Vettem egy 40-45 kilós hőszivattyút az egyik legnagyobb ezzel foglalkozó hazai cégtől az interneten, aminek az egész országban vannak üzletei, beköttettem villanyszerelővel, ezek után egy egész napig bírta a működést, utána meghalt, a kijelzője elszállt és elkezdett ész nélkül össze-vissza csipogni.
Hívom a céget, senki nem veszi fel a telefont napokon át. Írok e-mailt, hogy mi van, három napon belül történt a meghibásodás, nem is javítaniuk, cserélniük kell a terméket, hogyan tovább. (De egyébként ha meg tudják javítani, nekem az is tökéletes, semmivel nem leszek boldogabb egy egy nappal fiatalabb termékkel. Viszont három munkanapon belüli meghibásodás esetén még a javítást sem vagyok köteles elfogadni.)
Három nap múlva(!) jön egy válasz, vigyem be a két várossal odébb lévő központi szervizükbe, majd ott ránéznek. Visszaírok, hogy ezt mégis hogy gondolták, azóta még nem jött válasz, ennek másfél napja.
Egyelőre nem írom le a cég nevét, de hamarosan le fogom, ha a héten nem oldják meg a gondot (akkor átírom a cikket a nevükkel, mert nagyon megérdemlik, gyalázat és törvénysértő, amit ügyfélszolgálat helyett művelnek), de ami most fontos a te szempontodból, az az, hogy ha a termék tömege meghaladja a 10 kg-ot, akkor a jótállás teljes ideje alatt ragaszkodhatsz a helyszíni javításhoz esetleg vállalhatja a cég, hogy a saját költségén ő megszervezi a termék el- és visszaszállítását.
Idézem az erről szóló kormányrendeletet:
Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, erről - a melléklet 4. pontjában felsorolt járművek, továbbá a 10 kg-nál kisebb tömegű és tömegközlekedési járművön szállítható dolgok kivételével - a vállalkozás köteles gondoskodni. Amennyiben az el-, illetve visszaszállítást a vállalkozás elmulasztja, azt a vállalkozás költségére a fogyasztó is elvégezheti vagy elvégeztetheti.
De van itt egy másik jogszabály is, mivel a hőszivattyút be kell kötni és minden bekötött dolgot a helyszínen kell javítani:
Innentől kezdve az ilyen cégeknek küldd el a kormányrendelet linkjét, már 10 kilogram felett nekik kell gondoskodni az elszállításról még helyben is, másik városban lévő szerviz esetén pedig mindenképp. Olyan nincs, hogy a vásárló oldja meg, ahogy tudja a visszaszállítást.
Ha pedig beépített dologról van szó (főzőlap, hőszivattyú, bármi egyéb, amit nem csak egyszerűen bedugsz a konnektorba), akkor pedig szeretettel várod a szervizt a helyszínen belátható és elfogadható időn belül. Ha ezt nem tudják megoldani, bátran jelentsd fel őket, mert ez a kötelességük.