Kötelező online számla regisztráció

2020-06-03
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Július egytől minden vállalkozónak és vállalkozásnak kötelező a kibocsátott számlák elektronikus rögzítése, ha másik cégnek bocsát ki számlát. Január elsejétől pedig magánembereknek is csak ilyen számlát adhatsz, a papír alapú számlatömböt el is felejtheted örökre. (Illetve ha akarod, kézzel bepötyögheted 3 napon belül az összes papírszámládat a NAV ezen rendszerébe, de az az önszivatásnak egy tagozatos anyaga ráadásul ugyanaz a végeredmény, csak sokkal többet dolgoztál te is, meg az is, aki a számlát kapta.)

Ezért MINDENKINEK regisztrálni kell július elsejéig a NAV oldalán. (Nem kell újra regisztrálnod, ha már ezt korábban megtetted.)

Akkor is, ha áfamentes vagy, akkor is ha katás, teljesen mindegy. Ha vállalkozó vagy esetleg vállalkozásod van, akkor regisztrálnod kell.

A regisztráció tényleg szó szerint 3 perc, tedd meg most, mielőtt még elfelejted.

Készítsd ki az adókártyádat (mint magánszemély) és a céged, vállalkozásod adószámát.

Aztán az ügyfélkapun belépve adj meg egy felhasználónevet, jelszavat, töltsd ki az adószámot, adóazonosító jelet, a többit magától kitölti. Nyomsz egy regisztrálás gombot és kész.

Ennyi az összes dolgod. Azt még ráérsz eldönteni, milyen számlázóprogramot fogsz használni, az ingyenes NAV-osat, ennek a mobil verzióját vagy valami fizetőset. De azt is intézd el, mielőtt az első számládat kiállítod cégnek július elseje után. (Vagy kézzel vidd fel az adatokat.)

Previous Post
Újabb hírek

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
150 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Lakást kiadó magánszemélyre is érvényes ez?
A bérleti díjról szàmlát adunk ki egy cég számára.

Azt hittem referral linket teszel Miklós, meggazdagodhatnál a NAV által folyósított jutalékból.
(Pl az általad beszervezett adózók bevallott ÁFA forgalmának 1%-át visszakaphatnád. 🙂 )

Tudtommal most még csak annak kell regisztrálni, aki belföldre számlázik:

"A kötelezettség 2020. július 1-től terheli a belföldi adóalanyt , ha számláját más belföldi adóalanynak állítja ki."

Tehát, annak, aki csak külföldre számlázik, nem. (pl. aki külföldre dolgozik a neten át)

Ezzel érdemes lenne pontosítani a cikket, hogy most még csak a belföldre számlázóknak kell regisztrálni. Külföldre számlázóknak csak jövő évtől kell.

Egy hozzáértő talán majd beesik, aki tudja. Nekem a könyvelőm nem szólt, ezért gondolom, hogy nem kell, mert én csak külföldre számlázok, és ő szólni szokott mindig időben.

VG:

"Mindenkinek regisztrálnia kell a július elsejétől kötelező számlaadat-szolgáltatáshoz, aki belföldi adóalanyok számára legalább 100 ezer forint áfatartalmú számlát állít ki akár számlázóprogrammal, akár számlatömbben

– közölte a Nemzeti Adó- és Vámhatóság. "

vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/online-szamlazas-elindult-a-hivatalnal-a-kotelezo-regisztracio-2-962055/

Egészen zseniális, hogy a NAV által fejlesztett alkalmazás használatát be kell jelenteni a NAVnak. Mintha a regisztrációból nem lenne nyilvánvaló, hogy szeretném használni.

Lehet csak az én telóm nem jó (SamuNote10+) de nekem az űrlapoknál fogva nem lehet görgetni a regisztrációt. Szóval inkább desktop gépről reggeljetek, mert telefonon szenvedős.

Lehet én értem félre, de SZVSZ papír alapú számlatömb használható. Csak utána fel kell vinni az adatait manuálisan 🙂

Adószámos magánszemélyekre is vonatkozik a kötelezettség?

ha szünetel a KATA-s vállalkozás vajon akkor is kell regisztrálni most?

2020. július 1-jétől az adatszolgáltatási kötelezettség értékhatár nélkül kiterjed minden olyan belföldön teljesített termékértékesítésre, szolgáltatásnyújtásra, ahol a megrendelő belföldi adóalany és az ügylet kapcsán adólevonási jogot gyakorol. Vagyis július 1-jétől a tárgyi adómentes értékesítésről, ill. szolgáltatás nyújtásról, továbbá a fordított adós ügyletekről is kötelező lesz adatot szolgáltatni (feltételezve persze, hogy az ügyletről számlát állítottak ki).

2021. január 1-jétől pedig már a nem adóalanyok (pl. természetes személyek) részére kibocsátott számlákról, illetve a közösségen belüli, és export adómentes termékértékesítésről is adatszolgáltatási kötelezettség terheli a számlakibocsátót.

(folyt. köv.)

(2. rész)

Mind a 2020. július 1-jei, mind pedig a 2021. január 1-jei kezdődátumhoz kapcsolódik átmeneti rendelkezés, amely szerint az adott számla kiállításának dátuma (nem pedig a teljesítés dátuma!) határozza meg, hogy a „régi”, vagy pedig az „új” szabályokat kell majd alkalmazni, vagyis kell-e a számláról adatot szolgáltatni, vagy sem.

A fentebb taglalt, két lépcsőben bevezetésre kerülő változások folyományaként a teljes számlázási rendszer átláthatóvá válik a NAV számára, amivel az adóelkerülés, illetve az ÁFA csalások kockázata is minimális szintre csökkenthető, ezektől pedig a jogalkotó komoly költségvetési pluszra számít.

Továbbá a magyar adóhatóság – az általuk már kommunikált tervek szerint – 2021-től képes lehet ÁFA bevallás-tervezetet készíteni az összes, Magyarországon regisztrált adóalany számára.

@Kiszamolo
Ugye jól értem Miklós, hogy júl.1. előtt kiállított számlákra ez nincs hatással?
Konkrét példa: ha a napokban állítasz ki egy 1 millió forintnál nagyobb értékű számlát, akkor azt továbbra is ráér majd 2021 februárjában KATA bevallással jelenteni? (katás egyéni vállalkozó)

Szerintem én ezt már megtettem. Ha "NAV online kapcsolat aktiv" pipa kint van a Számlázz.hu oldalamon, az azt jelenti, hogy nekem már nem kell regisztrálnom?

Ha valaki eleve csak webes online számlázót használ, gondolom az felülírja ezt. Ott már kellett egyszer regisztrálni.

@___-de-coverley

Szerintem is neked van igazad. Nem az elektronikus számlázás lett kötelező, hanem az elektronikus számlaadat-szolgáltatási kötelezettséget terjesztették ki mindenre

Azaz továbbra is lehet számlázni papíron, de mindent be kell jelenteni elektronikusan.

___ de Coverley
Elég időrabló és nem is teljesen megbízható a manuális felvitel. Erősen ajánlott utána ellenőrizni, hogy minden rendben rögzítésre került -e. A gépelési hibát sem érzékeli, simán enged pl. úgy rögzíteni, hogy a 3x megadandó áfa összeghez akár 3 különböző összeget írsz be... Utána piros hibás lesz és vagy észreveszed, vagy nem. Ráadásul dupla munka, egyszer megírod a számlát, utána még rögzíted is.

én kérek elnézést
Júli 1 előtt attól függ, van -e áfa tartalma a számlának, nem a végösszeg a lényeg. Júli 1 után pedig jelented, ha nem magánszemélynek állítottad ki. A KATA bevallás év végén nincs ezzel összefüggésben.

Gyakorló könyvelőként azt tudom tanácsolni, hogy válasszatok egy online számlázóprogramot és kössétek össze a nav-val még júli 1 előtt. Ha nincs könyvelőtök, egyszerűsödni fog ezzel a dolgotok a számlázási adminisztráció tekintetében.

@prím Mikor elindult az online számla, az első dolgom volt kipróbálni, hogy enged-e rossz adatot rögzíteni. Lehetett, pedig nem volna egy bonyolult dolog, hogy legalább az ÁFA helyességét ellenőrizze. Szerintem ezzel próbálják az embereket óvatosan a saját programjuk felé terelgetni. Vagy csak igénytelenség?

Azt sem tudom hogyan ellenőrzik, egyszer elfelejtettem és csak 15 nap múlva rögzítettem (100eFt feletti ÁFA). Ez tavaly volt és a kutya nem szólt - évi 4 számlám van csak.

Mi a helyzet a nyugtás fizetésekkel? Példa: rendezvényen nem számlát adok a résztvevő 200 főnek, hanem nyugtát írunk. Most akkor mi lesz?

Külföldi számlázáshoz is kell.
"Belföldön teljesített ügyletről bocsát ki, a számla áthárított áfatartalmától függetlenül." Ha itthon dolgozol neten keresztül és külföldre számlázol, akkor ez is beleesik.

Itt jön a kérdés:
Akik külföldre számláztok melyik számlázó programot ajánljátok? NAV-os tudása nekem elég lenne, de számla készítéskor meg kell adni az árfolyamot - ami hülyeség mivel ha kiszámlázok €100 akkor €100-t akarok számlázni, nem €100 mondjuk 350HUF árfolyamon - lényegtelen nekem mennyi az árfolyam, akkor is €100-t számlázok.
NAV-os programban ezt egyenlőre nem lehet, mivel az árfolyam csillagozott rész és anélkül nem lehet kiállítani a számlát.
Tippek? Más progik ezt jobban tudják? Vagy én csinálok valamit rosszul?

Miklós egy téma javaslat!? Szerintem sokakat érdekelne, hogy akik kicsiben pl. KATÁsan külföldre számláznak valami online munkát, azoknak milyen utak vannak még?

@Kiszamolo
Rosszul értem, hogy csak a 100.000 FT-ot meghaladó ÁFA esetén kötelező az online számla kiállítása? A KATA-soknak is kötelező a regisztráció, de úgy látom-hallom a tájékoztatóban számlát csak az ÁFA után kell kiállítani.

Par dolgot javitanek, mint a temaval evek ota foglalkozo egyen, eleg sok verziot bevezettem mar ebbol
Nem, nem lesz kotelezo az elektronikus szamlazas hasznalata. Magyarorszagon elektronikus szamlanak teljesen mast hivnak (digitalisan alairt, beagyazott XML-el ellatott digitalis szamlapeldanyt).
A szamlak elektronikus bevallasa lesz kotelezo a kibocsatastol szamitott 3 napon belul de attol meg lehet ugyanugy szamlstombbol kisllitani, a bevallasra tobb felulet van: online form, kezzel rogziteni (ritkan szamlazo kis vallalkozok bepotyogik a szamlatombos szla adatait), nav sajat online szamlazoja vagy annak mobilappja (modernebb kisvallalkozoknak akik nem akarnak bonyolultabb szamlazorendszert venni vagy licenszelni) vwgy pedig API interfacen keresztul - utobbit a NAV fele cegek altal bejelentett szamlazorendszereknek kotelezoen tudni kell

Folyt kov
Konyveloknel megmarad a gyakorlat, vagy manualisan felrogziti a konyvelesre leadott szamlakat az urlapon keresztul, vagy kap hozzaferest az alkalmazott szamlazorendszerhez, vagy hasznalja a navos minta szamlazot (ezesetben erdemes neki is egy hozhaferest regisztralni), de a legegyszerubb ha a vallalkozo maga hasznalja mar az ingyenes vagy mobil zamlazo alkalmazast, az rogton elvegzi a kotelezo adatszolgaltatast is es oda is adhsto a vevonek
A konyvelo pedig tudja a tobbit szamla masodpeldany alapjan ugyanugy vegezno

Őstermelőkre is vonatkozik ez?

"Számla jelenleg is kiállítható számlázó programmal és nyomtatott, azaz úgynevezett „kézi” számlaként is, ebben július 1-je után sem lesz változás. Vagyis a nyomtatvány használatának lehetősége nem szűnik meg: sem jelenleg nincsen, sem 2020. július 1-jétől nem lesz olyan szabály, ami azt írja elő, hogy számla csak számlázó programmal állítható ki."

Csak tiszta forrásból: NAV

novekedes.hu/nav-infotar/nav-mar-letoltheto-az-online-szamla-app

Sziasztok!

Saját ügyfélkapu hozzáférésemmel korábban regisztráltam a nav-nál a kft-m.
Katás ev is vagyok, de nem szeretnék két felhasználóval belépkedni a navhoz, ugyanúgy az ügyfélkapummal szeretnék regelni, de nem találok ilyen opciót. Valakinek sikerült ugyanazzal a fiókkal kft-t és ev-t is regelni?

Köszi!

Prím és Én kérek elnézést: július 1 előtt is érdekes, hogy adóalanynak (pl magánszemély) számláztál-e. Ha 1 millió + 27% áfáról szól a számla, akkor 2021 jan 1 előtt nem nem kell jelenteni, utána is oly módon, hogy GDPR-t ne sérts.

@Kiszamolo

Nyugdíjas szüleim még 2-3 évig viszik a kis BT-jüket, a havi tíz számlát továbbra is kézzel fogják kiállítani (egy részüket helyszínen céges ügyfélnél), nem nagyon tudják máshogy szegények. Bepötyögik majd a NAV oldalán utólag, kénytelenek lesznek.

(Miattuk kaptam fel a fejem erre a cikkre. Én, ha vállalkozó lennék, már nyilván élnék a modern eszközökkel.)

@Külföldre számlázó, a szamlazz.hu ismeri és fel is tünteti a napi aktuális MNB-árfolyamot. Akár visszamenőlegesen is.

@prím @Hozzászóló
Köszi a válaszokat.
Kft-nek megy a számla, Áfa nélkül.

Kiszamolo, kismillio szamlazolrogram van forgalomban sufni btknel ahol a 10 eve elhunyt fejledzto ezt a featuret mar alapbol meg sem csinalta. Valahogy ok is elboldogulnak a manualis rogzitessel.
Amig a szamla formai es tartalmi elvarasai teljesulnek, addig a nav letojja mibol lett kiallitva.
Hosszutavon cel a kiallitott es befogadott szamlak osszematchelese a nav oldalan vevo - eladoi adatokbol, de erre meg az adatbazis minosege sem ad lehetoseget, illetve az sem, hogy sok helyen nincs elektronikus szamlazo rendszer, nemhogy digitalis szamlabedolgozas, e szamlazas, szovegfelismeros szamlafeldolgozas.
Kis cegeknel plane nincs

@nagycsalados -hoz hasonloan, engem is erdekelne hogy mi van szuneteltetes eseten.

Kicsit keveredik a cikkben a szezon a fazonnal. Nem az "elektronikus számlázás" lesz kötelező, ugyanis az teljesen mást jelent. Elektronikusan (számlázó programmal) kiállítható, papír alapú számla is, nem csak elektronikus számla. A számlák adattartalmát kell online továbbítani a NAV felé, ami lehet bármilyen számla. Akár (online) számlázó programmal kiállított elektronikus vagy papír alapú számla, amelyek adatait a számlázó program automatikusan továbbítja a nav felé, vagy lehet papír alapú számla is (pl. számlatömb), amit be kell pötyögni a nav felé, egy űrlapon.

@sm
Ha adószámos magánszemélyként adsz számlát a bérbeadásról a cégnek, akkor szerintem kell regisztráknod. Ha csak számviteli bizonylatot állítasz ki, amin (több más adat mellett) az adóazinosító jeled van, akkor nem kell.

Prémium EP, nem hajlandó elfogadni a digitálisan aláírt PDF formátumú e-számlát. Szerintük, egy szamlazz.hu-s linket kellett volna kapnom, ahonnan le tudják tölteni a számlát, csak így visszakövethető (???). Arra is hivatkoznak, hogy ez törvényi előírás. A szolgáltatót megkerestem, de látszólag fogalmuk sincs, mi ez a linkes dolog, pedig jónevű specialista magánorvosi rendelő. Furcsamód, az OTP EP honlapján az szerepel, hogy digitálisan aláírt PDF-ben kell a számlát beküldeni. Érdekes országban élünk, ahol az egyik EP-nál más a törvényi előírás, mint a másiknál. Neten nem találtam erről semmit, megkérdeztem egy könyvelő ismerősömet is, ő sem hallott még erről. Idáig egy embert találtam, aki már egyszer kapott ilyen számlát linkben. Valaki tud erről többet, esetleg valaki nem tudja, melyik törvényben van ez rögzítve? Persze az EP-t kéne kérdeznem, de ha már pont ilyen téma van itt...

Érdekes lesz, ahogy pl. fuvarozók vagy építőipari munkások majd nekiállnak bíbelődni számítógéppel minden munkanap végén, mikor amúgy max. internetezni szoktak rajta. Akinek jobban megy, annak meg a könyvelője a haját fogja tépni minden havi számlatömbleadásnál.
Értem én, hogy jelenleg úgy csal mindenki, ahogy nem szégyell, de itt megint csak annyi következmény lesz, hogy új csalási trükkök fognak születni. Ne a kisvállalkozók zsebével akarják már megint kimeregetni a léket kapott államháztartás süllyedő Titanicjáról a vizet.

Adatvédelmileg hogy van ez, mennyire részletes tételes adatokat tartalmaz egy ilyen lejelentett online számla? Ha magánszemélyként rendelek dolgokat webshopból akkor a nav láthatja a vásárlási szokásaim és hogy milyen alkatrészekből áll a biciklim vagy számítógépem vagy ilyesmi?

@tanacstalan, igen sikerült, lehet egy felhasználóhoz, több adózott is rögzíteni.

___ de Coverley
Azt sem tudom hogyan ellenőrzik, egyszer elfelejtettem és csak 15 nap múlva rögzítettem (100eFt feletti ÁFA). Ez tavaly volt és a kutya nem szólt – évi 4 számlám van csak.

Ha visszanézed a rögzített kézi számlákat, sárga jellel vannak ellátva azok a számlák, amit feldolgoztak, de figyelmeztetést tartalmaznak. 90%-ban azért, mert határidőn túli a feltöltés dátuma. Piros jellel azok a számlák, amik olyan hibát tartalmaznak, amit hiába rögzítettél, nem került feldolgozásra. Pl. nem egyforma áfa összegek, bruttó-nettó nem stimmel, stb. Sajnos a hibást is engedi rögzíteni, de ez nem jelenti azt, hogy fel is dolgozzák, ezt neked kell utólag ellenőrizni.
Tény, hogy eddig nem volt büntetés, de várhatóan mostantól lesz. Sok helyen elhangzott és megjelent, hogy a nav szeptember 30-ig nem bírságolja a mulasztást, ez igaz, de ennek az a feltétele, hogy a regisztráció megtörténjen!

Itt írta valaki, hogy persze, mehet a kézi számlatömb, marad az a gyakorlat, hogy a könyvelő majd felpötyögi. Nem gondolom, hogy sok könyvelő vállalná, hogy minden nap 0-24-ig az ügyfél rendelkezésére áll feltölteni. Én könyvelőként biztosan nem fogok felszállni erre a rollerre... Értem én, hogy havi 1 db számla, de egy könyvelőnek sok-sok havi 1 számlás ügyfele van, meg emellett sok több számlás ügyfele is. És előfordul, hogy az ügyfél vasárnap számláz, este számláz, a könyvelő nyaralásának, szabadságának, betegségének kellős közepén számláz... Vagy elfelejti átküldeni, határidőn túl küldi át a kézzel megírt számláját a könyvelőnek jelentésre...
Úgyhogy a kézi számlásoknak számolni kell azzal, hogy a "felpötyögés" a saját feladatuk és felelősségük lesz. És Kiszámoló nagyon jól megfogalmazta, hogy a kézi számla-felpötyögés kombó az önszívatás tagozatos anyaga sok hibázási lehetőséggel.

Sziasztok! Prémium EP nem hajlandó befogadni a digitálisan aláírt PDF formátumú e-számlát. Szerintük, egy szamlazz.hu-s linket kellett volna kapnom, ahonnan le tudják tölteni a számlát, csak így visszakövethető(???). Arra is hivatkoznak, hogy ez törvényi előírás. A szolgáltatót megkerestem, de látszólag fogalmuk sincs, mi ez a linkes dolog, pedig jónevű specialista magánorvosi rendelő. Furcsamód, az OTP EP honlapján az szerepel, hogy digitálisan aláírt PDF-ben kell a számlát beküldeni. Érdekes országban élünk, ahol az egyik EP-nál más a törvényi előírás, mint a másiknál. Neten nem találtam erről semmit, megkérdeztem egy könyvelő ismerősömet is, ő sem hallott még erről. Idáig egy embert találtam, aki már egyszer kapott ilyen számlát linkben. Valaki tud erről többet, esetleg valaki nem tudja, melyik törvényben van ez rögzítve? Persze az EP-t kéne kérdeznem, de ha már ilyen téma jött itt...

"Aki a regisztrációt nem végzi el, megbüntetik."

Ez így ebben a formában nem igaz! Azt büntethetik meg, aki kötelezett az adatszolgáltatásra, de nem teljesíti vagy hibásan teljesíti.

"ha szünetel a KATA-s vállalkozás vajon akkor is kell regisztrálni most?"

Nem feltétlenül szükséges, de amikor újra aktívvá válsz, számos más teendőd is lehet, így fennállhat a veszélye, hogy elfelejted és csak késve intézed. Az meg akár bírságot is eredményezhet, ha nincs szerencséd.

"Szerintem én ezt már megtettem. Ha “NAV online kapcsolat aktiv” pipa kint van a Számlázz.hu oldalamon, az azt jelenti, hogy nekem már nem kell regisztrálnom?"

Igen, hátradőlhetsz!

@nagycsalados

Hasonló cipőben járok, szüneteltetem a vállalkozásom. Mivel valóban 3 perc volt a regisztráció, én inkább megtettem, enni nem kér...

@peti gyakorlatilag a nyomtatott szamlakep osszes szoveges eleme szerepel es bevallasra kerul egy XML fileban.
Kiveve a logo, elvalasztovonalak stb 🙂 de azon kivul kb minden
Adatvedelem szempontjabol mivel van adoszamod es adsz le adobevallast igy nem igazan van olyan adat egy szamlan amit az adohatosag mar ne tudna
Maganszemelyeknek kiallitott szamlak csak 2021 jan 1tol lesznek kotelezoen bevallva jelenleg csak az AFA alanyok kozotti szamlakat kotelezo kuldeni
Viszont a vasarlasi szokasokra szerintem elo ember nem fog statisztikat gyartani, a szamla XML ben a termek / szolgaltatas megnevezes teljesen szabad, szoveges mezo igy ahany ceg annyi szokas.... Egyedul a mennyisegi egysegekre van egy kotelezo adattartalom, mapping, de ott is van egyeb/sajat kategoria amibe minden mas belefer
Szoval ha valaki 12 tevetalpnak megfelelo egysegnyi unikornis-szarvrol kap szamlat, azt is bevallhatja

Tanácstalan:

a felhasználót csak a legelső regisztrációnál kell létrehozni. Amikor egy következő
adózót szeretnénk felvinni, akkor nem a „Belépés” gombra kell kattintani, hanem a „Regisztráció” lesz a
helyes választás, majd ezt követően az oldal alján az „Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció”
gombra kattintunk. Ezt követően ügyfélkapus azonosítás következik, majd az adóazonosítónkat kell
megadni. A „Kívánja a regisztrációt meglévő felhasználóval végezni?” kérdésre igennel válaszolunk és
megadjuk a korábban regisztrált felhasználónevet. Ha ez is sikerült, akkor a regisztráció típusát kell
megadni („gazdálkodó szervezet” vagy „egyéni vállalkozó (magánszemély)” lehetőségek közül
választhatunk), majd a gazdálkodó szervezet adószámát, egyéni vállalkozó esetén az adószámát és az
adóazonosítóját.

Ezt annyiszor kell végigzongorázni, ahány adózót szeretnénk hozzárendelni.

Sziasztok!
Évek óta olvasom a blogot (ezúton is köszönöm Miklósnak), de ez az első hozzászólásom.
Vállalatirányítási rendszer fejlesztőként a kezdetek óta foglalkozok ezzel a számlázási feladattal, ezért, ha nem bánjátok, néhány dolgot pontosítanék.
A számlázásban önmagában semmilyen változás nincs, hanem az történt, hogy 2018. júl. 01 óta kötelező adatot szolgáltatni minden számláról a Nav felé, aminek az áfatartalma eléri a 100.000 Ft-ot, és belföldi adóalanynak lett kiállítva (egyszerűbben: van magyar adószáma). Ezt az adatszolgáltatást a Nav weboldalán keresztül kell megtenni, kézzel vagy számlázó program segítségével - és ehhez természetesen regisztrálni kell (titkosítás meg hasonló nyalánkságok miatt). Ezt az adatszolgáltatást egyébként online, vagyis a számla kiállításának pillanatában kell megtenni. Ez nem mindig teljesíthető, pl. kézi számlázás, vagy internetproblémák miatt.

folyt:
A 23/2014(VI. 30) NGM rendelet írja elő, hogy ilyen esetekben ezt milyen határidővel kell pótolni.
Idén júl. 01-től annyi változás történik, hogy az áfahatár lecsökken 0 Ft-ra, vagyis effektíve csak a magyar adószám marad, mint követelmény. Magánszemélynek adóazonosító jele van, így nem kell, nem is lehet olyan számláról adatot szolgáltatni, ami magánszemély részére lett kiállítva, így indokolatlan az a félelem, hogy a nagy testvér mindent tudni fog rólunk. Elvileg jövő január 01-től kell majd a magánszemélyek részére kiállított számlákról adatot szolgáltatni, de GDPR előírások miatt név és más beazonosítható adatok nélkül (ezt még nem tudjuk, hogy lesz).
Fontos még, hogy az adatszolgáltatást a Nav ellenőrzi, és ha hiba van, akkor azt javítani kell. Ez az ellenőrzés nem azonnal történik, fél perc - 10 óra között bármennyi idő lehet, ezért érdemes utólag ránézni a weboldalra.

folyt:
Felmerült még a büntetés lehetősége, ez számlánként max. 500.000 Ft, de nem cél a büntetés, előtte még sok körön keresztül, levélben, telefonon felhívják a figyelmünket, hogy mit és hogyan kell javítani/pótolni. Még egyszer hangsúlyozom, sokkal kooperatívabbak, mint azt bárki várná, aki törekszik szabályosan és törvényesen eljárni, az gyakorlatilag képtelen büntetést kapni. Ráadásul súlyosság szerint foglalkoznak az ügyekkel, így a véletlenül két héttel később rögzített egyszeri számla a "legközelebb tessék kérem jobban odafigyelni" kategória - a sokadik esetben persze már számíthatunk egy kellemetlen (és drága) telefonbeszélgetésre az adóhivatallal.

Ez az a NAV ahol a vezetők általában mindenféle korrupciós ügyek miatt ki vannak tiltva az USA területéről? Ez az a NAV ahol a NER kiszolgálása folyik és simán tönkre tehetnek vállalkozókat és cégeket ha azok nem működnek együtt a NER érdekeivel? Arra emlékeztek, hogy egy úriember egy egész paksaméta bizonyítékot rakott össze a szervezetben található ügyekből aztán még őt hurcolták meg és az ég világon semmi sem történt? Egy csomó országban elég egy sajtpapír amire ráírom, hogy átvettem x összeget tőled és ennyi, az a számla. Jó, mondjuk ezekben az országokban nem is utalják át egyből a befizetett adó egy részét a Mészárosnak.

@Józsi nem akarom az adóhatóságot bevédeni, de ilyen tekintetben európán belül a NAV tényleg innovatívnak, bőven 21.sz-inak számít...az online számla működik, az egyéni adóbevallások tervezete / felülete modern, működik, van már minta-számlázóprogramuk és most már okostelefonos app is ugyanarra
Próbáld ki egyszer a US, német, finn, stb adóhatóságokat és visszasírod a NAV-ot....US = tudják menyni adót kell bevallanod, de neked kell papíron megtippelni,eltéveszted fél dollárral, repül a bírság.....németek, finnek : nemzetközi adóügyek angol nyelven ? felejtsd el, talán, nagyon talán 1-2 kétnyelvű formjuk ha van....emailes kommunikáció? felejtsd el.
Évente 4-5x küldenek egyenlegeket, kérnek be adatokat, szigorúan postán, papíron, álljál neki fordítgatni, postázgatni, stb stb stb
ehhez képest a NAV hozzáállása és előrehaladottsága maga a kánaán

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram