Holnaptól drágábbak a budapesti vonaljegyek
Gergely írta, hogy ma van az utolsó nap, amikor még olcsóbban vehetsz budapesti jegyeket. Ha jársz egy automata mellett, ma még 3.000 forint a 10 darabos gyűjtő, holnaptól már 4.000 forint lesz.
Ha nem jársz automata mellett, a BKK appban is tudsz vásárolni, bár ott tízes gyűjtő pont nem kapható. Viszont egy évig visszaválthatóak a jegyek, ha nem használtad őket.
A leírás szerint egy évig érvényesek a jegyek, úgyhogy érdemes lehet bevásárolni néhány hónapra elegendőt.
Home office miatt nekem már nem éri meg a bérlet, az a havi 4-5ezer forint spórolás is számít.
Korábban átszállójegyből, most pedig gyűjtőjegyből is bespájzoltam annyit amennyi biztosan elfogy érvényességi időn belül.
Fénytől, hőhatástól óvandó
A mobilos appba is megoldhatnák a kedvezményes gyűjtőjegyet.
Mondjuk hozzáteszem a mobilosappos utazást magam részéről nem találom felhasználóbarátnak, főleg csúcsidőben elsőajtós felhasznalasnál.
Eddig is pofátlan drága volt a vonaljegy, most dobtak rá 30%-ot.
(Most vettem én is 2×9-et és a részleteknél írja, hogy érvényességi idő 2024. aug. 30.)
Amin fel vagy háborodva, azt a forint értékvesztésének hívják, nem jegyárnak.
“úgy látszik sokan akartak az utolsó órákban feltankolni még az olcsóbb vonaljegyekből és nem bírta a terhelést a rendszer.”
Ekkora az elérése a Kiszámoló blognak!
Csatlakoznék azokhoz egyébként akik szerint a BKV nem drága a nyújtott szolgáltatáshoz képest. Európai szint szerintem megvan, jártam én már nyugatabbra olyan fővárosban ahol gyengébb volt a tömegközlekedés… Egyedüli probléma vele az elavult jegyrendszer, na meg az utazóközönség egy apró, de annál meghatározóbb része, attól tartok utóbbiról viszont nem a BKV tehet… (Bár igazán rakhatnának már végre automata kapukat a metrólejárókhoz mint nyugaton, hogy legalább a peronra ne jussanak le a kannibálok).
Persze tudom, hogy a bérlet felé akarják terelni az embereket, de vannak akiknek nem éri meg a bérlet ha alkalmi jelleggel bkvznak.
Egyébként az idő alapú jegyek így még jobban megérik, hogy nem drágultak.
De igen, a bkv tehet róla, mert hagyja őket garázdálkodni. Az ellenőr hozzájuk sem mer szólni. Évek óta nem ülök le semilyen járaton sem, mert nincs kedvem bolhát hazavinni. A fél évtizedig tartó felújítások is hozzák az európai színvonalat meg a pótlóbuszos bohóckodás.
Van egy csoport ahol ellenőrök görény húzásait írják le, zárt woltos zsatyorért büntetnek, szeptember elején diáknak álcázzák magukat, stb 😀
Kb. egyharmad fentartási költség jön be a jegyekből, én kirúgnám az összes ellenőrt, leszerelném az automatákat, bezárnám a bkk központokat, aztán menjen ingyen az egész. Pár milliárdot még beleöntenek aztán kit érdekel. Teljesen elfogadott, hogy veszteséges.
Londonban odaérinted a kártyád 1.75£-ért és egy óráig annyit mész amennyit akarsz, azzal amivel akarsz. nem kell újat lyukasztani minden átszállásnál. Nehogymár nyugateurópai árak legyenek a balkánon.
Én aztán tényleg mindenhol ott vagyok, ahol szidni kell valamit, ami rossz ebben az országban, és az amúgy tényleg a dolgok 90%-a. De a BKK-ra egy panasz szavam nem lehet, persze engem is zavarnak apróságok de ez semmi a hozzáférhetőségéhez képest. Teljesen és alaposan átszövi Budapestet, sűrűn jár, és nagyon sok opciód van éjszaka is. Néha túlzsúfolt, ez engem is zavar, de azzal alig lehet kezdeni valamit; a problémás utazókról pedig már elmondott mindent. Lehetne szolidáris, támogató, felkaroló társadalmat építeni, de a többség itthon beéri a balkáni bestializálással, hát íme az eredménye, semmi látnivaló.
Én amúgy havi bérlettel járok, abszolút megérős, egy percig nem gondolkodok rajta egy hónapban se.
Amíg egy fakuló jegyen/bérleten a QR kód leolvasható, addig a BKK ügyfélszolgálatokon díjmentesen kicserélik.
Ha viszont már olvashatatlan, akkor a jegy beazonosíthatatlan, érvénytelen.
“Mondjuk hozzáteszem a mobilosappos utazást magam részéről nem találom felhasználóbarátnak, főleg csúcsidőben elsőajtós felhasznalasnál.”
Főképpen bérleteknél jön ki, hogy míg egy papíralapú bérletet elég csak felmutatni, addig az e-bérletnél még a leolvasással is bajlódni kell. Ha mindenki ezt használná, már érezhetően lassabb lenne az utasáramlás, többet állna a busz a megállókban. Ráadásul utóbbinál az utas viseli az esetleges technikai malőrök kockázatát (nincs térerő, az ellenőrző háttérrendszer épp leállt stb).
Más fővárosokban az időalapú e-jegyek és az e-bérletek esetén nincs minden felszállásnál leolvasgatás, az app az érvényesség ideje alatt az adott napra szóló, járműtől független animációt jeleníti meg, elég azt felmutatni.
Persze azonnal volt, aki ráugrott, hogy dehát Pesten 350 csak és a többi. Most nem lesz miért panaszkodni.
Igazából meglepő, hogy ilyen sokáig tudták húzni az emelést a vidéki városokhoz képest.
És NINCS visszaváltás. Csak érvényes árú jegyre beváltás a különbözet megfizetésével.
Erre az egy dolgora legalább büszkék lehetünk…
Régen bérletem volt de Covid és home office miatt a jegy éri meg. Kár hogy még mindig a automatából vásárolt egyszerhasználatos papírfecni a kényelmesebb.
Egy lecsippantható kártya, amit ha akarna az ember mondjuk karkötőre, óraszíjra akarmire rögzítve könnyen előkapna ha kell praktikus lenne.
Ez a RIGO viszont úgy tűnik már sose lesz bevezetve.
Tényleg a bérletet is elsőajtós járaton mindig kezelni kell? Ennek mi értelme van?
Most bejött az NFC, de már ilyen panaszt is láttam
hogy amíg valaki odatartja a mobilját takarja a másik címkét a QR kóddal.
A papirjegyet néhány vegyszer is fakithatja.
Szóval se fény se hő se nedvesség se ilyen vegyszerrel kezelt bőr vagy műanyag se érjen hozzá.
Lehet cernakesztyűben lenne szabad csak fogdosni
Hogy a sajtóban megjelent-e korábban azt nem tudom (nem figyeltem, mert nem érint a jegyár) de azért itt is lehetett már tudni egy ideje:
bkk.hu/hirek/2023/07/valtoznak-a-bkk-jegyarai-meg-jobban-megeri-berletet-vasarolni.10576/
Az igaz, hogy több fővárosban az időalapú jegyet nem kell minden átszállásnál beolvasni de az más, mert ott az egy órás jegy egy órás utazásra érvényes.
A BKK-nál nem, mert a fél órás jegy ideje újraindul minden beolvsásnál.
Így simán eljutok Csepelről a Keletibe egy fél órás jeggyel busz-hév-villamos-metró átszállással is akár. Minden újrabeolvasással újra indul a fél óra.
Ennek azért nézz utána, mert hivatalosan nem így van.
A fél órás jegy az első beolvasástól számítva fél óráig, akárhány átszállással használható, de csak fél óráig érvényesíthető újra. Vagyis az első érvényesítés után 29 perccel még érvényesíthető, és az azon az utolsó járművön a fél órán túlmenően is végig lehet utazni. De az első beolvasás után 31 perccel már nem érvényesíthető újra.
Ha nem így működik, hanem úgy ahogy leírtad, az egy hatalmas hiba a rendszerben.
Az utazási feltételek szerint a 30 perces BKK jegy érvényességi ideje az első érvényesítéstől számítandó, ugyanakkor ezen időablakban megkezdett utazás befejezhető akkor is, ha túlnyúlik az érvényességi időn. Átszállásnál azért kell újra érvényesíteni, hogy igazolható legyen, hogy az utazást még az érvényességi időn belül megkezdték.
Külföldön inkább az a gyakorlat, hogy az utazást az érvényességi időn belül be is kell fejezni, ezért nem kell ott mindig újra érvényesíteni