Egy bankos átverés története: ezekre vigyázz
Zsolt küldte el a történetét, hogyan csapták be őt telefonos csalók. Azért tette, hogy te okulj a történtekből. (S nem azért, hogy hülye hozzászólásokban minősítsd, hogy te bezzeg ennél sokkal okosabb lettél volna. Mert köszönjük, már tudjuk, hogy te milyen okos vagy. Akinek nem inge… 🙂 )
Amit kiemelnék, hogy nagyon könnyen lehet telefonszámot hamisítani. Ha használsz VOIP szolgáltatást, a hívott fél a te mobilszámodat látja, pedig nem is a mobilodról hívod. Pont ilyen nehéz egy bank telefonszámát használva telefonálni a csalóknak.
Ezért ne hidd el, hogy tényleg a bankból hívnak. Ha egy kicsit is gyanús a dolog, mondd, hogy inkább te visszahívod őt a bankban, adja meg a melléket. Ez annyira fontos, hogy még egyszer leírom: ragaszkodj ahhoz, hogy te visszahívhasd, ha valami csalásról hadovál, de legalábbis előtte engedje meg, hogy felhívd a bankodat.
A csalók legtöbbször a legnagyobb bank nevével kezdik a beszélgetést, hiszen annak van a legtöbb ügyfele.
A bank SOHA-SOHA-SOHA nem kéri a jelszavaidat: PIN kód, a bankkártya hátulján lévő három számból álló CVV kód, internetes belépési kód vagy bármi hasonló.
Soha nem is kérnek arra, hogy kattints egy linkre, amit most küldtek és/vagy lépj be az internetbankodba most.
Aki bármi ilyet kér, AZ MINDIG CSALÓ! Egy banki ügyintéző hozzáfér a számládhoz a banki rendszeren keresztül, nem téged fog kérni, hogy lépj be és végképp nem küld semmit e-mailben.
Soha nem kattintasz e-mailben vagy újabban SMS-ben érkező linkre, hogy azon keresztül lépj be a bankszámládba, különösen akkor nem, ha azt frissen küldték. Helyette kézzel beírod a böngészőbe, hogy www.xyzbank.hu/belepes. A csalás szintén működik telefonszámlának, közüzemi számlának tűnő e-maillel is, csak természetesen hamis a link. Ezért ha jön gázszámláról a szokásosnak tűnő e-mail, érdemes ott is nem a linkre kattintani, hanem külön belépni a szolgáltató felületére. Egy kis plusz kényelmetlenség, de sokat bukhatsz, ha egy csaló weboldalon ellopják az adataidat.
Ha felhívnak, de nem akarják ellenőrizni, hogy tényleg veled beszélnek-e, akkor is csalók!!!! A banktitok védelme érdekében akkor is azonosítani kell az ügyfelet, ha a bank hívta fel. Mert lehet, hogy más vette fel a telefont, akivel nem lehet banktitkot megosztani, amíg nem győződik meg a banki ügyintéző, hogy tényleg azzal beszél, akié a számla.
Tehát ha nem akarnak beazonosítani születési dátum, anyja neve és egyéb adatok alapján, akkor is csalókkal beszélsz! (Ez alól kivétel a marketing hívás, de az csak valami akcióra hívhatja fel a figyelmed vagy hogy kössél biztosítást a banknál, ha legközelebb arra jársz.)
Ha a bank hív téged és elkéri az anyád nevét, születési dátumodat és így tovább, elsőre MINDIG mondj rossz adatot. Ha tényleg a bank hív, ő közölni fogja, hogy rossz az adat. A csalók csak eljátsszak, hogy ellenőrzik a hívott felet az adatai alapján.
Kérdezd meg, mi a bankkártyád utolsó négy számjegye. Ha banki ügyintéző hív, ő látja.
Soha nem osztasz meg senkivel SMS-ben kapott banki adatot sem! (Lásd lejjebb, az kellett a csalóknak, hogy elutalják a számláról a pénzt.)
Soha nem osztasz meg a számláddal kapcsolatban semmilyen információt telefonon. (Van-e lekötésed, mennyi a szabad egyenleg, stb. Ha a banktól hívtak, ezt látniuk kell, ott ül a monitor előtt és vagy már belépett a számládba még a hívás előtt vagy bármikor be tud lépni.)
Ne mondj, kérdezz: Ne haragudjon, meg tudná nézni, hány lekötött betétem van? Nem emlékszem, hogy három vagy négy-e. Sőt, kérdezz kamu dolgot: “Amit tegnap lekötöttem betétet, az az összeg ugye már eltűnt az egyenlegemről?” Egyből tudod, hogy kamuzik a másik fél.
Bónusz lépés: ne a mindig nálad lévő, ellopható, vírussal megfertőzhető telefonodon legyenek a banki alkalmazások. Szinte mindenkinek van otthon egy régi mobilja vagy tablete. Ha van ilyened, törölj róla minden adatot és azt használd banki dolgokra és ha lehet, csak banki dolgokra. Ha kell utalnod akkor is, ha úton vagy valahol, legyen egy második számlád (Revolut, Wise, akármi), amin csak kevés pénz van és használd azt.
Továbbá soha, senki kedvéért ne telepíts semmit a gépedre. Gyakran olyan programokat telepítettnek veled, amivel megosztod a képernyődet és mindent látnak, ami a gépeden történik. Volt, akitől egy lakás árát lopták így el. Az “eladó” arra hivatkozott, hogy túl nagy a lakásról készült képek mappája, de ezzel a segédprogrammal meg lehet nézni. Hivatalos weboldalról kellett letölteni, nem volt gyanús, csak az áldozat azt nem tudta, mire való a program. El is loptak tőle 30 millió forintot. Tehát még egyszer: soha, senki kedvéért nem telepítesz egyetlen programot sem, se a telefonodra, se a számítógépedre. Akár lakáseladó, akár “banki ügyintéző” tanácsolja azt.
S kérlek, MINDIG tegyél rendőrségi bejelentést, ha ilyen gazemberek hívnak, akkor is, ha nem sikerült téged bepalizniuk. Mert a következő embert be fogják palizni. Ezt a cikket is oszd meg, minél több emberhez eljusson a hír, mire kell vigyázni.
Ha neked van hasonló történeted, oszd meg a hozzászólásokban: mivel hívtak, mi volt gyanús, mi lett a vége és így tovább.
Következzen a levél:
Kedves Kiszámoló!
Mások okulására küldöm a március 30-dikai történetemet. Drága tanulópénz. Először a rendőrségi feljelentés látható, ezt a főhadnagy fogalmazta. Utána jönnek a kiegészítéseim.
A feljelentő (sértett) vallomása:
Elmondom, hogy a mai napon 15.00 körüli időben otthon voltam, amikor felhívott egy férfi, aki azt mondta, hogy az OTP Bank ügyintézője, és a rendszerben azt látja, hogy egy olyan számlaszámra akarok utalni, amelyre korábban gyanús pénzek érkeztek, azt kérdezte, hogy tényleg én utaltam-e pénzt. Összeg nem hangzott el.
Én mondtam neki, hogy nem én utaltam, nincs is OTP-s számlám. Ő mondta is, hogy ők csak az érkeztető bank. Én mondtam, hogy a Gránit Banknál van számlám, meg a Budapest Banknál. Az ügyintéző azt mondta, hogy átadják az ügyet a bankomnak és letette a telefont.
Elmondom, hogy utána 1-2 perc múlva a 06-1-5100-527 telefonszámról felhívott egy férfi, akik azt mondta, hogy a Gránit Banktól telefonál. Először azt mondta, hogy utalások történtek, 70.000 Ft és 130.000 Ft értékben.
Én mondtam neki, hogy nincsen ennyi lekötetlen pénzt a számlán, úgyhogy nem értem az egészet. Utána ő kérdezte, hogy mennyi a lekötött pénz, mert azt is ellenőrizni kell, én mondtam neki, hogy 3 lekötött betétem van. Ő azt mondta, hogy valószínű csalás áldozata lettem, ezért átkapcsol egy másik ügyintézőhöz. Át is kapcsolt, legalább is úgy tűnt, és egy nő vette át a szót.
Elmondom, hogy a nő kérte a kártyám adatait és az internetbank adataimat és jelszavamat, mert ez szükséges az utalások visszavonásához. Azt mondta, hogy egyenként kell visszavonni az utalásokat, és én tudom azokat engedélyezni. Azt mondta, hogy végig vonalban maradunk, nem szerencsés letenni, mert folyamatban van az ügy. Én mondtam, hogy jelszót nem szokott kérni a bank, ő azt mondta, hogy a bankkártyán rajta van a telefonszám, amiről ő éppen telefonál. Meg is néztem és tényleg az a szám volt. Ezek után meg is adtam a kártyám adatait, és a netbank kódokat is.
Ő ekkor azt mondta, hogy türelmesek legyünk, mert a visszavonásokat egyesével tudja csinálni. Azt mondta, hogy kapni fogok sms-t, az abban lévő kódot kell bediktálnom, és ezzel vonják vissza az utalást. Azt is mondta, hogy a vásárlási és az utalási limitet meg kell emelni, mert csak így lehet visszahívni az utalásokat.
Elmondom, hogy 15.16 perckor kaptam meg az első sms-t, amiben egy kód volt. A kódot be is diktáltam az ügyintézőnek. Utána kaptam még egy sms-t, amiben megint egy kód volt, illetve utána kaptam még egy sms-t, amiben egy kód volt. Így mind a három kódot bediktáltam.
Elmondom, hogy az ügyintéző ezek után azt mondta, hogy vannak még tranzakciók, amiket le kell tiltani és ezért még várni kell. Ekkor már kb. egy órája vonalban voltunk. Én ekkor már nagyon ideges voltam, és felszólítottam, hogy még egyszer mondja meg a nevét, ekkor nem válaszolt, én még hallóztam pár percig, és utána letettem a telefont.
Elmondom, hogy utána ugyanazon a számon hívtam a bankot, de másfél órán keresztül nem tudtam beszélni velük. Amíg próbálkoztunk, addig beléptem a netbankba, és ott láttam, hogy 3 utalás volt, kettő kártyás fizetés és egy utalás. Az egyik kártyás fizetés 1.300.000 Ft volt, a Revolut részére, a másik kártyás fizetés 800.000 Ft volt, egy másik internetes cég részére, az utalás pedig 1.800.000 Ft volt, a közleményben a tartozás szó volt és Lakatos név.
Elmondom, hogy amikor elértük a bankot ők igazolták a részemre, hogy a tranzakciók megtörténtek, vagy folyamatban vannak. Az ügyintéző mondta, hogy tegyünk feljelentést, a kártyát és a netbankot is letiltották központilag.
Az ismeretlen elkövető 3.900.000 ft-ot csalt ki tőlem, ennyi a károm.
Az áldozatsegítés lehetőségéről a tájékoztatást megkaptam, az áldozatsegítő szolgálat által kiadott tájékoztatót a nyomozó hatóság tagjától átvettem. Nem kérem, hogy a nyomozó hatóság részemre az áldozatsegítő támogatások igénybevételéhez felhasználható igazolást kiállítsa.
Kiegészítések
Még mindig görcsben van a gyomrom, hogy ennyi pénz elúszott. Szégyellem magam, hogy ez megtörténhetett velem. Eddig úgy gondoltam, hogy nem vagyok hiszékeny. Amikor azt kérték, hogy adják meg a bankkártya adataimat, akkor gyanakodtam és ezt szóvá is tettem. Ekkor mondták, hogy nézzem meg, hogy a Gránit bank központi számáról hívom őket, ott van a telefonszám a bankkártyám hátulján. Ellenőriztem, tényleg stimmelt. Sok apró dolog volt, ami szintén erősítette, hogy az igazi Gránit banktól hívtak. A háttérben lehetett hallani, hogy más ügyeket intéznek, átkapcsolnak a csalás elleni osztályra, folyamatosan mondta, hogy mi fog történni, hogy kapni fogok egy sms-t, amiben lesz egy kód, ami 04-el kezdődik, a bankkártya adatokat egy automatának kell bemondani, kérdezte, hogy kaptam-e gyanús hívást mostanában, elmondták, hogy azért gyanakodnak, mert olyannak szól az utalás, akinek már volt csalás ügye, stb.
Amikor az internet bankos jelszavamat kérte, akkor a feleségem telefonjáról hívtuk a Gránit bankot, de túlterheltek voltak a vonalak és nem jutottunk el ügyintézőhöz. Egyébként mondta a csaló, hogy ebben az időszakban nincs szabad kolléga. Ekkor már bekaptam a csalit, próbáltam közreműködni a csaló tranzakciók visszavonásában, amivel én magam hagytam jóvá ezeket a tranzakciókat.
Lényegében azt történt, hogy az egyik lekötött betétemet feltörték, és utána kezdték el költeni ezt a pénzt. Azt mondta a csaló, hogy a bankszámlámat már zárolták és nekem kell egyenként visszavonni a tranzakciókat az sms kódok bediktálásával. Egy óráig voltam vonalban a csalókkal, utólag rájöttem, hogy azért, mert hogy a Gránit bank ne tudjon hívni. Kiderült, hogy nekik is gyanúsok voltak a tranzakciók és hívtak, de a csalókkal beszéltem.
Miután leesett a tantusz, másfélórán keresztül próbáltuk hívni a Gránit ügyfélszolgálatot. Próbálkoztam videóbankon és üzenetben is. Közben még be tudtam lépni az internetbankba és láttam, hogy az utalásos tranzakció még feldolgozás alatt van. Mire tudtam beszélni igazi ügyintézővel a Gránitnál, addigra a feldolgozás befejeződött.
Sajnos nincs semmilyen módszer arra, hogy én, mint ügyfél igazoljam, hogy tényleg a bank hívott. Amikor hívtak a Gránittól, akkor mondták is, hogy lehet, hogy most nehezen hiszem el, hogy tényleg ők azok. Eddig arról sem hallottam, hogy lehetséges a bank központi száma nevében telefonálni. Nálam ez volt a fő ok, amiért hittem.
Az, hogy nem lehet elérni az ügyfélszolgálatot rettenetes. Senkinek sem kívánom, hogy türelmetlenül hallgassa a várakoztatási zenét, aztán a bank bontja a vonalat. Utána telefonálok újból és újból ugyanez. Aztán megint és megint. Nincs egy sürgősségi szám, amit ilyen esetekben hívni lehet. Ilyenkor minden másodperc számít.
Nem hiszem, hogy meglesz a pénz. Azt sem hiszem, hogy a bank kártalanítana. Még most sem tudom elhinni, hogy ez megtörtént.
Biztosan sokan azt fogják írni, hogy hogyan lehet valaki ilyen naiv, hogy elhiszi, hogy ilyen ügyeket valóban lehet telefonon keresztül intézni. Szerintem elég sokunkkal megtörténhet, hogy egy váratlan helyzetben élesben egészen másként reagálunk, mint amit addig magunkról gondoltunk volna. Én is írtam már alá pl. üres formanyomtatványt abban az intézményben, ahová a gyerekem járt, úgy, hogy tudtam, hogy az üres nyomtatványra az aláírásom után fogják csak felvezetni a gyerekem jellemzését. Azóta sem értem magamat. Kitartást a posztírónak!
Nem is értem hogy miért merül fel itt a Bank kártérítési kötelezettsége?
A bank felelőssége abban talán felmerül, hogy elvileg az ügyfélszolgálatot 5 percen belül el kellene érni, de lehet hogy rosszul tudom, vagy tévedek.
Nagyon sajnálom, kedves posztoló 🙁
Miklós, a Takarékbank szokott kérni jellemző információt a bankszámláról beazonosításhoz időnként. Ilyeneket kaptam már: Hány lekötött betét van? Milyen összegű volt az utolsó utalás? Hány alszámlám van? stb. Olyasmik, amivel azonosíthatnak, ám nem igazán lehet mit kezdeni az infóval.
Egyébként engem csalás miatt már kétszer hívtak bankból. Adatot egyikszer sem kértek. Először valahol Dél-Amerikában akartak fizetni a kártyámmal, azt nem engedtem el nyilván. Másodjára én fizettem nagyobb összeget Kolozsváron, és feltűnt a banknak a szokatlan tranzakció.
Amúgy a Booking.com sem igazán biztonságos, egy netes kártyával történt fizetés után sokáig próbálkoztak a lopással…
Engem már hívtak a bankból csalási kísérlet miatt (kaptam is előtte visszajelzést sikertelen fizetési kísérletről), de pár személyes adaton kívül semmit nem kellett megadni. Annyit tisztáztunk, hogy letiltják a kártyám, és postázzák az újat, és hogy a biztonság kedvéért majd érkezik új pin-kód is, nem az előzővel fogom tudni használni. De hogy az mi volt, arról szó sem volt.
Jut eszembe, a banknak tudnia kell, milyen számlára mentek az utalások. Miért nem lehet ott azonnal zároltatni? Nekem számos sebből véreznek ezek a banki csalások. Nem az átvert ügyfelek, tényleg bárkivel előfordulhat, hanem a bank/rendőrség “tehetetlensége” szempontjából. Azért ilyenkor nem egy zsákba dugják bele a pénzt, követhető lenne.
Egy ilyen sztorit simán bekajál az emberek 95%-a, és ezután sem fog javulni a helyzet.
Addig, amíg az iskolában minden fontosabb az életre nevelésnél, addig ez lesz.
Nem tudom mi lenne a megoldás… én egyszerűen hagynám az ilyen embereket “sorsukra”, mondván, hogy én mint bank MINDENT megtettem azért, hogy figyelmeztessem, oktassam, de őt nem érdekelte.
A többire már nem is írok semmit, megadni a netbank hozzáférésed, bediktálni a validációs kódot….egy agyrém.
Egyik ismerősömmel is feltehetőleg ez történt. Mindjárt meg is kérdezem tőle.
(csak mivel tanári fizetésből élt akkor, konkétan nem tudtak róla pénzt lenyúlni.)
Pucu, lehetnél legalább egy kicsit empatikusabb!
Bárki esethet áldozatul oylan dologban, amit abban a pillanatban épp nem tud,ne figyel.
Lehet ilyenkor kicsit együtt is érezni a másik emberrel!
Amikor valóban a bankból keresnek, akkor sem tudnak semmit elérni nálam, mert nem vagyok hajlandó magam igazolni úgy, hogy én mondok adatokat magamról egy bejövő hívás esetén. -Minden ilyen alkalommal elmondom, hogy ez patthelyzet, és ennyiben maradunk.
Kiszámolónak is köszi a további tippeket!
Többször jeleztem nekik, hogy találjanak már ki valamit, hogy én is biztos legyek benne, hogy ők hívnak. Máig nem történt meg.
Kötelezővé kéne, hogy meg lehessen adni egy titkos kódot amit a banknak kell bemondania, vagy az alkalmazásukban jelezhessék, hogy igen ők hívnak, stb.
Ha másnak nem, ennek azért gyanúsnak kellene lennie hogy miért kér az ügyintéző továbbra is sms kódokat, de persze egy dolog innen okosnak lenni, meg más amikor az ember ideges.
Egyébként ez ügyben már van fejlődés a bankoknál, pár hete a CIB-től hívtak, mondom honnan tudom hogy velük beszélek, erre mondta az ügyintéző hogy nézzek rá a telefonomra, leküld egy értesítést.
És valóban, szinte azonnal felvillant a CIB mobilos appja és miután beléptem mutatta hogy épp az ügyintézőjükkel beszélek.
Persze ehhez kell okostelefon, meg a mobilos app beállítva, szóval nem mindenkinek elérhető, de ilyen is van.
Sajnalom, hogy ez tortent veled.
Egyebkent ez egy tipikus social engineering taktika, hogy megijesztenek, azonnali donteskenyszerbe hoznak, illetve egyszerre rengeteg esemenyt zuditanak rad (kapcsolgatnak egyik helyrol masikra) mert erre leblokkol kicsit az agyat es osztonosen cselekszel majd.
Ez nem volt gyanús szegény károsultnak?
Köszönjük, hogy megosztottad!
A direkt rossz adat bemondása nagyon jó ötlet! Köszönöm!
Én ilyenkor azt szoktam mondani, hogy mivel nem én kezdeményeztem ezt a beszélgetés, nem akarom azonosítani se magamat. Tudja a bank az email címemet is, keressenek meg ott, és ha kell az alapján majd bemegyek/felhívom őket.
Eddig is gyanakvó voltam,de ezután még jobban figyelek! Egy hasonló helyzetben ellenőriztem a hívót és kirohogott. Kiderult,hogy tényleg igazi alkalmazott volt. Azt mondta,hogy paranoid vagyok. Mondtam,hogy nem érdekel mit gondol,de a pénz ha lehet maradjon nálam,mintsem illetéktelen kezekben. Internetes, Facebook marketplace atveres talált meg. Szerencsére azt is sikerült kivedeni. Lehet leírom egy külön levélben, mert az az atveres állítólag nagyon megy. Úgy olvastam utána,hogy mi lehetett? Sosem jöttem volna rá magamtól
Amugy reszvetem, ne add fel a remenyt azert, hatha elkapjak oket. A penzmozgasnak minden esetben van, kell nyoma legyen. Azon az uton el tudnak indulni a rendorok a revolut, stb. fele. A mobilszolgaltatodnal is mehetnek egy kort a zsaruk, hatha. De ezek a bunozok tenyleg profik voltak, ahogy osszeraktak ezt a social engineering tamadast.
Viszont: engem eddig csak azért hívtak valaha is, mert éppen indítottam (tényleg én) valami számukra gyanús tranzakciót (utalás vagy kártyás vásárlás). És két dolog mindig fennállt:
1) MINDIG felajánlották végül, hogy akkor hívjam őket vissza én. (legalább 3 különböző bankról beszélünk). Tedd meg ezt, ez az elsődleges javaslatom. A te hívásodat nem fogják tudni eltéríteni a csalók.
2) Mindig az volt, hogy nem kötelező nekem visszahívni őket vagy beazonosítani magam, de akkor az adott tranzakciót le fogják állítani.
Miklós jó tanácsai alap tanácsok, melyek roppant hasznosak, de talán a legfontosabb, hogy egy ilyen hívásnál próbáljuk meg kitisztítani a fejünket és úgy gondolkodni, különben a hívó fél van előnyben és irányítja a tempót.
“mondta is, hogy ők csak az érkeztető bank” ezt pedig nem is értem, mintha az Apple hívna fel, hogy baj van a Samsung telefonommal vagy tévednék?
De ha rosszul tudom és van tényleges kockázata a beazonosításnak, kérlek osszátok meg.
igen elmondom
ilyen esetekben a Banknak nincs lehetősége chargeback eljárással visszaszerezni az ügyfél pénzét, lévén erős hitelesítéssel (sms jelszó vagy ujjlenyomat) történt a tranzakció jóváhagyása, kvázi a partnerbanktól nem lehet visszakövetelni csalás jogcímmel az összeget – tehát vagy a Bank kára vagy az ügyfélé…
átutalásnál meg azonnali átutalás van, azaz pár mp múlva a másik fél már tovább is utalhatja, nem lehet megállítani, persze meg szokták a Bankok próbálni felvenni a partnerbankkal a kapcsolatot, de általában ez már veszett fejsze nyele
a MC és a Visa pedig szabályzatban írja elő, hogy a már authorizált tranzakciókat nem lehet visszavonni, max terhelés után kártyaperes eljárás marad, annak keretrendszerével, amit az elején írtam
nagyon profi a visszaélés, sokszor már teljes kártyaszámokat is ismernek, melyet korábbi adathalász oldalról szereznek meg
Úgy tűnik megpróbálnak jó nagy stressz alá helyezni már az elején, hogy ne tudj józanul gondolkodni és akkor is bedőlj a csalásnak, ha egyébként tudod, hogy a bank sosem kér kódot.
hiába a 3D meg ujjlenyomatos jóváhagyás,ha az emberek önként és dalolva adják meg az összes adatukat a csalóknak
benne van az sms-ben hogy kártyás vásárlás ellenőrző kód, ő meg bediktálja
ja a másik, amit itt nem említenek, hogy anydesket telepíttetnek az ügyféllel, és átveszik a teljes kontrollt az üf telefonja/számítógépe felett és úgy rabolják le a számlát, az üf-nek meg fogalma sincs, hogy mit telepít, de azért csinálja mert egy ukrán akcentusu “banki alkalmazott” ezt mondja neki
utána meg a Banknál veri a tamtamot
én is nagyon sajnálom ezeket az eseteket, de nagyon oda kell figyelni, mert mindenki a pénzünkre utazik
napi.hu/magyar-gazdasag/bankkartya-csalas-adathalaszat-kiberbunozps-bank-szamla-fizetes-vedekezes-rendorseg-vasarlas-facebook.742326.html
De én nem vagyok hajlandó fogadott hívásra azonosítani magam.
Először ő azonosítsa magát, hogy tényleg az olyan adataimmal, amit csak a bank tudhat.
Miután erre egyik bank se hajlandó sajnos ezek a hívások mindig megszakadnak, de soseolyan fontosak, hogy ujrahívjanak vagy bármi más.
Arról nem is beszélve, hogy manapság az ezernyi app idején kb semmibe nem kerülne az, hogy pushban küld egy kódot, amit majd az ügyintéző felolvas nekem, ha fel akar engem hívni.
Vagy én adok meg egy jelszót az appban, amit az ügyintéző mond nekem a telefonba.
De nem, ezek nem gondolkodnak és azt gondolják ők az erősebbek.
Érdemes lenne beállítani utalási limiteket.
Azt se feltétlen tudja, mire használják a számláját. Valószínűleg valami kamu mesével beetették, hogy NAV tiltás van a számlámon, ezért legyél olyan jó és te nyiss nekem egyet. (Vagy mint valaki írta, felvették dolgozni, de számlát kell nyitni a bankban, mert arra jön majd a fizetés. De ezt elintézik, elkísérik a bankba.)
Olyan ő ebben a történetben, mint az eldobós cégek fogatlan, hajléktalan ügyvezetői.