Napi ábra: a nagy jegybankok eszközeinek mértéke

2022-05-05
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Az elmúlt 14 évben a nagy jegybankok (is) szinte számolatlanul nyomtatták a pénzt, amiből aztán értékpapírokat vettek a piacon, így nyomták le azok hozamait/kamatait.

Ezért is volt ingyen a pénz az elmúlt évtizedben.

Az Unió még csak ott tart, hogy csökkenteni fogja a további vásárlás mértékét és továbbra is negatív tartományban tartja az alapkamatot, hiszen nincs itt semmi látnivaló, ha nem beszélünk az inflációról, akkor az olyan, mintha nem is lenne.

Az amerikai jegybank már elkezdte a kamatemelési ciklusát, persze azért ő sem rohan annyira a kamatemeléssel, eddig mindössze 0,75% emelés jött össze. Ennyi emelés (és a további emelések lehetősége) is éppen elég volt ahhoz, hogy sok befektető idegesen eladja az értékpapírjait.

Ez mellett viszont a további felhalmozás helyett elkezdi piacra dobni a meglévő állampapírjait és jelzálogleveleit, először lassabban, majd három hónap múlva már havi 95 milliárd dollár értékben akarja csökkenteni a nagyra fújt eszközállományát a FED.

Van honnan csökkenteni az állományt, ezzel a tempóval közel négy év lenne csak az, hogy a két évvel ezelőtti állomány mennyiségére csökkenjen a FED által felhalmozott értékpapírok.

Az alábbi ábrán a nagy jegybankok eszközállományát láthatjátok:

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
57 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Na ez a brutális.. Lehet szidni Amerikát, de még mindig súlyosan megáll a "The U.S., The Cleanest Dirty Shirt" axióma...

Én bullish vagyok az amerikai piacokat illetően mindenesetre.

"Ez mellett viszont a további felhalmozás helyett elkezdi piacra dobni a meglévő állampapírjait és jelzálogleveleit, először lassabban, majd három hónap múlva már havi 95 milliárd dollár értékben akarja csökkenteni a nagyra fújt eszközállományát a FED."
És ki fogja ezeket az állampapírokat megvenni? Gondolom, hogy valami másik szélhámos banda, amelyik szintén egyszerűen csak nyomtatja pénz. :DDD
A végén mindenki szívni fog akinek USA állampapírja van, mert az infláció elviszi a dollár értékét. :))

A kamat emelkedés miatt minden bizonnyal órási vesztesége fog keletkezni a FED-nek is ha eladja ezeket az állampapírokat?

Azt az állam finanszírozza? (adóból)

Úgy néz ki, mégis Marxnak volt igaza.

Magyarán olcsó részvény árak a közeljövőben?

@nemokos - Egyezem. Nekem is az "És mit tettek értünk valaha is a jövő generációi?" idézete jutott eszembe a grafikonról.

@geri , pont ezt akartam kérdezni. Vagyis pár hónap és jöhet egy kis csökkenés a tőzsdén.

@gaborr
Ügyes kérdés 🙂
Amikor egy jegybank kötvényt vásárol, akkor a vásárolt kötvények után kamatot kap. A kötvény ellenértékeként adott pénz előbb-utóbb viszont jegybanki számlán landol, amiért viszont alapkamatot fizet. Ha az alapkamat mértéke meghaladja a korábban vásárolt kötvények kamatát, a jegybanknak folyamatos vesztesége keletkezik a kamatkülönbségen. Ha ezeket a kötvényeket eladja, lényegében a kamatok különbözetén elszenvedett jövőbeli veszteségével diszkontálja a kötvény árát.

"Magyarán olcsó részvény árak a közeljövőben?"

Én az eszközök árában inkább oldalazásra tippelnék.
Korábban úgy gondoltam ez nominálisan lesz értendő, azaz az kb az inflációval csordogál vissza a reálértékük az ésszerű árszintek felé, de most már azt mondom lehet hogy inflakövetőek maradnak...

Az eszközállományának értéke a kamatemeléssel már önmagában csökkenni fog, illetve valamennyi short term bond le is jár gondolom. Nem tudom, hogy ehhez az ütemhez egyáltalán piacra kell-e dobnia valamennyi kötvényt. Azt sem tudom, hogy egyáltalán ki lenne a vevő ezekre.

"Ez mellett"

Jobbító szándékkal, nem kötekedésből, és persze kockáztatva, hogy én tudom rosszul, de e mellett (nem pedig ez mellett), ha határozószó, mint a cikkben is, akkor egybeírjuk, tehát emellett.

Grétsy László szerint is, igaz, ez már 10 éve volt, azóta pedig sok karakter lefolyt az interneten, de mégis:
szabadfold.hu/hobbi/ez-miatt-235388/

@geri
Viszont drágább dollárért….

@gaborr : A gondolatmeneted feleben teljesen igazad van. Egy 0.5% kamatozasu allampapirt el lehet adni egy 10%-os inflacios kornyezetben, csak fel meg harmadaron kell adni. De letezik az az ar, amiert letezik olyan bator ember, aki batran belevasarol, csak premiumot kell neki fizetni.

Abban viszont szerintem nincs igazad, hogy ez vesztesegkent fog jelentkezni az allamnal, hiszen a penzt, amiert vasaroltak, azt amugy is a levegobol nyomtattak. Attol, hogy most eppen kotvenyek formajaban egy raktarban parkol, attol az meg semmi. A problema az, hogy kotvenyben parkolo nyomtatott penzt nemi premiumert kisoporni ugyanaz, mint penzt nyomtatni es kiszorni az emberek koze. Tehat bar a FED elvileg epiti le az adossagat, hogy kuzdhessen az inflacio ellen, kozben penzt fog onteni a piacokra! Ami majd fokozza az inflaciot.

Lehet, hogy megse olyan rossz az europai modszer, titkon varni a csodat.

@dia "e mellett" 44 100 000 találat; "ez mellett" 71 400 000 találat. A "mi" úgy tűnik mindkét módon írja, az "ez mellett" változatban gyakrabban.

@untermensch4
2022-05-07 at 01:07

Igen, ez sokszor probléma a keresővel, van hogy az első oldalakon csak hibás találatokat hoz fel.
Emiatt lehet, hogy a bizonytalan is rosszul kezdi el használni és ezért mégtöbb találat lesz a hibás formára. Így satnyul a "mi" tudása. Ezért sem jó, hogy a ma embere a szótár helyett a keresőt használja, bele van kódólva a butulás. A tömeg győz, nem a tudás.

Az én "fülem" is szokta zavarni, amikor ilyet olvasok, de betudom annak, hogy ez valamiféle tájszólás, amit a használója már nem fog levetkőzni. Apukámnak is vannak ilyenjei, hiába javítod ki következetesen 40 éven (!) át minden alkalommal, nem fogja helyesen használni.
Ezért nincs is értelme szólni emiatt.
A fúl túléli, a tartalmon meg nem változtat.

Eléggé hasonlít ez az eszközvásárlási görbe az S&P 500 tőzsdeindex árfolyam görbéjéhez...

@untermensch4
És egyben írva mennyi találat van? 🙂
arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/e-e-2529E/emellett-27E42/

@v-a-laki
Igen, és ha már fel harmadáron adod, akkor mindjárt nem 0.5% a hozam, csak a névértékre (amit soha senki nem fizetett ki) vetített kamat. Igaz hogy a duration kicsit nagyobb, de olyan bátornak nem kell ehhez lenni.

@v-a-laki
"A problema az, hogy kotvenyben parkolo nyomtatott penzt nemi premiumert kisoporni ugyanaz, mint penzt nyomtatni es kiszorni az emberek koze."
Hát pont nem ugyanazt jelenti, hanem az ellenkezőjét. Amikor a befektető megveszi az állampapírt, akkor csökken a másra fordítható pénze (fogyasztás, beruházás). Ergo kiszívja a pénzt a gazdaságból.
Ez persze nem fogja megállítani az inflációt, mert jelenleg azt sokkal inkább a várakozások és az embargók (pl. Irán, Venezuela, Orosz - csak a legnagyobb olajexportőröket említve) fűtik.

@untermensch4
A gyakorisáságvizsgálat, amiről írsz (hol és hogyan kerestél rá? hivatkozás?) nem teljesen irreleváns, de ebben a kontextusban nem is túl jelentős, sőt több ponton félrevezető lehet. Ha a leggyakrabban leírt írásmódok felülírnák az aktuális helyesírási szabályokat, akkor csupa olyan cikket és könyvet olvashatnánk, ahol a vesszők véletlenül sincsenek a helyükön, az igekötők örökre elválnának az igétől, és vagcina, pont mint a kommentmezőkben, de nem ezt tapasztaljuk.

Aki írott szöveggel foglalkozik, az ma is igyekszik követni a helyesírás szabályait, legfeljebb nem a Magyar Helyesírás Szabályai kiadványban néz utána a kérdéses leírási módnak, hanem pl. a https://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/suggest oldalon, eszerint pedig az "ezmellett" nem helyes (azt felismeri, hogy "ez mellett", de csak mint két különálló, értelmes szót).

@untermensch4
Ha már gyakoriságvizsgálat, akkor a google-ben a site:hvg.hu "ezmellett" nem sok mindent fog találni, tetszőleges portált behelyettesítve, talán a blikk.hu-n többet, de ott is többnyire csak a kommentekben, és egyébként a színvonalat remekül jelezve.

Az különírt alakra "ez mellett" rákeresve egyébként is sok fals találat is jön, tekintve, hogy ez a két szó külön is értelmes, és kerülhet egymás mellé teljesen más jelentésben, pl. "Mást nem néztem, de a Balaton ez mellett vicc". Ezeket a helyzeteket sokszor a szoftveres helyesírás-ellenőrzők sem tudják jól kezelni, többek között ezért is van szükség intelligens emberekre igényes írott szövegek megalkotásához a mai napig, és erre Miklós is jó példa egyébként.

Nem hiába nyomja magát a fél világ TikTok-on félperces videókban, azt a szintet könnyebb megugrani, és az egybites közönség is odagyűlik, na ott nem kell helyesírás.

@dia @karcsika Ez a szigetnyelviség és a német-fétisünk együttesének átka... az azért megvan hogy a helyesírási szabályzat egy ajánlás, nem pedig törvény, ugye? Az alapvető cél az érthetőség, a hatékony kommunikáció. Amiben a saját esztétikai elképzeléseink ráerőltetése másokra többségre, tekintélyre hivatkozva csak felesleges feszültség. Nekem pl nem tetszik az "evvel" és "avval" hanem az "ezzel" és "azzal" változatot használom.

Ertem en, hogy peldatlan a jegybankok jelenlegi merlege, de szerintem fontos, hogy az amerikai reszvenypiacok teljes kapitalizacioja ~40 billio dollar. Ezen felul vannak vallalati kotvenyek, allampapirok stb. En nem vagyok meggyozodve arrol, hogy 8 billio dollar lassu kivonasa egy altalanos es gigaszi beszakadashoz vezetne. Bizonyos (spekulativ) eszkozokbol, fejlodo piacokrol megindul a tokekivonas, de a fobb piacokon szerintem inkabb csak oldalazas lesz.

@dia
A helyesirasi szabalyzat a gyakorlatban hasznalt nyelv szabalyait rendszerezi es formalizalja. A gyakorlatban hasznalt nyelvbol kovetkeznek a helyesirasi szabalyok es nem forditva. Az elso magyar helyesirasi szabalyzat 1832-ben szuletett, a magyar irasbeliseg viszont joval regebbi.

Azért volt vonzó a részvény akármilyen árazás mellett, mert a kötvények nulla százalék kamattal csak bukást hoztak. Azonban ha nulla százalék helyett csak 3% lesz a kötvénykamat, nem lesz tovább vonzó a 40-es P/E ráta. Ezért fognak esni a részvények, nem azért, mert csökken a jegybanki állomány. Gigászi esésre persze én sem várok, ha lesz, nem ezért lesz.

@untermensch4
"az azért megvan hogy a helyesírási szabályzat egy ajánlás, nem pedig törvény, ugye"
Megvan, és remek párhuzam. Közlekedési szabálysértést is elég gyakran el lehet követni következmény nélkül, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne a saját érdeked betartani a szabályokat.

"Amiben a saját esztétikai elképzeléseink ráerőltetése másokra többségre, tekintélyre hivatkozva csak felesleges feszültség."
Rámutatok egy hibás nyelvhasználati esetre. Attól hibás, hogy a köznyelvnek nem része, nem látod viszont a sajtóban, nem hallod a TV-ben, rádióban. Hogy jön ide az én bármilyen esztétikai elképzelésem? A felesleges feszültség pedig ott kezdődik, ahol az érvek elfogynak, és jön az önigazolás.

"Nekem pl nem tetszik az “evvel” és “avval” hanem az “ezzel” és “azzal” változatot használom."
Na ez a te esztétikai döntésed, mert mindkettő helyes, de az ezmellett pont nem ilyen.

@d
"A gyakorlatban hasznalt nyelvbol kovetkeznek a helyesirasi szabalyok es nem forditva"

Egyetértek. De nem úgy, ahogy ez a mondat sugallja, és ahogyan sokan gondolják.
Élénken él az a városi legenda, hogy az internet korában helyesírás nem is létezik, mindeki úgy ír, ahogy neki tetszik.
Sőt, aki nem tartja be a helyesírási szabályokat, az egyenesen hősként a jövő helyesírását szerkeszti épp, és történelmet ír.

Próbálj meg bárhol egy cikket megjelentetni, ki fogják javíttani veled, hacsak csípőből el nem utasítják.
Csinálj egy CV-t egy álláshirdetésre, és nem fognak felhívni, ha hibákkal van tele.
Küldj rossz helyesírással emaileket a kollégáidnak, és ügyfélnek soha nem küldhetsz majd semmilyen emailt, mert egyszerűen nem tartasz azon a szinten, hogy a céget képviseld.

A nyelv idővel organikusan beemeli azokat az új formákat, amiket arra érdemesnek tart, a többi megy a levesbe.

@dia A közlekedési szabályok megsértését hétköznapi ember nem büntetheti, a "hibás" nyelvi formák használata pedig nagyon-nagyon mérsékelten balesetveszélyes... és a közlekedési szabályok jogszabályok. De ezen kívül mindenben remek párhuzam, legalábbis az egymásnak néhol ellentmondó szabályok létezésére mindenképp 🙂
Mivel az "emellett" változataként az "ezmellett" organikus beemelése még nem lefutott dolog, a két változat használati gyakoriságán túlmutató érvelés az ami felesleges feszültség.

@untermensch4
Az a két szám, amit használati gyakoriságként egymás mellé írtál, egyrészt megalapozatlan (hol és hogyan kerestél rá?), másrész jó eséllyel erősen torzít az "ez mellett" irányába (két különálló, más értelemben is gyakran használatos szó), harmadrészt többségében (erre tettem fel hivatkozást) a kommentmezők mocskából böfögték fel, nem pedig cikkekben, hírekben, vagy ehhez hasonló blogbejegyzések tartalmában szerepel, amivel szintén más a baba fekvése.

A párhuzamot pedig inkább hagyjuk, úgy tűnik, a mi párhuzamaink csak a végtelenben találkoznak.

@dia Nem a legpontosabb mérési módszerrel, gugli barátomat kérdeztem. A "kommentmezők mocska" nem a köznyelv része..? Itt egy pontosabb mérés ami egyúttal megmutatja miért HR-pazarló a hozzáállásod:
nyest.hu/hirek/igy-diszkriminal-a-magyartanar-idehaza?force_desktop

A belülről fakadó igény a helyesírásra szerintem egyfajta mérce, hogy az ember komolyan veszi önmagát, az anyanyelvét és megadja a tiszteletet az őt olvasóknak is Sőt, bármelyik tanult nyelvre is igaz ez, számomra pl. letaglózó látni az angol anyanyelvűek egy tekintélyes részét helytelenül írni.

Dia szavait érdemes részleteiben átgondolni, többek között fontos üzenet, hogy a mennyiség igen sokszor nem mond semmit a minőségről.

Na ez a brutális.. Lehet szidni Amerikát, de még mindig súlyosan megáll a "The U.S., The Cleanest Dirty Shirt" axióma...

Én bullish vagyok az amerikai piacokat illetően mindenesetre.

A kamat emelkedés miatt minden bizonnyal órási vesztesége fog keletkezni a FED-nek is ha eladja ezeket az állampapírokat?

Azt az állam finanszírozza? (adóból)

"Ez mellett viszont a további felhalmozás helyett elkezdi piacra dobni a meglévő állampapírjait és jelzálogleveleit, először lassabban, majd három hónap múlva már havi 95 milliárd dollár értékben akarja csökkenteni a nagyra fújt eszközállományát a FED."
És ki fogja ezeket az állampapírokat megvenni? Gondolom, hogy valami másik szélhámos banda, amelyik szintén egyszerűen csak nyomtatja pénz. :DDD
A végén mindenki szívni fog akinek USA állampapírja van, mert az infláció elviszi a dollár értékét. :))

@dia "e mellett" 44 100 000 találat; "ez mellett" 71 400 000 találat. A "mi" úgy tűnik mindkét módon írja, az "ez mellett" változatban gyakrabban.

A belülről fakadó igény a helyesírásra szerintem egyfajta mérce, hogy az ember komolyan veszi önmagát, az anyanyelvét és megadja a tiszteletet az őt olvasóknak is Sőt, bármelyik tanult nyelvre is igaz ez, számomra pl. letaglózó látni az angol anyanyelvűek egy tekintélyes részét helytelenül írni.

Dia szavait érdemes részleteiben átgondolni, többek között fontos üzenet, hogy a mennyiség igen sokszor nem mond semmit a minőségről.

Úgy néz ki, mégis Marxnak volt igaza.

Magyarán olcsó részvény árak a közeljövőben?

@gaborr : A gondolatmeneted feleben teljesen igazad van. Egy 0.5% kamatozasu allampapirt el lehet adni egy 10%-os inflacios kornyezetben, csak fel meg harmadaron kell adni. De letezik az az ar, amiert letezik olyan bator ember, aki batran belevasarol, csak premiumot kell neki fizetni.

Abban viszont szerintem nincs igazad, hogy ez vesztesegkent fog jelentkezni az allamnal, hiszen a penzt, amiert vasaroltak, azt amugy is a levegobol nyomtattak. Attol, hogy most eppen kotvenyek formajaban egy raktarban parkol, attol az meg semmi. A problema az, hogy kotvenyben parkolo nyomtatott penzt nemi premiumert kisoporni ugyanaz, mint penzt nyomtatni es kiszorni az emberek koze. Tehat bar a FED elvileg epiti le az adossagat, hogy kuzdhessen az inflacio ellen, kozben penzt fog onteni a piacokra! Ami majd fokozza az inflaciot.

Lehet, hogy megse olyan rossz az europai modszer, titkon varni a csodat.

@untermensch4
2022-05-07 at 01:07

Igen, ez sokszor probléma a keresővel, van hogy az első oldalakon csak hibás találatokat hoz fel.
Emiatt lehet, hogy a bizonytalan is rosszul kezdi el használni és ezért mégtöbb találat lesz a hibás formára. Így satnyul a "mi" tudása. Ezért sem jó, hogy a ma embere a szótár helyett a keresőt használja, bele van kódólva a butulás. A tömeg győz, nem a tudás.

Az én "fülem" is szokta zavarni, amikor ilyet olvasok, de betudom annak, hogy ez valamiféle tájszólás, amit a használója már nem fog levetkőzni. Apukámnak is vannak ilyenjei, hiába javítod ki következetesen 40 éven (!) át minden alkalommal, nem fogja helyesen használni.
Ezért nincs is értelme szólni emiatt.
A fúl túléli, a tartalmon meg nem változtat.

Eléggé hasonlít ez az eszközvásárlási görbe az S&P 500 tőzsdeindex árfolyam görbéjéhez...

@gaborr
Ügyes kérdés 🙂
Amikor egy jegybank kötvényt vásárol, akkor a vásárolt kötvények után kamatot kap. A kötvény ellenértékeként adott pénz előbb-utóbb viszont jegybanki számlán landol, amiért viszont alapkamatot fizet. Ha az alapkamat mértéke meghaladja a korábban vásárolt kötvények kamatát, a jegybanknak folyamatos vesztesége keletkezik a kamatkülönbségen. Ha ezeket a kötvényeket eladja, lényegében a kamatok különbözetén elszenvedett jövőbeli veszteségével diszkontálja a kötvény árát.

@v-a-laki
"A problema az, hogy kotvenyben parkolo nyomtatott penzt nemi premiumert kisoporni ugyanaz, mint penzt nyomtatni es kiszorni az emberek koze."
Hát pont nem ugyanazt jelenti, hanem az ellenkezőjét. Amikor a befektető megveszi az állampapírt, akkor csökken a másra fordítható pénze (fogyasztás, beruházás). Ergo kiszívja a pénzt a gazdaságból.
Ez persze nem fogja megállítani az inflációt, mert jelenleg azt sokkal inkább a várakozások és az embargók (pl. Irán, Venezuela, Orosz - csak a legnagyobb olajexportőröket említve) fűtik.

"Ez mellett"

Jobbító szándékkal, nem kötekedésből, és persze kockáztatva, hogy én tudom rosszul, de e mellett (nem pedig ez mellett), ha határozószó, mint a cikkben is, akkor egybeírjuk, tehát emellett.

Grétsy László szerint is, igaz, ez már 10 éve volt, azóta pedig sok karakter lefolyt az interneten, de mégis:
szabadfold.hu/hobbi/ez-miatt-235388/

@untermensch4
És egyben írva mennyi találat van? 🙂
arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/e-e-2529E/emellett-27E42/

@untermensch4
Ha már gyakoriságvizsgálat, akkor a google-ben a site:hvg.hu "ezmellett" nem sok mindent fog találni, tetszőleges portált behelyettesítve, talán a blikk.hu-n többet, de ott is többnyire csak a kommentekben, és egyébként a színvonalat remekül jelezve.

Az különírt alakra "ez mellett" rákeresve egyébként is sok fals találat is jön, tekintve, hogy ez a két szó külön is értelmes, és kerülhet egymás mellé teljesen más jelentésben, pl. "Mást nem néztem, de a Balaton ez mellett vicc". Ezeket a helyzeteket sokszor a szoftveres helyesírás-ellenőrzők sem tudják jól kezelni, többek között ezért is van szükség intelligens emberekre igényes írott szövegek megalkotásához a mai napig, és erre Miklós is jó példa egyébként.

Nem hiába nyomja magát a fél világ TikTok-on félperces videókban, azt a szintet könnyebb megugrani, és az egybites közönség is odagyűlik, na ott nem kell helyesírás.

@geri , pont ezt akartam kérdezni. Vagyis pár hónap és jöhet egy kis csökkenés a tőzsdén.

@geri
Viszont drágább dollárért….

Az eszközállományának értéke a kamatemeléssel már önmagában csökkenni fog, illetve valamennyi short term bond le is jár gondolom. Nem tudom, hogy ehhez az ütemhez egyáltalán piacra kell-e dobnia valamennyi kötvényt. Azt sem tudom, hogy egyáltalán ki lenne a vevő ezekre.

@dia A közlekedési szabályok megsértését hétköznapi ember nem büntetheti, a "hibás" nyelvi formák használata pedig nagyon-nagyon mérsékelten balesetveszélyes... és a közlekedési szabályok jogszabályok. De ezen kívül mindenben remek párhuzam, legalábbis az egymásnak néhol ellentmondó szabályok létezésére mindenképp 🙂
Mivel az "emellett" változataként az "ezmellett" organikus beemelése még nem lefutott dolog, a két változat használati gyakoriságán túlmutató érvelés az ami felesleges feszültség.

@dia Nem a legpontosabb mérési módszerrel, gugli barátomat kérdeztem. A "kommentmezők mocska" nem a köznyelv része..? Itt egy pontosabb mérés ami egyúttal megmutatja miért HR-pazarló a hozzáállásod:
nyest.hu/hirek/igy-diszkriminal-a-magyartanar-idehaza?force_desktop

@untermensch4
Az a két szám, amit használati gyakoriságként egymás mellé írtál, egyrészt megalapozatlan (hol és hogyan kerestél rá?), másrész jó eséllyel erősen torzít az "ez mellett" irányába (két különálló, más értelemben is gyakran használatos szó), harmadrészt többségében (erre tettem fel hivatkozást) a kommentmezők mocskából böfögték fel, nem pedig cikkekben, hírekben, vagy ehhez hasonló blogbejegyzések tartalmában szerepel, amivel szintén más a baba fekvése.

A párhuzamot pedig inkább hagyjuk, úgy tűnik, a mi párhuzamaink csak a végtelenben találkoznak.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram