A bérelhető kisautók után itt a perc alapon bérelhető elektromos robogók, azaz a Blinkee. A működési elve nagyon hasonló a MOL vagy a Greengo bérautóihoz, a zónán belül bárhol lerakhatjuk és felvehetjük a robogókat, egy appon keresztül látjuk, hol van szabad robogó a környékünkön. Egy egyszerű és ingyenes regisztráció után már használhatod is a járműveket, ha legalább segédmotoros vagy autós jogosítványod van.
(Tipp: mivel ingyenes a regisztráció és havi díj sincs, érdemes lehet regisztrálni, ki tudja, használni fogod-e valaha.)
A percdíj 49 Ft, diákoknak 41 Ft. Ha szeretnéd foglalni a motort, amíg mondjuk beugrasz a hiperbe, az 6 Ft-ba kerül percenként.
A maximális napi díj 4.900 Ft, csak ha egész napra kellene a motor. Bár kérdés, bírja-e az aksija, mert az csak 60 kilométerre elegendő áramot tud tárolni. (Bár gondolom ez oknál fogva cserélhetsz napközben járművet.)
Bukósisak és egészségügyi hajháló a csomagtartóban van.
Jelenleg csak 50 robogó van, az ilyenkor szokásos határzóna nem tudom hol van. (Gondolom az appból kiderül, a cég honlapja nem túl bőbeszédű.)
Nyáron jó alternatívája lehet a megosztott autóknak, nem csak olcsóbb, de sokkal fürgébb is a belvárosban, mint az autó. Rövidebb távra nem biztos, hogy drágább, mint egy vagy két vonaljegy, ráadásul gyorsabb és házhoz visz. Rossz időben pedig ott az autó. (A testmozgást előnyben részesítőknek ott a Bubi is.)
Egyelőre nagyon kicsi a zóna amin belül lehet használni, és az 50 robogót is kevésnek érzem. Remélem hamar kiterjesztik a zónát legalább a nagy körútig, de legjobb lennea külső kerületekig.
Az indexen volt cikk, teljesen valid véleménnyel. Aki eddig sem robogózott, nagyon nem hiszem hogy eztán fog. Na meg a zóna is kicsi. Jobb lenne elektromos bringa szerintem, az nem annyira elrugaszkodott, de az idő majd megmondja, hogy életképes-e a dolog.
zotyó, a belvárosban szerintem nem veszélyes a robogó, a hetvennel-nyolcvannak tépő kamionok közé a Szentendrei útra vagy a Hungáriára én sem mennék vele. De a hússzal tötymörgő autók között szerintem gyors lehetőség. Azért olyan nagy rutin nem kell hozzá, ha valaki már robogózott régebben.
Kicsi a zóna: most indult, szerintem ez még a próbaüzem.
Pont tegnap volt róla indexes videó, csak egyet tudok erteni az abban elmondottakkal, a zona ahol leteheted eleg kicsi, illetve ez azert más mint a bicikli ott ha nem nagyon megy az ember elgurul valami alacsonyabb forgalmu uton, robogonal azert nem art ha nem esett ki a gyakorlatbol az ember.
Az a baj a motorral/robogóval, hogy nem árt hozzá a tapasztalat / normális felszerelés. (A sisak NEM az.)
Kicsit félek attól, hogy emberek 0 kétkerekes tapasztalattal nekiállnak robogót bérelni.
Elvileg ezek a kis gépek 40-nel mehetnek, szerintem ezek le is vannak annál a sebességnél tiltva, így az autók a csúcsforgalmat leszámítva le fogják őket tolni és nagyon könnyű elveszíteni az uralmat, ha 20km/h-s relatív sebességkülönbség mellett közelről megelőz egy autó, a pilótának pedig nincs meg a kellő rutinja. (Nem beszélve egy kis esőről / olajfoltról / kátyúról, stb...)
Egy esés 40km/h-nál már nagyon csúnya nyomot fog hagyni a testen (és az még a jobbik eset, ha nem megy át a pilótán a mögötte/szembe haladó autó). Nem beszélve arról, hogy a sisakból nem véletlenül vannak különböző méretek, egy sisak nem lesz mindenkinek jó.
A honlapon is ott van a térkép, ami mutatja a zóna határokat.
Nem túl nagy 🙂
blinkee.city/#valaszd-ki-robogot
Az pedig nagyon jól hangzik, hogy a motor cikázik az autók között, csak a gyalogosok ezzel általában nem foglalkoznak, simán kilépnek a piros gyalogos lámpánál, ha látják, hogy áll a kocsisor, mert miért ne. Egy benzines motornál van esély, hogy mégsem, mert annak azért van hangja, de egy elektromos robogó nagyon csendes jószág.
Aki ezt kibérli, annak mindennapos élménye lesz például az is, hogy a mellette lévő kocsi egyszerűen kitolja a sávból. Nagyon kell vigyázni, hogy a pilóta ne motorozzon holt térben, mert néhány sofőr sávváltás előtt nem indexel és nem néz be a tükör holtterébe, csak kirántja a kormányt.
Én nagyon megrögzött motoros vagyok, de szerintem ez egy rossz ötlet. 40-nel is meg lehet halni.
Aki vitatkozna velem, előbb nézze meg a kis robogók és a rendszámos nagymotorok (nagyrobogók) baleseti statisztikáit.
nem rossz ötlet, de nekem uaz a problémám, mint a greengo-val.
1. ha baj van, akkor a gatyád is rámegy, mindenért díjat számolnak fel. És állítólag mindenkinek érdemes előtte/utána telibefotózni kívűl-belül az autó-t, hogy nem te zúztad meg. Elvileg nem élnek vissza vele, de a gumiszabályt nem csípom. Legyen jó cascója, és hagyjon békén, hogy kiöüntöttem a bort, mikor nem is...
2. amire kéne, az pl. kocsinál, kölykök suliba cibálása 2xkb.3km. Az erős lutri, hogy a kertvárosi házam előtt lenne-e reggel, ha egyáltalán lenne felénk szolgáltatás 🙂
3. Városban bkv/metró/villamos olcsóbb és gyorsabb, mint a greengo. Robógónál talán nem gyorsabb, de olcsóbb, mert bérlet mindenképpen kell, ahol nincs szolgáltatási területe.
Ha már értelmét keresem, akkor a kocsi bevásárolni kimegy belvárosból 0-sra, kocsit nem kell tartani. Robogónál nincs ez sem.
Nem vagyok célcsoport, na.
Nekem az ára volt fura:
2/3-a az ára az autónak, a szolgáltatása nem 2/3-a szerintem.
Ha az autó 66 Ft/perc, akkor ezért max 20 Ft-ot lenne érdemes adni.
Mate-val értek egyet.
Elsőre én is aggályosnak tartom a biztonsági oldalát a történetnek.
Ugyan én már a sisaknál leragadtam, de az öltözék hiánya is elég komoly kockázati tényezőt jelent. Újra kihangsúlyozva, egy nem megfelelő méretű sisak, adott esetben képes megölni a viselőjét!
@mate
@ahlan
És ezen aggályok melyike nem érvényes a saját robogót használókra? 🙂 A cikk nem arról szólt, jó-e városban robogózni vagy nem.
A greengo is egyszerusitett a regisztracion, mostmar ott sem kell bemenni az irodaba, eleg lefenykepezni mindent. Ha esetleg eddig valakit a bemenetel visszatartott, mostmar regisztralhat ott is batran!
Már csak a címet illene javítani. blinkee
Vagy nem egyre gondoltunk.
@jurta
Az, hogy ha van egy saját robogód, akkor saját sisakod biztosan van, ami jó a fejedre és nem töri ki a nyakad. Remélhetőleg van legalább egy gerincvédőd (~10.000Ft) és egy térdvédőd (~10.000Ft), ha más nem is.
Rendszeresen használod és szereted, tehát folyamatos tapasztalatod van vele.
Mivel vettél magadnak egy motort, utána néztél előtte, utána kérdeztél/olvastál, megkérdeztél néhány tapasztaltabb rókát, optimális esetben voltál egy-két vezetéstechnikai tréningen is.
Ha még életedben nem motoroztál, csak előfizetsz erre, ráhuppansz és azt hiszed, hogy ez olyan, mint a bicikli csak nem izzadsz le rajta, akkor az egyenes út a balesethez. (Ami itt egy rossz méretű sisakban fog érni...)
Persze saját motorral is látni donorjelöltet, de félek tőle, hogy ezzel csak több lesz.
Egyébként a városban iszonyúan jó robogózni. Anyagilag is. 😉
@jurta De 🙂 Csak ott a saját hülyeséged miatt halsz vagy sérülsz meg, itt pedig a nem kellően átgondolt biztonsági rések miatt.
Erősen off, de ha már motor és pénzügyek, 2016. 06 óta van egy (új) Honda PCX125-öm és azóta írom minden költségét. Ha valakit érdekel, ennyibe kerül a motor fenntartása/megszerzése. Használt motorral persze olcsóbb, a felszerelésből is viszonylag drágát vettem.
Induló költségek:
Felszerelés + üzembe helyezés: 492.000Ft
Motor: 898.000Ft (2016-os)
Vezetés gyakorlat (B-125): 6300*7 + 2*12000 (másodszorra lett meg a vizsga, 7 alkalmat vettem felkészülni.)
2 napos Safety Hungary képzés: 22500Ft (kedvezménnyel, de életmentő dolog.)
Rendszeres költségek:
Éves kötelező: 4501Ft
Éves gépjárműadó: 1500Ft
Éves szervíz: ~20.000Ft
Ápoló szerek (két év alatt): ~5000Ft
Tisztítás: alkalmanként 500Ft, havonta
Fogyasztás: 2.5l/100km
A felszerelést 5 évente illik cserélni: Havonta 8200
A motor kb. 15 évet bír: Havonta 5000Ft
Nekem tankolás + amortizáció miatt kb. havi 23000Ft-ra jön ki.
@mate
@andru
"Ha még életedben nem motoroztál, csak előfizetsz erre, ráhuppansz és azt hiszed, hogy ez olyan, mint a bicikli csak nem izzadsz le rajta, akkor az egyenes út a balesethez."
Mielőtt a Bubit bevezették Bp-en, még elég aktív voltam a város on- és offline kerékpáros életében. A CriticalMass.hu-n (ahol nemcsak a felvonulásokat szervezték, mindennapi biciklis fórum is volt, íhy természetesen nagyon hamar ismertük és vitattuk a BKK terveit) tapasztalt kerékpáros társaim ugyanígy rettegtek, mi lesz, ha a sok gyakorlatlan ettől kedvet kapva "rászabadul" a város közlekedésére. 🙂
@soma Greengo-nál leszoktak már esetleg arról is, hogy a jogosítvány MELLÉ személyit is kérnek a regisztrációhoz (illetve a lejárt személyi esetén vidd be az újat, mert amíg nem teszed felfüggesztenek)?
Nagyon mókás, hogy "mindenki" motorosruha után kiált egy városi robogón, de városban biciklire a sisakot sem veszi fel.
Robogóval alapból sokkal kisebbet esik az ember, mint biciklivel.
A biciklibe nagyon bele lehet gabalyodni esés közben, jó sokszor kipróbáltam már. 😀
Evek ota a varosban robogozom:
Kis/nagy korut belvaros szinte mindig totymorog, ergo autos veszely pincurkabb mint a Hungaria krt.
Reflektorral kell jarni, foleg, hogy ezeknek hangja sincs. Autos lehuzott ablakbal sem hall.
Kerekparuton szep nyugodtan a bicajosok mogott is szepen lehet haladni, nem kell mindig elsonek lenni
Pirosnal elore gurulni jelenti a nagy elonyt... hala a sok elbambulo telefont nyomkodo autosnak...
Plusz: en kesztyut vinnek magammal, ha csak egy egyszerubb bicajos kesztyu is. Kis helyen elfer es a kezed az elso amit leteszel, ha barmo gond van. Aki sportolt az tudja, auto reflex a kez az elso ami foldet er. Sisak van. Pipa.
Nem olcso, cserebe az elektromos vackok kelloen dragak ma meg. Valamibol fedezni kell a kiadast.
Hajra.
Fb oldalukon fenn van a zóna: m.facebook.com/story.php?story_fbid=2076816029025496&id=1982422081798225. Reméljük hamar bővülni fog.
@jurta A bringa gyorsulása a hasnáló erőnlététől függ, aki minden előzmény nélkül felül az nem nagyon fog a bubival száguldozni. Robogónál a gyorsulás és teljesítmény a géptől függ. Az elektromos bringákkal összehasonlítható sztem.
Hát számomra ezzel is az a gond, mint a Greengóval, Bubival egyelőre: a zóna csak a belváros, és budai lakóövezetre nagyon nehezen terjeszthető ki. Néhány forgalmasabb részen, pl. Hűvösvölgy jó lenne, ha le lehetne rakni, legjobb, ha a kocsit is le lehet tenni persze P+R-ben.
Ha el kell kavarodnom a Mammutig mondjuk egy sörözésre igyekezve (én ilyenkor megyek nem kocsival csak oda :), onnan már tömegközlekedéssel is gyorsan eljuthatok egy belvárosi célig, onnan minden megy gyorsan, ott már szinte minek variáljak. Pont odáig legurulni lenne jó BKV-tól függetlenül.
Egy innovatív app ezt is megoldhatná, csak gondolkodni kéne ezeknek a cégeknek. Ötlet: párosítsuk össze a közel lakó befele és kifele közlekedőket, pár órás időn belül.
Én este akarok sörözni menni, felteszem igényemet. Közelemben lakó másik user hazajöhet FÉLÁRON robogóval/Greengóval a városból, mert én visszaviszem a járművet.
Ezek is rajta lesznek a közös térképen (bpcar.github.io/)?