fel év (15ezer km) használat után eselyesen többért adhatom el, mint a vételára volt, főleg ha kitart a gyenge HUF és az állami támogatások szerencsétlen kedves (május óta nincs aki aláírja a pályázatokat, így aki újat venne állami támogatással csak vár, ezért no a kereslet a használtra)

  • Zabalint

    A szélben igazad van, de a felfelé mész egy jó nagy marhaság, ha 700-800 km-t mész, akkor jelentéktelen, ha van néhány száz m magasságbeli különbség a kiinduló és a végpont között. Épp ezen vitatkoztam nem olyan régen valakivel, pont ezt az 1-es érvedet mondta, aztán ránéztünk a trképre, hogy kiderült, hogy az adott német célpont még alacsonyabban is volt, mint a magyarországi kiindulópont.
  • Zabalint

    A legtöbb láncnál a kút üzemeltetőjének semmi köze az üzemanyaghoz, annyira nincs, hogy még csak nem is az a fő bevételi forrásuk, 1-2 Ft-ot kapnak literenként, a fő bevételük pedig a shopban eladott termékek után van, az üzemanyagot készen, adalékokkal együtt szállítja a Mol/ÖMV/stb.
  • Jelentéktelen Hangya
    : “Továbbá nem vennék olyan autót, amivel papíron 10-12 ezernél kevesebbet mentek papíron, mert véleményem szerint ilyen autó nincs. Tudom, hogy vannak boltba járó nagypapák, meg gyerekért járó anyukák, hát oké. 10-12 ezer a minimum egy autónál évente.”

    Mi is olyan keveset használjuk (6-8e km/év), hogy kizárólag anyagi szempontból nézve teljesen ésszerűtlen döntés fenntartani. Itthonról dolgozom, feleségem GYED-en, vásárolni, családlátogatásra, nyaralni, ilyenekre megyünk vele. Márkaszervizben van karbantartva, hogy igazolt legyen majd az előélete + én nem szeretnék két gyerekkel lerohadni az út szélén, ha rajtam múlik. Nemsokára 10 éves lesz, de bármilyen előkészület nélkül neki mernék vágni mondjuk egy spanyol útnak, családdal együtt.

    Miért? Mert élvezet használni (200LE, szívóbenzin, full extra). Keresem az okot, ha lehet egyet autózni vele. 🙂

    Szóval nyugi, van ilyen is.

  • Ákos

    1000 km pályán 3 alatt lenne a fogyasztásom. Ez csak arra bizonyíték, hogy a lendületet megtartani kevesebbe kerül, mint megszerezni.


    150.000 km
    Még jó, hogy a 340ezret futott autóm nem tudja. 🙂

  • Adamo
    Kiszámoló “Én 200-300 ezer forintért nem fogok szívni egy olyan autóval, ami 85%-os eséllyel valami külföldi hulladék” -Ezt érzelmi alapon állítod, nincs semmi statisztikád rá, sokan az ellenkezőjét hangoztatják. A kereskedőnek “garanciát” kell vállalnia törvény szerint és neten mennek az értékelések, meg lehet találni azokat, akik nem akarnak átverni. Ha már ismered a Totalcarosokat, beszélj a becsületesnepperrel, hátha változik a véleményed.
  • Zelle
    A levélíró sajnos kifogott egy olyan autót, amivel az átlagosnál több a hiba, szerintem azért nem mindennapos, hogy egy autó 2 év alatt háromszor robbanjon le, és ennyi pénzt kelljen rákölteni. Mi egy hasonló évjáratú dízeles kocsit adtunk el tavaly, 250 ezer km-rel, és – lekopogom – a lendkerékcserén kívül nem kellett rá iszonyatosan nagy összeget költeni, ráadásul sosem állt meg alattunk, pedig beletettünk 100 ezer km-t. Nyilván szerencse kérdése is, de az is igaz, hogy normálisan szervizeltük, 15 ezer km-enként teljes olaj-és szűrőcserét csináltattunk prémium olajjal, és ha sok ideig nem volt meghibásodása, akkor is elvittük szervízbe egy átnézésre a biztonság kedvéért. Ja, meg persze főleg Németo-ban használtuk, normális utakon, normális anyaggal tankolva. Azt hiszem, a szerencse mellett ez is számít.
  • Átvernek a reklámmal
    Hasonlót számolgattam az előző vásárlásnál. Bizonyos feltételek (nem mész túl sokat, sokáig meg tudod tartani) az új teljesen reális alternatíva.

    Nálam úgy nézett ki, hogy az új 6 millió, tízévesen fog érni kb. 1,3-at. Az alternatíva lehetett volna két autó, amit háromévesen veszek és nyolcévesen eladok (az ekkori árak kb. 3 millió ill. 1,5 millió). Előbbinél 4,7M az amort, utóbbinál 3M. A különbség havi 14000 Ft, de legyen 15, abból kijön a tőkeköltség is. Ebből még lejön a szevizszámlák különbsége, az, hogy nem kell még egy autót venni, utánajárni ill. a tény, hogy a saját autómmal pontosan tudom, mi történt. És az új az pont olyan, amilyet én akarok.

    De nyilván ez nem mindenkinek pálya.

  • Zelle
    Egyébként, sok téves elképzelés él az emberek fejében a németekkel kapcsolatban. Én, néhány évnyi kint élés után tudom, hogy a németek általában nem azért cserélik le az autóikat, mert nem bíznak bennük vagy gond van velük, hanem mert náluk a kocsi az első számú státuszszimbólum. Ha azt hiszitek, “tipikus magyar szokás” a magamutogatás és erőn felüli autóvásárlás, hát nem láttatok még németet 😀 Ők nem elégednek meg olyan autóval, amiért egy magyar a két kezét összetenné, a minimálbéres gyárimunkás is képes 30 ezer euró hitelt felvenni egy új/szép autóra, akkor is, ha a törlesztés és fenntartás mellett nem jut neki másra, aztán megy a sírás…
    Persze, javukra legyen írva, az autókat is normálisabban szervizelik, nem simliskedik el annyira, mint a magyarok, mert ha nem a motorhoz kell nyúlni, akkor az ottani fizukhoz képest emberi a szervízköltség. Csak az a fránya km-óra átállítás…
  • porthosz
    Zabalint:

    Pedig számít a magasság, én csak Magyarországon belül ingázom 100 km-ert Budapestről dél felé, és a kocsi fogyasztásmérője szerint visszafelé jövet mindig konstans 1-2 decivel több a fogyasztás.

  • Sokatolvas
    Szerintem benzin az benzin, adott az energia tartalma, azt az adalék nem befolyásolja, esetleg kevésbé koszolódik a motor.
  • jami
    Nekünk egyszerűen volt 5 szempont, amik együtt oda vezettek, hogy 1 azaz típus felelt meg. Abból az új 10m-nál indult. Ja, volt egy 6. szempont is, ami nekem a posztból hiányzik, kocsira nem veszünk fel hitelt
  • Zabalint

    Nem mondom, hogy nem számít, de 700-1000 km-en az, hogy egy német város 100 m-el magasabban van, mint Budapest nem releváns tétel 100 km-es fogyasztásra nézve. A köztes fel-le meg mindkét irányban megvan. De komolyan, ha 1000 km-en 100 méter 100 km-enként csak 1 decit számítana, akkor az azt jelentené, hogy 100 méter megmászása a kocsinak +1 liter benzin lenne, ami aránytalanul sok lenne. Akkor ugye ha Gyönygösről felmész Kékestetőre, annak több mint +8 liternek kellene lenni ahhoz képest, mint ha síkba lenne, valójában összesen töredékéből felmész a 8 liternek.

    De mondom, ezt az érvet vitaban akkor is elsütötte egy ismerősöm, amikor utólag kiderült, hogy a két város között fordított volt a szintkülönbség, a magyar volt 50 méterrel magasabban.

  • Zabalint

    A németekről kb. bármit és bárminekcaz ellenkezőjét el lehet mondani, mert teljesen más az általános néplélek a különböző tartományokban. Mindenesetre meglepően sok nem prémium autó fut ott, igaz többségük nem első autó a családokban, pl. Dacia Duster nagyon sok van ott.
  • antenna
    szakértő: te miben vagy szaki? 🙂 Olvass utána, hogy az ÖMV vagy az Aldi honnan veszi itthon az üzemanyagot.
  • Tzsolesz
    Meg kellene végre érteni, hogy külföldön sem olcsóbbak az autók, csak nagyobb a választék. Sőt, ha jót hozol , mire rendszám lesz rajta még az is lehet hogy drágább lesz mint itthon. Amit 200-300 ezerrel olcsóbban adnak az nem 85% hanem 100% hogy hulladék, de a magyarnak az kell hogy 200e km-től ne legyen benne több (különben bevérzik a szeme ha meglátja), olcsó legyen. Na erre reagál a kereskedői társadalom a tekeréssel és mindenféle hulladék behozatalával. Ha egy 1-2-3 milliós autónál akkora vérveszteség az 200-300 ezer forint akkor tényleg buszbérletet kell venni.
    Itt sokan úgy tekintenek az autóra mint egy vasdarabra ami elvisz A pontból B-be, de nem mindenki így van összerakva. Sok embernek az is fontos hogy számára szép legyen, biztonságos, dinamikusabb stb. Én is fél éveset és dízelt vettem, pedig csak 10-12 ezret megyek, de nekem mások az elvárásaim.
  • mitel hentes
    Még egy dolog eszembe jutott. Sokan vásárolnak tetőcsomagtartós, fagyasztóláda méretű csomagterű kombit, csak azért mert évente egyszer, vagy kétszer, vagy háromszor elmennek nyaralni 2-3 gyerekkel. Kell hely a bőröndöknek, kell hely a babakocsinak, a félautomata zenélő pelenkázó asztal-szekrény-félszoba kombibútor sem maradhat otthon. Ahelyett, hogy két nadrággal és 5-6 T-shirttel odagurulnának egy gyerekbarát hotelhez, melynél csak a bejáratig kell elcipelni a csemetét, ahol babakocsi várja, a szobában pelenkázóasztal, az étterem részben gyerekülések hegyekben. Egyre több ilyen hely van, vizes-medencés résszel is, ahol egy fél napot ki lehet bekkelni egy fürdőgatyában, a törcsit és a fürdőköpppenyt a hotel adja. Megértem, ha apunak a német cég adja a céges kombi passatot, de ha van választás, akkor lehet egy kisebb kocsival is nyaralni. Vagy bérelni egy kombit a nyaralásra.
  • Dani
    A cikk hatasara gyorsan visszaneztem az appomban az elmult 2 auto adatait. A mostani fenntartasa kifejezetten draga, de autobuzi vagyok es a havi bevetel kb. 10%-at viszi el (mindent beleszamitva)

    Alfa Romeo 159 Ti, svajcbol hozva 190K km-rel. Jelenleg van benne 235K.

    – 3 eve vettem, evente 1 milliot koltottem ra amibol:
    a, uzemanyag: 1.3M
    b, gumik es felnik ( nyari 19”, teli 17” ) : 370K
    c, szerviz (alkatresz es m.dij): 1M
    d, biztositas+adok: 400K

    Napi “dija” 2700Ft, havonta kb. 90K-ba kerul.

    Masoknak milyen koltsegeik vannak?
    Foleg azok erdekelnenek, akik passziobol vettek autot, es nem csak kozlekedoedenyt latnak egy jarmuben.

  • Szocske
    Hogyne számítana a szélirány és a tengerszint feletti magasság, nemhogy a hó, de meg az eső is megdobja a fogyasztást, csak teljes ránk átlagban ezek nem tűnnek fel. Ezért (is) szeretem a Nissan carwings alkalmazást, minden úton látom pontosan a fogyasztást, meglepő adatok derülnek ki
  • András
    Miklós, a C-Max cseréje mennyire aktuális? Épp autóvásárlás előtt állunk. Pont a kisgyerekek miatt (babakocsi, futóbicaj stb.) – az ésszerűség határain belül – nagyobb autót keresek, ill. a 7 ülés sem lenne hátrány, ha hétvégén kiruccannánk a Duna-partra és esetleg a nagyszülőket is vihetnénk (apósomnak kb. az élete a Duna, de egészségügyi okokból mostanában már önmagától nem nagyon indul meg). Szóval, ha eladósorba kerülne a járgány, lehet, hogy érdekelne.
  • gab
    Hollandiából hoznak be sok Toyota Priust, Prius+ -t mert ott asszem 5 évig jár rá valami állami támogatás, ezért utána lecserélik őket. Jellemzően 120-150e km van bennük (a hirdetések szerint). 4-5 millió között árulják őket itthon. Új áruk 10 millió körül van. Van kockázat ezekben? Széthajtani nem tudják őket, nem sportkocsik. Állítólag olyan típust kell venni a posztoló által említett célra, mint amit itthon a taxisok használnak, és ők elég sokszor Priust vesznek, persze a konkrét darab a perdöntő.
  • Rudi
    Szerintem meg Csaba pont akkor vette meg, amikor költeni kellett rá. Nézze meg 5 (7) év távlatából és rájön, hogy az új autó mennyivel drágább.
  • Kiszamolo
    András, néhány hét. Amúgy 4 és fél éves lesz az autó, tehát nem másfél millió forint az ára. (Csak valaki már érdeklődött, de ő 10 éves autót keresett.)
  • Családfő
    150e km-re terveznek egy autót??? LOL! Legfeljebb az 1 literes motorral szerelt középkategóriásat – ami lényegében nem létezik.

    Egy, a karosszériához optimalizált motor 300-400-500ezer km-t gond nélkül elmegy, he tisztességesen van szervizelve.

    Ezért sem butaság bevállalni egy – mondjuk – 200e km-t futott 3-4 éves, magas felszereltségű nagyobb kategóriás autót, ha az jó állapotban van. Hisz még hosszú évekig jó lesz, miközben az értékvesztése már jórészt megvolt.

    Ui: a külföldi autót sokan keverik itt az olcsón hirdetettekkel. Van persze olyan, de nem azt kell venni. Az nem baj, ha akár kicsit drágább is az átlagnál, hisz az állapot a lényeg.

  • Sly
    Autóalkatrész-maffiát érdemes lenne kitárgyalni, ti. majdnem mindenki ad 40-48%-ot listaárból, amit a szerelők szépen zsebrevágnak. Így lesz a legegyszerűbb fékbetét cseréből is pár 10e-es mutatvány, Te meg nézel, hogy milyen drága az alkatrész..
  • Tamásxxx
    bácsi

    Beírva a kalkulátorba, egy új Skoda Octávia havi fenntartása évi 30.000 km-rel 400 Ft benzinnél 200ezer ft, míg 600 forintos benzinnel 230ezer forint, ezer forintos benzinnél 290ezer forint. Még az ezer forintos benzin is csak pont ugyanannak fog gondot okozni, akinek a 300 forintos is. Én nagyon örülnék ezer forintos benzinárnak, szívesen kifizetném, ha kisebb lenne tőle a forgalom, de nem így működik…

  • joosbalazs
    Egy dolgot fűznék még hozzá, mert látom, hogy a pénzügyekkel mindenki tisztában van, de műszakilag nagy a sötétség.

    Adott kettő autó, mindegyik megtesz egy-egy kilométert.

    Az egyik 120-al halad az autópályán. A motor negyed terhelésen dolgozik, stabil olajnyomással és hűtéssel. A menetszél átjárja a karosszériát, annak üregeit, kiűzve onnan a párát, meg a nedvességet. A futómű nem csillapít, mert a sima úton nincs mit, a geometria nem változik, semmi nem rugózik… A kuplunghoz meg a fékhez hozzá sem kell érni… Az egy kilométert fél perc alatt teszi meg.

    A másik küzd a Hungárián. Az egy kilométert öt perc alatt teszi meg, kátyús rossz úton. Vagy ötvenszer kell kuplungot használni, meg vagy hússzor féket. Nincs menetszél, az olajnyomás meg a hűtés ingadozik. Néha 3000-ig pörög a fordulat, néha 750-es alapjáraton ketyeg motor, amihez a generátornak is alkalmazkodnia kell.

    1km=1km?

  • Zabalint

    Egy kombi általában alig fogyaszt többet egy kisebb autónál, a karbantartása sem magasabb hasonló kategóriájú kisautóhoz képest, olyan is van, amikor pont ugyanaz a motor van benne, a saját tömege pedig alig nagyobb, valamint az ára is alig magasabb. Családi autónak sokkal ésszerűbb választás, mint egy mostanában divatos SUV.
  • vedini
    Elso autom 3 eves fokusz volt 1.6 benzines 2.250 ert vettem, 2011-ben. Ceges auto volt elotte, 60e km-rel. Csak szerizkoltsege volt kb 55 ezret tettem bele 3 ev alatt majd elloptak a haz elol. En biztam benne ha ceges akkor rendszereresen szervizeltek. Most ceges golf van 2 eves elmult, 80.000-ret tettem bele, kotelezo szerviz dijon kivul semmi meghibasodas. Olajcsere 29. 55. 78e km-nel volt sajnos a 30e-res szervizek elcsusztak az olajcseretol igy evente ketszer kell vinnem szervizbe. Az elso 30e porsche budanal volt, sima olajcsere pollen stb kb 80e lett volna maganszemelynek. Az auto 1.6d autopalya 160-200 is belefer mivel irom az osszes tankolast atlag kb a 80e km-re 5.3. Egyszer volt 60km-es szakasz jatszva a gazpedallal 3l-re jott ki az atlag vicces egy kombi autotol. Listaara 7.4 volt, flottakezelo 6.4-er kapta meg. Ha magamnak vennek autot 3-5 eves oktaviat vennek…
  • Tamás
    András,

    Ismerőstől nem szabad autót venni + meg lehetőleg semmilyen pénzes kapcsolatba keveredni.
    Láttam olyat, hogy megvettek egy adott típusú mondeót családon belül – dízel – és az adásvétel – ahol szintén nem volt nagy kedvezmény, csak ugye ismert az autó valódi élete – után nem sokkal derült ki valami autó motor hiba. 1-1,5m-s autóról beszélünk, és a szervíz lett volna hivatalosan 3-400k + állítólag a hiba rendszeresen (100-120k km-ként) előjön.
    Na most ezt egyik sem tudta (a 8-10 éves autóban volt valami 80-90k km talán) viszont innentől kezdve ugye nem úgy nézünk egymásra. Tudnék mást példát is mondani – kölcsönre – de erre van Mikinek külön posztja.

  • Tamás
    “Hollandiából hoznak be sok Toyota Priust, Prius+ -t”

    Erre állítólag van valami külön fb csoport, kolléga is most vett jó nagy km-rel és maximálisan meg van vele elégedve.
    Azt mondta, hogy a kormány jobban kopott az ő 1x km-re alatt, mint az előtte lévő 1xx-től (sokat autópályáztak a kocsival előtte).

  • Tamás
    Ha nem titok, mi lesz a C Max utódja? 🙂
  • antenna
    mitel hentes: ebben mennyire igazad van! Szerintem is egyszerűen túl sok szemetet cipel a magyar, mert egy ilyen cuccolós-pakolós nép. Nem csoda, hogy a második gyerekkel egyből kell a 7 személyes busz, mert hátha a tartalék vízlangyosító ionizátor vagy az ötkerekű közepes laskaszűrő nem fér be.
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    : a Prius nagyon jó választás, de a megfelelő emberrel kell behozatni. A FB-on van Prius klub csoport, ott megtalálható. Úgy hívják, mint azt, aki a birkanyájra vigyáz. Nem a pulira gondolok, hanem a személyre 🙂
  • jami
    gab, a prius baromira értéktartó – használt korában, a 100e km után. Mivel elégé hülyebiztos, plusz hát a tulajok tipikusan nem fittipaldik egy esetben lehet gond: ha taxi volt. Ennek elkerülésében a szín és pár kopás segíthet; plusz minimum le kell kérdezni az eu-s Toyota hálózaton alvázszámmal.
    Vannak már jó páran, akik priusok behozására szakosodtak, az FB-n megtalálni őket, nekik az a profiljuk, hogy megbízhatók, emaitt kicsit több az ár, mintha magadnak/mindenfélével kereskedőtől veszed.
    Vagy eleve ott is adnak el magánszemélyek.

    (A szervizekben át is nézik, ha beviszed; de ez főleg itthon segít.) Nekem a helyi szervizzel nagyon jó a tapasztalatom, épp holnap is megyek műszakira, nem horror az áruk.