Ez történt a héten 02.26

2023-02-26
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

A módosított adatok alapján az amerikai GDP 2,7%-kal nőtt az utolsó negyedévben. Mivel az Egyesült Államokban a negyedéves adatot valamilyen érdekes elgondolásból felszorozzák néggyel évesre, így a valóságban a növekedés negyedéves szinten ennek a negyede volt.

Az amerikai támogatások kifutása és a magas infláció a magáncsődök számában is meglátszik az Egyesült Államokban, 20%-kal nőtt a benyújtott csődkérelmek száma januárban az egy évvel ezelőtti adathoz képest.

Ezzel ellentétesen viszont az amerikaiak pénzköltése is nőtt januárban 1,8%-kal, ezen belül árucikkekre 2,8%-kal költöttek többet, ami jó hír lenne, ha a FED nem éppen az újra megerősödő infláció ellen küzdene a folyamatos kamatemelésekkel. Külön rossz hír, hogy újra meglódult az amerikai infláció, pedig már mindenki azt gondolta, hogy mostantól már folyamatos csökkenés várható az inflációs mutatókban.

A monster.com felmérése szerint az amerikaiak 37%-ának van két főállása. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy napi 16 órát dolgozik valaki, hanem távmunkában két cégnek is dolgozik vagy a főállása mellett hétvégente egy étteremben dolgozik teljes munkaidőben. Sajnos nem ismert a felmérés statisztikai háttere, nekem elég hihetetlennek tűnik, maximum egy szűk körben tartom elképzelhetőnek. (Pl. otthonról dolgozó informatikusok.)

A második legrosszabb éve volt az amerikai ingatlanpiacnak a tavalyi, a magas hitelkamatok és az inflációs félelmek miatt csökkent az ingatlanok árazása. Persze fontos, hogy mihez képest, mert még így sem adta vissza a 2020-2021-es növekedést a piaci árazás, ezért ez inkább csak egy szolid korrekciónak számít eddig.

Világszerte háromezer munkaadó bevonásával tartottak egy féléves pilot programot a négynapos munkahét kipróbálására. Az angliai résztvevő 61 cég közül csak három mondta, hogy visszaáll a régi rendre, 56 valamilyen formában megtart dolgokat a pilot időszakból, 18 marad a négynapos munkahétnél.

Megszavazták, hogy 2035-től csak elektromos autókat lehet újként eladni az Unióban.

A svájci jegybank rekord magas, 132 milliárd franknyi veszteséget szenvedett 2022-ben, ennek fő oka a frank árfolyamvédelme volt. (Mármint, hogy ne erősödjön meg túlságosan a frank a többi devizához képest.)

50 euró alá esett a gáz ára a holland tőzsdén, hála az enyhe télnek és a feltöltött tározóknak, ilyen alacsony nem volt 2021 augusztusa óta az ár.

A magyar legfontosabb adat a GDP alakulása. Miután két egymást követő negyedévben is csökkent a magyar GDP 0,6 és 0,4%-kal, így az ország technikai értelemben recesszióba került.

Nemcsak a Shell, a BP és az Exxon kereste betegre magát a magas olajárak miatt 2022-ben, de a MOL EBITDA eredménye is bő 700 milliárddal nőtt tavaly, benzinárstop ide vagy oda.

2021 után újra 40 milliárd forint felett költött a propaganda minisztérium 2022-ben, 44 milliárd forintért tudtuk meg, hogy a kormány szerint miről mit kell gondolni.

Már 600 milliárd forint felett jár a felújítási támogatásra eddig kifizetett összeg. Közben a babaváró hitel kamattámogatásának költsége is megugrott a magas kamatok miatt, a kormány idénre már 150 milliárd forint kamattámogatási kiadással tervez.

Az elmúlt évben 3,4%-kal kevesebb gyerek született, mint előtte egy évvel és 12%-kal csökkent a házasságkötések száma is. Másik oldalról csökkent a halálozások száma is 14%-kal, de itt fontos megjegyezni, hogy a COVID miatt az eleve magas volt a megelőző évben. További adatok erre.

A benzinárstop kivezetése nem vetette vissza érdemben a fogyasztást a NAV adatai alapján. Idén a januári benzinfogyasztás elenyészően, 2,3%-kal volt kevesebb, mint tavaly januárban és 6,9%-kal volt több, mint 2021-ben. A gázolaj fogyasztásában már nagyobb a különbség, majdnem 12% a visszaesés tavalyhoz képest, viszont ugyanannyi, mint 2021 januárjában volt.

Bulgária is bejelentette a kilépését a kémbanknak is becézett Nemzetközi Beruházási Bankból, így az mostanra gyakrolatilag csak magyar-orosz bankká válik. Vietnám, Mongólia és Kuba rendelkezik még 2% alatti részesedéssel a bankban, a többi ország, mint például Csehország, Románia, Szlovákia már kilépett vagy bejelentette a kilépését a bankból.

Egy cikk a magyar autóállomány mennyiségéről és életkoráról a portfolio-n.

Next Post
MÁV okosjegy

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
244 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Egy Uber sofőr (Detroit 2018) említette, hogy de jó nekünk Európaiaknak, mert megélünk egy főállásból, bezzeg neki már jó pár éve több munkahelye volt egyszerre... Mondjuk az Ubert csinálják mellékesben.

Volt kollégám 15 éve, hétvégén a mi bolthálózatunkban dolgozott 10-20-ig (az 20 óra két nap alatt, ugye), és mellette volt hétköznap egy rendes 40 órás állása... Azt mondta bírja (mondjuk csak párszor találkoztam vele, de eléggé sokkolt, hogy van aki így csinálja)

Ilyen tagokkal milyen kamaton kaphatna manapság hitelt egy bank?:D már első ránézésre rosszul hangzik..

Lehet sajnálni a Mol-t 🙂 emlékszem, hogy milyen együttérzők voltak itt is az olvasók.

Heti 40 oranal nem kell tobb munka. Egy darabig kizsakmanyolhatja magat az ember, foleg amig fiatal. De idovel meg lesz a bojtje. Nem veletlen, hogy Isten a 7. napot pihenesre rendelte. Viszont ez a heti 4 nap megmozgatta a fantaziamat, el tudnek viselni egy ilyen munkahelyet 🙂

Van egy eliras nem tározó hanem tároló.
Gaz tároló van és víz tározó. Az egyik nyitott a másik zárt.( EN IS A HOLODA ATTILÁTÓL TANULTAM 🙂 )
UI csak javaslom javítani kiirni nem kell. Koszi

hu.euronews.com/next/2022/06/06/negynapos-munkahet-hol-vezettek-be-es-mik-az-eddigi-tapasztalatok

„Négynapos munkahét: hol vezették be, és mik az eddigi tapasztalatok;
Élénk érdeklődés az Egyesült Államokban és Kanadában:
A Qualtrics felhőalapú szoftvergyártó cég felmérése szerint az amerikai munkavállalók 92 százaléka támogatja a rövidített munkahetet, még akkor is, ha ez hosszabb napi munkaidővel jár.
A megkérdezett munkavállalók a jobb mentális egészséget és a nagyobb termelékenységet említették a vélt előnyök között.
Négyből három munkavállaló (74 százalék) szerint ugyanannyi munkát négy nap alatt is el tudnának végezni, de a legtöbben (72 százalék) azt mondják, hogy ehhez hosszabb munkaidőt kellene ledolgozniuk az egyes munkanapokon.“

Így már a két főállás mellett, elmehetnének a hosszú-hétvégére, kisegítő mosogatónak is;-)

És miután "97% nem a szankciókra" plakátokkal telerakták az országot, a magyar kormány támogatásával elfogadták a tizedik szankciós csomagot.

Nem lehetne valami olyasmit kitalálni, hogy eltöröljük ezt a hetes rendszert? meg úgy általában az ünnepnapokat. Mindenki kapjon annyival több szabadnapot mint ahány piros betűs nap van a naptárban, és mindenki ossza be ahogy akarja. Nekem pl. totál derékbetöri a munkamorálomat a kétnapos hétvégék (vagy bármelyik munkanélküli nap). Hétfőnként nehéz újra felvenni a fonalat. Produktívabb lennék, ha nem esnék ki 5 naponta a rutinból... Most pl. a márc. 15. szerdára esik, hát annak a 2-2 munkanapnak nem sok értelme lesz.

Ez megint nem sikerült túl objektívre. Például ott van a termelékenység. Igaz, hogy a termelékenységi ráta 1,58-ról 1,54-re csökkent épp, de ez még mindig sokkal jobb, mint az 1,28 ami a Fidesz kormány előtti utolsó mérés. Pedig akkor se világjárvány, se háború nem volt. Persze ki lehet ragadni a kedvezőtlen adatot. A születések száma persze, hogy csökken, hiszen egyre kevesebb a szülőképes nő, de ez az évtizedekkel ezelőtti alacsony születésszámból következik.

Ja, objektivitás. A Fidesz hatalomrajutása előtt volt egy ici-pici válság, akkora, amit 80 éve nem látott a világ, csodák-csodája, csökkent a gyerekvállalási kedv, amikor senkinek nem volt munkája.

(Megsúgom, most is azért csökkent, mert ez így működik.)

Nincs kedvem kikeresni, többször írtam róla grafikonnal, hogy bizony a környező országokban, ahol nincs fidesz, de még CSOK meg babaváró sem, pont annyival nőtt a termékenység (nem termelékenység, bár lehet, hogy tényleg az lenne rá a jó szó, szüjjé' pénzé' 🙂 ).

Tehát objektívan az emberek akkor szülnek, ha úgy érzik, hogy fel tudják nevelni a gyereket és nem azért, mert kapnak pénzt érte.

Ezelőtt ki lépett még ki a Nemzetközi Beruházási Bank-ból a háború miatt? Pont akiket felsoroltál: Csehország, Románia, Szlovákia, illetve most a bolgárok. Senki más nem lépett ki emiatt... Úgy állítjátok be, mint ha valami hatalmas összefogás lenne itt Oroszországgal szemben. Az igazság ezzel szemben az, hogy csak az USA és a csatlósai próbálják az oroszokat elszigetelni (sikertelenül).

Akkor fogalmazzunk másképp: MINDENKI kilépett már, csak a magyarok meg a kubaiak nem, meg a szintén kommunista diktatúra Vietnám.

Tehát az összes jó érzésű nemzet otthagyta a szovjet diktatúra bankját, de mi nem. Mert mi újra szovjet csatlósok akarunk lenni, mert az annyira jó volt nekünk 40 éven át.

Neked nem ég az arcod, hogy magyar vagy, amikor ilyen az ország vezetése?

Komolyan kérdezem, tényleg érdekel, hogy téged hogyan nem zavar az, hogy Orbán a hasznos idiótája az orosz meg a kínai diktatúráknak és egy hódító háborút és egy hataloméhes diktátort véd hazugságokkal?

Volt szó arról, hogy az állampapírok nem nagyon mennek az aukciókon. Erről tudnál írni pár mondatot? Korábban azt írtad, hogy ilyenkor lehet elkezdeni aggódni.

5%-ot erősödött a forint az euróval szemben 2023-ban, a Telekom részvényektől 8% körüli osztalék várható, és júliusban Depeche Mode koncert Budapesten. Jól kezdődik az év 🙂

Itt azt írják, hogy nőtt a halálozások száma Magyarországon.

index.hu/kulfold/2023/02/26/halalozas-europai-unio-covid-utan/

Igaz Uniós szinthez képest kevésbé. Nálunk 2,8%, több országban ez eleri a 20%-ot is, ami durva.

A németeknél meg Izlandon a 30-at is.

"a negyedéves adatot valamilyen érdekes elgondolásból felszorozzák néggyel évesre"

lehet, hogy azért mert egy évben négy negyedév van:)

Igen, csak az, hogy 0,5%-kal nőtt az egyik negyedévben a GDP, az marhára nem jelenti azt, hogy akkor egy év alatt 2%-kal nőtt, mert ez hülyeség. Lehet, hogy a megelőző három negyedévben csökkent a GDP vagy éppen háromszor ennyivel nőtt.

Ennek ellenére valamiért az amerikaiak mindig így teszik közzé az adatot, aminek semmi értelme. Elosztod néggyel és megtudod, hogy az adott negyedévben mennyire nőtt vagy csökkent a gazdaság.

Aztán a többi negyedéves adattal ugyanezt csinálod, összeadod őket és már meg is van a VALÓDI érték.

A Monster statisztikája a felhasználóira vonatkozhat önbevallás alapján. Ez 2x-esen is torzíthat. Itt 7,6%-ot írnak két állással rendelkezőkről, igaz már kétéves a cikk.

census.gov/library/stories/2021/02/new-way-to-measure-how-many-americans-work-more-than-one-job.html

Van egy grafikon 1996-ig visszamenőleg, 7-7,5% körüli értékek jelennek meg.

Itt is kérdőjel, hogy mi a metodológia. (biztos ki lehetne keresni). Az számít, hogy egész évben két állása volt, vagy beleszámolják azt is, aki néhány napon vállalt másodállást az adott évben?

"Lehet sajnálni a Mol-t emlékszem, hogy milyen együttérzők voltak itt is az olvasók." - Krisztián

Látom nem érted. A MOL részvényesek profitjának egy részét lenyúlták. Hiába rekordprofitot értek el, attól még több járt volna a részvényeseknek egy normális piacgazdaságban. Ugyanis ők pont ezért fektettek be, ezért kockáztatták a pénzüket. Nem egy részéért, hanem az összesért. Meg lettek rövidítve és ez teljesen független attól, hogy "biztos csak a gazdagok engedhetik meg maguknak a MOL-részvényt". Ez elvi kérdés, jobban mondva nem, mert pont a bizalomtól működhet egy gazdaság...

"61 cég közül csak három mondta, hogy visszaáll a régi rendre, 56 valamilyen formában megtart dolgokat a pilot időszakból, 18 marad a négynapos munkahétnél."

Érdekes matek. Kiszámoló? 😀

A hivatkozott cikket megnézve mondjuk nem a matek a gond, hanem hiányzik a fordításból egy "ebből" szó.

Ahol folyamatos a munkarend heti 7 napban, üzemekben és élelmiszerláncoknál, ott ez érdekes lesz. Azt se csinálhatják meg, hogy az irodista heti 4 napot dolgozik, annak is a felét otthonról, a raktárosok meg járjanak be 5-öt, mert az árut mozgatni is kell. Egyébként az üzemi dolgozókat se kell félteni, a leleményes embertípus megtestesítői, tehát aki nem szalag mellett áll, az is olyan időpocsékolásokra képes, hogy ihaj. Eleve csak az örök klasszikus cigiszünetek, mert ma az se úgy megy, hogy vesz egy kávét és rágyújt a kantinban, hanem sokszor ki kell sétálni messze az épületen túlra, ez óránként alaphangon 10 perc.
Itt inkább az lesz a kérdés, a hatékonyság mérésére és növelésére milyen módszerek lesznek. És persze az automatizációra minden téren.

2034 az autódílerek éve lesz ezek szerint. 😀

Érdekes lesz 2035-től egy min. 30 méteres kábellel tölteni a villanyjárgányt kint az utcán.

Nagyon kiváncsi leszek, hogy a lakossági piacon megjelenik-e a csökkent gázár, vagy innentől már lejjebb lesz csak.
Akkor a legjobb a rezsicsökkentés, ha még bevételt is termel 😀 Csak akkor ne lenne ennyire ramaty állapotban a villamoshálózat.

@tumpara Nagyon nem értek egyet, pedig rühellem ezt a kommunista gazdaságpolitikát.

A MOL két ok miatt termelt hatalmas profitot:
Egyrészt azon, hogy Magyarország mentesült az úniós szankciók egy része alól. Ezt a kormány azért lobbizta ki, hogy a magyar embereknek jobb legyen. (Tudom, de értitek a lényeget.)
Szerintem teljesen normális, hogy a kormány a MOL profitjának erre a részére 98%-os adót vetett ki. Az nem a MOL pénze, csak a MOL-nál realizálódott.

Akkor is sokat nyert a MOL, amikor a kisker üzemanyagárat befagyasztották, de a nagykert nem. Ezzel az üzemanyagfogyasztás még nőtt is, a kis benzinkutak pedig zsebből fizették a különbözetet a MOL felé.

A magyar állam ilyen, néha ad, néha elvesz, ezt a részvényesek beárazzák, a választók meg valamiért tapsolnak neki.
Én nem sajnáltam a MOL-t, amikor 2%-át megtarthatta annak a profitnak, amit politikai okokból szereztek meg.

@justin-time

'Érdekes lesz 2035-től egy min. 30 méteres kábellel tölteni a villanyjárgányt kint az utcán.'

Ujkent eladott autokra vonatkozik.
Ergo 2054-ben is siman vehetsz majd 2034-ben ujkent eladott huszeves benzinest, ahhoz nem kell majd kabel. 🙂
(max. vontatni, bikazni, stb)

@justin-time

Minden megoldható. Audiban folyamatos műszakban dolgozom, 4 nap munka, 4 nap pihenőnap. Igaz 4x12 óra, de hát azt ki nézi 🙂 Legalább jól fizet, vasárnapok meg főleg.

"61 cég közül csak három mondta, hogy visszaáll a régi rendre, 56 valamilyen formában megtart dolgokat a pilot időszakból, 18 marad a négynapos munkahétnél."

A pénteki kávézást ezentúl is csütörtökön tartják meg, amúgy visszaáll minden más. Így megtartottak valamit, nem ?:D

@csinolina ” Ilyen tagokkal milyen kamaton kaphatna manapság hitelt egy bank?:D”
Nemhogy hitelt nem kap hanem zárolva van a tőkéje. Pont ma olvastam valahol asszem.
Próbálkozott a nyitási kérelemmel de visszadobták.

Itt a kémbank legújabb státusz:

telex.hu/gazdasag/2023/02/27/kritikus-penzugyi-helyzetben-a-budapesti-szekhelyu-orosz-kembank-amely-masodik-legnagyobb-tulajdonosa-magyarorszag

Mindenki kilép, majdnem csődbe megy, de mi megmentjük 🙁

Köszi a heti összefoglalót!

@pistu

"És miután “97% nem a szankciókra” plakátokkal telerakták az országot, a magyar kormány támogatásával elfogadták a tizedik szankciós csomagot."

Ha ez a 97%-ot reprezentáló ember tudna olvasni, most nagyon dühös lenne.

Fidesz ide vagy oda, a világon sehol nem sikerült a nők termékenységét állami ösztönzéssel növelni, kivéve Izraelben, súlyos társadalmi áldozatok árán.

Izraelben ugyanakkor a legjelentősebb szociális probléma a leszakadt, sokgyermekes ortodox zsidó réteg leszakadása.

Gyakorlatilag a mélyen vallásos ortodoxok élősködnek a többségi társadalmon, az állam, azaz az adófizetők pénzén.

A leggazdagabb városokban (Bécs, Dublin, Párizs, NY, London, Berlin, Zürich, Szingapúr, Katar) a bevándorlók aránya kimagasló. Bevándorlás nélkül Budapest egy lepusztult, hatalmas Salgótarján lenne.

Jo latni, hogy a szemmel lathatoan is orosz baballam magyarorszagon csupa jo helyre mennek technikai recesszio kozben is a milliardok. Olaj, ruszki propaganda, ruszki penzmoso bankhalozat szankciok elkerulesere... ruszkiszopo orban az egesz eletet ellensegkepek krealasaval es az ellenuk valo harccal toltotte. Most, hogy egyszer a generacionkban tenyleg itt a Nagybetus Ellenseg, ilyenkor persze a nyilvanvaloan rossz oldalra allunk, mint az OSSZES haboruban a modern tortenelem soran, es meg ket pofaval hirdetjuk is sajat alavalosagunkat vilagszerte.

"Kiszamolo De amikor majd a négy nap lesz a norma, ugyanúgy visszajönnek majd ezek az időpocsékolások és akkor majd nem lesz meg az ötnapi munka négy nap alatt."
És akkor újfent ki fog derülni a most is teljesen egyértelmű tény, hogy a modern ipari és megzőgazdasági eszközök hatákonysága miatt már kb. az étel is ingyen lehetne a fejlett országokban, és nincs szükség a továbbiakban sem az embertömegek "rabszolgalétben" tartására, vagyis a teljesen értelmetlen, értéket elő alig állító, nagyon rossz hatákonyságú napi 8-10 órás munkára.
Csak akkor az is kiderülne (eddig is egyértelmű volt) hogy eddig sem lett volna szükség erre, és az emberiség 1%-nak az egy 1%-a kezében lévő urakoldó réteg számára termeljük a profitot és a hatalmat a saját életünk kárára.
Hajrá kapitalizmus, még egy két évszázad és teljesen tönkre vágjuk a földet és kb. mindenki rabszolgaként fog élni pár száz ember javára

@justin-time
"2034 az autódílerek éve lesz ezek szerint" - dehogy lesz, 2032-ben már alig kapsz majd hagyományos autót, 34-re esetleg 1-2 maradi gyártó kínál majd még EU-ban ilyesmit.

Miklós, egyébként engem nagyon érdekelne a véleményed a kapitalizmusról úgy általában. Semmi kimondottan extra szakmai, csak hogy mi lesz a vége ennek az egész bolygót és minden államot, társadalmat átható piramisjátéknak, a végtelen növekedés hazugságának és a folyamatos profitnak egy teljesen zárt rendszerben, aminek az erőforrásait már az első negyedévben fel is éltük. Late stage capitalism mint keresőszó.

Hahh feltöltötték jó drága áron, nyilván semmi jelentősége hogy MOST mennyi a gáz ára. Majd ha újra tölteni kell, gyanítom, ismét felmegy, lehet nem annyira mint tavaly.

USA munkavállalók másodállásához csak annyi, amennyire nekem az ismerőseim mesélik, tényleg rengeteg a másodállás. Egyetemista boltban eladó heti 3napot, IT-s Amazonnak szállít ki heti x napot, tanárok a nyári szünetben B and B-t csinálnak, vagy elmennek valamilyen nyári táborba melózni, esetleg casinokba.. szóval én elhiszem ezt a magas százalékot.

@norb Persze, alkalmazkodjon hozzád az egész világ, ahelyett, hogy megbeszélnéd a főnököddel/megbízóddal, hogy te hétvégén és ünnepnapon szeretnél dolgozni.

@justin-time A dízelaggregátorokra is megnő majd a kereslet 2035 körül. 🙂

Valami ésszerűsítés/karcsúsítás megindult a túlburjánzott bürokrácia csökkentése érdekében... Lehet, hogy beszántják a haszontalan kamarákat!?
Kezdik a leglényegtelenebbel, az orvosival, aztán gondolom jön a többi. Csak kitart a lendület, és nem kell majd az ötezresehet fizetni a hasznos tanácsokért a BKIK-nak...
Vagy várjá' 🙁
Hofi hogy lubickolna..

Köszönjük, Miklós! Szokás szerint remek összefoglaló, könnyebb így képben lenni mint a "híreket" böngészve.

@pistu sok sikert Magyarországon olyan munkahelyet találni ahol ebben rugalmasak.

@bgbg személyes ösztönzés nélkül semmilyen gazdasági rendszer nem fenntartható ésvagy hatékony. Ráadásul eddig az egyetlen alternatíva ami igazán mainstreammé vált, elég rossz ellenérzéseket vált ki az emberből - meg mondjuk szerintem bárkiből 80 IQ felett, bár alapvetően az erős szociális ellátórendszer híve vagyok.

A téma nagyon mély és ha itt lesz is belőle 150+ komment, se lenne elég rá megoldást találni. Főleg hogy egyébként nettó igazad van, két bullshit-et emelnék csak ki: a bolygó túléli, és mi is, az emberiség alkalmazkodóképes; és hogy több a mozgásterünk kapitalizmusban mint bármilyen eddigi rendszerben előtte. Nincs *akkora* rabszolgaság.

@terpesz Sztem csak azért csinálja ezt viktor mert mindig az az oldal veszít ahol Magyarország is van, tehát az EU érdekében kell most az oroszokkal lennünk, hogy biztosan ők veszítsenek. 🙂 Szeva bácsi videóválogatása csak jó ürügy hogy a cár elhiggye hogy ő ügyesen zsarol, miutánveszít meg kiderül hogy mi is az EU részei vagyunk, oszt' jónapot.

Munkáltatóm több mint 10 éve felajánlotta a 4 napos munkahetet és pár éve a végtelen szabadságot is bevezette. A munkavállalók csak elenyésző része él a 4 nappal és szó szerint senki nem él (vissza) a végtelen szabadsággal. Sőt kevesebb szabadságot vesznek ki az emberek, mint mielőtt bevezették a korlátlan szabadnapok számát. Egyszerűen annyira sok a munka és annyira magas a munkamorál, hogy ez így természetes.

Miklós hagyd a politikát, neked más az erősséged 😉
A kiszámoló azért lett az ami, mert pénzügyekben nem a mainstream bullshitet tolod. Ez az erősséged, ezt kedvelik benned az olvasóid.
Hogy politikában miért a fősodort nyomod, nem tudom, de hát a te dolgod.
Az ilyen "Neked nem ég az arcod, hogy magyar vagy, amikor ilyen az ország vezetése?" meg hogy "Komolyan kérdezem, tényleg érdekel, hogy téged hogyan nem zavar az, hogy..." kezdetű mondatokkal viszont már a mondat elején leminősítetted azt, aki nem úgy gondolja mint te, ez pedig a mai liberális mainstream jellemzője, hogy paradox módon nem tűri az ellenvéleményt.

Pistabá, nekem miért ne lehetne véleményem a GAZDASÁGI adatok tükrében?

Amikor az ország gazdasága konkrétan összeomlott, a főbb mutatókban Zambiával, Törökországgal, stb. kerültünk egy padra, de a megoldás helyett csak főispánozás, genderezés, vármegyézés, dollárbaloldalazás megy, mert nagyon úgy tűnik, máshoz semmihez nem értenek.

S TÉNYLEG érdekel, hogy amikor valaki még ezek után is képes védeni a rendszert, hogy mire gondolhat közben?

Ezelőtt 6-7 évvel is mondtam, hogy rossz irányba megyünk és az lesz a vége, ami lett is: brutál infláció, eladósodás, stb.

De 6-7 éve ezt egy átlagember még nem látta be, mert nem ez a szakmája. Én csak nem szeretem a Viktort, meg nekem minden rossz, amit ezek tesznek, csak irigy vagyok és blablabla.

Oké.

Na de ma??????

50%-os élelmiszerinfláció mellett meg összeomlott oktatás és egészségügy mellett mégis mivel lehet védeni a rendszert?

Az infláció a két és félszerese az európai "szankciós" inflációnak, az élelmiszerinflációval meg benne vagyunk az első tízben, a forint alapkamatával az első hétben, amit lehetett, MINDENT elszúrtak.

Közben kommunizmust játszunk, populista árszabályozással, nemzetközi cégeket túrnak ki és adják oda a haveroknak. (lásd mostani tégla-árstop például.)

Véreskezű diktátorok fenekébe bújik tövig a kormány, közben a legdrágábban mi vesszük ettől az őrült diktátortól még a gázt is és így tovább.

Még egyszer mondom, tényleg érdekel, hogyan tudja egy ilyen ember feloldani magában az ellentétet azzal, amit hinni akar és közben pedig látnia kell az országban, az iskolákban és a boltokban?

Mert a propaganda már nem működik, amikor a mindenki által tapasztalható tények ennyire ellentmondanak az állításoknak.

Ezt kitől kérdezzem meg, ha nem attól, aki még mindig teljes mellszéllességgel hirdeti a kormány nagyszerűségét?

@bgbg : Ezzel kapcsolatban George Carlin velemenyet osztom, ezt a jatekot az emberiseg mar regen elvesztette, ami most zajlik, az csak az utojatek. Ha figyelembe vesszuk, hogy kb. 1970 ota a vilag osszes fejlett ipari orszagaban technikailag lehetseges lenne, hogy mindenkinek legyen fedel a feje felett es legyen mit ennie, es ennek tudataban vegignezzuk, mi lett a Szovjetuniobol, Kubabol, Eszak-Koreabol, a joleti Egyesult Allamokbol ... maradjunk annyiban, hogy nem Platonnak az Allam c. konyveben leirt allapotok fele tendalunk, ahol a legokosabb emberek iranyitanak, mig a nep egyszeru gyermekei egymasra gondot viselve tudomanyos vitaestek tanulsagai menten szervezik eletuket.

Szerintem nyilvanvalo, hogy sose valosul meg a Dune c. regeny jovoje, a civilizacio egy ember nelkuli technologiai szuperintelligenciava no egy evszazadon belul, az emberiseg maradeka rezervatumba fog kerulni.

"Én nem sajnáltam a MOL-t, amikor 2%-át megtarthatta annak a profitnak, amit politikai okokból szereztek meg." - .....

A politikai okokban teljesen igazad van, ugyanakkor ha mondjuk MOL-részvényes lennék, minden negatív körülményre elszenvedném a veszteség 100%-át, ennek megfelelően úgy járja, hogy minden pozitív körülmény nyereségét is megkapjam 100%-ban. Így viszont, hogy a veszteség 100%-át be kell nyelni, de a nyereségnek csak egy része jár, hát nagyon nem korrekt, hisz a befektető mindenkor a pénze 100%-át kockáztatja.

@hisziapiszi
"Hahh feltöltötték jó drága áron, nyilván semmi jelentősége hogy MOST mennyi a gáz ára"
Már hogy ne lenne? Nem csak a tárolókban lévőt használjuk, sőt. 9-10 milliárd köbméter az éves felhasználás, kb. 4-5 milliárd a tárolói kapacitás és ezt se mind használjuk fel. Szóval döntő részt "új" gázt használunk, így kulcsfontosságú az aktuális ár.

@videkrol-jott-ember Ez nekem is szöget ütött a fejembe. A törvény szerint Törökországban 2035 után is el lehet adni egy új benzines autót (nem EU-s ország), amivel el lehet vezetni Magyarországra, ahol használtként el lehet adni a 2035 után üzembe helyezett benzinest pár ezer kilóméterrel az órában. (Vagy pár 10, mert vonattal hozzák be a többi "használt" török kocsival együtt.)

Szóval ettől most pontosan mit vár az EU?

Én egyébként gázbeszerzés témában nem vagyok otthon, hogy van ez pontosan?
- azoknak a NEM lakossági felhasználóknak, akik nem kötöttek a magas árakon szerződést, ők a napi díjak mentén vásárolhatnak?

miért nem töltjük fel a jelenlegi árakon a tározókat?? oké, oroszokkal mutyi, DE a hazánkban lévők multiknak is nagy a lobbizási lehetősége, nekik nem lenne érdekük az olcsóbb energia?

Nekem már 20 éve is több olyan kollégám volt itt Magyarországon, akik folyamatosan két külön munkahely beosztását igazították egymáshoz. Egyik helyen pénztárosként dolgoztak egy boltban, a másik helyen meg távolsági buszt vezettek. Hónap elején meg folyton ment a sakkozás, hogy a két beosztást, hogyan tudják összehangolni.

@Kiszamolo

"Miklós hagyd a politikát, neked más az erősséged " (Pistabá)

A politikához csak Pistabá érthet, Miklós nem! 🙂

"miért nem töltjük fel a jelenlegi árakon a tározókat?? "

01, nincs rá pénz
02, azt várjuk, hogy drága legyen, mert akkor nagyobb a %.
03, első két pont megfejelve még valamivel.

@pistaba ó nagyon is szereti az ellenvéleményt a liberális mainstream. Ez juttatta mainstream-be, a párbeszéd és az ezzel járó adaptáció.

Amit nem szeret, az a gyűlöletbeszéd, az apologetizmus, és az autokrácia. Az a baj hogy kb mindenkinek aki ezzel a "szar liberálisok" mentalitással jön, mint te is, ezek hirtelen nagyon csábító dolgok lettek, csak azért mert háttérbe szorultak, és hipsternek lenni mindig menőbb.

De gondolom örülnöm kellene annak, hogy olyanok is kapnak akik 2010 előtt nem, meg hogy itthon lehet szabadon b*zizni, n**gerezni, meg hogy kotradékként kezeljük a nem fehér menekülteket. És akkor a poszt aktualitását adó témákat még nem is boncolgattam. Igen, tényleg ez az én elképzelésem is egy ideális országról, és Miklósnak is.

Csinolina: Olyan áron vásárol a nem lakossági felhasználó földgázt amiben megállapodott a kereskedővel. Lehet napi ár, lehet adott időszak átlaga, előre fixált ár, akármi.
Azért nem a mostani "olcsó" gázzal töltünk tárolót mert a fogyasztást télen a behozatal és a kitárolás EGYÜTTESEN fedezi. A csövek az éves átlagot tudják szállítani, a tároló egyenlíti ki a téli-nyári fogyasztás közötti különbözetet. Itt lehet nézegetni a jelenlegi helyzetet: fgsz.hu
MÁgoston: a jelenlegi 50 EUR/MWh környéki ár kb. 204 Ft/Nm3 gázárat jelent, persze ezt még el is kell vinni a lakosságig és az sem ingyen van. Szóval lenne sírás ha ezt kellene kifizetni a kedvezményes kategóriában.
Úgy, hogy az adónkon keresztül fizetjük ki, már nem fáj a derék 97 százaléknyi birkának.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram