Az átvezetés nem átutalás
Béla írt egy levelet, hogy az Axánál van Oké 4 számlacsomagja, amiben minden átutalás ingyenes havi 300 ezer forintig. Ennek örömére el is utalt az öccsének, aki szintén axás, 250 ezer forintot. A számlakivonaton látta, hogy díjat számoltak fel neki az utalásért és nem értette, miért.
Nos, a hirdetmény szerint valóban ingyenes minden átutalás bizonyos összeghatárig, csakhogy a bankon belüli “átutalást” átvezetésnek hívják és így arra nem vonatkozik az ingyenesség. (Bankon belül: átvezetés. Bankok között: átutalás.)
Finoman szólva se egy úriemberhez illő dolog díjat felszámolni bankon belül, míg ingyenessé tenni bankok között, olyan ez, mint amikor a csigatészta akciós a hiperben és a tábla alá ki van vágva az összes tésztafajta, ami nem is akciós. Hát nem tud olvasni a paraszt, hogy csak a csigatészta az akciós? Ott is arra gyúrnak, hogy alig valaki fogja megnézni a blokkot, mennyiért is vette a tésztát.
Mindegy, addig is, amíg ez megváltozik, tudd, hogy az Axánál a bankon belüli utalás akkor is fizetős, ha a bankon kívüli ingyenes.
(Egyébként elég nagy a káosz, melyik bank mit ért átutalás és átvezetés alatt. Bár szerintem az Axa használja jól a kifejezést (bankon belül csak átvezeti az összeget ő saját maga a különböző ügyfelek számlái között, utalnia a GIRO-ba csak azt kell, amit ő maga nem tud átvezetni, vagyis az idegen bankba menő forgalmat), de például az OTP még a saját számlák közötti átirányítást is átutalásnak hívja, a Sopron Bank a bankon belüli tranzakciókat átutalásnak, a saját számlák közöttieket átvezetésnek nevezi. Úgyhogy teljes a katyvasz, nézd meg, a te bankod melyik alatt mit ért és mennyit számol fel érte.)
Az átutalás meg az amikor egy vadidegennek küldöm a pénzt, legyen az a bratyóm, vagy akár az távhő. Sőt, ha az otp-s számlámról utalok a cibes számlámra az is utalás.
Gondolom, az AXAnál le volt írva a 126. oldal 34. lábjegyzetében, hogy ők ezt is másképp értik.
Aprilis 22.en bejelentettuk, hogy nem OKE1-be, hanem OKE4-be szeretnenk atmenni. + Megrendeltuk toluk az AXA world mastercardot.
Ezekutan azt latjuk, hogy Majusban az OKE1-ben vagyunk, es levontak a 9900 ftoto a kartyaert.
OKE4-ben a kartya 1000 ft.
Azt irtak, hogy mivel 18.a utan szoltunk, ezert csak juniustol leszunk OKE4esek. Ez eddig oke.
De azt nem ertem, hogy a kartya miert kerul 9900 ftba, amikor mi azt annak tudataban igenyeltuk, hogy 1000 lesz, hiszen OKE4ben annyi.
Szabalyos ez?
Az otp a saját számlák között is átutalásnak hívja, a sopronbank saját számlák között átvezetésnek, egyébként bankon belül is átutalás, az axa az idegen személyek közötti bankon belüli átutalást átvezetésnek.
Átvezetés ingyenes vs. 100 Ft, átutalás 39 vs. 200 Ft, ha jól emlékszem.
Mivel volt a számlámon 4-5 állandó átvezetés, le is mondtam őket, és helyette beállítottam egy emlékeztetőt.
A felvett partnereknek kb. 2 perc alatt átutaltam havonta ugyanazt az összeget, ez az idő nekem megért 800 Ft-ot.
Nem tudom, hogy azóta változott-e ez a költség.
Ennek ellenére én bemennék asztalt csapkodni, panaszt tenni, a számla felmondásával fenyegetőzni. A tapasztalatok szerint ilyenkor “méltányosságból” sokszor visszatérítik a levont extra díjat.
De mi a helyzet külfölddel. Ha mondjuk néhány milliárd dollárt átutalnak egy kis ország bankszámlájára? A pénz digitálisan megérkezik ez stim. De ha bemennek a bankba pénzt felvenni, attól még a milliárd dollárok nem lesznek ott. És mi a helyzet egy olyan ország esetén, ahova nagyrészt csak érkezik a pénz, az ország gazdaságához mérten nagy aranyban? Kamion konvojokkal viszok a százdollárosokat az országba az utalás utan?
De van, hogy repülővel szállítják, ha nagyon nagy tétel és nincs a szomszédban.
– A hitelt az “én érdekemben” megbontják két részre, elfelejtik mondani, hogy ez pl. két közjegyzői díjat fog jelenteni, THM az egekbe kerül.
– A hitelbesorolást a szóbeli tájékoztatáshoz képest értesítés nélkül megváltoztatják (magasabb kamatfelárasra persze), amivel a közjegyző előtt szembesülsz.
– Hitel törlesztést inkasszálni képtelenek, utalj minden hónapban te, persze az időszakosan változó kamatokra ügyelj.
~10-100 Forintos tartozásért több ezer Forintért küldenek ki felszólítást az összes adósnak és adóstársnak egyenként.
– Később emiatt a rosszul fizető ügyfelek közé sorolnak.
– AXA: másképp, mint mások, de kösz, nem velem.
A kártyának pl. már van költsége, de az általad vázolt alap-szolgáltatásra ingyenes tud lenni.
Van néhány kondiciójuk/megoldásuk amin kissé csodálkoztam, de nálam 1 hónapja ők nyertek.
Plusz ez az új számlacsomag… Nem kell, bocs.
És akkor még kiderülnek ezek a pstban leirt csibészségek is….
A PayPass kártyát sajnálom, de meg leszek nélküle…
Nem szolgáltatást, brandet és hűséget építenek, hanem kihasználják az embert. Miért van az, hogy ez más országban működni tud normálisan???
Sokszor (nem mindig, gondolom) elég lenne tudni, hogy pontosan mit csinálunk éppen, a meglepetések elkerüléshez.
Természetesen azt is meg lehet említeni, hogy a következő levél az MNB-be olvad PSZÁF-nél landol illetve a megfelelő blogokon is megjelenik a cikk.
Esetleg ha valaki még inkább tenyérbemászó akar lenni, akkor a cégünkről illetve LinkedInen megnézni, hogy hogyan hívják a menedzsment tagjait és egy levelet küldeni a vezeteknev.keresztnev@axa.hu címre.
Ha ez a levél nem éri el a célját, akkor sajnos tovább kell menni egy szinttel.
Általában a cégek stratégiája az, hogy az ügyfél úgyse fog pattogni néhány száz forintért, mert drága az ideje. De ilyenkor a levéllel a cég munkatársainak a fizetett idejükben kell foglalkozni, és ha még a felügyeleti szervnél landol, akkor még több időt kell a cég munkatársainak erre “elpazarolni”.
Nagyon nem örülök, hogy 1,5 évente bankváltás, remélem, nem lesznek már újabb agyrém banki adók. Elég baj az alapkamat ekkora mértékű csökkenése is!
Ami az Aszf-eket illeti, csak azt böngészem át, ami érdekel, egy dokumentumon belül pár perc alatt mindig mindent megtaláltam. A kondíciós listákat gyakran szétszedik, azok átolvasására több idő kell, mert bankonként más-más díjakat számítanak fel és nagyon kreatívak tudnak lenni, ha a különféle díjtételek megalkotásáról van szó.
Eseti GIRO bankon belüli átutalás
(nem ugyan azon ügyfelek számlái között)
és
Rendszeres fix összegű bankon kívüli és bankon belüli átutalás
(nem ugyan azon ügyfelek számlái között)
ahogy nézem közös elbírálás alá került.
Az “átutalás” szavak vannak itt mindenütt. Ezt azt jelenti, hogyha bankon kívülre utalok mindig rendszeresként adjam meg, majd az első utalás után töröljem a beállítást, hogy ingyenes legyen?
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudja-e valaki, hogy milyen vagy egyáltalán van-e határidős szabály átvezetésekre. Konkrétan Erste folyószámláról hitelszámlára “átvezetés” csak következő munkanapra teljesül. Túrtam egy ideig a netet, de nem sikerült erről találnom semmi érdemlegeset.