Elektromos kerékpár pályázat megjelent

Megjelent a pályázat az elektromos kerékpárokhoz, itt tudod elérni.

Felhívnám a figyelmedet, miszerint az időablakokon kívül beadott pályázatokat automatikusan kukázzák. Tehát november 23. reggeléig ne akarj beadni semmit. 🙂

Köszönjük Évának a linket.

Share

49 hozzászólás

  • -nb-
    Érdeklődéssel várom a kereskedői regisztrációkat.
    Egynémely nagyáruház néhány nyomatékszenzorosa még támogatás nélkül is olcsóbb (ma), mint a többi hirdetettek támogatással. Vajon regisztrálni fog? És árat is emel? hmm?
  • Gary
    OFF:

    Patikapénztár novemberi akció idén is:
    patikapenztar.hu/alap.php?main_menu=1&sub_menu=hir&hirid=2977

  • KATA
    KATA-s vállalkozó nem indulhat jól sejtem?
  • Sanyi
    Hello. Első lehetseges palyazatbeadasi intervallum a pdf szerint 11.23 – 11.27 a fenti cikk 11.28 at ír. miert kell várni 11.28ig? 28 az lehet csak eliras ?
  • Tamás
    Én egy dolgot kiemelnék elektromos kerékpár használóként, mert nem mindig jobb mint mondjuk egy hagyományos, leginkább attól függ, hogy hol akarod használni:
    A pályázat csak olyan kerékpárokra vonatkozik, amely 25km/h felett lekapcsolja a rásegítést. Ennek a következő következményei vannak:
    – Ez a legfontosabb: Ha kicsit is sportosabb vagy, akkor sík terepen illetve lejtőn lefele nem segít mert gyorsabb vagy mint 25km/h. (Emelkedőn segít.) Viszont általában nehéz a váz is és az akkumlátor is, tehát 25 km/h felett egy kimondottan rossz kerékpárról beszélünk,ezért sík terepen egy országútival sokkal jobban jársz, te is, a pénztárcád is.
    – Ha sok a lámpa/elsőbbségadási pont az útvonaladon, és kevés a kerékpáros, akkor tök jó, hogy elindulásnál/kifordulásnál rásegít.
    – Ha viszont sok a (hagyományos) kerékpáros, akkor macerásabb kerülgetni őket az elektromossal
  • Ádám
    Lehet,hogy én vagyok a hülye,de ez milyen megfogalmazás már?

    “a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum
    bruttó 900.000 Ft-os eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 150.000 forint.”

    A mondat első fele szerint max 450 ezer, aztán a másik felében azt írja,hogy max 150 ezer? Hogy jön ez ki?
    Nem azt akarták írni, hogy legalább 150?

  • Ádám
    Erre a megoldás, hogy egy tuninggal ki kell kapcsoltatni a 25 km/h-ás korlátozást miután megvetted a támogatott bicajt. 😉
  • Kiszamolo
    Ádám, a kerékpár nem lehet drágább, mint 900 ezer és a támogatás nem lehet több, mint 150 ezer.

    Ha 200 ezerért veszel elektromos kerékpárt (nem fogsz kapni annyiért), akkor csak 100 ezer a támogatás.

    Ha 800 ezerért, akkor 150 ezer a támogatás.

  • SID
    Az első azért így nem kerek. Egy jobb kondival és normális bicajjal valóban nem kihívás a 25 km/h-s sebesség, de azért ezt tartani mondjuk 15 km-en keresztül izzasztó télen is, nyáron is. Ha melóba mész és nyűgös/lehetetlen a zuhanyzás, öltözés, akkor nem mindegy, hogy 160-as pulzussal mész, vagy 125-tel…
  • Grabovszkij
    Napi szinten járok kerékpárral, talán vennék is, de ilyen feltételekkel, mindössze max 150e Ft támogatásért?! Amúgy is kb annyival fogják drágábban adni a kereskedők.

    Évente jelenteni kell, hogy mennyit használod:
    “A fenntartási időszak végéig a Kedvezményezett monitoring beszámoló keretében évente
    köteles igazolni/számot adni a Pályázati kiírásban foglalt előírásoknak való megfelelésről,
    tapasztalatairól, fenntartásáról a pályázati portálon keresztül az alábbi szempontok szerint:…”

    Ha 3 éven belül tönkreteszed a kerékpárt vagy ellopják, vissza kell fizetned a teljes összeget:
    “A fenntartási időszak alatt elidegenített, bérbe adott vagy használhatatlanná vált elektromos
    rásegítésű kerékpár esetében a Kedvezményezett köteles a Pályázati kiírás II. / 3.5 pontja
    szerint a támogatás teljes összegét (100%) kamatokkal növelten visszafizetni.”ű

    Vagy csak én vagyok finnyás? 🙂

  • Tamás
    Ezzel is vannak problémák
    1. Mivel új kerékpárról van szó, garanciát bukhatod vele
    2. Jó kérdés, hogy egyáltalán legális-e. Pl ahol élek, a 25km/h feletti rásegítésnél már rendszám/biztosítás kell a kerékpárra (meg sisak is, bár az egyébként sem árt). Nem tudom, hogy mi a helyzet a tuningolt kerékpárral, de gyanítom, hogy vagy nem legális, vagy ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a 45 km/h-ig rásegítős motorok.
    3. A tuninggal saját magadat is limitálhatod, sok országban a 25 km/h feletti rásegítős kerékpárokkal vagy egyáltalán nem használhatod a kerékpárutakat (ami számomra nagy érvágás lenne), vagy kerékpárúton le kell kapcsolnod teljesen a rásegítést (akkor meg megint csak egy rossz biciklid van).

    Nem ismerem a magyar szabályokat, mert nem ott élek, de érdemes utánanézni, mielőtt ilyen irányba gondolkodik az ember.

  • Tamás
    Én pont 16 km/irányt megyek, az emelkedőt/kevés lámpát leszámítva tudom tartani a tempót, de, ha már kiszámoló, tegyük fel, hogy nem tudnék, csak 20-at menni. 15/20*60=45perc lenne az út 15/25*60=36 perc helyett, nincs 10 perc a nyereség. Hogy ez a 9 perc valakinek megér-e több 100e Ft-ot, azt mindenki döntse el maga.
    Tapasztalataim alapján a zuhanyt sem úszod meg, én akármelyik cangámmal megyek, már annyira megizzadok, hogy első dolgom a zuhany. Vagy nagyon nem tekersz semmit, csak éppen annyit hogy a motor vigyen, de akkor meg szerintem nem ez a megfelelő jármű számodra. (tudom – de most erre van támogatás…)
  • Zabalint

    Szigorúan ne izzadjak meg visszafogott módban 20-23 km/h-val megyek munkába egy 17-18 kg-os trekking bicajjal, nem átlagban, hanem sima egyenesen, de elektromossal is lassítanék kanyarban, meg megállnék lámpáknál. Ez reggel futás + zuhanyzás után 110-120-as pulzus, este hazafelé 90-100. A 20-23 km/h és a 25 között nincs annyira jelentős különbség, amiért megérné inkább az elektromos, de azon az áron biztosan kapnék egy 10 kilós országutit, de lehet hogy jóval könnyebb trekkinget is, amivel menne a 25 km/h feletti sebesség izzadás nélkül.

    Emellett az elektromost az én trekkingemnél is nehezebb emelgetni, ami városi közlekedésnél előfordulhat. Szóval összességében városi sík használatnál szerintem közelebb áll az optimálishoz egy könnyű bringa, mint egy elektromos.

  • szenyora
    Tamás: Az a lényege, hogy emelkedőn segít és azok is mozduljanak meg, akiknek eddig ez volt a kifogás.Aki tud tartósan 25 km/h felett haladni, az kellően sportos és valóban fölösleges pénzkidobás lenne a pedelec. Nyilván nem azt akarják támogatni, hogy valaki még gyorsabban tudja kerülgetni a többieket a bicikliúton.
  • józsenzbazsen
    SID,

    “Egy jobb kondival és normális bicajjal valóban nem kihívás a 25 km/h-s sebesség, de azért ezt tartani mondjuk 15 km-en keresztül izzasztó télen is, nyáron is. Ha melóba mész és nyűgös/lehetetlen a zuhanyzás, öltözés, akkor nem mindegy, hogy 160-as pulzussal mész, vagy 125-tel…”

    Nem pontosan értem, hogy most egyetértesz vagy vitatkozol. Mert az állításod igaz, de azért feltételezem észrevetted, hogy 25 km/h-ig kikapcsol a rásegítés, vagyis egy 3x nehezebb kerékpárt kell mozgatnod. Vagyis ha a hagyományos kerékpárral 125-ös pulzussal tekersz 25-tel, akkor a rásegítésessel fogsz 160-as pulzussal tekerni – és nem fordítva! Hiszen 25 km/h-nál már NEM segít rá.
    (És nem 24,98-nál kapcsol ki a 100% rásegítés, hanem folyamatosan csökken odáig).

  • Adam
    Leírja nekem valaki, mi a különbség a pedálszenzoros és a nyomatékszenzoros között?

    Az addig oké, hogy a pedálszenzoros érzékeli, hogy nyomom a pedált és ezzel bekapcsol a rásegítő rendszer.
    A nyomatékszenzorosnál olvastam olyat, hogy azon van egy “gázkar”, és azt kell húzni. De máshol meg azt írták, hogy az az e-bike (mert hogy hivatalosan elektromos bicikli nem egyenlő az e-bike-kal). És arra nincs támogatás.

    Szóval eddig nem sikerült megérteni a két fajta közti különbséget. Valaki tisztázná nekem?

  • Kiszamolo
    Adam, lehet, hogy tévedek, de a pedálszenzoros az olcsóbb, az mindig bekapcsol, ha elkezdesz tekerni. A nyomatékszenzoros csak akkor és annyira, amikor és amennyire szükséges, mert érzi, hogy milyen erővel tekered.
  • Vonalas
    Ez egy egyébként az általános EU-s gyakorlat lehet, hogy kiírnak X keretösszeget, aztán ha az elfogy, akkor kalap-kabát, vagy olyan gyakorlat is van szerencsésebb országban, hogy mindenki kaphat támogatást aki megfelel, időkorlát nélkül? (Mint a CSOK, csak elektormos bicajra, vagy csak egy jobb bicajra.) Mint pl. a UK Cyclescheme. Jó, ők ott azon a szigeten már nem az EU részei. Viszont ott nem is lettek drágábbak a cangák, mint ahogy azt korábban itthonra jósolta.
  • Endre

    Tudsz mutatni példát rá, hogy milyen árban vannak most?

  • Zabalint
    Mondjuk az még jó, hogy 25 km/h-nál kikapcsol a rásegítés. Aki ennél gyorsabban megy, az nem az egyik pillanatról a másikról jutott el odáig, így van tapasztalata a relatív gyors tekerésben, aki viszont előtte 15 km/h alatt tekert, vagy szinte egyáltalán nem bringázott, vagy csak régen tette, de most az elektromos rásegítés miatt bevállalja, az jobb ha nem kezd el forgalomban száguldozni. Tudom, hogy van aki motorozik, robogózik, nem mintha az nem lenne veszélyes, de azok a járművek feltűnőbbek az utakon, és más jellegű közlekedést igényelnek, eleve nem mehetnek pl. városi kerékpárúton vagy gyalogos-kerékpáros úton, ahol veszélyeztetnék a gyalogosokat vagy más bringásokat.
  • Tamás
    @adam: a különbséget akkor fogod igazán érezni, ha kipróbálod, jobb boltokban megengedik.

    @szenyora: tudom mi a lényege, nekem is van. Nem mondtam, hogy rossz dolog, csak azt, hogy nem minden szituációra ez az optimális választás, munkába járás esetén sem. Ahhoz viszont kicsit drága (még támogatással együtt is), hogy valaki azért vegyen egyet, hogy utána rájöjjön, mégsem ez a tuti, ezért leírtam a tapasztalataimat, hogy aki akarja, ezeket a szempontokat is mérlegelni tudja. Ennyi.

  • Tamás
    Hogy nehogy vki e-bringaellenesnek kiáltson ki, írok pár jó dolgot is:
    – emelkedőn segít
    – fun: kis túlzással magasabb hegyekben síeléshez hasonló élmény: felvisz a felvonó/motor, majd lecsúszol/legurulsz
    – elindulásnál pont akkor segít amikor kell, meg lehet spórolni a visszaváltást
    – nagyobb túrán “belepihenhetsz” a tekerésbe, anélkül, hogy jelentősen lelassulnál

    Az én javaslatom csak annyi, hogy legyél tudatos és mérlegelj: azért ne vegyél e-bringát mert most olcsóbb, hanem fordítva, ha vennél e-bringát, akkor, most örülj, hogy olcsóbb és pályázz. (Feltéve, hogy tényleg olcsóbb lesz, és nem mennek fel pont annyival az árak.)

  • SID
    Tudomásom szerint a nyomatékszenzoros pedelecek rásegítésének mértéke nem függ a sebességtől, csak az általad kifejtett nyomatéktól. Tehát 24,9 km/h-ig a teljes rásegítés rendelkezésre áll, amit mondjuk lehet, hogy nem veszel ki a rendszerből, mert ha ezt elérted, akkor a sebességet csak tartani kell, amihez neked is kevesebbet kell dolgozni, tehát kevésbé taposod a pedált. Ha jön a szembeszél vagy az emelkedő, akkor a sebesség megtartásához neked is többet kell dolgozni, tehát a rendszer is többet segít.
    Magyarán 24,9 km/h-s sebességig végig kisebb pulzussal tekerhetsz, mint egy analóg bicajjal.
    Természetesen ennek addig van értelme, amíg el nem éred el 25 km/h-t, mert ott hirtelen megszűnik a rásegítés, de igazándiból azt hittem, hogy ez evidens. A hozzászólásod rávilágított, hogy tévedtem.
  • Kiszamolo
    Azért az riasztó számomra az elektromos bringánál, hogy még hivatalosan is csak 500 feltöltést garantálnak s állítólag gyakran sokkal hamarabb tönkremegy az egyébként méregdrága aksi. Évi 270 munkanappal két évig sem bírja az aksi ideális , ha naponta töltöd. Ezzel persze együtt lehet élni, de érdemes bekalkulálni ezt a költséget is.
  • NN
    Bocs, ha kicsit off, de az ilyen állami akciókról mindig eszembe jut a nagy közbeszerzési buli. Még egyetemistaként volt egy egyesületünk a 2000-es években és nyertünk is valamennyi összeget közbeszerezés keretében. Az öröm addig tartott, amikor kiderült, hogy no nem ám akárhol vásárolhatunk velük, hanem csak az arra kijelölt boltokban. Mint kiderült a piaci ár két-háromszorosáért… Jó végül is tudtunk 1-2 dolgot venni, de ha a buli önrészes is, akkor már biztos nem érte volna meg.
  • Zabalint

    Anno a Sulinet Express is ilyen volt. Ha két hasonló kategóriás termék közül egyik benne volt, a másik nem, akkor jelentős árkülönbség volt a kettő között. Anno fényképezőgépet vettem ennek keretében, 65 ezer volt ősszel, mikor vettem, Karácsony előttre 70 ezerre emelték, februárban kikerült a modell a támogatásból, akkor leesett 40 ezerre az ára, míg a drágább modell, ami maradt, nem változott, végül mikor az is kikerült, az is sokat esett. Hasonló kategóriás asztali PC 250-ból jött ki (több keresővel össze lehetett hozni többször 60 ezer adóvisszatérítést), mint amit programon kívül 150 körül meg lehetett kapni.

    Rendkívül destruktív minden ilyen támogatás, megjegyzem még abban az esetben is, ha a hatóság elvileg büntet az áremelésekért, mivel gyorsan elavuló eszközöknél akkor szimplán csak nem csökkentenek árat, mikor csökkentenének.

  • -nb-

    Például:
    csak nyomatékszenzorosokat nézek, vizálló motorral:

    decathlon.hu/elektromos-kerekpar-riverside-id_8405314.html
    400ezer, de nincs nagyméretben

    decathlon.hu/elektromos-mtb-st-500-v2-275-id_8561491.html
    410ezer, VAN nagyméretű, én ezt pályáznám, ha lehetne

    vagy középmotorral:
    decathlon.hu/elektromos-mtb-st-520-275-id_8556616.html
    570ezer, ez már közeliti a konkurenciát, a brose motorokról az a pletyka, hogy nem szeretik a vizet.
    Ráadásul nem kapható 🙁

    Régebben, még a támogatás előtt volt elops940e cimszóval Shimano középmotoros kb. 600ezertért, arra már csak egy alivio agyváltó kell (+100ezer) és kánaán, de már a listában sincs.

    (ez a kérédés-csapda elemésztette az eredeti hszt firefoxban)

  • -nb-

    A nyomatékszenzoros tisztább, szárazabb érzés 🙂

    Kb. 20 km-t mentem nyomatékossal, végig fülig ért a szám, síkon is, de főleg domnak fölfelé.
    Pedálszenzorossal (kb 1 km) az volt az érzésem, hogy jó-jó, de azért a másik az igazi.
    És jelenleg egy “áruházi” biciklivel járok a legolcsóbb felett 1-el kategóriából, átlagsebességem sík terepen mint1 18 km/h.

    Más:
    ha a 10próbás cég összeszedi magát, akkor egy elfogadható nyomatékszenzoros lesz: 410 eredeti ár – 150 támogatás + 50 felszerelések = cca. 310 ezer,
    ehhez kell mérni a hasonló kb. 150-200 ezres sima bringákat, ez a felár nálam megéri. Drágábbat nem biztos, hogy akarok.

  • -nb-
    Tuning, per 25 km/h

    Egyértelműen illegális.
    Addig nincs vele baj, amíg nincs baj, de ha már baj van, akkor baj van! 😀

    Ha balesetet okozol, akkor a sima háztartási és/vagy bringás biztosítás nem fog fizetni (ha észreveszik).
    Ha csak elesel és megsérülsz és mentő jön és van benned 1 sör (bringán lehet!), akkor jogsi ugrik (ha észreveszik)

    A legtöbb bringán a sebességérzékelőt át lehet úgy tenni kis ügyeskedéssel, hogy ne a keréken a mágnest érzékelje, hanem a a pedálkarra szerelt másik mágnest 🙂 És nem kell a gyári szereléseket megbontani hozzá.
    Ettől áttételfüggően akár 40-ig felmegy a rásegítés.
    Bonuszként a komputer össszes adata használhtatlan lesz 😀

  • -nb-
    Jólbenéztem 🙁

    A megfizethető (=400 ezer körüli) bringák a 10próbában 27.5″ gumikkal vannak, aminek a szélessége 61 mm (ha jólszámolom), úgyhogy ezt az árkategóriát helyből sikerült már a kiírásnál kiejteni 🙁

    marad az elops940e, női vázzal (de nem rendelhető) 700ezerért, Shimano középmotorral, a honlap szerint brose, de a képeken és a használati utasításban látszik, hogy shimano: E-BIKE 28″ ELOPS 940 DAMEN SHIMANO STEPS E6000 418WH,
    ha megint lesz férfivázas, akkor sokat fogok gondolkodni, és valószínűleg megveszem a rockridert támogatás nélkül, még mindig olcsóbb 100ezerrel, fölszerelve.

    Vagy máshol is ennyi kb., csak nincsen 2 év gari az akksira IS.

    Vagy nem veszek e-biciklit, mer’ drága.

  • Adamo
    Nem kell, hogy elriasszon az akku. Cellánként javítható, egyre többen foglalkoznak vele, építhető új is, EU raktárból rendelhető komplett pakk. Évente kb egy huszast ha félreraksz rá elég.
  • Kiszamolo
    Adamo, engem nem riaszt el, mert én azért kerékpározok, mert szeretek sportolni és örülök, hogy tekerhetek, hegynek fel is. Szóval nem én vagyok a célpiac. Csak sok ember arca megnyúlt, amikor két év múlva 60-70 ezret fizetett a következő aksiért. Ez a része annyira nincs kidomborítva az elektromos kerékpároknak (és gondolom az elektromos rollereknek sem.)
  • Pista
    hát, aki szereti 5-6-900000 forintját közterületen tárolni egy max. két perc alatt elvágható lakattal rögzítve….
  • Sütő Enikő, pék
    Nekunk 8 evig volt el-bringank. Mi építettük a mar meglevő Giant bringára, 500w-os Bafang motorral Siemens akksival. Most loptak el 2 hónapja a saját garázsunkból. Az óra szerint 20.000 km volt benne. Az akksija meg bírt 40-50 km-t gyors tempóban. Nagyon sajnáltuk. Nézegettük a piacot és ismét saját építésű lesz. Jobb a teljesítménye es ami óriási plussz: a biztosító igy a teljes arat fizeti a motor+akksira, mig ha gyári lett volna a bringa amortizációját alkalmaztak volna az egész szettre, ami 5 ev utan -80%. 🙁 Igy csak a bringa aranak 80%-at buktuk. A szett anno 400.000 volt, bringa 200.000. Így 320k-val több karteritest kaptunk. Nem Magyarorszagi történet, de lehet h otthon is így van. Amúgy ezek után úgy velem minden bringát ellopnak egyszer. Vagy előbb, vagy utóbb.
  • blablabla
    ” Kiszamolo
    2020-11-03 at 20:26
    Adamo, engem nem riaszt el, mert én azért kerékpározok, mert szeretek sportolni és örülök, hogy tekerhetek, hegynek fel is. Szóval nem én vagyok a célpiac. Csak sok ember arca megnyúlt, amikor két év múlva 60-70 ezret fizetett a következő aksiért. Ez a része annyira nincs kidomborítva az elektromos kerékpároknak (és gondolom az elektromos rollereknek sem.)”

    Attól meg külön riasztó lesz az egész, hogy a pályázat alapján 3 évig kell működőképesnek kell lennie a kerékpárnak.

  • IDSx
    villanyrollereknél (sok kollega, ismeros megy ilyennel napi szinten, tobbfele markabol) akkuproblemat meg nem ismerek, ellenben a gumikopenyt akar elol, akar hatul borzaszto surun kell cserelni. Vagy vehetsz tonor gumit, nehez es legalabb raz is. Es egy kinszenvedes minden ilyen, 4 kezes muvelet sok esetben.
  • IDSx
    25 km/h egy sportosabb, kozlekedesen kivul is edzo orszagutis korrekt atlagtempoja sikon, varosban.

    A nagyvarosi kozlekedes (ha nem vagy maniakus KRESZ-ellenes) 22-23 km/h atlagu barmivel, ami nem zart palya.

    Magam reszerol ezert egy regi MTB + minosegi szett + 1.7″ varosi kopeny + teleszkop a varosi vas. Mindent is kibir, nem kell felteni…jellemzoen 16-17 km/h atlaggal jarok vele, farmer+polo/ing, nem izzadok le. Cserebe alig kell odafigyelni tereptargyakra.

    Amig orszagutiztam: a varosi reszeken, idealis utvonalon haladva alig volt 23-24 km/h az atlag. ( 30as utazot gond nelkul porgettem egyedul is sikon, 140es pulzussal…)

    Tartosan 25 km/h feletti tartomanyoknak maximum kulvarosban, agglomeracioban van ertelme. meg azon keves ismert kerekparos turautvonalon ahol nagyreszt aszfalt van…terepen/soderen sikon is mar bekapcsol a “csokigyar” 25 felett sokaknal.

  • IDSx
    na igen, kerdes ki vesz ilyet egy orszagban valoban napi kozlekedesre ott, ahol “annyibol mar motor/auto” van.

    Hobbicelra tok jo lesz azoknak akik ezt megtehetik, elozo munkahelyem CEOja is eloszeretettel hobbizott 1.5 millios KTM e-MTBal, miutan a ceges premium autoval hazaert. de ketlem hogy hirtelen a napi mobilitasban es a ceges udvarokon/garazsokban kiszoritja a robogokat, motorokat, sima bicajokat.

  • Kiszamolo
    blabla, csak a szokásos bürökratikus majomkodás. Elektromos autó pályázatnál évente(!!!!) be kell adni egy felmérést, olyan idióta kérdésekkel, hogy hol mennyit töltöttél, írd le a véleményed az elektromos autózásról, stb. Persze postán kell feladni, mert 1955-öt írunk.

    Ha nem küldöd el a levelet, jön a felszólítás és a fenyegetettség, hogy nem teljesíted a pályázat feltételeit, ezért vissza kell fizetni.

    Ezért írsz egy olyan levelet minden egyes évben, hogy 50-50% otthon töltöd és nyilvánosan és mint a hülye gyerekeknek, írsz három sort, hogy az elektromos autó azért jó, mert nem benzines és az elektromos autó árammal megy, ami jó, mert az áram nem füstöl és az elektromos autó halkabb, mint egy traktor.

    Ettől lesznek boldogok a bürokraták.

    Szóval a kutya nem fogja ellenőrizni, lévén a kerékpár nem autó, nincs rendszáma, azt mondasz, amit akarsz.

  • Zabalint

    Városban síkon 25 km/h átlaghoz 35 km/h utazósebesség kellene, tehát az elektromossal, még ha jobban is gyorsulsz, a 25-ös limit olyan 17-20 km/h átlagot jelentene. Ezért nem gyórsítana szignifikánsan egy kicsit is sportos embert az elektromos, kerékpár síkon.
  • -nb- mámegint
    Update – 10próba:

    az elops940 csak 600ezer,
    nagyon feldobott a hír, hogy az olcsóbbra nem lehet támogatás, azért néztem el bizonyára.

    600 – 150 = 450, pont mint a rockrider tám. nélkül,
    határeset, kár, hogy nem vehető 🙁 meg kár, hogy férfivázas nincs is.

    Nov. 20-ig NEM NÉZEK villanybiciklit seholsem.

    Ha valakit érdekel, itt látható:
    decathlon.hu/elektromos-kerekpar-elops-940–id_8379378.html
    (ne tévesszen meg a szöveg, nem borse motoros – ami beázhat a pletykák szerint -, hanem shimano: lásd képek és felhasználói kézikönyv)

  • Kopter Géza

    Szólsz az eladónak, hogy dobjon rá egy vékonyabb gumit, a vastagabbat meg kézben haza viszed.
  • ElfRoland
    “500 feltöltést garantálnak s állítólag gyakran sokkal hamarabb tönkremegy az egyébként méregdrága aksi. Évi 270 munkanappal két évig sem bírja az aksi ”

    Egyik: Az az 500 feltöltés teljes ciklust jelent, a 40%-ról 80%-ra töltés nem egynek számít hanem kb. 0.4-nek.
    Másik: Mentem elektromos MTB-vel Pilisben 90km-es kört. örömködve-ökörködve az aksival egyáltalán nem spórolósan és így merült le félig. Szóval egy 10km-es napi ingázásnál nem kell naponta nulláról fullra tölteni.

  • -nb-

    lehetetlennek látom egy ilyen multi áruházban, hacsak nem változtatja meg a speckót központilag.
    Ha láttál már franciát közelről, akkor sejtheted, hogy ennek az esélye minimális
  • Attila
    Próbáltam érdeklődni a megadott telefonszámon, de ha kicseng nem veszik fel vagy folyamatosan foglalt! Már lassan itt a beadás idelye de egy bolt sincs fenn ami kerékbárral foglalkozik! Lehet meg sem pályázom az elérhető árú választék miatt!
  • -nb-

    A kereskedők nov. 16-ától regisztráhatnak, addig nem lesznek fönt!

    Apró ellentmondás:
    a kereskedői regisztráció elbírálására 15 munkanap van,
    ha a kiírónaknemszimpatikus bolt beadja mindjárt az első napon, akkor dec. 7-én kerül a listára,
    namost az első kör nov. 23-án indul, hááát hogyvanez?

    mind1 is

  • WannaBecikliszerelő
    Nyomaték vs pedálszenzoros kerékpár

    Pedálszenzor: kis mágnestárcsa, ami a pedálra van erősítve. Felbontása korlátozott, így nem azonnal fogja érzékelni, ha lenyomod a pedált. (Ez legtöbbször ugyan az a megoldás, mint amit olcsóbb bringás kilóméteróráknál is használnak (kis mágnes a küllőn))
    Nyomatékszenzor: a középrész tengelye el van látva egy úgynevezett torziós elemmel, amit ha jól megtaposol nyomaték információt tud szolgáltatni. Ezek alapján ha csak ránehezedsz a pedálra, de nem mozdítottad meg, a rendszer tudja, hogy menni szeretnél. Alap szabályozási methódusa az, hogy a pedálon lévő nyomatékot, egy előre definiált szintet tartsa. (Mostani autókban lévő elektromos szervokormányok hozadéka)
    Pedálszenzoros esetben nem történik érdemi szabályozás, csak egy adott teljesítmény kikerül a motor tengelyre és sebességgel arányosan csökkenhet. (de ezutóbbi szoftver függő)

  • Zsolti
    Nem egyszerűbb venni egy motort?
  • Kopter Géza

    A szlovákiai Decathlonokban van szerelőműhely is, ahol azt raknak rá a bringára, amire a vevő megkéri őket. Beszéltem jópárral, tényleg nem sülthalak.


    De, egyszerűbb venni, de ahhoz kell jogsi, sisak, satöbbi. A hobbista szárazföldi bálnákat meg elkergetik a bringásoknak szánt hegyi singletrailekről villanymotorral.
    Párszor már találkoztam “Damn!”-ül elhízottal, és komolyan mondom, hogy gondot okoz megkerülni, ha meg szembe jön lefelé, az meg egyenesen rémisztő! Szerencsére “Hell no!”-val még nem találkoztam, mert maga alá gyűrt volna.
    youtube.com/watch?v=5DzZhIs9bj8

    BTW a koronakrízis óta már több közleményben hívta fel a Kis-Kárpátok gondnoksága a kezdő és magukat haladó versenyzőnek képzelő bringásokat, hogy ebbe bele lehet halni, mert ennyi halál és maradandó sérülés még soha nem volt.