Írtam egy bő éve az Aegon Smart Casco-ról, aminek lényege, hogy az alapján fizetsz díjat, mennyit használod az autót. Az alapdíj 2 Ft/óra, álló helyzetben 1-3 Ft a óradíj, ekkor lopáskár és ismeretlen rongálás, nyestkár és egyebek után térít csak a biztosító.
Elindulásnál neked kell bekapcsolni egy telefonos appban a mozgás állapotot, ez Budaörsön egy ötéves Fordra óránként 65 Ft-ot jelent. Aztán ha megint megálltál, visszakapcsolsz álló módra és újra 2 Ft lesz a díjad. Minél kevesebbet használod az autódat, annál olcsóbb lesz a havi díjad.
Az egyetlen, bár komoly macera, hogy mindig neked kell kapcsolgatni a két üzemmód között kézzel.
Ha elfelejtetted időben aktiválni a mozgó üzemmódot és 500 méternél messzebb kerültél az eredeti helyzetedtől, a következő 15 percben nem fog fizetni a biztosító, ha kár ér.
Amiért újra írok róla, hogy Joe tett fel egy érdekes kérdést. Mi van akkor, ha soha nem aktiválom a mozgás üzemmódot? Akkor havi 2870 forintért van egy lopáscasco-d, kiegészítve opcionális nyestkárral és álló autóban más által okozott kárral. (Összehasonlításul, egy másik biztosítónál egy 2 milliós lopáskár 20% önrésszel évi 10.500 Ft. Nagyobb térítést vagy kisebb önrészt nem is lehet kérni.)
Egyszerű megkötni és drágább autónál még olcsó is egy budapesti, Pest megyei , A0 vagy akár még rosszabb bónuszbesorolású lakosnak. Ha pedig nagy a kárlehetőség (havas út, ónos eső, túl nagy forgalom, ismeretlen város, éjszakai vezetés, stb.) bármikor aktiválhatjuk a mozgó autó üzemmódot is.
Megnézve a feltételeket, a tulajdonos felelőssége váltani az álló és mozgó üzemmód között. Viszont azt is mondja, hogy "Álló autó üzemmódban a Biztosító kockázatviselése kizárólag az „Álló autó” üzemmód alá tartozó alapbiztosítási kockázatokra és – a Szerződő által választott és a káresemény időpontjában bekapcsolt állapotú – „Álló autó” üzemmód alá tartozó kiegészítő biztosításokra terjed ki."
Így az értelmezésem szerint az álló autóhoz tartozó térítés minden esetben fenn áll, függetlenül attól, hogy a lopás az utolsó aktiválástól 100 kilométerre történt.
Ha így van, sok fővárosi embernek lehet egy viszonylag olcsó, előre fizetett lopáscascoja, amit rossz közlekedési körülmények között bekapcsolhat, mint normál cascot is.
Szerintetek megáll-e a dolog? Ha van ilyen szerződésed, milyen tapasztalatod van vele?