A Paypal elkezd pénzt felszámolni az inaktív számlák után
Egy új hír szerint a Paypal 12 fontot számol fel mindenkinek, aki decemberben már legalább egy éve nem lépett be a számlájába. Bár ez nem Magyarországra vonatkozik, gyanítom, mi sem fogunk ebből kimaradni. Ha van alvó Paypal számlád, egyrészt nézz rá, másrészt költsd el róla a pénzt. Cikk erre.
Ha megszüntetem ( Fogaskerék – Számlalezárása), akkor ugye nem követelhetnek semmit? Én ez ezt a húzást egy kicsit túlzónak találom, főleg az ár tekintetében. Kb 2x használtam az elmúlt 8 évben, úgyhogy inkább elfelejtem hogy vannak…
Köszi a válaszokat! 🙂
a cikk azt írja, elég belépni a felületre.
Papó
a cikk azt írja, az egyenleget terhelik, amennyiben van rajta pozitív egyenleg.
Kuldtek, nekem szeptember 30-an erkezett. Az all a benne linkelt oldalon levo szovegben, hogy (tobbek kozott):
“Ez a rendelkezés nem vonatkozik a PayPal Írországban bejegyzett felhasználóira és a Magyarországon regisztrált egyéni számlákra.”
Én mindenesetre ki nem állhatom, a bejegyzés hatására a több éve ki se nyitott account-omat felélesztettem és töröltem is egyben. Agresszív és messze az új innovátoroknál gyengébb feature, a héten írtad, hogy az árfolyamon is átvág.
Támogattam egy online folyóiratot, akik csak Paypal formában fogadnak el támogatást, de mivel enélkül az account-ot nem tudtam volna megszüntetni, inkább ezt is töröltem.
Szóval részemről ennyi volt ebben az életben Paypal ügyben. Ha valaki erőlteti, akkor velem nem fog tudni üzleti kapcsolatba lépni.
Az inaktivitási díj a Bulgáriában, Cipruson, a Cseh Köztársaságban, az Egyesült Királyságban, Észtországban, Gibraltáron, Görögországban, Guernsey szigetén, Jersey szigetén, Lettországban, Liechtensteinben, Litvániában, Magyarországon (csak vállalati ügyfelek), a Man-szigeten, Máltán, Romániában, San Marinóban, Szlovákiában vagy Szlovéniában regisztrált felhasználókra vonatkozik.
Az inaktivitási díj az alább felsorolt díjak vagy a számlájának megmaradt egyenlege közül az alacsonyabb.
Angol font: Euró:
Cseh korona: Magyar forint:
12,00 GBP 12,00 EUR 300,00 CZK 4000,00 HUF
2020-10-18 at 17:47
Pár hete szüntettem meg.
Lassan túl messzire mennek és a mai világban már egyébként sem szól semmi a paypal mellett és még drága is.
Viszont nem engedi lezárni amíg van rajta egyenleg, de a számlámat nem engedte beregisztrálni, így kiutalni sem tudtam magamnak az egyenlegem.
Szerencsére csak kb. 15€ volt rajta, azt elszórtam hülyeségre, meg eladományoztam és üresen már gond nélkül engedte lezárni. Nem számoltak fel semmit.
@Karcsika: Akkor ugye, úgy kell törölni a fiókot, ahogyan írtam (nincs rajta egyenleg)?
Ebay-t életemben párszor ha használtam. Ma már ott van helyette az aliexpress, amazon, stb.
A paypal maga ráadásul drága is a kereskedőnek – és a Curve, Revolut óta az a pici létjogosultsága, ami volt, az is megszűnt.
De ha jól értem, magánszemélyeknél még nincs ilyen inaktivitási díj, szóval nem égető.
Ja és annyit kell tenni, hogy pl. egy virtuális, lockolt Revolut kártyát tenni mögé, onnan próbáljon meg díjat beszedni 🙂 Ha egyszer mégis kellene, akkor Revolutban unlock, tranzakció, és lock megint.
Beléptem és a Google gusztustalan módszerével követelték, hogy adjam meg a mobilszámom. Átugrási kikerülési lehetőség sehol. felül azért újra a sima paypal.com-ot megadva, már a fiókomban landoltam. Érdekes, itt meg volt adva a tel. számom, igaz otthoninak. Persze a bent lévő adataimat (tel.szám, cím) nem tudom törölni csak módosítani vagy hozzáadni. GDPR még hírből sem ismert náluk.
Számla megszüntetés és mentek a levesbe. Úgyis a Revolut ingyenes virtuális kártyáját használom a netes fizetésekre. A R se angyal, de a Paypal sunyi lehúzásaihoz képest majdnem.
“Ebay-t életemben párszor ha használtam. Ma már ott van helyette az aliexpress, amazon, stb.
A paypal maga ráadásul drága is a kereskedőnek – és a Curve, Revolut óta az a pici létjogosultsága, ami volt, az is megszűnt.”
A Paypal aljas, pofátlan és lehúzó, ezt nem vitatom, én is utálom őket. De vevőként tényleg csak ők védenek meg.
Aliexpressről 2013.08.26 óta 4570db körüli csomagom érkezett az egyik alis fiókom szerinti stati alapján, szóval köszi, van tapasztalatom, alipay és aliexpress customerserv kb BKV ügyfélszolgálat szint, ha rendelsz kínaiaktól rendszeresen akkor tudod hogy agyvérzés, 10 csomagból 1 totálkár, 2 másik komoly problémás és még 1-2 olyan van hogy csak lemondóan hümmögsz, szóval ne hasonlítsuk az ebayhez és a PP-hoz ahol ha egy 4cm-es hosszúságú karc van a gyűjtői akciófigura DOBOZÁN lefotózom és visszaküldhetem INGYEN (PP coverage).
Alin nem árulok mert nem vagyok ferdeszemű, így ott csak vevői tapasztalatom van, ebayen viszont árulok is, IBAN-t még EU-ban sem használ senki, mindenki PP, és eladóként 12%+4-5-6% PP a lehúzás, és az USA vevők élnek és gyakran visszaélnek a PP védelemmel, és itt is nehéz az igazad bebizonyítani, szóval a PP vevőként királyság, eladként szívás.
PP kapcsán ha meg virtuális kártyát teszek mögé és nem tud levonni, szerinted nem jön kb 30 napon belül a velük partnerségben lévő egyik jó nevű magyar ügyvédi irodától tértivevényes felszólítás hozzád mikor a sz*os kis vatera verőemberei 137 Ft-os lejárt számlával végrehajtóknak adnak át 14 nappal a számlád lejárta után és brutál adminisztrációs díjat fizettetnek veled?
Nem kötözködni akarok, de szerencsére úgy látszik nem sokat veszel / adsz el / és tartozol mainstream online piactereket használva. (én mindegyiket csinálom, elég régen)
2020-10-18 at 19:31
Igen, jó úgy. Kapsz is majd róla egy visszaigazoló mailt, hogy lezártad.
@Többiek: miért írjátok, hogy e-bay-en muszáj paypal-t használni? Én mindig tudtam eddig dombornyomott kártyával fizetni. De megvallom ez a “mindig” csak kb. 5 alkalmat takar. 🙂 Nem vagyok egy e-bayes.
Mindenesetre az látszik, hogy felhasználói oldalról nem túl kedveltek, úgyhogy akkor marad a feature azoknak, akik az ebay nélkül nem tudnak élni. Én pl még soha nem használtam, lehet, hogy buktam már rajta, de 47 felett már nem fogok belekezdeni, főleg, ha feltétele a Paypal.
Ha az ebay helyett megjelenik egy versenyképes platform és az ebay PayPal-lal nehezítve gurul tovább, akkor villámgyorsan el fogják veszteni az ügyfeleiket, ami remélem, hogy pár hónapon-éven belül be is következik.
Ha aliról több ezer csomagot rendeltél már, akkor rég gold/diamond/anyámkínja rangod kell hogy legyen, amihez jár a fast refund. Az pedig azt jelenti, ha az eladó szemétkedik és nem akarja kifizetni magától az igényelt refundot, akkor az Ali beavatkozik és gyakorlatilag mindig a te javadra dönt, megkapod amit kértél.
Ha ilyen nagy tételben vásárolsz akkor elég jó vásárlói védettséget ad az Aliexpress.
Amazonon vén róka vagyok én is. A Marketplace-ről valóban nem mindent szállít Mo.-ra, de megnézheted másik ország oldalán, vagy ugyanazt másik eladónál, aki szállít. (Persze nem mindegy, mennyiért)
Ezenkívül ott vannak még a virtuális címszolgáltatók, van ingyenes is, amit lehet ilyesmire használni, bár az is csak nagyobb értékű dolgoknál éri meg, mivel bármely szomszéd országból 40-50 EUR körüli a futár díja. Ez a “hatalmas, nehéz csomagot 1500 forintért elvinni az ország másik oldalára”, ami itthon van, szerintem ez túl olcsó, az Ausztriából 1 db Amazon Echo kütyüt kihozni címszolgáltatótól (mert ugye azt nem szállítják ide, csak USÁ-ból talán, de onnan én mostanában vám miatt kevesebbet), az meg túl drága szerintem.
Nekem meg valamiért Amazon maradt ki, párszor vettem cuccokat onnan jó áron, aztán ezen felbuzdulva rendszeresen néztem és egy idő után bármit akartam a checkout utolsó lépésében írta ki hogy sajnos nem tartozom a menő lokációkban lakók közé, szóval thanks but no thanks. Elég frusztráló volt, mert előtt számolgattam nézegettem és örültem hogy tökjó itt jobban jövök ki és a végén pfff. De volt olyan szint is hogy könyvfordításhoz kellett néhány műszaki könyv (fékrendszerek stb) a melóhelyemen, német amazonon megtaláltam, és nemhogy hozzánk, de még az osztrákokhoz sem szállítottak ki, szóval szívességcsokrokat fonva szereztem meg a cuccot végül.
Ez jól hangzik, de max olvashattad valahol, mert NEM így van a gyakorlatban 🙂
Eddig nem nagyon foglalkoztam member pontok, levelek meg ilyenekkel, de most megnéztem, a most használtatban lévő mindkét fiókom diamond level.
Már rég voltam mezei user, szóval nem emlékszem miben volt rosszabb mint most, de tapasztalati szinten ennek kb annyi előnyét élvezem hogy holdújévi ünnep, singles day meg ezek előtti kuponorgiában kapok alanyi jogon vaskosabb seller és aliexpress kuponokat a gyári select couponok mellé, illetve fans discountot bizonyos boltoknál.
(de mivel rendelés esetén processing time 7-10 nap, berakott ragszám csak egy szám, azért írják be mert kifutnak a processing időből,lehet akár 10 nap mire csomaghoz adják (sokszor meg is változtatják), 5-10 napot pihenhet a rakiban, majd Kínában viszegetik ide-oda 5-10 nap, majd overseas shipping 10-50 nap ha CN a küldő ország) és a tényleges refund még 7-21 nap mire jóváíródik a számlán amiről fizettél NEM tesz boldoggá, hogy akár totálban 3 hónap várakozás után nem kell még 2 hetet várnom a vita lefutására hanem azonnal megítélik.
Viszont minden más esetben pl quantity/quality problems, Product not as described….stb a jellemző gond , van vizsgálat, ülnek rajta, méghozzá nem is keveset. Sokszor van olyan hogy az a result a proposal-omra hogy please wait 5 more days, és ezt képesek 2-3x eljátszani egymás után aztán az eladó odaböfög valami értetlenséget, ettől megint elkezd ketyegni az óra és a végén ha már nem tudnak mit kitalálni akkor szokott az lenni hogy nekem van igazam, 5 nap és ha az eladó nem nyújt be semmi jogosat akkor az én részemre döntenek. Sok olyan vitáról van képernyőképem hogy a határidő után is ketyeg az óra a vitánál, tehát 10 napja volt az estimated finish de még mindig 5 nap van hátra 🙂
Ez olyan 10-50usd közötti refund amountoknál van, alatta 5-10 felé laz eladók nem törik magukat néha timeoutra fut a vitám, mert nem is válaszolnak, ez a sáv meg ez.
Aztán ha próbálsz csetelni a a robot appjukkal az oldalon az is agyhalál mire eljutsz egy ügyintézőig, és sokszor pontosan olyanok mint egy robot csak a válasz tartalmából jöhetsz rá hogy emberrel beszélsz, igazán arra jó hogy saját magad fáraszd ki szép lassan, értelme nincs.
Vesztett vita esetén nagy értéknél bele szoktam menni az fellebbezős (Appeal) dolgokba… 13 esetből 1x ítélték jogosnak a fellebbezést,
Ugyanazt hozták ki eredeménynek mint azelőtt és totálisan lezárult a dolog.
Ez volt az aliexpress maga, még ezután is lehet továbbmenni (2x meg is próbáltam) beléphetsz az alipay fiókodba és ott is szót emelhetsz a fizetési tranzakciónál is, de csak elhúzni tudod a bukásodat, legalábbis nekem nem volt érdemi eredeménye, kb ugyanaz a közeg csak lehet egy irodával arrébb 🙂
Szóval hiába vagy akárkicsoda, bármilyen rég ott, legyen bármilyen mondvacsinált megemelt védelmed, max némi aprót tarthatsz meg, rendes pénznél már nem rúgsz labdába, az aliexpress balkán, sőt maga a vadnyugat….
Egyébként ezek a vitás dolgok egy nyugati vevőbarát helyen megtartom a cuccot, visszakapom a pénzt az eladó meg büntetést kap – zárultak volna le az esetek 98%-ában.
(bocs a szét offolt kommentekért, de valahol ismeretterjesztés)
Inaktív számlák
Ha PayPal-számlája legalább 12 egymást követő hónapig inaktív, akkor előfordulhat, hogy éves inaktivitási díjat számítunk fel. Az inaktív számla azt jelenti, hogy Ön nem jelentkezett be PayPal-számlájára, illetve más módon sem használta fel PayPal-számláját pénz küldésére, fogadására vagy felvételére.
Ez a rendelkezés és az inaktivitási díj az ír regisztrált felhasználókra és a Magyarországon regisztrált egyéni számlákra nem érvényes.
Ahogy az eredeti cikk is írja a megoldást: be kell néha lépni és egy kis pénzt mozgatni.
Amiota van kindle meg hangoskonyv, ritkan veszek papir konyvet…
Ma pl. éppen egy online video-kurzust vettem vele, a Revolut virtuális kártyával…
Oda kell figyelni, hogy ne a paypal váltson, ez 3 plusz klikk…
És magyar egyéni accountokra nem vonatkozik, tehát nem kér pénzt, maradhat.
– az az inaktív, aki 1 éve nem lépett be vagy nem volt semmilyen forgalma,
– az inaktivitási díj magyar magánszemélyek számláira nem vonatkozik,
– a díj 4000 HUF vagy az egyenleg közül az, amelyik alacsonyabb.
paypalobjects.com/marketing/ua/pdf/HU/hu/ua-121620-v1.pdf
Aki tehát akinek personal account-ja van, nem kap díjat, aki évente egyszer belép, nem kap díjat, akinek 0 az egyenlege, nem kap díjat. Tetszés szerint bármelyik opció választható. Szerintem ez pont nem az az intézkedés, ami miatt kiérdemelné a szemétláda jelzőt. Ennél jóval mocskosabb húzásai is voltak.
Nyilván, aki nem magyar, vagy vállalati accounttal rendelkezik, ő máshogy látja… nem is értem, miért van a magyar magánszemélyre kivételezés. Minden esetre az account könnyen felmondható.