Mai hír, hogy az egyik legnagyobb kínai livestream értékesítőt 210 millió dolláros adóbírsággal sújtották, mivel elfelejtette rendesen bevallani a jövedelmét.
Néhány év alatt elképesztő méretűvé nőtt a kínai livestream commercial üzletág, ahol átlagos emberek és felkapott influenszerek próbálnak minden vackot eladni az embereknek, néha a teleshop legsötétebb korszakát is alulmúló módszerekkel. A jelenség új neve a "shoppertainment".
A Taobaon 2016-ban indult ez az üzletág, ahol élő jelentkezés során kérdéseket lehetett feltenni és mindjárt meg is lehetett vásárolni a felkínált terméket. Az igazi nagy robbanást 2020 és a lezárások hozták el.
A vásárlási lázra jó példa az egyik híres férfi streamelő, Li Jiaqi, aki a Singles' day során a 12 órás előadása alatt 1,9 milliárd(!!!) dollárnyi árut adott el a hidratáló krémtől kezdve az Airpods-ig s minderre 250 millió ember volt kíváncsi. (Ne felejtsük el, teleshop-os élő műsorról van szó, mégis negyedmilliárd megtekintést ért el a műsor.)
Az adócsalással most lekapcsolt és a fiókjából kikapcsolt Viyának 90 millió követője volt, de másoknak is van több tízmillió követője.
2022-ben már 423 milliárd dollár lesz ezeknek a modern teleshopoknak az éves forgalma az előrejelzések szerint. Külön tanfolyamokon tanítják, hogyan lehet valaki sikeres eladó, hogyan kell rávenni az embereket arra, hogy azonnal vásároljanak.
S miért érdekel ez minket? A Tiktok most készül bevezetni a saját livestream értékesítési csatornáját, ahogy az Alibaba európai terjeszkedési terveiben is szerepel az európai platfrom felfuttatása és valószínűleg mások sem hagyják majd ki a lehetőséget. Úgyhogy nemsokára nálunk is ez lehet a legújabb őrület. A gyerekeid valószínűleg majd ezeket a teleshopos show-kat fogják nézni a Tiktokon és minden értelmetlen, túlárazott kacatot össze fognak vásárolni, ha nem figyelsz oda időben.
Addig nem nyugszanak, amíg a Szent Fogyasztás és Szent GDP nevében ki nem nyirja magát az emberiség. Huszonévesen már kiégnek a fiatalok, a hétköznapok egyre stresszesebbek, munkaerő hiány mindenütt, aki húzza azt erőn felül terhelik. A gyerekeket a babysitter neveli, a túl nagy házat bejárónő takarítja, készételeket esznek mert a tulmunka miatt nincs rá idő. Mindenki követelőzik, arrogáns lesz ha nem kap meg mindent rögtön. Megtámadják az eü dolgozókat, túl frusztráltak ahhoz hogy várjanak. Mindezt miért? Hogy még több vackot vehessenek, amire semmi szükségük. A Föld bolygóról nem is beszélve. Szerintem így lehet szétzilálni egy társadalmat. Bocs hogy kifakadtam, boldog karácsonyt mindenkinek. Szerencsére évek óta nem veszünk ajándékot ilyenkor, csak a gyerekeknek.
Idehaza is van olyan, hogy egy ember elmegy a boltba, mondjuk kimegy Bécsbe, és tol egy Facebook élőt / képeket tesz fel mindenről is.
Kép, ár, Te pedig beírod kommentbe, hogy kell.
Ő megveszi, hazahozza a kis üzletébe, Te bemész, kifizeted, elhozod.
Ez egy szinttel több, de ilyen remote offline shopping most is van.
Ha van rá igény, legyen, nézd a jó oldalát - nem 100 ember utazik és szennyezi a bolygót, csak egy. Már ha tényleg olyat vesz, amire szüksége van.
A világ megérett a pusztulásra... 🙁
Lehet, hogy ide is irtam mar:
Robert De Niro mondta a Jackie Brown c. filmben, hogy "A diszko korszakot kocsmakban veszeltem at."
En pedig azt vallom, hogy "A kozossegi media korszakot egy nyomogombos Nokiaval veszelem at..."
Egyszer csak osszeomlik magaba ez a szep uj vilag!
Boldog karit mindenkinek es lajvoljatok sokat szenteste, mert az ugy jo! Hehe.
Erdekesek az emberek. En iden elofizettem a youtube premiumra, mert azt vettem eszre, hogy elkezdtek erdekelni a reklamok. Vagyis a youtube algoritmusai egyre sikeresebben jutottak be a borom ala. Ugyhogy gondolkodtam, gondolkodtam, es a vegen az jott ki, hogy tulajdonkeppen halas lehetek, hogy van ez a lehetoseg, hogy egy szereny havidijert cserebe nem kiserleteznek tovabb az agyammal.
Erdekes, hogy valaki ezt nemhogy nem ellenzi, hanem kifejezetten keresi, sot, idejebol, penzebol is aldozva tamogatja.
@v-a-laki Én akkor fizettem elő, amikor már két héten keresztül minden egyes mesefilmben ment a "Stop Gyurcsány/Karácsony/Húsvét!" reklám. Abszolút nem vagyok célcsoport, a gyerekeim meg pláne... Böngészőből nem látok reklámot, csak ilyan-olyan appból meg Facebookról, de azok 99,999999999999%-ban mellé mennek.
én meg rootoltam a tévét és reklámmentes youtube-ot tettem fel
Ez tenyleg durva.
Mi lehet a sellling point a fiatalabb generacionak ebben?
Azt hittem a teleshopos ertekesites egy jol behatarolhato, jellemzoen otthon ulo, idos/elszigetelten elo/maganyos embercsoporttal mukodik jol. Erre ez azert racafol. Ami eleg ijeszto.
@bela Én meg szigorú szülőként nem engedem netezni a TV-met.
Csak felügyet mellett, HDMI-n beszélgethet és csak a PC-mmel 🙂
@Béla erről van valami leírás? Milyen TV-ken lehet összehozni, gondolom nem minden márkánál működik?
Engem a gyerek YT meséi alatt spammelő nersevik propaganda filmek k.rtak fel annyira, hogy emiatt új tv-t vegyek.
@bela
Elvégre magyar ember nyilván inkább ellopja, amit meg is lehetne venni...
Én meg Firefoxot használok számítógépen és okostelefonon is, uBlock Origin és Privacy Badger kiegészítőkkel. Az összes honlapról eltűnik a reklám, még a YouTube-ról is, valamint bizonyos mértékig megvédi az adataimat is.
@syntax-error Bécs az hagyján, de én láttam már hasonló facebook live hirdetést Londonból. Ráadásul olyan szintű üzletekkel, mint pl. nálunk a Pepco. Félreértés ne essék, a Pepco is rendben van egy szintig, de azért nem az a kategória, ami ilyen szintű távvásárlásra alkalmas.
Mikor külföldön dolgoztam, engem is cseszgettek, hogy hozzak ezt, vagy azt. Főleg kozmetikumokat, amiket itthon nem lehetett kapni. De pl. az egyik szomszédnak huszonéve valami játékot hoztam.
Azért furcsa ez, mert pl. még húszévesen megvettem pár jónak tűnő cuccot "akciósan" reklámújságok alapján. Utána kiderült, hogy vagy gagyi volt, vagy nem használtam, felesleges volt. Jó ideje reklámok alapján nem veszek semmit. Sőt, amit nagyon nyomnak, azt meg inkább bojkottálom.
Android cuccokra le kell tölteni a NewPipe alkalmazást, tökéletes, reklámok nélküli youtube kliens. Folyamatosan fejlesztik, teljesen megbízható program.
Tehát, ha jól értem, emberek
* véges életidejükből áldoznak arra,
* hogy agyukat erre (saját manipulálásukra) kiképzett előadók által stimuláltassák akár órákon keresztül,
* pontosan előre nem is tudva, miféle árukból lehet az aznapi műsorban válogatni,
* hogy a végére esetleg megrendeljenek olyan dolgokat, amiket enélkül valószínűleg eszükbe sem jutott volna megvenni.
Mindenki úgy pazarolja erőforrásait, ahogy akarja (én pl. Kiszámoló hozzászólásokat írok, szerencsére mostanában már kevesebbet, mint mikor irodában dolgoztam).
Nem igazan ertem, hogy hogyan lehet meg youtubon reklamot nezni. Telefonon haszald az ad blocker nevu bongeszot, pcn meg operat.
En is a "Stop!" kampany hatasara fizettem elo YouTube Premiumra.
De tovabbra is irrital, hogy vannak videosok, akik szponzor cimszo alatt a 10 perces videobol 2-3-4 percet "szponzor tartalomnak" szannak (ertsd reklam). Ezek a szponzoralt dolgok is gyakran pont ugyanolyanok, mint a bejegyzesben emlitett teleshop kozvetitesek.
Én a youtube családi premiumra fizettem elő. 2490Ft és 5 fő használhatja. Szerintem 500Ft/fő havidíjért cserébe, amiért PC/mobil/TV-n nics reklám nem nagy áldozat.
Ki a celkozonsege ennek a szolgaltatasnak?
Ugyanaz, aki eddig is kikapcsolodaskent/szorakozaskent vasarolt. A ‘nyugati’ civilizacioban ez egy teljesen altalanos jelenseg. Magyarorszagon azert nem szembetuno a jelenseg, mert nincs meg a dolog anyagi fedezete.
@v-a-laki @nar Nem érzitek zsarolásnak a Youtube prémiumot? Rászoktattak egy ingyenes, reklámmentes szolgáltatásra és most fizess érte. Én maradok a Youtube Vanced-nél és Brave böngészőnél, mert inkorrekt üzletpolitikának tartom a direkt idegesítő, 200%-os hangerőn arcunkba tolt reklámozást, nem fogom még pénzzel is támogatni ezt.
@Pistu
A youtube fenntartása nem ingyen van. Gondolom nem kell elmagyarázni, hogy milyen elképesztő infrastruktúra van a mögött, hogy te bárhol és bárhol meg tudj nézni bármit a cuki cicás videóktól a "hogyan készül a láncfűrész" ismeretterjesztőig.
Szerinted mégis kinek kéne fizetni a cehet? A vöröskeresztnek? A youtube évekig masszív veszteséget termelt csak a google-nek, az a csoda, hogy nem szántották be. Én speciel örülök, hogy fenntartották az ingyenes opciót is, de felkínálják a reklámmentes lehetőséget is egy egészen nevetséges összegért (hasonlítsd össze azzal, hogy mennyi egy tévéelőfizetés, és azért mennyi tartalmat kapsz)
@pistu
A Youtube és az ott megélő tartalomgyártók is abból élnek, hogy reklámokat nézegetsz, vagy előfizetsz. Ok, hogy megteheted, hogy más úton kerüld ki a reklámokat, de én mondjuk inkább egyenes úton, fizetek a reklámmentességért, emellett egyébként a prémiumhoz jár a Youtube Music is, így egy főre nézve többedmagaddal már bőven megéri.
Szerencsére ez a legkevésbé sem KÖRNYEZECCENNYEZŐ, csak az, ha marhahúst eszel.
off
@pistu @bela és a többiek, erre szokták mondani, hogy ha nem tetszik nem kell használni.
Értem én hogy kiszámoló blog, spórolunk, a (stílszerűen 😀 ) a croissantot is be lehet tenni a boltban rögtön a táskába, bumm, 10 év múlva vehetsz a megspórolt összegből egy kézműves burgert, de legalább megmutattad a szemét boltnak, mert (OMG!) "inkorrekt üzletpolitika"...
Nyilván egy google nem tőletek fog éhen halni, csak a mentalitás, na az nagyon nem szimpatikus, főleg hogy (szeretem azt hinni hogy) itt azért értelmes, (jól) kereső emberek írnak/olvasnak, és azt a havi 1800 forintot akár a wc-n is lehúzhatnák anélkül hogy megéreznék, ehhez képest inkább átmennek igazságosztó warezhuszárba... szép.
Aztán csodálkozunk az átlagemberen, amikor a műveltebbek is inkább lopnak, mert a szolgáltatás azért kéne, de nem tetszik a szolgáltató hozzáállása...
@nacionalista
Meg mellesleg nem csak a Google, hanem közvetve a tartalom készítői is a reklámbevételekből és az előfizetési díjakból kapnak. Az egy dolog, hogy valaki reklámblokkolóval kerüli meg, de amikor szerintük az a hülye, aki mégis inkább fizet érte, az már kurvára nincs rendben. (Nem az itteni kommentekre mondom, Redditen vetettem fel ugyanezt, és minden voltam, csak fehér ember nem, leginkább a mocskos multi szekértolója vagy fizetett ügynöke...)
@nacionalista @zabalint @krilin A lineáris TV-zésnél sem kell megnézni a reklámot. Nyugodtan el lehet kapcsolni addig.
Két évtizede még videóra vettem a TV-ből a filmeket, majd olyan ütemben és akkor néztem, amikor jól esett, a reklámokat áttekertem. 15 éve már DVD író volt. Ez tudott egyszerre rögzíteni, lejátszani, majd jött a pendrive, ami szintén. Még minding extra profitot hoznak ezek a csatornák. Ma meg már ügye streaming. (ezért fizetek) TV előfizetésem évek óta nincs és nem azért mert nem engedhetnénk meg.
A 90-es évek végén szoktam rá a reklámszűrésre, amikor a divatba jött flash reklámok teljesen belassították a gépemet.
Igen, ebből élnek. De azért nem nagyon sajnálnám őket. Az Alphabet Inc. így is a legnagyobb amerikai cégek között is előkelő helyen van.
Különben meg ahogy fentebb írtam, hogy amit nagyon reklámoznak azt igyekszem kerülni.
@krilin @nacionalista Nem a spórolásról szól a reklámblokkolás. Az üzemeltetési költségeket akár a nézettségi statisztikák is fedezhetnék vagy ha a "prémiumért" prémium tartalmat adnának, de nem, ugyanaz a tartalom. Míg egy újsághirdetést át tudsz ugrani, itt nem, csak a visszaszámlálás után teheted meg. Nem muszáj nézni ez jogos de reklámmentes szolgáltatással lettek a legnagyobbak, ahogy FB is, ezért sok műsor már csak itt érhető el, ha (ennyi) reklámmal indultak volna most nem lennének piacvezetők.
@Pistu
Azt kifejtenéd, hogy a "nézettségi statisztikák" hogyan fedeznék az üzemeltetési költségeket? Kitől jönne a bevétel, ha nincs reklám? A youtubenál ~2800 ember dolgozik, és ez csak a személyzet: a szerverpark fenntartása valószínűleg sokkal többet visz el mint a fizetések.
Hogyan lehet szerinted megélni ezen a piacon reklámbevétel nélkül? Pár évvel ezelőttig a google hajlandó volt téged ingyen szórakoztatni, de most már nem, ennyi. Gondolom te sem vennéd jó néven, ha holnaptól ingyen kéne dolgoznod, nem?
@nyman
Azt nem mondtam, hogy sajnálni kell őket 🙂 De azért azon már ne háborogjon senki, hogy nem dolgoznak ingyen...
@nacionalista Pl. eladják jó pénzért, hogy melyik régióban vagy melyik korosztályból nézik többen/kevesebben valamelyik párt csatornáját, mire keresnek rá a felhasználók. Ahogy a sima keresőjüknél, az adataiddal és nézői szokásaiddal fizetsz, amit a YouTube Analytics meg a telefonos app gyűjt.
Erre a teleshopping típusú online értékesítésre már rámozdult magyar cég is.
Nem rakom ide a linkjét, nehogy a reklámozás vádja érjen.
Annyi plusz érdekesség kapcsolódik hozzá, hogy a nemzet vejének a testvére is az alapítók között van.
Azt nem értem, miért kezd el ilyet nézni valaki?
A YouTube-s fizetett hirdetéseket csak megnézi, aki kíváncsi az amúgy érdekes tartalomra, de minek nézne valaki egy reklámcsatornát? Ennyire unatkozik? Ennyire hisz még az ingyenebédben?
"If the service is free, you're the product."
@pistu
A Google Analytics is azért figyeli a szokásaidat, hogy célzottan dobjon neked reklámot, amiért fizetnek, akik reklámoznak.
Mindenki hazudik - Az vagy, amire klikkelsz
Seth Stephens-Davidowitz
2000 forintról megy a vita magyarok. .)
Pontosan azért vannak az erőszakos, lekapcsolhatatlan reklámok a YouTube-on, hogy kizsarolják az előfizetést. Azért sem! Egyelőre telepítettem a VancedTube-lejátszót. Elsőként a tv előfizetést mondom le hamarosan, nem is azért, mert a 100 csatornából egyet sem nézek, inkább hogy ne pénzeljem ezeket. Utána lemondok a YouTube-ról is, ha így folytatják.
A Netflix az egyetlen, ami megéri az árát.
@sleepy-joe
Nem azért bliccelek a buszon, mert nem engedhetném meg a bérlet árát, hanem mert ezeket nem pénzelem.
@zabalint nem azert nincs lelkiismeretfurdalasom a blicceles miatt mert alacsony erzelmi intelligenciaju vagyok hanem mert megideologizalom a bliccelest ugy hogy az vegulis nem is lopas
Ki a celkozonsege ennek a szolgaltatasnak?
Ugyanaz, aki eddig is kikapcsolodaskent/szorakozaskent vasarolt. A 'nyugati' civilizacioban ez egy teljesen altalanos jelenseg. Magyarorszagon azert nem szembetuno a jelenseg, mert nincs meg a dolog anyagi fedezete.
@bela
Elvégre magyar ember nyilván inkább ellopja, amit meg is lehetne venni...
Android cuccokra le kell tölteni a NewPipe alkalmazást, tökéletes, reklámok nélküli youtube kliens. Folyamatosan fejlesztik, teljesen megbízható program.
Ez tenyleg durva.
Mi lehet a sellling point a fiatalabb generacionak ebben?
Azt hittem a teleshopos ertekesites egy jol behatarolhato, jellemzoen otthon ulo, idos/elszigetelten elo/maganyos embercsoporttal mukodik jol. Erre ez azert racafol. Ami eleg ijeszto.
@Béla erről van valami leírás? Milyen TV-ken lehet összehozni, gondolom nem minden márkánál működik?
Engem a gyerek YT meséi alatt spammelő nersevik propaganda filmek k.rtak fel annyira, hogy emiatt új tv-t vegyek.
En is a "Stop!" kampany hatasara fizettem elo YouTube Premiumra.
De tovabbra is irrital, hogy vannak videosok, akik szponzor cimszo alatt a 10 perces videobol 2-3-4 percet "szponzor tartalomnak" szannak (ertsd reklam). Ezek a szponzoralt dolgok is gyakran pont ugyanolyanok, mint a bejegyzesben emlitett teleshop kozvetitesek.
@Pistu
A youtube fenntartása nem ingyen van. Gondolom nem kell elmagyarázni, hogy milyen elképesztő infrastruktúra van a mögött, hogy te bárhol és bárhol meg tudj nézni bármit a cuki cicás videóktól a "hogyan készül a láncfűrész" ismeretterjesztőig.
Szerinted mégis kinek kéne fizetni a cehet? A vöröskeresztnek? A youtube évekig masszív veszteséget termelt csak a google-nek, az a csoda, hogy nem szántották be. Én speciel örülök, hogy fenntartották az ingyenes opciót is, de felkínálják a reklámmentes lehetőséget is egy egészen nevetséges összegért (hasonlítsd össze azzal, hogy mennyi egy tévéelőfizetés, és azért mennyi tartalmat kapsz)
Tehát, ha jól értem, emberek
* véges életidejükből áldoznak arra,
* hogy agyukat erre (saját manipulálásukra) kiképzett előadók által stimuláltassák akár órákon keresztül,
* pontosan előre nem is tudva, miféle árukból lehet az aznapi műsorban válogatni,
* hogy a végére esetleg megrendeljenek olyan dolgokat, amiket enélkül valószínűleg eszükbe sem jutott volna megvenni.
Mindenki úgy pazarolja erőforrásait, ahogy akarja (én pl. Kiszámoló hozzászólásokat írok, szerencsére mostanában már kevesebbet, mint mikor irodában dolgoztam).
@v-a-laki @nar Nem érzitek zsarolásnak a Youtube prémiumot? Rászoktattak egy ingyenes, reklámmentes szolgáltatásra és most fizess érte. Én maradok a Youtube Vanced-nél és Brave böngészőnél, mert inkorrekt üzletpolitikának tartom a direkt idegesítő, 200%-os hangerőn arcunkba tolt reklámozást, nem fogom még pénzzel is támogatni ezt.
Én a youtube családi premiumra fizettem elő. 2490Ft és 5 fő használhatja. Szerintem 500Ft/fő havidíjért cserébe, amiért PC/mobil/TV-n nics reklám nem nagy áldozat.
Én meg Firefoxot használok számítógépen és okostelefonon is, uBlock Origin és Privacy Badger kiegészítőkkel. Az összes honlapról eltűnik a reklám, még a YouTube-ról is, valamint bizonyos mértékig megvédi az adataimat is.
@syntax-error Bécs az hagyján, de én láttam már hasonló facebook live hirdetést Londonból. Ráadásul olyan szintű üzletekkel, mint pl. nálunk a Pepco. Félreértés ne essék, a Pepco is rendben van egy szintig, de azért nem az a kategória, ami ilyen szintű távvásárlásra alkalmas.
Mikor külföldön dolgoztam, engem is cseszgettek, hogy hozzak ezt, vagy azt. Főleg kozmetikumokat, amiket itthon nem lehetett kapni. De pl. az egyik szomszédnak huszonéve valami játékot hoztam.
Azért furcsa ez, mert pl. még húszévesen megvettem pár jónak tűnő cuccot "akciósan" reklámújságok alapján. Utána kiderült, hogy vagy gagyi volt, vagy nem használtam, felesleges volt. Jó ideje reklámok alapján nem veszek semmit. Sőt, amit nagyon nyomnak, azt meg inkább bojkottálom.
@nacionalista
Meg mellesleg nem csak a Google, hanem közvetve a tartalom készítői is a reklámbevételekből és az előfizetési díjakból kapnak. Az egy dolog, hogy valaki reklámblokkolóval kerüli meg, de amikor szerintük az a hülye, aki mégis inkább fizet érte, az már kurvára nincs rendben. (Nem az itteni kommentekre mondom, Redditen vetettem fel ugyanezt, és minden voltam, csak fehér ember nem, leginkább a mocskos multi szekértolója vagy fizetett ügynöke...)