Napi ábra: Jön a kínai autóáradat

2024-12-02
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Már a csapból is az folyik, hogy a kínaiak letarolták az európai piacot az államilag agyontámogatott autóikkal, ha nem csinálunk valamit, minden európai gyár tönkre fog menni.

Amikor ilyen híreket olvas az ember, arra következtetésre jut, hogy tényleg már csak kínai autókat adnak el Európában.

Ugyanezt hallották azok, akik elég idősek a japán autókkal kapcsolatban, majd a kilencvenes években a koreai autókkal kapcsolatban.

Az ázsiai autómárkák, amik Európában kaphatóak:

A 24 kínai autómárka közül mindössze kilenc volt az, ami ezer autónál többet tudott eladni 2023-ban.

(Fontos, hogy a Kínában gyártott és a kínai autómárka két külön kifejezés, hiszen a legtöbb Teslát, de sok egyéb, Európában kapható autómárkát is gyártanak Kínában, például Daciát, Volvot, BMW-t vagy Minit is. A Kínából származó autóimport 35%-a európai vagy amerikai márka Kínában gyártott terméke.)

2023-ban 321 ezer kínai autót adtak el a közel 13 milliós újautó piacon, ez 2,5%-os aránynak felel meg, egyelőre nagyon messze még a japán és koreai autók eladott mennyiségétől ez az arány:

Ezen belül is a kínaiak az olcsó autókkal tudnak vásárlókat meghódítani (persze így kezdték a japánok, majd a koreaiak is.)

Az ázsiai márkák piaci aránya típus szerint:

S valóban jönnek fel a kínaiak, különösen az elektromos autóknál (miután benzines autót nem igazán tanultak meg soha rendes minőségben gyártani) és bár még a minőségük ezeknek is elmarad az európai piacon már régebb óta jelenlevő akár helyi, akár japán vagy koreai autók minőségétől, de ahogy ez utóbbiak is sokat fejlődtek 15-20 év alatt, a kínai autók se csak egy olcsó alternatívái lesznek a jó autóknak néhány éven belül.

Az egészségtelen kínai támogatásoktól és a kínai exportkényszertől valóban védeni kell az uniós gyártókat, hogy fair legyen a piaci küzdelem, de azért annyira nem kellene farkast kiáltani. Ahogy nagyon jót tett az európai autópiacnak és az elkényelmesedett, túl drágán és túl nagy profittal gyártó európai autógyáraknak is a japán majd később a koreai autók megjelenése, így lesz a kínai autókkal is.

Az európai autógyártók legnagyobb problémája nem a 2,5-3%-os kínai jelentlét, hanem egyrészt a visszaeső európai autóeladások, másrészt az eddig aranytojást tojó tyúknak számító kínai piacon a részesedésük elvesztése az, ami miatt hatalmas bajban vannak. A Volkswagen kínai eladásai 12%-kal zuhantak idén és az onnan származó profit 60%-kal lett kisebb. Ehhez képest az európai eladások 1%-os csökkenése már nem is számít. Hosszú éveken át a cég profitjának 40%-a jött Kínából, ezért hatalmas érvágás az ottani piacvesztés az összes európai autógyár számára.

Akit mélyebben érdekel, az eredeti cikk erre.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
Subscribe
Visszajelzés
72 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Szerintem is kár aggódni. Az európai autógyártók majd elkezdenek az európai polgárnak egyszerűbb, egyszerűbben karbantartható de minőségi autót gyártani. Sajnos az elmúlt 15-20 évben az orosz gengszterek meg a kínai kommunista pártvezérek igényeivel voltak elfoglalva. Egyébként a jövő nem az autó, hanem közösségi közlekedés, kiemelten a vasút. Főleg a demokratikus Európában.

Last edited 1 hónapja by Én is +1

nem csak autók, de vonatok is kínaiak lesznek.. no para. hamarosan majd jönnek a hírek nem csak a Talgoról, de Siemensről is... CRRC megeszi ezeket az állami támogatásával...

Meglátjuk ha ezek majd használatban lesznek és nem csak annyit tudunk, hogy olcsók. A cseh Regiojet pl visszaadta a kínai vonatait pár év után, mert nem voltak gazdaságosan üzemeltethetők.

Last edited 1 hónapja by Én is +1

Mielőtt meghatódottságunkban még könnycseppet törölgetnénk a szemünk sarkából, ne felejtsük el, hogy a vasút jelenleg horribilis árakon működik szerte Európában, mint már alább másvalaki leírta.. A UK a legjobb példa: a szétprivatizáltság, a kismillió szolgáltató és velük a totálisan átláthatatlan, méregdrága díjszabás. És magyarként tudom, hogy a másik végletnek, az egyetlen kézbe államosított vasútnak is miféle gyönyörei vannak (MÁV = Miért Állunk Vaze).
De utazgattunk pl. Olaszországban is, a Trenitalia se kevésbé sz.rja le az utasokat késés stb. esetén.

Néhány nagyváros belső részei kivételével soha nem lesz használható tömegközlekedés. A többieknek marad az autó

Hàt nem tudom a japánok, kínaiak valahogy azért csak megoldották.
Lehetne csak az elmúlt 30 évben teljesen el lett hanyagolva.

Motoroknál is jönnek fel rendesen: Benelli (félig olasz), CFMOTO, Loncin (BMW gyári motor beszállítója régóta), QJMOTOR, Voge, Zontes. És mielőtt azt gondolná mindenki, hogy ócska, minőséghiányos szarokat gyártanak, nézzen meg egy pár tesztet. Az ember elgondolkodik rajta, hogy biztos akar-e 1,5-2-3-szoros szorzót kifizetni az európai vagy japán motorokért, csak azért, hogy a BMW GS-en ülő haverja ne csúfolja őt ki. Gyakorlatilag annyiért adják a full felszerelt motorokat, mint a többiek alapáron. Mire felextrázod, óriási a különbség árban, minőségben közel sem (nagy gyártók fékjeit, futóművét, neves gyártók lebutított motorjait vagy új saját fejlesztéseket használják).

Óriási, de tényleg nagyon óriási a baj, hogyha valaki azért vesz XYZ motort, hogy egy másvalaki "ne csúfolja" őt ki. A minőség számít, meg (gondolom) a motor kinézete, meg hogy nagyon hangosan zúgjon (ez is kérdőjel, hogy miért kell ez a visszaigazolás??)
A biztonságról a motornál szerencsére nem kell szót ejteni 🙂

Ez ugyanaz a téma, mint az autóknál a "szomszédnak veszi". Minőségileg nem sok kivetnivaló van ezekben az új kínai motorokban, csak még rá kell állni az ember agyának, hogy felejtse el a kínai=gagyi axiómát.

Idén cseréltem motort. Nyitottan álltam a kínai motorokhoz, el is mentem kipróbáltam, ráültem néhányra. Hááát nem ugyanaz a minőség.
Inkább vettem egy használt Transalpot.
Nem értem miért lettek ennyire feldicsérve a teszteken. Egyedül a CFMoto-t éreztem jónak.

Öcsém tesztelte mindkettőt, az MG hulladék, viszont a BYD Seal simán vehető, minőségi cuccnak érződik. Nem mellettük lobbizok, de szerintem már tudnak minőséget. Nyilván a tartóssági, garanciális ügyintézési, alkatrészellátási, ügyféltámogatási kérdések még nyitva vannak egyelőre.

MG4-em van, a hibrid Corollamat csereltem le ra. Mondjam, hogy mechanikailag messze jobb mint a Corolla vagy akar a korabbi Focusom? A savtarto szoftver az tenyleg szar de ez tudtam elore. Egyreszt tudok nelkule elni masreszt a legutolso szoftver frissitesben a Brit MG forumok szerint sokat javult..Az MG a villanyautok Suzukija: ne BMW minoseget varj toluk. Belter occo, de tagas ,praktikus es a kocsi a hatsokerek hajtas es a viszonylag kis villanyautos suly miatt megy mint a raketa.

A Corollam 4.5 eves volt a legutolso model 1.8 hibrid szedan, ujonnan kb. 2m-val olcsobb mint az MG4. Az MG amiben jobb: futomu, utfekves, fekek, kormanymu, zajszigeteles, nagyobb es praktikusabb utaster, jobb minosegu hangszorok, jobb tavolsagi fenyszorok, sokkal jobb gyorsulas. Amiben az MG rosszabb: savtarto, zajosabb futes ventilator, gyengebb minosegu fenyezes, karcolodo muanyag az ajtokon belul felul, kisebb csomagtarto, nincs esoerzekelos ablaktorlo, nincsenek majrevasak es vilagitas a hatso ulessorban, rovidebb hatotav, minosegre gyengebb belter.

Autófejlesztő mérnökként dolgozom több mint 10 éve.
Teszteltem és átnéztem a BYD Sealt.
Anyaghasználatban, összeszerelési minőségben, vezetési élmény..... mindenben nagyon nagyon erős a seal.

Nem értek egyet azzal, hogy rosszabb, mint az európai márkák, sőt, az elmúlt évek személyes tapasztalatai alapján, a BMW, Mercedes és a VW is elmarad minőségben a BYD Sealtől.

Dolgoztam kínai fejlesztőkkel, ők nem tudtak autót tervezni. Hogy a Sealt kik tervezték meg, nem tudom, de nem ma kezdték és látszik, hogy a pénz nem feltétlenül számított.

A motor és az akku élettartamáról majd egy pár év múlva tudunk meg többet.

Mindezeket állítom úgy, hogy nem támogatom a kínai autógyártást és európai autógyártóknál keresem a kenyerem, ami most nagyon nagy bajban van.

Én is teszteltem a Transalpot, kacérkodok is vele (vagy picit magasabb árfekvésben Tiger, Norden). Milyen kínait teszteltél ami nem tetszett? Furcsa, hogy a BMW-nek pl. jó a Loncin gyári motorbeszállítóként, de saját jogán már nem jó motorban ami kínai márka, mert kínai. Hiába WP, Marzocchi, stb futómű van rajta, Brembo, J.Huan, stb fék van rajta...

CFMoto 450MT: Ez bejött, ez egy jó gép. Csak az én felhasználási igényemnek volt gyenge. Benellit és QJ-t próbáltam még. A 17 éves Transalp futóműve, minősége még így is verte őket.
A nagy gyártók (német, japán, olasz) keményebb minőségi követelményeket vár el,mint a kínai gyártók. ugyanaz a beszállító tud többféle minőséget is. A minőségbiztosításon elég sokat lehet fogni, ez meg is jelenik az árban.

Én 4-5 éve vettem egy kínai elektromos középrobogót (SuperSoco CPX), azóta egyszer volt vele gond (kontakthiba). Kialakításra, külsőre, mentettulajdonságokban hozza az japán, olasz (benzines) társai paramétereit. 🙂

Nem is a jelen a probléma, hanem az, hogy egyértelműen a villanyautóé a jövő, legfeljebb az elterjedés sebessége a kérdés. Ott viszont óriási előnyben vannak a kínaiak, reális esélye van, hogy a villanyautó piacot ugyanúgy letarolják, mint a napelemét és az akkumulátorokét. Ez teljesen más mumus, mint a japánok vagy a koreaiak voltak.

A valóság lassan beköszön az ablakon:
https://www.portfolio.hu/uzlet/20241129/lehet-hogy-nem-lesz-semmi-a-benzines-es-dizeles-autok-betiltasabol-726656#

A villanyautóé csak úgy lesz a jövő, ha betiltanak minden mást.
A használtautó-piac gyakorlatilag megszűnne, mert a kutya nem vesz másodkézből elektromosat, ha többe kerül egy aksicsere, avagy veszélyes hulladékként leadni. (Gondolom, majd elárasztják ezekkel is a 3. világot.)

Pontosan ez az a hibás gondolkodás ami miatt az európai gyártók bajban vannak. Nem a betiltás miatt lesz a villanyautó a jövő, hanem mert olcsóbb lesz. Nem kicsivel. Kínában eljött az árparitás máris összecsuklottak. Mi lesz ha 30-40%-al olcsóbb lesz egy villanyautó??? Az akku árak meredeken esnek. Jelenlegi LFP akkus autók alatt az akku tovább bírja mint a kocsi többi alkatrésze...

ajánlott hallgatnivaló: a Pogi podcast legújabb részében pont erről a témáról beszélgetnek, a Draghi-jelentés autóipari vonatkozásairól

https://open.spotify.com/episode/0sFpPGgVG1pwH7L7kkSDzF?si=AgRsH9VETii0OPDWGG7i_A

Kínai autók kicsit olcsóbbak (érzésre 10-15%, ami nem kevés, de nem is harmadáron vannak), de az igazi probléma az új autó vásárlás: modern fiatalnak nem kell autó, modern idősnek pedig nincs pénze rá. Több mint duplázódtak az árak, a jövedelmek nem. A tamagocsi hype is elmúlt, az autó hype is. Talán a céges flották + állami szerverk még felhúzzák az eladásokat. 20m Ft-ért én nem fogok új kocsit venni, 10 éves koráig elmegy a mostani 5 éves. Akkor pedig majd meghosszabbítom 15 évre...

Pardon? Milyen autó hype múlt el? Csak az elmúlt 5 évben irdatlan mennyiségben növekedett az autók száma, tele vannak az utcák, már a külső kerületekben is, ahol kb 10 éve még egy utcán állt 2 autó, egymás f.szába érnek hogy finoman fogalmazzak, mindenhol, már minden paraszt mindenki azzal jár akciós parizerért a Tescoba.

Az autok mennyisegenek ilyen merteku novekedese lassan mar a kisvarosokat is elhetetlenne teszi, nincs egy csendes utca sehol a
amit irsz tenyleg borzaszto hogy mindenki meg 500m-re is kocsival megy, voltak ilyen szomszedaim, akik meg gyoker modon a hazam elott is parkoltak mert sorhazuk elott mar kenyelmetlen volt 3 kocsival parkolniuk..

Ez ennél bonyolultabb. Egyszerűen nem biztonságos (gáz-és olajválság) és nem is környezetbarát és nem is olcsó (deficites költségvetés) petrolkémiai termékeket importálni.

Az európai és amerikai szénerőművek kétharmadára (!!) lakat kerül 3038-ig.
Nem 100, nem 50 hanem 12 éven (!) belül.

Ha pedig tiszta elektromos áramot használnuk (se gáz, se szén), akkor ésszerű átállni az elektormos fűtésre és közlekedésre.

akkor en ezen nem izgulnek mert addig tobb mint ezer evunk van

Meddig?

3038ig

Modern fiatalnak nem kell autó? Ezt már sokadszor olvasom, a sokadik helyen.
Elhiszem, hogy belpesten van pár elvont 20 éves művész, akik inkább rollereznek. De valahogy mégis tele vannak az utak 20 éves emberekkel.

Egészen addig nem kell neki amíg nincs gyereke. Onnantól kezdve lehetetlen megoldani máshogy. Ismerek pár anyukát, aki nem vezet, az életük borzasztó.

Es ralliversenyzonek hiszik magukat...

Vonat, mint európai megoldás (hiperérzékeny hozzászólás!):
Szeretnék elmenni Rómába valamikor a közeljövőben, de csak a fapados repülő jöhet szóba, esetleg autó, vonat semmiképpen, mert:

  • vonattal lehetetelen 1 nap alatt (Bp-Bécs-Salzburg-Róma, ez 2 átszállás és 2 nap)
  • ha be is vállallnám a vonatot, akkor nem kapok rá jegyet
  • ha kapnék rá jegyet, akkor minimum duplaáron (és másnapra ér oda)
  • ha 4-en megyünk, autóval sem hosszab/drágább, belevéve 1 szállást is (500 EUR csak a háromszemélyes(!) nightjet fülke, ha van éppen, ehhez még kb. 2-300EUR a negyedik hely, és még a Bp-Bécs-Salzburg nincs belevéve, az is lesz lagalább 100 EUR 4-nek, szóval ez így 800 EUR)

Ennyit az előremutató környezetvédelem és a rideg valóság találkozásáról

Én szeretek vonatozni, és ha lehet előnybe is részesítem az autóval szemben.
Sajnos ugyanez a tapasztalatom.
Drága, és macerás

Akkor meg nem vonatoztal Hollandiaban: draga, de percre pontos, gyors, suru, Csendes es tiszta. Ha tehettem azzal mentem mindig kocsi helyett. Itthon persze az olcso (?)de koszos lassu, zajos, csak veletlenul nem keso fostalicska MAV-al mar nem megyek sehova....

A villanyautó jövő akkor érkezik el, amikor a 100kg-os akkupakk elvisz 700km-re (na jó, 500 km-re már OK), úgy, hogy közben hütök (mert +35van kint) vagy fűtök (mert -20 van kint).
Miután - hasonlóan a napelemekhez - az európai fejlesztők (illetve az ő managereik) az évi bónusz miatt az összes kutatási eredményt önként ingyen átpasszolták Kínának, lehet, h ott jutnak el idáig először.

Mindeközben az európai gyárak nagyívben tojnak a felhasználók fejére, mert a pillanatnyi profit a lényeg (éshát a COVID alatt 0 termeléssel is volt profit, ezt a csodát várják el azóta is), ilyenek, mint vezetéstámogató rendszerek meg automata váltó, folyamatosan luxusnak számítanak, pedig alap.

Azért az remélem megvan, hogy a használatban lévő autók 90%-a olyan üzemben működik, hogy egy közepes villanyautó már ma röhögve ki tudná váltani?

De ha havonta megyek az autómmal egy hosszabb távot azt nem lehet máshogy megoldani. Butaság emiatt két autót tartani, a bérlés pedig nagyon drága lenne. Nekünk egy autónk van és pont ezért SUV, mert az a havi 1x500 km fontos, hogy biztonságos autóban történjen.

Városi anyataxinak tökéletes a villanyautó. Főleg ha tudod otthon tölteni.
A mostani modellek tudnak 2-300 km-t menni.
Őszintén a munkahely-bölcsi-iskola-madaras tesco-otthon viszonylatban havonta teszel bele ennyit.
Elég hosszan értekezett a kiszámoló arról, hogy ne arra méretezd az autód, hogy évente 2-szer nyaralni mész meg 8-szor meglátogatod a nagyit az ország másik felén.
Az emberek elsöprő többsége pedig ebben a viszonylatban használja.
Nem való mindenkinek ez igaz egy kisbusz se ahogy egy offroad terepjáró se.
Annak pedig, hogy bedobálsz a jelenlegi technikai szinten irreális elvárásokat semmi értelme.

Nem is a hatótávval van ma már a nagy gond (pont amiatt amit írsz), hanem az árral.
Nálunk van 2 gyerek, családi autó kell, olyan szemmel nézem

Hatótávra kompromisszumokkal, de ellennék egy mai elektromos autóval. De most kíváncsiságból ránéztem a VW meg a Kia honlapjára, mi mennyi. Egy alap kombi Golf 11.5 misi. Egy ID4, aminek még mindig sokkal(!) kisebb a csomagtartója, 22 milliónál kezdődik. (az ID3 is 19 millió, de az meg aztán tényleg nem családi autó)

A Kiánál is csak egy kicsit jobb a helyzet, benzines kombi Ceed 8,5 millió, Kia Niro plugin hybrid 14 millió (a full elektromos még drágább).

Szóval 1,5-2x annyit fizetnék egy sokkal kisebb csomagterű, kisebb hatótávú elektromos autóért. Ez így teljesen versenyképtelen. Én szívesen vezetnék elektromost, egy 10-20% felárat még fizetnék is érte, de ennyit nem.

Ja és sajnos ez a különbség arányaiban kis városi szaladgálós autónál is ott van. Az elektromos egyszerűen sokkal drágább mint egy ugyannyit tudó benzines.

Ha nem technikailag agyhalottak csinálnák a zöldpolitikát, akkor ma
a városokban

  • max 300 kg-os félig vagy teljesen zárt utasterű bicikliszerű villanymotoros járművek járnának (igen, lehetne akár 4 személyes is, ha az kell)
  • a max sebesség mindenkinek 50 lenne
  • kivéve az 500 kg-nál nehezebb járműveket, azoknak 30, hogy nehogy ledarálják a könnyűeket
  • a sebességhatárt on-line módon követnék, szigorú büntikkel, nehogy bárki is kisértésbe essen

városokon kívül

  • kb. ugyanaz mint ma

Ja, és támogatás szigorúan csakis városi villanyjárműre (fent) járna.

Ehhez képest ha kicsi és könnyű vagyok, simán letarol a 2 tonnás anyataxi a suli mellett, mert a visszapillantó az sminkelésre való 🙁 pedig 1-4kWh-val elég sokat ki lehet(ne) hozni egy cargobájkból és az akksi még mindig csak 20 kiló körül van 🙂

DE HÁT A NAGYBEVÁSÁRLÁS! Meg mi van, ha mindkét kerekesszékes nagynénémet kell egyszerre kórházba vinnem két bőrönddel!

Vicc nélkül én nagyon adnám az ötletet, de sajnos nem erre megyünk. Szemezek nagyon amúgy ezekkel a bringa mögé csatolható pótkocsikkal amiben lehet vinni a gyerekeket, de egyrészt csak maga a cucc fél-1 misi, és amellé már kéne egy elektromos bringa is ami egy újabb zsák pénz. No meg a tárolás is szívás ha nem lakásban laksz. Egy ilyet azért nem mernék kint hagyni az utcán, ahhoz meg már túl nagy hogy lecipeljem minden nap a lépcsőn az alagsorba. Úgyhogy én mondjuk oviba ugyan bringával hordom a gyereket mert 5 percre van, de 10 perces bringatávnál nagyobbra már sajnos kocsiba ülünk (nem Bp. hanem egy kisváros, a tömegközlekedés kb. nem létezik)

Ez így igaz, a probléma, hogy hol fogja tölteni az aki a panel 10.-emeletén lakik? Ezen lakóparkok parkolói most is akkorára vannak duzzadva, hogy reggelente néha tetrist játszanak az emberek, hogy kitudjanak állni a parkolóhelyről. Ide-oda tologatják egymás autóját.

És most arról ne beszéljünk, hogy járjon tömegközlekedéssel. Neki azt nem fogod tudni elmagyarázni, hogy közlekedjen BKV-val majd ha megy vidékre esetleg béreljen autót, egyszerűen az emberek jórésze nem ennyire okos, hogy ezt belássa.

Erre pld. az a megoldás, hogy minden lakáshoz tartozik egy dedikált parkoló (ennyi hely azért van a legtöbb lakótelepen). Ott ha akarsz kialakíthatsz töltőt. Ha meg akarsz egy második autót, akkor old meg magadnak ahogyan tudod. Ezt nyilván ma mindenki megfúrná, de eljön az a pont amikor annyira élhetetlenek lesznek ezek a helyek hogy nem lesz más megoldás.

Lehet opcionálisan is: ha akarod akkor vehetsz egy parkolóhelyet az önkormányzattól, ami aztán a lakáshoz kötődik. Előbb utóbb mindenki venni fog.

Köszönöm! Végre valaki nem a teljesen fölösleges, mágikus 1000km hatótávot kéri számon a villanyautókon. Amit amúgy a belsőégésűek nagy része sem tud hozni autópálya tempóval.

Kinai autokkal kapcsolatban mindig feljon bennem valami. Lehet hogy jo minoseget gyartanak mar, meg olcsot.
De par dolgot at kellene gondolni:

  • 2013-ban USA lehallgatta "fel" europat. Ezt a kinai autokkal es telefonokkal gond nelkul megteheti kina is.
  • 2018-ban a Tesla tavolrol adott plusz km-eket az autoknak hogy a Michael-hurrikan elol el tudjanak menekulni az emberek. Ugyanez forditva is lehetseges es kina is megtudja tenni a kinai autoival.
  • Kina folyamatosan hekkertamadasokat intez a vilag minden szeglete ellen. Persze mindenki mas is (mar aki tud).
  • 2024-ben Izrael ugy tett bombakat az ellensege eszkozeibe es robbantotta fel, hogy a vilag kopni nyelni nem tudott. Biztos csak Izrael kepes ilyen muveletre? Nem azt mondom hogy bombakat tesznek a kocsiba, csak azt hogy el nem tudjuk kepzelni miket lehet megcsinalni.

Nem veletlenul tiltjak ki az USA-bol a kinai autokat. Folyt.kov.

csak nehogy az alusisakot is kínában gyártsák, mert akkor abba is el tudnak rejteni ezt-azt

Az emlitett peldak nem osszeeskuves elmeletek hanem mar megtortent dolgok.

Sot kiegeszitem meg azzal is hogy az orosz-ukran haboruban pl az ellopott traktorokat (nyilvan nem a regi mtz-ket) tavolrol tiltottak le hogy sajat labon ne tudjon tovabb menni, illetve volt aminek a gps kordinatai alapjan lottek ki komplett konvoyokat. Izrael sokaig a mobilok alapjan lotte ki a terroristakat, ezert valtottak csipogokra a hamaszban, csak hat ugye egy par lepessel elottuk jart az idf.

Lehet ezt alusisakoskent aposztrofalni, de ez mind megtortent eset. Nem az a kerdes hogy lehetseges-e, a kerdes az hogy kina ahol a kozponti megfigyelest mar nyiltan kiepitettek, ki akarja-e terjeszteni az altala elerheto vilagra is es mit akar vele kezdeni. Illetve hogy ezt tapsolva varja a vilag tobbi resze vagy megprobalja elkerulni esetleg minimalizalni a kockazatot.

bennem azért más kérdés van 🙂

megint hozom ezt a hülye szemszögemet, hogy gyakorlat meg valóság meg életszerűség: a te életedben, meg az enyémben, meg a kiszámoló olvasókéban, meg úgy egyáltalán az összes magyar ember életében ezek a ... tények? hírek? feltételezések? mind1 is: mit változtatnak?

én úgy látom az égvilágon SEMMIT, te hogy látod?

  • ha nem így, mi az ami más pl a te életedben attól, hogy leállítottak valami traktort távolról?
  • ha pedig így látod, akkor van egy jó hírem: annyira problémamentes életet élsz, hogy nem létező problémákat gyártasz, ami tökjó, irónia nélkül őszintén tudok örülni, sokan szeretnének ide eljutni

Képzeljük el az elképzelhetetlent: Az oroszok szövetkeznek Kinával és elfoglalják a céljukat. Te szívesen odább mennél pár országgal, mert Vologya és Viktor éppen nyelves csókot vált a határon (háttérben OB és SMária mosolyogva tapsol) szövetségük jeleként.
Viszont az autód az Győrnél leállna?
Vagy csak simán robbanna egy kicsit az akksi (nem nagyot, csak akkorát, hogy ne tudj menni tovább)?

És miért probléma az, ha Kína megfigyeli a magyar kispolgárokat vagy adatokat gyűjt be?
(a csipogók amúgy Hezbollah terroristákat céloztak Libanonban, a Hamász pedig a kormányt alkotja Gázában).

Megfigyel ma mar minden nagy szoftver ceg is: google, microsoft, facebook...

1szerű: tapsolva várja 😀

Azért az egy szint, amikor egy kronológiai felsorolásra alusisakozás a válasz.

Igen, az amcsik az oroszok, a franciak, a nemetek, a kinaiak mindenki megprobal mindenkit lehallgatni. Csak az nem mindegy, hogy melyik taborban es miert hallgatnak le, vagy epp rejtenek ezt azt az eszkozodbe. Esetleg egy kinai konfliktus elott megfektetik fel europa kozlekedeset es ezzel elvolnjak a figyelmet egy taiwani megszallasrol.

Lehet hogy kicsit paranoias vagyok a kinai autokkal szemben, de a technologiai hadviseleshez hulyek lennenek kihagyni ez ilyen ziccereket. De ahogy latszik az USA is hasonloan latja a dolgot.

Szerintem sincs már akkor hype a felnövő generációban az autókkal. Nem az önálló mozgás, szabadság, felnőttség jelképe.
Nem gyűjtötték a Turbo rágós papírokat, nem bámultak be a parkoló S600-as Merci ablakán, nem autós kártyáztak, nem álmodoztak az autókról.
Az életükben már hétköznapi tárgy volt. Nem jöttek ki ikonikus modellek, az elérhető autók együtt mozogtak stílusban, képességekben.
Miért is adjon ki >20M összeget, ha csak el akar jutni A-ból B-be?
Ezt megoldja tizedéből is, ha egyáltalán szüksége van saját autóra.

Ha van időtök, a Pekingi kiállításról egy videó és pár kiemelt gondolat: Kína már nem másol, ez előtte van bárminek. Illetve a sajtós közönségről egy egy bemutató után: Megkukultunk, a kínaiak tapsoltak, a külföldiek pedig néztek maguk elé. https://www.youtube.com/watch?v=hriWP4r7Enw

"Kínából származó autóimport 35%-a európai vagy amerikai márka Kínában gyártott terméke"

Ez a kulcsmondat. Kínában csak úgy tudsz nyitni gyárat ha van eleg kinai munkasod es a kinai allam is tulajdonreszt kap. Hatalmas tudastranszfer tortent Kina fele az elmult evekben, ugyhogy a kinai markak eloretorese csak egy trend eleje. (Utobbi reszmondat az en velemenyem, az eleje teny.)

Az európai autók átlagos árai megduplázódtak az elmúlt pár évben. A Coviddal generáltak egy mesterséges áruhiányt, felemelték az árakat, majd most, amikor a kínaiak a 4 évvel ezeéőtti európai árakon kínálják a kocsikat, akkor ráfogják, hogy állami támogatás. Valószínűleg nem, csak a "kapzsiság szorzót" nem adják az áraikhoz.

Melyik kínai autót adják covid előtti áron? Mi 4,5M-ért vettük a Yarisunkat 5 éve, nincs semmilyen új autó már ennyiért, Dacia sem.

Pár éve kínában az európai prémium autó volt a nagy státusz szimbólum, aztán a Tesla most meg lassan elérik, hogy a saját kinai autóik számítsanak annak. Plusz ha Trump is kitalál valami nagy vámokat, hogy Amerikában se legyen annyira olcsó az európai autó, azért igy nem ledz egyszerű helyzet

Akkor most rohanjunk Volkswagen es Stellantis reszvenyeket venni mert nincs is baj? 🙂

Ha sok felesleges penzed van meg akar Nissan reszvemyt is vehetsz ezekhez...

Közben meg a Mercedes EQE limuzinjából nulla darabot tudott értékesíteni Kínába,

Úgy vélem volumencsökkenés lesz. Az új autók drágulni fognak és emiatt kevesebbet vesznek belőle. Főleg Európában, a világ más részein nem vagy kevésbé.

Mik ezek az ábrák? A második értelmezhetetlen. Az utolsó esetében mit keres a hajtástipus kategóriák mellett a "SUV"?

Tényleg minden városban van legalább 20 kínai autószalon. Je Tour, Tank, GAC, JAC, Follow, Great Wall, Li, Onodo, Geely.... Elárulom több mint 154 kínai autómárka van jelenleg.

A Haval már hazainak számít mert Tulában gyártják. Én már disszidáltam, körbevezetlek itt is mint annó 11 éve Beregszászon.

Az orosz használtautó oldalon már csak Gelly-ből közel 30.000 hírdetés van fent.
Купить Geely от 600 000 ₽ во всех регионах: 29 387 объявлений | Джили на Авито

Az utolsó bekezdés a lényeges, ez az ami aggasztó! Pl idén a Mercedes egyetlen egy elektromos autót sem adott el Kínában. Egyetlen egyet sem. Pedig a kínaiak eddig legalább szerették az európai prémium autó márkákat.

Abban meg nem vagyok biztos, hogy Kínában gyártott európai autó brandeket gyártanak-e európai piacra, vagy nem. Úgy tudom, hogy a Teslákat az európai piacra főleg Németországból látják el. Ford az Törökországból és Romániából. BMW és Mercedes az SUV-jait (X5, X6, GLE, stb) USA-ban gyártja és onnan látja el az európai piacot is.

Európában a Tesla modellek a következő üzemekből jönnek:
Tesla Model Y: Berlin
Tesla Model 3: Shanghai

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram