Turbado csőd

A Turbado egy olcsó, gyanúsan olcsó webáruház volt, itthon és más országokban is.

A trükkje, ami kevés embernek tűnt fel, hogy nem vettél tőle termékeket, hanem csak béreltél kaució fejében. Vagyis nem terméket vettél, hanem papíron csak használati jogot.

Ez nem más, mint egyszerű áfacsalás, mert nem eladta neked a terméket, csak kölcsönadta, a fizetett ár pedig nem vételár, csak kaució lehetett.

Májusban a német bíróság meszelte el a céget ez a furcsa üzletmenet miatt, amiről ráadásul a vevők nem is tudtak, ha nem olvasták el az apróbetűst, majd a cseh fogyasztóvédelem is nemtetszésének adott hangot.

Most aztán be is borult az egész, itthon és külföldön is bezártak a weboldalai. Akinek van függő, kártyával már kifizetett rendelése, az megpróbálhatja a charge back-et, hátha sikerrel jár. Aki pedig már megkapta az árut, annak csak abban kell reménykednie, hogy nem lesz szüksége garanciális javításra.

Érdemes figyelni, honnan rendelsz terméket, különösen ha előre fizetsz érte.

Köszönjük Péternek a hírt.

Share

45 hozzászólás

  • beetle
    Most vettem tőlük júniusban egy mobilt, mert elázott az előző. Mázli, hogy a nettóm tizedénél többet nem költök ilyenekre. 😀 Reméljük még vagy 1.5 évet kibír.
  • Családfő
    Továbbra sincsenek csodák.
  • Garanciát vesztett vásárló
    Hát ez engem nagyon elszomorított. Sokat nézegetem a telefonokat, és a kedvenc tesztes oldalamon (notebookcheck.net) a legszimpatikusabb a Xiaomi Mi 9 SE lett. Erős, kevésbé tepsi, amoledes kijelzővel, számomra határeset (100 000 körüli) árral. Kizárólag a turbado oldalán találtam, ott is használtan. Magamnak is és a menyasszonyomnak is ilyet vettem – tőlük.
    Ezek után azt olvasni mindenhol hogy megérdemlem a gari vesztést mert adócsaló féreg vagyok, eléggé nevetséges. 😀 Használt telefont vettem garival, fene se gondolta volna ezt. :/ Sőt, a használt vásárlással még a környezetnek is jobbak voltunk… 😀

    Tud valaki olyan oldalt, ahol használt telefont árulnak gyári garanciával?

  • Kraszi
    Ha csak kölcsönben vannak a cuccok, akkor a cég tartozásai fejében nem fogják ezeket ugyanúgy lefoglalni, mint a lízinges autókat? Vagy olyan kicsik az értékek, hogy nem mennek utána?
  • FIRE-86
    Csodeljarasnal reszben a ceg eszkozeinek ertekesitesebol fizetnek tartozasokat.
    Vajon mit jelent ez Turbado altal tulajdonolt, sok ezer kolcsonadott mobil szempontjabol.
    Visszakerik azokat, hogy aztan eladjak oket?
  • Peti
    Csak annak aprópóján említettem az egész Turbado botrányt, mert kíváncsi voltam, ki hogyan vélekedik az online kártyás vásárlásról. Évek óta azt szajkózzák, hogy ez a legbiztonságosabb fizetési mód, hiszen biztosítéknak ott a chargeback opció…egészen addig, amíg nem válik fizetésképtelenné a cég, és a befizetésedből végül nem látsz egy vasat sem.

    A Turbado károsultak létrehoztak egy facebook csoportot is. Érdekes, és tanulságos dolgokat lehet ott olvasgatni. Például azt, hogy melyik bank hogyan reagált, tudtak-e érdemben segíteni. Volt olyan banki ügyintéző, amelyik simán elhajtotta az ügyfelet. Szerintem fogalma se volt róla, hogy mi az a chargeback.
    A másik meg az, hogy milyen könnyelműen fizetünk ki előre százezreket egy külföldi cégnek, 1-2 ezer forintot spórolva így a szállításon. Az már csak hab a tortán, amikor az egyszeri ember vásárol százvalahányezres telót…

  • Gery
    Hogyan ment az áfa csalás ?

    A kaucióra nem számoltak fel áfát ? Egyáltalán lehet kaucióra felszámítani áfát ?
    Bérleti díj vagy kaució néven futott a tranzaktált összeg ? A kettő nem ugyanaz, gondolom…
    Vagy volt egy bérleti díj része és egy kaució része ?
    A bérleti díj marad a cégnél minden körülmények között, a kaució rész visszajár, ha esetleg az ügyfél visszaadná a készüléket, ha egyáltalán volt ilyen.

    Ha csak bérbe adták a készülékeket, akkor azok nem kerültek ki a cég könyveléséből, mert nem fizikai árut értékesítettek, hanem berbeadási szolgáltatást.

    Szóval sok itt a kérdés ( számomra 🙂 )

    (folyt.)

  • Gery
    folyt.:

    Lehetne ez legális is, nem feltétlenül csalás. A bérbeadás nem tiltott tevékenység.
    Igaz a megszokott formában záros határidőn belül vissza szokás adni a bérelt cuccot, kevés kivételtől eltekintve, azt fedezi a kaució.
    A fekete rész az lehet, hogy nem is állt szándékukban visszakapni a telefonokat.
    A cég könyveiből meg majd amortizációval kikerül az áru, bár ekkora mennyiségben már kérdéses, hogy ez életszerű és jogszerű-e. Egy nagy cég esetén, ahol több ezer alakalmazottnak van céges telefonja, ott talán igen.

  • Zabalint

    Van néhány százalék esélyed, hogy a bukott garanciális időszak alatt tönkremegy, jók a Xiaomi telefonok, szóval nem valószínű, hogy megszívod.
  • Keki
    Én ez év elején vettem egy Redmi 7-et náluk, máshol nem lehetett kapni, ezért nem tudom, hogy olcsó volt-e 🙂 Évek óta üzemeltek itthon és több más országban is, csupa jó értékelésük volt a különböző netes árkeresőkön.
    Akkor is megnéztem az ÁSZF-et, az első fele rendes adásvételről és tulajdonátruházásról szólt, a második fele pedig a bérlés esetén érvényes rendelkezéseket tartalmazta. Az nem rémlik, hogy valahol be kellett volna jelölni, hogy vásárolni, vagy bérelni akarok-e. Megnéztem a hír után a számlát, amennyire meg tudom ítélni, nem rendes számla, csak a bruttó összeg van feltüntetve rajta, de nem bérlésről, vagy hasonló szolgáltatásról szól.
    Nagyot nem fogok bukni egy esetleges garanciális ügyintézés miatt. A törvénysértő viselkedést meg az arra hivatott szervek feladata vizsgálni.
  • turbado vásárló
    Az is elgondolkodtató hogy a jelenlegi mobiltelefonos cégek amik olcsón árulnak telefont, azoknak a tulajdonosaik jellemzően szabolcsi, ill. ukrán határ közeli településen élő fiatal 18-22 éves személyek. Tipikus eldobós cégek. Amikor telefont kerestem az e-cégjegyzéken megnéztem a háttért és elszomorító.
    A legelső okostelefonomat a családnak neten vásároltam 2014-ben, konkrétan egy kazahsztáni készülék érkezett. Tud magyarul, használtuk, nem volt semmi probléma, de ha gond lett volna vele lehet elhajtott volna mindenki a csába.
    A turbado-ról korábban nem volt nagydobra verve ez az infó, hogy trükközik.
  • Dani

    Az ugye megvan,h magadnak kerested a bajt azzal,h azon az aron kerested azt a telefont?
    Altalanossagban meg kellene erteni,h ami jo annak ara van, aminek nincs ara annak meg oka van. Senki nem hulye.
    Ez igaz a mobiltol kezdve az autokig, mindenre. Igy mukodik a piac.
  • gaborr
    Kérdés, hogy a német adóhatóság nekiállhat-e lefoglalni az eladott termékeket, amit vissza kell szolgáltatniuk a vásárlóknak, hogy fedezzék az adóhiányt?
  • Copywriter
    Nem értem, hol van itt a bérlést. Vettél telefont fél áron, kihozták, és akkor hogyan lesz a vásárlásból bérlés? Csak nem viszik vissza erőszakkal pár hónap után?
  • Nbazs
    “Ez nem más, mint egyszerű áfacsalás, mert nem eladta neked a terméket, csak kölcsönadta, a fizetett ár pedig nem vételár, csak kaució lehetett.”

    Ez mégis hogy működik? Kölcsönadja örökre? Vagy egyszer csak úgy dönt, hogy mivel csak kölcsönadta, visszakéri? Vagy most hogy csődbe ment, majd a csődbiztos kéri vissza?

  • Syntax error

    Prohardver aprót nézd meg, ott van sokféle termék, laptopok, telefonok, sok garanciával.

  • tumpara
    Azért az fontos kiegészítés, hogy elméletileg csak azoknál történt bérlés, akik kiterjesztett garanciát kértek. Akik simán megvették, azok rendes vevők. 🙂
  • Szabi
    Én vettem tőlük mobilt. Nem azért, mert itt volt a legolcsóbb, hanem mert nem sok helyen lehetett venni Magyarországon. Ők voltak azok, akiknek a legjobb értékelésük volt garancia, stb. ügyintézéssel.
    Most megnéztem a számlát, erősen emlegették benne az ÁSZF-et, de bevallom nem olvastam el. Nem gondoltam, hogy ilyesmit kell olvasgatnom egy egyszerű webshop-os vásárlásnál.

    Mindegy, remélem nem lesz garanciális probléma. Leginkább remélem, hogy nem kell nekik visszaadnom, mint bérelt tárgyat.

    Más. Már akkor és most is visít vírusirtó, hogy trójai van a turbado.hu-n. Azt hittem téves riasztás, de lehet, hogy tényleg van ott valami.

  • Norbi
    Bocsánat az offért. Lesz majd külön poszt erről a felújítás felezős bejelentésről? Mert ahogy sejtettük sokan,ez így ebben a formában erős számlavadászat is lehet majd sokaknak. Egyébként persze én is idén cseréltem tetőt+szigetelés,színezés…
  • Pistu
    Az vicces, hogy telefon szakmai fórumon eléggé dicsérték a cég garanciális hozzáállását és erősen ajánlott eladó volt a “dzsunka sarki gsm bolttal” szemben.
  • Névtelen
    ,

    Közben visszakerestem Kiszámoló októberi előrejelzését ezzel kapcsolatban,döbbenet,hogy mennyire megmondta már akkor a tutit.

  • Tata
    Én is “vettem” mobilt náluk. Talán egy picivel volt olcsóbb mint máshol. Megtetszett az ötlet, hogy későbbi vásárlásnál beszámítják a régit. De ehhez még rá kellett volna fizetni 10%-ot, viszont rendelésnél nem volt ilyen opció. Végül nem foglalkoztam vele, csak megrendeltem “normál” módon.
    Jó kérdés, hogy akkor most mi van.
    Ha a garanciát buktam nem érdekel, nem egy drága telefon. Csak nehogy valami behajtó jöjjön lefoglalni…

    Mindenki állítson be mentést a telefonján! 😀

  • Garanciát vesztett vásárló

    Olvasd újra amit írtam. A 100 körüli árat onnan sejtettem, hogy középkategóriás Xiaomi, plusz Árukeresőn az utolsó ismert ár akörül volt. És mint írtam, senki más nem árult ilyet. Újonnan sehol nem volt, náluk is csak használtan. (talán maximum ebayen, de normális magyar garit akartam).

    Azt pedig értem hogy a minőségnek ára van, én tökéletesen elégedett vagyok ezzel a telefonnal, de az eddigi Xiaomi telefonokkal is az voltam, az eddigieket is eladtam és nem kidobtam. 🙂


    Ha a hardveraprora gondolsz, azt ismerem, de nincs olyan nagy kínálat ilyen téren. :/ De köszönöm!


    Én is ajánlottam mindenkinek a használt mobilok miatt. Egyszer volt garanciás dolgom velük: S10e, pár hónap után tipikus hiba (nedvességet érzékel az usb), jeleztem a gondot, bevittem, egy héten belül bevizsgálták és visszaadták a teljes vételárat).

  • Garanciát vesztett vásárló

    Ez az infó honnan van? Plusz a garanciáról tudsz bármit? Vagyis a két év kizárólag forgalmazói gari, vagy gyári? Előre is köszönöm!

  • Peti

    Ez úgy nézett ki, hogy elvileg vettél egy telefont, viszont nem közölték veled, hogy a készülék áráért te csak bérelheted azt. De amennyire utánajártam, ez a bérbeadásos átverés a mobiltelefon vásárlókra éleződött ki; és közülük is csak azokra, akik a webshopukban a garancia meghosszabbítását is igénybe vették.

    A legjobban igazából azok szívták meg, akik az utóbbi pár napban vásároltak tőlük előre fizetéssel, és a cég bedőlése miatt nem kaptak végül semmit.
    Ugyanez volt 3 éve a Mabyt webshop bedőlésével: rengeteg károsult szaladhatott a pénze után. Akkor a bíróság megállapította, hogy a cég fizetésképtelen, bűncselekmény nem történt (holott átverték a vevőket), úgyhogy a károsultak legfeljebb polgári pert indíthatnak pert. Ennyi.

    A Laptopszalonról meg tavaly derült ki, hogy ~4 milliárd áfát csalt a szürkeimportos telefonjaikkal. Mi tőlük vettük a nejem Xiaomi telóját 🙂

  • keresettaferi
    Minden keresében volt rájuk találat, de soha semmi nem volt raktáron, készleten. Már az angol telefonszám is gyanús volt alapból. Aztán épp a minap láttam, hogy az Attila úton tényleg van egy üzlethelység. Na, de mindennek ellenére sikerült távol maradni tőlük. Nem volt az a klasszikus csalás (csak ÁFA család) de sántított.
  • tumpara
    Garanciát vesztett vásárló: hvg.hu/tudomany/20201116_turbado_csod_webaruhaz_bezaras_berles_mnb

    Az INTO a Tiscali cseh lapra hivatkozva azt írja, hogy a helyi hatóságok a Turbado.cz-t már megbüntették azért, mert a cég nem közölte a vásárlókkal, hogy a garancia meghosszabbítására vonatkozó opció kiválasztásakor az ügyfél nem vásárolja meg a terméket, hanem csak bérli azt. (Ez hasonló a német hatóságok által megtévesztésnek minősített gyakorlattal.) Az INTO szerint amennyiben a magyar áruház is így járt el, ez esetben azok járhattak a legrosszabbul, akik igénybe vették ezt a szolgáltatást, hiszen az ő esetükben van szó bérlésről, míg a többi megrendelés ténylegesen vásárlás lehetett.

  • örök körök
    Ha a mezei vásárlásoknál is így trükköztek, akkor gratulálok a kárörvendőknek, meg a közhelyeket puffogtatóknak.

    Nem igazán vásároltam tőlük semmit, de egyrészt nem volt feltűnően olcsó bolt, másrészt viszonylag ismert volt, jó hírnévnek örvendett bizonyos fórumos körökben. Ránézésre valid boltnak tűnt.

    Szerintem is a vásárló a hülye aki nem rágja végig a 100 oldalas, körmönfont megfogalmazású ÁSZF-et aprólékosan minden kütyü vásárlás előtt a közismert weboldalakon is, meg nem nyomoz a cég után. Értem én, hogy elvárható bizonyos szinten a körültekintés, de ez már szerintem bőven túl van rajta.

  • matetoth

    Ha az iparági standardtól eltérés van az ÁSZF-ben, akkor a szerződésben kötelesek erre felhívni a figyelmet külön. Szóval ebben most az ügyfélnek adnék igazat, de hamarosan lekiált, hogy most bezzeg tetszik a nem szabad piac… 😀 Szerintem ez így jobb…
  • pm
    Nem úgy volt, hogy aki garancia hosszabbítást kért, csak annál játszották el ezt a bérlés dolgot?
  • porthosz

    ” Az ugye megvan,h magadnak kerested a bajt azzal,h azon az aron kerested azt a telefont?”

    És ezt honnan tudod egyébként? Te honnan veszel telefont?
    A múltkor pl. a laptopszalon bukott be (és állítólag még csak nem is voltak benne, csak ahonnan beszerezték a cuccot az csalt áfát), az egyik legnagyobb magyar laptop kereskedés.

    Akkor is ilyen okos leszel, ha holnap mondjuk az edigitál vagy az emagról derül ki ilyen?
    Vagy te mindig a media markttól veszel? És azt tudtad hogy az online media marktnak semmi köze a fizikai media markt áruházakhoz, két külön cég csak a nevük hasonló?

    Szóval könnyü magas lóról okoskodni, de az elmúlt 20 évben k.rva sok cégről derült ki ilyen, szóval ha csak nem közvetlenül a telkó szolgáltatóktól veszel valamit, akkor bizony lutri.

  • Átvernek a reklámmal
    A Turbado nem volt gyanúsan olcsó webáruház.

    Csak azok “béreltek”, akik megvették a kiegészítő garanciát.

    Ehhez képest elég erős a bejegyzés első két mondata.

    Sufninak nem adunk előre pénzt, ennyi a tanulság, de ezt eddig is tudtuk.

  • Zabalint

    Konkrétan az emagról nem kell semminek sem kiderülnie, hogy ne bízzak bennük. Nagyra nőtt sufniwebshop, amióta az edigitallal egyesült, utóbbiban is vigyáznék. Szürkeimportos/webshop garanciás termékek, katasztrófális ügyfélszolgálat, egyetlen üzletük van, az is csak nemrég nyitott. A marketplace-es partnereik pedig még náluk is rosszabbak. Nyilván nem túl nagy értékű termékeknél ha jóval olcsóbb, mint máshol, van értelme rendelni, de ismerni kell a kockázatokat (gari, csúszás esetén elérhetetlenek, marketplace-es vásárlás esetén mossák kezeiket, stb.), és nem szabad előre fizetni, mert ha utánvéttel rendelsz, ha valamit elcsesznek, könnyebben lemondhatod.
  • Peti
    @Átvernek a reklámmal:

    Nem gyanúsan olcsó -, de a piacon az egyik legolcsóbb. Én porszívót vettem tőlük, 10%-kal olcsóbban, mint a legjobb árat kínáló konkurens cég.
    A bérlés vagy vásárlás dolog pedig még az én esetemben sem teljesen tisztázott, mivel az a papírfecni, amit tőlük kaptam, igencsak eltér egy megszokott számlától.

    Tavaly volt olyan negatív értékelésük, amiben azt panaszolta a vásárló, hogy (idézem):
    “az oldalukon feltüntetett árak “CSAK” magánvásárlokra vonatkoznak. Amennyiben céges számlát kérsz, sem az ár sem a garancia sem pedig a kiszállitási dij nem igaz. Ezt illene feltüntetni.”

    Gondolom sejted, hogy miért van ez így…

  • Peti

    Emaggal volt már összetűzésem, mert az egyik marketplace partnerükről kiderült, hogy az egy szimpla csaló, akinek a cége egy 10 emeletes panellakás VII. emeletére van bejegyezve.

    Egy fotóállványt vásároltam, ami nem akart megérkezni. A cég sem telefonon, sem emailen nem volt elérhető, az eMAG pedig végig hárított, hogy nekik semmi közük az egészhez, ők csak a felületet biztosítják a partnereiknek.
    BB-nál elindítottam a chargeback eljárást, nagyjából egy hónap alatt le is futott a sztori. Megállapították, hogy hiába hárít az eMAG, a felelősség bizony az övéké (is), mivel az ő nevükre történt a befizetés. Írt is rögtön egy hölgy az eMAG-tól, jó kis mézes-mázas stílusban, hogy hát elnézést kérnek, meg máris intézik az utalást, bla-bla-bla. Rögtön ment is a refund, nehogy pics@n rúgják őket a chargeback miatt (aminek komoly következményei lehetnek, ha túl sok eljárást indítanak)

  • folti
    “Évek óta üzemeltek itthon és több más országban is, csupa jó értékelésük volt a különböző netes árkeresőkön.” – erre csak azt tudom mondani, hogy a Questor es a Buda-Cash is évekig (sőt évtizedekig) üzemelt, sőt még mindenféle díjakat is nyertek, aztán mégis mi lett a vége.

    Vagy a korábbi hasonló cégek, mint pl a Bemutatóterem, akikhez egy szép napon kivonult a rendőrség és a NAV és bilincsben vitték el a vezetőség jó részet 2014 környékén.

  • jurta

    “csak azt tudom mondani, hogy a Questor es a Buda-Cash is évekig (sőt évtizedekig) üzemelt, sőt még mindenféle díjakat is nyertek”

    A Quaestor arról híres, hogy egy bizonyos időszakban a Google-lel rákeresve (ha megoldottad, hogy magyar tartalmak között történjen a keresés) a Kiszámoló óvatosságra intő céganalízise volt az első találat. 🙂

  • Peti
    A legjobb az, hogy a turbado által kiállított “számla” alapján kideríthetetlen, hogy az illető megvásárolta, vagy csak bérli a terméket. És ha nem fizeti a 0,02 eurós bérleti díjat (aminek tényéről a cég nem küld tájékoztatást), akkor az a részükről súlyos szerződésszegésnek minősül, és a termék eredeti árának napi (!) 2/365×10-ed részét kell büntetésként fizetni a turbadónak. Vagyis, ez 100 ezres telefonnál napi 5480 ft büntetőkamatot számolnak fel, a befizetett “kaución” túl. Lehet, hogy valakinek már milliós tartozása halmozódott fel az évek során, miközben ő nem is tud róla.
  • Körtefa

    A büntetőkamat kemény, amit írsz. Így nem csoda a cégnév, Turbado -> Turbó adó 😀
  • Peti
    @Körtefa

    Sajnos jelen állás szerint nagyon úgy néz ki, hogy rengeteg ember átvertek itthon is, mivel ők csak bérlik a készülékeket. És ami a legdurvább, hogy az illető vélhetően még nem is tud róla, hogy neki egy idő után ketyeg majd a büntetőkamat.

    Az ÁSZF-ben ez szerepel:
    “A Fogyasztó a rendelést azon Termék/Termékek tekintetében adja le, amelyekre Bérleti Szerződést kíván kötni. Mind a Termék/Termékek oldala, mind a weboldali kosár egyértelműen jelzi a “vásárlás” (ÁSZF/1) és “bérlet” (ÁSZF/2), továbbá a céges (Gazdasági társaság vagy E.V) ill. magánszemély (T.SZ.) megrendelése közötti választási lehetőséget.”

    Na, ebből például egy szó sem igaz. De ezt már bizonyítani sem tudja senki, mivel a Turbado oldalát felfüggesztették.
    Aki meg esetleg úgy van vele, hogy inkább visszamondja a szerződést, még úgy is, ha bebukja a termék árát, az is tehetetlen, mert nincs kihez fordulnia…

  • XYZ
    Hát ez mindenképpen érdekes. Mi céges számlára vettünk telefont, és a számla normál adás-vételről szól, megfelelően feltüntetve a nettó-áfa-bruttó összegeket. A számla is szabályos, sorszám, fizetési határidő, számla kelte, stb.
    Ez alapján furcsa az ÁFA csalás, hiszen ÁFÁ-s számlát kaptunk. A számlán nem jelenik meg a bérlet ténye, csupán a készülék neve, IMEI száma.
    ÁSZF-et nem kaptunk, se a számlával, se a rendeléskor e-mailben, szóval azt nem tudom megnézni. Ugyanígy sehol nincs kiírva, hogy ez most értékesítés vagy bérlet lenne. Az a gyanúm, hogy a céges értékesítéseket eladásként, a magán értékesítéseket pedig bérletként csinálták…
    Erről a büntetőkamatról hol lehet többet olvasni?
  • XYZ
    Egyébként maga a készülék nem volt kirívóan olcsó, 10e Ft-on belül volt a differencia több más megbízható forráshoz (pl. mediamarkt vagy edigital) képest. Rendeltünk egy másik készüléket is, de azt visszamondtuk, mert nem érkezett volna meg időben, annak vételára a tudbado-n 3000Ft-al volt olcsóbb, mint amennyiért aztán az euronics-ben megvettem. Szóval én szerintem ez sem igaz, hogy kirívóan olcsók lettek volna a készülékek, de az is lehet, hogy én bemákoltam, és a “vásárlásos” árakat néztem és “vásároltam” a készüléket, nem pedig béreltem. Lehet a bérletes árak jóval olcsóbbak lettek volna… Ezt már nem fogjuk megtudni.
  • Peti

    A turbado által, cégnévre kiállított bizonylat, a számlázási szabályoknak teljesen eleget tesz. De ez természetes is, ellenkező esetben rögtön kiderülne a stikli, amint leadod a számlát a könyvelőnek.

    Itt a magánszemélyek azok, akik fura papírfecniket kaptak.

    Ez például egy amolyan, félig-meddig számlának tűnő bizonylat:
    prohardver.hu/dl/upc/2020-11/252793_img_3099.jpg

    Vevő megnevezés helyett “ügyfél”, ill. “átvevő” szerepel. Ezen kívül hiányzik a termék nettó egységára, az ÁFA százaléka, illetve értéke, ami szintén kötelező tartalmi elem.

    Ez pedig egy még érdekesebb “számla”:
    prohardver.hu/dl/upc/2020-11/9729_turbado_szamla.jpg

    Egységár helyett kaució/ár szerepel, ami már alapból gyanút kellene keltsen a vásárlóban. De ha nem, akkor legalább a Genius, mint 0 Ft-os tétel. Utóbbiról pár perc guglizással kiderül, hogy az a turbado bérléses szolgáltatása…

  • Doreen
    Sziasztok!
    És mi a helyzet ha valaki például robotporszívót vett? Az is bérlés? Garancia sincs rá?
  • ZsömyHUN
    Buktuk a garit? Így jártunk. Aki Kínából rendel több 10 esetleg 100ezer forintos cuccott, annak van gari? Nincs (Vagyis ki az franc küld vissza akármit is Kínába, ha elromlik?). Akkor most minek a hiszti?
    Én is tőlük vettem a jelenlegi telómat (realme 6S).
    6-8 havonta készüléket cserélek, mert kiváncsiságból mást próbálnék ki. Ennyi időt csak kibír hiba nélkül egy “Xiaomi gyilkos” gyártó terméke.

    Amúgy a vírus óta home office-ból ráérnek csaló webshopokat keresgélni a vámosok.
    Az utóbbi pár hónapban több adócsaló céget is megbuktattak. Az egyik pl. számtech-cuccokat értékesített nagyon olcsón itthon és Csehországban.
    Gondolom ilyen “16bit.hu” félék lehettek.

    Netes vásárláskor olcsó boltra bukkanva az első, hogy megnézem hova van bejegyezve a cég. Pl.: Btel, eneked, telefoncenter, stb… Mind valami omladozó putriba van bejelentve. Hát nem bizalomgerjesztő.

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

A hozzászólás párbeszédre van kitalálva és nem monologizálásra. Ezért fogalmazd meg úgy a mondanivalód, hogy beleférjen egyszerre egy hozzászólásba. Senki nem akar téged olvasni 15 hozzászóláson keresztül (rajtad kívül természetesen). Ha cikket szeretnél írni, ajánlom valamelyik ingyenes blog oldalt, azok valók ilyenre.

Minden hozzászólótól elvárjuk a minimális tiszteletet mások felé. Akiknek ez (még) nem megy, azoknak felesleges fáradnia a gépeléssel. Beszélj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled beszéljenek. Ennyire egyszerű eldöntened, megfelelsz-e ennek a feltételnek.

A hozzászólás nem alanyi jog, hanem egy lehetőség, ha olyat tudsz mondani, ami mások számára hasznos és építő. Köszönjük a megértést.

(Elnézést kérek mindenkitől, a fentiekért, sajnos a félreértések miatt kénytelen voltam leírni ezeket. Természetesen a te hozzászólásodat is szeretettel várjuk.)

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.