Mikor kell helyszínen javítani egy terméket?

Vettem egy 40-45 kilós hőszivattyút az egyik legnagyobb ezzel foglalkozó hazai cégtől az interneten, aminek az egész országban vannak üzletei, beköttettem villanyszerelővel, ezek után egy egész napig bírta a működést, utána meghalt, a kijelzője elszállt és elkezdett ész nélkül össze-vissza csipogni.

Hívom a céget, senki nem veszi fel a telefont napokon át. Írok e-mailt, hogy mi van, három napon belül történt a meghibásodás, nem is javítaniuk, cserélniük kell a terméket, hogyan tovább. (De egyébként ha meg tudják javítani, nekem az is tökéletes, semmivel nem leszek boldogabb egy egy nappal fiatalabb termékkel. Viszont három munkanapon belüli meghibásodás esetén még a javítást sem vagyok köteles elfogadni.)

Három nap múlva(!) jön egy válasz, vigyem be a két várossal odébb lévő központi szervizükbe, majd ott ránéznek. Visszaírok, hogy ezt mégis hogy gondolták, azóta még nem jött válasz, ennek másfél napja.

Egyelőre nem írom le a cég nevét, de hamarosan le fogom, ha a héten nem oldják meg a gondot (akkor átírom a cikket a nevükkel, mert nagyon megérdemlik, gyalázat és törvénysértő, amit ügyfélszolgálat helyett művelnek), de ami most fontos a te szempontodból, az az, hogy ha a termék tömege meghaladja a 10 kg-ot, akkor a jótállás teljes ideje alatt ragaszkodhatsz a helyszíni javításhoz esetleg vállalhatja a cég, hogy a saját költségén ő megszervezi a termék el- és visszaszállítását.

Idézem az erről szóló kormányrendeletet:

Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, erről – a melléklet 4. pontjában felsorolt járművek, továbbá a 10 kg-nál kisebb tömegű és tömegközlekedési járművön szállítható dolgok kivételével – a vállalkozás köteles gondoskodni. Amennyiben az el-, illetve visszaszállítást a vállalkozás elmulasztja, azt a vállalkozás költségére a fogyasztó is elvégezheti vagy elvégeztetheti.

De van itt egy másik jogszabály is, mivel a hőszivattyút be kell kötni és minden bekötött dolgot a helyszínen kell javítani:

“6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) * Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.”

Innentől kezdve az ilyen cégeknek küldd el a kormányrendelet linkjét, már 10 kilogram felett nekik kell gondoskodni az elszállításról még helyben is, másik városban lévő szerviz esetén pedig mindenképp. Olyan nincs, hogy a vásárló oldja meg, ahogy tudja a visszaszállítást.

Ha pedig beépített dologról van szó (főzőlap, hőszivattyú, bármi egyéb, amit nem csak egyszerűen bedugsz a konnektorba), akkor pedig szeretettel várod a szervizt a helyszínen belátható és elfogadható időn belül. Ha ezt nem tudják megoldani, bátran jelentsd fel őket, mert ez a kötelességük.

Share

81 hozzászólás

  • SharkRider
    Ezt jó tudni köszi. Hihetetlen, hogy bepróbálkoznak a cégek ezzel, a gyanútlan meg elhiszi nekik.
  • Szabad ilyet?
    A villanyszerelő jól kötötte be? Egy napot a legrosszabb márkák is bírni szoktak.
  • mad823
    Csak nehogy az legyen a kekeckedés vége, hogy kimennek, leszerelik, visszaadják az árát, aztán fizetheted a következő beszerelését is. 🙂
  • bicskanyitogato
    Aha! Lassan jonnek a hazzal/hazfelujitassal kapcsolatos tapasztalati cikkek…
    En ennek orulok, mert erdekel, meg a kommentek is tanulsagosak tudnak lenni, ugyhogy koszi! Persze a szivast nem kivanom neked, de akkor meg egyaltalan nem lenne mirol irni.
    Ha eljut odaig a dolog, kivancsi leszek a cegre, mert pl Anyumek is hoszivattyut vettek, aminek a beszerelesevel/bekotesevel rengeteg gond volt es csak nagysokara lett kesz. Addig ok mondtak, hogy nem fizetnek semmit, amig teljesen uzembe nem helyezik, meg a garancialis mesterek listajat meg nem kapjak, meg a futesszezonban legalabb 1 honap probauzem le nem ment. Ez volt 3 eve, azota a ceg nem jelentkezett, a penz a boritekban, szerencsere a futes meg mukodik. (Az a terv, hogy ha egyszer elokerulnek, akkor majd lesz egy aktualis atvetel, aminek a datumatol fog indulni a garancia ido.)
  • FeRRaR1
    El sem tudom képzelni mennyi cég lehet aki berántja a tudatlan / felkészületlen vásárlókat. Érdekel a kimenete az ügynek, de nem sok jót sejtek.
  • axt
    Tékozló Homár 2.0? 🙂
  • valaki I.
    OFF:

    Újabb alapkamatemelésről lesz “diszkurzus”? Kíváncsi lennék, ki hogy látja a jövőt, ha ez így folytatódik még jó ideig.

  • Webshop tulaj
    Jogos a felháborodásod, lehetne ezt másképp is intézni (mi szoktuk is). Azonban a jogszabály nagyon egyoldalú és a 10kg-os határt sem értem. A posta 40kg-ig bármit (de tényleg bármit) elvisz, ma már nem kell szerződés futárcéggel hogy egy nagyobb csomagot feladj postára. Legtöbb webshop/üzlet ahonnan rendelsz csak forgalmazó és nem gyártó, adott esetben nem tehetnek egy termék garanciális problémájáról és azt se felejtsük el, hogy helytelen használat miatti hibákért nem a kereskedő felel.
    Persze tudom minden vállalkozó köcsög és csak a profit érdekli (lásd Jeff Bezos hiszti), de a bért és adókat is ugyanilyen vállalkozó fizeti ki.
    A matek pedig egyszerű, ha nincs profit (mert elmegy a pénz futárköltségre) nincs üzlet, így marad az áremelkedés (vagy bezárás).
    Szóval van jogos és jogtalan reklamáció, eldönti melyik milyen már nagyon nehéz, de ezt a jogszabályt át kelleni gondolni.

    Ezt konkrétan nem tudom egyedül felemelni, akkora és olyan nehéz. Egyrészt. Másrészt ezt be kell építeni, ez nem egy notebook, hogy összehajtom, aztán visszaküldöm.

    Ha egy 5 kilós valami lenne, akkor is pofátlanság azt mondani, hogy én vigyem vissza két várossal odébb. Elnézést kérünk, kedves Vásárló az Önt ért kellemetlenség miatt. Megrendeltük a szállítást, a GLS futárja holnap 12 és 14 között megy a csomagért, ha megfelelő. Amennyiben nem tudja Ön kiszerelni a készüléket, kérjük jelezze és a szervizes kolléga kimegy Önhöz a jogszabályi előírásnak megfelelően. Az Önt ért kellemetlenség miatt kérjük fogadja el ezt a 10%-os kupont, amit a következő vásárlásnál tud felhasználni.

    Ez lenne a minimum.

  • Tamás
    Várnék 2 hetet, aztán ha nem oldják meg (vagy legalább nem dolgoznak a megoldáson), akkor mehet is a fizetési meghagyás.
  • random okos
    Nem értem min vagy kiakadva.
    Egy ország akkor jogállam, ha a lakosság legalább fele a jogszabályok szerint él.
    Magyarországon a többség nem is ismeri a jogszabályokat, szokásjog van.
    Ő úgy van vele, örülj hogy egyáltalán szóba állt veled, jóvanazúgy a parasztnak.
    Legközelebb majd multitól veszed te is.

    Az egyik legnagyobb cégtől vettem

    .

  • Iron1
    Tök jó az ilyen nem teljesítéseket kikényszeríteni valahogy. Eddig nálam a negatív csúcs az volt, amikor a cégtárból kikerestem a főmufti email címét, s oda írtam emailt – Fogyasztóvédelemmel fenyegetve -, hogy lesznek szívesek az előre kifizetett cipőm leszállítani. Hirtelen elérhetőek lettek, s megjött a cipőm. Hasonló volt, mikor egy – sok évvel azelőtt törölt társkeresős regisztrációnál megadott email címem felhasználva – elkezdtek spamelni. Ott is egyből lekerültem a listáról. De rohadtul dühítő, hogy néha ezeket kell tenni.
  • GZ
    “Olyan nincs, hogy a vásárló oldja meg, ahogy tudja a visszaszállítást.”

    De van, ott van a bemásolt kormányrendelet részlet utolsó mondatában 😉
    Futárcéggel vissza kell küldeni a 10+ kg-os terméket (hőszivattyút nyilván nem, akkora súlyt talán már nem is vállalnak a futárok), aztán a szállítási költségről szóló számlát be kell nyújtani az eladónak. Mondjuk az jó kérdés, hogy ilyenkor a számlát a futártól már eleve az eladó cég nevére kell kérni, vagy saját névre…?

  • Mate
    Nem mentség, csak ok, el tudom képzelni, hogy a hosszúhétvége miatt sokan szabadságra mentek az előző és ezen a héten a cégtől. Nyilván ez nem mentség, de szerintem hétfő délutánt még várd meg, mielőtt kiírod a cég nevét.
    Ha addig sem adnak valami értelmes ütemtervet, akkor nincs miről beszélni velük, max ügyvéden keresztül…

    A telefont soha nem veszik fel, már írtam nekik e-mailt, amikor mást akartam venni tőlük, arra is bő egy hét után válaszoltak.

    Egyébként országszerte sok boltjuk van, nem egy noname webáruház.

  • Treil
    Pont azon gondolkoztam ha hőszivattyús rendszert telepítenék fűtésre ingatlanba, akkor érdemes párhuzamosan bekötni egy elektromos kazánt. Ha elromlik a hőszivattyú nem szeretnék hetekre kiszolgáltatva lenni tél közepén szervizelésre, alkatrészbeszerzésre, azon túl hogy mire kijön egy szakember aki ért hozzá és vállalja is a javítást.
    Itthon addig foglalkoznak veled amíg kifizeted a vételárat, utána lehet futni utánuk ha probléma van.
  • Fiatal házas csok nélkül
    Ha nem kapsz választ és kikerül a neve, remek negatív reklám lesz a cégnek. Jól működik a weboldalad, a google találati lista elején vagy egy-egy témában. Ha beírod a cikkbe a nevüket, tuti a vevők bele fognak futni. Legközelebb meggondolják, elkezdenek-e szórakozni. 😀
  • Gergő
    eh… kíváncsi leszek a kimenetelre, kívánom a legjobbakat, bár ez már szopás :\ én lekopogom március óta semmiről nem derült ki, hogy hibás lenne, de még ígyis lelki horror ez a házvétel / felújítás, hát ha még a megvett cuccok is rám rohadnának…
    kitartás!
  • Alfa
    Szerintem nyugodtan írd le a cég nevét. Tényszerűen beszámolsz a történtekről, mi a baj ezzel?
  • Szabolcs
    Hali!
    nem direkt kapcsolódik, de. 2007-8-as beépítésű hőszivattyú. Egyszer elromlott karácsony környékén, 2017 körül. Aki telepítette vállakozó sajnos meghalt.
    De hát ez nem rakétatudomány, majd hívok mást (így gondoltam én), akkor már voltak bőven. Mind elhajtott, hogy csak az általa telepítettet szervizeli, keressem meg, aki ezt csinálta… nem érdekelte őket semmi.
    Végül én mértem ki (nem szakiként, csak logikusan végigmentem), hogy hol szakad meg az áram, vettem megfelelő biztosítékot, és szereltem be. (kb 4-5000 lehetett a ktsgem a kocsikázással együtt is). És később is volt hasonló, akkor sem érdekelt senkit, még úgy sem, hogy a kiszállásra rászámol vakon 30-at. Várom, hogy végre rend legyen, bár a ház már azóta elkelt, és azóta is tudtommal megy a gép.

    Annyira megy mindenkinek, hogy senki nem hajlandó javítani, amit nem ő adott el. Garázskapu-motort szereltettünk fel valakivel, a másik garázskapu motor, a régi, elromlott nem sokkal később, mondom, kihívom őket, szereljék meg, természetesen rendesen piaci áron. Nem vállalják, ha nem ők telepítették, annyi a munkájuk, hogy le sem hajolnak egy javításért.

    Ez van.

  • Tamás
    Kedves Miklós, amit írsz, teljesen korrekt! Ha valaki utána akar járni kicsit bővebben, egy két pontosítást szeretnék hozzátenni:

    1. Az első jogszabály, amit linkeltél (249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet) a javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozik, ezért szerintem a Te esetedre nem érvényes, mivel ez a termékkel kapcsolatos javítás vagy karbantartás, mint szolgáltatással szembeni jótállást szabályozza (vagyis nem arra vonatkozik, ha rossz az autó, hanem az autószerelő rosszul szerelte meg).
    A jótállás tárgya a javítás-karbantartás teljesítésének hibája, nem pedig a termék hibája.

    2. A termék hibájára, így a Te hőszivattyúdra a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet vonatkozik (kötelező jótállás).
    Amit második jogszabályként linkeltél, az pedig a fentieket bemódosító rendelet, inkább a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet érdemes belinkelni.

  • Tamás
    Ergo aki a javítást kifogásolja, annak a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendeletet kell elolvasnia, aki pedig a terméket,
    az vagy a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet olvassa el (tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállása), vagy a cég által vállalt jótállást érvényesítse, vagy ha ezek sincsenek, akkor kellékszavatossággal élhet. 🙂

    Amúgy a cikked – mint mindig – aktuális, hiánypótló, sokaknak segít kiállni magáért, köszönjük a munkád, csak így tovább : ]

  • Tamás
    “Szerintem nyugodtan írd le a cég nevét. Tényszerűen beszámolsz a történtekről, mi a baj ezzel?”
    szerintem is, a jog csak a JÓ hírnevet védi, nem minden hírnevet. 🙂

    Magyarra lefordítva: aki slendrián munkát végez, annak terjedjen el a híre, aztán reméljük, hogy megemberelik magukat (ha nem, akkor meg úgy kell nekik, ha nem vásárolnak tőlük).

  • Matyi
    Nem világos a cikkből, hogy ugyanaz a cég szerelte be a hőszivattyút mint akitől vetted?
    Nekem a szövegből úgytűnik mintha megvetted volna a hőszivattyút x cégtől és y villanyszerelővel köttetted volna be.
    Ebben az esetben lehet a forgalmazó cég is lassabban ugrik, mert csak a készüléket vetted tőlük és nem a teljes szolgáltatást (készülék + beszerelés).
    Illetve ebben az esetben felmerül a szakszerű beszerelés kérdése is. Mondjuk villamosan kb. csak 3 színes vezetéket kell helyesen bekötni, de amennyit összetaknyolnak mostanában a “szakik” azen se csodálkoznék, hogy ezt is elrontják.
    Mindenestre kritikán aluli vevőszolgálat az biztos.

    Nem is volt opció, hogy ők szerelik.

  • Rosen
    Na ezért nem vettem hőszivattyús szárítógépet.
  • Bagett
    Mennyi ilyen van. Szinte az összes nagyobb szerviz telefonszáma elérhetetlen, de meg van adva, mert kötelező, ha szerencséd van emailre 3-5 nap alatt válaszolnak de van ahol erre is kell várni több hetet.

    Kedvencem a medence vízszűrő volt ami június végén a medence felállításának másnapján megadta magát. Telefonon elérhetetlenek voltak, egy nap 25x hívtam őket, emailt is írtam arra pár nap múlva írtak, hogy vágjam el a szivattyú kábelét és a számlával együtt egy képet küldjek róla nekik. Erre már nem is jött semmi válasz, telefonon sem értem el őket, végül valahol 3 és 4 hét között megkaptam az új csere vízszűrőmet. Nos aki medence témával képben van az pontosan tudja, hogy egy medence vize melegebb napokon van, hogy 1-2 napot sem él túl forgatás nélkül, nemhogy 3-4 hetet.
    Mondjuk nekem volt régről egy másik szűrőm, azzal megoldottam de azért ez vicc.

    És még mennyi ilyen volt…

  • TechnoViking
    Miklós, a cikk témája alapján jól sejtem, hogy sikerült végül ingatlant találni?

    Ühüm.

  • Zabalint
    Sok éve vettünk egy mikrohullámú sütőt a Tesco-ban. Tesco-s sajátmárkás. Úgy fél év után elkezdett nem működni. Na, akkor néztem utána ennek a 10 kilós szabálynak, és ez mikrónak egy monstrum (azért ezt vettem, hogy beleférjen a legnagyobb tányér), tényleg 10 kg fölött van. Szóval felhívtam a Tesco-t, erősködtek, hogy vigyem be, hivatkoztam a szabályra, így nagy nehezen kiküldtek egy embert, aki elvitte. Miután megjavíttatták, akkor is erősködtek, hogy miért nem jövök be, de akkor is hivatkoztam erre, és visszahozták. Azóta olyan 8-9 év telt el, és máig működik. Azért ragaszkodtam a szállításhoz, mert nem volt autónk, mikor vettem, kézben hoztam, de közben távolabbra költöztünk.
  • NN
    Abból nem lehet baj, hogy nem az ő emberük kötötte be? Érzésem szerint rögtön arra fogják kenni a dolgot, hogy ezért romlott el. 🙁 Persze (lehet, hogy) nem, de ki van ez találva nagyon. Nekem autószervíz azért nem szervizelte a garanciális kocsim garancia terhére külföldön, merthogy volt benne egy plusz riasztó (amit egyébként a márkapartner szervíz szerelt be, de ez őket nem érdekelte). A hibának persze köze nem volt a riasztóhoz, befagyott az ajtó s a központi zár nem tudott nyitni, ezért besült a biztosítéka – kemény 1000 forintos tétel volt utána kicserélni.
  • GABOR8
    Nekem pont ilyen esetem volt (szaritogep).
    2szer kellett visszavinnem, hogy 1szer megcsinálják.
    Odavitettem és el is hozattam futar szolgálattal a motyót, mivel a szerviz nem volt hajlandó. Ezek után benyujtottam a számlát és nem fizették ki. Ment a fizmeghagyas és be kellett hajtatnom.
    Mar a pontos összegekre es az időre ne emlékszem, de 20.000Ft!!!!! miatt szarakodtam kb 6 hónapig, megelőlegeztem mindent (ügyvédi díj, illeték, behajtás stb stb) és valami 80.000Ft körüli összeget kaptam az egyéb költségekkel együtt.
    A letiktás után felhivott a tulaj és megfenyegetett, úgyhogy meg fel is nyomtam.
    Nyilván ha elvi kérdést csinálsz belőle és a pénz / idő nem számít nyersz, de kíváncsi lennék rajtam6l kívül hanyan nyomtak végig egy ilyen ügyet. 🙂 Kb 1000:2 arány, ezt kéne felvinni 1000:800hoz es máris jönnének a cuccert, ha írsz, de addig reménytelen.
  • jami
    Ezek miatt van, hogy aki családi házban lakik, előbb-utóbb megtanul egy halom dolgot maga csinálni; a maradékra van egy komplett szakilistája, a maradék maradékjánál pedig igen nagyon megtanul a sarkára állni.
    Sajnálom és kitartás.
  • L70
    Nálam is az jött be, amikor a tisztelt vállalkozás az előleget felvéve heteket késett már, hogy egyszerűen írtam a tulajnak egy e-mailt, hogy szerintem nincsen az jól, hogy ilyen gyatrán kommunikálnak és nem teljesítenek, és megpedzettem, hogy elfogyott a türelem, már csak egy hetük van, és ugyanez megy a fogyasztóvédelemnek, illetve fizethetik vissza az előleget és hozzá kötbért. 3 napon belül ott voltak, mint a kisangyal.
  • bicskeib
    Miklós, nem akarsz írni arról végül milyen házat sikerült venni? Elég régóta kerestél, szerintem sokunkat érdekel a sztori vége.
  • Kepe
    Magyarországon sajnos jogszolgáltatást van -> tehát pereskedhetsz jó sokáig saját költségen. A hivatalnokok meg nem csinálnak semmit… Nagyon rossz a saját tapasztalatom. Más: Szerintetek hőszivattyús klímát ha betörnek azt is ellopják mostanában, vagy mivel be van építve azt inkább a betörők otthagyják?
  • axt
    Sokan írjátok, hogy a legtöbb cég elérhetetlen telefonon, vagy emailen, és sajnos ez a szomorú igazság. De ezt a cégeknek sikerült még jobban alulmúlniuk egy arcpirító dologgal, ez pedig a chatbot. Mindenki tudja, hogy semmire se jó, mert valós problémát képtelen megoldani. Csak a weboldalon egyébként is megtalálható információkat böfögi vissza, kvázi egy mini Google. A cég is tudja, hogy semmire se jó, de a nyilvánosság előtt természetesen villognak vele, meg előadják, hogy mennyi ügyfél problémáját oldja meg. holott a valóság az, hogy az ügyfél nagy mérgesen bezárja az egészet a francba, és inkább bemegy a személyes ügyfélszolgálatra. Az elmúlt idők legpofátlanabb, legsunyibb IT-s fejlesztése a chatbot.
  • Szabolcs
    Miklós!
    Igen, ez van, sajnos.
    “Nem vállalják, ha nem ők telepítették, annyi a munkájuk, hogy le sem hajolnak egy javításért.”
    Csak nem értem miért?! egy hőszivattyúért simán elkérnének 30k kiszállást és 20k ránézek költséget. Ha csinálni kell, akkor + anyag és munkadíj.
    Ha napi 1-et csinál, akkor is havi több milliós bevétel, de tuti tudna többet is / nap. Tudom, hogy jól megy a bolt most mindenkinek, de ez beteg, hogy ugyanez volt a válság alatt is… Nem értem na… 🙁
    Persze nem most kezdődött, hogy a javítás nem buli: már a hűtőben/főzőlapon is teljes nyákot cserélnek (ha lehet egyáltalán) és nem egy kiégett biztosítékot. Elvileg az új gépeknek javíthatónak kell majd lenniük, ha érdemben működik majd az uniós szabály…
  • Emese
    Egyik legnagyobb magán labor hálózat. Fontos vérvizsgálat terhesen, aminek az esetleges pozitív eredménye esetén azonnali kezelés kell. 3-5 munkanap alatt eredménynek kellett volna jönnie. Több, mint egy hónap után úgy sikerült megkapni, hogy peres útra tereléssel “fenyegettem” őket, ha emiatt baja lesz a magzatnak. Döbbenetes volt az ügy intézése, ill. nem intézése részükről.
  • Matyi
    “Sokan írjátok, hogy a legtöbb cég elérhetetlen telefonon, vagy emailen, és sajnos ez a szomorú igazság.”

    Valószínűleg a politikusokhoz hasonlóan, vállalkozókból és ügyfélszolgálatból is olyat kap egy nép amilyet megérdemel, kitermel:
    Ezen az erősen árérzékeny magyar piacon a többség a legolcsóbbat kínáló kereskedőtől fog vásárolni.
    Így az a kereskedő gyorsan földbe áll, aki drágábban kényszerül adni a portékát, mert a vállalkozásában korrekt módon főállásban foglalkoztat plusz 1-2 embert ügyfélszolgálati feladatokra.

    Szerintem meg az emberek nem tudják a jogaikat, a fogyasztóvédelem, mint hivatal pedig túl láma, ezért tudják ezt megtenni a vállalkozások.

    Tudatosnak kellene lennie az embereknek és nem hagyni az vérlázító viselkedést.

  • Zabalint

    Van olyan ismerősöm, aki már kitanulta, hogy a T beszélős botjának milyen kulcsszavakat kell mondani, hogy azonnal kapcsoljon élő ügyintézőt. Egyébként egy katasztrófa, szimpla döntési fa lehet mögötte kulcsszavakra és igen-nem válaszokra, és ezt mesterséges intelligenciának hazudják…
  • Gunnerwatter
    Az elmúlt 3 évben 4 okj tanfolyamot végeztem el kvázi hobbiból azért, hogy megtudjam, mely szakterületen mit érdemes és mit nem vásárolni/csinálni/javítani stb. Mérnök vagyok, ipari területen dolgozom saját cégben. Gondoltam, hogy szétnézek a lakossági oldalon is.
    Finoman szólva borzasztó a helyzet.
    Kb. 2 típusú gázkazánt érdemes megvenni, a többi csak annak látszó tárgy. A hőszivattyúval ugyan ez a helyzet. De a kínai kismegszakítóra se bíznám a lakást….
    A hőszivattyúk egy része kínai, amit először a törököknél címkéznek át, majd másodszor itthon. Méd in EU… 🙂
    És mindezt arany áron. A minőség nincs arányban az árral…
    A cégek egy része csak azért csinálja amit csinál, mert sok pénzt tud vele keresni. Szakmailag konvergálnak a nullához.
    Kitartást a helyzethez!!!

    S szerinted melyik két kazán a jó?

  • Gunnerwatter
    Küldök emailt, mert nem szertnék ellenreklámot senkinek.
  • Izolda
    Ferroli kazánunk van, az előző lakóktól örököltük. A szakszervízt hívtuk karbantartani (30k), előtte is nehéz volt begyújtani, de utána konkrétan rosszabb lett, mint volt. Visszahívtam őket (50k), begyújtották egy csomó szarakodás után, hümmögtek, mikor kérdeztem, hogy és én is be fogom tudni kapcsolni? Mindig ugyanazt a két kopóalkatrészt (termoelem és termomágnes) cserélték, pedig világos volt, hogy más gond van. A férjem eltöltött egy pár napot a Google-lel, vett szerszámokat és azóta ő szereli. Azóta működik. Érintkezési hibás volt vmelyik kábel.
  • KA
    Hogy miért nem javítják egyes cégek más márka vagy más gyártó gépét? Mert a konkurenciától kellene alkatrészt beszerezni drágán listaáron hosszú szállítási idő mellett. Mindezt előfinanszírozva bizonytalan végkimenetellel. (Sikerül megjavítani vagy nem) Mert nem lehet / nehéz konkurens géphez robbantott ábrát szerezni. Mert a szervizes jobban szereti az ismert eszközt “csukott szemmel” megjavítani.
  • Kmiki

    Viessmann?
    En legalabbis ezt szurtem le a szakmabeliektol abban a par hetben, amig kazant kerestem a felujitas elott.
    Mondjuk ketszer-haromszor annyiba is kerul, mint amiket alapbol beepitenek..

  • Webshop tulaj
    Azzal zárnám a szót hogy olcsó húsnak híg a leve. Gondolom ár összehasonlítón legolcsóbbat választottad. Ha azt a szolgáltatási színvonalat szeretnéd amit leírtál, akkor fizess is érte. Te se osztod az észt ingyen személyes tanácsadáson 🙂

    Aha, bőven a felső polcról választottam, direkt olyat, amit ez a cég forgalmaz, hogy legyen szerviz és alkatrész öt év múlva is. Bő középkategóriás cucc és annyiba is kerül.

    Direkt kerültem az olcsó és ismeretlen márkákat és a noname webáruházakat. Ennek a cégnek az egész országban van üzlete.

  • Konvektor
    úgy áll, hogy kéne két kazán, nomeg hőszivattyú is, de nem jut eszembe pontosan. Segítenél kicsit 😉
  • -nb-
    ” vállalkozókból és ügyfélszolgálatból is olyat kap egy nép amilyet megérdemel, kitermel: … ”
    Meg mindenből is: autós téma, az adott márka (nem lényeges, melyik) közepes modellje, készleten, jelentősen felextrázva, a kedvezményes ár átdübörgött a 10 millión, nézem a katalógust, 1%-ért lehet benne intelligens (i, mint adaptiv 🙂 tempomat, ebben nincs. Kereskedő hosszas faggatás után kiböki, hogy ha belerendeli, akkor 100 ezerrel több lesz, mint a konkurenciánál és nem tudja eladni. 11 milliónál 100 ezer dönt a kényelmetlenség javára, hihetetlen, de ezvan.
  • Haman
    @Gunnerwatter: pedig ez engem is nagyon érdekelne, mert kazáncsere előtt állunk. Nekünk a Sanuier Duval-t nagyon dícsérte a szerelő.
  • Balázs
    Mi egy kanapét vettünk, majd két hónap után kiàllt belőle a rugó. Bejelentettük e-mailben, majd azt ígértèk, hogy a gyártó küld egy szerelőt, aki a helyszínen megjavìtja. Ennek már több, mint 30 napja, azóta telefonon is csak ìgèrgetnek. Mi hülyék, hozzájárultunk e-mailben a 30 napon túli kivizsgáláshoz. Egyébként kérhet ilyet a forgalmazó? Rögtön ezzel kezdtèk e-mailben, hogy hozzàjàruluk-e a 30 napon túli kivizsgáláshoz. Ez törvényes?
  • nemtomki
    nálam a 90 kg-os biztonsági lakásajtó biztonsági zárja adta meg magát 1-2 héttel a beszerelés után. a méretre gyártást és telepítést végző iparos a telefonban nagyon készségesen tájékoztatott, hogy másnap kijönnek, leszerelik az ajtót, és a következő munkanapon visszahozzák kijavítva.
    – és addig hoznak csereajtót?
    – ja, azt nem, hát ezek egyedi méretre készülnek. de ha kéri, viszünk egy funér lemezt, amivel el lehet takarni a bejáratot!

    nem kacagtam.

    (aztán csak kitalálták, hogyan lehet megoldani helyszínen a javítást… csak előtte már egy fogyasztóvédelmi rádióműsorban is emlegették a témát.)

  • elnyomottKisPolgár
    ezt én is kérdezhetném, meg még sokan. Mely két kazán? Legyen nyitott a fórum, legyen tényleg hozzáadott értéke, oszd meg velünk kérlek! (ahogy máshol is elhangzanak tulajdonnevek, márkák, itt is mehetne mindez)
  • Deviáns
    Nálam a csúcs a három betűs barkácsáruházból egy AlKo önjáró fűnyíró. A fűgyüjtő levételekor leáll a motor, mivel ha elengeded a biztonsági reteszt a fogantyún, leáll. Ennél nem lehet a kést lekuplungolni. Az első fűnyírás során elszakadt a berántózsinór. Olyan gyenge cérnából colt, amiből gyermek koromban a barátságkarkötőt kötöttük. Kinézetre is elég szellős volt. Hívom a szervízt, hogy vigyék, csinálják meg (20 kiló körüli a gép). A válasz: vigyem be, a berántózsinór nem garanciális, hanem kopó alkatrész. Nem érdekelte őket, hogy az első használat alatt tönkrement… Na mindegy. Elvittem. A szervizes tett bele rendes zsinórt, azóta soha nem volt gond a berántóval. Ellenben az összes bowden elszakadt 2 év használat alatt. Szintén kopó alkatrész. no komment… Soha többet AlKo…

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

A hozzászólás párbeszédre van kitalálva és nem monologizálásra. Ezért fogalmazd meg úgy a mondanivalód, hogy beleférjen egyszerre egy hozzászólásba. Senki nem akar téged olvasni 15 hozzászóláson keresztül (rajtad kívül természetesen). Ha cikket szeretnél írni, ajánlom valamelyik ingyenes blog oldalt, azok valók ilyenre.

Minden hozzászólótól elvárjuk a minimális tiszteletet mások felé. Akiknek ez (még) nem megy, azoknak felesleges fáradnia a gépeléssel. Beszélj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled beszéljenek. Ennyire egyszerű eldöntened, megfelelsz-e ennek a feltételnek.

A hozzászólás nem alanyi jog, hanem egy lehetőség, ha olyat tudsz mondani, ami mások számára hasznos és építő. Köszönjük a megértést.

(Elnézést kérek mindenkitől, a fentiekért, sajnos a félreértések miatt kénytelen voltam leírni ezeket. Természetesen a te hozzászólásodat is szeretettel várjuk.)

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.