Napi ábra: a világ elektromos autó gyártása 2022-ben
A Visualcapitalist új ábráján a 2022-ben gyártott tisztán elektromos (BEV) és elektromos-hagyományos autóinak darabszáma (PHEV) gyártók szerint. (Ez utóbbi kategória azok az autók, amelyek konnektorról tölthetőek, de jellemzően csak 30-80 kilométert tudnak megtenni tisztán elektromos üzemmódban.) Szomorú, de növekedésben a kínaiak mindenkit állva hagytak, szokás szerint. A kép kattintásra nagyobb lesz.
Létezik, hogy a Toyota az otherbe fért csak bele?
Ha le lennének maradva, akkor meg az lenne a baj, hogy Kína milyen nagy szennyező.
Toyotának sokáig nem volt BEV -je. (plug-in hibridek, hidrogén más kategória)
Sokáig azt vallották, hogy nem az akkumulátoros autó lesz a jövő.
Mostmár van egy modell, a bZ4X, amiből tavaly 5.000 darabot adtak el, idénre prognosztizálnak 10.000 darabot globálisan. Ezért nincs a grafikán.
Ezzel szemben a tisztán elektromos autók még mindig vagy alkalmatlanok hosszabb túrák megtételére vagy megfizethetetlenül drágák az átlagembernek.
Nem igazán tud érdekelni, hogy Kína mennyi elektromos autót gyárt, ez egy masszív tévút, nettó környezetszennyezés. Összességében az elektromos autózás: egy parasztvakítás.
A mélyművelésű bányákból a ritkaföldfém nyersanyagokat (akkumulátor előállítás) kitermelő munkagépek továbbra is belsőégésű motorokkal üzemelnek.
Amint sok ember már látja: Bármennyit is hazudoznak róla, az akkumulátor előállításhoz víz kell, sok.
Az elektromos autók feltöltéséhez szükséges energiát meg kell tudni termelni: Nyersanyag, hálózatok kiépítése, sok-sok pénz.
Elektromos autók kerekeire továbbra is kaucsuk s még kit tudja milyen anyagú tappancsok kerülnek fel. – egyik legkörnyezetszennyezőbb előállítás.
A legutóbbi golf Masters Tournamentre érkező private jet-ek is igen mutatósak.
A Davos-i világgazdasági fórumra is elektromos autóval érkeztek a világ gazdasági és politikai vezetői: Nem
A fő probléma hogy a konszernek húzzák az időt, elég megnézni milyen álom kocsikat, milyen paraméterekkel és milyen áron mutattak be a shanghai autószalonon a Kínaiak. Persze Kínának könnyű mert sokat eladnak és nagy cégek.. ..Ja az európai autógyártó nagyvállalatok is… ..Akkor adókedvezményeket kapnak a kormánytól! Ja az EU-s konszernek is… Akkor másért könnyű!.. A teslának is könnyű!
Mondjuk azért nagy különbség, hogy kínai a telefon, vagy kínai összeszerelésű. A kínai telefonok katalógus adatokban jók, csak gyakorlatban szemét amit gyártanak. De legalább nem kell pegasussal fáradjanak. Ha ez lesz autóval is, jobb esetben csak sorfalat állnak majd a leállósávban, rosszabb esetben közveszély.
“Miért szomorú?” Mert eddig kínai gyerekmunkások varrták napi egy tál rizsért a Nike cipőt, de nemsokára fordul és a te gyereked fogja nekik az akkusavat csinálni ugyanennyiért.
Itt is ennyire higul a komment szekcio?
A Toyotának hosszas szenvedés után csak most lett elektromos autója (EV), minimális gyártási számmal. Plug-in hybrid EV-je (PHEV) régóta van, de tavaly is csak minimális darabszámmal, és e kettő összessége nem volt elegendő a listára kerülésre.
Sima hybride szintén régóta van, sok-sok évig azzal tarolták le a piacot, de ez a kategória nem témája ennek a grafikonnak.
Az igaz, hogy a környezetvédelem gyártáskor kb. nulla, a munkások kb. rabszolgák, de ugyanez igaz sok más kínai termék gyártására, mégis veszik azokat a fejlett országokban is.
A Tesla minőségére is panaszkodnak, néha ki-kigyulladnak, néha az önvezető technikája megöl embereket, túlárazott (ugyebár már 3szor csökkentették az árát), a tulajdonosa meg egy pszichopata, a munkásokat szinte a kínai gyártókhoz hasonlóan kezeli, aztán mégis veszik mintha nem lenne alternatíva. Ez szomorú.
kb mint a hires napelemmel es szelgeneratorral (nem lehet oket ujrahasznositani, a szel generatorok lapatjait pl a foldbe assak el johnlocke.org/wind-turbines-graveyard-causing-a-stir-dont-say-we-didnt-warn-you/)
egy kis video hogy mirol is van szo..
youtu.be/dyDoOcBMAHw
Nézz meg 1 márka plugin hibrid és full elektromos autó közötti árkülönbséget. Még fogsz lepődni. Kia Niro-ból van mindkettő.
Ha havonta mész többször egy seggel 500-1000 Km-eket akkor maradjon a hibrid, de az átlag magyar napi 30-40 km-t megy. Arra is jó ugyan a hibrid, de miért is jó hogy egyben kapjuk a belsőégésű és az elektromos hajtás minden hátrányát és hibalehetőségét?
Mondj már nekem légyszi egy mild hybrid típust Toyotából!
A villannyal semmi baj nincs, hiszen az áram ingyen előállítható, mivel a földet az összesen elhasznált energia sokszoros éri minden pillanatban napsütés formájában. Más kérdés, hogy a tárolása egyelőre még nincs tökéletesen kitalálva, de ez nyilván csak idő kérdése.
Ha így haladunk, szépen kikopnak a hagyományos autók, a többség vagy otthon fog ülni, vagy lovaskocsin, vagy “tömegközlekedik”, míg egy szűk réteg furikázik a villanyautójával. Milyen vásárlói réteg fogja kitermelni a mostani gyárak hasznát?
“A kínai telefonok katalógus adatokban jók, csak gyakorlatban szemét amit gyártanak.”
6-8 évvel vagy lemaradva… (Lásd Xiaomi, Huawei)
Szerintem marhára nem egykutya…
A Xiaomi az első telefonom, ami nem tört szét és a szoftvere se rohadt le.
Amúgy meg a kínai napelemből profitál Magyarország, olyan olcsó, hogy 2025-re már a hazai áram 10%-a származik napenergiából.
Azzal egyetértek, hogy az elektromos autó MÉG (!) nem környezetbarát. De ne felejtsük el, hogy 10 éven belül Európa (hazánk is) kivezeti a széntüzelést. (kivéve Lengyelország tehetségtelen kormányát).
A fejlett országok eddig az összes problémát megoldották: a munkanélküliség nem létezik, elképszető gazdagság mindenütt, stabilitás, nincs a területükön háború, a covidot legyűrték 2 év alatt, AIDS-el már lehet 30évet is élni és egészséges gyereket szülni.
Mért pont a környezetvédelem lenne nekünk kihívás?
😀
PHEV-knél egyre több modell tudja a 80 km feletti hatótávot (pl. Volvo S/V60 és S/V90). De megvásárolhatók már olyan PHEV modellek (Mercedes E, GLE), amik 100 km feletti hatótávval rendelkeznek, illetve a Toyota 200 km feletti hatótávolságú PHEV-ket tervez piacra dobni. Ami 60-80 km-t valósan meg tud tenni egy feltöltéssel, azokkal már gyakorlatilag szinte csak elektromosan lehet közlekedni a napi munkábajárás során.
Kínaiak mennek előre minden téren? Ebben szerintem nincs meglepi, évtizedek óta dübörög a “Sanghaj expressz” 🙂
Dobd el a dízelt is már most, mert abban is van akkumulátor, meg a mobiltelefonadat és az okosórádat is (ha van). 😀
E-Fuel-nak is szépen le fog menni az ára, ha minél többen állítják elő. Így van ez mindennel.
Elektromos autóknál is ez volt, hogy az elején a kis akkus is drága volt, ma már mennyivel olcsóbb a nagyobb hatótávú.
Pont mai cikk a holdblogon:
“A Porsche által finanszírozott, szintén alternatív üzemanyag fejlesztéssel foglalkozó HIF Global 10 euróra tette egy liter üzemanyag árát tavaly decemberben.
A jelenlegi tanulmányok szerint maga az üzemanyag (a jövedéki adók nélkül) hosszú távon literenként 1-1,4 euróba kerülhet.”
A régebbi (érdekes módon hagyományos autógyártók által finanszírozott) tanulmányok azt mutatták, hogy az elektromos autó környezetszennyezőbb. Ezt már rég (min. két éve) megcáfolták. Plusz egy ICE egyre rosszabb eredményt mutat, egy BEV meg egyre jobbat a használat során (lásd: öreg dízel vs. megújulókból termelt áram). Ja, és tudod mihez kell sok kobalt? A kőolajfinomításhoz. Nice… Aksikban már a nátriumosok kezdenek feltűnni. Nem csak a kínaiak tudnak olcsón gyártani. Lásd pl. Tesla (USA-ban!) magas marzzsal tud BEV-et gyártani. És már nem olyan gagyik, mint az első szériák, ők is fejlődnek. Sőt, nagyon fejlődnek. BEV-et a magyar átlagember nem nagyon tud venni. De komolyan, hol játszik a magyar piac? (és még sorolhatnám, csak elfogynak a karakterek..)
Jó látni valakit, aki a kihívásokra optimizmussal és nem letargiával tekint 🙂
Tökre igazad van, de azt azért hozzáteszem, hogy az általános trendekbe (kivezessük-e a benzinest, mennyi elektromost gyártsunk, mennyire legyen prio a fejlesztés stb.) a VW-nél dolgozó mérnöknek semmilyen beleszólása nincsen. Azt az 5 fős board dönti el. Őket meg csak az érdekli, hogy a cégnek jó legyen, az hogy társadalmi szinten minek milyen hatása van azt lesz*rják.
És akkor még komoly befolyása van mondjuk pár tucat EU-s bürökratának, akik néha azért kerülnek oda mert jó szakemberek, néha azért hogy ne legyenek útban otthon.
Ettől még az átlagfórumos borgőzös beböffentései persze sokszor hülyeségek, de a döntéshozók képességeit/jószándékát sem kell túlmisztifikálni.
Régen gombokért adták a szemetüket, annyit is ért. Azóta kinőtt az a réteg, akik nem akarnak fizetni normális telefonért, ezért bemagyarázzák maguknak, hogy ez milyen jó, és látva a keresletet, mozdult is ár, így ők most már drágábbért veszik a selejtet, ennyi történt a 6-8 évben.
Mindig vannak fogyasztók, akik erősködnek az underdog márkákkal, hogy az jó ám, még igazából jobb is mint a leader márkák, ár érték arányban meg végképp. Csak abszolút értékben nem az… :DD
Másik irányban ezt a magyarázkodást sosem hallod, vajon miért?
10 éve nem ők voltak, akik karöltve a politikai döntéshozókkal, teljesen értelmetlen, és teljesíthetetlen kibocsátási normákat írtak elő, amiből az lett, hogy simán elcsalták a méréseket?
Igen, pont olyan volt, mintha azt a mondatot Pangloss mester és Vakmajom szerelemgyereke írta volna.
Amennyiben tenyleg erdekel, a Tesla minden evben kiadja a sajat reportjat pont errol.
tesla.com/ns_videos/2022-tesla-impact-report.pdf
Azért az egy kis naivságra utal, hogy azt hiszed, hogy azt fejlesztjük, ami szerintünk a jó irány. Azt fejlesztjük, amit a marketing mond, és amire kapjuk a pénzt. A fejlesztőmérnököknek marhára nincs beleszólása a fő irányba.
A) “De tudnánk a szar x-típusú termék helyett egy jó y-típusút csinálni.” -> “Nem, mert az x-típusú a trend, azt lehet eladni.”
B) “A szar x-típusú termékben az a-alkatrészt tudjuk olcsóbban gyártani, cserébe kevésbé tartós, de a garanciaidőt 97+%-ban kibírja” -> “Ügyes vagy, akkor kapsz pénzt a fejlesztésre.”
Na ebbe van beleszólása egy fejlesztőmérnöknek, nem a fő csapásirányba.