Fél-offtopic: értékesítési tréning a takszövben
2009-ben a kereskedelmi bankok között pár hónapot eltöltöttem egy fővárosi takarékszövetkezetnél. (Egy fiókvezetői állást hagytam ott az ajánlatért, pár hónap után kiderült, életem egyik legrosszabb döntése volt.)
Kereskedelmi bankok után igazi kultúrsokk volt becsöppenni egy takarékszövetkezetbe munkatársként. Hogy is fogalmazzak, egy picikét más világ. Néha azon csodálkoztam, hogy már van számítógép az asztalon, mert ettől eltekintve elég retro filling volt az egész.
Mivel a termékértékesítés nem volt az erőssége a csapatnak, megkértek, hogy tartsak értékesítési tréninget. Erre a tréningre már a rövidke pályafutásom miatt nem került sor, viszont az anyagát félig megírtam.
Ezt találtam most meg, gondoltam ne menjen teljesen kárba, megosztom veletek.
Vagy tanulsz belőle, vagy elszórakoztat, vagy rájössz, hogy felesleges volt elolvasnod. 🙂
Itt találjátok: //kiszamolo.hu/ertekesites.doc
Mint mondottam, nincs befejezve.
Akkor biztos jól csinálom a dolgokat, ha ugyanazt olvasom, amit a nagyok is 😀
—> asszem Steve Jobs mondta azt hogy ő majd eldönti mi jó és mi nem, nem kell megkérdezni azokat akiknek ő a terméket készíti .-)))))
Egyébkínt ügyfélként nem bizzos, hogy bánod, hogy senki semmit nem akar neked eladni.
És a pénzügyi tanácsadás lényege is benne van:
kérdezni, kérdezni, kérdezni, kérdezni, ….. egészen addig, amíg az igazi megoldandó problémához eljutunk, majd az ahhoz passzoló megoldást kell megtalálni.
Egyébként nem szabad pesti gőggel lebecsülni őket. A takarékok döntően kis városban, nagy faluban vannak. Mindenki ismer mindenkit. Akkor majd Zsuzsika előveszi a legújabb marketing technikát, mint egy vad idegennel szemben, amikor Mariska néni bemegy a fiókba, akitől különben a tyúkot meg a tojást kapják; vagy Jóska bácsival szemben, akikhez a hétvégén disznótorosra mennek, és két kolbász töltése közt megbeszélik a turbó certifikátok hozamát? Ott még emberi viszonyok vannak, amelyek fontosabbak, mint néhány százaléknyi koszos kamatláb. Nem a bruttó hazai terméket nézik, hanem a butháni nettó nemzeti boldogságot!
Abból nem lehet megélni, hogy magas kamattal magunkhoz csaljuk a betéteket, aztán ülünk rajta, mert a hitelezéshez nem értünk, termékértékesítéshez nem értünk, sok egyéb alapdologhoz sem, mint például likviditáskezelés.
Aztán meg adunk az alkoholista Józsi bácsinak hitelt, mert őtet ismerjük a falubúl, igaz, iszik, de nem rossz ember ő, majd csodálkozunk, hogy sorra dőlnek be az ilyen hitelek.
Pedig neki autó kell, nem galambszürke belső. Ezért amikor már döntött, mindent zárj el, ami csak összezavarná és azt okozná, hogy felesleges részletek miatt ne hozza meg a döntést.
//kiszamolo.hu/egy-bankfiok-elete-belulrol-3/
//kiszamolo.hu/a-banki-tanacsadokrol/
Posta Igazgatóság: -Interjúra! -Ok.Személyi? -Tessék! – Kihez jött? -X.Y. Véletlenül rossz nevet mondtam. Beírta egy szövegszerkesztőbe, mehettem! Nem nézte meg, dolgozik-e ilyen, nem hívta fel, vár-e? Aztán megint a mindent nyitó kártyával megtaláltam, aki a levélen volt. 🙂 De mindez kevésbé zavaró, mint mikor eléd tesznek 1 törvénytelen 200 kérdéses személyiség-tesztet, aztán a 3.BP-i felutazás után, mikor ketten maradtatok a 150-ből, kerülőúton tudom meg, hogy belső emberrel megoldották. Mert hiába tárgyaltam 1.fejvadásszal,2.HR vezetővel,3.a bank vezérigh.ével, nem érek meg 1 levelet, hogy sajnáljuk…Na, ezért sem. Inkább földi munka+piac, közgazdász végzettséggel+20 év szakmai gyak. Gazdag ország.
Köszi szépen! Nagyon értékes írás volt!
És lehet hogy mellette csinálhatnád amit Kiszámoló, aki nyíltan felvállalta, hogy a “másik oldalnak” ad valódi tanácsot, ami pontosan ezért nincs ingyen, viszont kevésbé valószínű, hogy épp az ügyfél fog rajta hatalmasat bukni.
Már alig várom hogy vessük a zöldborsót, pedig sajna mi ebből nem élünk meg, igaz venni évek óta nem vettem egy grammot sem.
🙂 Köszi, hogy elmondtad a színkártyát is, engem is érdekelt.
Ez is fontos: “Egy jó tanács: ha több kérdést kell várhatóan feltenned, akkor tájékoztasd előre az ügyfelet, hogy mit fogsz tenni és hogy miért, nehogy vallatásnak érezze a dolgot.” Én sokszor érzem, hogy faggatnak és olyan infokat kérnek tőlem, amit én nem szeretnék megadni; vagy pontosan tudom mit akarok, és pontosan azt akarom nem többet és nem mást. De ha azzal kezdené, hogy megkérdezi: feltehet-e néhány kérdést annak érdekében… akkor máris együttműködőbb tudnék lenni. Néha megkárdezem magamban helyette, elképzelem, hogy biztos meg akarta kérdezni, csak nem tudta, hogy nekem jól esne 🙂 A hideghívóknak pedig egyszerűen nem válaszolok.
Ha lesz folytatás ne kímélj bennünket! Egy tesztnek is jó volt ez az írás, kiderült, hogy tényleg jó téged olvasni hosszan is. Előbb-utóbb megérik majd az a könyv is, szerintem titokban már írod, magadban 🙂
Bele kell ásnom magam, olvasnom, írnom, gondolkodnom, ahhoz meg kell legalább 4-5 óra egybefüggően, háborítatlanul naponta. Na, annyi soha nincs.
Ha lesz rá kapacitásod, fejezd be.