Autó értékvesztés kalkulátor

Van egy ismerősünk, aki mindig fennakad olyan apróságokon, hogy felemelték ezer forinttal havonta az osztálypénzt és miért tették, miért nem volt elég a régi összeg. S rengeteg egyéb, hasonló összeg miatti panaszt hallani tőle, képes a legapróbb plusz költségeken is kiakadni.

Ebben eddig semmi meglepő nincs, sok ilyen ember van, ami érdekessé teszi a történetet, hogy a családjuk autóállományának értéke meghaladja az 50 millió forintot.

Nem tudom, hogy éppen ezért (túl sokba kerül fenntartani a látszatot) vagy ennek ellenére (még mindig ott tart mentálisan, mint amikor még szinte éheztek fiatalkorukban) háborodik fel minden ezer forintos kiadáson, de kíváncsi voltam, mennyit bukhatnak naponta(!!!!) az autóik értékvesztésén.

Nem az üzemeltetésén, csak magán az értékvesztésen. (Autóköltség kalkulátor itt található.)

Csináltam egy excel táblát, csak az egyik autójuk értékvesztése napi bő 16 ezer forint, a teljes autóparkjuk ennek durván a kétszerese. Még egyszer: naponta és ez csak az értékvesztés, illetve a beruházott tőke elmaradt kamatai, semmi egyéb költség.

Havonta az autók értékvesztése milliós tétel, de nehogy már ezer forinttal emeljék az osztálypénzt, mire kell nekik az a rengeteg pénz.

Ha kíváncsi vagy, hogy mennyi a te autód értékvesztése vagy éppen a szomszédé, a kalkulátort itt találod.

Ami fontos: ne az autó akkori új árát nézd, hanem a mostanit, mert a forint nagyon begyengült az elmúlt években, illetve egyéb változások is voltak, amik szintén emelték az autók árait. Egy használt autó árát az új ára befolyásolja leginkább, nem az, hogy te 2-3-4 éve mennyiért vetted, 305 forintos euró mellett. (Normál esetben nézhetnéd az újkori árát, de sajnos az elmúlt pár év a 20%-os forintgyengüléssel és az uniós környezetvédelmi adóztatással nem minősül annak.)

A használt árhoz nézd például a hasznaltauto.hu árait, itt a legolcsóbb és legdrágább 15%-ot felejtsd el, a többit átlagold. Luxusautónál különösen fontos a pontos felszereltség ismerete, tízmilliós különbség is lehet két látszólag hasonló autó között.

Nagy erkölcsi tanulsága nincs a történetnek, talán csak annyi, hogy érdemes azzal szembesülni, mennyit buksz az autódon naponta, még mielőtt más, sokkal kisebb dolgokon akarsz spórolni vagy sajnos néha csak filléreskedni.

Zsugori vagy takarékos?

(Ha 17 éves Suzukid van, akkor igen, fillérek lesznek ezek a költségek, köszönjük.)

Share

139 hozzászólás

  • N0MAD
    ” Egy pénzügyileg tudatos ember nem vásárol zsákbamacskát milliókért, legfeljebb 300 Ft-ért a gyerek farsangi buliján.”
    Érdekes megközelítés. Pont forditva látom: ha minden pénzem tolom bele valamibe akkor kell biztosra mennem, ha elhanyagolható mértékű a veszteség, akkor nem kell sokat agyalnom rajta. Étteremben nem kell agyonaggódni magam valami ismeretlen egzotikus kaja rendeléskor ha nem bírom lenyelni kérek mást. Ugyanez autónál. Előfordulhat valóban hogy belenyúlsz valami pénztemetőbe, akkor lépj tovább. Új autó sorozatos kontrollámpás leállásról és szervizbe hordásról is van sztori, de egyik se a többség.
    Ha harmadáron veszel használtat akkor nem fog háromból kettő használhatatlan lenni, tehát megérte.
    Poker se szerencsejáték, csak az esély/ nyeremény arányának mérlegelése
  • Michaelknight23
    De okosak vagytok! Minden évben veszek egy 3 milla körül autót (szigorúan 3 havi bevételem nem haladja meg) nyilván brutálisan jó áron, így legalább 3.7-4 milliót ér, majd 10 hónap után felrakom 4 körül és igen, még keresek is vele! A biztosítást, átírást, eredetvizsgát mindent beleszámolva is…ti meg okoskodjatok csak…ja, ami fontos, ez nem a pénzről szól, imádok adni venni.

    Köszönjük, egy újabb értékes hozzászólás. Tehát te vagy a nagyon okos, aki autónepperkedik és mindenkit leugatsz, aki nem.

    Gondolkodom, mikor volt egy értékes hozzászólásod utoljára, de őszintén nem nagyon emlékszem már rá.

  • Michaelknight23
    A másik kedvencem amikor a 900 kilós suszukijaval büszke magára, hogy az övé milyen kevésbé kerül…LOL aztán, ha elüt egy galambot, szörnyethal a családja…a biztonság már nem számít? Hajara kenheti a pénzét, ha le kell vágni a lábát, vagy meghal az asszony, gyerek stb ..
  • Cuclee
    Azt ne feledjük el, hogy lehet “használt” autót venni szalonból is (pl. vezetői autók). Én is így vettem német szalonból, gyári garanciális 10 ezer km-el (ingolstadti gyári autó volt). A listaár -40%-on kaptam meg kb. (magas felszereltségű modell, tehát magas listaár -> több kedvezményt adnak). Gondolom ha rendeli valaki akkor a 15-20%-ot ebből megkapta volna újonnan is, így is jobban jártam. Egyébként listaáron senki nem vesz autót, legalábbis amit a környezetemben látok. Berendelik inkább a 30-35M Ft-os kocsit, használja a szalon 5000km-t (addig értékcsökkentik, leírják adóból stb) és utána jelentősebb kedvezménnyel átveszi a tulaj. Nem sok hülye van aki ennyit kifizet érte (főleg aki meg is dolgozott a pénzért). Ezért vicces látni, bizonyos autótesztelő újságokban, hogy ennyi meg annyi Ft az új ára. Sosem volt annyi, nincs ember aki kifizette volna. Persze kivétel a céges lízing.
  • Gord Enver

    Az ülésfűtés nem jó a hímivarsejteknek.

    A várakozás és a sétálás hidegben vagy melegben sokkal egészségesebb, mint ülni. Különösen, ha ülőmunkát végzel. (gerinc, érrendszer, szív, elhízás stb.)

    A kényelemre való törekvés nagyon rossz irány.

  • Gábor
    A legrosszabb az, amikor a vásárolt új autóra vigyázz az ember, azt bele ütköznek oldalról, vagy hátulról, szemből..stb. Persze a biztositó fizet és megjavítják, de egy ilyen esemény ad az érték csökkenésnek egy jó nagy pofont.
    Volt egy ismerősöm akinek a 3hónapos autóját törték össze, akkor mondta azt, hogy ezentúl csak 18-20évest vásárol, azt legalább nem sajnálja ha összetöri más és nem bukik akkorát.
  • hasznaltvsuj
    értelek,csak arról az apró tényről feledkezel meg, hogy ha te veszel egy használtat mondjuk 150000 km-el amivel szerencséd van és nem vertek vele át, akkor is hamarabb viszed a bontóba mint aki újat vett.Te másik autó után fogsz koslatni amikor lesz már benne 270000 km (és már bajok vannak az autóval), amíg az “alternatíva” autójában lesz 120000, az első nagyobb hibák kezdenek még csak előjönni. Te cserélgeted az autókat mint más a zoknit, mert mindig a gép életciklus közepén szállsz be a sztoriba, még akkor is ha nem vernek át a verdával. De a magyar használtautó piac egy mocsár, átvernek.Mindig csak egy fél gép életciklus kádgörbét használsz ki, annak is a második felét, szervizes problémákkal övezve, toldozva-foltozva az autót, erre a pénzügyi kényszer (új autók elszállt ára) rávihet valakit nem szégyen, de ezt kihirdetni “eleve a jó megoldásnak” az autókérdésre, az röhejes.
  • jani129
    2 autót tartok, használt párti vagyok. A fenntartást nem szoktam írogatni, de tényleg elég drága, pedig nem is volt nagy bajuk eddig még. Keveset megyek velük, ottthonról dolgozom meg a kovid előtt még bkvztam így talán nem annyira sokat bukok rajtuk. És igen, azt hiszem a benzin a kisebb rész. Egyszerűbb javításokat magam szoktam csinálni. Legutóbb pl kipufgót cseréltem a 18 éves swiftemen. 14e volt az alkatrész, szállítással együtt. 2 hétköznap munka után szereltem a testvéremmel 2-3 órát. Tudom, egy szerelő gyorsabban meg tudja csinálni, de így is pöpec lett. A gyakori típusokhoz olcsóbb az alkatrész.
  • Lacek
    Szívesen olvasnék cikket&véleményeket cégre vásárolt autó költségeiről is. Rengetegen vásárolnak és használnak városban “pick-up terepjárókat”, mivel ezek 5 személyesek, de tgk-ként beszerezhetőek, így az ÁFA és fenntartási költségek alacsonyabbak. Másrészt viszont egy ilyen kategóriájú autóra drágább a szerviz, gumik, stb.

    Számomra az a kérdés megéri ilyen autót vásárolni csak a fenti okok miatt (attól ha valakinek valóban ilyenre van szüksége most tekintsünk el)?

    A másik kérdés: ha mindenképp személyautót kell vásárolnunk jobban megéri cégre beszerezni (költség elszámolás vs cégautó adó, stb.)?

  • Gary

    Na igen, a biztonsági kockázatot a legnehezebb számszerűsíteni.

    Az öreg autó valóban veszélyesebb, mint az újabbak. (Mondjuk 2000 is már 21 éve volt, az igazán gyenge konstrukciók lassan kikopnak.)

    Ugyanakkor: a vásárláskor a biztonságra annyira érzékeny vásárló, mint átlagfelhasználó, mindent megtesz a biztonságáért? Rendesen szokta fogni a kormányt, tud igazán jól fékezni, rendeltetésszerűen használja a biztonsági övet és a gyerekülést, betartja a szabályokat?
    Amíg olyanok vannak, hogy az utas a légzsákon tartja a lábát, az asszony elfekszik a hátsó ülésen, és télen is tükörradiálra kopott eredetileg nyári Membatokon futnak, övcsatot vesznek a bontóból hogy ne csipogjon, addig a három tonnás SUVban is veszélyben vannak az emberek.
    (A gumik az egyetlen érintkezési felületei az autónak az úttal, de az ilyen autókon ez 500 k HUF/ 20k km, amit sokan sajnálnak. )

  • egybit

    A te érvelési hibád a mazsolázgatás. Azért mert hozol pár példát ami a a használt ellen szól még az nem jelenti azt, hogy az új vitán felül mindig jobban megéri.

    Ha már kádgörbe: 50e km-el veszel egy autót 150e-nél eladod, kádgörbe alját használtad ki, és a legmeredekebb értékcsökkenésen már túl van mikor megveszed. 150e km-nél normális szervízzel még semmi komoly baja nem lesz. Egy átlagembernek 100e km legalább 5 év. Az nem érv, hogy úgyis átvernek meg az összes használtautó a világon sz@r.
    Ennyi erővel az új autóban is lehet tervezési hiba amibe használtként nem futsz bele mert már tudsz róla (lásd kigyulladó BMW-ék, takata légzsák, toyota gázpedál stb,stb).
    Plusz mint autóipari fejlesztőmérnök mondom, hogy a zsír új szériás autót nem szabad megvenni. Megjelenés után legalább 1-2 évet várni kell, addigra talán tényleg kész is lesz…

  • Gary

    Az érvelésed ott sántít, hogy vannak 150000 km után bontóérett konstrukciók és vannak igazi terminátorok, amiknek 500000 km-nél is még nagyon messze a vége. (+valamelyik kiválöan bírja a gyökér felhasználót, valamelyik egyáltalán nem.)
    Lazán lehet, hogy egy használtban még jóval több problémamentes kilométer van mint az újban. (A szívóbenzinesek kihalásának korszakában ez szerintem egy gyakori eset lesz.)

    Ok, legyen igazad abban, hogy virtuálisan végtelen sok pénzből tényleg nagyon jól meg lehet oldani az autókérdést. Nekünk viszont, akiknek a pénzünk véges és cserébe más dolgokat is meg kell oldani az életben (legnagyobb mind közül a nyugdíj), ezek a kompromisszumok pont jók.

  • untermensch4
    A bejegyzés címe “Autó értékvesztés kalkulátor”. Tehát az új autó értékvesztése 0-100ezer és a használt 100ezer-200ezer km között aminek az összehasonlításával kellene érvelned. Mármint számokkal. Az érzelmekre ható “érvelés” sztem az itteni olvasóközönségnél nem fog beválni.
  • BoMa
    Nagyon tetszett a cikk legutolsó, zárójeles mondata. ((“Ha 17 éves Suzukid van, akkor igen, fillérek lesznek ezek a költségek, köszönjük…”)) 🙂 Nekem 18 éves a Daewoo-m idén. A kalkulátor ennek megfelelően jelenítette meg az adatokat…
  • L70
    A 4,95% helyett a mai PMÁP infláció feletti hozamát kellene beírni ami 1,25%. Ha már reálértékekkel számolunk akkor ez is reálértéken legyen.
    Másik, hogy a vásárlás korát is kellene nézni mai áraknál, nem az új autóhoz hasonlítani. Aki 4 évesen vette az egy mai 4 évessel kezdje a tetején.
  • TT

    Nekem 2 autóm van, mindkettőt használtan vettem. Az egyiket 4 évesen, a másikat 8 évesen. Átlagéletkoruk most 15 év. Eddig a kettőbe összesen 300ezer kilométert tettem bele és még simán belerakhatok még egyszer ennyit.
    Generátort, meg klímát kellett szerelni, meg persze a futóművel meg a fékekkel voltak még problémáim, illetve a kipufogók rohadtak el az évek alatt. Motorikusan eddig nem volt semmi bajuk, alvázak nem rohadnak, úgyhogy el fognak menni még egy darabig, ha betartom a 15ezres olajcsere periódust. Előbb-utóbb vszeg váltót kell majd felújítani,de még nincs baja.
    A futóműveket, meg a fékeket főleg én nyírtam ki azzal, hogy elég sok építőanyagot (főleg csempét) szállítottam velük a házépítés során. Egy új autóval lehet, hogy nem lett volna szívem hozzá.
    Amúgy mindkettő turbo-dízel, 5-6 literes fogyasztással, úgyhogy nekem a dízel választása is abszolút megérte
  • emberes
    Ha megmutatod, hogy a semmit nem csinálás (=párnacihában/bankszámlán hagyás) – amire reflektáltam – hogyan eredményez 2-5% EUR hozamot, akkor megemelem a kalapom.
  • Pistu
    2000 forintért kapni ponyvát robogóhoz. Az egész jármű értéke 1-2 éves BKV bérlet ára, biztosítás 6000 Ft, szerviz és benzinköltség minimális, az egyik leggazdaságosabb/leggyorsabb városi közlekedési eszköz. Nem is értem miért látok mostanában annyi bringás futárt, fele annyi címet tudnak megcsinálni jó esetben.
  • 2021
    “LOL aztán, ha elüt egy galambot, szörnyethal a családja”

    hát igen, ez tényleg LOL, sőt inkább ROTFLMAO. (magyarul marhaság)

  • QTT

    “az ilyen autókon ez 500 k HUF/ 20k km”

    Ez nem igaz. Vegyünk példának mondjuk egy Volvo XC90 batár SUV-t. 275/45R20 gumik vannak rajta.

    Hankook gumit kapsz rá 60/db áron: gumiabroncs.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=54779&category_id=2&option=com_virtuemart

    Egy Continentalt meg 79 ezerért: nano-tyre.hu/g-continental-275-45r20-110v-sportcont5-su110v-xl-fr-vol-nyari-off-road-gumiabroncs?utm_source=arukereso&utm_medium=cpc&utm_content=termek&utm_campaign=arosszehasonlito

    Nem két fillér, de hol van ez az általad emlegetett fél millió Ft-tól… Szóval ezzel vitatkoznék. A másik állításod, hogy 20e km után kuka a gumi, azzal csak azért nem vitatkozom, mert sosem volt SUV-om, szóval nem tudom mennyire eszik a gumit azok. SUV tulajok megmondják majd.
    Egy viszont tény, az 1.500 kg-os, viszonylag erős szedánomon 20e km alatt nem sokat kopik a gumi.

  • QTT
    Használt vs új témához:
    Van elég sok golyóálló technika, amiket meg lehet venni használtan és nem arról híresek, hogy 150e km után elkezdenek széthullani. Sok esetben 250-300e környékén is igencsak hibamentesek. DE!

    A pár éve megjelent 1.0 1.2 turbósított, sokszor 3 hengeres 130-150 lovas autóból nincs az az Isten, hogy én használtan bármelyiket is megvenném. Ha csak ilyenek lesznek, akkor inkább az új. Nagy összeggel fogadnék bárkivel, hogy a 90%-a az ilyen autóknak motorikusan egy használhatatlan pénztemető lesz 200-300e km-t futott korukban. És hiába lesz ideológia, hogy jaj csak turbót, meg jaj csak hengerfejezést kellett csinálni. Nem. Amely motor 200-300 ezer között bármilyen szinten felújítandó, vagy egy kicsit is eszi az olajat (sokszor már a gyárból kigurulva természetes, hogy fogy kicsit az olaj) az a szememben egy hulladék. Sajnos a számuk szaporodik erősen.

  • KommentElek
    OFF:
    Nyomorult Paypal eltüntette a linket, amivel át lehetett állítani az átváltás módját.
    Mi a megoldás, hogy ne lehúzós árfolyamon váltson? Rájött már valaki?
  • -nb-
    OFF – kicsit
    Ugye aki 18-20 + éves autóval jár, az figyelt arra, hogy a
    – biztonsági öveket
    – a biztonsági övek rabbanóizéit
    – légzsákokat
    az autó 15 éves korában kicseréltesse (ennyi az élettartamuk. pont.) ?
    És ezt is beírta a kalkulátorba, csak a tisztánlátás végett.
    /OFF
  • Guest
    Széljegyzet az eredeti témához. Nem csak az új, hanem a használt autónak is van értékvesztése, tehát a kérdés nem az új vs. használt autó. Az nem túl meglepő hogy egy 10 éves azonos típusú/kategóriájú autónak kisebb az értékvesztése, mert sokkal kevesebb pénz áll benne. Korrektebb lenne kiszámolni hogy azonos értékű autók között hogy alakul ez az arány! Pl. 6 milliós új Dacia vs 6 milliós 10 éves Jaguar 🙂
  • Ákos
    Különösen azoknak lehetne fájó a kapott eredmény, akik még csak nem is használják az autót, mert megvették az újat helyette, ezt meg beadták kereskedésbe. Persze, ebbe nem szokás belegondolni az új autó okozta eufória közepette.

    Az emberi agy bármikor képes fesztelenül bánni a formális logikával, ha önpusztításról van szó.

  • Zabalint

    Nem vagyok benne biztos, hogy bringás futárok fele annyi címet tudnának megcsinálni. A robogóval szemben bringával sokkal több helyen mehetnek át, vagy adott esetben mennek át illegálisan. Eleve van egy rakás belvárosi egyirányú utca, ahol fel van tűntetve, hogy bringásoknak át szabad menni, emellet egy csomó zsákutcán is átmennek, ahol a végén gyalogosan át lehet járni. Vannak útvonalak, ahol ráadásul a bringautaknak jobb a nyomvonala, azon lehet gyorsabban A-ból B-be jutni. Vagy simán beállnak gyalogosnak egy kereszteződésnél, ha úgy hamarabb kapnak zöldet. Mivel a bringa keskenyebb, dugóban is könnyebben jutnak előrébb, mint robogóval. És ha nem a futárokról beszélünk, hanem mondjuk munkába járás, a bringa elhelyezése is rugalmasabb, pl. én simán attolom a munkahelyem recepcióján, és belső udvaron zárom le, ugyanez robogóval nem biztos hogy illendő volna.
  • Osztok-szorzok
    Miklósnak írom, hogy:
    – értem a kalkulátor logikát: új autó árával kell számolni, figyelembe kell venni az autó fordított összeg alternatív hozamát is. Így nekem egy 10 m Ft-ért vett autóra (ami ma 12 mFt) közel 250 e Ft-os havi értékvesztési ktg adódik.
    – ekkora értékvesztésnél már versenyképesnek tűnnek a nagy leasing cégek operatív leasing ajánlatai pl, Volvo V60 D3 Momentum Pro 150 e/hó, Hyundai Kona Electric Comfort 122 e Ft, Nissan Leaf Acenta 40 kWh 136 eFt, Toyota Corolla 1,8 Hybrid 92 eFt, de még egy Mercedes Glc 220 d 4Matic is 203 e Ft havonta
    – ebben benne van a GFB (nekem évi 60 e Ft, azaz havi 5 Ft), Casco (éves 180 e Ft, azaz havi 15 eFt), céges GJ adó (havi 11 e Ft), gumi (5 évente 200 e Ft-os garnitúra, egy hóra kb 3.500 Ft)
    – 20 ezer km futásteljesítménnyel, ami mióta home office-ban vayok elégnek is látszik.
    Érdemes lenne céges ktg alapon összehasonlítani a két opciót!

    Ezt nekem már egy lízing cég reklámfilmjében is számolnom kellett. 🙂 Nem tudom, látta-e valaki?

  • Vision
    Tényleg van olyan ember, aki azt gondolja, hogy 20 ezer km alatt elkopik egy garnitúra gumi?
  • untermensch4
    13-as gumikat vettem 12ezerért 4db-ot pár éve mert a madarasteszkó áruház rosszul írta ki az árat (a reklámújsághoz képest) és ebből kiszámolták hogy visszaadnak 56ezerből 44ezret… tudom, szerencse de akik nyomon követik az árakat (én pont “magas /-es” gumit kerestem) azok sztem az itt fentebb emlegetett drágább gumikon még többet spórolhatnak.
  • okosban megoldjuk
    Ha már egyszer úgy itéltem meg a helyzetemet, hogy szükségem van autóra, és az anyagi helyzetemhez mérten vettem, akkor én már a vételárral, meg jelenlegi értékével nem törődök. Kötelező, szervíz, üzemenyag , megtett kilóméter=38 ft/km. Fakanalat is úgy szoktam venni a konyhába, hogy a bekerülési összeget nem konvertálom át értékpapírba. A hétszemélyes támogatást is azért hagytam ki mert az önerő X millióból évekig elautózgatok, utána meg már az újra is költeni kell.
  • Gary
    @QTT:
    BMW X7 legnagyobb méret elöl 275/40R22 Hankook 75k/db, hátul 315/35R22 Continental 115k/db + szerelés (a sarki gumis nem vállalja)… nem vagyunk messze.

    @vision:
    Az itthon leginkább elterjedt 195/65R15 és 205/55R16-ot valóban kihívás lenne ennyi km alatt kinyírni, sokmindentől függően ennek a 3-5-szöröse reális ezekkel.

    Ugyanakkor: ha hozzáveszed, hogy tapadásra optimalizált a keverék (mert erős autók), nem tempomat 130 autópályán és városban meg békésen gurulás a jellemző használat, illetve eleve állati szélesek a gumik (az elemi geometriából adódó “pontszerű” optimálistól annyival távolabb vannak), nem tűnik irreálisnak. Bár őszintén szólva én is csak olvastam, de nekem nem tűnt annyira hihetetlennek.

    Elismerem, hogy volt benne némi költői túlzás, de azért nem egy másik bolygón élek. 🙂

  • János
    És aki 60 km-et kell ingázzon vidéken naponta? Annak is csak a bukásból áll a kocsikázás?
  • Józsi
    Egy bimmeren vagy egy erősebb olyan kocsin ami hajt a hátsókerekeken is ott nem ritka, hogy 15 ezret nem fut el egy abroncs hátul ha a használója nem csak a ház elé állni vette a gépet és itt nem arról beszélünk, hogy driftelne vele csak hát a fránya fizika az ilyen, gyorsításnál hátra kerül a súlypont és így még több tapadás lesz az eredmény, majd emiatt jobban lehet gyorsítani de a gumi is többet dolgozik emiatt. Viszont függ a gumitól is ami jól “fog” az kopik mintha muszáj volna de létezik sok kemény abroncs is de az meg hamarabb veszti el a tapadását. Ami tapad az gyorsan kopik, téliben és nyáriban egyaránt. Attól is függ, hogy ki hogyan használja egy szett lehet 5000-60000+ akár és az is számít, hogy mekkora méretű az abroncs, hogy mekkora felületen érintkezik az úttal mert sportos (hülye megfogalmazás ez) használatnál a vékony gumi jobban kopik azonos súlyú autóknál.
  • Ronin

    Azt ugye tudod, hogy minden autó töréstesztje oldalról 0? Mindenki jön az ilyen olyan szuper biztonságos autókkal. Csak elfelejtik, hogy ha nem úgy vezetsz, akkor oldalról elkapsz egy fát és a 20 milliós BMW-d kettészakad és mindenki meghal. A másik a vad veszély, ha egy 40 kilós őz beugrik elébed és beszáll az ablakon, akkor megint game over. Mivel szétrúgja a fejed a patájával vagy egyszerűen eltöri a nyakad a sebesség és súly miatt. A szarvas még rosszabb. Ha ésszel vezetsz, akkor nagyobb az esély arra, hogy túlélj. Mint ész nélkül tövig nyomni a gázt, utána meg pislogni.

  • Osztok-szorzok
    Eddig nem láttam, de most megtaláltam a youtube-on 🙂
    Abban még tud valaki segíteni, hogy operatív leasingnél alapvetően 48 hónapra kalkulálják az összeget. Ha én 5 évben (60 hónapban) gondolkodom, akkor gondolom ez az összeg kisebb lesz, Jól gondolom?
    Illetve az jár még a fejemben, hogy ilyenkor kicsit más logika mentén kell gondolkodni, mint saját (KKV céges) autónál, ahol újonnan veszem az autót (igazából nyílt végű leasinggel a részleges ÁFA visszaigénylés miatt), 6-7 évig használom (nálam ennyi idő alatt jön össze 150-170 e km, ami – eddig – diesel autónál jelent(het) egy magasabb üzemeltetési költséget).
    Ennél az operatív leasing konstrukciónál viszont mi az optimum futamídő? Nekem arról (is) szól a történet, hogy nem az enyém az autó és X évenként otthagyom azt autót a lízing cég telephelyén és beülök egy újba. Mi ennek, van-e optium időtartama (év) pénzügyi szempontból?
  • QTT

    Jó, de te egy általános kijelentést tettél, hogy a SUV-ra fél millió Ft a gumi. Most már azért árnyalod a képet és egy BMW X7-ről beszélsz 315/35R22 gumikkal… 😀
    Azért nem ilyen SUV-ok szaladgálnak tucatszám az utakon, hanem jóval kisebb kerekekkel és jóval olcsóbban beszerezhető gumikkal. Lásd a Volvo XC90 nagyon nem egy Suzuki Vitara kategória, nagy batár és mégis sokkal olcsóbb a gumi, mint a fél millás példád.

    Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy a 4 ajtós szedán személyautókra nagyon drága a gumi. Amikor meg megkérdeznek, ja hát én az Audi S8-ra gondoltam 265/35 R21 méretű abroncsokon. Az átlagot nézzük, nem a top kategóriát vegyük és jelentsük már ki, hogy 500.000 Ft a SUV-ra a gumi. Vagy akkor tedd hozzá, hogy kb a legnagyobb és legszélesebb gumival az.

  • Gary
    @QTT:

    Ok, ebben igazad van, valóban nem árnyaltam eléggé a helyzetet.

  • törzsmókus

    Normális autóbérlő cég hétvégi kiruccanáshoz: ShareNow.
    Illetve akár GreenGo, csak utóbbihoz nézd meg hogy van-e (villám)töltő útközben – plugshare.com a barátod.
  • Régi f*s
    Nekem egy 20 éves autóm van, 6 évvel ezelőtt vettem. Akkor 850.000 volt, most ahogy láttam 500.000 körül el tudnám adni. Ha el akarnám. Engem abszolút nem érdekel az értékvesztése, mert nem adás-vételre vettem, hanem arra hogy használjam. Használni is fogom amíg ki nem rohad alólam. Éves költsége kb 400.000 Ft-ra jön ki, ebben minden benne van, benzin, biztosítás, adó, autópálya matrica, szervíz. Elég keveset megyek vele, kb 8.000 km-t. Ha vennék autót akkor új autót vennék, mondjuk egy full extrás Dustert. 6 milla alatt megkapom, minden benne van ami nekem kell. Azt is örök életre venném, tehát mindegy hogy mennyit veszít az értékéből. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy itt minden jóval többe kerül, de ha az autó lesz újabb 15 évig, akkor mindegy hogy mennyire megy le az ára amíg benne ülök. Legalábbis én így látom, sose érdekelt, hogy majd egyszer mennyiért adhatom el.