A sok érdeklődő kedvéért írtam néhány éve egy cikket, hogyan tudsz anyagilag is sikeres blogot írni.
A cikk arról szólt, hogy egy olyan témában, amiben kompetens vagy, hogyan tudsz blogot indítani és abból hogyan lesz pénz. Leginkább úgy, hogy a szakmai hiteledet felépíted, megtalálnak azok, akiknek szüksége van a szolgáltatásodra vagy eladsz valami tananyagot, könyvet a blogodon keresztül és abból lesz pénz.
Olvastam most egy cikket egy bloggertől (és a cikk előzményét), aki havi 15 ezer dollárt keres a blogolással. Ebben semmi meglepő nincs, sok blogger keres ennyit vagy akár még sokkal többet is. Ami miatt írok róla, hogy mivel keresi ezt a pénzt.
Ő megfordította a dolgot, nem azt szeretné, hogy sokan megtalálják azt, amit ír, hanem eleve arról ír, amire sokan rákeresnek.
Miről van szó?
A kezdetekben (két éve) elkezdett blogolni, az oldalára reklámokat is helyezett el, plusz csinált megvehető anyagokat a weboldalára, illetve használt affiliate linkeket is. (Amikor azért kapsz pénzt, ha valaki vesz valamit az oldaladon lévő linkre kattintva.) Sok energiát és időt beleölt abba is, hogy legyen sok Facebook követője, szép legyen az oldal logója és így tovább.
Megnézve a bevételek. azt találta, hogy a bevétel 70%-a a reklámokból jön, 20% a megvehető tananyagokból és 10% az affiliate linkekből.
S itt váltott technikát. Félretett minden mást (közösségi média építkezés, tananyag gyártás, stb.), csinált öt blogot és rákeresett arra, hogy az emberek milyen témákat keresnek a Google-ben, amikre kevés a releváns találat. Utána csak ezekről a témákról ír cikkeket, gondosan kihegyezve a SEO-ra (Search Engine Optimization: technikák, hogy a Google előre soroljon a találatok között megfelelő kulcsszavakkal, főcímekkel, kiemelésekkel, stb.).
Ekkor nagyot robbant a bevétele. Az emberek rákeresnek sok témára és az ő cikkeit találják meg. Megnyitják a weboldalai egyikét, hogy elolvassák a cikket, ott a reklám és neki jön a bevétel. Az idők során egyre több cikke van ergo egyre többször fordul elő, hogy valaki rákattint valamelyik cikkére, így egyre több a pénze is. Bizonyos forgalom és múlt, illetve megírt cikkszám felett már nem csak szimpla Google reklámokat tudsz kitenni az oldaladra (amik túl jól nem is fizetnek), hanem komolyabb cégek, ügynökségek hirdetéseit is.
Minden nap reggel négy órát cikkeket ír, ezt komolyan veszi. De utána nem görcsöl tovább, nem is dolgozik többet már aznap. Ha megnézed, le van tiltva nála a kommentelés, mert azzal sem akar törődni. Nem közösséget épít, nem népoktatással vagy népneveléssel akar foglalkozni, hanem forgalmat szerez.
S igen, a cikkei olyanok, amilyenek. Hangzatos címek, látványos táblázatok, de minél több cikket végigolvasol, rájössz, hogy sokkal okosabb nem lettél a témában. Tehát egyértelműen a pénzért csinálja, de ezt nem is titkolja.
Persze ha angolul írsz, sokkal nagyobb az olvasóközönséged, de a konkurenciád is, sokkal nehezebb előre kerülni a találatok között, mint a magyar oldalak között.
Ha nem akarod őt követni abban, hogy csak a pénzért ír, akkor is tudod kombinálni az értékes tartalmat a SEO-ra kihegyezett tartalommal, így adsz is és kapsz is. Így hamarabb fog az egyébként értékes blogod termőre fordulni, még mielőtt a bevétel hiánya miatt elmenne tőle a kedved és nem is csak a szemetet fogod szaporítani a neten.
A SEO nem akkora agysebészet, mint gondolod. Elolvasol néhány könyvet, megveszel néhány oktatóvideót és a nagyját tudni fogod. De ha ezt kevésnek érzed, még mindig felfogadhatsz valakit, aki pénzért segít neked ebben. Ha kevesebbe kerül az illető, mint amennyivel több pénzt hoz, bőven megéri kifizetned a díját.
Ha látsz benne fantáziát, kezdj bele, az idődön kívül mást nem veszíthetsz.
Szóval arra bíztatsz, hogy vigyem tökélyre a szakdogánál használt ctrl c - ctrl v technikát, és adjam el a szart hozzáadott érték nélkül?
Vagy látsz ebben hozzáadott értéket?
Vagy valamit félreértek, mert nem szoktál ilyeneket ajánlani 🙂
Bálint, igen, ez az, amikor pénzért csinálod és nem az értékért.
Persze lehet a kettő kombinálni is, nem kötelező vackot írni
De jó, még több tartalmatlan, semmi értelme cikk születik. Megint csak a jól járás. Aztán a sok szemétből meg csipegesd ki az értelmes információkat. Miki, örülök, hogy te nem ebbe az irányba tartasz. Sok tartalmas, akár oktatásnak is felérő újabb cikkek írását kívánom Neked. 🙂
Pont a lényegről nem írtál. SEO. Pontosan hogyan működik?
maveryck, keress rá a témára és győzz olvasni... 🙂
Ugyanez volt, amikor megjelented a vloggerek. Micsoda lehetőség, "csak egy kis energiát kell belefektetni, és ebből meg lehet élni... " Aztán mint minden alacsony belépési szintű csábító dolognál, nagyobb lett a kínálat, mint a kereslet. Így egyre nehezebb megcsinálni azt, amit valakik az elején: pénzt csinálni belőle. Amihez szinte nem kell semmi, ott egyre nagyobb lesz a verseny.
maveryck, a kutyaütők meg a gyorsan sok pénzre ácsingozók előbb-utóbb kikopnak, csak azok maradnak, akik komolyan gondolják meg komoly energiát is fektetnek bele.
Ez alapján könnyen azt is gondolhatom , hogy a maga szintjén bárki blogolhat, hiszen nem is a tartalom a lényeg, hanem a kulcs keresőszavak és az előresorolás. Persze, persze fontos a tartalom is mert az az érték, csak mondjuk az alfa generáció minek a lehetőségét látja meg benne? Ők fognak még pl. gyümölcsfát ültetni, évekig gondozni mire termőre fordul, vállalni az időjárás miatti kiszolgáltatottságot stb. Hisz már az információhoz sem az iskola juttatja őket hanem a gugle. Vagy az aki blogolással keres havi 15000 dollárt mellette napi 8-ban még beáll valamit dolgozni? Alkot, előállít, termel, irányít, gyógyít, szerel,vagy ír egy cikket, amiről kiderül olvasás közben, hogy nem jutsz vele sehova.
És egyre több értelmes és szorgalmas emberrel kell versenyezni.
A Google van egy digital marketing oktato anyaga ami ingyenes is (persze a tesztekben kb olyan kerdesek vannak, hogy 1. Melyik a legjobb kereso? 2. Miert a Google?) ott eleg alaposan foglalkoznak a SEO-val es a vegen meg egy megoszthato certificate-et is kapsz.
Nem tartozik szorosan a temahoz de Miklos, nem szeretnel a Torok gazdasagrol is irni, hogy Erdogan hogyan mentette meg majd allitatta foldbe? Szivesen olvasgatnek arrol is a blogodon.
Meg persze lehet mondani, hogy alma meg körte, de itthon a mindenevő médiaportálok is alig tudnak megélni pusztán a piacról. Pedig 80%-ban csak átvesznek hírek helyesírási hibákkal együtt.
Ez a fajta blogkészítésl szerintem majdnem egy kategória a spam-mel. Elnyomják a keresőkben a hasznos oldalakat, amelyek nincsenek ennyire agyon SEO-zva. Tipikus mikor bármilyen windows-os vagy az alatt futó programmal kapcsolatban esetleg csak úgy számítógéphasználattal kapcsolatban keres az ember valamit. Rengeteg ilyen-olyan "IT-guru" blogja ahol gyk leírják amit magától is kipróbál az ember, tehát okosabb nem lesz tőlük, de azért kell néhány perc mire az ember rájön erre.
Ez a SEO nem olyan, mint a tuti tipp a tőzsdén? Ha megtanulható és mindenki tudja a "tuti" tippet a tőzsdén az eladásra, akkor mindenki a tipp előtti időpillanatban fog eladni - és maga a tipp rossz lesz. Ha mindenki meg tudja tanulni ezt a SEO-t és mindenki használja, akkor senkinek sem fog működni...
Nagyon jó cikk, köszi!
Úgy olvastam a címet, hogy "megélni a boldogságból"
Ez elég kockázatos modell. Ha változik a Google algoritmusa, akkor onnantól senki nem keveredik az oldalára. Tudom, mert 10 éve én is próbálkoztam hasonlóval. Egy darabig jól működött, első találat volt 2 honlapom is több kulcsszóra. Aztán változott az algoritmus, és kemény 0 lett a bevételem. Még szerencse, hogy nem került semmibe a dolog.
A legbiztosabb (és legnehezebb) módszer, ha egy résterület legnagyobb szakértői közé tartozol, kiváló és szórakoztató videókat gyártasz rendszeresen a Youtubeon, de a pénzt nem innen, hanem Patreonból és/vagy a saját webshopodban eladott termékekből szerzed (8bitGuy, ElectroBoom, nálunk Radics Peti, theVR, Tech2, stb.). Ez hihetetlenül kemény munka, scriptet kell írni, napokon át felvenni, megvágni, viccesnek lenni :), stb. És a szerencse sem árt. Szerintem a klasszikus blogolásból külföldön is nehéz már megélni, de nálunk szinte lehetetlen.
Sziasztok, Viktor vagyok, a tartalomkeszites.hu tulajdonosa. Mi évek óta készítünk ügyfeleknek hasonló oldalakat magyarul és angolul is. Természetesen már maga az oldalak témája is szigorú üzleti titok, de egyáltalán nem nehéz a SEO és a szövegírás ezen része. Ha Miklós engedi és nektek is lenne rá igényetek, szívesen készítek egy útmutató cikket a kiszamolo.hu-ra. Ingyenesen használható eszközökkel ti is tudtok olyan témákat találni, amiben pénz van, legyen szó magyar vagy angol nyelvről. A lényeg, hogy időt kell beletennetek, mert sajnos magától semmi sem fog pénzt hozni. Ha azonban hajlandóak vagytok a saját cikkeitek megírására, akkor hosszú távon is pénzt termelő weboldal tudtok összeállítani. Amint rákaptok az ízére, utána már nem fogtok leállni addig, amíg önálló megélhetési forrás nem lesz belőle. Ha van érdeklődő, csinálok egy képekkel bővített pontos útmutatót.
Esetleg személyes példa valakitől? Nekem kb. 20000 Ft / 100000 oldalletöltés jön össze Google reklámmal, és kb. hasonló eTargettel. Rétegblogot írok, kevesen olvassák, ez a látogatószám kb. egy év alatt jött össze COVID-os cikkekkel.
Petrence, én most kaptam nem túl jó ajánlatot, három reklámért az oldalsó sávban fizettek havi kb. 150 ezret. Nagyjából ennyi az egyedi látogatók száma is havonta.
@nar Én inkább azt mondanám a SEO olyan, mint a tőzsdén az ETF. Nagyon könnyű belátni, hogy könnyű kezelni és ez a legjobb, mégsem csinálja mindenki.
Viktor
2021-03-23 at 15:10
Majd a ma 15:10-től kezdődő oldalletöltések statisztikáit tedd már ki lszi a 3 nappal ezelőttihez és a 3 nap múlva esedékes időszakra 🙂 Ez is a SEO része volt? 🙂
@viktor
Engem érdekel a téma, igen.
Mi lesz akkor ha neadj Isten elkezdik egyre többen használni a Google alternatívákat :O
Érdekes kis cikk, tetszik a srác stílusa. Azért nekem is eszembe jutott a fenntarthatóság kérdése, pl. azon okból, amit @dani21 is írt.
@t-koma -koma Ezen is jót mosolyogtam, szintén bevillantak. 🙂
De a legnagyobb kérdésem (én laikus vagyok): ez nem egy nagyon jól scriptelhető feladat? Minek ír napi 4 órát, ha minden szükséges adat fent van a neten és különböző algoritmusok már abszolút hihető cikkeket írnak?
Ez a típusú munka (futószalagon tartalomgyártás) miben más, mint akármelyik random irodai meló? Hát bizony semmiben, cserébe még az a minimális biztonság sincs meg, amit az alkalmazotti lét ad, viszont ugyanolyan futószalag-munka. Igazi kemény önátverésnek tűnik, mert az gondolhatja az ember, hogy ő akkor most "blogger" meg független stb stb.
Értem, hogy a poszt a pénzkereset egy formájáról szól, ami ez esetben a blogolás, de szerintem ez elsilányítja a netes tartalmakat, ahol amúgy is nagyítóval kell keresni az eredeti hangot és a valódi hozzáértést, mint amilyen a Kiszámoló.
Nyilván nagyon ért is mindegyik témához. 🙂
Fél éven belül égnék ki ebben a tevékenységben!
Analógiái:
* azt etetni az emberekkel, ami ízlik nekik (cukor, só, zsír), nem azt, amire szükségük van
* bólogatni, csillapítókat kínálni lelki "fájdalmaikhoz", segítség helyett (motivációs és önsegítő írók széles köre - vagyis hát igen, a szerző önmagát nyilván segíti 🙂 )
* pénzügyi tanácsadó, aki szükségletek felismerésében és kielégítésében való segítség helyett biztonságérzetet árul (termékekbe csomagolva)
* pártok, akik olyan szavazóknak nyalnak, akik nem képesek túllátni olyan szintű dolgokon, hogy pl. régen még milyen jó volt
Ezeknél a bűvész is jobban megéri, mint szolgáltatás. Nála legalább tudod, hogy azért fizeted a belépőt, hogy orrodnál fogva vezessen.
Az illető egy példa a sok közül arra, hogy hiába keres valaki jól, esetleg gazdag, attól még nem feltétlenül értékes ember.
A 15 ezer csupán egy pillanatnyi szám, aminek láttán egyes reklámszakemberek ma neki tapsolnak kettőt, holnap meg másnak. Azonban a hencegésen túl nem derül ki, hogy az illető valójában boldog-e. Tud-e úgy elégedett lenni az életével, hogy tisztában van vele, nem alkot, nem teremt a világnak semmi értéket, csak saját magának pénzt.
Emiatt én egyetlen centet sem irigylek tőle.
Amúgy volna/van rá lehetőség, hogy a keresőket használók pontozzák a találatok megfelelőségét, mint mondjuk egy szálláshelyet? Így talán el lehetne mozdulni az értékes tartalmak irányába, (amennyiben a keresők fejlesztőinek is érdeke ez). Szerintem azzal se lenne gond, ha pl. a google elsőnek előfizetős szakmai oldalakat dobna fel, mint leginkább releváns találat, amennyiben azok a legjobbak.
“rákeresett arra, hogy az emberek milyen témákat keresnek a Google-ben, amikre kevés a releváns találat”
Ez hogy történik konkrétan?
(Remélem mást is érdekel, köszi előre is!)
Nagyon sokat blogoltam, voltak kifejezetten sikeres időszakok is - mármint olvasottság szempontjából.
De sajnos egy fillért sem kerestem vele. NEm igazán jöttem rá, hogy lehetne ezt pénzzé konvertálni - ileltve falakba ütköztem, mert vagy loptak ("ami az interneten van, az közkincs!"), vagy deklaráltan ingyen akartak tartalmat átvenni, másolni. Evvan - gondolom angol ynelvterületen azért más, nagyobb a merítési lehetőség.
azért ne tegyünk úgy mintha ez volna az eddig felfedezetlen aranybánya.
néhány próbálkozónak bejön, ugyanúgy mint minden más, de a nagytöbbésg megmarad a 0-2-5-10-100 látogatónál, ahonnan nem fog tudni előrébb lépni, megunja, de legalább addig is növelte a webszemetet.
Amíg nincs napi 10 000 látogatód addig kb szart se ér az oldalad (mármint bevétel szempontból), azt pedig nem annyira könnyű elérni manapság (mint mondjuk 15 éve)
Én 8 évig blogoltam, jó szórakozás volt, de nem hozott pénzt. Ha akkor tudtam volna, amit ma... 🙂 Nem arról kell blogolni, ami szerinted jó, érdekes, hanem amit az emberek keresnek. Alapvetően ez a különbség a blogger és a profi tartalomkészítő között.
Nem is értem, hogy a hozzászólásokban mi ez a visszatérő vélemény, ami a SEO-t a rossz minőséggel azonosítja. Egy jól SEO-zott cikk megfelelő hosszúságú, megfelelően tördelt, megfelelő helyen és sűrűségben fordulnak elő benne releváns kifejezések és releváns linkek. Egy jól megírt cikknek is hasonló paraméterei vannak. Azokat sem értem, akik Miklós cikkeit dicsérik a SEO-zott cikkekkel szemben. Valószínűleg Miklós is használ SEO-optimalizáló eszközöket, attól még nem lesz rosszabb egyetlen írása sem. Persze lehet trükközni, és direkt a keresőben jól teljesítő, de amúgy rossz bejegyzéseket írni, de ez a cikk szerintem ilyesmire nem buzdított. Különben is, a Google folyamatosan fejleszti az algoritmusait, tehát a rendszer megkerülése hosszú távon nem működik.
@lecsó Ha rákeresel, hogy hogy keress rá, hogy mások mit keresnek, akkor hamar el fogsz jutni ide: trends.google.com/trend
@petrence Mondjuk én a trendsből még jól használható adatot nem tudtam kinyerni, amire egy teljes tartalomfejlesztést fel lehetne építeni, de valószínű én csinálok valamit rosszul. 🙂 Viszont ezen kívül is van rengeteg jól használható eszköz (ahrefs és társai), amit kulcsszókutatásra lehet használni. Kezdésnek már az is jó, ha valaki megnézi, hogy a konkurensek milyen témákról írnak, azok a kifejezések mennyire nehezek, illetve mennyi látogatót hozhatnak. Illetve kezdésnek, nem a legáltalánosabb, hanem a longtail kifejezésekre érdemes rámenni. Ha "szakértő" vagy a területen, ez valamennyire jön automatikusan, amikor alaposan körbejársz egy-egy témát. Viktornak én annyiban mondanék ellent, hogy számít az is, érdekel-e a téma, amiről írsz, mert az eredményekhez idő kell, és könnyű elveszíteni a motivációt, amíg nincs kézzelfogható eredmény.
@f-timi én például arra használtam a Trendset, hogy kikerestem, melyik COVID-dal kapcsolatos kulcsszavakra keresnek a legtöbbet. Illetve hogy egyes kulcsszavak esetén mi a leggyakoribb szinonima, és akkor onnantól kezdve azt a nyelvezetet erőltettem.
Szét lehet szedni (és sokan szét is szedik):
1) Kutatás, hogy miről kell írni
2) Meg kell írni a cikket.
A másodikat ki is adhatod szöveggyártó embereknek.
@szabolcs : Az a baj a SEO-val, hogy sose tudod, hogy te optimalizalsz vagy teged optimalizalnak:). Mint peldaul ennek a gyereknek a blogcikke is. Honnan tudod, hogy a gyerek 15 ezret keres, nem csak azt olvasta ki a trendvonalakbol, hogy a 15 ezret bemondva jonnek a latogatok es terjed a szajhagyomany. Ugyanigy honnan tudod, hogy barmit amit ir, igaz, nem csak rasimult az elvarasaidra.
@dani21 : A niche vlogolas bizonyos ertelemben pont az ellentete ennek. Mikor valaki olyat gyart, ami nemhogy nem optimalis, de akar szembe megy az algoritmusokkal (pl. orakon at beszel a kameraba sugogep es vagas nelkul), de a "long tail" strategia szerint bizik abban, hogy van nehany ezer orult a szubkulturajaban, akinek ez annyira bejon, hogy jegyet vesznek patreonon. Az ilyenek kiraly kontenteket gyartanak es sose lesznek milliomosok dollarban, mert oket nem szponzoralja a meki es a H&M.
A Google Trends helyett/mellett ajánlom a Google Kulcsszótervező eszközét. Ezt eredetileg Google Ads hirdetőknek szánták, de hasznos az organikus keresések elemzésében is.
Míg a Trends ugyanis százalékos keresési mennyiséget jelenít meg (az időbeli grafikonon mindig 100-as érték tartozik a csúcsponthoz, ill. a "Kapcsolódó lekérdezések" is a vizsgált/listavezető kifejezés 100-as értékéhez viszonyulnak), addig a Kulcsszótervező tényleges havi keresésszámot jelenít meg 10-re kerekítve (akár egészen 10 db/hó mennyiségig). Ezen kívül pár extra adatot is (pl. hirdetési verseny, javasolt hirdetési licit) látunk, ami szintén érdekes tartalomválasztáshoz/-íráshoz (akarunk-e sok hirdetés alatt még próbálkozni?).
Innen lehet indulni: ads.google.com/intl/hu_hu/home/tools/keyword-planner/
Sajnos Google Ads fiók szükséges, de az eszköz használata díjmentes.
@gabor Ki lehet szervezni az írást, csak akkor tőkét kell beletenned a dologba, és idő míg megtérül. Igazából azt kell mérlegelni, hogy az idődet teszed bele "ingyen", vagy gyorsabban haladsz, kevesebb időd megy el, viszont fizetsz valakit. Mindkét verziót csináltam, mindkettőnek van előnye, hátránya.
@petrence Nekem nagyon kevés volt a megjelenített adat. Olyan embereknek biztos jó eszköz, akik egy adott trendre szeretnének oldalt fejleszteni. Én örökzöld témában utazom, szószerint és átvitt értelemben is, kertészeti oldalaim vannak. 🙂 Részben érdeklődés, részben mert bár szezonális, de évről-évre aktuális.
En is irok blogot, kb. heti 1 cikket. A blog szekcio csak egy resze a weboldalamnak, amin egy szoftver termek licenszet probalom meg minel tobb embernek elsozni. A rovid ismeretterjeszto blog cikkeket meg a linkedin megfelelo csoportokba kuldom be annak remenyeben, hogy aki azt elolvassa, ele kerul a termek is, amiben utazom. Brand awareness, ahogy a muvelt pestiek mindanak.
@Jurta,
az analógiák tökéletesek. A tömegtársadalmak azonban így működnek. Sajnálatos, de tény. Te is szomorúnak tartod, én is ezt teszem. A demokráciának az a természete, hogy a többség akarata érvényesül, a többség igényei jutnak érvényre a mindennapokban. A kérdés az, hogy akarunk-e demokráciát ? Ha a válasz igen, akkor analógiáid érvényesülésének teret kell engedni, tűrni kell azok további terjedését. Ha a világ belepusztul rövid idő múlva, akkor is. Ha a humán populáció jellemzően ilyen kvalitásokkal, attribútumokkal bír, akkor el kell fogadni, hogy a földi humán népesség ebbe az irányba halad gyorsuló léptekkel.
Létezik az a mondás, mely szerint ha valamit nem tudsz megváltoztatni, állj az élére, és sikeres leszel legalább rövid távon. A cikkben hivatkozott blogger is Ha széllel szemben akarsz pisilni elvből, akkor a súlyos következményeit már rövid távon is viselned kell.
Pont a lényegről nem írtál. SEO. Pontosan hogyan működik?
maveryck, keress rá a témára és győzz olvasni... 🙂
De jó, még több tartalmatlan, semmi értelme cikk születik. Megint csak a jól járás. Aztán a sok szemétből meg csipegesd ki az értelmes információkat. Miki, örülök, hogy te nem ebbe az irányba tartasz. Sok tartalmas, akár oktatásnak is felérő újabb cikkek írását kívánom Neked. 🙂
A Google van egy digital marketing oktato anyaga ami ingyenes is (persze a tesztekben kb olyan kerdesek vannak, hogy 1. Melyik a legjobb kereso? 2. Miert a Google?) ott eleg alaposan foglalkoznak a SEO-val es a vegen meg egy megoszthato certificate-et is kapsz.
Nem tartozik szorosan a temahoz de Miklos, nem szeretnel a Torok gazdasagrol is irni, hogy Erdogan hogyan mentette meg majd allitatta foldbe? Szivesen olvasgatnek arrol is a blogodon.
És egyre több értelmes és szorgalmas emberrel kell versenyezni.
Szóval arra bíztatsz, hogy vigyem tökélyre a szakdogánál használt ctrl c - ctrl v technikát, és adjam el a szart hozzáadott érték nélkül?
Vagy látsz ebben hozzáadott értéket?
Vagy valamit félreértek, mert nem szoktál ilyeneket ajánlani 🙂
Bálint, igen, ez az, amikor pénzért csinálod és nem az értékért.
Persze lehet a kettő kombinálni is, nem kötelező vackot írni
@szabolcs : Az a baj a SEO-val, hogy sose tudod, hogy te optimalizalsz vagy teged optimalizalnak:). Mint peldaul ennek a gyereknek a blogcikke is. Honnan tudod, hogy a gyerek 15 ezret keres, nem csak azt olvasta ki a trendvonalakbol, hogy a 15 ezret bemondva jonnek a latogatok es terjed a szajhagyomany. Ugyanigy honnan tudod, hogy barmit amit ir, igaz, nem csak rasimult az elvarasaidra.
@dani21 : A niche vlogolas bizonyos ertelemben pont az ellentete ennek. Mikor valaki olyat gyart, ami nemhogy nem optimalis, de akar szembe megy az algoritmusokkal (pl. orakon at beszel a kameraba sugogep es vagas nelkul), de a "long tail" strategia szerint bizik abban, hogy van nehany ezer orult a szubkulturajaban, akinek ez annyira bejon, hogy jegyet vesznek patreonon. Az ilyenek kiraly kontenteket gyartanak es sose lesznek milliomosok dollarban, mert oket nem szponzoralja a meki es a H&M.
Nem is értem, hogy a hozzászólásokban mi ez a visszatérő vélemény, ami a SEO-t a rossz minőséggel azonosítja. Egy jól SEO-zott cikk megfelelő hosszúságú, megfelelően tördelt, megfelelő helyen és sűrűségben fordulnak elő benne releváns kifejezések és releváns linkek. Egy jól megírt cikknek is hasonló paraméterei vannak. Azokat sem értem, akik Miklós cikkeit dicsérik a SEO-zott cikkekkel szemben. Valószínűleg Miklós is használ SEO-optimalizáló eszközöket, attól még nem lesz rosszabb egyetlen írása sem. Persze lehet trükközni, és direkt a keresőben jól teljesítő, de amúgy rossz bejegyzéseket írni, de ez a cikk szerintem ilyesmire nem buzdított. Különben is, a Google folyamatosan fejleszti az algoritmusait, tehát a rendszer megkerülése hosszú távon nem működik.
@lecsó Ha rákeresel, hogy hogy keress rá, hogy mások mit keresnek, akkor hamar el fogsz jutni ide: trends.google.com/trend
@petrence Mondjuk én a trendsből még jól használható adatot nem tudtam kinyerni, amire egy teljes tartalomfejlesztést fel lehetne építeni, de valószínű én csinálok valamit rosszul. 🙂 Viszont ezen kívül is van rengeteg jól használható eszköz (ahrefs és társai), amit kulcsszókutatásra lehet használni. Kezdésnek már az is jó, ha valaki megnézi, hogy a konkurensek milyen témákról írnak, azok a kifejezések mennyire nehezek, illetve mennyi látogatót hozhatnak. Illetve kezdésnek, nem a legáltalánosabb, hanem a longtail kifejezésekre érdemes rámenni. Ha "szakértő" vagy a területen, ez valamennyire jön automatikusan, amikor alaposan körbejársz egy-egy témát. Viktornak én annyiban mondanék ellent, hogy számít az is, érdekel-e a téma, amiről írsz, mert az eredményekhez idő kell, és könnyű elveszíteni a motivációt, amíg nincs kézzelfogható eredmény.
"rákeresett arra, hogy az emberek milyen témákat keresnek a Google-ben, amikre kevés a releváns találat"
Ez hogy történik konkrétan?
(Remélem mást is érdekel, köszi előre is!)
Én 8 évig blogoltam, jó szórakozás volt, de nem hozott pénzt. Ha akkor tudtam volna, amit ma... 🙂 Nem arról kell blogolni, ami szerinted jó, érdekes, hanem amit az emberek keresnek. Alapvetően ez a különbség a blogger és a profi tartalomkészítő között.
@Jurta,
az analógiák tökéletesek. A tömegtársadalmak azonban így működnek. Sajnálatos, de tény. Te is szomorúnak tartod, én is ezt teszem. A demokráciának az a természete, hogy a többség akarata érvényesül, a többség igényei jutnak érvényre a mindennapokban. A kérdés az, hogy akarunk-e demokráciát ? Ha a válasz igen, akkor analógiáid érvényesülésének teret kell engedni, tűrni kell azok további terjedését. Ha a világ belepusztul rövid idő múlva, akkor is. Ha a humán populáció jellemzően ilyen kvalitásokkal, attribútumokkal bír, akkor el kell fogadni, hogy a földi humán népesség ebbe az irányba halad gyorsuló léptekkel.
Létezik az a mondás, mely szerint ha valamit nem tudsz megváltoztatni, állj az élére, és sikeres leszel legalább rövid távon. A cikkben hivatkozott blogger is Ha széllel szemben akarsz pisilni elvből, akkor a súlyos következményeit már rövid távon is viselned kell.
En is irok blogot, kb. heti 1 cikket. A blog szekcio csak egy resze a weboldalamnak, amin egy szoftver termek licenszet probalom meg minel tobb embernek elsozni. A rovid ismeretterjeszto blog cikkeket meg a linkedin megfelelo csoportokba kuldom be annak remenyeben, hogy aki azt elolvassa, ele kerul a termek is, amiben utazom. Brand awareness, ahogy a muvelt pestiek mindanak.
A Google Trends helyett/mellett ajánlom a Google Kulcsszótervező eszközét. Ezt eredetileg Google Ads hirdetőknek szánták, de hasznos az organikus keresések elemzésében is.
Míg a Trends ugyanis százalékos keresési mennyiséget jelenít meg (az időbeli grafikonon mindig 100-as érték tartozik a csúcsponthoz, ill. a "Kapcsolódó lekérdezések" is a vizsgált/listavezető kifejezés 100-as értékéhez viszonyulnak), addig a Kulcsszótervező tényleges havi keresésszámot jelenít meg 10-re kerekítve (akár egészen 10 db/hó mennyiségig). Ezen kívül pár extra adatot is (pl. hirdetési verseny, javasolt hirdetési licit) látunk, ami szintén érdekes tartalomválasztáshoz/-íráshoz (akarunk-e sok hirdetés alatt még próbálkozni?).
Innen lehet indulni: ads.google.com/intl/hu_hu/home/tools/keyword-planner/
Sajnos Google Ads fiók szükséges, de az eszköz használata díjmentes.
@gabor Ki lehet szervezni az írást, csak akkor tőkét kell beletenned a dologba, és idő míg megtérül. Igazából azt kell mérlegelni, hogy az idődet teszed bele "ingyen", vagy gyorsabban haladsz, kevesebb időd megy el, viszont fizetsz valakit. Mindkét verziót csináltam, mindkettőnek van előnye, hátránya.
@petrence Nekem nagyon kevés volt a megjelenített adat. Olyan embereknek biztos jó eszköz, akik egy adott trendre szeretnének oldalt fejleszteni. Én örökzöld témában utazom, szószerint és átvitt értelemben is, kertészeti oldalaim vannak. 🙂 Részben érdeklődés, részben mert bár szezonális, de évről-évre aktuális.
Nyilván nagyon ért is mindegyik témához. 🙂
Fél éven belül égnék ki ebben a tevékenységben!
Analógiái:
* azt etetni az emberekkel, ami ízlik nekik (cukor, só, zsír), nem azt, amire szükségük van
* bólogatni, csillapítókat kínálni lelki "fájdalmaikhoz", segítség helyett (motivációs és önsegítő írók széles köre - vagyis hát igen, a szerző önmagát nyilván segíti 🙂 )
* pénzügyi tanácsadó, aki szükségletek felismerésében és kielégítésében való segítség helyett biztonságérzetet árul (termékekbe csomagolva)
* pártok, akik olyan szavazóknak nyalnak, akik nem képesek túllátni olyan szintű dolgokon, hogy pl. régen még milyen jó volt
Ezeknél a bűvész is jobban megéri, mint szolgáltatás. Nála legalább tudod, hogy azért fizeted a belépőt, hogy orrodnál fogva vezessen.