Kamu széfet minden háztartásba

2016-03-14
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Az előző, 50 cent rongyrázásáról szóló cikkben volt egy érdekes hozzászólás, miszerint valaki egy kamu széfet hozott létre az otthonában, csak az esetleges betörők kedvéért.

Az ötlet remek, ezért gondoltam, hogy kiemelem egy cikkben.

Ha tartasz otthon értéket (az alacsony banki kamatok és annál magasabb tranzakciós adók miatt egyre többen vannak ezzel így), érdemes elgondolkodnod azon, hogy csinálsz te is egy átverős széfet, amit egy nem túl feltűnő, mégis könnyen megtalálható helyre raksz.

A széf nem gyanúsan gyenge, de azért feltörhető.

Aztán veszel a széfbe egyunciás aranylapokat, egyenesen Kínából, darabját két és fél dollárért:

lapka2

Ízlés szerint válogatsz aranyérméket is, amik súlyra is stimmelnek, szintén 1-2 dollárért:

coin

Természetesen van aranytömb is.

A postán veszel Kincstári Takarékjegyet, amit vastagabb papírra színes fénymásolóval megörökítesz néhány példányban az unokáidnak, lássák hogy nézett ki egykor és a kamu széfedben tartod jól elzárva, nehogy kikerüljön a külvilágba a másolat. Ha szeretnéd, vehetsz rá hologram matricát is itt, attól még hitelesebbnek fog tűnni. (Persze okmánypapírt is vehetsz ugyanitt, de az már lehet, hogy túl messzire vezetne.)

kincstar

Az aranylapokat a hozzájuk tartozó tokban tartod, az érméket szép bársony szütyőben, a takarékjegy másolatokat pedig gondosan mappában. Esetleg veszel még hozzá pár családi ékszert is hasonló árfekvésben és teljes az álca.

Berakhatsz még a széfbe egy nem használt, de érvényes bankkártyát is (lehet társkártya is), aminek a hátuljára filctollal ráírsz egy rossz PIN kódot, abban a reményben, hogy a tolvaj majd megpróbál pénzt felvenni vele és akkor felvétel készül róla az ATM kamerájával. (Azért a biztonság kedvéért a kártya napi limitét vidd le a minimumra.)

Ha már széfet csináltál otthon, ennyi plusz ráfordítást biztos megér egy csali széf felállítása.

A csali széf az ellen is véd, amikor a betörök erőszakkal akarják megtudni tőled az éjszaka közepén, hol tartod a pénzed és hogyan nyílik a széf. Sajnos több ilyen esetet hallottunk a közelmúltban.

Ha tetszik az ötlet, valósítsd meg minél hamarabb.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
108 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

A nap cikke!

Akkor már adjunk hasznos tanácsokat is (legjobb, legrövidebb könyv a témában):

Ne haragudj, de ez a könyv hogy jön ide? Arról szól, hogyan utazgatott éveken át sok készpénzzel és hogyan nyissunk bankszámlát Kanadában. A broiler csirkék tenyésztéséről miért nem linkeltél be egy másik könyvet? Az is legalább ennyire releváns ide, noha tény, hogy tényleg hasznos azoknak, akik csirketenyésztésben gondolkodnak. 🙂

Ez nagyon jó, köszi! :))))

Ezert kell csoronak kinezni akkor is ha milliomos vagy, ugy nem tornek be hozzad.

Azért a használható bankkártyával óvatosan, attól, hogy a pin-kód rossz, neten még tud vele vásárolni minden további nélkül, ha a security code olvasható a hátulján.

Ez nagyon jó!!!

"Azért a használható bankkártyával óvatosan, attól, hogy a pin-kód rossz, neten még tud vele vásárolni minden további nélkül, ha a security code olvasható a hátulján." - leveszed a napi limitet a legminimálisabbra. illetve ugye nyoma marad azért.

Köszi, már tudom, hogy ne dőljek be az ilyesminek 😀

mzsombor: Megkapod a kártyát, megjegyzed a kódot és lekaparod róla. 🙂

A paranoiának van egy olyan szintje, amit mindig érdeklődve figyeltem másoknál. Fura lehet így élni az életet.

@pintvagyeletet
Szerintem vannak azért bőven olyan ingatlanok, ahol az ott élőknek simán indokolt egy ilyen kamuszéf, mert olyan értékű vagyontárgyakkal rendelkeznek... Nem paranoia ez, hanem elővigyázatosság.

Nagyon jó ötlet! Sajnos annál hatékonyabb, minél kevesebben osztják meg.

A pesszimista egy jól értesült optimista! 😉

Engem csak egy dolog izgat: mi van ha rájön a betörő (értékesíteni próbálja az "aranyat" ,stb.), hogy kamu a zsákmány? Szerintem már csak bosszúból is visszajönne, illetve rájönne hogy csak a "kirakatot" vitte el, van még "igazi" szajré ott ahol kamu is...

Dávid, ott a pont! Ezzel a kamuszéfes játékkal többet ártanátok magatoknak, mint gondolnátok, ezért inkább a valódi széfetek legyen profin kivitelezve és lehetőleg ne tudjon róla a fél világ... 🙂

Dávid, ahová egyszer betörtek, minden statisztika szerint nagyon nagy eséllyel megint be fognak törni, mivel már ismerik a helyet, attól függetlenül, kamu volt-e a szajré vagy sem. Viszont nyertél pár napot cselekedni.

Akkor betörök magamhoz, hogy javítsam a statisztikát...

"Kiszamolo
2016-03-14 at 09:24
mzsombor, annak is lesz sok nyoma"
Milyen nyoma?
Pl. Ha egy netcafeból vásárolsz kamu e-mail címmel és pickpack ponton veszed át az árukat.

Engem a sima szefek mukodese, ara, hatekonysaga etc. is erdekelne.

Az értékpapír másolással csak óvatosan!
Könnyen bűncselekmény lehet belőle.

@Kiszamolo Egy életveszélyes helyzetben amit a kommentben hozol példának, nem olyan könnyű ám azt hazudni hogy a kamuszéf az igazi. + ha lebukik az illető a betörők előtt akkor lehet hogy ott helyben állnak bosszút az egész családon.
Szerintem ne tartsatok otthon nagyon nagy értéket. Ha akkora vagyona van valakinek, béreljen egy széfet akármelyik bankban, erre találták ki.
Én inkább egy olyan rendszeren gondolkoznék előre, ami elég információt gyűjt a betörőkről ahhoz hogy a rendőrség elkapja őket. (elő lehet rukkolni pár olyan ötlettel amire fogadok hogy nem számítanak, és nem (annyira) drága IT cuccokról beszélek)

Nemárrrrr. Nincs két éve, hogy kiraboltak. Tényleg vissza szoktak jönni??

Hát ezek elég szomorú dolgok. Akkor inkább azt csinálnám hogy 1-200e valódi Ft, és/vagy 3-500€ be a széfbe, esetleg néhány 1/10 unciás ezüst Filharmonikus még be a kamuszéfbe. Sajna több a veszteség, de talán kisebb a lebukás esélye.

Amúgy mi vonzza a jóembereket a betörésre? Nagy értékű autó, puccos kinézetű ház, szóbeszéd, füles, ...?

Azert a betorok annyira nem hulyek, lehet hogy olvasni se tud de hogy a valodi aranyat a kamutol meg tudja kulonboztetni abban biztos vagyok.

Olyan eletvitelt kell folytatni, hogy ne latssz gazdagabbnak a szomszdsagnal, es ha van is a parnaban love, arrol KUSSOLNI kell.
Akkor majd a szomszedhoz tornek be...

Legjobban nekem egy talán Zala megyei rendőr válasza tetszett. Azt mondta az idős nénikének, hogy ne zárja be az ajtót, akkor kevesebb lesz a kár...

A legtöbb cikkel egyetértek, de ezzel akárhogy is erőltetem magam, nem tudok.

"...a rablók gyorsan menekülni akarnak és nem akarnak embert ölni..."
A LEGTÖBB "öregező" megöli, vagy meg akarja ölni az áldozatát függetlenül attól, hogy az átadja-e az értéktárgyait vagy sem. Az elkövetők bedrogozva és/vagy bepiálva nem fognak ezen gondolkodni.
Azt is meg lehet nézni, hogy hova törnek be jellemzően? Oda, ami könnyű munkának tűnik. Régi, jól láthatóan szegényes házakba. Nagyságrendekkel ritkább a tehetős családok házaiba való betörés, mert az ott felszerelt védelmi rendszerek (riasztó, kamera, stb.) elrettenti a "csínytevőket".

Azt a pénzt, amit a kamuszéfre és kamutartalmára kellene költeni, én sokkal inkább prevencióra költeném. Jól láthatóan felhívni mindenki figyelmét, hogy a házban riasztó / kamerarendszer működik (még akkor is, ha ez nem így van, de még jobb, ha így van).

folyt...

... folyt

Itt keleten elindult a Szomszéd Figyelő Szolgálat (szfsz.hu/). Azokban az utcákban, ahol kimatricázzák a házakat, gyakorlatilag 1/3-ra esik vissza az erőszakos behatolások száma (belső információ).

Az igazán profik Magyarisztánban nem álszéfekbe dugtak álaranyat, hanem valódi bankokat vertek át valódi pénzre. Ugye az ominózus trombitarezes zálogosdi sztori, ami nem is olyan régen volt hír.

Hmmm.
"Kiszamolo
2016-03-14 at 10:59
Dávid, ahová egyszer betörtek, minden statisztika szerint nagyon nagy eséllyel megint be fognak törni, mivel már ismerik a helyet, attól függetlenül, kamu volt-e a szajré vagy sem. Viszont nyertél pár napot cselekedni."
Ezek a statisztikák hol olvashatók? Mennyire szignifikans a kétszeres betörés? Magyar statisztikák is vannak erről?

"Kiszamolo
2016-03-14 at 11:17
Előrelátó, az új módi az, hogy éjszaka rádtörik az ajtót, ráülnek a fejedre, az asszony mellkasán meg a bedugott vasalót melegítik, hogy kinyisd a széfet, akárhol van is. "
Ebből az 'új módiból', hány esett már meg Magyarországon?

"Kiszamolo
2016-03-14 at 15:09
Hallottam többről is, de nyílván rá lehet keresni vagy van nyomozó, akinek van belsős információja"
A "hallottam többről", az nem statisztika. Főleg nem "minden statisztika".
Én is többekről hallottam és olvastam, hogy látták a szörnyet Loch Nessben.
Ez akkor azt jelenti, hogy minden statisztika szerint letezik?:-)

“Kiszamolo
2016-03-14 at 11:17
Előrelátó, az új módi az, hogy éjszaka rádtörik az ajtót, ráülnek a fejedre, az asszony mellkasán meg a bedugott vasalót melegítik, hogy kinyisd a széfet, akárhol van is. ”
Ha ez valós lenne Magyarországon, akkor a bulvársajtó mar regen megírta volna. Én egyetlen ilyen esetről sem olvastam. Most rákerestem a neten, ott sem találtam egyetlen ilyen esetet sem.

Megelőzésre inkább érdemes írni a helyi önkormányzat, polgármester és/vagy parlamenti képviselő Facebook oldalára, hogy mit tesznek/tettek a közbiztonság növelése érdekében, főleg ha a környéken több betörés is történt mostanában.

Mivel ezek nyilvánosak és (pártállástól függetlenül) mindekit érint, talán hamarabb teszenk valamit.

Tizennegyedik Lajos: ez engem is érdekelne.

Az első posttól kezdve hűséges olvasó vagyok, és egyben baromira hálás is, nagyon sokat tanultam tőled!

De ezt most epic failnek tartom.
Egyrészt mert baromi szélsőséges scenariokat hozol fel. Amivel semmi gond nincsen, de csak egyetlen olyan esetet hozz fel a public kriminológiából, ahol egy kamu széf enyhítette volna a kárt!

Másrészt, ott a pszichológia: 'Előrelátó, az új módi az, hogy éjszaka rádtörik az ajtót, ráülnek a fejedre, az asszony mellkasán meg a bedugott vasalót melegítik, hogy kinyisd a széfet, akárhol van is' - nincs az az ember (legalábbis aki nincs kiképezve ilyen szintű 'stresszkezelésre'), aki ilyenkor azon gondolkozik, hogy most vajon a kamu széfet, vagy az igazit mutassam-e.
90%-ban a helyszínen összefossák magukat, racionális döntésre képtelenek lesznek, és ösztön alapján döntenek.

Új törvény alapján lelőheted a betörőt a picsába. Ha meg ennyi pénzed van, ne olyan ajtód legyen amit csak új bárki berúg!

Tizennegyedik Lajos:

"Ha ez valós lenne Magyarországon, akkor a bulvársajtó mar regen megírta volna. Én egyetlen ilyen esetről sem olvastam. Most rákerestem a neten, ott sem találtam egyetlen ilyen esetet sem."

pedig sajnos létezik. Borbély Szilárd író vagy Dopeman szüleit is így támadták meg de a legismertebb példa talán az ároktői banda:

index.hu/belfold/2014/10/03/ujra_eletfogytiglanra_iteltek_az_aroktoi_banda_harom_tagjat/

Vasalós vallatás. Ukrajnában gyakori. Magyarországon most igy hirtelen kettőt is tudok. Budapest, Fegyvernek.

Egy informació: „Van egy nemzetközileg elfogadott magyarázata annak, hogy a lakásbetörések száma a szegényebb környékeken magasabb, mint a tehetősebb emberek lakta kerületekben. Az alacsonyabb életszínvonalon élő emberek ugyanis a tehetősebbeknél kevesebb energiát és figyelmet fordítanak saját tulajdonuk megvédésére. Tudja a betörő, hogy nem nagyon fog mit találni, ugyanakkor a kockázat is kisebb”
Finszter Géza, az Országos Kriminológiai Intézet munkatársa

Bocsi, csak ez igy egy meddő vita. Nem szerencsés szélsőséges esetek szembe állitása, mig a nagy többség a középtől szóródik. Amugy, hogy kik, mikor, miért, hova, hogyan törnek be és ott mit, miért, hogyan csinálnak olyan mint a matematika halmazok.

Lajos/14. Az , viszont, hogy sokan nyilatkozták azt, hogy látták a szörnyet , azt sem bizonyitja, hogy nem létezik. Valamint sokan nem látták, de ez sem bizonyitja, hogy nem létezik.

Egyébként szórakoztató és érdekes mikor a fa kockát hasonlitjuk a vas lapáthoz, és ebből próbálunk az üveg golyóra vonatkozó általános következtetéseket levonni. Amugy agytornának nem rossz.

Napkirály, a lőfegyveres gyilkosságok száma azért nem releváns Mo.-n, mert az USÁ-ban gyakorlatilag bárki vásárolhat lőfegyvert, itthon pedig gyakorlatilag senki. Emiatt nem lehet összehasonlítani a kettőt.

A betöréseknél is van egy ennyire jellemző különbség, ami megmagyarázza, hogy szerinted miért nem releváns az USa statisztika itthon?

Az ötlet jó. A baj akkor van, ha a betörő profi és rájön - ugyanis ezek után darabokra szedik a lakást. A leghelyesebb a vagyonnal nem kérkedni, és nem otthon tartani.

Kiszamolo
Igen, új rács az ablakra (nem ott törtek be), rács+hevederzár az ajtóra, riasztó. Kétlem, h még egyszer bejönnek. Egyébként mi belvárosi társasban lakunk, nincs semmi hivalkodó, csak eldugott helyen van az ajtónk, és épp felújítás volt (állítólag azt szeretik). Nem szoktunk pénzt tartani itthon, de akkpr adtuk el a kisautónkat... Senki nem tudta, barátok sem, mákjuk volt...
Amire viszont figyeljetek: betörés előtt többször volt,h kaputelefonon csengettek, de ha felvettem senki nem szólt bele.Utólag raktam össze a képet,h ellenőrizték mikor vagyunk itthon.Teljesen kiszámítató napirendünk van, tudták mikor kell jöjjenek, másfél órát voltunk piacon, azalatt már készen is voltak.
A betörés után ezek a csengetgetések abbamaradtak.

Edzőm egyrészt több danos harcművész, másrészt rendőr. Mégis hord magánál kamu, régi mobiltelefont és kamu pénztárcát régi igazolványokkal, kártyákkal és pár ezer Ft-tal, hogy hitelesnek tűnjön, mondván, ha utcán ki akarják rabolni, akkor ezeket fogja átnyújtani...

@tizennegyedik-lajos
Kötözködős napod van.
Egyébként egy konkrét vasalós esetet én is tudok, és nem a fentebb említettek közül. Nem mindenki rohan a bulvársajtóhoz, ha így jár, illetve nem minden kis porfészekben van erre beépített rendőr.

Naiv fiatalok voltunk még :-). Csak kissé drága volt a tanulópénz.

Jo a tema, mert vegre elerkeztunk a biztonsagtechnika kerdesehez, ami egy eleg kiforratlan tema meg hazankban. egyreszt azert, mert bar csilivili elektronikara mindenki elkolt sulyos szazezreket, azonban az ezeket vedo rendszerre szinte semmit. Masreszt azert, mert nincsenek koztudatban az altalanos szakemberek, akik nem egy adott termeket tolnak az arcodba, hanem fuggetlen tanacsokkal latnak el. Nekem volt szerencsem ilyen emberhez, o mondta meg, hogy milyen racs kell az ablakra es hogy egy biztonsagi ajtonak mit is kellene tudnia. Apropo, biztonsagi ajto: ugye azt mindenki tudja, hogy a 60-80 ezerert kaphato "biztonsagi" ajtok nem azok, csak igy akarjak eladni oket? Tessek kolteni a biztonsagra sokat, de esszel. Megterul.

Szerintem némi keresgéléssel talalni legalább féltucat komoly széfboltot, ott meg 1000Eur-ért olyan széfet, amit erövel nem nyitnak ki. Marad nekik, hogy erövel vagy trükkel kiénekeljék belöled a kulcsot.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram