Allianz casco előnye
Biztosítót váltottam és fej-fej mellett az Allianz és egy másik biztosító lett a legolcsóbb.
Az Allianznak van egy nagy előnye más biztosításokkal szemben: az önrész mértéke fix, az autó értékétől függően 50, 100 vagy 200 ezer forint.
Más biztosításoknál jellemzően 10%, de minimum 100 ezer forint az önrész mértéke, ahol a 10% egy értékesebb gépjárműnél a mai árak mellett több millió forint is lehet.
A legdrágább autóknál kétmilliós kár alatt más casco éri meg, mert akár százezer forinttal is kisebb az önrészed, de ha drágább autód van, megnyugtató, hogy nem kell aggódni a 10% önrész miatt, hogy az mennyi lesz egy nagyobb kárnál. (Kisebb kárt amúgy se cascora intézel, nem csak az önrész, de a bónusz elvesztése miatt sem és azért sem, mert ha cascora intézed, a legtöbbször vastagabban fog a ceruza. Nagyobb kárnál meg sajnos gyorsan összeugrik az az egy-két millió forint a mai árak mellett.)
(Másik előny, hogy az autó egyéves koráig újkori árat fizet totálkár vagy lopás esetén. Ebből is látszik, hogy a nagyobb értékű autók tulajdonosait célozza meg elsősorban az Allianz. Mondjuk másfél milliós autóra egyébként sem biztos, hogy érdemes cascot kötni.)
Ha olcsó gépjárműbiztosítást keresel, első lépésként érdemes a biztosítók saját oldalát felkeresni.
Bár lehet használni az árösszehasonlító biztosítási oldalakat is, de ott gyakran nincs fenn minden ajánlat, illetve a biztosító saját oldalán lehetnek olyan kedvezmények, amik máshol nem elérhetőek.
Mivel nincs olyan rengeteg biztosító idehaza, ráadásul ma már a rendszám alapján maguktól kitöltik az adatokat a kalkulátorok, nem tart sokáig azt a néhány biztosítót végigkalkulálni.
S utána még érdemes felhívni egy ügynököt is, mert lehet, hogy tud olyan kedvezményeket beállítani, ami a fő kalkulátorban nem elérhető. Az Allianznál ilyen volt egy vezetéstechnikai videó, annak megnézésével is olcsóbbá vált a biztosítás. Ezt az ismerős ügynöktől tudtam meg, érdemes volt felhívni.
(Egyébként szuperek ezek az ajánlatgyűjtő oldalak, csak sajnos nagyon drágák is. Az ott szereplő szolgáltatók a szerződésük szerint nem adhatják a saját oldalukon olcsóbban ugyanazt, de további kedvezményeket adhatnak és adnak is azoknak, akik a saját oldalukon rendelnek. Ha ételt akarsz rendelni, ne a futárcég oldalán rendeld meg azt, hanem írd be a keresőbe, hogy pizzéria Törökbálint vagy mexikói étel Buda. A legtöbbször kapsz egy plusz ingyen pizzát, üdítőt vagy bármit, ha az étterem saját oldalán rendelsz.
Ugyanez a booking.com-mal és társaival. Kényelmes ott rányomni az ajánlatra, csak éppen a hotel saját oldalán gyakran (bár nem mindig) ugyanaz 10-15%-kal olcsóbb. Jelentkezni kell egy kamu klubtagságra a hotel saját oldalán és már tiéd is a kedvezmény. Ugyanígy van a biztosítókkal is. Inkább lapozd végig azt a pár biztosítót, amelyik van Magyarországon, mert a legtöbbször ott olcsóbb lesz a biztosítás.)
Röviden, ha nagy értékű autóra kötsz cascot és nem (lényegesen) drágább az Allianz ajánlata, a fix önrész miatt érdemes megfontolni, hogy azt választod-e.
peugeot.hu/vasarlas/finanszirozasi-ajanlatok/peugeot-casco.html
Akkor amúgy még nem volt náluk olyan hogy nincs 10% önrész.
Nekem pont ellentétes tapasztalatom van, ugyanaz a pizza ugyanabban az étteremben 3090 az étterem oldalán, 2790 a futárcég appjában. És persze ha nem a futárcégnél rendelem, akkor még egy hely, ahol meg kell adnom a személyes adataimat, aztán kérdés, hogy honnan lopják el hamarabb – a NoNamePizza Bt rendszeréből vagy a NagyFutárMulti Zrt-től…
Persze ettől még forró téma, csak arra utalok, hogy a név és az e-mail cím is anonimizálható (konkrétan: eldobható e-mail, kamu név), mást meg nem tudom, kell-e megadni…gyorsan lecsekkoltam a 2017 óta nem használt regisztrációmat egy F betűs pizzériánál, a felsoroltakon kívül más nem volt. Töröltem is a címeket
Esetleg még a bankkártya lehet ilyen forró, de azt meg alap hogy csak akkor rögzítjük, ha nagyon muszáj…amúgy a böngésződben biztonságban van, de jobb félni mint megijedni.
Úgyhogy nagyon jó gondolat volt az adatbiztonság, de talán ponz itt még megúszhatós a történet.
Arra volt dolgom, eszembe jutott, beugrottam hát megkérdezni, hogy nem kell nekik egy CASCO biztosítás normális áron, ha már a kötelezőre ilyen jó árat mondtak? Számol-számol a pasas, még több jött ki neki, mint az oldalukon.
Elkérte az adatokat, mondta kalkuláltat már egy egyedi ajánlatot, nagyobb értékű kocsiknál szoktak tudni adni kedvezményt. Persze nem küldött ajánlatot, átkötöttem máshová.
Összegezve: a 200 ezres fix önrészt sokallom, és egy 10+ milliós autóra mocskos drága ajánlatot adtak. Neked ezek szerint mázlid volt.
Így maradtam ott, ahol a lakásbiztosításom is van.. Valami UNIQ.. a biztosító neve 🙂
Tök jó az új fix önrészes casco, csak kár, hogy az éves díja közel duplája a százalékos önrészesnek.
A többi stimmel
Lehet, egyszerre kötöttem. Viszont az ügynök addig kattingatott, hogy vagy 10-15%-kal olcsóbb lett a casco, mint az Allianz saját oldalán, amit kalkuláltam.
Mint említettem, egyébként is az Allianz volt a legolcsóbb egy másik mellett, éves szinten volt 10 ezer forint különbség, tehát hülyeség az a megállapítás, hogy dupla annyiba kerül.
Maximum neked.
Az egyik biztosító a legolcsóbb a vidéki harminc év alattiaknak, a másik a legolcsóbb a nagyértékű autóknál, a harmadik az elektromos autókra ad jó árat, a negyedik a budapesti 45 év felettieknek és így tovább.
Régen még mindenféle melegételutalványokkal fizettünk az ebédért, aminek elvileg ugye nem volt szabad többe kerülnie mint a kp. fizetésnek. Ez így is volt, de ha az étterem saját kártyájával fizettünk akkor arra adhatott 10% kedvezményt. Azt a kártyát pedig csakis kp. lehetett feltölteni.
Ennél persze csak az volt egyszerűbb az egyik belvárosi önkiszolgáló étteremben, hogy aki magyarul beszélt kapásból kapta a 10% kedvezményt.
De vannak reptérre személyeket szállító cégek, amik nem taxik, nem is személyszállítást végeznek, mert ugye annak hatósági ára van. Hanem autót lehet tőlük bérelni sofőrrel arra a kb. 1 órára. Kihozzák az autót házhoz, és a reptéren adhatod le söfőröstül.
Így igaz!
Ráadásul olyan szobát is tudsz közvetlenül a szállodánál foglalni, ami a “bookingon” esetleg el sem érhető!
De más előnyöket (pl. ingyen koktél, szobai bekészítés, etc.) is kaphatsz ebben az esetben!
Legutóbb pezsgő bekészítés várt a szobában. Épp szülinapom volt. Pont “betalált”. 🙂
Ismerősömre múlt héten melegített rá egy közvetítő három banki terméket (egy unitlinked, kettő más marhaság) Sajnos későn kérdezett meg. Befizette a kezdő részleteket. Mondtam neki hogy azonnal mondjon fel mindent. A banknál azt a tájékoztatást kapta, hogy csak a közvetítő mondhatja fel. Ez tényleg így van? Egy óra múlva akar beszélni a közvetítő, hogy mivel nem vagyunk elégedettek…
“A malacok meg vannak győződve, hogy a szállásuk ingyen van, és még kaját is kapnak.”
mindenki: ha már megvan a casco, a kis kárt akkor is inkább zsebből fizetjük, mert sajnáljuk a bónuszt – ezt nyugodtan hozzászámolhatjuk a casco díjához! Aztán ha a harmadik, zsebből fizetett kár után jövünk rá, hogy jobb lett volna már az elsőtől kezdve igényt tartani a kárrendezésre, nem gondolhatjuk meg magunkat. Régi olcsó autóra ugyan a casco is olcsó, de egy nagyobb kárt igen hamar GTK-nak minősít a biztosító, úgyhogy a javítás helyett meg kell elégednünk a maradványértékkel – tehát az olcsó casco annyit is ér.
Nem mindig olcsóbb, van olyan hotel ami csak bookingon hirdet.
Vagy éppen a booking.com ad kedvezményt az árból (az nem biztos h tényleg kedvezmény-e) szóval nem biztos h ez mindig igen. Persze nagyobb szálloda(láncok) esetén érdemes megnézni a saját weblapjukat.
netrisken be lehet pipálni sok egyéb mellett, de 2008-as 210 LE Mustangra már nem kötnek cascot..
2009-2012 230-305 LE 3.0-3.5-3.7e ccm autóra meg 150-200e az éves teljeskörű. azt nem is néztem csak lopás cascot lehet-e most kötni. volt amikor a régebbi kocsimra 500eFt/év lett volna, két év múlva volt 100ezres szintű ajánlat.
Akinek meg fűthető szélvédője van annak simán duplája egy szélvédő csere.
booking, amiket foglaltam nem volt olcsóbb a saját oldalon (már az a pár amit megnéztem), viszont inkább olyat olvastam, hogy a bookingon a rosszabb szobákat adják el.
Hasonló tapasztalatom van. Megnéztem a helyet, ahol tavaly voltunk, hogy idén is elmennénk oda. A szálloda oldalán a “kérjen egyedi ajánlatot” a sima listaár volt. Szálláskereső oldalon meg volt jobb ajánlat. Utóbbinál fizettem be.
Meg volt olyan szállás is, ahová csak közvetítőkön keresztül lehetett foglalni.
Nyilván ha a szállásadó azt mondja, hogy ha legközelebb ugyanide jövünk, hívjam fel és tud jobb ajánlatot adni, akkor felhívom.
Érdemes az önrész könnyítéseket is megnézni ( pl. van olyan biztosító ahol elemi kárnál és üvegkárnál 0 Ft az önrész.
Szempont lehet még, hogy hány éves kortól és mely alkatrészeket avultatják; hány %-tól veszik totálkárosra az autót, mi a pontos területi hatály, stb. Szóval van sok egyéb megfontolandó szempont, bár kétségtelen, hogy nagy értékű autónál jól hangzik ha nem vonják le a 10% önrészt. Ezt az Allianzon kívül a Porsche biztosító vállalja még be, más nincs a magyar piacon.
Állampapír vásárlásnál az állam elengedi a tranzakciós illetéket. Jól értelmezem, hogy ez azt jelenti, hogy ha a számlámról az államkincstárnak utalok az 0 forint kéne, hogy legyen? Nemrég vásároltam 3m-ért papírt és hónap végén kaptam az utalásra majd 10000 minuszt. 🙁
– Saját zseb vagy Casco?
– Casco. De miért számít?
– Saját zsebre 16.000 Ft (kb. 15 éve), cascora 75.000… de adunk kedvezményt belőle az önrész erejéig. 😀
“Érdekes tipp, de ahogy számolom, tényleg csak nagyobb, 10 millió Ft feletti értékű autóknál éri meg, egy olcsóbb, de új autóra már kevésbé, mert a max(10%, 100.000)-es cascokkal szemben akkor éri meg, ha a javítás értéke eléri a 2.000.000 Ft-ot. Kétmillióból szerintem egész sok alkatrészt lehet cserélni egy Vitarán…”
Nézegettél mostanában új autókat? 😀 Pl. a Vitara ára is alulról szagolja az ibo… akarom mondani a 10 millát. 😀
A kedvezményekre lehet ráhatása az ügynöknek, gondolom nem nagy meglepetés, hogy a jutaléka rovására ad kedvezményt (kisebb jutalékalapra kisebb jutalékkulcs).
Nyilván az új autó jó célpiac: az új autóra még jobban vigyáznak jellemzően, kevesebb panasz van az amortizáció miatt (14 éves autómra miért nem új gyári karosszériaelemet kapok?!?, stb), ráadásul keresztértékesítés szempontjából is jobb lehetőség.
Én csak 10 éve dolgozok itt, Cascos kárnál ügyfeleim nem nagyon panaszkodtak, az utóbbi években inkább az volt a kérdés, hogy tényleg ilyen sok volt a javítás és ezt kifizettük?
Az ügynök is olyan, mint a fodrász: Van jó és rossz is, neked kell jól választani!
Mi is épp biztosítás+casco előtt állunk az Allianzt néztem én is. Micsoda véletlen, hogy most cikkezel erről… 🙂
Fenti kérdezőnek a válasz, igen van tapasztalatom részben az új és főleg a régi Cristo használati alapú cascoval.
Nekem az évi 15.000 km-es futással, 4 éves Toyota Corolla hybrid kocsira fix 200eFt önrésszel pont határeset hogy megéri-e ha csak az éves díjat nézem. De bármikor ki lehet lépni, így ha tovább nőne a havi km futásom ki tudok lépni, csak az egyenleget ( min pár ezer feltöltés) kell lefogyasztani. Egyértelműen a 12-15 ekm futás alatti éri meg, de ilyen kocsi is akad bőven, vagy ha nincs 10 éves Bónuszod máshol.
Ami viszont mindenképpen feléjük billentette a mérleget az az ügyfélközpontú hozzáállás.
– nem szórakoznak mindenféle rejtett kedvezményel vagy pofátlan kárrendezéssel. Egyértelmű a díjszabás, nincs bónus se malus, csak 23 év alatti sofőrre (statisztikailag jelentős kockázat) van egy kis felár.
– ha kár van átveszik a javítás szervezést, akár pick up vagy…
Folyt:
Pickup érts hozzák viszik a kishibás kocsit vagy egyéb kedvezménnyel ami választható, pl javító szervíz által részben átvállalt önrész, vagy korábbi kis sérülés ingyenes javítása stb segítenek. Mindezt azzal érik el, hogy a hivatalos szervizeket versenyeztetik. Jómagam is csak azzal 80eFt-ot spórolok hogy útba eső vidéki márkaszervizben csináltatom meg az esedékes nagyobb szervizt, nem szomszéd de drága márkaszervizben.
Akinek 200e Ft fix önrész sok van 100e Ft-os is de ott picivel drágább a futás alapú díj, illetve van kvázi csak lopás biztosítási opció is.
Ha kell még infó kérdezzetek.
A kajafutárok létét értem, ők szolgáltatást nyújtanak, kihozzák a kaját (és ezzel személyzetet, autót spórolnak az étteremnek), de a bookingot és társait nem értem. Azok színtiszta maffia, puszta védelmi pénz, amit beszednek. Egy szállásadó ma már nem teheti meg, hogy nem regisztrál a bookingra, különben éhen hal. De mivel mindenki regisztrált ott, ezért előnye sincs, a bookingnak nincs hozzáadott értéke. Ahol lehet, tedd meg, hogy magát a szálláshelyet keresed, mind a két fél jobban jár vele
[[5] Az életbiztosítási szerződés szerződőjét megillető elállási jogra, annak jogkövetkezményeire, és az elállásról való tájékoztatásra irányadó uniós jog releváns rendelkezései a következők:
a) a tagállamok kötelesek előírni, hogy a szerződő az életbiztosítási szerződés megkötéséről való tájékoztatás kézhezvételétől számított 14 és 30 nap közé eső határidőt kapjon az elállásra,
b) az elállás azzal a következménnyel jár, hogy a szerződő mentesül a szerződésből származó minden jövőbeni kötelezettsége alól,
c) az elállás egyéb jogkövetkezményeit és feltételeit, különös tekintettel arra a módra, ahogyan a szerződőt a szerződés megkötéséről értesítik, a szerződésre alkalmazandó jog írja elő,
d) az elállási jog gyakorlásának részletes szabályairól a szerződőt a szerződés megkötése előtt tájékoztatni kell.
Tudom, hogy sokan megnézik a bookingon, aztán lefoglalják közvetlenül, csak ha reklamálnod kell stb., akkor lehet, hogy hirtelen elfelejtenek angolul vagy az angol nyelvű feltételek hirtelen csak „tájékoztató jellegűek”. 🙂
Csak meg ne lepődj…
A Vitara elég fapados valóban, de mondjuk egy okos xeon-os ledes fényszóró még egy Renault-ban is 600+ tétel lehet.
Ha rendesen megtörik az autót (ütközéstől oldalra dől vagy elől komolyabb sérülés, az bizony a 2.000.000 – gazdasági totálkár közötti sávban fog mozogni már egy alsókategóriás Clió/Yaris méretű gép esetében is.
Habár engem speciel pont érdekelne részletesebben, azért nyugtass meg hogy nem te vagy Graphite álnéven…
200 ezer forint lett volna a javítás saját zsebből.
szerencséjére két héttel később ugyanott egy teherautó megszántotta az autó oldalát és adott is betétlapot.
Ugyanaz a hiba, két ajtó fényezése, de most már biztosításra lett háromszor annyi. Ugyanott.
Ezért drága a kötelező, meg a casco….
Ez a leges legnagyobb kabinetkérdés!!!!
Tökéletesen életszerűtlen, hogy ha a mondjuk 8 éves autódon betörik a szélvédő, akkor egy 8 éves szélvédőt fogsz beépíttetni. Nyilvánvaló, hogy egy új szélvédőt kap az autód, a biztosító pedig a “káron szerzés tilalmára” hivatkozva egy 8 éves szélvédő árát fogja kifizetni. Az avultatás intézménye az én véleményem szerint egy legalizált rablás.
A másik ilyesmi a gazdasági totálkár intézménye. Az 1 milliós autón saját zsebből pöpecül megcsináltak egy kárt 120-ért, amit előtte a biztosító gazdasági totálkárnak minősített…
Ilyenkor rendőrt hívunk.
Én azt nem tartom jó tanácsnak, hogy 1.5 milliós autóra ne kössünk Casco-t. Lehet, hogy Neked ez a napi bevételed, de azért nem ez a jellemző. Különösen a karosszéria-javítás igen drága művelet, kis területű sérülést is megszámítanak többszázezer forintért.
A biztosító első körös kártérítési ajánlata általában a számla 40-50%-ra elegendő. A megoldás az ún. alternatív számlás javítás kérése, ekkor viszont minden ügyintézést a szervízre kell bízni, abba nem érdemes beleszólni.
Autólopásnál sem rossz, ha van. Tudom, ide főleg dúsgazdag vállalkozók kommentelnek de azért nem mindenki tud kicsapni egy új kocsit másnap.
Az az előnye a bookingnak, hogy egy helyen tudsz szállást, szállásokat keresni egy-egy környékre. Ha nem lenne booking vagy más hasonló, akkor sokkal macerásabb lenne egyenként a szálláshelyeket felkutatni, akár összevetni, kiválasztani, a foglaltságnak is külön kellene utánajárnod. A szállásadónak is előny ez, mert egyébként töredék akkora forgalma lenne, de úgy egyáltalán kevesebb szállást foglalnának összesen is az emberek, vagy amúgy többen utazási irodán keresztül tennék, ahol szintén közvetítő akaszt jutalékot.
Nem reklám, inkább csak saját véleményemet közlöm az én casco biztosításommal kapcsolatban.
Jelenleg egy használat alapú Casco biztosításom van a Cristo Casco. Egy telemetria eszköz alapján határozzák meg a megtett utat, valamint ez a kütyü segít abban, hogy jelezzen neked hogy fizetős zónába értél és indítani akarsz-e parkolás. Valamint, ami a legjobb, hogy le is állítja azt, ha elindul az autód. Ez a kütyü tud még minimális autó diganosztikát is, jelzi ha valami gond lenne az autóddal is.
Vissza a cascora, két csomag van van egy Stay csomag, ami csak az álló autót biztosíthatod minimális összegért, valamint ennek a kiterjesztéseként a move csomag, ami egy teljes értékü casco biztosítás.
Ezzel csakis egyetérteni tudok.
De ez nem is csak autókra igaz. Ha ellopják a tévémet, hiába 10 éves, én csak újat tudok venni helyette (legalábbis számlára), ergo pont nem érek vele semmit, hogyha a 10 éves árát fizetik ki.
Az eredeti állapotot kéne visszaállítani, ezt én értem, de az eredeti állapot hogy volt egy tökéletes (8 éves) autóm vagy egy tökéletes (10 éves) TV-m. Én egy tökéletes autót/TV-t szeretnék kapni, mert az az eredeti állapot.
Valójában, nemhogy avultatni nem engednék, hanem még plusz térítendő kárnak minősíteném azt is hogy egy tökéletes állapotú 2 éves autó ér mondjuk 10 millió forintot, a 3 millióból kijavított pedig már csak 8-at, hiszen sérült a karosszéria. Sőt, valójában lehet, hogy ha olyan mértékben sérült, selejtezni kéne, nem javítgatni…