Gyakran volt már vita a hozzászólásokban, hogy a kerékpározás is vagyonokba kerül, csillió és trillió forintba kerül a kerékpár szervizelése is.
Nos, bő két év elég aktív használat után el kellett mennem szervizbe egy nagygenerálra. Az aktív használat azt jelenti, hogy ha kerékpárral megyek, minimum 21 kilométert megyek vele, hegyen-völgyön, de volt, hogy hónapokon át napi 41 kilométert mentem. Az egyik évben majdnem egész télen kerékpároztam.
Úgyhogy eljött az idő egy teljes átnézésre, zsírozásra, kerékcentírozásra, lánccserére és a hátsó hétdarabos fogaskerék-készlet cseréjére. Vagyis nagyjából atomjaira kapták a kerékpárt és javítottak-cseréltek mindent, amit kellett.
Ezért a nagygenerálért fizettem 14.070 Ft-ot. Még egyszer, két év és rengeteg kilométer után. Most olyan a kerékpár, mint egy új.
Ezen kívül költöttem még a kerékpárra az elmúlt években egy komplett váltócserét, mert a gyári béna volt, ez 21 ezer forintba került munkadíjjal együtt. (Érdemesebb lett volna venni egy kerékpárt jobb váltóval 15 ezerért drágábban, most már tudom. Egyébként egy 89 ezer forintos kerékpárról van szó.) Két defektmentes belső 1.350 Ft/db, defekttűrő külső 4.000 Ft/db, váltóbeállítás 490 Ft. Lánctisztító és olajozó szett 1.500 Ft. Eldőlés miatt eltört első lámpa cseréje 5.000 Ft (agydinamós, azért volt ilyen drága. Ez fájt a legjobban, mint kiadás. Egy vacak lámpáért, amikor az ebayen komplett lámpaszettet veszek egy ezresért.)
Többet nem költöttem emlékeim szerint a kerékpár fenntartására.
Ezt csak azért írtam le, mert némelyek valami elképesztő összegekkel számolnak, amikor kerékpározásról van szó. Nos, a kerékpár nem autó, hogy csak autómosásra vagy ablaktörlőre sok ezer forintot költsél évente. A költéseim zöme így is kényelmi befektetés, vagy tuning volt, nem valódi szervizköltség.