Autó értékvesztés kalkulátor

Van egy ismerősünk, aki mindig fennakad olyan apróságokon, hogy felemelték ezer forinttal havonta az osztálypénzt és miért tették, miért nem volt elég a régi összeg. S rengeteg egyéb, hasonló összeg miatti panaszt hallani tőle, képes a legapróbb plusz költségeken is kiakadni.

Ebben eddig semmi meglepő nincs, sok ilyen ember van, ami érdekessé teszi a történetet, hogy a családjuk autóállományának értéke meghaladja az 50 millió forintot.

Nem tudom, hogy éppen ezért (túl sokba kerül fenntartani a látszatot) vagy ennek ellenére (még mindig ott tart mentálisan, mint amikor még szinte éheztek fiatalkorukban) háborodik fel minden ezer forintos kiadáson, de kíváncsi voltam, mennyit bukhatnak naponta(!!!!) az autóik értékvesztésén.

Nem az üzemeltetésén, csak magán az értékvesztésen. (Autóköltség kalkulátor itt található.)

Csináltam egy excel táblát, csak az egyik autójuk értékvesztése napi bő 16 ezer forint, a teljes autóparkjuk ennek durván a kétszerese. Még egyszer: naponta és ez csak az értékvesztés, illetve a beruházott tőke elmaradt kamatai, semmi egyéb költség.

Havonta az autók értékvesztése milliós tétel, de nehogy már ezer forinttal emeljék az osztálypénzt, mire kell nekik az a rengeteg pénz.

Ha kíváncsi vagy, hogy mennyi a te autód értékvesztése vagy éppen a szomszédé, a kalkulátort itt találod.

Ami fontos: ne az autó akkori új árát nézd, hanem a mostanit, mert a forint nagyon begyengült az elmúlt években, illetve egyéb változások is voltak, amik szintén emelték az autók árait. Egy használt autó árát az új ára befolyásolja leginkább, nem az, hogy te 2-3-4 éve mennyiért vetted, 305 forintos euró mellett. (Normál esetben nézhetnéd az újkori árát, de sajnos az elmúlt pár év a 20%-os forintgyengüléssel és az uniós környezetvédelmi adóztatással nem minősül annak.)

A használt árhoz nézd például a hasznaltauto.hu árait, itt a legolcsóbb és legdrágább 15%-ot felejtsd el, a többit átlagold. Luxusautónál különösen fontos a pontos felszereltség ismerete, tízmilliós különbség is lehet két látszólag hasonló autó között.

Nagy erkölcsi tanulsága nincs a történetnek, talán csak annyi, hogy érdemes azzal szembesülni, mennyit buksz az autódon naponta, még mielőtt más, sokkal kisebb dolgokon akarsz spórolni vagy sajnos néha csak filléreskedni.

Zsugori vagy takarékos?

(Ha 17 éves Suzukid van, akkor igen, fillérek lesznek ezek a költségek, köszönjük.)

Share

139 hozzászólás

  • cabala
    …és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy tankolás, bírságok, adók és karbantartás.

    Az én szinte fillérekért tartott Astra G-m havi 16e forintba van a táblázat alapján. Tegnap egy 18 éves srác érdeklődött, hogy mibe fáj egy autó tartása, mert szeretne majd koleszba, haverokhoz, stb. menni. Kicsit lelomboztam.

  • Tamás
    Miklós, az megvan hogy az autók átlag sebessége valami 6km/óra? Pontosan annyi, mint a gyaloglás sebessége. Ivan Illich számolta ki, még a hetvenes években, bele kalkulálta azt az időt is, amit azzal töltünk, hogy megkeressük a pénzt az autóra, plusz az egyéb időt (szerviz, autómosás, tankolás stb.). Ja és a hetvenes években még nem volt ennyi dugó mint ma…
  • untermensch4
    (még 24 évesnél is…) 🙂
  • KGyörgy
    Amikor nem kell télen fagyoskodni a megállóban, vagy nyáron a hőségben megsülni, azt nem lehet pénzzel mérni.

    Idén télen volt először ülésfűtéses autóm, és igencsak kellemes volt a hidegben.

    Az autó egy kényelmi cikk, és ezért a fenntartási költséget kevésbé számolgatja az ember, attól eltekintve, hogy újat csak akkor érdemes venni, ha az embernek nagyon sok fölös pénze van, egyébként a pár éves használt jobb választás.

  • Csib
    Ez rendben van, de magánemberként ez engem miért foglalkoztasson? Kérdezem ezt némileg a pálya széléről, mert még sosem volt saját autóm. De valahogy úgy képzelem, ha vennék egyet, akkor adás-vételkor kifizetem az árát és slussz. Pont mint egy mikró vagy ágymatrac esetén. Aztán használnám, amíg képes eljuttatni A-ból B-be (persze ésszerű keretek között, ideértve a biztonságot és szervíz költségeket) És ha már kiszolgált és van, aki még hajlandó megvenni tőlem, akkor örülés van, de egyébként nem számolnék azzal, hogy én abból az autóból még bármi pénzt látok. Mert nem ez a célom vele. Ilyen szempontbból mire jó nekem az értékvesztés, hacsak nem arra, hogy elrettent drágább autók megvásárlásától? Vagy rosszul látom ezt a témát?
  • Andriska
    Hát most azt látom, hogy sok esetben értéknövekedés van inkább. 1,5 éve vettem egy 1 éves, alig futott, középkategóriás (de tele-extrázott) autót, az ára az akkori listaár kb. 65%-a volt. Most csak drágábban van a használtautón ilyen felszereltségű kocsi, az új ára pedig kb. 20%-kal lett több. Km nem került sok bele a vírushelyzet miatt. Persze tudom, hogy ez nem marad örökké így, de jó érzés, hogy most legalább ugyanannyiért el tudnám adni, mint amennyiért vettem.
  • Zabalint

    De ha nem számolsz az eladással, akkor is van értelme leosztani az árát, hogy mondjuk várhatóan 8 évig használod, ennyiért meg ennyiért szervizeled, akkor havonta mennyibe jön neked, hogy van autód. És ezt már össze lehet vetni más dolgokkal.
  • Zabalint
    Az osztálypénzhez:
    Egy rakás olyan viszonylag jól kereső ismerősöm van, akik ilyen dolgokon rugóznak. Hogy miért 1500 Ft a menü az irodaházak melletti kajáldában, mikor a déli agglomerációban ismer olyat, ahol 800 Ft a menü, vagy hogy miért emelték a közös költség felújítási alap részét, vagy hogy miért kerül 3-4-5 ezerbe a korrepetálás a gyereknek, miért olyan drága a vezetés oktatáson az óradíj, stb., stb. Közben meg meg sem próbálják megbecsülni, hogy az adott szolgáltatás a másik oldalról mit jelent, mik a költségei, mennyi haszna lehet rajta a szolgáltatónak, ezért nem értik, hogy miért nem lehet 600 Ft az a menü. Mert kb. azt várnák el.
  • Zabalint

    Hú, és tényleg, lehetséges, hogy el fogjuk adni a 4 éves kocsinkat, most kíváncsiságból megnéztem, hogy mennyiért vannak hasonlók. Nos, nagyjából annyiért árulják, mint az akkori új forgalomba hozatal nélkül, és nagyon kevés van eladó. Nyilván ezeknek alá licitálhatunk bőven, de becsléseim szerint rossz esetben 500-600 ezret bukunk a befizetett vételár alternítív költségén felül.

    Ahogy látom, bár pontosan ugyanaz a modell nincs, több mint 70%-al drágult újonnan hasonló modell hasonló felszereltséggel…

  • Puffogok
    A nyakamat rá, hogy a kommentek 70%-a az a saját kivételét fogja hozni és nem olvassa az utolsó mondatot 😀
    Jó ezt egyébként látni így egyben. Én nemrég cseréltem le a 22 éves autót egy 15 évesre. 1 millió forint, 5-6 heti bevétel, nincs igazán szükségem rá, de “legyen”. Tudom hogy hülyeség és olcsóbb lenne havonta 1* bérelni egyet 2 napra, de a lustaság… Meg őszintén szólva ezzel az 1 millióval (+egyéb ktg) nem lennék hosszú távon beljebb, szóval erre nem sajnálom.
    A kalkulátorral kiszámolom kb mi várhat rám mondjuk 4 év múlva, amikor ezt is kukázom, köszi Miklós.
  • Károly
    az értékvesztés azért érdekes, mert vannak táblázatok, hogy adott autótípus mennyit veszít az értékéből a megvétel után. Ha mondjuk egy 1 éves autót az új árának 70%-áért megkapsz, mert ennyit esik az értéke 1 év alatt, akkor pl. ésszerűbb nem újat venni, hanem 1 éveset, ami lényegében még új, ha nem volt agyonhajtva.
  • krisz
    Limo / Greengo vagy akár a taxi nem is tűnik olyan rossz üzletnek ezek alapján, ha csak keveset és városon belül néha használja az ember.
    FYI: A limo/greengo appon tisztán látni, hogy mennyi az autó sebessége és nekem 30-nál többre nem nagyon jön ki, ha napközben munkanap használom, akkor meg olyan 15 km/h, annyit még a bkv is tudhat.
    Persze a kényelem, meg, hogy nincsen cipekedés az sokat számít.

    Kicsit filozófiai eszmefuttatás:
    Aki kocsival megy edzeni, meg aztán olyan versenyre, ahol a “határait feszegeti” az miért nem cipel karton vizeket a boltból meg a heti bevásárlásnyi cuccot is cipeli haza szélben, hóban, esőben. Itt is bőven ki lehet mozdulni a komfortzónából. És még az autó + edzőterem árát is megspórolja.

  • Valamirandom

    Ez a 6km/h egy elég nagy ökörség. Két autónk van, az egyiket jellemzően hosszabb távokon használjuk, annak az átlagsebességge 52km/h, a másiknak meg, amivel bevásárolni meg ovi/suliba járunk, annak 38km/h.
  • Madotati
    Alaplogikát persze osztom, hogy számolni kell az értékvesztéssel, de az is igaz, hogy az újautók jelentős drágulása (környezetvédelmi szigorításokhoz szükséges technológiai újítások megfizettetése a vevővel, és a forint gyengülése) miatt az elmúlt években ez nagyon megborult, és horror árakon mennek a fiatalabb használt autók, vicc hogy 6 éves vitarakért elkérnek 4 millió ft feletti összegeket is, ami azt jelenti hogy az újkori árukért vesztegetik őket ennyi idősen…
    A használt piacon is bolondság van, hogy ennyit megadnak ilyen használt autókért, remélhetőleg rendeződik ez is (lefelé) mint a szintén irracionális ingatlanpiac.
  • Alfa
    TCO, tőke alternatív költsége, stb.
    Aki ezeket nem vágja, az homályban van.
    Akkor is ha azt gondolja, hogy nem lehet pénzben mérni a kényelmet. Éppen azt csinálod barátom, drágán veszel kényelmet, miközben vannak alternatív megoldások sok esetre (nem mindig, nyilván).
    Ez olyan mint a gravitáció, nem számít ha fogalmad sincs róla, ott van.
    Egy normális alsó középkategóriás autó havonta kb. 100-140.000 Ft-ba fáj szőröstül bőröstül. Ez kb. a Golf/Focus/Octavia, stb.
    Azért itt már lehet gondolkozni hogy ha 1-10 km-re van a munkahelyem, akkor bringával lehetne-e járni, néha ide-oda car sharing-el, taxival menni, stb.
    Részemről marad az 5% szabály, a vagyonunk 5%-a legyen autóban, nem több.
  • pitom
    Engem is rettenetesen zavart az ertekvesztes, ezert vettem egy klasszikus autot, aminek mar regota felfele megy az ara.

    Persze ez csak azert mukodik, mert keveset megyek vele es nem hasznalom el, kulonben a szerviz + egyeb koltsegek meghaladnak az erteknovekedest.

    Korabban havi 80-100e ft-ba kerult az auto + uzemanyag. Annyit meg egyszeruen nem er nekem.

  • Geesah
    17 éves Ignis. Első tulaja vagyok, 3.3 M Ft volt újkorában. Nincs tervezve az eladása, ez már örökre megmarad (legalábbis a családban).
    Nem érdekel az értékvesztés. Ha most vennék újat, akkor is örök életre venném.
  • Maurice Moss
    ez az 5%-os szabály tetszik, én magam a 3%-kal vagyok boldogabb (ezért van egy 14 éves Suzukink jelenleg, de talán 2-3 év múlva egy 6-7 éves hibridre cseréhető lesz).

    Én inkább a Ft/km költséget szoktam nézni (amortizációval). Az ideális szerintem 70-80 Ft/km-nél van (két emberre a MÁV 50 Ft/km-es költséget számol, szóval egy 20-30 Ft-os prémiumot fizetni km-enként megéri), mi jelenleg 130 Ft/km-nél járunk (az autó kezdeti 250 ezres javítása megdobta az átlagot, amit lassan levezetünk), de remélem, hogy végül hozza ezt a szintet (ha meg nem, akkor néhány százezer Ft-os ráfizetéssel volt egy autónk).

  • tip
    igen, rosszul látod. Attól, hogy valami nem okoz rendszeres készpénzáramlást, attól még költség. Valamiért a magyar embernek az tetszik, ha egyszer kell kifizetnie valamit, és nem havonta. Ezért (is) vesz inkább ingatlant, mert a bérlés az minden hónapban fáj. Ez sajnos csak akkor racionális érv, ha arról van szó, hogy az ember kisujját centinként vágják le, vagy inkább egyben, mert az utóbbi csak egyszer fáj.
    Az autó árát vagy hitelből fedezed, annak van kamatköltsége és rendszeres kiadásod is lesz tőle, vagy: megtakarításból fedezed, akkor meg bukod a megtakarításodat a hasznaival együtt. Vagy a kettő kombinációja. Ha azt nézem, milyen hasznot lehetett a megtakarításokon elérni az utóbbi években, akkor igen drága mulatság volt helyette inkább autót venni. Persze ha azt mondod, te egyébként is elverted volna a pénzt, akkor igazad van, de akkor a pénzügyi tervezés nem neked való.
  • Misi
    Sajnos a kalkulátor ilyen formában csalóka mert a forint értékvesztését is minimum bele kellene számolni. Ezen kívül még olyan tényezők is szerepet játszanak mint a márka, típus, meghajtás.
    Arra mindenesetre jó a táblázat, hogy lebeszélje az embereket az autótartásról. Szerintem soha nem volt ennyi autó forgalomban, mint most van. Talán most vagyunk a csúcson? Reméljük 🙂
  • Prakt
    16 éves Focusom, amit még Édesapám vett 2005-ben 3.000.000 Ft-ért (alapfelszereltség), most 7.300.000. Ft
    Ha sikerülne jól eladni, akkor kapnék érte 800-at
    Napi 2552Ft bukó a kalkulátor szerint.
  • porthosz
    “Miklós, az megvan hogy az autók átlag sebessége valami 6km/óra?”

    Ez kizárt dolog, például az én autóm átlagsebessége az elmúlt 10k kilométerre 57 km/h volt a computer szerint (és tök átlagosan használom).

    6 km/h csak úgy jöhet ki, ha beleszámolta azt az időt is amikor a kocsi nincs beindítva hanem áll a parkolóban, vagy valaki perverz és pl. a rakparton “megy” minden nap másfél km-ert a legnagyobb csúcsban.

  • m
    Pár előítélet, ami 0.01s alatt eszembe jut a sztori kapcsán:

    1. Van, aki nem az eszével keresi a pénzt. Hanem.
    2. Tuti, hogy adót csal, ha ennyire nem akar betenni a közösbe.
    3. Mentális pénztárcák, amikről beszéltünk.

  • krumpli
    “FYI: A limo/greengo appon tisztán látni, hogy mennyi az autó sebessége és nekem 30-nál többre nem nagyon jön ki, ha napközben munkanap használom, akkor meg olyan 15 km/h, annyit még a bkv is tudhat.”

    Én biciklivel is azt látom, hogy a HÉV, villamos, busz lassabb nálam (hosszabb, párhuzamos szakaszon, pl. Kőbányai vagy Kerepesi út), hiába vannak hozzájuk igazítva a lámpák.
    Autósokról kevesebb adatom van, de rendszeresen előfordul, hogy akit Kőbányán jól megnézek magamnak, mert le akart szorítani, átment a piroson stb., azt a Könyves Kálmán kereszteződésben vagy akár a Lágymányosi híd felhajtójánál viszontlátom a sorban állni, amikor odaérek.
    Szóval úgy tűnik, nem számít a jármű, városon belül nem nagyon lehet 30-as átlagnál jobbat menni.

  • Deviáns
    : hát igen, én is így hittem, amíg nem volt autóm. Aztán be kellett látnom, hogy évente egy adott összeget rá kell tervezni a karbantartásra a lelki nyugalom megőrzése érdekében. (nálam ez 100 000 Ft) Műszaki, olaj, fékolaj, négyévente téli/nyári gumi, hasonlók… plusz nem rendszeres karbantartás: Eltörik egy műanyag kütyü az ajtóban az ablakemelőben stb…

    Egyébként Miklós kalkulátora sokat segített a döntésben, Az előző autómhoz képest ha ezt 6 évig tartom, már ingyen van… (ez a szervízdíjakon és a -2l fogyasztáson jön össze, évi 20e km-el. Most telik a 6. év… Sajnos hasonló opció már nem lesz a jövőben. Lehet találni 6l-nél kevesebbet fogyasztó benzinest, de a komplexitása (várható szervízköltség) ezt elviszi. A villanyautónak meg 3x annyi a km költsége mint a benzinesnek, így az sem opció.

  • Deviáns
    @porthosz: amikor a garázsban áll az autó, azt nem méri a computer, akkor pont 0 km/h-t kell számolni arra az időtartamra.
  • Zsu92
    Most éppen az a furcsaság zajlik, hogy TÖBBET ér az az autó, amit két éve vettünk, mint akkor.(infláción felül értve)
  • eLemlámpa
    És akkor kinek mi jön ki? Én úgy kalkulálok mindig, hogy a gagyi kocsi 80 Ft/km, használható 100-120 Ft/km, új S Merci 350-600+.. Ft/km, megírhatná valaki akinek van. Egyszer remélem én is tudok venni.
    Vélemény?
  • maveryck
    Nyugaton akkor vagy faszagyerek, ha biciklivel közlekedsz, itthon meg ha autóval. Muszáj megmutatni a világnak, még akkor is, ha nincs mit.
  • tp
    A valós értékvesztés csak akkor tudod kiszámolni, amikor eladtad. Az üzemeltetésből amúgy egész apró rész csak az üzemanyag 🙂
  • porthosz

    “amikor a garázsban áll az autó, azt nem méri a computer, akkor pont 0 km/h-t kell számolni arra az időtartamra.”

    Nem kell. Mármint attól függ mit akarsz kiszámolni, ha 365*24 óra / éves km sebességet akarsz számolni autóra, akkor a hasonlítási alapot (átlag gyaloglási sebesség) is úgy kell számolnod hogy 365*24 óra / éves legyalogolt táv.

    És akkor az fog kijönni hogy kocsira 6 km/h, gyaloglásra meg mondjuk 10 cm/h 🙂

  • Attila
    Kevered a költséget a cashflowval.
    A vagyonodba beleszámít az autód is, még ha nem is olyan likvid mint a kp, ráadásul folyamatosan veszti az értékét.
    Vagy ha lakást/házat veszel, az nem része a vagyonodnak?
  • kormánytisztviselő
    Nem teljesen ez a téma, úgyhogy offolok.

    @krisz:
    Kiegészítésként annyit hozzátennék a posztod végi filozofáláshoz, hogy akinek indokolt többet mozognia az mozogjon többet (akár túlsúlyos, akár átlagos testalkatú mozgáshiányos), azaz menjen gyalog/biciklivel boltba, cipekedje a vizet és menjen lépcsőn a negyedikre.

    Egy sportolónak, de egy hobbi-futónak, testépítőnek sem elegendő/megfelelő az ilyesfajta mozgás az edzés helyett.

    Egyébiránt, sajnos akinek mozognia kéne megy általában autóval a szomszédba is, míg jellemzőbb, hogy az egyébként sportos alkat, aki kondiban is van jár biciklivel meg gyalog az edzés mellett…

  • Kitantorgott
    Nem tudom mennyire relevans de viccbol kiszamoltam, Vancouver-ben (Kanada) hogy alakulnak a szamok (2010-es keveset futott kombi Passat 10.000$ -ert (2-2.5m ft) ket eve). Itt egy csomo koltseg nincs (atiras, illetekek, muszaki vizsga, forgalmi, stb, cserebe az eves kotelezo biztositasom 1800$ (most 430k forint). Ez itt kifejezetten jonak szamit, az osszes letezo kedvezmeny es engedmeny bele van kalkulalva. A kocsit varosban hasznaljuk az esetek 90%-ban, ahol ugyan zabal mint az allat, cserebe tagas, kenyelmes, elferunk (ez volt a fo szempont) es VW (tudom…) A kalkulator szerint a teljes havi koltsegem a kocsin 103000 forint (430$). Nagyjabol realis, de a legnagyobb resz a biztositas. Persze specko helyzet, en otthonrol dolgozom (elotte tomegkozlekedtem), de bevasarolni, ugyintezni, sportolni, stb. mindenhova autoval megyunk.
  • kispumak

    Miközben 7 millióért már kapsz egy elég jól felszerelt Mercedes A osztályt
  • Gary
    @devians:
    Tartsd meg akkor a mostanit, honnan jött ez a hat év?
    Nekünk a bűn lenne eladni, ilyen jót úgyse kapni másikat megfontolásból van már ugyanaz az autó 20+ éve a családban. És ha a csillagok úgy állnak, még 50+ évig lesz is. 🙂


    A bicikli kiváló hobbi, de pocsék közlekedési eszköz.
    Nem tudnék se akarnék vele úgy menni, hogy utána ki kelljen nézni valahogy, még ha van zuhanyzási lehetőség a munkahelyemen akkor se.
    Most viszonylag sokat autózok, de ha ez a koronavírus-mizéria eljut oda, hogy ismét ne jelentsek veszélyt a hozzám közel állókhoz a tömegközlekedéssel, legalább részben visszaszokok.

  • Medvegyev
    Ezek a táblázatok még egy régi autónál is felhúzták a szemöldökeim, egy újnál, meg egyenesen vérlázítóak. Szerintem a képletekben lehet a hiba!
  • Vattacukor Mérnök

    Ehhez képest nyugaton valamiért magasabb az ezer főre jutó autók száma mint nálunk.
    hu.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1gok_list%C3%A1ja_a_g%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1vek_sz%C3%A1ma_alapj%C3%A1n
  • pumpedjano
    21 éves Smart Fortwo és 14 éves Opel Vectra… 😀
    Mondjuk a hobbira tartott motorom valóban viszi a pénzt.
  • Pista
    az autó éves átlag futásteljesítményéhez szerintem a Föld Nap körüli pályáját is hozzá kéne adni
  • Guest
    @pitom: nem nagy szívás veterán Porschéval járni? 🙂

    A viccet félretéve az autók értékvesztése valóban igen jelentős, de ez a mostani kalkulátor túl egyszerűsíti a dolgot. Jobb volt a régi Autóköltség kalkulátor, az közelebb áll a valósághoz. Az utóbbi két évben olyan drágulás volt autó fronton, hogy a környezetemben többen is a vételárnál drágábban tudták eladni az autójukat (és nem ritka oldtimerekről van szó, hanem sima járós autókról), tehát egyáltalán nem volt értékvesztésük. Úgy is mondhatjuk hogy a Forint jobban vesztette az értékét, mint az autó.

  • Csaba
    Na, akkor felteszem a kérdést egészen konkrétan.
    Ha vettem egy autót 5 éve 3 millióért, és ma egymilliót ér, akkor nekem 2 millió az értékvesztésem számszakilag, igaz?
    Lehet, hogy ma egy olyan autó 8 millió lenne, de ez az én szempontomból irreleváns.
    Ami nekem számít az az AKKORI ára, és a mostani HASZNÁLT ára, ha el akarom adni.
    Sehol nem látom a képletben a mostani új árat. Az csak annak érdekes, aki most akarja újonnan megvenni.

    Egy normális esetben igazad lenne. Most azért nincs igazad, mert egyrészt a forint közel 20%-ot romlott az elmúlt két-két és fél évben plusz változtak a szabályozások is.

    Ezért van az, hogy most gyakran drágább egy használt autó, mint amennyiért vetted újonnan két éve.

    De ez csak egy anomália, ami nem lesz mindig így. A használt autó árát elsősorban az új autó ára határozza meg (és a kereslet), ezért kell ebben az esetben azt nézni.

    Amit még nem vettél figyelembe, az az autó úgynevezett tőkeköltsége. Erről bővebben: https://www.youtube.com/watch?v=vgnlSwmUdQA&list=PLuZt2T3kHxp15mbnjXNYCggArEY6FVnZn

  • -nb-
    Fordítva is lehet számolni: mennyit dolgozok azért, hogy autóm legyen?
    Nagyon aktuálisan: a huszonéves autómat le KELL cserélni (mert pl. a légzsákok 15 évet bírnak, mindig elromlik valami, …) éshát nagyon fájó azt látni, hogy az életem 1/15-öd részét (minden órából 4 ! percet) az új autóra áldozom. Mármint a birtoklásra, a használat még hozzájön, de ott lehet előnyt is látni, azért nem fáj annyira 🙂

    Ez az módszer kevésbé közgazda és pontos, inkább szemléletes 🙂

    És igen, újat akarok: amilyen szerencsés vagyok, a “szalonból kigurult máris 20%al olcsóbb” autót nem találok. 1 éveseknél is alig van árcsökkenés, ha egyáltalán. Persze, ahogy másik posztban kitárgyaltuk, én egy alapmodellt szeretnék, de jól felszerelve 🙂 és a jó felszerelés nem a 26″-os kerék és a 6 színre fújt tető a 3 méteres városi terepjárón 🙂

  • Pistu
    Ennyien nem értik a 6 km/h-t? Szomorú.
    és Van elektromos kerékpár vagy robogó is. Sisak és kabát véd az esőtől/hidegtől (van elektromos fűtésű ruha), nyáron hűt a menetszél. Lehet, hogy még így sem olyan kényelmes, mint az autó, de megspórolod egy nyaralás árát.
  • Acsa
    Az ember egy végtelenül önző lény. Magamat is beleértve. Elképesztő környezetterhelés minden megtett km. Lesz ennek böjtje! Nagyon szigorú törvényekkel kellene az embereket kimozdítani a komfortzónájukból, de erre semmi esélyt nem látok. Az autólobbi mindenhova elér…
  • UFO
    Ezek az emberek sokszor azért rugóznak 1000Ft-okon, mert egész nap a pénzen jár az eszük. Sokszor azért, mert a lehetőségeiken felüli látszat dolgokra szinte az összes pénzük elmegy, és a nap végén filléreskedni kell…
  • Bal
    tényleg érdekelne, ilyenkor hogy állod meg, hogy ne ordíts rá, hogy “b+ havi milliódba fáj, hogy ott állnak az autóid, tényleg az az ezer forint osztálypénz vág földhöz?”, aztán fordulsz sarkon, és hagyod ott a fenébe az ilyen képmutató senkiházit? Nekem nagyon nehéz lenne. Bár az is lehet, hogy olvassa a blogod, és ez a bejegyzés valódi célja … jó, tudom, tudom, a hozzá hasonlóan beteg hozzáállású, pénzügyekben mentálisan teljesen eltévedt emberek az ügyfeleid.
  • 42
    Értékvesztés helyett jobb lenne árvesztésről beszélni. Az autók használati értéke a használat módjától függően más lehet, sok tényező befolyásolja. Előfordulhat például, hogy egy alacsony fenntartási költségű, megbízható, alacsony felszereltségű használt jármű nagyobb felhasználói értéket képvisel a használójának, mint egy új, biztonsági extrákkal ellátott- és meghibásodásokra sokkal inkább hajlamos, kényelmes, modern autó, illetve az arra áldozott többlet kiadások és többlet munkaidő, valamint több amortizációs költség.
    Egyébként a mostani (forintban számolt) árnövekedés is hasonló okokra vezethető vissza: a forint euróhoz viszonyított értékvesztése befolyásolja (növeli) az új autók importárát, és a rendkívül jelentős arányt képviselő használt autó behozatalt is.
  • Haman
    Sajnos az autó akkor is mocskos drága mulatság, ha magam csinálok meg rajta amit csak tudok. Pláne, ha az időmet is beleszámolom.
    Az ócska autómra havi 80e jött ki. És abban még nincs vezérlés csere, meg ilyen nagyobb kiadások. Durva számok ezek! Lehet, h nem renault-t kellett volna venni.
  • IDSx
    Legyünk öszinték: magyar kontextusban az autó a leglátványosabb “kompenzációs” ingóság. Ismerösi körömben is azok a legfilléreskedöbbek minden élethelyzetben, akik az összes megtakaritásuk berakják fullextrás újautó lizingbe, de már az elsö garanciális átvizsgálásra sincs pénzük.

    Millió forintos prémium hifi, 300ezres börülés + 250ért masszázzs, 200ezres hangulatvilágitás, stb. – saját otthonába se venné meg, de a napi 2×30 perc ingázáshoz mintha szükségszerü lenne, úgy kattintja be a konfigurátorban.

    Az értékvesztés a COVID okán jelenleg érdekes kérdés: 2 éve vettem használt (3 éves) szalonautót 2.8ért, fullextra + nagyobb motor. azóta belement ~1MHUF szumma benzin + minden más költség…ma a modell + évjárat hahu-s ára az alap (nem turbós) motorral, fapaddal 3.2 körüli, az én verzióm majdnem 4…gyakorlatilag az inflációt is nézve ha most eladnám ingyen autóztam volna az elmúlt 2 év

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

A hozzászólás párbeszédre van kitalálva és nem monologizálásra. Ezért fogalmazd meg úgy a mondanivalód, hogy beleférjen egyszerre egy hozzászólásba. Senki nem akar téged olvasni 15 hozzászóláson keresztül (rajtad kívül természetesen). Ha cikket szeretnél írni, ajánlom valamelyik ingyenes blog oldalt, azok valók ilyenre.

Minden hozzászólótól elvárjuk a minimális tiszteletet mások felé. Akiknek ez (még) nem megy, azoknak felesleges fáradnia a gépeléssel. Beszélj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled beszéljenek. Ennyire egyszerű eldöntened, megfelelsz-e ennek a feltételnek.

A hozzászólás nem alanyi jog, hanem egy lehetőség, ha olyat tudsz mondani, ami mások számára hasznos és építő. Köszönjük a megértést.

(Elnézést kérek mindenkitől, a fentiekért, sajnos a félreértések miatt kénytelen voltam leírni ezeket. Természetesen a te hozzászólásodat is szeretettel várjuk.)

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.