Aegon Smart Casco

Bolyongtam az Aegon oldalán, ott találtam rá a Smart Cascora.

Nem tudom, mióta létezik és azt sem, hogy nekem még miért nem szóltak róla. Annyi marhaságot kapok sajtóközleményekben a KLM tavalyi eredményétől a UPC csehországi tevékenységéig, de ilyen jó dolgokkal nem képesek megtalálni a bankok és a biztosítók.

Mi is ez az egész?

Egy prepaid, vagyis előre fizetett casco, ami csak akkor ketyeg, ha valóban használod is az autót. Egy okostelefonos alkalmazás kell hozzá mindenkinek, aki használja az autót.

Csak akkor fizetsz, ha használatban van az autó, egyébként csak az alapdíjat fizeted. (Más a díja a mozgásnak és a parkolásnak.)

Mi az autónkat naponta kevesebb, mint két órát használjuk hétköznapokon, a gyerekeket visszük oviba meg iskolába. Egy héten kb. 10 órát megy az autó.

Bónusz 7 besorolással fizetek az autóra 10% önrésszel valami 82 ezer forintot évente, ebben már az éves befizetés bónusza is benne van.

A kalkulátor szerint ez nekem havi 4170 Ft-ba kerülne, ami csak kicsit több, mint a fele a mostani casconak. (Itt a kutyát nem érdekli a bónusz fokozat, így ha te rosszabb fokozatban vagy, még többet spórolsz vele.)

Az én bónuszfokozatommal heti 27 óránál lenne ugyanannyi a cascom, mint a jelenlegi, egyébként szintén olcsó casco.

(Nekem 48 forint/óra lenne a mozgó autó biztosítás és 1 Ft/óra az álló autó. Ehhez jön még 2 forint alapdíj óránként. Vidéken olcsóbb, de ott a normál casco is sokkal olcsóbb. Van, akinek nem ez éri meg, de ez minden casconál így van.)

Ami tetszik benne, hogy vannak kiegészítők, amiket bármikor ki-be kapcsolhatsz. Mondjuk minek fizess mindig poggyászkár-biztosítást, ha csak évente kétszer utazol poggyásszal? Amikor kell, akkor bekapcsolod.

Ami nem tetszik, hogy ha jól értem, mindig nekem kell kapcsolgatni, hogy éppen megyek vagy parkolok. Ezt miért nem tudja alapból a GPS alapján? Továbbá nem köthető elektromos autóra, bár gondolom ez nem sok embert érint. (Hibrid autó jöhet.)

Megkötni egyszerű, mint a faék: letöltöd az appot (ha más is vezeti az autót, akkor ő is), kalkulálsz és az alkalmazáson belül fizetsz, feltöltesz 5-10-15 ezer forintot. Ha elfogy a pénz és nem töltesz utána, akkor megszűnik a biztosítás. Egy appal több autót is kezelhetsz, ha több autó van a családban.

Ezután le kell fotóznod a telefonnal az autódat, ahogy ez minden casconál van.

Mozgó autó állapotban fizet töréskárt, vadkárt, kátyúkárt és rabláskárt, álló autó üzemmódban fizet lopáskárt és ismeretlen károkozó által okozott kárt. Ezentúl fizet elemi kárra, tűzkárra, üvegkárra és rendszám vagy forgalmi pótlására is.

Nekem nagyon tetszik a termék, ha nem lenne kifizetve a cascom ősz végéig, valószínűleg kipróbálnám ezt a lehetőséget. Vannak vele még gondok (otthon hagyod a telefont, lemerül a telefon (bár autóban tudod tölteni), elfelejted bekapcsolni az alkalmazást, elfogy a mobilneted, stb.), ideális az lenne, ha beépítenének egy kütyüt az autóba és magától számolgatná a megtett utat vagy elhasznált időt. De így is egy előremutató lehetőség, a keveset autózóknak sokkal olcsóbb, mint egy rendes casco és roppant egyszerű megkötni és lemondani is.

A biztosítás weboldala erre, leírása pedig itt.

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

102 hozzászólás

  • Baltzr
    Aggályos, hogy követni akarnak…
  • Gábor
    Adatvédelmileg érdekes kérdés, hogy mit tudhat rólad és mit nem az adataid alapján.

    Mindent lehet privacy barát módon, de a biztosítók más mindset-tel dolgoznak. Talán majd a GDPR változtat ezen…

  • Pallos Levente
    Mi a különbség aközött, hogy egy bolt előtt parkolok, amíg intézem a dolgom vagy a lakásom előtt parkolok az utcán?
  • szocske
    “Továbbá nem köthető elektromos autóra, ” francba, épp gondoltam, hogy egy ilyet kötnék a Leafre is…
    A priuson alap a casco, mert lopják keményen, mikor kötöttem néztem is ezt, de az én használatommal kb. u.annyi lett volna, mint a hagyományos casco, így az egyszerűség miatt azt választottam.

    Azonban azóta változott a prius használata, hiszen amikor volt Leaf, a Prius néha 1-2 hétig ki sem jött a garázsból!
    Így már kiváló lenne a Priusra ez, köszi, hogy eszembe juttattad!
    Bár épp év közepén vagyok, így nemigen tudok erre váltani most, ősszel, amikor válthatnék meg esélyesen újra a prius lesz az első autónk 🙁

  • szocske
    Levente, azok között semmi, sztem ez annak jó, akinek garázsa is van.
    Nekem pl. a saját zárt garázsomban áll az autó, amikor épp itthon van, onnan azért nehezebb ellopni és ritkán megy neki másik autó is, aki elhajt (bár a motor rádőlhet a garázsba, de legalább szűk családi körben kell keresni az elkövetőt 😀
  • Kiszamolo
    szocske, nincs a választhatók között elektromos, ezért gondolom nem lehet kötni. De kérdezz rá, hátha.
  • szocske
    adatavédelem:
    külföldön évek óta van olyan biztosítás (kötelező is, nem csak casco), hogy kapsz egy gps kütyüt a kocsiba, be kell dugnod a szivargyújtóba, és nem csak azt nézi, hogy mozogsz-e, de még a vezetési stílust (dinamikus gyorsítás-lassítás is)
    Ez alapján kapod a jövő évi díjat, ha ész nélkül mész, drágább lesz.

    Egyrészt lehet sírni, hogy követnek (megjegyzem ha akarnak ezt megteszik a mobiloddal is), másrészt lehet örülni, hogy ha van egy hobbi autód, vagy a saját sokat áll, mert van céges, akkor nem fogsz annyit fizetni, mint aki sokkal többet megy.

  • mzsombor
    Levente:

    Ha áll az autó, akkor fizetni kell az 1 Ft-ot. Ha egész hónapban áll az autó, akkor 30x24x(1+2)=2160 Ft a havidíj egy 30 napos hónapban.

  • Kiszamolo
    Gábor, külföldön már régóta van futásteljesítmény alapján történő casco fizetés. Mindenkinek jobb.

    Nyomkövetés: a mobilod alapján még egy primitív app is képes követni a háttérben, amelyik hozzáfér a GPS-hez. Én sem szeretem, de ha mobil van nálad, nagyon sokan tudják, ha tudni akarják, hogy merre jársz.

  • Kiszamolo
    szocske, jól leírtuk ugyanazt egyszerre. 🙂
  • zoarden
    Kb 1,5 éve lehet a piacon.
    Szerintem macerás minden induláskor és leálláskor ki/be kapcsolgatni. Pláne ha az ember elfelejti ki vagy bekapcsolni. Én ezért nem váltottam, ráadásul nem olyan sokat nyertem volna vele, ileltve az asszonnyal felváltva használjuk a kocsikat.
    Van persze az a helyzet ahol jobb lehet valakinek.
  • Kiszamolo
    zoarden, ez sajnos a hátránya. Miért nem adnak egy kütyüt, amit be lehetne szerelni? Egy olcsó okostelefon 25 ezer forint, ennél több a kütyü sem lenne. Díjszabás, ha az autó 5 km/ó-nál lassabban megy, másik, ha felette oszt jónapot.

    Ha sokat gyorshajtasz, akkor meg felmondják.

  • Lui
    Az éves 37 rugós, B8-as fullos groupama cascot (4 éves autó, prémium márka) nem tudom hogy tudná ez überelni.

    Megint ez a nyavalyás pepecselés és körülményeskedés egy kis apróért. De mielőtt valaki azt mondja, hogy nekem semmi sem jó, nyilván ez nem így van. Ez csak nekem nem opció, tisztában vagyok vele, hogy másnak még jó lehet.

    Ui: lassan 40 felé eljutottam oda, hogy nem az az első, hogy mi mennyi. Sokkal fontosabb az időm és hogy kiegyensúlyozottabb életet éljek. A kiszámolón bemutatott okosságok nagyon jók, de valahogy egyre kevésbé érvényesek már rám. Inkább pihenésre, vagy több pénz keresésére használom fel ugyanazt az időt, amit a költségmegtakarítás vinne el..

  • szocske
    jaa, hogy csak mozgó vagy álló autó opció van…
    bár leírva nincs ez, de én vmiért azt képzeltem bele, hogy 3 üzemmód van:
    – mozgó autó (sok forint)
    – parkolok a bolt előtt (1 ft)
    – otthon a garázsban (0 ft)

    Na nem mintha sokat számítana, de így nincs jelentősége, hogy van-e otthon garázs…

  • szocske
    ez sztem hobbiautóra vagy vmi egyéb okból nagyon keveset használt autóra ideális, ennyi.
  • Kiszamolo
    Lui, nyilván nem Bp környékén laksz, errefelé nem úsznál meg egy cascot.

    Gondolom neked ez a casco is olcsóbb lenne.

    Ha valaki B0-ban van, 4 éves 4 milliós autóra fizet évi 120 ezret Bp környéki településen, ezzel meg alig több mint a harmadát.

    Azért az már különbség.

  • Lui
    @Kiszamolo: a helyszínt valóban nem vettem figyelembe, ez igaz.
  • CsillagV
    Szuper, köszi!
  • Kiszamolo
    Szocske, az átlagautós reggel bemegy dolgozni, aztán este hazamegy, az emberek zöme heti 10-12 órát használja az autót Budapesten.
  • Lui
    Az én esetemben a kalkuláció:

    “A smartCASCO használat díja átlag heti 0 óra vezetés mellett egy hónapra 3600 Ft, ami naponta 120 Ft”

    Tehát még el sem indultam, máris több mint a hagyományos casco.. 🙂

  • Én is akarok kommentelni...
    No kalkuláltam egy ilyet a Skodámra Nyíregyházára, mert ennél csak ugye több lehet:
    “A smartCASCO használat díja átlag heti 0 óra vezetés mellett egy hónapra 2160 Ft, ami naponta 72 Ft”

    Jelenleg a CASCO-m 17000 forint évente (igen, 10%/50000Ft önerő mellett).
    Most havonta 1416 Ft. Bő 50%-kal drágább lenne, mint a nem is legolcsóbb CASCO ami nekem elérhető a piacon (lusta voltam váltani apróért).

    Gondolom fognak még csiszolni a kalkulátorukon, vagy csak ezt is, mint annyi mindent a pestiekre tervezték, a többieket pedig megpróbálják lehúzni.

  • szocske
    , ez számomra már a hobbiautó kategória 😀
  • Jóska Pista
    Csak annak éri meg, aki nagyon keveset vezet. Ha már naponta elviszi a gyereket suliba/oviba, bejár a munkahelyére, ezzel többet kell fizetni, mint egy normál cascoval.
    Példa: 2 éves; 110kW; 25 éves vidéki sofőr, 250eFt önrész, heti 7 óra vezetés, éves 320 ezer díj.
    Ennél sokkal jobb feltételekkel lehet kötni cascot.

    Persze van olyan élethelyzet, amikor ez lehet a nyerő. (Mikor külföldön tanult és csak havi 1-2-szer repült haza)
    Szóval szerintem nagyon speciális esetekben éri csak meg. Tulajdonképpen, ha ez megéri, felesleges az autó, jobban jársz ha taxival közlekedsz.

  • SZFSZ
    Ami még nagy előnye, hogy egyáltalán kalkulálni enged 1996-os évjáratra.
  • _Attila_
    A kalkulátorban nem lehet megadni a Volkswagen-t a márkák között?
    Ez komoly?
  • nnk
    Pénzügyi szempontból offtopic, de az autós-kütyüs témához passzol: Annak kapcsán merült fel, és azóta gondolkoztam rajta, mikor megvettem életem első autóját. A kötelező biztosítás A0-val indult, és kissé igazságtalannak éreztem, mivel volt már bő 5 (6) éves gyakorlatom, ráadásul régen túl voltam a frissjogsis “vad csikó” korszakon.
    Ekkor fogalmazódott meg az e-jogsi gondolata. Ja, mindez kb 15 évvel ezelőtt. Egyszerűen egy tachográf-szerű szerkezet, amibe beteszed a jogsidat (chipkártya), mikor vezetsz, és regisztrálja a vezetett kilométereket. Igy lehet driving-historyd (mint a credit history 🙂 ), mire magadnak veszel autót, és ettől függetlenül is: sokkal igazságosabb bónusz rendszert tesz lehetővé. Szerintem a balesetmentes km-ek száma sokkal relevánsabb, mint a balesetmentes évek száma…
  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda
    néhány éve azt olvastam itt, hogyha casco-d van, akkor túl drága az autód…
  • Zabalint
    Ésszerűbb lenne, ha éves szervizkor ellenőrzött km adatok alapján menne. Legalább lenne egy újabb érdekelt (a biztosító) a visszatekerés elleni harcban. Így túl macerás, pedig nekünk épp hogy jobban megérné, jobban mint a km alapú, mert nagy távolságokra megyünk, ami magasabb sebességátlagot jelent, mint a városban napi furikázás csúcsidőben.
  • Teo
    Halóó .. a limit NEM önrész, hanem térítési limit. Ha kiválasztom, hogy limit nélkül, akkor a Touranomra 95Ft / óra, ami azért nem lesz kevés heti 10 órát számolva sem 😮
  • Kiszamolo
    Teo, igen tudjuk, én is limit nélkül számoltam.
  • Kiszamolo
    yutte, vagy nem ezt olvastad, vagy valami kommentben olvastad.
  • Teo
    _Attila_ .. nem lehet. Egyéb 🙁
  • Kiszamolo
    Teo, akkor neked az egyéb miatt lett ilyen marha drága. Szólni kell az Aegonnak, hogy hibás a kalkulátor.
  • Kiszamolo
    Teo, az appban már van VW, úgyhogy csak a weboldal a hibás. Töltsd le az appot és azzal kalkulálj.
  • Teo
    Megnéztem pl az Audit, még drágább 🙁
  • Kiszamolo
    Minden biztosítónál van olyan, amit nem lát szívesen, ezért olyan sokért adja, hogy ne kérd. 21 év alatti sofőr, bizonyos autómárkák, bizonyos települések, stb.

    Lehet, hogy itt se szeretik ezeket a márkákat. A Fordomra nagyon korrekt árat adott.

  • Teo
    Az appot letöltöttem, saját autó kiválasztva ugyanannyira jön ki. Pécs, 1962.
  • RDLDR
    Megnéztem. Genertel Takarékos CASCO még mindig olcsóbb… Vicces. Azaz sajnos ennyire drágák a többiek.
  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda

    azért csak rákerestem, nem mondtam hogy nem komment….

    “Cascot is akkor kötünk, ha túl nagy érvágás lenne, ha az autónk megsemmisülne (bár akkor nyilván számunkra túl drága autónk van.)”
    Kiszamolo
    2015-12-06 at 21:56

  • Átvernek a reklámmal
    > Csak annak éri meg, aki nagyon keveset vezet. Ha már naponta elviszi a gyereket suliba/oviba, bejár a munkahelyére, ezzel többet kell fizetni, mint egy normál cascoval.

    Nekem több autón is heti hét órára jóval kedvezőbb számokat dob ez, mint a jelenlegi cascóm.

    Valami nagy gebasz van egyébként is a cascókkal, mert piszokul drágultak az elmúlt években. Kivéve a Köbe Lendület cascóját, amiben nem tudom, hol az átverés, de annyival olcsóbb mindennél, hogy nem mertem megkötni.

  • Grumpy

    Magyarországon is létezik “pay as you drive” casco a Posta Biztosítónál: kapsz egy gps-es kütyüt a kocsiba, a vezetési szokásaid alapján csökkenhet a biztosítás díja (max. 40%-kal). A statisztikáidat weben te is követheted. Lopás esetén a nyomkövetővel megtalálható az autó, ütközés esetén pedig automatikusan riasztási folyamatot indít (jelentsen ez bármit is)
  • Alcser Norbert
    Mi van akkor ha nem kapcsolom be a mozgó módot? Belemegyek valamibe? Azonnal bekapcsolom és aztán jelentem a kárt. Azt az egy két percet ki veszi észre? Erre van valami a szerződésben? Vagy valaki olvasott róla?
  • Stanlee
    @nnk: az otlet szerintem egesz jo. Nekem most van 19 eve jogsim, kozel fel millio baleset okozasa nelkul levezetett km, sose volt autom, mert vagy a ceg adta vagy berlem az utobbi 5 evben. Ha egyszer ravinne a sors, hogy kell venni egy autot, A0-val kezdem, mintha nem is lenne tapasztalatom…
  • Lui
    @nnk: ha jól emlékszem van (de legalábbis volt) olyan KGFB, ahol kaptál egy ODB2-es kütyüt, ami regisztrálta és beküldte a vezetési adatokat. Ez alapján állapították meg a fizetendőt.
  • mdzsi
    A havi 4,170 Ft gondolom nagyrészt a B7 miatt van, nekem agglomerációs településen, 2017-es Renault Captur gépjárműre, heti 10 óra vezetéssel:
    2 Ft / óra alapszolgáltatás
    5 Ft/ óra álló autó
    72 Ft/ óra mozgó autó

    Heti díj: 10*72 + 158*(5+2)=1.826
    Havi díj: 7,304
    Éves díj: 87,648

    Most fizetek 114 eFt-ot évente az Allianznál. Igaz, hogy 100 eFt az önrészem, de nem kell figyelnem, mennyit autózok és bekapcsoltam-e az app-on a mozgó autó státuszt. Ez nekem +26 eFt-ot (azaz havi 2,2 eFt-ot) megér.
    Szóval ez inkább a magasabb bónusz kategóriás, vidéki, keveset autózó embereknek érheti meg.
    Minden esetre jó ötlet.
    A weboldalon lévő kalkulátor nagyon kezdetleges, nincs benne pl. a Peugeot a kiválasztható autómárkák között. Az app-ot érdemes használni tájékozódásra.

  • vwxyz
    “Ami nem tetszik, hogy ha jól értem, mindig nekem kell kapcsolgatni, hogy éppen megyek vagy parkolok. Ezt miért nem tudja alapból a GPS alapján?”
    Létezik kocsiba beépített kütyüs biztosítás is, ott ez megoldható a GPS alapján.
    De ez egy egyszerűsített termék, amelyhez nem kell kifizetni a külön kütyü árát, ez ennyit tud. A kézi aktiválással nincs utólag vita pl. a telefon GPS-adatainak értelmezéséből. A ház előtt leparkoltam az autót délután, aztán este ugyanott beszálltam egy taxiba, ez a dög meg leszámlázta nekem a cascót a taxival megtett útra is, stb.
  • vwxyz
    @RDLDR: “Genertel Takarékos CASCO még mindig olcsóbb…”
    Az egy csökkentett szolgáltatási szintű termék, csak az utángyártott alkatrész árát téríti és csak a biztosító által kijelölt műhelyben javíttathatod a sérült autót.
  • Nagy Vonalakban
    Jaj, Miklós, ez qrvára macerás…oké, jól hangzik meg jópofa, de qrvára macerás.

    Jó, hogy nem valami életbiztosítással jössz,
    kiegészítő életbiztosítás például extrém sportokra: mielőtt kiugrok az ejtőernyővel,
    előtte gyorsan bekapcsolom…csak legyen tèrerő…

    Vagy kiegészítő életbiztosítás például szívbetegeknek: szex előtt szólok a nejemnek hogy mindjárt jövök Baby,
    csak bekapcsolom az appot….biztos ami biztos, így negyven felett…:)….bár lehet hogy Ő szólna….mind kedvezményezett…..

  • naa
    Lui: “éves 37 rugós, B8-as fullos groupama cascot (4 éves autó, prémium márka) nem tudom hogy tudná ez überelni.”
    Hát ezt valóban nehéz lehet überelni – több éve ennyi az ára, vagy évenkénti pepecseléssel éred el ezt a díjat? 🙂

    A legtöbb embernek megérné kicsit pepecselni, én se szoktam sokáig, és csak komolyabb különbségeknél kötöm újra (ha el nem feledem).
    De vérlázító, hogy a kevésbé odafigyelőket hogyan húzzák le egyes cégek.. Az idei kötelező biztosításom pl. újraszámoltam és kötöttem is, annyira kilógott a lóláb… (a meglevő biztosító ajánlatának kevesebb mint a felébe került az újrakötés után, konkrétan több mint 60e Ft-tal többel lehúztak volna emelkedő bónuszfokozatnál, de ez már nagyon túllépte az ingerküszöbömet és újrakötöttem máshol. Az biztos, hogy annál a biztosítónál akkor se kötök semmit eztán, ha ingyen adja, nem tudom, miért jó üzletpolitika a lehúzás Mo.-on…

  • Kiszamolo
    Nagy Vonalakban, igen, mint írtam is, macerás. Tudhatná magától, hogy megy az autó, vagy áll. De jó lesz ez hamarosan. 🙂