Aegon Smart Casco 2.
Írtam egy bő éve az Aegon Smart Casco-ról, aminek lényege, hogy az alapján fizetsz díjat, mennyit használod az autót. Az alapdíj 2 Ft/óra, álló helyzetben 1-3 Ft a óradíj, ekkor lopáskár és ismeretlen rongálás, nyestkár és egyebek után térít csak a biztosító.
Elindulásnál neked kell bekapcsolni egy telefonos appban a mozgás állapotot, ez Budaörsön egy ötéves Fordra óránként 65 Ft-ot jelent. Aztán ha megint megálltál, visszakapcsolsz álló módra és újra 2 Ft lesz a díjad. Minél kevesebbet használod az autódat, annál olcsóbb lesz a havi díjad.
Az egyetlen, bár komoly macera, hogy mindig neked kell kapcsolgatni a két üzemmód között kézzel.
Ha elfelejtetted időben aktiválni a mozgó üzemmódot és 500 méternél messzebb kerültél az eredeti helyzetedtől, a következő 15 percben nem fog fizetni a biztosító, ha kár ér.
Amiért újra írok róla, hogy Joe tett fel egy érdekes kérdést. Mi van akkor, ha soha nem aktiválom a mozgás üzemmódot? Akkor havi 2870 forintért van egy lopáscasco-d, kiegészítve opcionális nyestkárral és álló autóban más által okozott kárral. (Összehasonlításul, egy másik biztosítónál egy 2 milliós lopáskár 20% önrésszel évi 10.500 Ft. Nagyobb térítést vagy kisebb önrészt nem is lehet kérni.)
Egyszerű megkötni és drágább autónál még olcsó is egy budapesti, Pest megyei , A0 vagy akár még rosszabb bónuszbesorolású lakosnak. Ha pedig nagy a kárlehetőség (havas út, ónos eső, túl nagy forgalom, ismeretlen város, éjszakai vezetés, stb.) bármikor aktiválhatjuk a mozgó autó üzemmódot is.
Megnézve a feltételeket, a tulajdonos felelőssége váltani az álló és mozgó üzemmód között. Viszont azt is mondja, hogy “Álló autó üzemmódban a Biztosító kockázatviselése kizárólag az „Álló autó” üzemmód alá tartozó alapbiztosítási kockázatokra és – a Szerződő által választott és a káresemény időpontjában bekapcsolt állapotú – „Álló autó” üzemmód alá tartozó kiegészítő biztosításokra terjed ki.”
Így az értelmezésem szerint az álló autóhoz tartozó térítés minden esetben fenn áll, függetlenül attól, hogy a lopás az utolsó aktiválástól 100 kilométerre történt.
Ha így van, sok fővárosi embernek lehet egy viszonylag olcsó, előre fizetett lopáscascoja, amit rossz közlekedési körülmények között bekapcsolhat, mint normál cascot is.
Szerintetek megáll-e a dolog? Ha van ilyen szerződésed, milyen tapasztalatod van vele?
A leírásban ezt találtam:
Álló autó biztosítás fedezeteinek rövid leírása
– Mennyit fizetünk? A választott törésbiztosítási összeghatárig, 10% (illetve a szerződésben meghatározott minimális) önrész levonásával.
Ha csak álló autóra akarjuk használni, érdemes “limit nélkül” összeghatárt választani. De ha bekapcsoljuk mozgó autóra is, akkor arra drágább lesz a biztosítás.
Egy sima casco ehelyett 20% önrésszel lenne olyan 90-120 ezer a kocsira.
Sokan panaszkodnak hogy macerás. Igen, ha valaki a szomszéd utcába is kocsival jár bevásárolni, macerás percenként csattogtatni a mobilt. Hosszabb utakra simán jó, és már az app is pillanatok alatt kapcsolódik a serverhez (régebben voltak gondok hogy 1-2 percet várni kellett).
Amúgy a szerződéskötés egyszerű, az appban történik, körbe kell fotózni az autót. A mozgó mód aktiválását persze 90%-ban elfeljti az ember, gps alapon mehetne automatán. De lopás elleni cascónak jó.
A kapcsolgatás némileg macerás, bár valamelyest automatizálható: ha a telefon bluetooth-on kapcsolódik az autóhoz, elindítja az appot, ugyanígy feljön, ha lecsatlakozik. Eddig egyszer-kétszer felejtettem el bekapcsolni, azt is nyaralás alatt (a megváltozott körülmények, ugye).
Ami rossz, hogy gyenge mobilnet térerő esetén nem tudsz kapcsolni üzemmódot. Külföldön ez párszor gond volt, mert a mobilnetem nem működött bármelyik szolgáltató hálózatán. Adatot az app alig fogyaszt, egy 8 órás út alatt 3-4 MB ment el. A feltételek és az ügyfélszolgálat szerint menet közben nem kell élő mobilnet kapcsolat, csak GPS jel.
Nekem megéri.
Nekem is megérné, szerintem.. mert sokat biciklizem, de ha autóval megyek akkor nem árt ha van és csak akkor ketyegjen ha megyek..
🙂
Én épp a hosszú utak miatt tartanám macerásnak, mert pl. hajnali induláskor a mindent elpakoltunk para mellé plusz egy elem, szállást elhagyva hasonló problémák, bizonyos helyeken meg a mobilnet lefesettséget kellene keresgélni. Ráadásul ami a baleseteket illeti, stresszhelyzetben mindenkinél nagyobb az esély arra, hogy balesetet okoz, ahogy épp ugyanekkor abekapcsolás elfelejtésére is nagyobb az esély. Egy ilyen hiba egybeesése pedig milliókat jelenthet. De mindenki maga tudja eldönteni, nekünk a casco a megnyugtatásunkra is van, nem pedig újabb stresszfaktornak.
Lopások/feltörések száma 2018-ban: 2768
Forgalomban lévő autók száma: 3,5 millió
Kétmilliós autónak az éves lopáskockázati költsége:
2768 / 3 500 000 * 2 000 000 = 1 581 Ft
Kb 800 Ft / milliós érték
Autók száma: https://kiszamolo.hu/137-ezer-uj-auto-magyarorszagon/
Lopások/feltörések száma: alapjarat.hu/hasznos-infok/hol-tortenik-legtobb-autolopas-az-orszagban-most-megtudhatod
“2010-ben országosan 16 890 ilyen jellegű bűnesetet regisztráltak, addig 2014-ben már csak 10 560-at, míg 2018-ban pedig mindössze 2768-at országos szinten.”
Ebből a fele budapest-en történt, tehát ott jóval nagyobb a kockázat. De arra is ki lehet számolni.
Ha pedig nem töltöd fel az egyenleget, egyszerűen lejár.
Vidékieknek biztos nem éri meg, ott sokkal olcsóbb a casco. Annak se, aki bónusz 4-5 vagy még jobb fokozatban van. Annak se, aki napi 2-3 órát használja az autót legalább ötször egy héten.
A többieknek érdemes számolni egyet. Aztán lehet, hogy nekik se éri meg.
Varosban, ahol az autosok fele nem tud parkolni, a masik fele csak letojja milyen kart csinal, a rendszeresen kozlekedo, napjaban mondjuk tobb helyen megallo sofor, aki azon parazik hogy talal-e eleg szeles parkolohelyet, o neki nem stresszfaktor, es nem kell idegeskednie, hogy na, a 4 megallobol mind a 4x elinditottam, vagy csak 3x? Csak annak aki haztol hazig megy kenyelmesen hosszabb utra, autopalyan, de a varosi oruletben levonek nem? 🙂
Ez nekem igy picit fura
Egyébként igen, a lopások örvendetesen leestek. S ebben nagy szerepe van a déli határkerítésnek is. Politikai hisztériakeltéshez építették, de valami haszna mégis lett. Sok autó ment át a zöld határon, most meg nem tudnak átszökni a szántóföldön.
Lopások 2014: 3562 (-15% az előző évhez képest), 2015: 2318 (-35%), 2016: 1482 (-36%), majd 1125. A lopások 60-73%-a Budapesten történt.
S egyre inkább az öreg autókat lopják, bontásra, mert az újakkal nem tudnak sok mindent csinálni. Ki már nem tudják vinni a határon, itthon meg nem lehet eladni a lopott autót egyben. Alkatrész viszont az öreg autókhoz kell.
Amúgy milyen hülye statisztika az, ahol a lopásokat és a feltöréseket egy kalap alá veszik? Mintha a nemi erőszakot és lopásokat együtt kezelnék.
nálam 3 Ft alap óradíj x 24 óra x 30 nap = 2160/hó
Az álló autóban lévő kárt nehezebb számolni. De gondolom ott is jókor felárral dolgoznak. Sok embernek/családnak így is jól jöhet egy biztosítás, mert egyszerre leakasztani 1-2 milliót új autóra nem mindenkinek egyszerű.
De aki mondjuk holnap ki tudja fizetni, az statisztikát tekintve jobb helyre is teheti a pénzét.
1125 * 0.5 / 600 000 * 2 000 000
= 1875Ft kockázati költség Budapesti autó lopására
Én sosem próbáltam még személyautóval szántóföldön menni – működik az? Egyébként azt hittem, a lopott autókat Ukrajna felé viszik, ott nincs kerítés. Meg Románia felé sincs…
Nem kell, hogy sebészien pontos legyen, mer a legfontosabb az, hogy a tényleges költség 1-2 ezer Ft, az elkért ár 10,000
A konkrét számot amúgy sem érdemes precíznek gondolni, mert számít az autó kora és típusa.
Azt is ki lehetne KSH-zni, mert megvannak az adatok hozzá. És akkor még pontosabban ki lehet számolni egy személyre a valószínűséget, hogy lopják az autóját.
De a nagyságrendeken, és számomra a konklúzión, szerintem akkor sem változtat.
Jó volt a cikk, mert elgondolokoztatott ezen.
Szerintem ez egy jó ötlet, hogy csak akkor fizess, hogyha valóban használod a kocsit.
Ha a terveim össze jönnek, nekem csak 12-15 perc lenne a melóba ingázás (ave M0), tömegközlekedve bő másfél óra (ave BKV).
És az is elgondolkodtató, hogy a meglevő, üzemképes, de leharcolt telót erre automatizálni.
Ha szivargyújtón kap áramot, indítsa el az appot, hogyha lekapcsol a töltés, állítsa le.
Köszönöm a tippet, utána számolok.
Köszönöm
“Aki már használja, az elszámolás óra egységekben történik?”
Én nem használom, de elolvastam a szabályzatot. Kedvező a helyzet: Megkezdett percenként számolják a díjat.
“Az egyes biztosítási elemeknek a díjfeltöltésre
vonatkozó, idôegységre vetített díja a smartCASCO
okostelefonos alkalmazásban, a kötvényen, valamint
az elsô feltöltés tekintetében az ajánlaton óránkénti
(Ft/óra) díjként szerepel, elszámolásuk percben
számítva (percdíj = óránkénti díj/60) történik. A
különbözô biztosítási elemek egyes igénybevételi
alkalmainak minden megkezdett percére a teljes
percdíjat tartozik megfizetni a Szerzôdô.”
“Ha elemi kárra pl. jégeső fizet, akkor is elég jó lehet. Sokszor volt az munkahelyemen, hogy láttam, hogy jön a vihar, de akkor igazából nem tud mit kezdeni az ember.”
Én azt látom a szabályzatban, hogy elemi kár ellen is véd a biztosítás. Álló és mozgó üzemmódban egyaránt. A jégkár külön is meg van nevezve.
“Én sosem próbáltam még személyautóval szántóföldön menni – működik az?”
Erre a fontos kérdésre muszáj válaszolnom. 🙂
A frissen szántott mélyszántáson normál személyautó nem tud haladni. Száraz tarlón igen. A kettő közötti halmazállapotú földeken a folyamatosan nő az esély.
De gondolom a csempészek -ahol lehetett- a szántóföldek közötti földutakat használták, ahol a munkagépek is mozognak.
Ha ezek után a biztosítónak magas összegű kártérítést kell fizetnie egy örökké állónak bejelentett -de a valóságban néha mozgó- autó után, akkor mindent meg fog tenni ez ellen.
Mi lehet egy ilyen per végeredménye?
A szabályzat szerint a biztosított köteles bejelenteni az autó mozgását, de ha nem teszi meg, nincs megnevezett szankció.
Viszont a biztosító érvelhet azzal, hogy az ügyfél rosszhiszeműen megszegte a szerződés feltételeit és ezért jóval kevesebb díjat fizetett, mint amennyi járt volna. Azaz az ügyfél nem teljesített a szerződés szerint, ezért az Aegonnak sincs teljes körű kötelezettsége. A mozgást a kilomáteróra állásából, vagy egyéb módon lehet bizonyítani.
Kockázatos, hogy csak a kár után derül ki, hogy lesz-e pénz
Egyáltalán nem értem mi köze van ahhoz, amit írtál annak, amihez írtam. Nem stresszfaktor, hanem egy hosszabb út előtt plusz egy dolog, amit el lehet felejteni. Teljesen mindegy, hogy amúgy ki mennyire használja az okostelefonját a két dolog, hiszen induláskor a legtöbb emner nem arra gondol, hogy épp mit nézzen meg a neten.
A másik, amit írtam, hogy épp stresszes helyzetben nagyobb esélye az elfelejtésnek, ahogy a baleset okozásnak is akkor nagyobb az esélye. Nyilván legjobb ilyenkor el sem indulni persze, ezért ez a felvetésem imkább elméleti, a másik a fontosabb.
A wc-re autóval járók ezzel szemben könnyebben be tudják építeni a rutinjukba.
De elképzelhető, hogy van akinek ez ideális.
“Ezzel meg a korabbival azt mondod hogy egy sima autopalyas hetvegi hazaut macera, keszulodes, illetve vezetestechnika szempontjabol is problemasabb mint egy varosi vezetes. ”
Nem, nem ezt mondom, sőt most is mintha teljesen másról beszélnél, mint én. De eszembe jutott egy hasonlat erről, nos mindig heti matricát venni macerasabb, mint éveset. Ha azonos árban lenne egy évben, akkor is az éveset venném. Egy rövid ideig volt hogy mindig havit vagy 10 naposat vettem, és volt hogy majdnem megbüntettek, mert elfelejtettem. Nos, ez lefordítva a casco-ra, azt hiszem már érthető.
Ezzel kijon 10%onresszel havi 40-45e bol, teljes tores es lopaskarral. Elozoleg a minicasco volt 38e ugyanerre a kocsira, toreskar nelkul…. Azert havi 4-5e difiert mar elkattintgat az ember (hetente egyszer hasznalva a kocsit).
Mondhstnam, a hulyenek is megeri 🙂
Munkahelyváltás miatt hétközben egyáltalán nem fogok vezetni, csak hétvégenként néha. A kalkulátor szerint így havi 3 ezer Ft körül lesz a cascom akkor is, ha minden extrát benyomok (asszisztencia, limit nélküli biztosítás törésre). Az eddigi cascom havi 15 ezer forintra (!) drágult volna évforduló után. Ez évi 144 ezer forintos spórolás.
Köszönöm Miklós!!
Viszont az bennem is felmerül, hogy ezzel a használattal pro forma megszegem a szerződést, érdekelne egy jogász véleménye, hogy az Aegon vajon erre hivatkozva mentesülhet-e pl. a lopáskár megtérítése alól…
Figyeli a GPS-t, hogy mentem-e a bekapcsolas utan? Van ennyire intelligens?
Ha megint elfelejtettem ujrakalkulalni a cascomat fordulon, es az eves dij at elore befizettem, akkor ha valtok egy ilyenre, visszaadja a biztosito az elore fizetett eves dij arányos részét?
Nem jár vissza az időarányos díj csak azért, mert találtál egy olcsóbb biztosítást.
Néhány millió ft-os vésztartalékot most hol érdemes lekötés nélkül elhelyezni? Cetelem takarékszámla? (1%)
Az autó Bluetooth adaptere a gyújtáskapcsolóra aktiválódik, így kb. akkor mozog az autó, amikor a Casco app kapcsolódva látja az autó Bluetooth-át.
Szóval én nem merném csak lopás-cascoként használni.
Google play-ről az eRobot-ot (magyar fejlesztés), lehet rá lehet venni, hogy a feltételek teljesülése esetén indítsa el az appot, vagy akár az aktiválást is. Azzal lehet ilyen ha / akkor típusu parancsokat létrehozni, bár aktívan nem használom már.
Én első autótulajdonosként (27 évesen) egy 2010-es 1.8-as Honda Civic-re egy évre 136 ezer forintot fizettem volna mindent biztosító CASCO-ra. Na már most, ez ******** sok, úgyhogy egy hete regisztráltam erre a SmartCASCO-ra. Az esetek 90%-ban mélygarázsban áll, a maradék időben pedig vidékre járok vele.
Eddig 8 napja van megkötve, 4 Ft / óra álló autóra és 41 Ft / óra mozgó autóra. 15 ezerrel töltöttem fel, amiből lement 1000 Ft. Tehát kb. 46 ezer forintra fog kijönni egész évben. Persze lesz az több is, ha pár külföldi út becsúszik, de nem számítok sokkal többre. Tehát eddig úgy látom, hogy megérte. 🙂
Persze az “elfelejtem átállítani” már vagy 3x megesett (így útközben kellett), pláne az elején, de az utolsó utakon már nem. Úgy “oldottam meg”, hogy a Waze és Drivio elé raktam egy mappában őket, így 1. lépés a CASCO, 2. a Waze, 3. a Drivio (tankoláskor).