126 hozzászólás

  • Gary

    Te aztán fordítva ülsz a lovon.
    Tavaly júniusban a 330-as csúcsnál Varga Mihály megmondta, hogy “a forint talált egy új egyensúlyi helyet”. A 310-es euró elment nemcsak minden józan számítás, de maga a pénzügyminiszter szerint is. Szerintem addig örülj (és szabadulj meg a forinttól), amíg nem 350-es az árfolyam. Nem biztos, hogy ez annyira messze van.

  • Huszonnyolc
    @Kiszámoló Az új PMÁP, PEMÁP sorozatok ismertetői 29-iek. 28-án lehetett-e volna tudni (ha igen, honnan/hogy) hivatalos forrásból, hogy lesznek júniussal új PMÁP és PEMÁP sorozatok is?
  • PM
    Sziasztok!

    Csináltam egy összehasonlító táblázatot a két új PMÁK és az MÁPP sorozatokra. Nem a legnagyobb szakmai igényességgel készült, de azért a lényeg leolvasható belőle szerintem. Ha van tartalmi hiba, akkor szóljatok és javítom.

    docs.google.com/spreadsheets/d/1IN6Ya824pIB0lLwhGk47DFjJ9BMkEd5dVVUmzkV6l8M/edit?usp=sharing

    A lényeg:
    – MÁPP hozam résznál látod azt a kamatot, amit akkor kapsz, ha a kamatfizetés utáni 5 napban veszed fel (nincs büntetőkamat).
    – Mellette a büntetőkamat értelemszerűen azt a kamatösszeget jelenti, amit az 5 napon túl kapsz (persze ezt az adott napra kellene kiszámolni pontosan, de nem ez a lényeg most úgysem).
    – 5 éves PMÁK-nál a büntetőkamat nélküli hozam csak elméleti az első 4 évben, ezért nincs félkövéren szedve.
    – Infláció az MNB által prognosztizált értékeket tartalmazza. Ezt mindenki a maga ízlése szerint tekergesse.

  • Moltiszanti
    m.hvg.hu/gazdasag/20190531_magyar_allampapir_plusz_allamkotveny_lakossag_megtakaritas
  • Ivan Olsen
    Köszi a linket. Beleolvastam a hozzászólásokba az alján. Sok mindent elárul az országról.
  • attila
    bírom ezeket az okoskodásokat, tavaly mikor 330-as eurónál be volt k…kálva mindenki a kisebbség meg észérvekkel megindokolta hogy miért nem lesz 400 forint az euró akkor persze el lettünk küldve melegebb éghajlatra, utána december, janárban el kezdett erősödni a forint egészen 310 környékére, ekkor ezek az emberek úgy el tűntek innen mint az 50000 usd-s bitcoint várok mikor bement 10000 alá. Légyszíves ne ijesztgesséttek a nép tájékozatlanabb felét megalapozatlan bekiabálásokkal ! Magyarország nem Törökország meg nem is Venezuela !
  • nyman
    Koszi szepen a kalkulaciot.

    Keszultem csinalni hasonlot. Nekem egyelore az jon le ebbol is, hogy, hogy a rovidtavu varatlan kiaadasokra tartott penzt celszerubb az uj papirba tartani, ha az varhatoan nem kell kozel egy evig. Ez igy egyfajta “megtakaritasi szamla”-kent is funkcional.

    Eddig az volt a matek, hogy az 5 eves premium papirt is jobban megerte megvenni, mint az 1 eveset, meg az 1% visszavaltasi koltseg mellett is tobbet adott mar a 4.-5. honaptol.

    Persze ha valtozik az inflaciokovetes miatt a kamat, akkor a merleg billen.

    Ha nem leszek lusta csinalok egyet grafikonnal, havi bontassal es ott latszik, hogy hol metszi at az egyik vonal a masikat, amibol latszik, hogy, hogy hany honap utan lesz jobb.

  • Gary

    Kíváncsi vagyok az észérvekre.

    Lehet, hogy nem vagyunk Törökország vagy Venezuela, de van baj bőven:
    – a jegybank függetlensége és a hozzáértése és a becsületessége is megkérdőjelezhető
    – a magas adók ész nélküli támogatásokra és látványberuházásokra mennek el
    – a gazdaság az úniós támogatások nélkül összeomlana, de az ország vezetése mindent megtesz, hogy az ezeket elvegyék tőlünk.

    A CSOK miatt elszálltak a lakásárak, ami miatt elszállnak az albérletárak, így elszállnak a megélhetési költségek, ami miatt el fognak szállni a bérek. A legtöbb szektorban évek óta 10+% béremelkedések vannak. Mivel a nemzetközi munkaerőpiacon versenyzünk, EUR/USDben tartósan nem emelkedhet ennyit a bérköltségünk, mert a teljesítményünk annyival nem jobb. Ergo a forint fog elgyengülni. Mindenkinek rengeteg forintja lesz, de kb. ugyanannyi eurója.

    De hajrá, tartsd az utolsó fillért is forintban.

  • PM
    pont egy év múlva lesz szükségem egy összegre, úgyhogy én azt most beteszem MAPP-ba. Ami hosszabb távra megy az továbbra is nehéz kérdés. Ha kell a biztonság leszálló infláció esetére, akkor PMAK, de a lassú elkövetés és a későbbi kifizetés miatt már az sem olyan tuti jó. Tartos 4% inflációnál kezd fordulni a dolog talán, tehát én csak akkor vennék, ha ennél magasabbra számítanék.

    Az egy évnél rövidebb megtakarításokra (likviditási tartalék) marad a cetelem nálam.

  • Zsé
    allampapir.hu/ismerteto/M%C3%81P%20Plusz%20Ismertet%C5%91%202019.06.03-t%C3%B3l%20hat%C3%A1lyos.pdf

    8. oldal teteje:
    “A Magyar Állampapír Pluszt a Kibocsátó lejárat előtt nem váltja vissza. “

  • Júlia
    Többen kérdezték, itt azt írják hogy a PMÁK továbbra is csak TBSZ-en kamatadó mentes:
    allampapir.hu/allampapirok/PMAP
    “A Prémium Magyar Állampapírok utáni kamatbevétel adóköteles, kamatjövedelem után az adó mértéke jelenleg 15%.

    A kamatadó csökkenthető, illetve megfizetése alól mentesség érhető el, amennyiben adott sorozat tartós befektetési számlán keresztül kerül megvásárlásra.”

  • Jozsó
    Már lehet jegyezni.
  • Karl
    Cetelem felejtős, azt a számlát elcseszték rendesen, pedig jó volt.
    Bruttó 1%-os kamat van, ennél még a MÁPP is jobb még akkor is, ha 99,75%-os árfolyamon váltod vissza, ha kell a pénz.
    Prémium akkor lesz jó, ha 4% körül lesz az infla, a hivatalos, mert a valós már most simán több, durva áremelkedés volt idén is.
    Innenttől én megosztom kétfelé, egy része MÁPP, másik fele PMÁK.
  • Qkontinium
    Sziasztok,

    sehol nem találom, hogy KH-nál ha van értékpapír letéti számlám, akkor tudok e jegyezni pmáp-ot. Nem tudja valaki, hogy ez megy e náluk? (CIB-nél simán megy az online felületen keresztül).

  • TSubi

    Szerintem csak az allampapir.hu van lemaradva. (vagy csak pénteken még nem frissítették a szombaton életbelépő szabályozásnak megfelelően).

    Ez alapján kamatadómentesnek kell lennie:
    njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=24312.366814#foot_697_place

  • Moltiszanti

    Köszi.
    Simán elkerülte a figyelmemet.
    Tehát a másodlagos piacon lehet visszaváltani.

    “A Forgalmazók napi vételi árfolyamot jegyeznek a Magyar Állampapír Plusz sorozatokra, így náluk az
    üzletszabályzatukban leírtak szerint a Magyar Állampapír Plusz a futamideje alatt is eladható”

    És ha majd nem kell nekik és nem jegyeznek?
    Vagy törvény kötelezi erre őket, azaz ez garancia a likviditasra?
    És ez hogyan történik a gyakorlatban?
    Mondjuk az államkincstárnál van MAP+ akkor ezt transzferalnom kell majd mondjuk a CIB-hez (cibes vagyok) és akkor tudom visszaváltani, lesz ennek (transzfernek) költsége?
    Érdekes, hogy ezt a kötvényt a Mari nénik parnacihas pénzének bevonására szánják, de nekem is problémás értelmezni. Akkor a Mari néni majd vagy hülyén beleugrik vagy tudatosan távol marad tőle. Ha Mari néni parnacihaban tartja a pénzét akkor majd gyorsan otc piac szakértőve képzi magat.-))

  • Karl
    Micsoda???
    Most akkor mégsem visszaváltható a MÁPP 100/99,75%-os árfolyamon???
  • L70

    10 éve vannak hasonló lakossági papírok. 10 éve vissza tudja váltani Mari néni. Kondiciós listát nem szokás törvénybe iktatni. Ha pedig lenne róla törvény akkor te azon lovagolnál hogy a törvényt meg lehet változtatni. Ha az alkotmányba tennék be a visszaváltás kondiciókat akkor te azon lovagolnál hogy de az alkotmányt meg lehet változtatni. Ha neked a kondicios lista nem elég akkor ne vegyél.
  • Moltiszanti

    Lehet, hogy Mari néninek 10 éve van államkötvénye de én most szeretnék eloszor vásárolni.
    Ami számomra nem világos, hogy az állam beleirja a kondicios listába, hogy a versenyszféra hogy fog viselkedni azaz a másodpiacon visszavaltja nekem év közben 99,75 %-kon és forduló környékén még 100%-kon. Mi van ha a masodpiac ezt másként gondolja?
    Az állam előírja a kondíciós listában a masodpiac szereplőinek, hogy milyen arfolyamon kell jegyezniuk?
    Ilyen nem fordulhat elő?
    Ez nem kekeckedes részemről.
    Nem vagyok egy Mari néni, lehet, hogy neki ez nem jut eszébe és az is lehet hogy nekem feleslegesen jut eszembe. Szívesen veszem ha elmondod ezt a részét, hogy ertsem.
    És talán mások is így vannak vele.

  • headset
    @Zsé, ,

    A kibocsátó a Magyar Állam. Idő előtt nem fogja visszaváltani a kötvényeket.

    De a Forgalmazók igen. Ez feltehetően része a szerződésüknek, amivel engedélyt kaptak a forgalmazásra. Köztük van az Államkincstár is, ezért onnan sehova sem kell transzferálni. És az Államkincstár később sem fogja megtagadni meg a visszaváltást, mert az egyenértékű azzal, mintha az állam nem teljesítené a vállalt kötelezettségeit.

    A K&H Bank is szerepel a forgalmazók között. Előbb-utóbb ott is kapható lesz a MÁP+.

  • Moltiszanti

    Tehát az államkincstár is ” Forgalmazó” és visszavalthatom az államkincstárnál adott esetben nem kell mondjuk egy bankba elmennem.

    Köszönöm!

  • L70

    Igen. Vedd az államkincstárban. Ingyenes minden és visszaváltják.
  • Tamás
    Érdemes meglévő PMÁP-ot átváltani az új kamatadó mentes PMÁP-ra? A jelenleg futó kamatadóval terhelt papír így 0,75%ot veszít az újjal szemben évente. Ha jól gondolkodom. Vélemény?
  • kristóf
    Átváltással kapcsolatban kérem a segítségeteket: A bizonytalan infók miatt még a mai határidő előtt, kb egy hete bevásároltam két külön TBSZ-re PMÁP 2024/I-ből és P€MÁP 2021/Y-ból. Ha jól értem, végül a korábbi feltételekkel újult meg mindkét fajta állampapír, az egyetlen különbség a kamatadó-mentesség.

    Jól gondolom, hogy érdemes lenne még most feltörnöm a kamatadóval terhelt TBSZ-eket, vállalni a minimális kamatadót (egy hét kamatai után), és inkább venni az újakból (2024/J és 2022/X_EUR), hogy aztán bármikor gond nélkül hozzáférhessek a pénzemhez? Kösz a segítséget!

  • kristóf
    Átváltásban kérem a segítségeteket, kérlek igazoljátok/cáfoljátok a mestertervet: A bizonytalan infók miatt még a mai határidő előtt, kb egy hete bevásároltam két külön TBSZ-re PMÁP 2024/I-ből és P€MÁP 2021/Y-ból. Ha jól értem, végül mindkét fajta állampapír ugyanazokkal a feltéttelekkel indult újra, az egyetlen különbség a kamatadó-mentesség.

    Jól gondolom, hogy ebben az esetben (azért, hogy a jövőben könnyebben hozzáférjek a pénzemhez), érdemes lenne feltörnöm a két TBSZ-t, vállalni az egy heti kamatra fizetendő minimális kamatadót, és inkább venni az új 2024/J és 2022/X_EUR állampapírokból? Köszi!

  • Szabolcs
    Moltiszanti
    2019-06-02 at 21:13

    L70
    2019-06-02 at 21:43

    sosem értettem, hogy miért vesz bárki máshol??? “cipőt a cipőboltból.” 🙂 OK, 50.000ft-ért nem éri meg vele foglalkozni, ha meg több van, akkor járj utána, mennyivel olcsóbb.
    Ma már minden nagyobb kockakőnél van fiók, plusz ügynökök is kimennek, ha valaki azt kéri, + posta is…
    Utána meg webkincstár. Igen, a net ma már a közművek-hez tartozik. ahol nincs benti wc, ott el tudom képzelni, hogy nincs net, de ahol már víz van, ott legyen net is. Ha nincs, akkor ott viszont nem a Kincstár vs. bankok kérdéskör a legégetőbb probléma.

  • Gejzu
    @tamas: Hasonló cipőben járok. Nekem azt ajánlottál az államkincstárban, hogy érdemes a jövő évi kamatkifizetést megvárni, és utána eladni, venni másik állampapírt, hogy ne essél el a már ketyegő kamatodtól. Ez persze attól is függ, mikor vettél PMÁP-t, én februárban vettem, jövőre váltok majd az újra a kamatkifizetés után. Remélem segítettem 🙂
  • Gejzu
    : Szerintem az 1% visszavételi költséget buknád, ami azért fájhat. Kamatod még nincs, tehát kamatadót se fizetnél 1 hét után, mivel évente kapsz kamatot… De javítsatok ki ha tévednék.
  • headset

    “Nekem azt ajánlották az államkincstárban, hogy érdemes a jövő évi kamatkifizetést megvárni, és utána eladni, venni másik állampapírt, hogy ne essél el a már ketyegő kamatodtól.”

    Ez hamis információ.

    A bruttó vételi ár = netto árfolyam (99%) + az utolsó kamatfizetés óta felhalmozott kamatok.

  • headset
    @kristóf
    “…érdemes lenne feltörnöm a két TBSZ-t, vállalni az egy heti kamatra fizetendő minimális kamatadót, és inkább venni az új 2024/J és 2022/X_EUR állampapírokból?”

    A kamatadó mellett még 1% visszaváltási veszteséggel is számolnod kell. Ha az új kötvényeket idő előtt eladod, akkor kétszer.

    Ha van esély, hogy ki tudod várni a TBSZ lejártát, akkor legjobb semmit sem tenni. Ha úgy alakul, hogy csak 2022. dec. 31 után kell majd a pénz, akkor már csak 10% adót kell fizetned.

    Ha feltöröd majd a TBSZ-t, akkor az 1% eladási veszteség csökkenti az adóalapot. Az is szempont lehet, hogy az adót nem azonnal vonják. Ha hirtelen kell a pénz, akkor a teljes összeg rendelkezésre áll majd és az adót csak a következő májusig kell összespórolnod.

    Viszont a TBSZ-t csak egyben lehet feltörni. Ha kevesebb pénzre lesz szükséged, akkor is fizetni kell a kamatadót a TBSZ-en levő minden értékpapírra.

  • Névtelen
    Hogy a leggazdaságosabb MÁK webkincstáron “Prémium Euró Magyar Állampapír 2022/X” állampapírt venni?

    Esetleg úgy, h:
    revoult számlát feltölteni forinttal, ott átváltani EUR-ra és átutalni a MÁKos számlára és venni állampapírt?

    Korábban volt vm gond azzal, h vk eur-számláról utalt és nem megspórolta a váltási ktg-et, hanem valahogy 2szer benyelte, mert oda-vissza váltogattak, talán Raiffeisenes eur-s számlánál járt így vk. Kérdés, h a revoult-al is be lehet-e így szívni?

  • kristóf
    @gejzu Köszönöm az infókat, az 1% eladási veszteségről megfeledkeztem. Azt jól értem, hogy TBSZ (bármilyen összegű) feltörésekor a kamatadót a teljes állomány összes, addig felhalmozott kamatára kell megfizetni? Tehát minél később váltom vissza a papírokat, annál költségesebb lesz, ezért annál inkább érdemes megvárni a 3/5 év lejártát.

    Ebben az esetben viszont ésszerű megoldásnak tűnik, ha a következő kamatfizetéskor váltom őket vissza (EUR 2019 szept / HUF 2020 feb), lenyelve az 1% visszaváltási veszteséget + némi kamatadót, azért cserébe, hogy szükség esetén 5 éven belül is könnyen hozzáférjek az összeghez. Így gyakorlatilag ennyibe került nekem az, hogy az új sorozatok kibocsátása előtt vásároltam, bebiztosítva magam az új papíroknál esetlegesen csökkenő kamat ellen. (Ami akkor még okos lépésnek tűnt, nyilván utólag könnyű újraértékelni a dolgot). Köszi még egyszer!

  • GrandPaLobo
    @Névtelen
    Amikor revolut kártyáról vásároltam PEMÁK-ot, kb 1 hónapja, nem jelent meg semmi költség. Kicsit tovább tartott míg átért a pénz (kb 3-4 nap), de az összes átért, plusz költséget nem vontak le.

    Nem magyarországi eurós számláról utalással sokkal gyorsabban megérkezett az összes átutalt euró, szintén levonás nélkül.

  • headset
    @kristóf
    “TBSZ (bármilyen összegű) feltörésekor a kamatadót a teljes állomány összes, addig felhalmozott kamatára kell megfizetni?”

    Igen. Pontosabban: a kamatokból levonják a költségeket. (Pl. a visszaváltási veszteséget.)

    “…ésszerű megoldásnak tűnik, ha a következő kamatfizetéskor váltom őket vissza (EUR 2019 szept / HUF 2020 feb), lenyelve az 1% visszaváltási veszteséget + némi kamatadót, azért cserébe, hogy szükség esetén 5 éven belül is könnyen hozzáférjek az összeghez.”

    Nem, ésszerű.

    Ha az a célod, hogy 5 év előtt is hozzáférj az összeghez, akkor váltsd vissza most. Megkapod az eddigi kamatokat (minusz az adó).

    Ha szeptemberig vagy jövő februárig várnál, akkor több kamat után kellene adót fizetned, mintha azonnal átváltanál adómentes kötvényre.

    Vagy, ha halogatni akarod a döntést, akkor várhatsz addig amíg 1% kamat felgyűlik. 1%-1%=0 adóalap.

  • headset
    Bocs.
    “Nem, ésszerű.”

    Helyett:
    “Nem észszerű.”

  • Bányaló
    Ha van állampapírom, ami infláció követő + 1,25%-re képes.
    Érdemes lehet ezt lecserélni az új MÁP+-ra? Gondolok itt arra az esetre, ha elszállna az infláció.
    Ez esetben akár még mínuszos is lehet az ebben elhelyezett összeg!?

    Köszönöm.

  • ritkan_szolok_hozza
    “Érdemes lehet ezt lecserélni az új MÁP+-ra? Gondolok itt arra az esetre, ha elszállna az infláció.”

    1. Nem.

    2. Igen, reálértéken.

  • asbi
    17-es és 18-as TBSZ számláimon van 2021/J és 2023/J PMÁP. Érdemes eladni őket és 2024/J-t venni belőlük?
  • Sándor
    @Zsé, ,
    “8. oldal teteje:
    A Magyar Állampapír Pluszt a Kibocsátó lejárat előtt nem váltja vissza. “ kapcsán..

    Ez elvileg hiba (kb. terméknév keresés-csere összesben)..
    Ha viszont nem, akkor balfékeskedés..
    Mondom ezt azért mert a terméket lényegében én találtam ki (tudom nagyképű szöveg;, somolyogtam is, amikor egy korábbi vonatkozó topicban asszem András György beletalált: ez a termék tényleg más “állatfaj”, mert nem a kompetensek hanem egy külsős találta ki::)
    Szóval ez a kijött szcenárió valójában a 2.0 verzió, mert ez nagymértékben árnyéka csak az 1.0-nak.(aminek anno szerényen csak az “államkötvények Iphone-ja” álnevet adtam, alacsony kamat környezetre..) csak éppen a plág kissé úgy sikerült, mintha kissé gagyisított kiadás jött volna ki.
    folyt köv ..

  • Sándor
    folyt..
    Szóval tárgyra térve, a konkrét nem visszaveszemség (ha így van) azért lehetne gáz, mert a korábbi visszaválthatóság -az ügyfélbarát likviditás megteremtés mellett- azért is került bele, hogy az állam kamat terhe a portfolió tekintetében a lineáris emelkedés miatt lényegében kisebb legyen, mint a teljes hozam alatt elérhető végigtartó egyes ügyfelek szumma kamathozama..
    (egy mentség azért lehet, pl, ha nem az ÁKK-n keresztül, hanem a kincstáron keresztül realizálódik a korábbi visszaváltások portfolió teher csökkentő hatása.. De szóval semmiképpen azért lett kitalálva így, hogy a korán visszaváltó lakosság kapja a kis kamatot, majd a visszaváltó bankok a maradvány futamidőre az extra rendkívüli kamat részt)
    végezetül arra kérlek benneteket, hogy e fenti két HSZ-t tekintsétek kamu szövegnek, mert szeretnék mindennemű felesleges jogkövetkezményt elkerülni…
    üdv
  • Tamás
    “17-es és 18-as TBSZ számláimon van 2021/J és 2023/J PMÁP. Érdemes eladni őket és 2024/J-t venni belőlük?”

    Miki, Miki, holnap reggel fel fog kelni a nap? + lottószámokat küldd már el please, be akarok rúgni a hét végén.

    Bakker, ott az a k xls, számold ki, találd ki.
    Ha jövőre ha bedől valami és lesz prompt a PMÁK infla + 3% kamat, akkor el kell adnod vagy sem?
    Ki látja ezt előre?

  • mgpx

    A TBSZ megszüntetésekor az adóalap a pénzügyi eszköz megszüntetéskori értékének a kezdeti befektetés összegét meghaladó része. Ez az összeg a felhalmozódó kamatok miatt egyre nagyobb lesz, idővel arányosan nő az adó is.

    Ha most azonnal 1% veszteséggel adod el a papírokat, akkor viszont nem kell adót fizetned, mivel nem keletkezett jövedelmed.

  • mgpx

    Ha szimplán az ügylet költségét vs a futamidő hátralevő részére elérhető pluszkamatot nézzük , a 2021/J átváltása csekély mértékben veszteséges, a 2023/J kis mértékben nyereséges lenne. Egyik se túl számottevő mértékű.

    Amiket én még megfontolnék:
    1, A jelenlegi papírokat tartva már 2024 előtt a pénzedhez juthatsz, ha úgy adódna. 2024/J-et vásárolva a lejárat előtt csak valamekkora visszaváltási költséggel juthaszt a pénzedhez.
    2, A kalkuláció a jelenlegi 1%-os “visszaváltási költségre” érvényes. Ha ez netán csökkenne, akkor már inkább érdemes váltani.
    3, Érdemes mérlegelni annak az esélyeit is, hogy a 2021/J ill. 2023/J lejáratakor elérhető állampapírok kamatkondíciói jobbak, vagy rosszabbak lesznek-e, mint most a 2024/J-é. Ha kamatprémium-csökkenésre számítasz, akkor érdemes még most váltani, ellenkező esetben kivárni.

  • asbi
    Tamáskám, bulikban népszerű arc lehetsz. Segítséget kértem, nem a jövendőmondást, de akkor csinálok egy xls-t, ha már ez is fáj.
  • asbi

    Köszönöm szépen a korrekt választ!
  • Moltiszanti
    “…Az összes többi napon ugyanolyan korlátozott likviditással fog működni, mint a többi lakossági állampapír, annyi különbséggel, hogy békeidőben az államkincstár 0,25%-os kvázi díjért lejárat előtt is visszaváltja, a forgalmazók pedig saját maguk dönthetik el, hogy mennyiért váltják vissza. Nem békeidőben ugyanaz a megoldás valószínűsíthető, mint amit az előző cikkemben leírtam a lakossági állampapírok lejárat előtti visszaválthatóságáról (leszámítva persze a kamatfizetéseket követő 5 munkanapot)…”

    alapblog.hu/a-lakossagi-allampapirok-leginkabb-alulbecsult-kockazata-2/

  • _
    Jelenleg milyen helyre érdemes még rakni a pénzt állampapíron kívül, hogy ne egy helyen legyen az összes? 6 millió körüli összegről van szó.
  • Moltiszanti
    Ez még akár pozitív hír is lehetne, a megtakarításra ösztönzés fontos, de nekem mégsem tetszik.
    Különösen a hír időzítése, hiszen tudom, hogy ezek a látszólag légből kapott ötletek sokszor egy koncepció reszei melyek csak később rajzolodnak ki teljes valójukban.
    Kell a megtakarításom, relatíve szép pénz fizetnek érte (mondjuk a többi állampolgár végső soron), rendben, adom, kossunk üzletet!
    De ha előírják nekem, hogy mennyit takaritsak meg és hol, akkor a következő lépés mi lesz?
    Egy “bekekolcson” miután az erről szóló nemzeti konzultációs ívet a majmok 99.9%-kos arannyal visszaküldték, azaz a magyar nemzet elsöprő többséggel arra szavazott, hogy EN magyar állampapírban tartsam a megtakaritasaimat?
    Kíváncsi vagyok, ki fogja az “ötletet” folytatni a fiuk közül és mi következik ezután.
    Remélem science fiction amit felvazoltam.
    444.hu/2019/06/04/a-havi-ber-egy-reszet-megtakaritasi-szamlara-utaltatna-a-szamvevoszek-elnoke
  • Laney
    tokeletesen egyetertek, nekem is hasonlo felelmeim vannak. 3000 milliardnyi nyugdijat mar egyszer rajuk biztak az emberek, akkor kiderult milyen jo gazda a mostani kormanyzas. Az EU-s forrasok lassan elfogynak, a kovetkezo ciklusra kizart, hogy ujra ennyi penz jojjon, hat igerjunk az embereknek brutalisan jo kamatot, hogy ideadjak a megtakaritasaikat is. Nem mondom, hogy nalam van a bolcsek kove, de en a magam reszerol ebbol nem merek venni. Aztan lehet, hogy majd idovel kiderul, hogy kimaradtam ebbol a remek lehetosegbol es nem volt ok aggodalomra.
  • L70

    Be kell látnod, hogy ez a termék neked túl kockázatos, nem érdemes venned.
    Az első tbsz-em 2010-ben inditottam 3,5M Ft-tal. 2015 végére 4,95 M lett belőle.
    Nekünk megéri.