Inflációs adat: nincs vége a rekordoknak

Kijött a novemberi inflációs adat, újra rekordot ünnepelhetünk (ha van még kedvünk hozzá): 26 éve nem volt ilyen magas az infláció.

Az éves infláció 22,5% lett novemberben, az egyhavi emelkedés pedig 1,8%. A maginfláció 24%-ig szaladt fel, a nyugdíjas-infláció pedig 25,2% lett.

Az élelmiszerek már a KSH szerint is közel 44%-ot drágultak, a háztartási energia pedig 65,9%-ot emelkedett egy év alatt.

S ezzel máris a legelsők lettünk Európában! A többiek már sehol nincsenek, pedig a sok árstop miatt lefelé csal a magyar adat. De ez sem gátol meg bennünket, hogy mindenkit leelőzzünk. Ha majd az elengedett benzinár is megjelenik jövő hónapban a magyar adatban, messze el fogunk húzni a mezőnytől, főleg azért, mert máshol már csökken az infláció.

Bár a decemberi adat még nem ismert, az idei átlagos infláció valahol 14,5-15% között lesz. Az infláció tetőzését most éppen valamikor 2023 első felében várják, valahol 25%-os érték mellett. A 2023-as átlaginfláció is valahol az idei környékén fog alakulni az előzetes várakozások szerint.

(A sok jó hír hatására a forint is 416 forintig gyengült az euróval szemben. De ezt már csak zárójelben.)

Share

108 hozzászólás

  • mgpx

    “Tudom, hogy mindenhol azt hallani, hogy az állampapír az kvázi nulla kockázatú befektetés, de valóban így van? Mennyi az esélye annak, hogy egy szép keddi napon este 11kor bejelentik, hogy lenyúlták az állampapírba rakott összegeket?”

    A forint kötvények visszafizetése miatt kevésbé aggódnék. A jegybank segítségével az állam annyi forintot “készít”, amennyit akar, és nincs rákényszerülve arra, hogy a kisbefektetők forintjait rekvirálja. A kockázat abban van, hogy a forint, és így a befektetés is elértéktelenedik. Például féktelen pénznyomtatás miatt… Az elmúlt 12 hónap legyen mindenkinek tanulság.

    A devizakötvényekkel már óvatosabb lennék. Negatív külker mérleg mellett megnő az állam deviza ínsége, és ez “kreatív” pénzszerzési megoldásokhoz vezethet. Kevésbé tartanék az adósságtörlesztés megtagadásától, mint jól irányzott adócsapásoktól.

  • Zsófi
    2022 februarban vettem inflaciókövető állampapírt, erősen gondolkodom, hogy kipattintom, lesz ami, ami lesz, aztán inkább svájci frankba pakolom, az legalább fix a forinthoz képest. Kikészülök, hogy minden nap van valami ficergés….Vélemények?
  • Meli
    Sziasztok!
    En valtogattam az eurot evkozben, hogy majd kesobb kezdjek vele valamit. 3000eurot mar erdemes tbszre etf vasarlasra vinni? Vagy gyujtogessem meg?
  • J
    Annak aki megértette a kérdést, köszönöm. A többieknek pedig nem esett le a hasznos tartalom kiszűrése. Nem a leírt % a lényeg hanem hogy mi fordulhatna elő.
    Cikket is így olvastok? Régen rossz…
  • Zozi
    : Ha lenyúlják az állampapírokat, akkor ki fog venni azután?
  • Pepete
    Az, hogy ki milyen helyzetben van nem tudhatjuk. Valaki tele van hitellel valaki kuporgat egész életében….. Én szerencsés vagyok, mert 10-12 éve sem éltem nagy lábon és most sem. Mindig ameddig a takaró ér. Épp azt beszélgettük, hogy nekünk nincs miről lemondani. Annak fog fájni akinek van..

    Nem hiszem el, ha nem a saját szememmel látom mi történt pár hete Esztergomban (A NER egyik fővárosa, nem ott lakok szerencsére, de nem messze) voltunk bevásárolni a Lidlben. Épp, hogy beértem a bevásárló kocsival a boltba a pékség részre, akkor lettem figyelmes egy idős nénire. Sajtos termékek voltak kirakva a szokásos tálcákra, a nénike pedig remegő kézzel a lepergett, megsült sajtmaradékokat szedegette és söprögette be egy zacskóba a sütőpapírról, hogy hazavigye. Megdöbbentő volt látni a dolgot! Ez nem Vas, Borsod vagy Nógrád megye… Bele sem merek gondolni, hogy ott milyen állapotok vannak..

  • Álomország
    de ,latom nyugi:-) Az iden joval többször mentünk haza csaladi okok miatt,igy volt alkalmam latni az arakat.(is)
    Csak ideztem,hogy 26%az atlagos inflacio otthon azt nem tudom mennyi az elelmiszer inflacioja ,de tenyleg nemet arak annak otthon.Viszont az aram 38ft az auto kötelezöje meg 4000/ho..ne menjünk bele.
    Nem tudom meddig tart ez a “latszolagos”jolet,majd kiderül.Nyilvan romlani fog a helyzet,ez biztos sajnos.
  • BB
    az inflaciókövető áp pont hogy most lesz jó, ha ezek a magas inflációs idők maradnak. (De ez csak a forint alapú befektetések között igaz)
  • Saci

    Simán látok rá esélyt.
    Most őszintén, ha csupán az utolsó néhány hét eseményeit átgondolod, meglepődsz még bármin? Szemrebbenés nélkül egy tollvonással áthúznak ezek mindent, majd rezzenéstelen arccal képedbe hazudva meg is magyarázzák.
    Amúgy engem is foglalkoztat a kérdés, de fogalmam sincs mit csináljak.

    Múlthéten egyik okmányirodában várakoztam (lejárt igazolvány cseréje miatt) és teljesen ledöbbentem, hogy emberek sorba egymás után érkeztek a közelemben lévő pulthoz értékpapír-számlanyitás miatt. Akaratomon kívül végighallgattam a kérdéseket/válaszokat. Nem tudom megmagyarázni pontosan miért, de k…rossz érzés fogott el…

  • Numida
    “Nem a leírt % a lényeg hanem hogy mi fordulhatna elő?”
    Ha jövő áprilisig sem ád pízt a mochkos Prüsszel, akkorra olyan pénzzavarban kerülhet Orbán, amit már aligha tud majd kimozogni piaci hitelekkel, és akkor már szerintem minden is előfordulhat, akár még a deviza állampapírok “megvédése” is…

    Igazából az a kérdés, hogy az európai kormányok meghatározó többsége mikor fogja elhinni az Orbán-kormány hazudozásait a jó útra térésről, mert végső soron a kormányfők fogják megszavazni az EU-milliárdok átutalását Orbánnak.

    Állítólag már-már meglett volna a jóindulatú többség, de ugye kedden Orbán megvétóztatta Vargaval az Ukrajna pénzügyi támogatására szánt EU hitelfelvételt, ami megint csak kitolja a bizonytalan jövőbe a prüsszelita ingyenpénz érkezését.

    Orbánnak kell a pénz, de csak akkor, ha nem kell feladnia az uralmát. Ha nem lenne a háború, már a Huxitot szervezné, bízva Putyinban.

  • Darkosia

    Nem fogja elhinni, eddig se hitte el, eddig is pontosan tudták mi folyik itt, nem hülyék. Csak a fő mozgatórugó leegyszerűsítve, hogy “ne legyen gond”. És amikor már olyan feltűnőek a folyamatok, hogy a saját választóik cseszegetik őket, hogy tegyenek velünk valamit, akkor gond van, és tesznek valamit. Vagy amikor mi vagyunk a sunyi fing a szobában, és (folyamatosan) szabotáljuk az Ukrajna melletti kiállást, akkor szintén. Az, hogy magunkat szivatjuk és megnyomorítjuk évtizedekre, az csak a mi gondunk, nem az övék, önmagában amiatt nem történik/történne semmi.
  • Darkosia

    Szóval amúgy egyetértek, csak nem naivitás és hiszékenység miatt hagyták az eu kormányfők eddig elfajulni a dolgokat.
  • Csinolina

    Szerintem (remélem, mivel itt valóban szinte bármi kialakulhat. ) az a huxit csak duma, vérlázítás proliknak… mert:
    – Túlságosan beágyazódtunk az EU gazdaságába- az EU pénzek a magyar gazdaság léglegeztését végzik, amúgy agrár részen idén is volt támogatás, csak a célzottak kapták meg, nem a kormány
    -Miből fedezné ennyi oligarcha etetését? A magyar adókból?:D
    – Csak a lakosság nem képes az államadósságát finanszírozni, a külföldiek pedig még jobban kivonódnának..
    -HUXIT-nál emiatt akkorát esne a forint, hogy nem lenne az a kamat, ami tartaná.. devizaválságba fordulnánk, miközben a devizatartalékunk veszélyesen alacsony!
    – VÉGÜL Pogátsa szavaival élve: tegye fel a kezét, aki tudja ki a macedón miniszterelnök.. nem sok jelentkező tolong nyilván:) pedig OV is pont erre a sorsra jutna, csak azért fontos valamennyire is, mert EU tag az országa
  • Nacionalista
    @Zsófi

    Ezt senki nem fogja helyetted megmondani. Ez a te pénzed, a te felelősséged. Eleve fontos kérdések, hogy mikor kell neked ez a pénz? Meg mire? Mennyire vagy kockázattűrő? Mindenkinél mások erre a válaszok

    Arra, hogy nem fizetik ki amikor lejár, arra azért ma is minimális a kockázat. Arra, hogy a menetközbeni olcsó kiváltást nehezítik meg, már nagyobb.

    Én személy szerint ami a MÁK-nál van ahhoz már nem fogok nyúlni lejáratig (csak inflációkövetők vannak). Új pénzt viszont már nyár óta nem rakok oda, nekem is csökken a bizalmam ebben az egészben.

  • Álomország
    remelem vettel neki vagy 5 sajtos kiflit..
  • A. Vajnamöjnen

    Hogy lehet ilyen rövid lejáratú dolláros állampapírokat venni? Nekem dollarban jön a bevételem, komolyan érdekelne..

  • Incognito

    Néhány évvel ezelőtt egy pékboltban láttam kifüggesztve egy A4-es lapot: minimum 3 szelet kenyér vásárolható. Annyira ledöbbentem, hogy megkérdeztem az eladót, hogy ki az, aki 3 szelet kenyeret vásárol? Azt mondta, az idős emberek. Azért ezen úgy elgondolkodtam.

  • István M.
    Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy mit gondoltok illetve mik a tapasztalataitok azzal kapcsolatban, hogy egy új munkahelyen kezdéskor a bértárgyalásnál eleve úgy egyezni meg hogy a bér is “inflációkövető” legyen? Hogyan állnak ehhez a munkáltatók és mennyi realitása van ennek egyáltalán? Mert igazságos szerintem úgy lenne.
  • NemFideszBirka
    @Álomország: azért nem látod, mert nem mozogsz olyan körben. Kisebb településeken, minimálbért vagy akörül keresők körében már eléggé érezhető. 3300 fős falu boltjában egyelőre minimális volumencsökkenés érezhető, de már elkezdtek lefelé vásárolni (eddig megvette a gyermelyis tésztát, most jó az olcsóbb is).

    Jobban keresőknél ez nem annyira látszik, mert ha eddig félrerakott havi 200-at, most meg csak 100-at tud, azt nem fogd látni. Vagy ha eddig heti 2x étteremben ettek, most meg csak heti egyszer mennek, az sem tűnik fel elsőre. Kívülről nagyon nehéz megállapítani azt, hogy milyen anyagi helyzetben van egy ember.

  • Coccinella
    @istvan-m: Mindenki inflációkövető mindent akar. De akkor kit sújtson az infláció? A legszerencsétlenebbeket, akik nincsenek olyan helyzetben, hogy inflációkövető bérhez ragaszkodhassanak? Mint a viccben, hogy nesze sánta, itt egy púp.
  • gaborr
    Ha mindenki átváltja a forint megtakarítását devizára, az bedönti az országot és mindannyiunk sajnálatára a kormányt is! Még véletlenül se csináljatok ilyet mert az MNB feljelent!
    De ha valaki külföldi államkötvény vásárláson gondolkodik akkor a Frankfruti tőzsdén érdemes körülnézni milyen államkötvényeket lehet venni mondjuk eurórért, dollárért.

    Van bőven miből válogatni:
    boerse-frankfurt.de/bonds/search?ISSUER_TYPES=GOVERNMENT_BOND&CURRENCIES=EUR
    De ha nem értesz az államkötvényekhez (pl. nem tudod a kockázatát, a hozam számítás módját, és még csak pmáp, meg máp+-ról hallottál), akkor nehogy ész nélkül vásárolj, inkább kérj tanácsot.

  • Gary

    Ez mind szép és jó, de személyes tapasztalatod van? Hogy kell elkezdeni? Ki kell utazni hozzá? Nem lehet online? A “register” alatt csak azt látom, hogy a hírlevelükre feliratkozhatok, ami nem rossz, de attól a pénzem nem lesz még kint.

  • NemFideszBirka
    18:42

    Ennek így se füle, se farka. Akinek megtakarítása van, annak sincs inflációkövető fizetése. Mindössze azért hajszolja az inflációkövető kötvényeket, mert nagy kockázatot nem akar vállalni, de mégis szeretné megőrizni a pénze értékét. Egyébként a Kincstárnál ingyenes a számlanyitás, ingyenes a számlanyitás, ingyenes az értékpapír vásárlása, ingyenes a kamatfizetés és a lejáratkori tőke visszafizetés, de még ingyenes a kincstári számláról való kiutalás is. Bármilyen kis megtakarítással megéri most az inflációkövető papír. Persze az idő előtti visszaváltásnál játszhatnak az árfolyammal, lehet, hogy nem 99%-on váltják vissza, hanem csak 90%-on, de ha lejáratig tartják, akkor ez a kockázat sincs. A rövid inflációs kötvény 3 éves, addig simán kitart az, hogy az infláció miatt jól lehet keresni vele.

  • Zsófi
    @nacionalista Köszönöm a válaszokat!
  • István M.
    Jelenleg én sem vagyok olyan helyzetben. A mostani munkaadóm az infláció ellenére béremelésröl hallani sem akar. Szerintem fél hogy jövöre nem tudja füteni a medencéjét vagy nem jut el síelni a vén buzi, hogy én éppen ki tudom köhögni az albérletemet meg ilyesmi dolokat, arra tesz nagy ívben. Innen jön a gondolata, hogy váltanék.
  • Emutt10ev
    Kocsis “babyface” Mate ekozben mar kesziti fel a birkakat az ujabb szabadsagharcra:

    “Jol lathato jelei vannak, hogy a kovetkezo idoszakra Forint elleni tamadast keszitenek elo tobb iranybol, melyhez a kulfoldi megrendelok keresere a hazai dollarbaloldal is kezzelfoghato segitseget nyujt.”

    Ergo latjak, hogy tovabb fog zuhanni a Forint az elmult evek inkompetens gazdasag pokitikaja miatt, mellyel szemben teljesen tehetetlenek.

  • NemFideszBirka
    21:21

    Bármely online bróker felületén keresztül megveheted, amelynek van hozzáférése az adott tőzsdéhez és foglalkozik kötvényekkel is. De ha ezt így meg kell kérdezned, akkor ne szállj be, mert meg fogod égetni magad. Ezek intézményi papírok, vagyis ha az EKB elég ideig folytatja a kamatemelési ciklust, akkor az árfolyamuk szépet fog esni, vagyis nem 1-2% veszteséggel fogod tudni eladni, ha közben jobban kamatozó kötvények jönnek, hanem akár 10-20% vagy nagyobb veszteséggel. Másképp fogalmazva: ha rosszkor szállsz be, akkor a futamidő végéig beleragadhatsz a papírba és még kamatoktól is elesel.

  • Csinolina
    nem hallottam inflációt követő béremelési lehetőségről szerződésbe foglalás szintjén még egy cégnél sem a környezetemben..

    Többiek esetleg?

    Amúgy alapjáraton szimplán nem téged választanának szerintem ilyen feltételekkel, mert a meglévőkkel szemben aránytalanul nagy fizetés alakulna ki..de cáfoljatok meg, ha tudtok rá példát

  • Kapzsi kereskedok, vallalkozok
    Élelmiszereknél valami 6 ev alatt emelkedett 50 szazalekot valami meg 1 ev alatt… kereskedok kihasznaljak szepen, hogy ugyis megveszi a lakossag es azon szepen emelnek… EUR 15 szazalekos emelkedes bo 1 ev alatt kb ha atlagot nezunk, uzemanyag meg rezsi meg mar joideje a vallalatoknak nem arspakas, rezsicsokkentett stb
    De oke minden emeles a fentiek miatt volt, ha kov 1 evben nem valtoznak ezek a makro tenyezok es ezutan is nonek szepen az árak akkor majd megkéne nezni mennyi profitot tesznek el 2022, 2023 utan a Mol, lidl, aldi, spar, es a felig/ vagy teljesen feketen dolgozo kapzsi magyar vallalkozok.
  • raverguy
    Szerintem sokak számára meglepő, de én pont az ellenkezőjét várom. Nem fogják az állampapírokat elvenni, meg nem kifizetni, hanem éppen ellenkezőleg még kedvezőbb konstukciójúakat dobnak piacra. Akkora gondban lesz az államháztatás, főleg ha az EU pénzekből is kevesebb jön, hogy szükségük lesz az emberek pénzére és még jobb állampapírokat fognak kibocsájtani. Matolcsy is erre utalt.
    Ettől függetlenül teljesen megértem, hogy nem akartok forintban pénzt tartani, én magam sem igazán tartok, de mikor igazán nagy baj lesz az országban esetleg megfontolandó lehet majd ilyen jó állampapírokból venni.
  • Darkosia
    kereskedok, vallalkozok
    A kiskereskedés szektor jellemzően alacsony haszonkulccsal dolgozik. De beérett a propaganda, minden bokorban extraprofitot meg mocskos árdrágítókat keresnek az emberek. Olyan jó lett volna, ha nem a kommunizmust kezdtük volna megint építeni. 🙁
    Egyébként meg nem csak a költségeket, hanem a kockázatokat is építik befele az áraikba. Pl. előre nem lehetett tudni, hogy épp a tojás lesz “megvédve”, emeltek hát mindenen. De ez csak egy a sok közül. Az üzleti tervet sem mai eur árfolyamon tervezik. Plusz attól mert a fidesz azt visítja nem az emberek fizetik meg a különadókat, de nyilván ők. Ki más? Az égvilágon mindent az emberek fizetnek meg. De ha szimplán “ugyis megveszi a lakossag” alapon műkdöne a dolog, akkor már korábban is drágábban adták volna a termékeket – hisz nyilván nem szociális ellátásként működtek a boltok, szívjóságból.
  • Darkosia
    Kikerestem, hogy ne csak a levegőbe beszéljek:
    Tesco PLC, Net Profit margin TTM1.5%
  • tumpara
    Kapzsi kereskedok, vallalkozok: Te nem akarsz többet keresni, ugye? Csak a vállalkozók kapzsiak, az alkalmazottak beérik kevesebbel is, mi? Ahogy Neked meg kell küzdeni az inflációval és a forintgyengüléssel, úgy a kereskedőknek is. És mivel fél-egy évre előre terveznek, betervezik az ő inflájuk dupláját is az áraikba, nehogy rosszul járjanak, így lesz a 10%-os forintgyengülésből 20%-os infláció. De szemét vállalkozók, csak kapzsiságból emelnek árakat… Apropó, a Te vállalkozásod/munkáltatód teli szájjal nyeli be a veszteséget, mert olyan jótét lélek? Tudtad, hogy abból van a béred? Képzeld, a kereskedők dolgozóinak is abból van a bére. Érdemes rákeresni az Aldi, Lidl idei béremeléseire, aztán felülemelkedni a demagóg dumán.
  • Spurdisznó
    MNB honlapján fenn vannak a negyedéves infláció jelentések. Ebben van egy legyezőábra az inflációs előrejelzésekről.

    Érdemes visszanézni mondjuk az 1 évvel korábbit. Köze sincs a valósághoz. Na innen (is) látszik, hogy Matolcsy mennyire nem látta előre, hogy infláció lesz. Ez a g***kér azt hitte, ha ingyen osztogatja a pénzt, akkor nem nyal vissza a fagyi.

  • tip
    “Itt az ideje albérlet árat emelnem.”
    “a bértárgyalásnál eleve úgy egyezni meg hogy a bér is “inflációkövető” legyen?”

    Az ilyen ötletek félreértik az inflációt. Nem az infláció okoz áremelkedést, hanem fordítva: az áremelkedés okozza az inflációt (illetve az infláció az áremelkedés mérőszáma).

    Aki szolgáltatóként/bérbeadóként/alkalmazottként tud árat/bért emelni, mert az üzletfele hajlandó a magasabb árat megfizetni, annak infláció hiányában is árat kell (érdemes) emelnie. Akinek az üzletfele nem hajlandó, nem képes a magasabb árat megfizetni, az akkor se tud árat emelni, ha éppen inflációról szólnak a hírek.

    Akinek az elmúlt 10 évben csak az inflációt követte a jövedelme, az nem járt jól. Aki jó eséllyel szeretne magának egy fizetésképtelen lakásbérlőt, az írjon csak inflációkövető lakbért (ami pont akkor emelkedik, amikor a bérlőnek más költségei is megugranak).

  • Pampalini
    Elkezdtem visszaváltani a 6% körül ketyegő 2023-2024-es PMÁP sorozatokat és helyette 2029/J-be forgatni a pénzt.

    , mások: Ti hogyan döntötök? A 2025-öst inkább tartani, vagy inkább most 2029/J-be váltani érdemes?

  • Csizkek
    “ aki 3 szelet kenyeret vásárol? Azt mondta, az idős emberek. Azért ezen úgy elgondolkodtam.“

    Nem feltetlenul penz miatt. Nagyanyam egyedul elt, eleg kevesett evett. Marmint normalisan kajalt, de 80 felett mar nem tolja be a csulkot fel kg krumplival. Fel kg kenyer is megpeneszedett nala.

  • Csizkek
    “ bértárgyalásnál eleve úgy egyezni meg hogy a bér is “inflációkövető” legyen? “
    Szektor es ceg kerdes. Ha a ceg eur – usd piacon szerzi a beveteleit, akkor sokszor lehet arfolyamkoveto fizut kapni. Vagy akar inflat kovetot. De atlag magyar huf piacon eleg nehez. No az infla es bizonytalansag, senki nem fog ilyet szerzodesben igerni. Ha csak nem a gazszerelo tanacsadoja vagy.
  • Csizkek
    “ vagy nem jut el síelni a vén buzi, h“
    Ez is tipikus, a munkaadod a hulye nem az allam/mnb aki a helyzetet okozta. Miert nem a parlament ele mesz tuntetni ahelyett, hogy azt fikazod aki vallalja egy vallalkozas osszes rizikojat es alkalmaz?
    Vagy vmi ner cegben vagy rabszolga?
  • csizkek
    “Ergo latjak, hogy tovabb fog zuhanni a Forint az elmult evek”
    Nem latnak ezek semmit, a huf meg mar reg beszakadt. Ha innen sokkal tovabb megy lejtmenetben, szerintem kuldhetik a meghivolevelet az IMF-nek.
    kocsis meg a tobbiek is bealltak szokas szerint a csunya brusszel, a baloldal tamadja Mo.-ot propagandaba. Mert ez meg mindig elfogadhato az m1 elott ulo, valosagnak hattal ulo valasztoiknak. Videken meg a huberurak/tsz elnokok toljak ugyanezt mari nenininek es jozsi bacsinak.
  • csizkek
    A banjuk szepen, szepbeszelve, urimodon a ner bazissal margojara. 3.-ik, 4.-ik pont:)
    qubit.hu/2022/12/11/hogyan-legy-sikeres
    Tit for tat:

    “1., Légy kedves. Ismeretlennel találkozva első lépésben mindig előlegezd meg a bizalmat, bátran kezdeményezd a kapcsolat kialakítását, válaszolj pozitívan a kapcsolatfelvételre.
    2., Légy együttműködő. Soha ne csalj elsőként. Amíg társad szabálykövető, te is legyél az, mert a csalás megszakíthatja az egyébként jól működő kapcsolatot.
    3., Légy provokálható. Az ígéret megszegését azonnal torold meg, ne hagyd szó nélkül, ha valaki rászedett, átrázott, kihasznált.
    4., Légy megbocsátó. Soha ne légy megtorló, ne válaszolj egy csalásra hárommal. Ne feledd: akkor gyűjtögetheted a legtöbb örömpontot, ha minél tovább és minél többször játszotok. “

  • SharkRider
    MVM alkalmazásban elérhetővé vált a jelleggörbe váltás, érdekes hogy fűtés jelleggörbe van beállítva mikor a szerződésen fűtés és vízmelegítés van bejelölve. Ügyintézői hiba vagy tervezetten állították a magasabb téli kedvezményre.
  • Nacionalista
    A kommunikáció finomságát és udvariasságát firtatóknak:
    Számomra az idei év nagy megvilágosodása az volt, hogy mind putyin és mind a fidesz egy teljesen más világban él, mint amilyet pld. én és sokan szeretnénk itthon. Ez alatt konkrétan azt értem, hogy a fidesz számára minden kompromisszum egy vereség, amiért azonnal vissza kell vágni. Nincs békés együttélés, leuralás van, ha ellenkezel akkor bedarálnak. Csak és kizárólag az erőből értenek, minden más hasztalan.

    Mert minden egyes centiméter amit a fidesznek engedünk, minden egyes pont amikor udvariasak vagyunk, az szerintük egy győzelem. Minden egyes kompromisszum amit ők tesznek az pedig számukra egy vereség, amiért azonnal visszaütnek amint lehetőségük van rá (ezt kb. mondta Orbán ki is mondta valamelyik interjújában)

    folyt.

  • Nacionalista
    folyt.

    És pont ezért lehetetlen velük együttműködni (mind Putyinnal, mind a fidesszel), mert számukra az egyetlen cél a totális győzelem, minden más már vereség. Nem ismernek kompromisszumot. Minden egyes tűzszünet csak arra jó, hogy erőt gyűjtsenek mielőtt újra támadnak.

    Úgyhogy ha más rendszert akarsz, akkor két lehetőséged marad: vagy azonnal akkorát ütni amekkorát csak tudsz, és addig ütni őket amíg már nem tudnak felállni, vagy lelépsz oda ahol ők nincsenek.

    Én az utóbbit választom, mert nem vagyok mártírtípus, de abszolút megértem azokat akik ütnek (képletesen meg fizikailag is)

  • Puffogok
    Miklós, arról nincs kedved egy cikket írni, hogy most mit tennél ha te lennél a kormányrúdnál?
    A “nem kéne lopni” is jó lenne, de arról úgyse tesznek le. Új, épeszű kormány se lesz, szóval a mostani a maga eszközeivel mit tudna tenni, hogy ne ugorjunk fejest a trágyadombba?
  • Pampalini
    Olyan szívesen vitatkoznék ezzel, de nem tudok
  • Kiszamolhatnatok
    Azért ijesztő amikor egy pénzügyi blogon magyarázni kell hogy számoljuk az éves inflációt.

    Miért is? Pont azért jönnek ide az emberek, mert ilyeneket tudni szeretnének.

  • Bálint
    Sok forrásból hallani, hogy az ársapkák inkább felfelé hajtják a nem ársapkás termékek árát, melyek így összességében tovább növelik az inflációt. Készült erről valamilyen elemzés, hogy akkor az ársapkáknak végül is milyen hatása van az inflációra?
  • Belavoltam
    Hogy mit tudna tenni, az teljesen mindegy, mert nem a tudas hianyzik, ld. kuszaszem oszintesegi rohama, hanem a hajlandosag, hogy megtegyek a hosszu tavon megterulo, de rovid tavon fajdalmas lepeseket.
  • csizkek
    Na a fijjug lepattantak a falrol vegul:) Jon keves della majd tavasszal ejutol. GYoztek!:) GYorsan ment is a 15% nyugdijjemeles:) Aki aktiv dolgozo es magyar piacon el olyan szektorban ahol nincs meg ennyi se, az duplan sziv. Sziv az infla miatt es meg termelje ki a 15%-ot a nyugdijjakra. Ha meg tanar, akkor penz semmi, inflakovetes semmi es meg a harcias nyugdijjas is lekopi a boltban, mikozben termelheti ki a passziv reteg penzet is:)
    A megvalosult komenyizmus:)
    (Nem, nem arrol probalok irni, hogy egy nyugdijjas nem erdemelne meg 15%-ot:) )