Postai online alkalmazás
Voltam ma a postán, ott volt kitéve egy szórólap, miszerint januártól lesz egy elérhető online alkalmazás, amiben magánszemélyek és cégek is kezelhetik az ajánlott és tértivevényes leveleiket, “papírmentes küldemény-előkészítéssel”. Az ígéret szerint nem csak kényelmesebb, de olcsóbb is lesz, az így feladott küldemény, ráadásul nem kell a papírfecniket őrizgetni és lefűzni.
Nem tudom, ez mennyivel lesz másabb, mint a most is elérhető alkalmazás. Ha sok levelet adsz fel, érdemes megnézni ezt a lehetőséget, illetve megvárni, mi is fog változni januártól.
A Posta végleg ki akarja vezetni jövőre a papírmunkát a küldemények életéből, gondolom ez az alkalmazás is ennek részeként kerül bevezetésre.
Egyébként szerintem lesz majd wcsekk újra, de csak ha az epostabox is elindul publikusan.
-Igen, tanulmányozzuk a nemzetközi példákat, de sajnos a magyar jogszabályi és nemzeti sajátosságok miatt nem lehetséges az átvétel. Törekedni fogunk a hazai körülmények figyelembevételével egy saját, a környezetnek megfelelő infrastruktúra kialakítására.
Na elég hivatalos lett a képzeletbeli válasz? 🙂 Mert kb mindenre ezt sütik el, ami nyugaton, vagy már keleten is működik, modern, és felemrul a kérdés, hogy nálunk miért nem lehet úgy. A BKV jegyrendszer dettó. Van a piacon pár rendszer, amit rengetegen megvettek már a világban és a saját varosukra paramétereztek. A világon mindenhol megy megy, de nekünk neki kell állni a nulláról fejleszteni. Mindig mindent…
csak nehogy tuldigitalizaljak a dolgot mert az email tovabbitashoz nem kell Mancika
Egy fővárosi postás egy jobb körzetben nagyon sok túlórával és borravalóval együtt(!!!!) akár 165 ezer forintot is megkeres, ha nem bánja, hogy napi 20 kilométert kell gyalogolni hóban-sárban vagy éppen negyven fokban.
Nem tudom, akkor Mancika mennyit kereshet a postán.
vaterafutar.hu/#mpl
Annak idején mikor kijöttem, külföldi állampolgárként nyitottam bankszámlát, amihez kaptam netbankot is. Nem volt egy világszám, de használható volt, főleg hogy az e-bankba gyárilag fel volt töltve gyakorlatilag az összes szolgáltató sablonja, amibe csak az összeget és a hivatkozási számot kellett beírni. Teljesen kényelmes volt, hiszen otthonról kb. 5 perc alatt el tudtam intézni a havi számla mennyiséget.
Ha volt valami, ami nem volt benne a rendszerben, akkor természetesen működött kézi kitöltéssel is, és természetesen lehetett készíteni saját sablonokat.
Ehhez képest most októbertől ezt megváltoztatták. Most csak arra tudom használni a bankszámlámat, hogy fogadom rá a fizetést, és tudom használni a bankkártyát. De semmi egyéb értelmes e-bank szolgáltatás nem lehetséges. (folyt)
Kérdeztem, hogy mégis hogyan fizessem a számláimat? Erre azt mondták, hogy a postán vagy bankfiókban. Igen ám, de a hagyományos csekkfizetésnek van felára.
Nosza, végigjártam a bankokat. Mindenhol ugyanezt mondták, csak a felár változott, és néhol egész extrém árat mondtak, legalábbis nálam a 300 dínáros csekk befizetéséért fizetni plusz 2500 dínárt igen extrémnek tűnik.
Egyetlen helyen lehetne normális e-bank szolgáltatást igénybe venni, de ott meg nincs devizaszámla, tehát egyből erőszakosan dínárosítanák az euróban érkező fizetést, és ami a legszebb, hogy nem adnak hozzá bankkártyát!!!
Éljen a XXI. század!
Értem én, hogy pénzmosás elleni küzdelem, de mégis ki a faszom fog maximum 20.000 dínáros tételenként pénzt mosni?
Elnézést a félig offért, csak rávilágítottam, hogy van baj máshol is bőven.
“A sárga csekkre rá kéne tenni egy nagyon magas adminisztráció díjat, hogy elmenjen tőle az emberek kedve.”
Óh, ennyire ne légy naiv, nem a kedvvel van baj. Az emberek nem jókedvükben állnak sorba a postán, hanem a kiszolgáltatottság okán, mivel a zsebbe kapott fizetésüket nem fogják befizetni a folyószámlájukra azért, hogy utána iCsekk-el fizethessenek.
csak a sablonküldeményekre mond bármelyik futárcég egységárat. Most hirtelen a GLS ugrott be, ahol a doboz 3 oldalát kell összeadni, és erre kalkulálnak díjat. A másik cégnél az a kérdés, hogy a csomag átfér-e a próbakereten 🙂
Van aki szeret sorban állni, aki nem, az keresse az alternatívákat.
Évente veszek száz darab prepaid (értékjelzés nélküli) bélyeget, meg hozzá szabvány borítékot. Onnantól csak bedobom a kimenő szánlákat a postaládába, ott nincs sor. A bélyeg a köv. évben is használható.
Számlafizetésre ott van a dijnet + icsekk.
Csomagfeladásra a fent említett vaterafutár. Érdekes módon úgy emlékszem kb. 100 forint eltérés van a futárcégek között. Értelemszerűen ugyanolyan szolgáltatás mellett.
Van valami postai alkalmazás, ahol időpontot lehet foglalni, de én nem megyek olyan sokszor, hogy szükségem legyen rá.
Új ETF-ek a magyar tőzsdén
nyesz számlára még mindig nem lehet venni egyiket sem a kbc-nél, tehát maradnak a jó drága bef alapok meg mutyi mészáros papírok annak a takarékoskodni akar a nyugdíjas évekre ( egy-két blue csiptől eltekintve)
Már anyám is így csinálta, amióta létezik netbanki szolgáltatás az országban.
Ehhez képest anyósom, akinek legalább ötször elmagyaráztuk már a netbank rejtelmeit, postára jár, csekkel. Mindig, amikor kap egyet, nem várja azokat össze, nem akkor, amikor határidő lenne: amikor megkapja.
Ennek minősített esete, hogy a közös költségét minden hónapban személyesen fizeti be a társasház számláját vezető bankban.
Igen, ráér. Sokan érnek rá. Akkor is ráérnének erre, ha büntetődíj lenne a sárga csekkekre, érezhető mértékben. Ebben az országban a leggazdagabb az átlagos nyugdíjas. Időben és pénzben is.
2018-12-07 at 11:50
Milyen levekekre gondolsz? Mert változott valami szabály / törvény, és emiatt minden, SZÉP-kártyával rendelkezővel felveszik a kapcsolatot levélben, ugyanis jövőre már nem a munkaadó és a cég, hanem a munkavállaló és a cég között kell hivatalos kapcsolatot kiépíteni. Tehát a SZÉP kártya kibocsátója veled fog szerződést kötni, nem a munkaadóval.