Szemüvegrendelés hatodáron

2018-10-19
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Ma már mindent meg lehet rendelni online, gyakran a bolti ár töredékéért is. Nincs ez másként a szemüvegek esetében. Amennyiben tudjuk a dioptriákat, pupillatávolságot és egyéb szükséges adatokat, semmi akadálya annak, hogy akár a Föld túlsó végéről érkezzen a szemüvegünk. Rövid keresés után számtalan európai, amerikai vagy ázsiai online áruházat találunk.

Kálmán már az ötödik szemüvegét rendeli online, az itthon jellemzően ötvenezres szemüveget (keret és lencse) kihozza 20-30 dollárból, vagyis a hazai ár hatodából. (Ilyen árak mellett még a vám és az áfa sem terheli a rendelést.)

Természetesen van benne kockázat, a legnagyobb kockázat az, hogy nem tudod felpróbálni a keretet rendelés előtt, ha szerencsés vagy, néhány vásárló feltöltött képet már arról, hogyan áll rajta az adott szemüveg. A minősége is eltérhet a remélttől, bár ebben segít, ha már vannak értékelések az adott keretről vagy cégről. Ha pedig nem azt kaptad, amit kértél, visszakérheted a pénzed, ahogy ez megszokott az Aliexpress-en és a hasonló helyeken.

Következzen az ő levele, amit ezúton is köszönünk.

Annyi mindent rendeltem már Aliexpressről (az esetek nagy többségében megelégedésemre), hogy tavaly ősszel gondoltam, kipróbálom a dioptriás szemüveget is. Azóta összesen ötöt rendeltem magamnak és családtagoknak, mindegyik jó lett.

A rendelés menete:

Először a lencsét választom ki. A keresőbe például az „eyeglass lens” kifejezést lehet írni.

A találatoknál a termék megnevezésében feltüntetik a típust (normál vagy progresszív), a sötétítést (napszemüveghez) és a törésmutatót, ami minél magasabb (1.56, 1.61, 1.67, 1.74 a sorrend), annál vékonyabb (és drágább) a lencse.

A legutóbbi rendelésemben 1.61-est választottam. Így a legszélesebb részen 55 mm átmérőjű, -4.5 dioptriájú lencse vastagsága a szélén 4.6 mm. A termékleírásba be szoktak tenni egy ábrát, ami mutatja a vastagságokat. Ugyancsak jelölik, hogy milyen bevonatok vannak a lencsén (víztaszító, karcálló stb.)

Sokszor egy termékként teszik fel a különböző törésmutatójú verziókat, ekkor a kosárba rakásnál kell kiválasztani a megfelelőt és akkor látjuk a pontos árakat is. Általában egy párra vonatkoznak az árak, de erre is oda kell figyelni.

Ha végignéztem a lencse leírását és megfelel, keresek egy tetszetős keretet a bolt választékából. A böngészőben balra fent a bolt nevére kattintva bejön a bolt főoldala, ott megkeresem a keretek kategóriáját (lásd a képernyőfotót).

Ha találok egy megfelelőnek tűnő keretet, végignézem a leírást. Általában megadják a főbb méreteket és minden színváltozatról van fotó. Fúrt kereteknél esetleg különböző formára tudják csiszolni a lencsét, ezt is bemutatják a leírásban. Érdemes megnézni a visszajelzéseket, hátha volt olyan vásárló, aki feltöltött egy fotót arról, hogy mutat rajta a szemüveg.

Ha megfelelőnek találom, kosárba rakom a keretet és a lencsét, de magát a rendelést már mobilappból indítom, mert azon a felületen sokszor valamivel alacsonyabb az ár. A rendeléshez csatolt üzenetbe írom a dioptriaértékeket, ilyen formában:

Please assemble glasses. Requested lens shape: #452. Rx: Right Eye sph -7.00; Left Eye sph -3.75, cyl -0.50, axis 180; PD 62 mm

Itt a csiszolás formájának a kódszámát is feltüntettem. Progresszív lencse rendelésekor így néz ki az üzenet:

Please assemble glasses. Rx: Right Eye sph -2.75 add 0.75; Left Eye sph -4.00 add 0.75; PD 60 mm

A pupillatávolságot vagy a vizsgálat eredményéről olvasom le, vagy megkérek valakit, hogy egy vonalzó segítségével állapítsa meg.

Ezután átlagosan egy hónapot kell várni, míg megérkezik, jól kipárnázott csomagolásban. Ha elveszne, alapesetben a rendeléstől számított két hónap a várakozási idő, de ezt az eladó meg tudja hosszabbítani. Ha már eltelt közel két hónap, disputát lehet indítani (Open Dispute), jelezve, hogy nem érkezett meg. Az eladó valószínűleg arra fog kérni, hogy várjunk még, de érdemes ragaszkodni a visszatérítéshez. Pár nap alatt elbírálják és visszakapjuk a pénzt. Ha ezután esetleg mégis megérkezik a termék, akkor a tisztességes megoldás, hogy elkérjük az eladó Paypal-címét és kifizetjük úgy (azt hiszem, az Aliexpress felületén nincs lehetőség az ilyen pótlólagos fizetésre).

Ha megérkezett a küldemény, nyugtázzuk (Confirm Order Received). Próbáljuk fel a szemüveget és ha megfelel, adjunk pozitív értékelést, lehetőleg fotóval. Ha valami nem stimmel, először küldjünk üzenetet az eladónak. Valószínűleg arra fog törekedni, hogy megoldja a problémát, mert el szeretné kerülni a negatív értékelést és a disputát. Én egyszer voltam elégedetlen, akkor üzenetben megkért az eladó, hogy fizessek még 3 dollárt és küldött egy pár cserelencsét becsiszolva, amire magam ki tudtam cserélni az eredetieket.

Ha nem sikerül megegyezni, indítsunk disputát, amelyben fotóval vagy videóval bizonyítsuk a hibát és jelöljük meg, mekkora visszatérítést kérünk (a visszaküldés nem éri meg). Figyeljük az Aliexpress visszajelzését és ha kérnek még fotót (például a csomagolás címzéséről), töltsük fel. Ha a javunkra döntenek, visszakapunk az árból.

Még egy tanács: érdemes figyelni az akciókat (legközelebb november 11-én, ami Kínában nagy bevásárlós nap), mert akkor további árkedvezmények vannak.

Update:

Igen tanulságosak a hozzászólások.

Érdekes ez a félelem attól, hogy “elrontják a szemüveget és észre sem veszed, csak megromlik a látásod ettől.”

Ezt vajon honnan szedik az emberek? Akárki találta ki, jó munkát végzett az elterjesztésével.

Egy szemész véleménye a hozzászólásokból:

“Szemész vagyok. Elárulom, hogy a szemedet nem rontja, ha rosszul csiszolták a lencsét, hanem igazából nem fogsz jól látni vele. Ennyi. Aki attól fél, hogy a szemüveg “elrontja” a szemét, megnyugodhat. Úgy ahogy a szemüveg meg sem “javítja” úgy el sem “rontja” a szemed. Egy dolgot tesz csak vele javítja vagy rontja a látásodat AMIKOR HASZNÁLOD. A szemed későbbi egészségére nem hat.
Remélem ha kis mértékben is de segítettem.”

Ha elrontják akár a csiszolást, akár a diagnózist, nem fogsz a szemüveggel jól látni, vagy fejfájásod lesz tőle.

Ha jól látsz vele és fejfájásod sincs, nem rontották el.

A hozzászólások szerint van akinek háromból kétszer itthon is elrontják. Másnak három helyen három teljesen különböző szemüveget írtak elő. Ez nem országfüggő.

Ha Kínából kapsz rosszat, online reklamálhatsz. Ha nem küldenek újat, visszakéred és visszakapod a pénzt. Akkor is, ha nem pont azt kapod, amit ígértek. Ennyi.

De ha félsz a kínaitól, két perc kereséssel találsz több tucat lengyel, szlovák vagy amerikai oldalt. A cikk lényege, hogy szemüveget is lehet már online rendelni, hiszen az ehhez szükséges adataid megvannak.

Igen, van benne rizikó. Főleg az, hogy nem áll jól, vagy nem úgy néz ki, mint a képen.

Na bumm. Ennyi pénzért belefér, akkor lesz otthoni szemüveg, addig se az aranyáron vett csilivilit koptatod.

Senki senkit nem kényszerít arra, hogy kipróbálja. Ez egy lehetőség, ezért ír(at)tam róla.

De zöldségeket ne beszéljünk már, hogy a neten rendelt szemüvegtől titokban megromlik a szemed és észre sem veszed. (Vajon az elrontott magyar szemüvegtől miért nem romlik titokban a szemed?)

S igen, lehet, hogy rosszabb minőségű, lehet, hogy nem olyan tartós vagy könnyebben karcolódik (bár aki tényleg rendelt, nem csak véleménye van, hanem valódi tapasztalata is, az mást mond). S nyilván itt is vannak kategóriák, a 40 dolláros keret valószínűleg itt is jobb és tartósabb, mint a 8 dolláros, ahogy lehet, hogy a lencse sem véletlen drágább az egyik helyen, mint a másikon.

De könnyen lehet, hogy nyolcadannyiért tényleg nem olyan minőség.

Eldöntöd. Ahogy semmit nem kötelező online rendelni, ezt sem. De ezt a fillérb*szózást hagyjuk már abba, főleg, ha hülyeség a mögötte lévő feltételezés, miszerint nem csak megvakulsz, de még rákot is kapsz és szívinfarktust, ha rosszul csiszolták a szemüveged.

Ha akarsz, maradj a mostani optikusodnál. Pont.

Ha te inkább kifizetsz háromszázezret egy nagynevű márkára egy nagynevű hazai optikusnál, tedd azt. Senki nem néz le érte, de te se nézd le azt, akinek még az az ötvenezer is számít, amit ezen tud spórolni.

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 40 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Hozzászólások:

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram