Érdemes ellenőrizni a számlákat

2023-06-26
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Írtam róla, hogy kaptam egy telefonszámlát nemrég a Digitől, ami gyanúsan magas volt. Mint kiderült, nemlétező telefonhívásokat számláztak ki, mindjárt a negyedik nemzetközi díjzónába, ahová olyan országok tartoznak, mint Szomália meg a Marshall szigetek, percenként közel 800 forintos tarifa mellett.

Háromszor bementem az ügyfélszolgálatra, kétszer írtam nekik és telefonáltam is, hipp-hopp, alig több mint száz nap alatt (a törvényben előírt 30 nap helyett) válaszoltak is, jóváírták az összeget, sőt kárpótlás gyanánt valami egyéb díjakat is elengedtek. Arra, hogyan sikerült nemlétező nemzetközi hívásokat kiszámlázni, egyből mindjárt a legdrágább díjzónába, nem válaszoltak.

Gábor a Vodafone-nal járt hasonlóan, mivel a cég nem vonta le beszedéssel a havi számlát májusban, csak június elején, a saját hibája miatt 500 forintot terhelt rá Gáborra előfizetésenként. Csak ő résen volt és észrevette, ezért megreklamálta a számlát.

De hallottam már nem létező nemzetközi SMS-ekről is egy harmadik mobilszolgáltatónál, amit visszatérően meg kell reklamálnia az érintettnek.

Mi ebből a tanulság? Sajnos át kell nézned a számláidat, mert úgy tűnik, vannak komoly hibák a számlázási rendszerekben.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
159 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

A NER hanyagsága és kapzsisága határtalan. Az ügyfélszolgálat nem is létezik. 7 hónapja nem veszik fel a telefont. Még a tértivevényes szerződésmegszüntető levelezési cím is hamis, félrevezető a honlapon. A fogyasztóvédelem nem foglalkozik vele, az NMHH meg lesz@rja. Észak-Korea leszünk.

... nevezzük őket "hibának"...

Fejlesztettem számlázós rendszert nagy energetikai cégeknek (mvm, gdf-suez, met, etc).

Volt, hogy képtelenek voltunk kihozni a megfelelő számokat, pedig küzdöttünk. A megoldás mi lett? Megkérdeztük, hogy milyen összegek kerüljenek a számlákra és ráírtuk azt. Ha valaki a forrásadatokból végigmatekolta volna, akkor kijött volna egy másik. Kiment az ügyfelekhez, kifizették, nincs itt semmi látnivaló.

Elképesztő mik mennek.

Mivel minden ilyen tétel extraprofitot realizál a szolgáltatónak, nem biztos, hogy "hibának" kell nevezni... Lehetne gondosan tervezett gondatlanság is a neve, amennyiben kiderülne, hogy ...

Ha a boltban elfelejtesz lehúzni valamit az önkiszolgáló kasszánál, és úgy viszed ki, simán feljelent az áruház.
Ha viszont a kiírt ár helyett egy magasabbat számol fel a fizetésnél, akkor a legjobb esetben (ha észreveszed) is csak visszafizeti a különbözetet.
Ha nem fizeted be időben az áramszámlát, 1 hónap múlva már jön a fenyegető levél, hogy kikapcsolják az áramot.
Amikor ingatlaneladás után vissza akartam igényelni a túlfizetés miatti többletet, 4000 email-t kellett írnom, meg személyesen bemenni az ügyfélszolgálatra, és így is 1 évembe tellt, hogy visszakapjam a pénzem.
Miért van ez a kettős mérce?!

Lehet én látom sötéten a világot, de gyanús, hogy ezek a 'hibák' mindig csak az ügyfél kárára történnek.

"mert úgy tűnik, vannak komoly hibák a számlázási rendszerekben"
Hibák? Lehet, hogy ez inkább feature, mint bug...

Sokan írjátok, hogy szándékosság van a dolog hátterében. Ha az lenne, miért nem inkább a sima belföldi hívásokat számlázzák túl? Senkinek sem tűnne fel, ellenben egy szomáliai hívást rögtön kiszúr az ember külön tételként a számlán. Szerintem csak szimplán tákolmány az egész számlázási rendszerük.

Úgy látszik ez valami hobbi a "szolgáltatóknál":
MVM gáz: egyenletes részszámlázásban vagyok, csakúgy megváltoztatták a havi fordulót hónap közepéről hónap elejére, puff kitoltak egy másfélhavi számlát (mennyiség miatt az már átlag feletti fogyasztás...), mert ugye a mennyiséget nem voltak képesek már elosztani...
EON villany: Szintén fix havi mennyiség, szintén eltolták a havi fordulót hónap elejéről, hónap közepére, szintén kitoltak egy másfélhavi számlát....
Ezek ugye majd csak leolvasáskor lesznek egyszer korrigálva....
Víznél tavaly elcseszték a leolvasást, sajnos nem tűnt fel nekünk, megörültünk, hogy visszaesett a mennyiség, hát idén elverték rajtunk 🙂
Sajnos a mérőóra üvegje nagyon el volt színeződve a kiválló minőségű víztől, csak most, cserekor tudták a vizesek is leolvasni, miután szétszedték teljesen....

Direct One két évig nem küldött számlát, bár én szorgalmasan fizettem. Aztán megemelték, amit nem tudtam, mivel nem volt számla. Így elmaradásom lett, korlátozták a szolgáltatást, 500 Ft a fizetési felszólítás, visszamenőleg 2 évre megszüntették az e-pack kedvezményt, e-mailre nem válaszoltak 6 hónapig, majd mikor személyesen bementem, azt mondták, hogy írjak e-mailt. Teljesen hülyék.
MVM meg akkor is leemeli a csoportos megbízás alapján, ha már egy hete bankkártyával kifizettem, sőt túlfizetésben vagyok, mert a múlt hónapban is leemelte. Visszautalni meg nem hajlandó a túlfizetést, bár már két levelet írtam, mindegyikre két hónap múlva jön egy sablonszöveg, hogy a túlfizetésemet visszakérhetem. Amikor én csúsztam egy napot, rögtön 16e+ÁFA (kft).

Érdekes lehet ezt kártyás csomagban kiszúrni.
Vagy a mobilnetnél, főleg hogy a Telekomnál bevallottan pontatlan mind az app illetve a weboldal is.
Pontos adatot az ügyfélszolgálat tud adni, hogy mennyi mobilneted van még, de egy intervallumbeli fogyasztásra ott se válaszolnak...

A nagy kérdés még, hogy ezek a szomáliai telefonszámok egyáltalán honnan jönnek be a magyar rendszerbe? Értem, hogy élő telefonszámok és hívhatók (ha egyáltalán), de semmi valószerűség nincs benne mondjuk egy szlovák számhoz képest.

A nem létező nemzetközi SMS-ekhez érdemes tudni, hogy az iOs időnként aktiváló SMS-t küld a felhasználó tudta nélkül saját magának, amivel ellenőrzi, hogy az iMessage és Facetime-hoz tartozó telefonszám még mindig a usernél van-e.
Amikor aktiválja ezeket a felhasználó, kap is egy figyelmeztetést erről, de már lepődtem meg Japánból küldött sms-eken a számlámon, ami végül is nem kamu volt.

Akkor még vegyétek hozzá hogy a közmű és telko és egyéb szolgáltatókra kiszabott kötelező (és full kamu) számlázási rendszer auditot kizárólag a Hunguard nevű cég csinálhatja, ami egyébként az anti_lop offshore érdekeltsége iparági források szerint.
index.hu/gazdasag/2016/07/26/a_kormany_jovoltabol_szazmilliokat_keres_egy_maltai_fiokceg/
Erre szavaztatok, most a polip elveszi mindeneteket...

Nalam az volt hogy a tv dijat szamlaztak tul 2 honapon at amikor szoltam meg 2 honapig tulszamlazas volt (juni30ig husegszerzodesem van), nemreg korrekcioszamlaztak, tehat kb 3 honapba telt es tobbszori szolasra. En sem gondolnam, hogy veletlen. Sot az o altaluk megszabott hataridon tul kellett megegyszer szolnom es meg onnantol kezdve is sok ido volt...

"Mivel minden ilyen tétel extraprofitot realizál a szolgáltatónak, nem biztos, hogy “hibának” kell nevezni… Lehetne gondosan tervezett gondatlanság is a neve, amennyiben kiderülne, hogy …"

Nem kell túlgondolni: a részletes számla adataiból pontosan és 100%-san vissza lehet keresni, hogy az adott hívás valóban megtörtént-e.
Pl: hívsz egy külföldi számot, az kb 2 hazai és 1 partner központon keresztül biztosan átmegy, átment.
Ez azt jelenti, hogy ha megvan a 2 hazai rekord, akkor meghekkelték az előfizetésedet.
Ha nincs meg a hívás - de van hívás az adott efi-ről az adott időre - akkor pedig meg kell nézni, hogy mi miatt csúszott félre a számlázás a számlázó rendszerben.
Olyat felejtsetek már el please, hogy a szolgáltató szándékosan generál ilyen triviálisan és könnyen lebuktatható rekordokat.
Ennél sokkal eccerűbb lenne, hogy ha pl megnövelné a hívások időtartamát 3-5%-al, (papíron).

(Ati jól gondolja szerintem, de nem szabad olyanokat sem elfelejteni, hogy tényleg hekkelés történik. Kinek van pl bekapcsolva az emelt díjas SMS küldés, fogadás tiltás opció?
Ha nem hívsz nemzetközi számokat, akkor (szerintem) arra is kérhetsz az operátortól kimenő hívás tiltást, és problem solved.
Érdemes időnként ezeket átnézni, és aktiváltatni azt, ami logikusnak tűnik.
Teljesen amatőr és naiv hozzáállás az, hogy a szolgáltató dolga megvédeni téged, tehát ő a hibás, stb stb.
Ez igaz volt, lehetett akkor, amikor 3 nagyságrenddel eccerűbb volt a hálózat műszakilag, illetve 5-tel elérhető szolgáltatások készülékek száma, képessége.
Mert ugye, hogy most cserélik a technológiát alattad, az az alap elvárás, hogy te ebből mint üf lehetőleg semmit se vegyél észre (és az esetek 99,9999%-ban nem is veszel))

@bimbambusz
Te miért nem küldöd a fenyegető levelet ilyen esetben? Megtehetnéd. Nincs kettős mérce.

"Arra, hogyan sikerült nemlétező nemzetközi hívásokat kiszámlázni, egyből mindjárt a legdrágább díjzónába, nem válaszoltak."

És elküldted az ügyet valami hatóságnak? Ilyenkor lépni kellene, ha egyértelmű a dolog, hogy kiderüljön, a hatóság mit mond rá, és akkor azt is közzé teheted.

Neked saját platformod van jelentős számú követővel, már csak ezért is érdemes lenne tudósítanod arról, hogy egy hatósági bejelentésnek milyen hatása van, mert így sok emberhez eljutnak a fejlemények.

Miklos! Mivel nem tudtak tartani a törvenyben meghatarozott 15-30 napot, igy eltoroltek ezt a torvenyt. Barmikor valaszolhatnak nincs idobeli hatar többet.

lehet, hogy valamilyen app küldi ki az sms-t, de a szolgáltatónak egyszerűbb inkább jóváírnia (ügyfélmegtartásból)?

A 3 betűs C-vel kezdődő bankom évi 10-20e között szed le mindenféle ürüggyel.. Érdemes váltani sárga bankra aki 30 ezret ír jóvá nyitásnál?

A szolgáltatókkal e-mailben kommunikálók meg is érdemlik.
Az e-mail nem hivatalos kommunikációs csatorna, százezerszer leírtam.
A személyes üfsz. pedig csak akkor játszik, ha ott azonnal mindkét fél által aláírt jkv. készül.
Csak telefonon ügyintézünk, szigorúan felírva a hívás időpontját, azonosítóját és a témát. Marad még postán tértivel (pl. szerz. felmondás esetén kifejezetten ajánlott).

Rólam valami 75k-t akartak lehúzni, hogy nem vittem vissza időben az eszközeiket, amikor lemondtam a szolgáltatást.
Mivel de, ezért sztornózták.
Aztán szoktak olyat is, hogyha 1 nap késedelemmel fizeted be a számlát, akkor már felszámolják az 500-1000 HUF-ot, mert nem teljesítetted az E-számla követelményeket.

Azt gondoljuk, hogy 2023-ban digitálisan minden pontos. De olyan összetett a világ, annyi áru és termékkapcsolás van, hogy az esetek 99%-ban működik csak minden precízen. Valahol lehet egy kézzel menedzselt elszámoló rendszer, aminek az egyik sora a magyar szolgáltatónál végződik, a megejgyzésben benne van valami, amit a regex az én számomnak feleltet meg. (Másik 99 ilyen tételt visszadob a telefontársaság, hogy náluk nincs 0123456-os szám). Majd az elszámoló számlán kiküldenek, vélhetően jóhiszeműen. De a lehetőség ott van, hogy fellebbezz, nézd meg, számold ki ha kell. Ehhez azért illene egy tételes számlalista weben való, ingyenes elérhetősége...

Nem telkoban dolgozom, csak a világ nem tökéletességére hívnám fel a figyelmet. Illetve arra, hogy gyorsan fizetünk, le akarjuk tudni. Álljunk meg egy pillanatra, olyan sok sárga csekk nem jön, hogy ne tudnánk mindegyikről.

folyt: én például mindig kedden utalok. Akkor szánom rá az a 10-30 percet (nem kevesebbet), hogy megnézzem minden okés-e, változott-e a számlaszám, az összeg nagyjából az ami szokott lenni, stb. És nem vezetek nyilvántartást, csak simán befizetem, kikeresem a sablonok közül és elutalom. Akkor, időt szánva rá, felelősségteljesen.

Volt, aki kérdezte, hogy mi van ha szerdán jön be valami hamar lejáró? Annyira nem tud hamar lejárni, hogy ne érne rá jövő kedden. Vízet, áramot már elhasználtam, nem tudják visszakérni, a pénz meg ráér jövő keddig. Ha nyaralok, akkor még egy kedd eltelik. Ne hagyjátok, hogy a számla felszólító módja félelmet/bármilyenrosszérzést keltsen. "mañana" mondja a spanyol a holnapra és a reggelre is... ráérünk arra még.

Azt, hogy ki, mikor, hova telefonál/SMSezik, vagy honnan mobilnetezik, az egy automatikusan rögzített adathalmaz a hálózatok kapcsolóközpontjaiban. Ezekért a gyártók felelősséget vállalnak, mivel egyébként a legtöbb országban komoly törvényi kötelezettség is ezeket megőrizni a szolgáltatóknak pl. hatósági eljáráshoz kapcsolódóan.

Nyilvánvalóan azok az alkalmazások, amik erre az adathalmazra épülnek, és a számlákat generálják, már nem feltétlen dobozos termékek, vagy nem 100%-ban azok. Maradjunk annyiban, hogy esélyesen nem annyira motiváltak a cégek kijavítani ezeket az apróbb "hibákat", többet nyernek rajta, mint buknak ún. presztízsben, ha egy-egy user kiszúrja.

Nem teljesen véletlenül történnek ezek a dolgok (ha a számlázási rendszer sz@r akkor is szándékos, mert tudnak a hibáról de nem törekednek kijavítani. Ez ugyanúgy lopás). Bepróbálkoznak és ha tízből kettőnél összejön az már nettó profit.

Én a szolgáltatás lemondással jártam így a magentásokkal. Nyolc évig volt otthoni net plusz tv előfizetésem. Közben háromszor helyeztem át a szolgáltatást két különböző városban. Flottul ment (leszámítva a tetű lassúságot) ahogy az ad hoc reklamációk is. Fogyasztói azonosító aztán had szóljon.
Szolgáltatás lemondásnál közölte az ügyfélszoli, hogy semmi gond; mondjam be a jelszót (azt a jelszót amit nyolc éve adtam meg és soha, semmilyen ügyintézéshez nem kellett). Mondtam, hogy skip; jöjjön a következő lemondási opció. Olyan nincs; küldjek egy lemondó e-mailt. Segáz. De az e-mailben egy befotózott, aláírt levél legyen a lemondásról. 2023 telekony...

Erről a történetről eszembe jutott a húsz évvel ezelőtti eset a Droidzónából. Kiderült, hogy a Díjbeszedő Rt. vonalkódgenerátora nem volt képes egyedi kódszámokat generálni, azaz sejthetően az összes létező partnerüknél (pl. ELMÜ) össze-vissza keverték az ügyfelek adatait és számláit.

A fenti esetek mögött hasonló programozói és ügyvivői zsenialitást látok megnyilvánulni.

@rheinmetall a gyurcsán se csinálná jobban 😀

"Lehet, hogy ez inkább feature, mint bug…"
Nem feature, benefit...

@mammut

De, amennyiben az adott szolgáltató az emailt is panaszbejelentési csatornának jelöli, úgy pont ugyanannyira jó az is, mint a papír. Elküldöd az emailt és kapod az automatikus visszaigazolást, majd ha tényleg panaszként értékelik, akkor nem sokkal utána az panasz iktatási számát is.

"ha a számlázási rendszer sz@r akkor is szándékos, mert tudnak a hibáról de nem törekednek kijavítani. Ez ugyanúgy lopás)."

A kis okos fejetekkel azt kellene megérteni, hogy egyáltalán nem érdeke a szolgáltatónak a rossz számlázási rendszer:
- foglalkoznia kell az üf panaszokkal, megütheti a bokáját stb.
- semmiféle garancia nincs arra, hogy egy hiba a szolgáltatónak generál többlet bevételt, tehát csak egyirányú lehet a dolog, és pl egy hiba nem okozhat veszteséget neki. Vagy azt gondoljátok, hogy van pl a számlázási hiba 1, ezt ismerjük, ez jó, ez maradhat, de itt van egy üf, na nézzük meg, hogy az ő hibája egyezik-e valamelyik "nekünk jó" mintával, és ha igen, akkor lerázzuk?
Mekkora erőforrás lenne egy ilyet üzemeltetni?
- nagyon sokszor az is hiba, hogy leadod a problémát, a beszállítónak, és az ül rajta x napig, hétig, stb, esetleg erősen fizetős a javítás, stb...

Jön az Interactive Brokers TBSZ 2023. július 3-tól. Ha olcsó is lesz (esetleg ingyenes?), akkor nagyot fognak aratni:

facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0J69WeUKYnAtDz3sjta4n8mAW6cX8n8siEMK6nV5pGWNGwBLAfv2LRxeTktDRKiFtl&id=100064854963686

@szorgoshangya nekem sárga bankkal sose volt semmi gondom, prémium csomagban a havi SMS dijon (161 Ft vagy ilyesmi) nincs semmi költségem, csak ha eseti limitmódositás van. Bankkártya reklamációt is hatékonyan és gyorsan intéztek.

@tamas valóban kell legyen sok log egy-egy ilyen kapcsolódásra, de ezekhez csak jogerös birósági végzés esetén férhet hozzá a szolgáltató, vagy ha te kérsz ki hiváslistát. Az ügyfélszolis diákmunkás egész biztosan nem nézheti meg tételesen, hivtam-e egyáltalán Szomália elöhivót, nemhogy konkrét számot. Klasszikus "jó akkor mégse" tipusú bepróbálkozások

A mai napon érkezett meg hozzánk a gázszámla.
Mivel sok teendőm volt a hónap első felében, teljesen megfeledkeztem a diktálásról, és pont az utolsó utáni pillanatban sikerült megcsinálnom. Tudni illik, ha valaki elkésik a diktálással, az MVM rendszere "megbecsüli" a fogyasztást, és úgy számláznak.
A kemény 39m3 helyett a rendszerük képes volt 192m3(!)-nyi felhasználást megbecsülni, így 69000 Forintos számlát kaptam.
Persze azonnal bementem tisztázni a helyzetet és jeleztem feléjük, így nem kellett fizetnem ennyit. Ezen kívül kértem, hogy vizsgálják felül a szoftvert, mert ilyen orbitális "túlbecslést" csinálni már pofátlanság.

Annak aki itt is NERezik, Orbánozik:

Nem újkeletű probléma a DIGI és a Vodafone számlázásával a románok és angolok idejében is rengeteg probléma volt. Nem egyszer volt, hogy képtletesen verni kellett az asztalt, és hatósággal fenyegetőzni, hogy a határidő letelte után méltóztassanak már valamit csinálni a számlareklamációval, mire nagykegyesen jóvá írták a hibásan kiszámlázott összegeket.

/off
másokat is berendelt a NAV jogkövetési vizsgálatra 2022, vagy csak én vagyok kivételezett? 🙂

Mas tema. Erdekelne a velemenyetek az "Erste Future Befektetési Program" (future.ersteinvestment.hu/). Az uzletkotojuk ezzel az evszazad bizniszet tukmalja. A kalkulatoruk 8% "feltetelezett hozammal" szamol magas kockazatot bevallalva. Az utobbi idok szaguldo inflacioja mellett ez nekem kb. a vicc kategoria. De lehet, hogy csak kapzsi vagyok, ugyhogy ne kimeljetek 🙂

#Bimbambusz

"Ha a boltban elfelejtesz lehúzni valamit az önkiszolgáló kasszánál, és úgy viszed ki, simán feljelent az áruház. Ha viszont a kiírt ár helyett egy magasabbat számol fel a fizetésnél, akkor a legjobb esetben is csak visszafizeti a különbözetet."

ez a két szituáció nem analóg. a rosszhiszemű feltételezés szerint a tiéd lopási kísérlet, az övé viszont csak hamis tájékoztatás, amivel nem feléd felelős, hanem valamelyik hivatal (fogyasztóvédelem, GVH?) felé. a fizetés a szerződéskötés, és nem az, amikor berakod a kosaradba. ha megtévesztettek a polcnál kiírt árral, az így érzésre még csak nem is btk., hanem ptk., tehát beírhatsz a panaszkönyvbe

Szia Miklós! Áthozom ide a kérdésem. Az egyik korábbi cikkedben ezt írtad:
“A Digi ügyfelei már a Vodafone hálózatát használhatják (egy cég a kettő már egy ideje), ami sokat dobott a lefedettség minőségén. Rossz hír, hogy csak december végéig marad az igen kedvezményes Digi díjszabás.”

Az utolsó mondatra van forrás, mennyi lesz a díj utána?
Van ehhez hasonló máshol? 10-15 GB net, 200 perc lebeszélhetőség más szolgáltatónál?
Örümmel veszek más visszajelzéseket is!

@b-csaba Ráér, ráér, nem kapcsolják ki a szolgáltatást. Csak a késedelmi díjat számolják fel, és jó esetben csak azt és nem automatikusan a felszólítási díjat is... simán volt hogy posta 1-2 hét késéssel hozta ki a számlát, fizetési határidő után. Bizonyítani nem tudod, nem könyvelt küldemény. Mivel üzleti előfizetés, elektronikus számla nem volt opció (wtf?!). Vagy mondjuk pénteki bankkártyás fizezést kedden könyvelték le, késedelmi díj nem nagy tétel, de akkor most állj neki 200 forintért levelet írni, vagy sorba állni, vagy fél órát várni hihy talán felveszik a telefont? Vagy lenyeled és mañana van.

Offtopic: Gránitbanknál pénzt tartani hülye ötlet? Túl kicsi bank? (Elég jók a kondíciók és 4% az usd betéti kamat) köszi!

Ó, a drága Digi....4. hónapja küzdök velük, hogy végre a számlázásnál is látszódjék a hűség és az e-pack. 3 hónapig fizettem a magasabb számlákat, mivel mindig ígérték, hogy "következő hónapban már rendben lesz'. Aztán nem. Végül megelégeltem, megénekeltem nagyjából ahová csak tudtam, hogy nem fizetek tovább, kértem a szolgáltatás felfüggesztését (amire a hűség lehetőséget ad). Fura módon mindjárt foglalkoztak az ügyemmel (persze, még mindig nem jó a számla, de már eljutottunk a párbeszédig, monológ helyett). Persze, olyan is volt, hogy az áramosok (akkor: ELMÜ) simán megpróbáltak átverni óracserekor. Szerencsére nem átalányon vagyok és fotózom az órát 🙂

off
a forint a frissen bejelentett megszorítások miatt erősödött?

Bármilyen csatorna hivatalos komm. csatorna, nem ez számít, hanem hogy be vagy-e rajta azonosítva. Ma már telefonos „app"-ban nyomogatva is intézhetek bármit.

Épkézláb országokban ez működik is, csak Sárgacsekkisztánban nem, ahol a sportkocsit is ló húzza.

@tamas
"Ha nincs meg a hívás – de van hívás az adott efi-ről az adott időre – akkor pedig meg kell nézni, hogy mi miatt csúszott félre a számlázás a számlázó rendszerben.
Olyat felejtsetek már el please, hogy a szolgáltató szándékosan generál ilyen triviálisan és könnyen lebuktatható rekordokat."
Mondj már példát, mégis, mi miatt kerülhet be valakinek egy szomáliai hívás, hogy csúszhat így félre a számlázás.
Ha ilyen hibák vannak, mi garantálja, hogy a belföldi hívások számlázása, amit nem nagyon ellenőriz senki, akár csak közelítőleg is pontos és nem totál random?
Mitől atomfizika egy telefonszámla pontos előállítása?

Nekem személy szerint telekom szolgáltatókkal nincs különösebb tapasztalatom számlázási hibában, bankokkal van. Az észrevett esetek 99%-ban a káromra tévednek, szerintem egy alkalmazott sem szeretne a cég kárára tévedni, az ügyfél meg majd úgyis reklamál, vagy nem.

Azért vicces olvasni a sok konteót ezen a relatív racionális blogon...
Persze, egy telkó szolgáltatónak érdemes a havi pár százezer forintért manipulálni, kockáztatni hatósági bírságot, rendkívüli auditot, sajtónyilvánosságot, tízmilliós kampányokkal kiépített renomét, mikor milliárdokat keres alapvetően a havidíjakon és a normál ügymeneten. Hogyne.
(A másik oldali tévesztések pedig jellemzően nem kerülnek nyilvánosságra, illetve nem szokták megreklamálni a userek... észre sem veszik.)
Tízmilló (bocs, már csak kilenc) mindenhez IS értő országa 😀

(PS1.: Igen, ha el...szták, tessék reklamálni, bejelenteni, akár hatóságig elmenni. De felesleges konteózni, meg "úgyis be van építve"-zni.)
(PS2.: hát, a Digi már életében is többször volt büntetve, nem véletlenül... olcsó hús)

Egyik kollegámtól lestem el egyszer, hogyan kell az ilyen eseteket kezelni. Felhívta az ügyfélszolgálatot, nagyon udvariasan jelezte nekik, hogy meg kívánja szüntetni a számláját. Amikor rákérdeztek az okra, akkor jelezte a problémát. Nem csak elhárították véglegesen, még be is próbálták bizonyítani neki, miért nem fordulhat elő soha többé ilyesmi.

Akik a digire panaszkodnak: mit hittek eddig, hogy lehetnek annyival olcsóbbak, min tudnak spórolni? A kábelen? Az áramon? Vagy mégis mi máson, ha nem a tipikus "minöségbiztositási" dolgokon?

Azt se értem, aki azt gondolja, egy NER felvásárlásnak rövid távon már lehet hatása. Egy ügyféloldali számlázási rendszer átalakitása nagyjából a leghúzósabb IT projektek közt van ekkora cégeknél. De egyébként iparági tapasztalatom: NER felvásárlás után semmi se történik operativ szinten, minden marad ahogy volt...a menedzsmentbe kerülnek helytartók, meg az üzletpolitikában megjelennek a jól ismert metódusok, de abba energiát nem ölnek: jobbá/mássá tegyèk azt, amit megvettek.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram