A Transferwise mondjon le! Wise vélemény
Nagyon fontos update! Ma (hétfőn) beszéltem a Wise-sal, mint egyszerű ügyfél és kiderült, hogy az ellenkező hiresztelésekkel szemben valóban nem képesek visszavonni az ellenőrzésre adott tételeket (vagyis csak beragad a pénzed, amíg ellenőrzik), viszont a kolléga rosszul mondta, tudtam volna kérni, hogy ne menjen el a pénz az ellenőrzés után.
Most a magyar ügyfélszolgálat megcsinálta, beállította, hogy ne menjen el a pénz, hiába megy át az ellenőrzésen. Így már ki tudom fizetni a pénzt másik számláról és ki tudtam volna fizetni pénteken is, ha akkor ezt mondja a kolléga. De ő csak azt mondogatta, hogy nincs mit csinálni, az ellenőrzést külső cég végzi, nem tud belenyúlni. Talán 20 percig is vitatkoztunk, hogy mit csináljak, ennek a pénznek el kell ma menni, de nem mondta, hogy beállítja a visszafordítást és akkor ki tudom fizetni máshonnan.
Így már teljesen más a helyzet. Megtanultam, hogy igazán fontos és sürgős dolgokat nem Wise-ról intézek, de most már azért sokkal jobb a helyzet. A hosszú várakozási időre pedig az orosz szankciókat hozták fel, mint sok munkát adó problémát, máskor állítólag nem tartott volna eddig.
A mai napig nagy kedvencem volt a Wise vagy régebbi nevén Transferwise.
Ma utalnom kellett volna 2 millió forintot egy magyar cégnek, semmi extra, viszont a dolog nagyon sürgős volt, mert hétfőn jönnek a kőművesek dolgozni ezzel a megrendelt anyaggal. Mivel a Wise-on pont volt annyi, el akartam küldeni onnan a pénzt, mert mi baj lehet, ugye. “Másodpercek alatt ott a pénz”, ahogy a reklámja mondja.
Befogadta az utalást a Wise, de utalás helyett kiírta, hogy bocsi, nem utaljuk el, csak március elsején, mert addig ellenőrizzük az utalást. Utána viszont akkor is elutaljuk, ha már késő lenne.
Mit akarsz egy utaláson ellenőrizni, országon belül, ami egy építőipari cégnek megy számla ellenértékeként, számla sorszáma a közleményben? Nem Iránba vagy Kolumbiába utaltam, nem kaszinónak vagy pókerteremnek vagy bármi hasonlónak. Egy egyszerű, mezei utalás, egy számla ellenértéke. És miért tart 5(!!!!!!) napig? Mert rendben van, ellenőrizd, de ne tartson egy óránál tovább.
Akkor használom az utalás törlése funkciót. “Ez a funkció ellenőrzésre küldött tételeknél nem használható.”
Már számtalanszor utaltunk erről a számláról hasonló összegeket, hála a lakásfelújításnak. Sem az összeg, sem a címzett nem rendkívüli. A számla is régi, rendszeres is rajta a pénzmozgás oda-vissza, jóval nagyobb összegek is megfordultak már rajta.
Péntek 17 óra után nem sokkal. Nosza hívjuk az ügyfélszolgálatot. 17 órakor elmentek, majd jönnek hétfő délután, addig szia. Chat sem elérhető. Hívjuk az angliai ügyfélszolgálatot. Az is bezárt. Akkor az amerikait. Még szerencse, hogy ott még kora délután van.
20 perc várakozás után felvették a telefont. Elmondom, mi van. Vagy töröljék az utalást és elküldöm máshonnan, vagy ellenőrizzék most azonnal és menjen el az utalás.
Egyiket sem lehet, mivel egy külsős cég(!!!!!!) ellenőrzi az utalást. Sem visszavonni nem lehet, sem ellenőrizni, sem azt beállítani, hogy ellenőrzés után fordítsák vissza, vagy akkor töröljék, hogy el tudjam máshonnan utalni. (Egy normális bankból….)
Egyszerűen semmi opciód nincs, hogy egy ilyen orbitális és értelmetlen szivatás esetén bármit is csinálhass. Belekerültél a csapdába, ebből már nem menekülsz öt napig, a kezünkben vagy. S nem, még arról sem rendelhezhetsz, hogy mivel öt nap után már késő lesz, mert már hazaértél abból a nyaralásból, amit ki akartál fizetni, ezért tartsák vissza a pénzt ellenőrzés után.
Mondom neki, hogy ne szórakozzon. Most nem tudom máshonnan sem kifizetni, mert akkor kétszer fizetem ki a cégnek a kétmillió forintot, hiszen ellenőrzés után ez is megy tovább. Jön a kőműves hétfőn, nem lesz mivel dolgozzon. Hab a tortán, hogy március egytől áremelkedés lesz, 20%.
Elvitatkoztunk másik húsz percig, annyit sikerült elérni, hogy meggyőzzőn, hogy tényleg képtelen bármit is csinálni, tényleg ennyire impotens és balfék ez a cég. Még annyit sem, hogy legalább az idióta ellenőrzés után ne küldjék el a pénzt.
Most itt vagyok és fogalmam sincs, hogyan lesz anyag hétfőn.
(Ha azt gondolnád, hogy a 2 millió forinttal volt a baj, akkor tévedsz. Egyrészt amint írtam, nagyobb pénzeket is utaltunk már, másrészt más is írta, hogy az ötmillió forint gond nélkül elment, a 18 ezerre meg napokig ráültek. Ne keress benne logikát, mert nincs.)
A cikk stilusa kicsit madar jellemre vall.
Mi az, hogy munkanap három órán keresztül van ügyfélszolgálat? S ha ellopják a kártyám, vagy feltörik a számlám, akkor is várjak hétfő délutánig?
Appon belul tilthato a kartya, GG.
Az ugyfelszolgalattal egyszer sem volt bajom, a magyar bankoknal viszont minden jobb, akik ugy releaselnek featureket hogy nem is unit tesztelnek. Nem egyszer nem tudtam hitelesiteni tranzakciot mert nem jelent meg az ertesites. Ja es akkor ne is emlitsuk, hogy a balfaszok ujj lenyomat utan gomb jovahagyast, majd epin kodot kernek.
Anyagot rendeltem, nem kőművest. Ha a kőműves feketézne, akkor nem bankszámlára kérné a fizetést.
Szeretem ezeket a hozzászólásokat. Igen, képzeld, én is régóta használom és engem se szivattak még meg soha, főleg nem ennyire.
Miért is? Ez a cikk nem rólam szól, hanem egy figyelemfelhívás, hogy tudd, a Wise sem különb szolgáltató, mint a többi bohóc fintech cég.
Pont ez a pártatlanság. Megírtam, amíg jónak gondoltam, de most megírtam az ellenkezőjét is.
Nem a magam kedvéért, hanem a tiétekért.
“Nem gondolod, ha egyre többen mondják, akkor lehet benne valami? ”
Gyakrabban ellenőrzik a pénzmozgásokat. Ne használd azonnali utalásra. Nekem mindig megérkezett az utalt pénz. Volt, amikor beugattak mint neked, hogy le kéne csekkolni, úgy voltam vele, hogy jóvan’, csekkoljátok. 2-4 nap csúszással megjött. Hát, ez van.
Biztosan ismered a project management triangel-t (“iron tirangle”-nek is szokták hívni): olcsón-gyorsan-jól, ebből válassz kettőt. A TW az “olcsón-jól”-nak felel meg. Ha gyorsan akarsz, nyiss pl. (ha még nincs – bár gondolom, már van) egy rafi premium gold 2.0-t (feltételezem, teljesíted a feltételeket), onnan 1 percen belül megérkezik belföldre az utalás.
Ez nem a TW hibája. Ez ez a te “hibád”. Feltételeztél egy olyan dolgot, ami általában(!) teljesül, de nem alapvállalás a részükről.
Sajnálom, hogy rosszul jártál, remélem megoldódott a gondod.
Tényleg naiv lettem volna, hogy utalásra használok egy dedikált bankszámlát, de az arra nem alkalmas? Hogy annyit nem voltak képesek, hogy egy gombot beleprogramozzanak, hogy ellenőrzés után, öt nappal később már ne menjen el a pénz, mert akkor már késő?
Tényleg én vagyok a hunyó a történetben?
Nem a balfék cég, amelyik nem szivat feleslegesen, de ha már szivatni akar mindenképp, akkor oldja meg fél óra alatt?
Szerinted 5 nap az elfogadható szintű szolgáltatás?
Szolgáltatás egyáltalán?
Utaznál külföldre, kifizeted a számlát, az autóbérlést, mindent, aztán te hamarabb kiérsz négy nap múlva, mint a pénzed?
Ezek után a Wise nem jó semmire, maximum boltban fizetni vele. Mint a Revolut.
Amugy udv Miklos a kripto vilagban, pont igy kezdtem en is. Kicsi hulyesegek amik kivertek a biztositekot, a munkanap fogalma, a t+2 napos settlement time stb stb, addig es addig hogy egy nap ugy felkurtak a bankba hogy azt mondtam allj meg vandor hat a kis gagyi szar bitcoinom biztosit nekem egy jobb rendszert …
Csak az atallas nehez. Amig a komuves nem fogadja el, addig meg igy is viszza kell szamolni a btct, igy is kell kozvetito aki megint csak munkanapokon dolgozik es megint ugyanezek a problemai lesznek, de ha mar mindenkinek lesz lightning walletje akkor mar minden megoldodik.
Most én is erősen elgondolkoztam a Wise-on, hogy pár tízezer Ft spórolás évente megér-e egy ilyen stresszt esetleg.
Ez már az ezredik utalás talán….
Mert ha nem egy ATM ben szépen leszeded az egyenleged 2m FT alá és akkor utána nem fog tudni fedezet hiányában kimenni. Amúgy értem a problémát és a súlyát is, de egy pénzügyestől ekkora habverést nem vártam volna. Mindenben csalódunk idővel…
Igen, már beterhelték. De a nagyobbik gond, hogy most már biztos el is fogják küldeni, vagyis máshonnan sem tudom kifizetni.
Oleg baratom reá nézett az utalásodra és a mi fedőcégünknek utaltál.
Kis tyürelmet kérünk, háború van Миклош!
Rábízom a pénzemet valakire, aztán amikor szükségem lenne rá, egész egyszerűen nem férek hozzá. Napokig.
Aki még ezek után is védi ezeket a cégeket, az olyan alacsony szinten van szellemileg, hogy a bányászok a közelébe sem jutnának.
Csaló, helyzettel visszaélő, undorító fos ez is, meg a Revolut is. Ennyi a lényeg.
Ami veled történt az egy adatpont. Semmi több. Ezzel simán szembeállíthatnám, hogy évek óta milliókat tartok az én Wise számlámon, fizettem már ki kocsit utalással (4.5m Ft), és soha semmi problémám nem volt. Akkor ez most 1-1?
Nyilván aggasztó ami veled történt, és engem is elgondolkoztat a további használatról, de ez a hiszti elég gyermeteg volt.
Áruld már el, mi a fene ebben a “hiszti”? Hiszti az lenne, ha nem történt volna meg. Megtörtént, komoly kárt okoz és bármikor mással is megtörténik. Egyszerű tények, a cég a legalapvetőbb szolgáltatást nem képes rendesen, megbízhatóan nyújtani.
De most tényleg nem értem, mit akartok? Hogy írjak róla, hogy nektek is tetszen?
Vagy ne is írjak róla, mert az már hiszti?
Komolyan nem értem, mit akartok ezzel a “hisztizéssel”. Ez valami divatszó lett, amit használni kell mostanában?
Ennek semmi köze ahhoz, hogy utalni akarsz valahová februárban.
Kicsit aggódom én is; Wise szlara kértem az eladott lakasom árát. Külföldre kell utalom tovább euróban. De az OTP ebben nem volt partner; azt mondtak h 50e EUR felett van kedvezőbb árfolyam de hogy mennyi azt nem tudjak az ügyintézők. Treasury nem kapcsolható… Eladási és középárfolyam között van náluk 10forint. 200e eurónál az ugye 2mió forint. Oké h olcsóbb az utalás náluk, de az átváltás…
Mind1, remelem nem lesz gond. És remelem a tied is megoldódik. Bé-opció utalsz másik szlarol is és majd ha a második is teljesül akkor visszaadják.
az benne volt kb. öt percig. A “hisztizős” hozzászólások meg mostanában születtek. Azt nem értem, hogy mire gondolnak? Ennél objektívebben már nem tudom elmondani, mi történt és mi vár bárkire, aki beleesik ugyanebbe.
Azért most egy kicsit aggódom, hogy hamarosan mi is belefutunk valami hasonlóba…
Azzal kezdtem. De mivel ellenőrzésre ment, nem lehet törölni. Ez a legnagyobb bajom. Amúgy töröltem volna, aztán elutalom máshonnan.
Nincsenek ma nyitva, hétfő reggel telefonálok, hogy visszaküldik-e a pénzt, ha kétszer megkapják. De hétfőn már biztos nem fogják így teherautóra rakni a cuccot.
De visszafele is igaz, nekem küldött pénzen időnként ülnek egy órát.
Napokat még sose kellett várnom, de időnként a 10 másodperc helyett valóban egy óra is lehet.
Sok sikert!
Én továbbra is kitartok, Wisém, Curvem és Revom is van, igaz, nyekegnek néha, de meg kell mondjam, hogy a Simplepay fizetési rendszerével egyedül többet szívtam, mint a 3 fintechnél összesen, hiába van mögötte nagy bank, 3 naponta leáll hosszabb rövidebb időre.
Leghamarabb hétfő reggel tudom megkérdezni és akkor már késő.
Vagy csak egyszerűen volt rajta ennyi pénz és akkor miért ne?
Igen, mert azon volt éppen pénz.
Ha lehúznak 3 ezrelékkel valahol, akkor az 6e Ft, de vannak, de vannak ennél olcsóbbak is.
Nincs tökéletes szolgáltató, mindnek van hibája. Értem, hogy ezen anyagilag veszíteni fog valószínűleg (remélhetőleg nem), de az övé egy példa a sokezer (tízezezer?) közül, amikről eddig nem tudott, vagy nem érdekelte, mert nem vele történt, ezért használta a Wise-ot.
Na pont ezért írtam róla. Hogy más tudjon róla és ki tudja számolni, hogy az a néhány ezer forint megspórolt összeg ér-e annyit, ami kárt tud okozni egy ilyen hiányos szolgáltatás.
Revo amúgy is 1-3 nap random, szóval határidős utalásokra nem használom, ahol van tétje e késésnek (pl hitelkártya tartozás rendezése, határidős számla(ahol tényleg számít a határidő, pl anyagbeszerezés)), pont ezért, mert ha 1x is késik, az sokkal jobban fáj mint a 0,2% utalási díj a bankomból, ilyenkor az azonnali utalás magyar bankból játszik.
Nincs. Ha ellenőrzésre küldték, nem tudod visszavonni. Azzal kezdtem én is, de nem működik ilyenkor.
Akkor más utalás miért ment el erről a számláról? Csak az az egy nem, ami igazán fontos lett volna.
S mi köze egy észt-angol cégnek Ukrajnához?
uktech.news/fintech/wise-russia-ukraine-20220224
Akkor olvasd el a cikket. 🙂
Első mondat: on money transfers to Russia
Nem Oroszországba akartam utalni.
lehet .. de az angolok szigorúbb szankciókat akartak … mint az EU stb.
így nagy valószínűséggel ehhez lehet köze … bárhová is akarsz utalni
Talán az is jó megoldás, ha valamilyen módon megjelölöd az ilyen “rant” stílusú cikkeket a jövőben pl. a címükben jelezve, hogy ez bizony egy ilyen “kifakadás”. Vagy szokás még, hogy egy erre kijelölt social media accountot használsz kifejezetten az “informálisabb” írásoknak, tipikusan FB magyar közönség esetén, az egyébként is vonzza ezt a fajta tartalmat. Politikát érintő cikkekkel is hasonló a helyzet. Akit ezek nem érdekelnek, az nem iratkozik fel, és továbbra is csak blogodat olvassa.
Sajnálom, hogy megszivattak, köszönjük, hogy megosztottad.
Semmi gond, utalok rá.
Gondolta Móricka, csakhogy akkor vezették be, hogy a keresztények ünnepéből állami ünnep lesz, ezért péntek bankszünet. Ráadásul a következő hétfő is az. Vagyis a következő négy nap, banki vonalon a fű sem nő. Próbáltam mindent, kerestem card to card alkalmazást, stb. semmi nem működött. Valahogy kibírták azt a négy napot, szállás, közlekedés megoldott volt, enni meg ettek olcsó hulladékot (meki, hasonlók)
És akkor most kezdjek hisztizni, hogy velem az ateistával hogy kicsesznek a keresztények (nem először) vagy fogadjam el, ez van, ilyen a világ?
Te pedig fogadd el, ami benne van az üzletszabályzatban, az bizony bekövetkezik. Előbb utóbb.
Nagy problémám sose volt, de sokszor lassú az utalási idő, és KP-t nem lehet betenni.
Egyetértek Miklóssal, elég gáz, ha ügyfélszolgálat nincs.
De a jó öreg KP-ról csak annyit: egyszer elhagytam félmilliót egy borítékban. A szomszlédomtól loptak el négyszer ennyit. Barátnőm apja pedig még 7 számjegyű összeget veszített el egy táskában.
Tehát mindig lehet eggyel rosszabb…
Ma el akartam utalni a NAV-nak az éves gépjárműadót, erre a CIB-nél éppen technikai hiba miatt akadozott mind a telefonos ügyfélszolgálat, mind az internetbank. Ez nem az első náluk, és általában ezek a rendszereik a fiókban is lehalnak, nem járok sokat bankba, leginkább hitelfelvétel kapcsán voltam személyesen, de (az elmúlt 4 év alatt) 10 bemenetelből 2x hazaküldtek, hogy “bocsi, most áll a rendszer nem tudunk semmit csinálni”.
Az a felháborító benne, hogy igazából nincs leírva rendesen sehol, hogy mit és miért tartanak gyanúsnak és milyen tranzakciókat ellenőriznek. Ha ilyenbe pedig belefutsz, akkor nem is tájékoztatnak, plusz napokig zárolják a pénzed.
Most tettem át mindenemet Wise-ra. Nekem számít a költség-különbség. Csak remélni tudom, hogy ez egy átmeneti időszak (az elmúlt három napban rengeteg friss letiltott fiókról és visszatartott pénzről olvastam, hallottam, és valamiért engem (tévedésből?) 2x is jól leellenőriztek), de ezek szerint előrelátóbbnak és óvatosabbnak kell lennem. És persze annyi az indokolatlan, de határtalan bizalomnak…
(Mindemellett oh, basszus…! Mélyen együttérzek. Nagyon sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültél!)
Wise esetén még nem próbáltam véleményt hagyni pl. Twitteren, érdemes megpróbálni, de pl. a George-val kapcsolatban az Erstének kizárólag emailben küldhetsz panaszt, véleményt… miközben 3-4 social media platformon ontják magukból a PR maszlagot, hibákról, leállásokról nem fogsz látni semmit, a kommentek pedig tiltva vannak, vagy privátban kapják meg, mint az emailt.
Van néhány olyan cég is, aki transzparenciára törekszik, de ritka.
kb 5 éve használom én is, eddig nem volt probléma. Most sem.
Písz
g
Elvtársi üdvözlettel, V.V.P.
Na jól van, kiengedem, de nem azért, mert annyira tartalmas hozzászólás lenne…. 🙂
Akkor sikerült szerezni, ott volt raktáron. Meg a kőműves is az utolsót pillanatban találta ki, de hétfőn már jönne is.