A Transferwise mondjon le! Wise vélemény

Nagyon fontos update! Ma (hétfőn) beszéltem a Wise-sal, mint egyszerű ügyfél és kiderült, hogy az ellenkező hiresztelésekkel szemben valóban nem képesek visszavonni az ellenőrzésre adott tételeket (vagyis csak beragad a pénzed, amíg ellenőrzik), viszont a kolléga rosszul mondta, tudtam volna kérni, hogy ne menjen el a pénz az ellenőrzés után.

Most a magyar ügyfélszolgálat megcsinálta, beállította, hogy ne menjen el a pénz, hiába megy át az ellenőrzésen. Így már ki tudom fizetni a pénzt másik számláról és ki tudtam volna fizetni pénteken is, ha akkor ezt mondja a kolléga. De ő csak azt mondogatta, hogy nincs mit csinálni, az ellenőrzést külső cég végzi, nem tud belenyúlni. Talán 20 percig is vitatkoztunk, hogy mit csináljak, ennek a pénznek el kell ma menni, de nem mondta, hogy beállítja a visszafordítást és akkor ki tudom fizetni máshonnan.

Így már teljesen más a helyzet. Megtanultam, hogy igazán fontos és sürgős dolgokat nem Wise-ról intézek, de most már azért sokkal jobb a helyzet. A hosszú várakozási időre pedig az orosz szankciókat hozták fel, mint sok munkát adó problémát, máskor állítólag nem tartott volna eddig.

A mai napig nagy kedvencem volt a Wise vagy régebbi nevén Transferwise.

Ma utalnom kellett volna 2 millió forintot egy magyar cégnek, semmi extra, viszont a dolog nagyon sürgős volt, mert hétfőn jönnek a kőművesek dolgozni ezzel a megrendelt anyaggal. Mivel a Wise-on pont volt annyi, el akartam küldeni onnan a pénzt, mert mi baj lehet, ugye. “Másodpercek alatt ott a pénz”, ahogy a reklámja mondja.

Befogadta az utalást a Wise, de utalás helyett kiírta, hogy bocsi, nem utaljuk el, csak március elsején, mert addig ellenőrizzük az utalást. Utána viszont akkor is elutaljuk, ha már késő lenne.

Mit akarsz egy utaláson ellenőrizni, országon belül, ami egy építőipari cégnek megy számla ellenértékeként, számla sorszáma a közleményben? Nem Iránba vagy Kolumbiába utaltam, nem kaszinónak vagy pókerteremnek vagy bármi hasonlónak. Egy egyszerű, mezei utalás, egy számla ellenértéke. És miért tart 5(!!!!!!) napig? Mert rendben van, ellenőrizd, de ne tartson egy óránál tovább.

Akkor használom az utalás törlése funkciót. “Ez a funkció ellenőrzésre küldött tételeknél nem használható.”

Már számtalanszor utaltunk erről a számláról hasonló összegeket, hála a lakásfelújításnak. Sem az összeg, sem a címzett nem rendkívüli. A számla is régi, rendszeres is rajta a pénzmozgás oda-vissza, jóval nagyobb összegek is megfordultak már rajta.

Péntek 17 óra után nem sokkal. Nosza hívjuk az ügyfélszolgálatot. 17 órakor elmentek, majd jönnek hétfő délután, addig szia. Chat sem elérhető. Hívjuk az angliai ügyfélszolgálatot. Az is bezárt. Akkor az amerikait. Még szerencse, hogy ott még kora délután van.

20 perc várakozás után felvették a telefont. Elmondom, mi van. Vagy töröljék az utalást és elküldöm máshonnan, vagy ellenőrizzék most azonnal és menjen el az utalás.

Egyiket sem lehet, mivel egy külsős cég(!!!!!!) ellenőrzi az utalást. Sem visszavonni nem lehet, sem ellenőrizni, sem azt beállítani, hogy ellenőrzés után fordítsák vissza, vagy akkor töröljék, hogy el tudjam máshonnan utalni. (Egy normális bankból….)

Egyszerűen semmi opciód nincs, hogy egy ilyen orbitális és értelmetlen szivatás esetén bármit is csinálhass. Belekerültél a csapdába, ebből már nem menekülsz öt napig, a kezünkben vagy. S nem, még arról sem rendelhezhetsz, hogy mivel öt nap után már késő lesz, mert már hazaértél abból a nyaralásból, amit ki akartál fizetni, ezért tartsák vissza a pénzt ellenőrzés után.

Mondom neki, hogy ne szórakozzon. Most nem tudom máshonnan sem kifizetni, mert akkor kétszer fizetem ki a cégnek a kétmillió forintot, hiszen ellenőrzés után ez is megy tovább. Jön a kőműves hétfőn, nem lesz mivel dolgozzon. Hab a tortán, hogy március egytől áremelkedés lesz, 20%.

Elvitatkoztunk másik húsz percig, annyit sikerült elérni, hogy meggyőzzőn, hogy tényleg képtelen bármit is csinálni, tényleg ennyire impotens és balfék ez a cég. Még annyit sem, hogy legalább az idióta ellenőrzés után ne küldjék el a pénzt.

Most itt vagyok és fogalmam sincs, hogyan lesz anyag hétfőn.

(Ha azt gondolnád, hogy a 2 millió forinttal volt a baj, akkor tévedsz. Egyrészt amint írtam, nagyobb pénzeket is utaltunk már, másrészt más is írta, hogy az ötmillió forint gond nélkül elment, a 18 ezerre meg napokig ráültek. Ne keress benne logikát, mert nincs.)

Share

184 hozzászólás

  • WiseMan
    Tobb eve hasznalom, soha nem jartam igy. Ennel nagyobb osszegeket is mozgattam, kulfoldre es belfoldre is.

    A cikk stilusa kicsit madar jellemre vall.

    Mi az, hogy munkanap három órán keresztül van ügyfélszolgálat? S ha ellopják a kártyám, vagy feltörik a számlám, akkor is várjak hétfő délutánig?

    Appon belul tilthato a kartya, GG.

    Az ugyfelszolgalattal egyszer sem volt bajom, a magyar bankoknal viszont minden jobb, akik ugy releaselnek featureket hogy nem is unit tesztelnek. Nem egyszer nem tudtam hitelesiteni tranzakciot mert nem jelent meg az ertesites. Ja es akkor ne is emlitsuk, hogy a balfaszok ujj lenyomat utan gomb jovahagyast, majd epin kodot kernek.

  • WiseMan
    Raadasul rengeteg orszagot megjartam vele, minden koltseget elore latok, nem rejtve jon a szamla. Aki hulye hozza ne hasznalja. Lehet a komuves tiltolistan van annyit feketezik.

    Anyagot rendeltem, nem kőművest. Ha a kőműves feketézne, akkor nem bankszámlára kérné a fizetést.

    Szeretem ezeket a hozzászólásokat. Igen, képzeld, én is régóta használom és engem se szivattak még meg soha, főleg nem ennyire.

  • Tiborbela
    Koszonom, hogy megosztottad! Gyanitott, hogy a Revoluttal egyutt egy fillert nem ernek de cserene meg dragabb is es elhiszik magukrol. Ez most bebizonyosodott.
  • axt
    Eddig ennél megfontoltabbnak gondoltalak. Ennek az írásnak így ebben a formában nem lett volna szabad kimennie. De nem az én blogom.

    Miért is? Ez a cikk nem rólam szól, hanem egy figyelemfelhívás, hogy tudd, a Wise sem különb szolgáltató, mint a többi bohóc fintech cég.

    Pont ez a pártatlanság. Megírtam, amíg jónak gondoltam, de most megírtam az ellenkezőjét is.

    Nem a magam kedvéért, hanem a tiétekért.

  • Doktor Sör Kálmán

    “Nem gondolod, ha egyre többen mondják, akkor lehet benne valami? ”

    Gyakrabban ellenőrzik a pénzmozgásokat. Ne használd azonnali utalásra. Nekem mindig megérkezett az utalt pénz. Volt, amikor beugattak mint neked, hogy le kéne csekkolni, úgy voltam vele, hogy jóvan’, csekkoljátok. 2-4 nap csúszással megjött. Hát, ez van.
    Biztosan ismered a project management triangel-t (“iron tirangle”-nek is szokták hívni): olcsón-gyorsan-jól, ebből válassz kettőt. A TW az “olcsón-jól”-nak felel meg. Ha gyorsan akarsz, nyiss pl. (ha még nincs – bár gondolom, már van) egy rafi premium gold 2.0-t (feltételezem, teljesíted a feltételeket), onnan 1 percen belül megérkezik belföldre az utalás.

    Ez nem a TW hibája. Ez ez a te “hibád”. Feltételeztél egy olyan dolgot, ami általában(!) teljesül, de nem alapvállalás a részükről.

    Sajnálom, hogy rosszul jártál, remélem megoldódott a gondod.

    Tényleg naiv lettem volna, hogy utalásra használok egy dedikált bankszámlát, de az arra nem alkalmas? Hogy annyit nem voltak képesek, hogy egy gombot beleprogramozzanak, hogy ellenőrzés után, öt nappal később már ne menjen el a pénz, mert akkor már késő?

    Tényleg én vagyok a hunyó a történetben?

    Nem a balfék cég, amelyik nem szivat feleslegesen, de ha már szivatni akar mindenképp, akkor oldja meg fél óra alatt?

    Szerinted 5 nap az elfogadható szintű szolgáltatás?

    Szolgáltatás egyáltalán?

    Utaznál külföldre, kifizeted a számlát, az autóbérlést, mindent, aztán te hamarabb kiérsz négy nap múlva, mint a pénzed?

    Ezek után a Wise nem jó semmire, maximum boltban fizetni vele. Mint a Revolut.

  • K
    Vajon mi az a penzugy rendszer ami mulodik netvegen is, hetkoznapokon 17 ora utan is, te magadnak prioritizalhatod a tranzakciokat, nem tesz kulonbseget 1 vagy 200 millio forint kozott, nem diszkriminal, nem fuggeszt fel? Egy par cikkel ez elott volt szo rola 🙂

    Amugy udv Miklos a kripto vilagban, pont igy kezdtem en is. Kicsi hulyesegek amik kivertek a biztositekot, a munkanap fogalma, a t+2 napos settlement time stb stb, addig es addig hogy egy nap ugy felkurtak a bankba hogy azt mondtam allj meg vandor hat a kis gagyi szar bitcoinom biztosit nekem egy jobb rendszert …

    Csak az atallas nehez. Amig a komuves nem fogadja el, addig meg igy is viszza kell szamolni a btct, igy is kell kozvetito aki megint csak munkanapokon dolgozik es megint ugyanezek a problemai lesznek, de ha mar mindenkinek lesz lightning walletje akkor mar minden megoldodik.

  • Dani21
    Nem lehet, hogy ez az “ellenőrzés” ez full kamu? Ők ugye pénzváltásra jöttek létre, úgy, hogy a pénzt tulajdonképpen nem is váltják. Lehet, hogy a magyar HUF-HUF utalás problémás nem tudják időnként gyorsan teljesíteni és ez a gond, ekkor rámondják hogy ellenőrizni kell…
    Most én is erősen elgondolkoztam a Wise-on, hogy pár tízezer Ft spórolás évente megér-e egy ilyen stresszt esetleg.

    Ez már az ezredik utalás talán….

  • creed
    Az összeget már beterhelték a számládra úgy is hogy még csekkolják ?
    Mert ha nem egy ATM ben szépen leszeded az egyenleged 2m FT alá és akkor utána nem fog tudni fedezet hiányában kimenni. Amúgy értem a problémát és a súlyát is, de egy pénzügyestől ekkora habverést nem vártam volna. Mindenben csalódunk idővel…

    Igen, már beterhelték. De a nagyobbik gond, hogy most már biztos el is fogják küldeni, vagyis máshonnan sem tudom kifizetni.

  • Racoon
    Tолерантность Миклош!

    Oleg baratom reá nézett az utalásodra és a mi fedőcégünknek utaltál.
    Kis tyürelmet kérünk, háború van Миклош!

  • Chufi
    Köszi, hogy leírtad. B2B üzletágunk nemzetközi nyitásban van, és a Wise egy tök jó opciónak tűnt, de most elgondolkoztam azon, hogy kell e ez nekünk.
  • Csaba
    Az eszem megáll, hogy még ezek után is itt vannak a Wise meg Revolut lovagok, akik még mindig magyarázzák, hogy ez milyen jó dolog. Ezek teljesen idióták?
    Rábízom a pénzemet valakire, aztán amikor szükségem lenne rá, egész egyszerűen nem férek hozzá. Napokig.
    Aki még ezek után is védi ezeket a cégeket, az olyan alacsony szinten van szellemileg, hogy a bányászok a közelébe sem jutnának.
    Csaló, helyzettel visszaélő, undorító fos ez is, meg a Revolut is. Ennyi a lényeg.
  • kovaax
    Elképzelhető hogy a napokban kiküldött kötelező hitelesítések miatt vannak elhavazva az ellenőrzésekkel, amit március 1-ig kell mindenkinek megtenni, nem?
  • Péter
    Szerintem gondold át ezt a cikket higgadt fejjel, és fogalmazd át később. Nem méltó az egyébként objektív és éles szemű stílusodhoz.

    Ami veled történt az egy adatpont. Semmi több. Ezzel simán szembeállíthatnám, hogy évek óta milliókat tartok az én Wise számlámon, fizettem már ki kocsit utalással (4.5m Ft), és soha semmi problémám nem volt. Akkor ez most 1-1?

    Nyilván aggasztó ami veled történt, és engem is elgondolkoztat a további használatról, de ez a hiszti elég gyermeteg volt.

    Áruld már el, mi a fene ebben a “hiszti”? Hiszti az lenne, ha nem történt volna meg. Megtörtént, komoly kárt okoz és bármikor mással is megtörténik. Egyszerű tények, a cég a legalapvetőbb szolgáltatást nem képes rendesen, megbízhatóan nyújtani.

    De most tényleg nem értem, mit akartok? Hogy írjak róla, hogy nektek is tetszen?

    Vagy ne is írjak róla, mert az már hiszti?

    Komolyan nem értem, mit akartok ezzel a “hisztizéssel”. Ez valami divatszó lett, amit használni kell mostanában?

  • Kiszamolo
    Annak mi köze az utaláshoz? Belépett az ügyfél, kattintott bármire is? Igen/nem

    Ennek semmi köze ahhoz, hogy utalni akarsz valahová februárban.

  • Janos
    Wiseal semmi gond nekem éjjel 10 órakkor válaszoltak és intézték el az utalást hasonló probléma miatt. És a magyar bankok megbízhatóbbak? Ott ahol 15 re odaersz es elzavarnak h nincs már pénztár csak fél óráig ne húzz sorszámot úgysem kerülsz sorra. Az a bank ahol elírják a nevemet a kartyán úgy, hogy rákérdez 15 ször az a bank ami nap mint nap levesz annyi pénzt mindenféle mondavcsinált szar miatt amiért egy külföldi bank soha? És nem mellesleg míg egy külföldi bank 1 órán belül válaszól emailen én az otp válaszára már 1 éve várok…… Nem véletlen használok wiset egyedi az eseted ennyi ott van a terms and conditionsben mint mindenhol, hogy bármikor ellenőrízhetik a tranzakciódat úgy ahogy amúgy egy normális bank is csinálhat ilyet.
  • Tom
    Ettől azért jobb a stílusod. De megértem h ideges vagy. Fenéért nem működik jól!?
    Kicsit aggódom én is; Wise szlara kértem az eladott lakasom árát. Külföldre kell utalom tovább euróban. De az OTP ebben nem volt partner; azt mondtak h 50e EUR felett van kedvezőbb árfolyam de hogy mennyi azt nem tudjak az ügyintézők. Treasury nem kapcsolható… Eladási és középárfolyam között van náluk 10forint. 200e eurónál az ugye 2mió forint. Oké h olcsóbb az utalás náluk, de az átváltás…
    Mind1, remelem nem lesz gond. És remelem a tied is megoldódik. Bé-opció utalsz másik szlarol is és majd ha a második is teljesül akkor visszaadják.
  • tumpara
    Kiszámoló: a hiszti a félkövér nagybetűs rész volt, felment benned a pumpa, írásban is kiadtad. A sima információátadás – amit amúgy köszönünk – nem így néz ki. Most már átírtad, egyébként is a Te oldalad, szóval engem nem zavar, letettél már annyit az asztalra (ingyen!), hogy nekem ez belefér (így olyan emberi :)), különösen, hogy alapvetően igazad van.

    az benne volt kb. öt percig. A “hisztizős” hozzászólások meg mostanában születtek. Azt nem értem, hogy mire gondolnak? Ennél objektívebben már nem tudom elmondani, mi történt és mi vár bárkire, aki beleesik ugyanebbe.

  • CsZ
    Mi céges számlaként használjuk a Wise-ot, ezzel legalább havi 40-50 ezer forintot spórolunk. (A bankok lehúzzák a cégeket.) Nyilván magánszemélyként én sem érteném, hogy miért kell a havi 1-2 ezer forintos költség különbségen nyafogni.
    Azért most egy kicsit aggódom, hogy hamarosan mi is belefutunk valami hasonlóba…
  • E
    Van egy utalás törlése rész, megnyomod, leáll, megnézed, hogy jól írtad-e be, hogy céges számla vagy magán, ellenőrizd a közleményt nem utal-e bármilyen illegális tevékenységre és nyomd meg újra az utalást. Ha minden megfelelő azonnal át fog menni. Hasonló problémám volt, ez megoldotta.

    Azzal kezdtem. De mivel ellenőrzésre ment, nem lehet törölni. Ez a legnagyobb bajom. Amúgy töröltem volna, aztán elutalom máshonnan.

  • Attila
    Egyetértek, hogy felhúztad magad, én is ugyanígy éreznék. A Wise nem erre való (erre nem használom), hogy meghatározott időre odaérjen a pénz. Azonban a többikkel is egyetértek, hogy jobb ha felb..tt aggyal inkább nem állsz neki írni. Ha nem érted, mi a gond, még nem nyugodtál le. De a saját blog előnye, hogy legalább kiírhattad magadból, mielőtt agyvérzést kapsz.
  • epokit
    Feltételezés a saját iparágam alapján: A Wise kezdett a konkurencia fejére nőni, szűkíteni kellett a mozgásterüket. Lobbi -> politika – > felügyeleti szerv vonalon elindult a nyomásgyakorlás. Vagy megfelenek valamilyen lehetetlen ellenőrzési elvárásoknak, vagy nem működnek sehogy. Persze megpróbálnak összekötött lábbal táncolni, de ez így már nem a régi.
  • Névtelen
    Én is utaltam már építőanyagért véletlenül kétszer. Simán visszaküldték a téves utalást, úgyhogy egy korrekt kerekedőnél ez miatt nem bukod a pénzt. Bár szombat lévén ez már nyilván kései tanács.

    Nincsenek ma nyitva, hétfő reggel telefonálok, hogy visszaküldik-e a pénzt, ha kétszer megkapják. De hétfőn már biztos nem fogják így teherautóra rakni a cuccot.

  • ZX71
    Miklós, azért kérdezz rá, nem ment-e át a pénz. Ilyet nekem is többször kiírt, hogy gondolkodik rajta napokig aztán 10 perc múlva ott volt a pénz a fogadónál.
    De visszafele is igaz, nekem küldött pénzen időnként ülnek egy órát.
    Napokat még sose kellett várnom, de időnként a 10 másodperc helyett valóban egy óra is lehet.
    Sok sikert!
    Én továbbra is kitartok, Wisém, Curvem és Revom is van, igaz, nyekegnek néha, de meg kell mondjam, hogy a Simplepay fizetési rendszerével egyedül többet szívtam, mint a 3 fintechnél összesen, hiába van mögötte nagy bank, 3 naponta leáll hosszabb rövidebb időre.

    Leghamarabb hétfő reggel tudom megkérdezni és akkor már késő.

  • Gee
    Én csak azt nem értem a sztoriban, hogy országon belüli utalásra miért pont Wise-t választott.
    Vagy csak egyszerűen volt rajta ennyi pénz és akkor miért ne?

    Igen, mert azon volt éppen pénz.

  • Tamás
    Nem nagyon értem a szitut: utalni kell egy magyar cégnek, és a wise-t használod? Miért?

    Ha lehúznak 3 ezrelékkel valahol, akkor az 6e Ft, de vannak, de vannak ennél olcsóbbak is.

  • Mark
    Őszintén szólva én sem egészen értek egyet most Miklóssal. Megértem, hogy “bosszús” és csalódott, de eddig is lehetett hallani hasonló sztorikról és nem csak a Revolutnál. Meg kell nézni az értékeléseket a Trustpiloton. Nagyon sok embernek okoztak már bosszúságot, nem tökéletesek. Ahogyan a hagyományos bankok sem. Miklós bankban dolgozott, tehát tudnia kellene, hogy azokkal még több gond van. Most épp ő futott bele egybe, és annak ellenére, hogy évek óta gond nélkül használja, egyetlen rossz tapasztalat miatt többet már nem fogja. Az ellenőrzés maga egyetlen munkanapig tart, sehol sem dolgoznak péntek este és hétvégén.
    Nincs tökéletes szolgáltató, mindnek van hibája. Értem, hogy ezen anyagilag veszíteni fog valószínűleg (remélhetőleg nem), de az övé egy példa a sokezer (tízezezer?) közül, amikről eddig nem tudott, vagy nem érdekelte, mert nem vele történt, ezért használta a Wise-ot.

    Na pont ezért írtam róla. Hogy más tudjon róla és ki tudja számolni, hogy az a néhány ezer forint megspórolt összeg ér-e annyit, ami kárt tud okozni egy ilyen hiányos szolgáltatás.

  • Ne kockáztass
    Nekem Revo-nál ragadt be egy 20ezres utalás 18napra, de szerencsére nem volt életbe vágó, de pont ezért nem tudtam elutalni saját számláról elutalni, mert akkor 2x érkezne meg.
    Revo amúgy is 1-3 nap random, szóval határidős utalásokra nem használom, ahol van tétje e késésnek (pl hitelkártya tartozás rendezése, határidős számla(ahol tényleg számít a határidő, pl anyagbeszerezés)), pont ezért, mert ha 1x is késik, az sokkal jobban fáj mint a 0,2% utalási díj a bankomból, ilyenkor az azonnali utalás magyar bankból játszik.
  • axt
    Látom, megint megjelentek a kripto-hívők. Titeket tényleg hidegen hagy az, hogy mindenki látja, hogy mennyi pénzetek van? Az egész rendszer nyilvános, és ha egyszer valaki megtudta, hogy melyik a te számlád, onnantól kezdve látja hogy mennyid van. Senkinek semmi köze hozzá. Másrészt, jogorvoslatnak helye nincs. Ha valamit elutaltál, azt elutaltad, sosem kapod vissza. Mondtam már párszor, hogy lehet, hogy az IT-hoz nagyon értetek, de a pénzügyekhez, banktitokhoz, nemzetközi joghoz nagyon nem. Ti pont, hogy a nemzetközi (és banki) jogi szabályozásokat akarjátok megkerülni ezzel a kripto őrülettel. Legalább ne reklámoznátok, hogy mekkora sumák alakok vagytok.
  • axt
    “Pont ez a pártatlanság. Megírtam, amíg jónak gondoltam, de most megírtam az ellenkezőjét is.” olvasd el még egyszer, amit írtam: “így ebben a formában nem lett volna szabad kimennie”. Tehát nem a tartalommal van bajom. Én eddig is tudtam, hogy az összes fintech úgy ahogy van, bohóckodás, a nagy bankok hátán való érdemtelen felkapaszkodás. Konkrétan mikor meghallottam a PSD2-t, én nem hittem el, hogy ilyen agyatlan, információbiztonság szempontjából nagyon rizikós dolgot rákényszerítenek a bankokra. Csupán a cikked stílusa az, amit nehezményeztem, mert nagyon elüt az itt megszokott színvonaltól. De ahogy írtam is, te blogod, tehát nekem nincs beleszólásom. Nem a magam kedvéért írom ezt ide, csak segíteni próbálok.
  • Szaky
    Van lehetőség a web-es felületen az utalás visszavonására.

    Nincs. Ha ellenőrzésre küldték, nem tudod visszavonni. Azzal kezdtem én is, de nem működik ilyenkor.

  • ttt
    a uktech.news szerint ez jelenleg az orosz invázió miatt van …. a szankciókkal összhangban

    Akkor más utalás miért ment el erről a számláról? Csak az az egy nem, ami igazán fontos lett volna.

    S mi köze egy észt-angol cégnek Ukrajnához?

  • ttt
    ebben kimagozhatod miért kinek mihez miért van vagy nincs köze ….

    uktech.news/fintech/wise-russia-ukraine-20220224

    Akkor olvasd el a cikket. 🙂

    Első mondat: on money transfers to Russia

    Nem Oroszországba akartam utalni.

  • ttt
    The UK-listed company said that it is keeping its measures “under constant review”.

    lehet .. de az angolok szigorúbb szankciókat akartak … mint az EU stb.

    így nagy valószínűséggel ehhez lehet köze … bárhová is akarsz utalni

  • KerekPerec
    Érthető, hogy (enyhén szólva) bosszús vagy, ki ne lenne az, ez a lelkiállapot tükröződik a cikkben, és ez az amit többen hisztinek titulálnak. Szerintem egyébként a blog műfaj ezt is elbírja, de kétségtelen, hogy itt erre eddig nem nagyon volt példa (vagy nem emlékszem), de ha lett volna, akkor is unprofessional-ként hat.

    Talán az is jó megoldás, ha valamilyen módon megjelölöd az ilyen “rant” stílusú cikkeket a jövőben pl. a címükben jelezve, hogy ez bizony egy ilyen “kifakadás”. Vagy szokás még, hogy egy erre kijelölt social media accountot használsz kifejezetten az “informálisabb” írásoknak, tipikusan FB magyar közönség esetén, az egyébként is vonzza ezt a fajta tartalmat. Politikát érintő cikkekkel is hasonló a helyzet. Akit ezek nem érdekelnek, az nem iratkozik fel, és továbbra is csak blogodat olvassa.

    Sajnálom, hogy megszivattak, köszönjük, hogy megosztottad.

  • Cluster
    Eddig nekem sem volt még gondom vele, kivéve egy számlára való utalásként, ahova ha utalok a tulajdonostól néha papírokat kér + nem jegyezte meg már többször sem amikor email cimre utaltam, hogy mi is az illető számlaszáma… Úgy vettem észre, hogy a név miatt szarakodik, mert meg van cserélve a magánszemély kereszt és vezetékneve a számlán. (Szintén wise-os számla). Nem lehet, hogy a célszámlával is ilyen probléma van?
  • Jóska Pista
    Pár éve a feleségem és a lányom az Államokban volt, turistáskodni. Egy csütörtök este hívnak, bajban vannak, egyetlen kártyájukat fogadják el, az ahhoz kapcsolt számlán alig van pénz, csináljak valamit.
    Semmi gond, utalok rá.
    Gondolta Móricka, csakhogy akkor vezették be, hogy a keresztények ünnepéből állami ünnep lesz, ezért péntek bankszünet. Ráadásul a következő hétfő is az. Vagyis a következő négy nap, banki vonalon a fű sem nő. Próbáltam mindent, kerestem card to card alkalmazást, stb. semmi nem működött. Valahogy kibírták azt a négy napot, szállás, közlekedés megoldott volt, enni meg ettek olcsó hulladékot (meki, hasonlók)

    És akkor most kezdjek hisztizni, hogy velem az ateistával hogy kicsesznek a keresztények (nem először) vagy fogadjam el, ez van, ilyen a világ?
    Te pedig fogadd el, ami benne van az üzletszabályzatban, az bizony bekövetkezik. Előbb utóbb.

  • usespanner
    Nekem nincs magyar=külföldi bankszámlám, csak Wise-om.

    Nagy problémám sose volt, de sokszor lassú az utalási idő, és KP-t nem lehet betenni.

    Egyetértek Miklóssal, elég gáz, ha ügyfélszolgálat nincs.

    De a jó öreg KP-ról csak annyit: egyszer elhagytam félmilliót egy borítékban. A szomszlédomtól loptak el négyszer ennyit. Barátnőm apja pedig még 7 számjegyű összeget veszített el egy táskában.

    Tehát mindig lehet eggyel rosszabb…

  • magyarbank
    Egy mai sztori arról, hogy a magyar bankok sem tökéletesek:

    Ma el akartam utalni a NAV-nak az éves gépjárműadót, erre a CIB-nél éppen technikai hiba miatt akadozott mind a telefonos ügyfélszolgálat, mind az internetbank. Ez nem az első náluk, és általában ezek a rendszereik a fiókban is lehalnak, nem járok sokat bankba, leginkább hitelfelvétel kapcsán voltam személyesen, de (az elmúlt 4 év alatt) 10 bemenetelből 2x hazaküldtek, hogy “bocsi, most áll a rendszer nem tudunk semmit csinálni”.

  • Szabolcs
    Sziasztok, ezek a cégek csak a nyilvánosságtól félnek, itt ezt viszonylag keveset olvassák. De ha készítesz erről egy videót angol szöveggel vagy felirattal, és vmi olyan címmel, hogy “soha többet wise,” fel a youtube-ra, na azt sokan fogják látni világszerte. És még a cég is megkereshet, hogy könyörögjön. Egyébként mindenkinek ezt ajánlom. Így lehet talán elérni vmit. Panasztétel nem eredményes(saját munkatársuk hallja csak)1, nem érdekli őket, nyilvános videó készítése igen! Ne tartalmazzon szitkozódást vagy túlzásokat.
  • salvia
    Ezek szerint a Wise is annyit ér, mint a Revolut, pár tízezer ft-ot rajta tartani a vásárlásra.
    Az a felháborító benne, hogy igazából nincs leírva rendesen sehol, hogy mit és miért tartanak gyanúsnak és milyen tranzakciókat ellenőriznek. Ha ilyenbe pedig belefutsz, akkor nem is tájékoztatnak, plusz napokig zárolják a pénzed.
  • Kata
    Köszönöm a fontos információt.
    Most tettem át mindenemet Wise-ra. Nekem számít a költség-különbség. Csak remélni tudom, hogy ez egy átmeneti időszak (az elmúlt három napban rengeteg friss letiltott fiókról és visszatartott pénzről olvastam, hallottam, és valamiért engem (tévedésből?) 2x is jól leellenőriztek), de ezek szerint előrelátóbbnak és óvatosabbnak kell lennem. És persze annyi az indokolatlan, de határtalan bizalomnak…
    (Mindemellett oh, basszus…! Mélyen együttérzek. Nagyon sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültél!)
  • ErsteSocialClub
    Ahogy mondod, a cégek félnek a nyilvánosságtól, nyilvánosság egyenlő social media, a Wise-zal kapcsolatos nyilvánosság pedig elsősorban a Wise hivatalos social media account-jait jelenti, annak van releváns elérése a szolgáltatásukkal kapcsolatban. A hivatalos oldalon gyakran nem engedik a véleményeket, a saját kis Twitter vagy FB üzenőfaladon nyilván hiába puffogsz, Miklósnak elég nagy közössége van, de ilyen célra ez sem elegendő.

    Wise esetén még nem próbáltam véleményt hagyni pl. Twitteren, érdemes megpróbálni, de pl. a George-val kapcsolatban az Erstének kizárólag emailben küldhetsz panaszt, véleményt… miközben 3-4 social media platformon ontják magukból a PR maszlagot, hibákról, leállásokról nem fogsz látni semmit, a kommentek pedig tiltva vannak, vagy privátban kapják meg, mint az emailt.

    Van néhány olyan cég is, aki transzparenciára törekszik, de ritka.

  • Andras
    Csak annyit szeretnék hozzáfűzni a cikkhez, hogy köszönöm a hasznos informáciiót. Nem szeretnék ilyesmit tapasztalni, ezért alig, hogy regisztráltam a Wise-on már töröltem is.
  • Gabor
    Épp 2,6M -t kellett utalnom magamnak amikor olvastam a posztot, így egy kicsit tartottam tőle, hogy mi lesz, de gond nélkül, 5mp-alatt megérkezett a pénz.
    kb 5 éve használom én is, eddig nem volt probléma. Most sem.
    Písz
    g
  • Antiwise
    Wise-n keresztul milliokat tranzaktálók figyelmebe. Mi van, ha egy reggel arra ebredtek, hogy weboldal/app/telefonszam elerhetetlen? Milyen bizonyitek lesz a kezedben, hogy milliokkal tsrtoznak? Kihez fordulhatsz, hogy kartalanitsanak?hogy menedzseled ezt ezer kilometerrol, idegen nyelven, szamodra ismeretlen jogi kornyezetben? Aranyban van-e ez a kockazat a kockazatbann toltott evek par tizezer forintos megtakaritasaval? Ami tobbletkoltseg egyebkent legalabb az orszagban marad, munkahelyek, ado lesz belole. Lehet utalni a hazai bankokat, esetenkent joggal, de az nem vitathato, hogy elerhetoek es szamonkerhetoek baj eseten. Most leereszkedoen oltjak sokan Miklost, hogy “hisztizik”. Megneznem, mekkora visitas lenne itt a most leghangosabbak reszerol, ha tenyleg valami gond lenne egyszer a sajat hazuk tajan.
  • promontor
    Teljesen egyetértek a poszttal, ezt nagyon elszúrta az Unwise. Semmi racionális ok nincs arra, hogy ha ellenőrzésre megy a pénz és ez X napig tart, akkor a felhasználó ne tudja azt mondani, hogy bocs, de akkor a végén mégse utaljátok el, mert az már késő. Ettől még ülhetnének rajta X napig, ellenőrizhetik, ha rájönnek, hogy pénzt mosnál, akkor lefoglalhatják, stb.
  • V.V.P.
    Tovaris, kiváló cikkei jutalmat nyertek.
    Elvtársi üdvözlettel, V.V.P.

    Na jól van, kiengedem, de nem azért, mert annyira tartalmas hozzászólás lenne…. 🙂

  • Fecó
    “a bunkó trollok kedvéért: nem, nem hisztiből született az írás” – a félkövér full nagybetű zaklatott lelki világra utal, nevezzük ezt bárminek. Módosítottál rajta – szerintem helyesen – de ettől még az általad trolloknak minősített srácok fele valójában nem is az.
  • Lukács Gyula
    Miklós, érdemes hétvégén és hétfőn is ránézni arra az utalásra. Nekem is megfogták az utalást pár hónapja kedden 16:13-kor, 2 napra írták a továbbengedését, ami a valóságban 20 perc lett.
  • Gábor.
    Csak egy kérdés: miért vártál ki az utolsó pillanatig az utalással? Magyar bankoknál is több óra az utalási idő, hiába van elvileg azonnali utalás… Wise ezt sehol sem írja, hogy alap náluk az azonnali utalás.

    Akkor sikerült szerezni, ott volt raktáron. Meg a kőműves is az utolsót pillanatban találta ki, de hétfőn már jönne is.