Most olvastam egy cikket, hogy a Hertz autókölcsönző egyre több állomását szereli fel az USA-ban egy speciális szkennerrel, ami a legapróbb karcolást is észreveszi a visszavitt autókon és nagyon vastagon ki is számlázza az így talált eltéréseket.
A cikkben az egyik bérlőnek 440 dollárt számláztak ki egy két és fél centis, szabad szemmel alig észrevehető karcért az egyik felnin(!!). A büntetésből 250 dollár volt a javítás, a többi a sallang.
Maga a szkenner akár jó dolog is lenne, nem nekem kell körbejárni az autót és reménykedni, hogy minden, már meglévő karcolást észrevettem és le is fotóztam, így nem fognak rám terhelni olyan javítási költségeket, ami nem is az én hibám. Csaló autókölcsönzőknél abból csinálnak hasznot, hogy meglévő karcolásokat minden egyes ügyféllel kifizettetnek.
A probléma abból van, hogy miután automatikusan levonták a számládról a javítási összeget, senkit nem érsz el az autókölcsönzőnél, hogy vitasd az összeg nagyságát vagy egyáltalán jogosságát. Egy autókölcsönzős autó, de még a saját otthoni autóm is az idő múlásával gyűjti az apróbb karcokat, amit senki ki nem javít, hiszen az élet velejárója, ezért sem új autó egy ötéves autó.
Ha reklamálni vagy alkudni akarnál, túl drágának tartanád a javítási költséget vagy egyáltalán indokolatlannak egy ilyen pici karc miatt a felnin, senkivel nem tudsz beszélni, csak a chatbottal.
Egy Reddit felhasználónak ezért kellett fizetnie:
Egyelőre még csak az amerikai reptéri átvevőhelyekre telepítik a szkennert, év végéig is csak 110 darabot a Hertz és leányvállalatai telephelyére, de valószínű, hogy egyre több helyen lesz ilyen szkenner egyre több cégnél.
Sok ember véleménye szerint ez nem más, mint egy pénzgyár, segíti a Hertzet, hogy behozza a veszteségeit, amit az elektromos autókon szenvedett el, olyan karcokért számítva fel büntetést, amit utána jó eséllyel ki sem javít vagy egy egyszerű polírozással eltüntet.
Bár az új szkennernek előnyei is vannak az ügyfelek részéről is, érdemes ezzel tisztában lenni, ha az USA-ba utazol és a reptéren szeretnéd felvenni az autódat a Hertz, Dollar vagy Thrifty cégektől.
Azzz komoly. Két éve Dollarnal kölcsönöztem autót LA-ben 10 napra, egész olcsó volt még full biztosítással együtt is. És arra szükség is volt, mivel valahol forró kátrány felverődött a Civic oldalára amitől a fekete cucc ráégett és nem is igazán tudom, hogy azt hogyan tudják eltüntetni. Mikor átvette az emberke rá se nézett, vitte vissza a parkolóba, a depositot is pár napra rá teljesen visszautalták. Lehetséges, hogyha teljeskörű biztosítással együtt bérel az ember akkor továbbra sincs para?
Annál nincs önrész?
Szerencsére nem volt benne.
Szerintem akkor nincs. Van, ha jol emlekszem valami full insurance cover. Vagy B opcio, utasbiztositashoz lehet kerni onresz biztositast.
Tök jó. Autókat adok bérbe, az amortizációt pedig megfizettetem a bérlőkkel. Ha meg reklomálnak, majd az AI megoldja.
Ez egy zseniális üzleti modell, miért nem nekem jutott eszembe? 😀
Ha a vállalkozásod bérbe ad valamit, és nem akarsz veszteséges lenni, akkor ki mással fizettesd az amortizációt, mint a bérlőkkel?
Nem is azért reklamálnak, mert az amortizációt velük fizetteted (hanem mert előbb megállapodsz velük egy átalány amortizációban, aztán aránytalan szigorral bizonyítasz rájuk "károkozást").
Mi a biztosíték, hogy egy karcot nem 10x számláznak ki 10 különböző embernek?
Semmi, bár kapsz egy előtte-utána fotót.
Egyébként csaló autókölcsönzőknél ebből van a haszon fele, hogy egy karcolást tízszer kifizetettnek.
Ismerost Olaszorszagban huztak le, de ez ott teljesen bevett. Korbefotozta az autot atvetelkor. Az elso karcot mutatta, hogy az mar a foton is szerepelt. Berbeado gond nelkul valtott egy felni serulesre amirol nem keszult olyan foto hogy kiveheto lett volna. Fizetnie nem kellett, mert teljes biztositasa volt. De erre jatszanak, hogy adott osszeghatar alatti seruleseket mindig rairnak. Ezeket a seruleseket a biztosito nem ellenorzi vissza, siman kifizeti nekik.
Nekem volt olyan egyszer, hogy Pisában vettük fel és Velencében dobtuk le egy hét múlva, de annyi karc volt már átvételkor a fehér Pandán, hogy a jó édes Isten se mondta volna meg, mi volt új és mi volt régi. Szerencsére nem szivóztak.
Én egyébként nem a kozmetikai károkon lovagolnék. Kaptam egyszer olyan lenyüstölt szart, hogy szét volt benne szakítva a sebváltó. Hegyvidéken elég sűrűn anyáztam őket.
ezt nem ertem, ha volt full casco akkor sosem huzzak azzal az idot hogy mutogassak a letezo-nemletezo seruleseket
"Mi a biztosíték, hogy egy karcot nem 10x számláznak ki 10 különböző embernek?"
Éppen a szkenner a biztosíték erre (ha csak nem manipulálják a fotókat is, de abból már, amint előbb vagy utóbb észreveszi egy agilisebb ügyfél, büntetőeljárás lenne, amit egy Hertz nagyságú névnek nem éri meg megkockáztatni).
hát vannak kétségeim
Amennyiben működik a piaci verseny, az emberek máshová fognak menni.
Egyértelmű, hogy a profitnövelés a cél, ha az ügyfeleik ezt (a rendelkezésükre álló információk birtokában is) hagyják, akkor ők a hülyék, nem a cég.
Elvileg. Csak ott a probléma, hogy aki ilyen cuccot használ az olcsóbb díjjal tud hirdetni, mivel aztán úgyis fizettet még veled. Ezért népszerűbb lesz mint a tisztességes amelyik kénytelen kicsit magasabb alapáron hirdetni. De ne legyen igazam és legyen minden ügyfél tudatos!
Autót lehetőleg csak önrész nélküli teljes CASCO-val bérelek, így nem kell vele foglalkoznom. Főleg, ha reptéren adom le nyitvatartási időn kívül. Izlandon úgy adták át az autót, hogy itt és itt sérült, le van dokumentálva, de mivel teljes biztosításom van akkor sem lenne gondom belőle, ha nem lenne ledokumentálva.
Ennek úgy kellene működnie, hogy átvételkor is szkennelnek és csak a különbségeket nézné a szoftver.
Elvileg így működik és ez elvileg jó is benne.
Oslóban két éve már ilyen szkenneren kellett ki- és behajtani. Szerencsére nem próbálkoztak semmi trükkel.
De köszi az infót, ezek szerint szkenner esetén is érdemes alaposan körbenézni, bár miután ott pl. mélygarázs volt, nem lett volna könnyű minden kis karcot észrevenni.
Az autókölcsönzőknél eleve nagy trükk, hogy többszörös áron adják a teljeskörű biztosítást, sokszor drágább, mint maga a bérlési díj. Szerencsére már vannak külsős cégek erre, akik értelmesebb áron adnak biztosítást, annak az a hátulütője, hogy a kölcsönző kér letétet (hitelkártya esetén nem fáj annyira) és ha balhé van, akkor azt meg kell előlegezni, a biztosító nekem fizet, nem a kölcsönzőnek.
Pontosan. Sosem szabad autókölcsönzőnél, repülőútnál, miegyébnél az ott felajánlott biztosítást kipipálni, elfogadni. Lehúzás.
Nem tűnt még fel, hogy az az üzleti modell az összes cégnél, hogy a szar hatékonyságot az ügyfelek lehúzásával kompenzálják?
Azért lesz ma vállalkozó valaki, mert arra vállalkozik, lehúzza az ügyfeleket. Csak így profitábilis, mert őt is lehúzzák a munkavállalók (nem dolgoznak hatékonyan, kummantanak, lopnak), az állam (teljesen random adók) is, illetve a saját beszállítói (rossz minőségű termékek, garanciális problémák, szintén túlárazott szolgáltatások). A kapitalizmus a farkába harap.
Ez igy egy fatalista ostobasag.
Nahát, turistákat, akiknek kevés fogalmuk van a helyi viszonyokról, jellemzően egy hétre érkeznek, és többé nem térnek vissza, lehúznak!
A kapitalizmus hibája, biztosan...
Ahogy öregszem, én is egyre inkább úgy látom, hogy ez az egész fennkölt rendszer egy eszelős szivatás.
Egyvalamit kihagytál: a munkavállalók hülyére veszik, mert éhbérért gürizteti és kihasználja őket, így aztán amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.
Ez amúgy egy tök jó rendszer ha rendesen működik. A gond a karcolások árazásával van, ami valószínűleg nem változott, csak eddig teljesen random osztogatták ugyanazt a karcot akár többször is. Hosszú távon a piac láthatatlan kezének ezt meg kéne oldania: ha minden karcot kifizettetnek az okozójával akkor egy karc nem lesz olyan drága. Mivel nem egy mikmak könyvben élünk erre nincs garancia
???
Miért szenvedett el veszteségeket "az elektromos autókon"?
Ahol én bérelek időnként, már kb. 1 éve adnak elektromost is, drágábban, mint a belső égésűt (gondolom addig tud így maradni, amíg nagyon avantgárdnak számít elektromost vezetni - ami persze összefügg azzal, hogy a vételár is addig marad ilyen magas).
Olvass utána, mennyit bukott a teslás flottán a cég.
Revolut metalhoz jár önrészbiztosítás, de máshol is lehet kötni egész olcsón. Jellemzően egész évre kötve olcsóbb mint a full insurance egy hétre az autókölcsönzőnél. Ha sumák van majd a biztosító perel ha akar, te addig is ki vagy fizetve.
Nekem az nem világos, hogy egy autókölcsönző
- ha egy karosszéria elem már sérült volt felvételkor (kiterhelték az elözö bérlőnek a javitást/fényezést/cserét, de nem javították meg) és új karc lesz ugyanazon az elemen rajta akkor miért terhelik ugyanazt a javitás költséget ujbol? Hisz valojában eladás előtt majd pl. egy egyszeri újrafényezéssel 100 karc is javitásra kerul. Extra amortizácios költsége sincs az egésznek.
Nekem volt már Sixtnél, hogy egy több, mint 60 elemű sérülési lista volt mikor felvettem a kocsit. Ennek nagy része hajszálkarc.
itt egy ujabb cikk errol:
https://www.nytimes.com/2025/07/09/travel/rental-car-ai-scanner-hertz.html