Kösd újra!
Megjött az autó kötelező biztosításának a következő évre érvényes díjszabása a K&H direktbiztosítótól: mint megbecsült régi ügyfél, csak 26 ezer Ft+30% baleseti adó egy évre a biztosításom.
Mivel azt mindenki tudja, hogy a biztosítóknál a megbecsült régi ügyfél a “balek, aki nem nézi meg a szerződéseit” szinonimája, ezért kalkuláltam egyet a netriskkel, hogy mennyi lenne ugyanott a biztosításom, ha felmondom és újrakötöm azt. 19 ezer forint +30% baleseti adó jött ki végeredménynek.
Ez már mindjárt jobb, de a netrisk egy viszonteladó, ezért nyilván még olcsóbb lenne, ha egyenesen a khdirektbiztositas.hu oldalon is kalkulálnék egyet, mert így a netrisk jutalékát is megspórolhatom. (A netrisk gyakran olcsóbb, mint más, mivel egy nagy tételben játszó alkusz. Azonban a direktbiztosítóknak épp az a lényege, hogy az ügyféllel közvetlenül szerződnek, ezért egy próbát megért.)
Nos, a végeredmény 13 ezer forint plusz baleseti adó lett egy évre.
Vagyis csak azért mert nem maradok ügyfelük (lásd még balek), hanem felmondom és ugyanott újrakötöm a szerződést, ugyanazt megkapom fele áron is.
Ez az eszem megáll kategória. Mindegy, először is megkötöttem a szerződést a neten, be is fizettem, majd elmentem egy K&H fiókba, hogy lemondjam ugyanannál a biztosítónál a most futó, immár régi szerződésemet. Az, hogy náluk kötöttem újra, az kevés, saját magukat külön is kell tájékoztatnom, hogy a régi, dupla áron mért szerződést mégsem kérem. Ha ezt nem teszed meg legkésőbb a forduló előtt 30 nappal, akkor elbuktad az egészet.
Miért írtam le ezt? Azért, hogy amíg ilyen beteg világ van Magyarországon, minden évben mondd fel a biztosításod, mert akár 50%-ot is spórolhatsz már azon is, ha ugyanott újrakötöd a szerződésed.
A másik tanulság, hogy nagyon szeretjük a netes biztosításközvetítőket, de nem meglepő módon a biztosító néha tudja olcsóbban adni a saját termékét, ha közvetlen nála kötöd meg, ez különösen igaz a direktbiztosítókra. Ezért az internetes alkuszok árait mindig vesd össze a biztosítók saját honlapján elérhető kalkulátorok eredményeivel, gyakran jobban jársz, ha a biztosítónál kötsz meg valamit. Ha meg éppen nem, egy próbát megért.
A mostani (előzőt) is egyenesen a kh-nál kötöttem, miután ez jött ki a legolcsóbbnak tavaly (a himihumi biztosítókat leszámítva).
en pl. a Netrisknel kotom a KGFB-t, igy biztositovaltasnal nem nekem kell rohangalnom a papirok utan, hanem elinteznek mindent helyettem nekem csak egy klikkembe kerul
ez nekem meger evente parszaz forintot 🙂
A kiegyezett árral szemben egy drágábbat küldött a biztosító (köbe -pedig még a tagdíjal együtt is a legkedvezőbb volt- ill. lett volna)
Kérdőre vontam a netrisket, igérték utánajárnak, kb 2 hét múlva jött a válasz, lényegében “ez van”. Ráadásul egy online világtól távol álló ismerősnek segítettem volna sőt én beszéltem rá, hogy érdemes lenne évente kalkuláltatni ezért így duplán volt kellemetlen. A különbözetet lelkiismereti okokból átutaltam, mégiscsak jobban alszom.
Azóta sem ők, sem köbe.
Tényleg az a legjobb ha az ember mindent saját magának intéz, ráadásul olcsóbb is.
Évről évre olcsóbb, nekem is most lesz augusztusban a fordulóm el ne felejtsem.
Ja, egyébként én mikor először kötöttem, az egyik biztosító online felületén néztem meg, mennyi, bementem, és ott anélkül, hogy árakat néztünk volna, közölték, hogy a netes felületen olcsóbb, ha jót akarok magamnak, ott kössek. Igazából korrekt volt, hogy egyből figyelmeztetett, pedig nem is mondtam, hogy neten már néztem, másrészt kicsit fura a dolog.
A nagyságrendileg 12.000 Ft + adó éves díj mindenhol ugyanannyinak adódott, mint a Netrisk kalkulátorában.
Én ezt már máskor is ellenőriztem, de soha nem tapasztaltam 1-2 %-nál nagyobb eltérést. Ezért nem is értettem, amit a cikkben írtál a Netrisk-es és a saját honlapos díjkülönbségekről.
Bár lehet, hogy én jó ügyfélnek minősülök, azért nem számol fel jutalékot a Netrisk (próbál megtartani, hogy nála kössek lakás, stb. biztosítást is).
Ha valamely szolgáltatás olcsóbb, mint az idő nekem, amit ráfordítanék, akkor inkább megveszem. (Ha tehetem persze.)
Egyébként nagyon sok írásoddal probléma, hogy ilyen és hasonló szempontokat kihagysz a számításból. Az önállóságnak is megvan az ára, s a legtöbb embernek valójában több, mintha megvenne egy szolgáltatást.
Ezt Te is tudhatod, aki szintén szolgáltatsz.
“ott anélkül, hogy árakat néztünk volna, közölték, hogy a netes felületen olcsóbb, ha jót akarok magamnak, ott kössek.”
Legalább addig se kellett dolgoznia, nem fura ez. 😀
Pár éve a MÁV biztosító becsődőlt, év közben. Aki náluk volt, köthetett új biztosítást. Persze a hátralévő időszakra már befizetett pénzét aligha kapta vissza.
Én mindig a netrisknél kötök, csak pozitív tapasztalataim vannak velük. Egyszer olyan ügyem is elintézték, ami nem is lett volna a feladatuk (már nem emlékszem mi volt, egyszer az újrakötéshez kellett valami extra papírmunka, amit nekem kellett volna elintézni, de emailes egyeztetés után megoldották helyettem.)
Ha valamivel drágábbak is, nekem megéri, hogy nem kell utánajárnom, pár klikkel kész az egész.
Az tényleg vicces, hogy érdemes újrakötni ugyanannál a biztosítónál, bár a motoromra jelenleg adóval 4700 az éves díj, itt már meg sem nézem, hogy van-e olcsóbb.
Motor, autó, lakás minden a K&H-nál van, mind telefonos vagy Internetes közvetlen kötéssel. Lakás pl. az Aegonnál kétszer annyiba került, mint a K&H, felhívtam az Aegont, hogy nem mennék el, ha adnának kedvezményt, nem adtak, felmondtam, majd kötöttem a K&H-nál, később jött Aegonos
Azonban esefi kolléga megjegyzésének van helye, számszakilag nagyon jó anyagokat írsz, de az idő értékével sokszor nem számolsz. Ne felejtsd el, nem csak egyfajta vásárlóközönség van, aki mindenből a legolcsóbbat keresi. Te nem jársz be hivatalba, alapvetően rugalmas az időbeosztásod, máshogy hozol meg pénzügyi döntéseket, mint aki reggel 8-kor beesik egy irodába és legkorábban este 6-kor engedik egyáltalán az asztaltól FELÁLLNI.
Kötöttem másikat, ugyanaolyan kondíciókkal, máshol 60%-kal olcsóbban (évek óta balek voltam, letojtam a dolgot, de most ez a 4,6% csapta ki a biztosítékot), felmondtam, ahogy kell a régit, kötöttem egy újat.
Ezek után felhívtak, hogy kell-e a kiegészítés, amit ajánlottak. Elhajtottam őket, hogy nézzék meg a rendszerükben, ügyefelük vagyok-e egyáltalán, mielőtt felhívnak.
Énis nemegyszer 100-200 Ft-okon húztam fel magam és hagytam ott szolgáltatót és mentem másikhoz, de mikor jön már el az a “kánaán”, hogy a jól fizető, régi ügyfeleket megbecsüli a szolgáltató???
Példa: lejárt a 2 éves digi szerződés…. lejárat előtt bemegyek, és felajánlja az ügyintéző, hogy az eddigi akciós ár+kb. 30%-ért adják tovább ugyanazt a szolgáltatást (tel+net+tv) VAGY pedig mondjam le, várjak 3 hónapot és kössem újra 2 évvel. Megoldás: lemondtam a tel-t és tv-t és mostmár csak a netet fizetem – ez kb az ár fele. Kikötni meg azóta se jöttek a tv-t… ha nekik ez megéri… tv nélkül is megvagyok egyébként, de +3k-t nem fogok fizetni reklámokért
Az egész rendszer direkt túlbonyolított és túladminisztráld, pont azért, hogy csak az válassza az olcsót aki nagyon képzett és elvből rászán 2-3 órát, hogy csakazértis.
Az átlagembert, aki nem ért hozzá, vagy nem hajlandó a sziszifuszi adminisztrációra, meg lehúzzák kb 10e Ft-al. Szorozd fel 1M szerződéssel.
Azt a korrupt disznót kellene elkapni, akit a biztosítók lefizettek, hogy kötelező legyen a terméküket megvenni.
Khm, autóval nem rendelkezőként valahogy máshogy látom a helyzetet. 🙂 (jogosítványom az van)
Egyébként örülhetsz, hogy egyelőre van piac; bármelyik pillanatban kitalálhatják, hogy csakis a Podmaniczky Frigyes Nemzeti Biztosítási Szolgálatnál köthető meg. (A kötelezőség még ütősebb ürügy is lenne rá, mint azok a Robin Hood-szerű dumák, amiket mondjuk az étkezési utalványok piacának a felszámolásakor voltak kénytelenek hajtogatni.)
A T-Home-os szerződést nekem is felajánlották, most is olyanom van, de ez csak azoknak jár, akiknek a lakhelyén van konkurenciája a T-Home-nak. Ezt meg is mondták a szemembe, illetve anyósoméba, mert ő is ilyet szeretett volna magának. Legalább becsületesek voltak. 🙂
Az adok egy betétlapot rendszer nem nagyon éri meg, csak nagy értékű kocsiknál és akkor is csak a vevőnek. Ha volt bónusz 15% pluszt jelent évente egész B10 -ig, ha nem akkor A0 -ból 55% pluszt. Én vagy 7 éve a Netrisknél kötöm a biztosítást, mert nem tud annyival olcsóbb lenni a biztosító, amennyit nekem megérne a kényelem. Most cseréltem autót, a régire 16k volt, erre mivel januári kötés 25k B10 -ben. Nem változott semmi, csak kiestem az akciós időből. Már ez sokkal több, mint ha elmegyek variálni. Érdekes módon az Astránál és a Wáberernél nem volt újrakötöm trükk, csak a nagy biztosítóknál.
A 9 Ft-os MOL kedvezmény pedig igen sokat hozott már a konyhára.
Ha nem vette volna a fáradtságot, akkor most nem lett volna ez a cikk sem.
Nem tudom, volt-e már szó róla itt a blogon, de ha a nem túl bőséges szabadidőmet beárazom (sztem az a legértékesebb időm amit a gyerekeimmel töltök!), biztosan megéri.
Ez egyes biztosítók online felületére is igaz.
Mint amikor hotelszobát foglalok, és szállásközvetítőn keresztül foglalom le a szobát. Ha odamegyek a hotelbe és mondjuk kiderül, hogy nincs szabad szoba, akkor reklamálok a szállásközvetítőnél, így a hotel vagy ad nekem vhol máshol szobát, vagy a szállásközvetítő felmondja vele a szerződést, vagy büntetést szab ki rá.
nem ugyanezért jó a biztosításközvetítő is?
Minden évben nyomom a kalkulátorokat és az jön ki, hogy a legolcsóbban vagyok. Igaz, minden évben kapok vissza kármentesség miatt pénzt.
Végtelenségig nem lesz olcsóbb a díj.
Egyébként tavaly elfelejtettem lemondani viszont kötöttem újat, felhívtam februárban az ügyfélszolgálatot hogy miért aktív a régi és azonnal törölték is , így igazából +1 nekik…
Még kb. 3 hét van a fordulóig.
“rugalmas az időbeosztásod, máshogy hozol meg pénzügyi döntéseket, mint aki reggel 8-kor beesik egy irodába és legkorábban este 6-kor engedik egyáltalán az asztaltól FELÁLLNI.”
Nézőpont kérdése…
1. Ezt épp nem lehetett elintézni neten, de ezer dolgot már lehet (szerencsés esetben munkahelyről is), a felszabaduló időbe meg belefér ez. 🙂 Én az ügyfélkapu szabadidőmre való hatásán bámultam igazán nagyot, pedig még csak egy éve van.
2. Összefogás: lehet, hogy hatig nem engednek felállni az asztaltól, de a postakész (bérmentesített) levelet meg mondjuk beteheted a cég napi adagja közé (vagy: betehetnéd, ha valaha rá mertél volna kérdezni).
3. Szervezés: jellemzően gyűjtöm a személyesen elintéznivalókat, és amikor valami miatt muszáj mennem (pl. orvos), akkor jöhet az összes. Különösen összegyűjtöm azokat, amik egy irányban vannak.
De nem kell mindenkinek egyformán tenni.
UPC-nél az a megoldás, ha felhívod őket, hogy le szeretnéd mondani, és átmenni a konkurenciához mert drágák, és szinte kivétel nélkül felajánlanak egy olcsóbb árat ha aláírsz hűségidőt a szerződésedre. (vagy tényleg felmondod és valaki más nevére kötsz egy új szerződést az aktuális akciós áron)
Elég szomorú mondjuk, hogy ilyenekkel kell náluk trükközni, mintahogy a biztosításnál is, de ez van.